Sain kahdeksankymmenen euron sakot, koska
Lippuautomaatti, kortinlukija ei toiminut..
Vaihdoin raitiolinja Aasta Beehen, näytin siellä jo lippuni Aassa,
Koneesta kuului ääni ajattelin että sillä selvä ..
Lipuntarkastaja vain tokaisi, että se on matkustajan omalla vastuulla.
Anteeksi vaan en tiennytkään ,että se onkin matkustajien syytä
jos koneet ei toimi, jumittaa.. Välillä riittää että korttia näyttää lukijassa ,joskus
Sitä saa pitää siinä vaikka kuinka kauan ja mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Minulla oli matkalippu ja lipussa oli arvoa, en ymmärrä todellakaan..
Tarkastaja ei kuunnellut sanaakaan.
Säästän jopa kuitit aina ,minulla oli jopa todistaa ,että lipulla oli arvoa,
Mutta ei se tarkastajaa kiinnostanut.
Minut vietiin automaatille, että näin se toimii ja niin.
En todellakaan voi käsittää, minulla oli lipullani arvoa, joten
Ehdotin tarkastajalle että sopiiko että maksan sen raitiovaunulipun nyt..
Ei tarkastaja mitään kuunnellut..
Kyllä sinä sen lipun voit nyt maksaa, mutta tässä on myös tämä sakkolappu..
Ja minähän maksoin, joten
EN todellakaan aio maksaa tätä sakkoa maksoin jo matkani!!
Miksi minua kohdeltiin niin?
Siksi koska olen nuori,jo 20v. huvittavaa, ikäsyrjintää..
En saanut nousta edes paikaltani, en saanut sanoa mitään..
En todellakaan tehnyt sitä tahallani.
Kuulinpa että muutama turisti oli ollut raitiovanussa..
Olivat kuulemma unohtaneet leimata, näyttää lippunsa..
Voi ei se mitään, kyllä minä voin leimata sen teidän puolesta…
Toiset saa tällaista palvelua…
Tarkastusmaksumääräys
29
3316
Vastaukset
- vpk
Raitiovaunulipulla EI ole vaihto-oikeutta.
- ap.
tarkoitin matkakorttiani, en mitään kertalippua..
matkakortilla voi olla arvoa/aikaa,kumpaakin..
minulla oli tällä kertaa arvoa,maksoin jo matkani,en aio maksaa enää mitään!!
Ottaa niin päästä,joten en nyt hirveästi jaksanut panostaa kieliasuun,pilkkuihin ym.. - kkklll
ap. kirjoitti:
tarkoitin matkakorttiani, en mitään kertalippua..
matkakortilla voi olla arvoa/aikaa,kumpaakin..
minulla oli tällä kertaa arvoa,maksoin jo matkani,en aio maksaa enää mitään!!
Ottaa niin päästä,joten en nyt hirveästi jaksanut panostaa kieliasuun,pilkkuihin ym..Niin, ostit sillä arvolla vaihdottoman raitiovaunulipun. Aiheesta sait sakon.
- ap.
kkklll kirjoitti:
Niin, ostit sillä arvolla vaihdottoman raitiovaunulipun. Aiheesta sait sakon.
olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai?
lippuhan on aina tunnin voimassa ja oon aina ennenkin vaihdellu eri linjojen välillä..
mulle ihan sama,mikä niitä vaivaa kun niiden pitää tommonen kohtaus järjestää,olin ihan rauhallinen ja yritin selittää tätä tilannetta,mutta kun ei kiinnostanut..
niin ostin nyt jonkun lipun sit,eiks se riitä vai? ei näköjää,piti sakko antaa..
se on matkustajan omalla vastuulla! - vpk
ap. kirjoitti:
olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai?
lippuhan on aina tunnin voimassa ja oon aina ennenkin vaihdellu eri linjojen välillä..
mulle ihan sama,mikä niitä vaivaa kun niiden pitää tommonen kohtaus järjestää,olin ihan rauhallinen ja yritin selittää tätä tilannetta,mutta kun ei kiinnostanut..
niin ostin nyt jonkun lipun sit,eiks se riitä vai? ei näköjää,piti sakko antaa..
se on matkustajan omalla vastuulla!Pitääkö tämä nyt 20 vuotiaalle rautalangasta vääntää?
Olet ostanut raitiovaunun matkakorttiaparaatista itsellesi matkakortillasi kertakäyttöisen vaihto-oikeudettoman raitiovaunulipun.
Tarkastusmaksumääräyksesi on siis aivan aiheellinen, koska raitiovaunulipulla EI ole vaihto-oikeutta.
On sitten aivan eri asia jos oletkin ostanut vaihto-oikeudellisen erillisen Helsingin sisäisen lipun tai seutulipun, noita kaikkia saat aivan itse kortillasi siitä matkakorttiaparaatista valita. - ap.
vpk kirjoitti:
Pitääkö tämä nyt 20 vuotiaalle rautalangasta vääntää?
Olet ostanut raitiovaunun matkakorttiaparaatista itsellesi matkakortillasi kertakäyttöisen vaihto-oikeudettoman raitiovaunulipun.
Tarkastusmaksumääräyksesi on siis aivan aiheellinen, koska raitiovaunulipulla EI ole vaihto-oikeutta.
On sitten aivan eri asia jos oletkin ostanut vaihto-oikeudellisen erillisen Helsingin sisäisen lipun tai seutulipun, noita kaikkia saat aivan itse kortillasi siitä matkakorttiaparaatista valita.helsingin sisäinen lippu..
sitä paitsi mitä väliä sillä ,kun olin jo vaihtanut ratikkaa..olin siinä viimeisessä ratikassa sillo ,kun ne tarkastajat tuli.
maksoin sen helvetin lipun,sama mulle oliko se ei vaihdollinen,olin jo vaihtanu..
tiedän kyllä mitä sillä kortilla saa,mutta kun ne helvetin laitteet ei aina toimi.. - rouva rv-kuljettaja
Raitiovaunulipussa on tunnin vaihto-oikeus, kuten kertalipussakin. Tämä muuttui elokuussa kolme vuotta sitten, muistaakseni.
Alkuperäiselle: jos et ole varma, menikö kortiltasi maksu, niin kipaisepa tosiaankin kuljettajan juttusille. Hän pystyy selvittämään, onko maksu mennyt ja onko lipussa arvoa eli rahaa. - vpk
rouva rv-kuljettaja kirjoitti:
Raitiovaunulipussa on tunnin vaihto-oikeus, kuten kertalipussakin. Tämä muuttui elokuussa kolme vuotta sitten, muistaakseni.
Alkuperäiselle: jos et ole varma, menikö kortiltasi maksu, niin kipaisepa tosiaankin kuljettajan juttusille. Hän pystyy selvittämään, onko maksu mennyt ja onko lipussa arvoa eli rahaa.http://www.hel.fi/wps/portal/HKL/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Helsingin kaupungin liikennelaitos/Liput/Lippulajit/Raitiovaunulippu
Perun sanani, anteeksi:
"Raitiovaunulipulla voi matkustaa tunnin ajan raitiolinjoilla. Sillä voi vaihtaa toiseen ratikkaan, mutta ei muihin liikennevälineisiin.
Myös matkakortilla ostettuun raitiovaunuarvolippuun sisältyy vaihto-oikeus ratikkalinjoilla." - ap.
rouva rv-kuljettaja kirjoitti:
Alkuperäiselle: jos et ole varma, menikö kortiltasi maksu, niin kipaisepa tosiaankin kuljettajan juttusille. Hän pystyy selvittämään, onko maksu mennyt ja onko lipussa arvoa eli rahaa.kyllä siel oli arvoa eli rahaa..
annoin nyt asian olla,olisipa pitänyt mennä kysymään.. - Gonodar
vpk kirjoitti:
Pitääkö tämä nyt 20 vuotiaalle rautalangasta vääntää?
On sitten aivan eri asia jos oletkin ostanut vaihto-oikeudellisen erillisen Helsingin sisäisen lipun tai seutulipun, noita kaikkia saat aivan itse kortillasi siitä matkakorttiaparaatista valita.HKL:n sivuilta lainattuna: "Raitiovaunulipulla voi matkustaa tunnin ajan raitiolinjoilla. Sillä voi vaihtaa toiseen ratikkaan, mutta ei muihin liikennevälineisiin."
En nyt jaksanut lukea ketjua tarkemmin läpi, kun satuin osumaan tänne googlaamalla... Tuo suunnaton typeryys vain kiinnitti huomioni. - Anonyymi
Onko råymmärryksessä vikaa
- ap.
mitä yritän selittää??
mulla oli lippu,jossa oli arvoa..
kone ei toiminut luulin että se oli matkakortin
lukenu..
tarkastajat tulee,lippus on vanhentunut..
yritin selittää niille,ei kuunneltu.
mulla oli jopa todistaa siitä ne helvetin kuitit,että siel on rahaa ja kyllähän ne sen sillä koneella näkee..
mutta eipä niille näköjään kelvannu se,että maksoin sen siinä niiden nokan edessä..siis matkakortillani maksoin matkani.
sain sakot silti.
mut mitenkä ois käyny jos kyseessä olis ollu joku vanha rouva tai turisti?- vpk
Tyhmempikin osaa mennä kuskin pakeille jos kone ei toimi.
Ja jos kone ei olisi toiminut, kertomasi perusteella puoli ratikkaa olisi saanut maksumääräyksen sinun ohellasi. - ap.
vpk kirjoitti:
Tyhmempikin osaa mennä kuskin pakeille jos kone ei toimi.
Ja jos kone ei olisi toiminut, kertomasi perusteella puoli ratikkaa olisi saanut maksumääräyksen sinun ohellasi.se piippas ja siinä näky joku vitun valo.
mulle ihan sama,mä maksoin matkani enkä aio maksaa enempää. - kortilla
ap. kirjoitti:
se piippas ja siinä näky joku vitun valo.
mulle ihan sama,mä maksoin matkani enkä aio maksaa enempää.on rahaa, ei vielä todista että lippu on maksettu.
- kko
Kun nyt meuhkaat että ostit lipun siinä tarkastajien edessä, tietysti, koska jos ei ole tarkastushetkellä voimassaolevaa lippua joutuu maksamaan tarkastusmaksun 80e sekä kertalipun hinnan. Näin sanoo laki.Ja et kerro mitä olet tehnyt siellä ekassa ratikassa kun lippua olet ostanut,painellut mitä nappia? vai painellut ollenkaan? Kuulostaa ihan siltä että olet maksun saanut aiheesta.
- ap.
kko kirjoitti:
Kun nyt meuhkaat että ostit lipun siinä tarkastajien edessä, tietysti, koska jos ei ole tarkastushetkellä voimassaolevaa lippua joutuu maksamaan tarkastusmaksun 80e sekä kertalipun hinnan. Näin sanoo laki.Ja et kerro mitä olet tehnyt siellä ekassa ratikassa kun lippua olet ostanut,painellut mitä nappia? vai painellut ollenkaan? Kuulostaa ihan siltä että olet maksun saanut aiheesta.
ei olisi pitänyt sanoa yhtään mitään.
kyseessä oli erehdys,vahinko,unohdin,anteeksi..
luulin oikeasti ,että lukija luki matkakorttini edellisessä ratikassa..
mistäs ne tietää mistä siihen ratikkaan nousin..
ei olisi pitänyt selittää yhtään mitään,
tästä edes puhun vaan paskaa sit..
olinpas tyhmä ja naivi.
ai siltä vai kuulostaa,että aiheesta sain,aha,kukaan ei edes kuunnellut....
musta haluttiin tehdä joku vitun ongelmanuori. - ap.
kortilla kirjoitti:
on rahaa, ei vielä todista että lippu on maksettu.
sit niin..
yleensä kortillani on aikaa,se on helpompi.
:( mutta kerro,jos olisin näin sanonut tai siinä olisi ollut vaikka joku vanhus..
anteeksi unohdin näyttää matkakorttini lukijassa,voinko tehdä sen nyt..
olisinko saanut sakon,en jaksa uskoa.
ihmisiä kohdellaan eri tavalla. - kjlkjd
ap. kirjoitti:
sit niin..
yleensä kortillani on aikaa,se on helpompi.
:( mutta kerro,jos olisin näin sanonut tai siinä olisi ollut vaikka joku vanhus..
anteeksi unohdin näyttää matkakorttini lukijassa,voinko tehdä sen nyt..
olisinko saanut sakon,en jaksa uskoa.
ihmisiä kohdellaan eri tavalla.ainakin olet? ostatko aina siitä viimeisestä kulkuneuvosta sen lipun ja vasta silloin kun näet tarkastajat?
Taidankin mennä kauppaan ja kävellä myyjättömän kassan ohi maitopurkin kanssa, ja jos vartija tulee häiritsemään niin sanon hänelle että kassallahan ei ollut ketään ja on minunulla kyllä rahaa kato vaikka , no voinko maksaa nyt?
Eli onko niin että jos kone on rikki niin kaiken saa aina ilmaiseksi, sen kummmemmin asiaa ihmettelemättä?
voitko kenties ryöstää pankkiautomaatin jos se on rikki, koska tililläsihän on rahaa.
Miksi sitä omaa tyhmyyttään pitää vielä täällä oikein mainostaa, vai tuntuukö sinusta kaikki aivan ylivoimaisen vaikealta ja vielä siltä että sinua aina kohdellaan väärin. - matkakortilla
ap. kirjoitti:
olinpas tyhmä ja naivi.
musta haluttiin tehdä joku vitun ongelmanuori.Siis, et vieläkään kertonut painelitko nappeja vai et, kerrot vaan että luulit koneen lukeneen korttisi. Ei se kone tee mitään jos et osta sitä lippua sinne, paitsi jos sinulla on kausilippu. Kerroit että arvoa oli, siis nappia painettu vai ei, ja mitä nappia.
- Upeaa
ap. kirjoitti:
olinpas tyhmä ja naivi.
musta haluttiin tehdä joku vitun ongelmanuori.Lipun, matkakortin yms. kelpoisuus kannattaa aina tarkastaa raitiovaunuun noustessa. Se on vain omaa laiskuutta, jos ei etenään vaihtolipun kyseessä ollessa ko. toimenpidettä halua tehdä.
Näin toimimalla olisit mahdollisesti huomannut, ettei edellisessä raitiovaunussa matkasi tullut asianmukaisesti maksetuksi.
Matkustaja on aina vastuussa matkalipustaan.
Linja-autossa näin ei todennäköisesti olisi päässyt tapahtumaan, koska matkakortti näytetään aina lukijalle!
- maksusta
kaverini sai sakon ylinopeudesta jota piti epäoikeudenmukaisena koska edellä ajava oli ajanut samaa nopeutta ilman että poliisi pysäytti.Hän alkoi maksaa sitä kuukausittain 10€/kk,poliisi otti 2kk päästä yhteyttä ja kysyi mitä pelleilyä tämä on mutta ei voinut laittaa sitä perintään koska sakkoa oli jo maksettu osittain.En kehoita tekemään niin mutta kyllähän tuollainen ratkaisu tarkastajan puolelta vaikuttaisi tsaarin aikaiselta mielivallalta,mistä tavallinen tallaaja tuntee leimauslaitteen sielunelämää.
- vpk
Paskapuhetta.
Poliisi ei peri sakkoja eikä seuraa niiden suorituksia, ne perii Oikeusrekisterikeskus ja Kunnallinen ulosotto. - ollakkin
vpk kirjoitti:
Paskapuhetta.
Poliisi ei peri sakkoja eikä seuraa niiden suorituksia, ne perii Oikeusrekisterikeskus ja Kunnallinen ulosotto.niin mutta olin henk.kohtaisesti työpaikalla kun kaverini sai sen puhelun,sitä en tietysti tiedä soittiko poliisi,ulosottomies,verokarhu tai presitentti mutta kuulin puhelun sisällön ja se meni täsmälleen noin kuin kirjoitin.Työkaverini näytti lisäksi tiliotteestaan maksusuoritukset.Ihmettelin sitä suuresti mutta hän kertoi ottaneensa selvää maksusta ja se on laillista,TOSI OMITUISTA.No sitä peliä jatkui ainakin puolenvuoden ajan,en ole kysynyt lopputulosta kun se ei kuulu minulle mutta täysissä ruumiinvoimissa jannu näyttää olevan.
- yli kolmekymppinen
Pyydä joka ikinen kerta kuljettaja tai lipunmyyjä (jos junassa olet) tarkistamaan onko matkakortissasi voimassaoleva lippu.
Ihan vittuilumielessä, vaikka olisi kuukausikortti. Siistiä katsoa kun lipunmyyjä juoksee lukulaitteelle tarkistamaan lipun voimassaoloaika. Jos kävelee ohitsesi toisen kerran niin pyydä vielä kerran tarkistamaan, kun näistä tekniikanlaiteista ei voi koskaan olla varmaa..
Siitä lähtien kun sain aiheettomasti tarkastusmaksun olen aina tehnyt niin, samoin kaikki mun kaverit. Kiva kun ollaan kolmen - neljän hengen porukassa, niin just kun konduktööri on käynyt tarkistamassa yhden henkilön kortin, vieressä istuva sanoo, että voisitko tarkistaa myös mun lippuni lukijalla, jne... Ja kun hän palaa, muista vielä kysy, että oletko nut ihan varmaa ...- Robokonnari
Se matkakortti on itsepalvelutuote. Ei meillä mitään velvollisuutta ole sen sun korttis kanssa säntäillä mihinkään. Sitäpaitsi se nyt yleensä tarkastetaan myyntilaitteella, eikä sillä itsepalvelulukijalla.
Ja mikä vittu siitä matkakortista voi tehdä niin vaikean välineen? Lukisitte joskus ne kupongit jotka sen korttinne kanssa saitte. Tai hakekaa uudet HKL:n palvelupisteestä. - aivan mahdotonta
Robokonnari kirjoitti:
Se matkakortti on itsepalvelutuote. Ei meillä mitään velvollisuutta ole sen sun korttis kanssa säntäillä mihinkään. Sitäpaitsi se nyt yleensä tarkastetaan myyntilaitteella, eikä sillä itsepalvelulukijalla.
Ja mikä vittu siitä matkakortista voi tehdä niin vaikean välineen? Lukisitte joskus ne kupongit jotka sen korttinne kanssa saitte. Tai hakekaa uudet HKL:n palvelupisteestä.Tiedän kyllä, että se on, mutta sanotaan nyt kuitenkin.
Miksei laitureilla, busseissa ja ratikoissa ole näyttölaitteita, joilla voi tarkastaa itse, mikä on oman lipun tila. Tuo laite ei monta kymppiä maksa, tai sanotaan satasta, kun pitää olla vandaalin kestävä. Leimauslaite olisi sitten erikseen.
Eikä oma pieni lukulaitekaan paha olisi. Vaikka kortin kotelo, jolla saa tiedot näkyviin.
Nyt on otettu linja, että asiakas on aina väärässä, tai muuten kädetön, ja ansaitsee sakkonsa. - Vedä jalkaas
aivan mahdotonta kirjoitti:
Tiedän kyllä, että se on, mutta sanotaan nyt kuitenkin.
Miksei laitureilla, busseissa ja ratikoissa ole näyttölaitteita, joilla voi tarkastaa itse, mikä on oman lipun tila. Tuo laite ei monta kymppiä maksa, tai sanotaan satasta, kun pitää olla vandaalin kestävä. Leimauslaite olisi sitten erikseen.
Eikä oma pieni lukulaitekaan paha olisi. Vaikka kortin kotelo, jolla saa tiedot näkyviin.
Nyt on otettu linja, että asiakas on aina väärässä, tai muuten kädetön, ja ansaitsee sakkonsa.Jos matkustaja pystyy ottamaan vähääkään vastuuta omista tekemisistään tai edes asioista selvää, niin luulisi tietävän, että niillä leimauslaitteilla pystyy tarkastamaan itse kukin oman lippunsa statuksen. Kortti masiinan eteen, näpit irti niistä näppäimistä, neljän sekunnin odottelu, ja infonäyttö alkaa rullaamaan ja kertoo mm. kortilla olevan arvon, mihin asti vaihto tai kausi on voimassa.
Ota asioista selvää tai maksa sakkosi. - kuin tarkatamaan
Vedä jalkaas kirjoitti:
Jos matkustaja pystyy ottamaan vähääkään vastuuta omista tekemisistään tai edes asioista selvää, niin luulisi tietävän, että niillä leimauslaitteilla pystyy tarkastamaan itse kukin oman lippunsa statuksen. Kortti masiinan eteen, näpit irti niistä näppäimistä, neljän sekunnin odottelu, ja infonäyttö alkaa rullaamaan ja kertoo mm. kortilla olevan arvon, mihin asti vaihto tai kausi on voimassa.
Ota asioista selvää tai maksa sakkosi.Eli nyt sitten varmuuden vuoksi jokainen tarkastamaan leimauksen.
Ensin tarkastetaan, onko lippu voimassa, maksetaan matka, ja tarkastetaan, menikö perille. Taitaa viedä noin puoli minuuttia/matkustaja.
Varma on varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1577125Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142608Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481878Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141451Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901335- 711137
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691017