Väkivalta

Minny

Onko oikein että kotona hakataan EI OLE!Joku jolla on kokemuksia hakkaamisesta olkaa kilttejä ja ottakaa kantaa mailin kaa!
JOOKO

5

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmistä ei voi muuttaa

on aina, joka tilanteessa VÄÄRIN! Perheväkivaltaan turvautuva ihminen tarvitsee aina ammattiauttajaa! Erityisesti lapselle perheväkivalta jättää pysyvimmät arvet, vaikka häneen itseensä ei väkivalta suoranaisesti edes kohdistuisi. Lapsi oppii elinympäristöstään perheväkivaltaisessa kodissa itsekin väkivaltaisen käyttäytymismallin. Usein väkivaltaan syyllistyvät ihmiset ovatkin myös itse eläneet väkivaltaisessa kasvuympäristössä.

Jos elät kodissa, jossa joudut joko näkemään väkivaltaa tai jos se kohdistuu myös sinuun itseesi; neuvoni on yksinkertainen: HAE APUA JA PIAN!

• iskä meinasi tappaa

minut meinattiin ampua
      etsi ammattiauttajaa
      kerro aikuisille
      sossuun
      terveydenhoitajalle
      jne...

• Salomon

Jokainen joka on saanut kunnolla selkäänsä on
      vanhemmiten kova luinen

• Kipa

Mulla on lapsuudesta aika ikäviä kokemuksia.Vanhemmat löi mua,mä luulen tietäväni miltä
      susta tuntuu.Se on asia josta ei kovin helpolla pääse yli,mulakin on kaksi lasta ja välillä
      pelkäänkin käyväni heihin käsiksi.Ongelma on tietenkin ratkaistavissa menemällä juttusille
      ammatti-ihmisen luo,itse en ole käynyt,en halua jutella näin arasta asiasta
      ventovieraalle.Olin lasten isän kanssa yhdesssä noin kuusi vuotta.Hän löi,haukkui minua
      kavereilleen ja joi eikä osallistunut edes lastenhoitoon.Onneksi mulla on kuitenkin asiat
      paljon paremmin nyt.Olen ollut avomieheni Mikan kanssa yhdessä jo puolitoista
      vuotta,menimme viime juhannuksen aikana kihloihin.Hän on SE OIKEA minulle.Hän välittää
      myös lapsistani.Sinun kärmimyksesi kotona tulevat heijastumaan myös tuleviin
      parisuhteisiisi,tiedän kokemuksesta!!!'Mä tulin pyli puolitoista vuotta sitten
      uskoon,maanpäällinen helvetti tuli päälle ja löysin siihen ainoan pakokeinon joka on
      auttanut mua tämän kaiken kokemani yli.Sydämmellä

• -niin paljon se sattuu-

Ei ihmeessä se ole oikein jos lasta
      lyödään...eikä yleensäkään ketään saa lyödä!!!
      Itse pääsin 3 vuotta sitten irti väkivaltaisesta
      suhteesta..helvetistä..suhteessani oli niin
      henkistä kuin fyysistä väkivaltaa. Irti pääsy oli
      vaikeaa...olin alistettu, enkä uskaltanut päättää
      elämästäni. Kiitos kuitenkin hyvien ystävien ja
      rakkaiden vanhempieni, sain elämäni takaisin!!
      Sinä tarvitset nyt tukea, hyviä ystäviä..jos
      asiasta pelottaa puhua tutulle, voit aina
      hakeutua jonkun aikuisen ihmisen
      juttusille...asiasta on tehtävä loppu!!! Sitä
      väsyy elämään alistettuna...sinun on parasta
      hakea apua ennen kuin on myöhäistä!! Minua
      menneisyyteni vahvistaa, en enää anna kenenkään
      alistaa...ja osaan jo poistua paikalta,jos
      vähänkään epäilen väkivaltaa...Voimia sinulle
      ystävä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      88
      4530
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      249
      4263
    3. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      24
      3659
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      174
      3365
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      75
      3104
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      81
      2979
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      128
      2646
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      208
      2608
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      49
      2281
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      25