Onko kasvattajilla tapana repiä

Maya81

pennuilta maitohampaita irti??!! Kuulin tossa niin kamalan kauhutarinan,,,,

12

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhutarina

      Juu - kuuntele sinä kauhutarinoita ja usko kaikki.

      Kyllä lapsenkin maitohampaita heilutellaan ja sitten revitään irti, kun ovat enää yhden nahkariekaleen varassa roikkumassa.

      Ei kiinni olevia hampaita revitä !

      Meillä on yhdeltä koiralta poistettu maito-kulmurit eläinlääkärillä nukutuksessa , kun eivät muuten olleet lähdössä.

      Repiä voi niin monella tavalla :))

    • niksu

      myös joutunut poistattamaan maitokulmurit yhdeltä pennulta. Eläinlääkärillä sekin tehtiin ja nukutuksessa.

    • maitohammas lähtee....NYT

      kun rupesi rautahampaat pukkaamaan alta, olisi tulleet vinot kulmikset.
      Hyvin lähti, eivät olleet kiinni kokonaan vaan heiluivat.
      Kauhutarina ja kauhutarina. Revitäänhän lapsiltakin maitohampaat kun ei lähde ja toinen tulee jo alta.
      Suhtellisuutta peliin kiitos.
      Ei kaikesta tarvii ottaa ohh ja aahhh kamalaakuinkajokuvoinäintehdä........

    • maitohampaat jotka eivät lähde pois uusien tieltä, irrottaa yleensä eläinlääkäri. Itse olen nypännyt pois sellaiset jotka ovat jo muuten irtoamaisillaan.

    • Riippuu mitä tarkoittaa repiä...

      Itse olen kylläkin muutamalta napannut jonkun puolittain irti olevan maitohampaan.Eikä ne ole moksiskaan ollut.Useinhan nuo tosin lähtee,kun antaa jotain kovaa pureskeltavaa,tai vähän repii jotain koiran kanssa.
      Jos siis on kyse hampeista,joilla ei ole aikomustakaan lähteä,ja pysyvät pukkaa jo kunnolla "päälle",niin eiköhän jokainen fiksu koiranomistaja silloin vie ne poistettavaksi lekuriin.

    • n.sorsa

      antaa koiralle hampaiden vaihtuessa vain kovaa pureskeltavaa, kyllä ne tippuu (oikeastaan pakko antaa kovaa ikenet kutisee ja syödään vaikka huonekalut).

    • kasvattajien vaan pennun ostajien homma on pitää silmällä lähteekö maitohampaat irti ja elleivät itsestään lähde niin ne on kyllä syytä hoitaa irti koska muuten koiralle on tiedossa purentavikoja.
      Ihan sama juttu kuin lapsilla, muistat varmaan miten niitä hampaita nitkuteltiin ja heiluteltiin.

      • Maya81

        eli tarkoitin todellakin repiä!

        No tämä henkilö joka kertoi asiasta oli käynyt pentunsa kanssa kasvattajalla näytillä. Kasvattaja sitten tuumannu että 3 hammasta irti ja heti. Oli sitten alkanut siinä heidän edessä repimään hampaita irti ja pentu kiljunut kuin pieni sika!

        Tämä kasvattaja sitten mennyt toiseen huoneeseen repimään pennun hampaat irti ja olihan se huuto kuulunut oven läpikin,,
        Pentu oli silminnähden ollut järkytttynyt ja tärissyt.
        Mun mielestä hän toimi VÄÄRIN!

        Kyllä eläinlääkärin pitäisi ne sitten poistaa jos repimään täytyy alkaa!
        Ymmärrän sen jos vähän heilutellaan hammasta varovasti eli autetaan sitä irtoamaan mut ei niitä nyt väkisin saa vetää irti!
        Ja muistan kyllä senkin ku lapsena maitohampaat lähti irti ja niitä heiluteltiin ja se kyllä sattui jos liian kovaa ja liikaa niitä väänteli ja käänteli!


      • Maya81 kirjoitti:

        eli tarkoitin todellakin repiä!

        No tämä henkilö joka kertoi asiasta oli käynyt pentunsa kanssa kasvattajalla näytillä. Kasvattaja sitten tuumannu että 3 hammasta irti ja heti. Oli sitten alkanut siinä heidän edessä repimään hampaita irti ja pentu kiljunut kuin pieni sika!

        Tämä kasvattaja sitten mennyt toiseen huoneeseen repimään pennun hampaat irti ja olihan se huuto kuulunut oven läpikin,,
        Pentu oli silminnähden ollut järkytttynyt ja tärissyt.
        Mun mielestä hän toimi VÄÄRIN!

        Kyllä eläinlääkärin pitäisi ne sitten poistaa jos repimään täytyy alkaa!
        Ymmärrän sen jos vähän heilutellaan hammasta varovasti eli autetaan sitä irtoamaan mut ei niitä nyt väkisin saa vetää irti!
        Ja muistan kyllä senkin ku lapsena maitohampaat lähti irti ja niitä heiluteltiin ja se kyllä sattui jos liian kovaa ja liikaa niitä väänteli ja käänteli!

        ollut kaksi paskiaista, kasvattaja joka rääkkäsi pentua ja omistaja joka salli sen.
        Mikä hel*etti siinä on etteivät ihmiset saa suutaan auki ja kiellä moista rääkkäystä.
        Tuo olisi jo ilmoituksen paikka mutta jos ihminen ei uskalla pentua pelastaa niin ei taatusti uskalla tehdä ilmoitustakaan.


      • Maya81
        Haukullinen kirjoitti:

        ollut kaksi paskiaista, kasvattaja joka rääkkäsi pentua ja omistaja joka salli sen.
        Mikä hel*etti siinä on etteivät ihmiset saa suutaan auki ja kiellä moista rääkkäystä.
        Tuo olisi jo ilmoituksen paikka mutta jos ihminen ei uskalla pentua pelastaa niin ei taatusti uskalla tehdä ilmoitustakaan.

        Sanoin kyllä hänelle että eläinsuojelu ilmoitus tuollaisesta tarvii tehdä!! Hän on kyllä ottanut yhteyttä viranomaisiin kun on muitakin ongelmia ollut kyseisen kasvattajan kanssa.. Mutta sitä en myös ymmärrä miten hän salli sen touhun!!


    • issu56

      väkisten suinkaan, mutta jos alta on tulossa uusi hammas ja maitohammas on vielä tiiviisti paikoillaan, niin ainakin minä olen sitä ruvennut heiluttelemaan ja kun se on tarpeeksi löyhällä, niin eikun nyppäys, niin se on pois.

    • Jos uusi hammas on puolessavälissä maitohammasta,
      eikä tuo maitohammas vielä liiku...niin se on eläinlääkärin hommia poistaa se, ei sitä pidä kenenkään alkaa ite repimään, nuo kulmurit on joskus älyttömän tiukassa, ja pentu tarvii pienen nukutuksen niiden poistossa eläinlääkärillä......

      Sitte jos maitohammas jo liikkuu, niin sitte voi leikkiä vetoleikkejä jonkun rätin kanssa, joskus lähtee ihan leikin varjolla huomaamatta....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1785
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1690
    3. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1531
    4. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1512
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      116
      1214
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      296
      1056
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      102
      982
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      224
      975
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      93
      943
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      153
      927
    Aihe