¤¤¤ Ei ole putsattu
Kirjoittanut: Stork 10.5.2008 klo 20.15
Ei ole äitienpäivää ja helluntaita "putsattu" mihinkään. Adventtikirkoissa on tänään Jumalanpalvelusten yhteydessä vietetty, vähän etukäteen, sekä äitienpäivää että helluntaita.
Tuo Turun adventtikirkossa oleva luento tuskin liittyy kumpaankaan näistä juhlista. ¤¤¤
"Joku muu" ... Niinpä tietysti, helluntaijuhla!
Eipä tullut mieleen, sillä meidän seurakunnassa
sitä ei jostain syystä vietetä, eikä meidän
seurakunnassa, jostain syystä, tapahdu mitään
sunnuntaisin; valitettavasti.
Myös sunnuntaisin siis adventtiseurakunnissa opetetaan
Raamattua. Muttei tietenkään sapattikoulua pidetä
kuin vain sapattilauantaina.
Kun kuitenkin sunnuntaisin opetetaan jopa Sanaa,
niin miksi sitten ei äitienpäivää sunnuntaina
Vaan etukäteen. Jotensakin hämmästyttävää.
Kun kuitenkin kokoonnutaan, muttei voida äitejä
juhlia samana päivänä kuin muut sitä juhlivat.
Ihan kuin pikku kapinan poikasta...
Olen sitä mieltä, että äitienpäivää ei sovi
lauantaina viettää adventtikirkossa, sillä se
päivä on pyhitetty vain kristilliseksi juhlaksi
adventtiseurakunnissa. Äitienpäivä ei ole
kristillinen juhla - - vaan muuten vain hyvä asia.
Johtuuko äitienpäivän siirtäminen lauantaihin ehkä
siitä, että sunnuntaina, ylösnousemuspäivänä - -
viikon ensimmäisenä - - muistetaan ensimmäistä
helluntaipäivää?
Luulen kuitenkin - - ja tahdon uskoa parhain päin - - että helluntai on meille adventisteille niin
iso juhla, että siksi on tahdottu siirtää äitien
juhlapäivä eri päivälle, vaikkakin sapattiin.
Sillä onhan tuo seitsemäs sunnuntai - - "viideskymmenes päivä, "the Pentecost",
uskovien voiman salaisuus!
Seitsemäs sunnuntai - Helluntai
21
294
Vastaukset
- MYYTTI ja möykky
Sitäpaitsi, juhlaseminaarin otsikko:
"Miljoonat uskovat myyttiin - älä tule petetyksi",
sehän viittaa pikemminkin siihen, että opetus
tähtäisi helluntain romuttamiseen, putsaamiseen!
Kun helluntaina puhutaan myytystä ja möykystä,
niin kyse lienee asian vesittämisestä.
Helluntaivoiman kieltämisestä.
Lääkäri Luukas, muuten, kirjoittaa Apostolien teot
korkea-arvoiselle Teofilukselle ja todistaa:
Ap.t.1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa.
Evankeliuminkin hän siis kirjoitti Teofilukselle.
"Jeesus alkoi tehdä"!
Se ei mahtuisi kirjastoihin, jos kaikki kirjattaisiin muistiin. Sapatin Herran muistolle
eivät riittäisi mitkään tilat, niin paljon Hän
teki suuria asioita!
Sitä Luukas vakuuttaa evankeliuminsa lopussa - -
kun väsyi kirjoittamiseen!
Joh. 21:25
On paljon muutakin, mitä Jeesus teki;
ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin,
luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi
ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Herra Helluntai- Storkia
7777777 Oikaisu
Kirjoittanut: Storkille 11.5.2008 klo 00.01
Kuinka voit puhua "äitienpäivähelluntaista",
kun vietät äiteinpäivää "etukäteen", sapattilauantaina ja
helluntaita helluntaina eli sunnuntaina?
Ja eikös hengellinen muistomerkki pitäisi laittaa
maallisen edelle?
Siunattu
"Helluntaiäitienpäivä" 7777777
Sillä luulenpa, ettei Stork oikeasti helluntaista
piittaa tai hänen kirkkonsa.
Storkhan ei tiennyt, mitä siellä Betelissä
sunnuntaina juhlitaan.
Vain kisiti sen, että olisi kyse äiteinpäivästä.
Ei viitannut mihinkään helluntaitilaisuuteen.
Mutta voinhan mennä katsomaan sitä "myyttiä",
niin selviää. - Äiti Stork kirjoitti !
Storkia kirjoitti:
7777777 Oikaisu
Kirjoittanut: Storkille 11.5.2008 klo 00.01
Kuinka voit puhua "äitienpäivähelluntaista",
kun vietät äiteinpäivää "etukäteen", sapattilauantaina ja
helluntaita helluntaina eli sunnuntaina?
Ja eikös hengellinen muistomerkki pitäisi laittaa
maallisen edelle?
Siunattu
"Helluntaiäitienpäivä" 7777777
Sillä luulenpa, ettei Stork oikeasti helluntaista
piittaa tai hänen kirkkonsa.
Storkhan ei tiennyt, mitä siellä Betelissä
sunnuntaina juhlitaan.
Vain kisiti sen, että olisi kyse äiteinpäivästä.
Ei viitannut mihinkään helluntaitilaisuuteen.
Mutta voinhan mennä katsomaan sitä "myyttiä",
niin selviää.!!!!!!! Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
Antakoon Jumala meille Pyhän Hengen janon
ja saakoon Hän vuodattaa Henkensä ja rakkautensa meidän sydämiimme,
että Hän saisi täyden hallintavallan elämässämme ja voisi muuttaa meitä enemmän Kristuksen kaltaisiksi,
niin että kykenisimme saattamaan lähestystyön päätökseen Hänen voimassaan.
Sakarja 4:6:
"Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni sanoo Herra Sebaot". !!!!!!!
Stork muistutti Herran päivän lähestymisestä ja
auringonpimennyksestä silloin - - tuomion ja
myös voiton päivänä!
Ja näin helluntaina muistutti lähetystyön loppuun
saattamisesta. Eihän se työ menesty ilman Armon
Hengen armolahjoja. Siksi kaiketi Stork toivotti
"siunattua helluntaita" ennen kaikkea.
Luulen, että Ellen G White -Center Aasiassa on
juuri evankeliumin armonsanoman levittämiseksi.
Ja kolmannen enkelin sanomaa eritoteen korostettaneen, jotta aasialaisetkin rientäisivät
Jeesuksen turviin.
EGW-nimitys on vain muistomerkki adventtityön alkajan kunniaksi,
E. G. Whitelle, mutta nykyisin tehdään evankeliumin lähetystyötä, kuten Stork mainitsee, ei EGW-työtä nykyajassa tehdä.
Ei Stork ole sunnuntaita vastaan
puhunut, eikä kolmas enkelikään, vaan pedon sirua.
Joh.Ilm 14.
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman
pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina
ja iankaikkisesti,
eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä,
heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat,
eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Siunattua helluntaita toivotan, Storkille eritoten. - Jooel 2:28
Äiti Stork kirjoitti ! kirjoitti:
!!!!!!! Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
Antakoon Jumala meille Pyhän Hengen janon
ja saakoon Hän vuodattaa Henkensä ja rakkautensa meidän sydämiimme,
että Hän saisi täyden hallintavallan elämässämme ja voisi muuttaa meitä enemmän Kristuksen kaltaisiksi,
niin että kykenisimme saattamaan lähestystyön päätökseen Hänen voimassaan.
Sakarja 4:6:
"Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni sanoo Herra Sebaot". !!!!!!!
Stork muistutti Herran päivän lähestymisestä ja
auringonpimennyksestä silloin - - tuomion ja
myös voiton päivänä!
Ja näin helluntaina muistutti lähetystyön loppuun
saattamisesta. Eihän se työ menesty ilman Armon
Hengen armolahjoja. Siksi kaiketi Stork toivotti
"siunattua helluntaita" ennen kaikkea.
Luulen, että Ellen G White -Center Aasiassa on
juuri evankeliumin armonsanoman levittämiseksi.
Ja kolmannen enkelin sanomaa eritoteen korostettaneen, jotta aasialaisetkin rientäisivät
Jeesuksen turviin.
EGW-nimitys on vain muistomerkki adventtityön alkajan kunniaksi,
E. G. Whitelle, mutta nykyisin tehdään evankeliumin lähetystyötä, kuten Stork mainitsee, ei EGW-työtä nykyajassa tehdä.
Ei Stork ole sunnuntaita vastaan
puhunut, eikä kolmas enkelikään, vaan pedon sirua.
Joh.Ilm 14.
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman
pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina
ja iankaikkisesti,
eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä,
heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat,
eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Siunattua helluntaita toivotan, Storkille eritoten.Jooel 2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava
Henkeni kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
vanhuksenne unia uneksuvat,
nuorukaisenne näkyjä näkevät.
Toivossa on hyvä elää
- Sapattiläksyt roskikseen!
Näin Adventtikirkossa e n n e n Helluntaita:
Jes. 28:10
Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -
Jes. 28:13
Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.
Jes. 30:1
Voi uppiniskaisia lapsia, sanoo Herra, jotka pitävät neuvoa, mikä ei ole minusta, ja hierovat liittoa ilman minun henkeäni, kooten syntiä synnin päälle;
Näin toivon mukaan Helluntai j ä l k e e n -
jopa Adventtikirkossa:
Adventistit: teidän lapsenne eräänä päivänä
ennustavat!
Joel. 2:28
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
vanhuksenne unia uneksuvat,
nuorukaisenne näkyjä näkevät.
Joel. 2:29
Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
Aam. 9:6
hän, joka rakentaa yliskammionsa taivaisiin ja perustaa holvinsa maan päälle, joka kutsuu meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle-Herra on hänen nimensä.
Hagg. 2:15
Ja nyt ottakaa vaari, kuinka käy tästä päivästä lähtien eteenpäin.
Kun ei vielä oltu pantu kiveä kiven päälle Herran temppelissä,
Sak. 12:10
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet.
Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti,
niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.- Helluntaisunnuntai kaikille!
Kun Herran Henki luvataan kaiken lihan päälle,
riippuen tietysti siitä, kelpaako se vastaanottajalle,
niin toki sopii helluntaisunnuntaita viettä
kaiken kansan!
Ensisijasiesti tuo lupaus kylläkin tarkoitta
kaikkea israelilaista lihaa - - koko valittua
kansaa lopunajassa. Sitä (kolmasosaa?), joka
pelastuu antikristuksen kourista.
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Myös jokaiselle uskovalle tuo helluntailupaus on. Helluntaisunnuntai kaikille! kirjoitti:
Kun Herran Henki luvataan kaiken lihan päälle,
riippuen tietysti siitä, kelpaako se vastaanottajalle,
niin toki sopii helluntaisunnuntaita viettä
kaiken kansan!
Ensisijasiesti tuo lupaus kylläkin tarkoitta
kaikkea israelilaista lihaa - - koko valittua
kansaa lopunajassa. Sitä (kolmasosaa?), joka
pelastuu antikristuksen kourista.
Room. 11:26
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Myös jokaiselle uskovalle tuo helluntailupaus on."Kaiken lihan päälle" - bongasin Seraja-m55 viestin,
joka antaa ymmärtää, että myös Serajan a-seurakunnan
ylle on pesiytynyt Herran Henki. Mikäs sen mukavampaa! Helluntaivoima lienee taittaneen jo
ellenismin niskan. Voiko joku muukin kuin Seraja
itse, vahvistaa asian? Seraja oikaisi jotakuta
tuiki tietämätöntä, mutta kuka tietää?
#######
Et ole ollut kirkossamme moneen kuukauteen
Kirjoittanut: Seraja-m55 10.5.2008 klo 20.57
Tämä paljastuu siitä, että olemme maaliskuun jälkeen keskittyneet täysin tutkimaan vain Jeesukseen ja hänen opetuksiinsa liittyvää aihepiiristöä eikä mitään noista jotka sinä toit esille.
Valitettavasti paljastut näin väärän todistuksen esittäjäksi eli synnin tekijäksi tässä kohdin.
Koska minä en ole viime aikoina vieraillut muissa paikallisseurakunnissamme, voin puhua vain oman paikallisseurakuntani osalta,
mutta sen kokemuksista saan taivaallisella riemulla todeta, että Pyhä Henki toimii vahvasti seurakunnassamme.
Kirkkomme on käynyt hyvin ahtaaksi osallistujien runsauden takia.
Jeesus on väkevästi Henkensä kautta läsnä ja ihmeellisiä rukousvastauksia seuraa toinen toistaan.
Herätys on alkanut!
Herran tuli on syttynyt!
KIITOS JA YLISTYS JUMALALLE JA HERRALLEMME JA VAPAHTAJALLEMME JEESUKSELLE KRISTUKSELLE!!!
#######
- Matti.
Monet käyvät adventtikirkossa sapattina Jumalanpalveluksessa, mutta eivät sitten sunnuntaina tule kaikkiin tilaisuuksiin.
Sapatti päivä on se juhlapäivä ja siihen todella sopii juhlia äidin osaa ja miksei sopisi?
Sen enempiä asiaan käymättä Antti, sydän, sydän, sydän.... Sydämestä lähtevät myös ne ajatukset, jotka haluavat väärällä mielenlaadulla käydä asioihin.
Vedä henkeä välillä ja rauhoitu, se on sinunkin sydämelle terveyttä tuova elämänsuunta.
Paha mieli ja siitä johtuva kylvö ei ole mitenkään ja kuinkaan hyvää ja rakentavaa.
Kun siinä kirkossasi sapattina olet ja miellät, että "kaikkien äitien, niitten vanhojen ja huonojalkaisten" pitäisi vielä sunnuntaina tulla kirkkoon, koska näin terveempänä haluat, vaadit kohtuutonta.
Eli eiköhän ole parempi, että yhteisenä Jumalanpalveluspäivänä pidetään kiitos äidillekin.
Jumala se äidin osuuden on luonut aivoituksensa mukaan, sunnuntaipäivä päivänä on ihmisvalintaa ja äidit saavat seurakunnassa sen juhlansa myös sapattina, juhlalippu sydämessä on jo ajoissa nostettu salkoonsa.- Matti...
Jumala se äidin osuuden on luonut aivoituksensa mukaan, sunnuntaipäivä päivänä on ihmisvalintaa ja äidit saavat seurakunnassa sen juhlansa myös sapattina, juhlalippu sydämessä on jo ajoissa nostettu salkoonsa.
Ts. tästä ihmisvalinnasta sunnuntaille äitienpäiväksi, sillä tarkoitin, että se ei estä juhlaa pitämästä sapattina.
Jopa monessa perheessä äidin luona ei päästä ns. perinteisenä äitienpäivänä ja heitä muistetaan näin ollen siihen sopivana käynti hetkenä.
Meillä kotona äitienpäivää vietetään tänään, vaikka äitienpäivä juhla seurakunnassa juhlittiin eilen. Juhla on moninkertainen, olkoon äiti ja vaimo onnellinen hetkistään.
Voisi oikeammin sanoa, että se äitienpäivä taitaa hänellä olla jokapäiväistä hänelle osoitettua rakkautta. - Piirtojen piirto
Matti... kirjoitti:
Jumala se äidin osuuden on luonut aivoituksensa mukaan, sunnuntaipäivä päivänä on ihmisvalintaa ja äidit saavat seurakunnassa sen juhlansa myös sapattina, juhlalippu sydämessä on jo ajoissa nostettu salkoonsa.
Ts. tästä ihmisvalinnasta sunnuntaille äitienpäiväksi, sillä tarkoitin, että se ei estä juhlaa pitämästä sapattina.
Jopa monessa perheessä äidin luona ei päästä ns. perinteisenä äitienpäivänä ja heitä muistetaan näin ollen siihen sopivana käynti hetkenä.
Meillä kotona äitienpäivää vietetään tänään, vaikka äitienpäivä juhla seurakunnassa juhlittiin eilen. Juhla on moninkertainen, olkoon äiti ja vaimo onnellinen hetkistään.
Voisi oikeammin sanoa, että se äitienpäivä taitaa hänellä olla jokapäiväistä hänelle osoitettua rakkautta.Melkoisen ovelasti joku tuossa panetteli Anttia.
Musta sydän paljastui valkean kalkin alta.
Matti, Matti ... menepä itseesi ja mieti, mieti.
1. Tim. 1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. - Tekopyhyydestä
Matti... kirjoitti:
Jumala se äidin osuuden on luonut aivoituksensa mukaan, sunnuntaipäivä päivänä on ihmisvalintaa ja äidit saavat seurakunnassa sen juhlansa myös sapattina, juhlalippu sydämessä on jo ajoissa nostettu salkoonsa.
Ts. tästä ihmisvalinnasta sunnuntaille äitienpäiväksi, sillä tarkoitin, että se ei estä juhlaa pitämästä sapattina.
Jopa monessa perheessä äidin luona ei päästä ns. perinteisenä äitienpäivänä ja heitä muistetaan näin ollen siihen sopivana käynti hetkenä.
Meillä kotona äitienpäivää vietetään tänään, vaikka äitienpäivä juhla seurakunnassa juhlittiin eilen. Juhla on moninkertainen, olkoon äiti ja vaimo onnellinen hetkistään.
Voisi oikeammin sanoa, että se äitienpäivä taitaa hänellä olla jokapäiväistä hänelle osoitettua rakkautta.# Voisi oikeammin sanoa, että se äitienpäivä taitaa hänellä olla jokapäiväistä hänelle osoitettua rakkautta. #
Noinkin voidaan äiteinpäivä tehdä tyhjäksi.
Inttämällä, että joka päivähän me äitiä muistamme.
Tulee mieleen entisaikojen tekopyhät, joita Jeesus
ankarin sanoin moittii yhä Raamatussaan.
Markus 7. ja tekopyhä äidin arvostaminen
8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette." - rakkaudesta.
Tekopyhyydestä kirjoitti:
# Voisi oikeammin sanoa, että se äitienpäivä taitaa hänellä olla jokapäiväistä hänelle osoitettua rakkautta. #
Noinkin voidaan äiteinpäivä tehdä tyhjäksi.
Inttämällä, että joka päivähän me äitiä muistamme.
Tulee mieleen entisaikojen tekopyhät, joita Jeesus
ankarin sanoin moittii yhä Raamatussaan.
Markus 7. ja tekopyhä äidin arvostaminen
8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."Puolison ja äidin elämä pitäisi olla syvää kunnioitusta, rakkautta saavaa jokapäiväistä elämää. Hänelle pitäisi olla perheessä jokaisen sydämellä niin pyhä paikka, että onnellisuuden hymy toisi kiitosta Luojalle saada olla äiti.
Se on valintaa, annammeko hänelle se paikka.
Jo aikoinaan, kun taivaan Isältä pyysin puolisoa itselleni, lupasin rakastaa häntä ja lupaukseni olen tehnyt. Hänellä on aikaan sidottu syvin paikka sydämessäni. Ei se ole kerskumista vaan lupauksessa elämistä, jokainen joka tuntee tietää totuuden.
Myös oma äiti, iällinen.
Muistutin, että rakkautemme pitää äitiä kohti olla myös jokapäiväistä, en turhentanut itse päivää, koska niin kauan kun olen elänyt, on äitienpäivä ollut yksi merkkipäivä heitä kohtaan.
Mutta onko äitiemme sydämellä tietoisuus, että joka päivä hän on meidän sydämellä. Kun hän oli lähempänä vanhainkodissa, kävin lähes joka päivä häntä katsomassa. Nyt kun matkaa tulee 25 km. käynti, niin 2-3 kertaa viikossa.
Eikö juuri se, että äitimme kokee huolenpitoa, muistamista, ole sitä, että joka päivä hän voi elää tätä äitienpäivää?
Eli sydämen asenne.
Jos arvostella haluat, niin kummatkin meidän tuomitsee Herra, mutta jos koet parannuksen paikkaa, niin tee se tänään, minua ei tarvitse vaakakuppiin laittaa vertailukohdaksi.
Olen nähnyt äitejä hellan ja nyrkin välissä, entä äitienpäivä, miten se pyhittää tuon avioliiton?
Olen nähnyt äitejä, kun poika hakkaa äitiään, miten se äitienpäivä pyhittää äidin ja lapsen välisen suhteen?
Eikö juuri äitienpäivä pitäisi olla jokapäivästä onnea?
Sopii vastata... kirjoitti Matti.
Niin......... valitettavasti....
Kuinka monta äitiä on tuollakin osastolla jota ei käydä katsomassa ollenkaan, kyllä tämä on tullut siellä esille. - Kuin valkea kalkki
rakkaudesta. kirjoitti:
Puolison ja äidin elämä pitäisi olla syvää kunnioitusta, rakkautta saavaa jokapäiväistä elämää. Hänelle pitäisi olla perheessä jokaisen sydämellä niin pyhä paikka, että onnellisuuden hymy toisi kiitosta Luojalle saada olla äiti.
Se on valintaa, annammeko hänelle se paikka.
Jo aikoinaan, kun taivaan Isältä pyysin puolisoa itselleni, lupasin rakastaa häntä ja lupaukseni olen tehnyt. Hänellä on aikaan sidottu syvin paikka sydämessäni. Ei se ole kerskumista vaan lupauksessa elämistä, jokainen joka tuntee tietää totuuden.
Myös oma äiti, iällinen.
Muistutin, että rakkautemme pitää äitiä kohti olla myös jokapäiväistä, en turhentanut itse päivää, koska niin kauan kun olen elänyt, on äitienpäivä ollut yksi merkkipäivä heitä kohtaan.
Mutta onko äitiemme sydämellä tietoisuus, että joka päivä hän on meidän sydämellä. Kun hän oli lähempänä vanhainkodissa, kävin lähes joka päivä häntä katsomassa. Nyt kun matkaa tulee 25 km. käynti, niin 2-3 kertaa viikossa.
Eikö juuri se, että äitimme kokee huolenpitoa, muistamista, ole sitä, että joka päivä hän voi elää tätä äitienpäivää?
Eli sydämen asenne.
Jos arvostella haluat, niin kummatkin meidän tuomitsee Herra, mutta jos koet parannuksen paikkaa, niin tee se tänään, minua ei tarvitse vaakakuppiin laittaa vertailukohdaksi.
Olen nähnyt äitejä hellan ja nyrkin välissä, entä äitienpäivä, miten se pyhittää tuon avioliiton?
Olen nähnyt äitejä, kun poika hakkaa äitiään, miten se äitienpäivä pyhittää äidin ja lapsen välisen suhteen?
Eikö juuri äitienpäivä pitäisi olla jokapäivästä onnea?
Sopii vastata... kirjoitti Matti.
Niin......... valitettavasti....
Kuinka monta äitiä on tuollakin osastolla jota ei käydä katsomassa ollenkaan, kyllä tämä on tullut siellä esille.Semmoisia me olemme, me ylifariseukset.
Hurskastelemme, ettei oma rakkaudettomuus
paljastuisi. - Joka töitään kehuu
rakkaudesta. kirjoitti:
Puolison ja äidin elämä pitäisi olla syvää kunnioitusta, rakkautta saavaa jokapäiväistä elämää. Hänelle pitäisi olla perheessä jokaisen sydämellä niin pyhä paikka, että onnellisuuden hymy toisi kiitosta Luojalle saada olla äiti.
Se on valintaa, annammeko hänelle se paikka.
Jo aikoinaan, kun taivaan Isältä pyysin puolisoa itselleni, lupasin rakastaa häntä ja lupaukseni olen tehnyt. Hänellä on aikaan sidottu syvin paikka sydämessäni. Ei se ole kerskumista vaan lupauksessa elämistä, jokainen joka tuntee tietää totuuden.
Myös oma äiti, iällinen.
Muistutin, että rakkautemme pitää äitiä kohti olla myös jokapäiväistä, en turhentanut itse päivää, koska niin kauan kun olen elänyt, on äitienpäivä ollut yksi merkkipäivä heitä kohtaan.
Mutta onko äitiemme sydämellä tietoisuus, että joka päivä hän on meidän sydämellä. Kun hän oli lähempänä vanhainkodissa, kävin lähes joka päivä häntä katsomassa. Nyt kun matkaa tulee 25 km. käynti, niin 2-3 kertaa viikossa.
Eikö juuri se, että äitimme kokee huolenpitoa, muistamista, ole sitä, että joka päivä hän voi elää tätä äitienpäivää?
Eli sydämen asenne.
Jos arvostella haluat, niin kummatkin meidän tuomitsee Herra, mutta jos koet parannuksen paikkaa, niin tee se tänään, minua ei tarvitse vaakakuppiin laittaa vertailukohdaksi.
Olen nähnyt äitejä hellan ja nyrkin välissä, entä äitienpäivä, miten se pyhittää tuon avioliiton?
Olen nähnyt äitejä, kun poika hakkaa äitiään, miten se äitienpäivä pyhittää äidin ja lapsen välisen suhteen?
Eikö juuri äitienpäivä pitäisi olla jokapäivästä onnea?
Sopii vastata... kirjoitti Matti.
Niin......... valitettavasti....
Kuinka monta äitiä on tuollakin osastolla jota ei käydä katsomassa ollenkaan, kyllä tämä on tullut siellä esille.Voi sua ressukkaa ... oot viäl kovin etäällä siitä,
että Jumala vois sulle paljastaa sun sydämes
kovuuden ja muut salat. Omahyväisyydestä
puhumattakaan.
" Se on valintaa, annammeko hänelle se paikka.
Jo aikoinaan, kun taivaan Isältä pyysin puolisoa itselleni, lupasin rakastaa häntä ja lupaukseni olen tehnyt. Hänellä on aikaan sidottu syvin paikka sydämessäni. Ei se ole kerskumista vaan lupauksessa elämistä, jokainen joka tuntee tietää totuuden. "
Matt. 6:2
Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:5
Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:16
Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. - Matti...
Joka töitään kehuu kirjoitti:
Voi sua ressukkaa ... oot viäl kovin etäällä siitä,
että Jumala vois sulle paljastaa sun sydämes
kovuuden ja muut salat. Omahyväisyydestä
puhumattakaan.
" Se on valintaa, annammeko hänelle se paikka.
Jo aikoinaan, kun taivaan Isältä pyysin puolisoa itselleni, lupasin rakastaa häntä ja lupaukseni olen tehnyt. Hänellä on aikaan sidottu syvin paikka sydämessäni. Ei se ole kerskumista vaan lupauksessa elämistä, jokainen joka tuntee tietää totuuden. "
Matt. 6:2
Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:5
Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
Matt. 6:16
Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.Kun kapakassa miehet kehuvat menemisiään ja tekemisiään, on kristittynä miehenä hyvä myös olla tekopyhä ja "kehua" omahyväisesti Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamaa sitoutumista rakkauden tekoihin.
Olkaa hyvät ja kehukaa tekin koko maailmalle siitä, ettei tarvitse elää kuin maailmassa eletään.
Vai häpeättekö te rakkaudesta kehumista, jos nyt se siltä tuntui.
Jos näin koet ja tältä tuntui nousen katolle huutamaan, että pyysin Jumalalta puolison ja haluan rakastaa häntä niin, että hän HYMYILEE ONNESTA JA ILOSTA, oikein vanhojen sydänten kutkutusta.
Sen teen koska Jeesus elää, ja Hän rakkauden luodessaan haluaa, että elämme jakaen sen jokahetkisenä onnena.
Voi kun ihanaa olla fariseus, aaahhhhh!! se jupileeraa niin sydäntä kun häntä katselen.
Oletko sinä onnellinen puolisostasi, että sydämen kyllyydestä suu puhuu?
Oikein viiton teitä tähän kuoroon...... : )
- Kiisteltiin
Ap.t. 2. luku on helluntailuku
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.' - lihatauluun kirjoitettu.
Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri.
Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.
Ja pappi toimittakoon niiden ja uutisleivän ynnä kahden karitsan heilutuksen Herran edessä. Ne olkoot Herralle pyhät ja papin omat.
Ja kuuluttakaa pyhä kokous juuri siksi päiväksi; silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
3. Moos 23:15-17,20-21
Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Tällä neljännellä juhlalla on monta nimeä Raamatussa ja juutalaisessa perinteessä.
Viikkojuhla, se on saanut nimensä siitä, että happamattoman leivän juhlaviikolla olevasta esikoislyhteen heilutuksen päivästä piti laskea
seitsemän täytä viikkoa (sapattia) viikkojuhlaan.
Toinen nimi juhlalle on leikkuujuhla uutiset nisusta, vehnästä. 2 Moos 23:16;34:22 Siinä yhteydessä tuotiin heilutusleiviksi kaksi hapanta kakkua, jotka heilutettiin Herran edessä temppelissä. Happamattoman leivän juhlaviikolla ja viikkojuhlana oleva esikoislyhde ja ruokauhri kuvaavat esikuvallisesti Israelin esikoisasemaa ja viikkojuhlana olevat happamat heilutusleivät uskovia pakanoita. 2 Moos 4:22-23
Pakanain apostoli Paavalin matkustaminen Jerusalemiin helluntaiksi vaikka odotti kahleet ja vankeus, niin hän toi uutiset, esikoishedelmän pakanoista, vertauskuvallisena uhrina Jerusalemiin Herralle, raha-avustuksen muodossa ja myös tuodessaan matkaseurassaan uskovia pakanoita Jerusalemiin helluntaiksi, esikoishedelmien juhlaan. Siinä oli täyttymys, pakanat yhdessä uskovien juutalaisten kanssa esikoishedelmänä Herralle helluntaina, esikoishedelmien juhlassa.
1 Kor 12:13, Ap.t. 20:4;22:25-27, Ef. 1:10;3:1-6, Tiit 1:18
Kolmas nimi juhlalle on Tooran antamisen juhla
neljäs helluntai. Viikkojuhlan eli helluntain merkityksellä sekä Tooran antamisen juhlana että Pyhän Hengen vuodatuksen juhlana on mielenkiintoinen yhteys. Jumala antoi Tooran Siinain vuorella Moosekselle kirjoittaen käskyt kivitauluihin. Siinä yhteydessä oli majesteettista jylinää ja tulta, kun Herra laskeutui alas Siinain vuorelle. Jeesus vaikutti ylösnousemuksensa jälkeen 40 päivää opettaen seuraajilleen Jumalan valtakuntaa. Ap.t. 1:1-12 Kun Jesus nousi taivaaseen öljymäeltä, täytyi opetuslasten odottaa kymmenen päivää, jolloin Toorakin annettiin Siinailla. Luuk 24:49 Kun Pyhä Henki laskeutui samana päivänä, helluntaina, Jerusalemissa odottavien opetuslasten ylle, oli jälleen majesteettista jylinää ja tulta, kun opetuslapset täytettiin Hengellä. Nyt ei Tooraa enää kirjoitettu kivitauluihin, vaan Pyhässä Hengessä sydämen lihatauluihin. Heb 8:7-12, Hes 26-27
Onko sinun sydämesi lihatauluun kirjoitettu Jumalan tahto? Siinä sitä olisi helluntai-ihmettä kerrakseen.- eikä tuu
Ei siitä jumalan tahdosta muuten tiedä mitään, ellei sitä taidollisilta adventisteilta saa kuulla. Ei oo lihatauluissa, eikä tuu!
Miksi ihmeessä Suomessa pitäisi elää satukirjan sääntöjen mukaan? - satukirja`?
eikä tuu kirjoitti:
Ei siitä jumalan tahdosta muuten tiedä mitään, ellei sitä taidollisilta adventisteilta saa kuulla. Ei oo lihatauluissa, eikä tuu!
Miksi ihmeessä Suomessa pitäisi elää satukirjan sääntöjen mukaan?Mitä satukirjaa tarkoitat?
- kaikkia
satukirja`? kirjoitti:
Mitä satukirjaa tarkoitat?
Onko sinun mielestäsi olemassa jokin kirja, jossa on koko totuus?
Kerro samalla, mitä ymmärrät totuudella?
- Hedelmälliseen elämään
1. Kor. 12:4
Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
1. Kor. 12:5
ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
1. Kor. 12:6
ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
Ilman helluntain kosketusta ei ole yhtikäs mittään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381
