media7 ja Aimo Helminen

AIMO HELMISEN LUENNOILLA HYVÄ HENKI

Kävin Betelissä, kuten tapanani on kerran kuukaudessa.
Aimo Helminen esittää kokeneen taitavasti minkä tahansa asian.
Ei puhu herjaavasti muita vastaan esitellessään adventismin käsityksiä.
Paljon olisi palstan ellenisteillä oppimista Aimosta, avoimuutta ja sivistystä.
Eikä Aimo kaihda avointa keskuselua, kuten palstan ellenistit.
Nimittäin äiteinpäiväkahvikupin ääressä rupatellessa.

"Miljoonat uskovat myyttiin"-luento olikin ollut jo huhtikuussa. Ote siitä:
"Miljoonat ihmiset käyvät jumalanpalveluksissa viikon ensimmäisenä
päivänä uskoen sen olevan Raamatun sapatti."
En ole ennen kuullut tuollaista. Näen, kuten Leo Meller, että useimmat uskovat
ymmärtävät lauantain olevan sapattipäivä, mutta ylösnousemususkossa mennään
ylösnousemuspäivän mukaan, eikä sitäkään pakosta, lainomaisesti.

Tänä äitienpäivänä / helluntaina oli luennon aihe:
"PARAS ON VIELÄ TULOSSA - Taivas on totta"
Hyvin rakennettu ja esitetty luento oli kuitenkin käsittääkseni liian
johdattelevainen ja vain osan Raamattua tunnustava. Useassa kohdin
teki mieli tehdä välikysymys, jota en tietenkään tehnyt siellä - mutta palstalla!
Tämä media7 johtaja käsittääkseni vastaa adventtitotuudesta.
Kukas muukaan? Teol.tri Helminen on otettava vakavasti jo asemansakin vuoksi.


TAIVAS ON TOTTA, VAKUUTTAA AIMO HELMINEN

Palstalla kiistellään "Kointähdestä", mutta Aimo sanoi totuuden - että se kirkas kointähti
koittaa sydämissämme, kun pidämme katseemme Jeesuksessa.

2. Piet. 1:19    Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne. [Ps. 119:105 | Ilm. 22:16]    

Hyvin Aimo toi esiin senkin, että ihminen alkoi kokea syyllisyyttä, kun oli maistanut
kiellettyä hedelmää, Eedenissä. Mutta paholainen maalasi Eevan silmiin kuvan, että
on IHANAA tietää hyvä ja paha. Mutta niin on, että laki paljastaa meidät saveksi.

Kyllä Aimo mainitsi myös Israelin heimojen nimet uuden Jerusalemin muurissa olevan.
Mutta ei tehnyt johtopäätöstä, että se merkitsisi sitäkin, ettei Israelia ole hyljätty.
Nimittäin tuo, että Manasse mainitaan hylätyn Daanin tilalla, osoittaa - minulle ainakin -
Jumalan valmistelevan sijaa Taivaassa israelilaisille heimoille ihan erikseen.


RISTIRIITAISUUKSIAKIN

Koin ristiriitaiseksi Aimon opetuksen siinä, että ensin mennään sinne Taivaaseen ja
siellä rakennetaan taloja ja asutaan siellä taivaallisessa uudessa Jerusalemissa.
Ja sitten (kaiketi 1000 vuoden kuluttua) tullaan tänne alas uuden Jerusalemin myötä.
Ja tämä maa on sitten luotu aivan uudeksi entisen tilalle. Täällä jatketaan ja koko
luomakunta, tietysti, on vapautettu kaikesta kirouksenalaisuudesta.
Kaikki siis koetaan ensin Taivaassa ja sitä jatketaan "täällä alhaalla" ja kuitenkin
"TÄMÄ alhaalla" oleva on luotu joksikin kokonaan uudeksi.

TAIVAASSA 1000 VUOTTA JA MAASSA SITTEN IKUISUUS - VAI TOISIN PÄIN?

Tällöin eivät taivaasta tänne alas ikuisuutta viettämään tulevat pyhät voisi mitenkään
enää joutua kiroukseen - sillä ovathan he iäksi kirkastettuja. Ja sitähän Aimo korosti.
Kuitenkin Sana osoittaa, että tulevassa rauhanajassakin asuu sellaisia,
jotka voivat langeta:


Jes. 65:20    Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu KIROUKSEEN.    

Jo tästäkin syystä näen itselläni olevan oikeampi käsitys tulevaisuudesta.
Sellainen että saatana on sidottuna syvyyteen, kahleilla (Ilm 20.) tuhat vuoden ajaksi.
Ihmisten kapinointi on vähäistä siksi, että korvaankuiskuttelija on poissa "pelistä".

Joka tapauksessa Aimo esitti hyviä kuvauksia rauhanajasta maassa, olkoot se
sitten uudestisyntynyt vanha maa tai ihan eri uusi maa:

Jes 11:6
Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. [Job 5:22,23; Hes. 34:25,28; Hoos. 2:20]   
Hepr 11:16
Ei, he odottivat parempaa, taivaallista isänmaata. Sen tähden ei Jumalakaan häpeä heitä, vaan sallii itseään kutsuttavan heidän Jumalakseen, sillä hän on heitä varten jo rakentanut valmiin kaupungin. [2. Moos. 3:6; Hepr. 2:11]   

Mutta kuinka uudessa maassa olisi aluksi "aavikko" myös ja "murhettakin" aluksi:
Kukkiva autiomaa ja pyhä tie
Jes 35:1
Aavikko iloitsee, autiomaa iloitsee, aro riemuitsee, se puhkeaa kukkaan!
Kuin lilja kukkikoon maa, [Jes. 29:17, 32:15]

Jes 35:10
Herran vapaiksi ostamat palaavat ja saapuvat riemuiten Siioniin. He kantavat päänsä päällä ikuista iloa. Ilo ja riemu astuvat portista, huoli ja huokaus pakenevat kauas. [Jes. 51:11; Ilm. 21:4]   

Nuo Aimonkin esittämät kohdat käsittääkseni osoittavat, että rauhanajan alussa
asuu maassa antikristuksen ajoilta "jäljelle jääneitä" ja autioituneita alueitakin on.
"Jäljellejääneistä" puhuu muutama sanankohtakin ihan suoraan:


JÄLJELLEJÄÄNEET KANSOITTAVAT ENNALLEENASETETUN MAAN?


Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   

Hes. 17:21    Ja kaikki hänen pakolaisensa kaikista hänen sotajoukoistaan kaatuvat miekkaan, ja jäljellejääneet hajotetaan kaikkiin tuuliin. Ja te tulette tietämään, että minä, Herra, olen puhunut.    
Miika 5:3    (5:2) Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.    

Jes. 4:3    Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun-    

Jes. 24:6
Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle.

Hes. 39:28
Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa, kun minä, vietyäni heidät pakkosiirtolaisuuteen pakanakansojen luokse, kokoan heidät omaan maahansa enkä jätä sinne jäljelle ainoatakaan heistä.

Tutkitaan, rakentavasti

46

2642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jes 66:22
      Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
      Jes 66:23
      Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra

      Tätä jaetta Aimo kommentoi sanomalla, että taivaassa
      vietetään sapattiakin, kun sinne aikanaan päästään. "Raamatun antama kuva taivaasta
      on selvä", hän jatkaa. Ja onhan nuo sanat
      myös paperilla.

      Jesajahan jatkaa tuosta sapatinvietosta jakeella
      24, joka varoittaa. Joten ei voi olla täydellisyyten jo päässeistä ihmisistä.
      Se seikka puoltaa mun käsitystä, että on kyse
      antikristusken ajasta "jäljelle jääneistä",
      jotka tuossa rauhanajassa saattaisivat langetakin,
      vaikka saatana on sidottu tuhanneksi vuodeksi.
      Ei siis voi olla kyse taivaallisesta sapatin
      vietosta. Vaan rauhanajasta, jonka lopussa saatana
      päästetään irti vielä hetkeksi. (Ilm 20.).

      Jes 66:24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]


      TAIVAS, NYKYINEN MAA JA UUSI MAA - MITÄ SE ON?

      Kuitenkin Aimo puhuu Taivaasta ja uudesta maasta
      uusine taivaineen ja myös nykyisestä Maasta -
      jokseenkin sekaisin, kuten:
      "Maapallosta, tästä syntiin langenneesta kapinoivasta planeetasta, tulee koko maailmankaikkeuden HALLINTOKESKUS."

      Minun käsittääkseni hallintokeskus sittenkin on
      siinä uudessa Jerusalemissa, jonka sivut ovat
      yli 500 km. Aimokin vakuutti, että sinne mahtuu.
      Näen, että kun "kaikki pyhät Hänen kanssansa"
      tulevat - Sak 14:3-5 mukaan - tänne alas, niin
      he hallitsevat siitä uudesta Jerusalemista käsin.
      Varsinaiset asukkaat maassa, aluksi, ovat ne
      "jäljelle jääneet kaikista kansoista".

      Siinä yksityiskohdassa olen samaa mieltä, että
      juuri tämä nykyinen Maa uudestisyntyy "uudeksi
      maaksi". "Jumala ...palauttaa...ja siitä tuleekin
      tosi hieno uusi maa", vakuutta Aimo. Jeesus sanoo:
      Matt. 19:28
      Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
      Room. 8:22
      Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;

      Tutkitaan ,punnitaan - rakentavasti

      • Anonyymi

        Maa on autio ja tyhjä, eikä siellä ole yhtään ihmistä Jer 4: 25 Ja jae 27 kertoo, `` Koko maa tulee autioksi`` Jota se ei koskaan ennen ole ollut. Nyt sitten tulee olemaan, ne 1000 vuotta!! Raamattuhan kertoo: `` Maa on Herran`` Mitä se merkitsee Matt 24: 27 mukaan? No, tietenki sitä että Herra pitää maastaan huolen, ja huolehtii sen hygienista tulemuksensa jälkeenkin. Se vuoksihan olemassa jae 28 `` Missä raato on sinne kotkat kokoontuvat` Kotkathan ovat vain yksi laji raadonsyöjistä.` Kantola veli osaa luetella useita muitaki, jotka rakastavat syödä ihmisten lihaa. Danielin lihaa ne eivät syöneet, niikuin vinkkinä Syötyää n epäjumalain palvelijat, avionrikkojat ja monilukuiset synnnit, jotka sijaitsevat. korppien ja kotkien käsitysten mukaan silmien takana. ``Sydämestä lähtevät pahat ajatukset jotka saastuttavat ihmisen. Siksihä saastaiset sopivat yhteen kotkien kanssa maan autioittamisessa . P.Pappi nen


      • Anonyymi

        Antti opettaa: `` Nykyinen maa talletettu kadotuksen päivää varten, jumalattomia varten! Mistä, ne ihmiset otettiin? Ilm 20: 13 , meri antoi osan! Seisomiseksi elämä meni jae 12 Tulijärvi tarkoittaa sulaa kiveä... siihen hukkuu kuin veteen Ps 5: 7

        Herra istui valtaistuimellaa , ja tuliärvi tuli, kertoo sana. Kaikkien jumalattomien sielut jäävät tuona päivänä orvoiksi!! Beetelistä häviää epäjumalat Naahum 1: 14

        Jes 2: 18 `` Epäjumalat katoavat kaikki tyynni, sulaan laavaan!! Jos olet maanpäällä, polttopäivänä, ja sanot kuin Paavali: `` Minun pitää nähdä vielä Rooma Apost 19: 29, niin onnistuuko se? Tai jos sanot`` Juoksen Uuteen Jerusalemii turvaa, kiuta ja huuda `` Herra avaa...Niin ei onnistu, sillä Uusi Jerusalem, ei ole polttopäivänä maanpäällä, vaan `` Maanavaruudessa`` Ilm 20: 9.´Ei siis onnistu sekään!! Entäpä jos yrittää Mount Eweristille?? Hah, Eipä onnistu sekään? Miksei? No, siksei, koska kaikki vuorten perustukset sulavat ja palavat 5 Moos 32: 22, Vuori jonne kiipesit, putoaa koko ajan laavajärveen, kunnes plumps, sinä olet siellä. Turha nousu vuorelle, vai mitä Antti? Pentti Pappinen


    • annu42

      Pastorit vastaavat mielellään kysymyksiin tai ottavat selvää, elleivät tiedä. Tämä on minun kokemukseni.

      Toiseksi sanon, että voit mennä kuuntelemaan Erkki Luukon Ilmestyskirja-luennosta osan, joka kertoo Jaakobin pojista. Hän selittää mielenkiintoisesti yhden näkökulman veljeksiin, joista yksi korvattiin Manassella.

      Osoite http://www.audiopankki.com

      • SElkeäsöti Aimo opetti! Ei jäänyt mitään kysyttävä
        ja sain häneltä paperillakin tuon selkeän esityksen.
        Miksi olisin vaivannut häntä kysymyksilläni?
        Kommentoitavaa jäi ja palstalla esitikin sitä.
        Toivossa, että keskusteltaisiin Aimon ja A-kirkon
        käsityksistä kyseisissä asioissa.

        Kertaan vielä.
        Mulle tuli täysin selväksi ja nytkin voin lukea
        sekä muistiinpanoistani, että Aimon - opetus
        Taivaasta ja uudesta maasta sekä nykyisestä on
        luennossa lomittain ja limittäin, sikinsokin.
        Mutta hän selkeästi sanoi ja oli kirjoittanutkin
        sen, että ENSIN Taivaaseen ja sitten tänne alas
        viettämään ikuisuutta.

        Tietysti sopivassa tilanteessa tutkin Aimon kanssa
        yhdessä Sanaa, ehkä piankin, sillä Aimo ei
        väistele - mutta toivon palstaltakin mielipiteitä.


        MANASSE JA DAAN

        Kyllä minä Manassen tapauksen tiedän.
        Löytyyhän se Sanasta. En siihen lukkoja tai
        Luukkoja tarvitse.
        Raamattu sanoo ihan suoraan, että Joosefin
        Egyptissä syntynyt Manasse saa Daanin suvun
        perintöosan - siksi että Daan viivytteli laivojen
        luona, kun kaikki sukukunnat olisi tarvittu
        muureiksi rajoille.

        Ja Joh.Ilm. vahvistaa, että Herran sana pitää.

        Miksi vaihtaisin jonkin Luukon käsityksiin tai
        etsisin häneltä vahvistusta Jumalan varmalle
        Sanalle?!?

        Sitäpaitsi; te opetatte kuka mitäkin ja milloinkin.
        Mutta mä tahdon tietää adventtitotuuden ja se on
        se, mitä Aimo Helminen opettaa ja tulkitsee.

        ei pahalla, mutta jämptisti.


    • Koskapa Aimon "Rakas Raamattu"-luentosarjaa ei vielä
      näy Audiopankissa, tahdon tässä palstalaisille
      hieman kommentoida osiota "Paras on vielä tulossa -
      taivas on totta". Pääpiirteittäin jo kommentoinkin.

      Aimo: "Pyhä Henki on sinetti", "Kasteella varmistat
      paikkasi". Ihan hyviä asioita kumpikin, mutta
      mielestäni ei pitäs tolleen parista eri sinetistä
      opettaa, vaan yksinkertaisessti vain Pyhän Hengen
      sinetistä. "Varmennuksesta", kuten Aimo tarkensi.
      Rakas Raamattuni yhtyy siihen:

      Ef. 1:13
      Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

      Toki Sana puhuu toisinkin sanoin sinetistä tai
      varmennuksesta, mutta se tarkoittaa ihan samaa:
      2. Tim. 2:19
      Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

      Jotkut adventtitotuuden julistajat puhuvat sitten
      vielä "sapattisinetti"-varmistuksestakin.
      Se minua hämmästyttää kovasti.


      AABRAHAMIN USKO VAIKO SAPATTISINETTI

      Aimo opetti ihanasti siitä, että mitä Aabrahamille
      luvattiin, se on meidän, meille. Ja aivan oikein
      Aimo korosti Hebr 11. luvun lopun avulla sitä, että Aabraham itse ei sitä
      saavuttanutkaan:

      Hebr 11:39-40
      39 Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
      40 sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen.

      Kun luvatun saavuttaminen perustuu uskoonn, uskonvanhurskauteen, Aabraham esikuvana, ei käsittääkseni voida
      ihan välttämättä vaatia Hengen sinetin lisäksi
      vaikkapa kastetta ja sapattisinettiä.
      Aabraham taisi kerran maksaa kymmenykset ryöstön
      saaliista, mutta sapatiksi häntä ei mainita, eikä
      kastetuksi.

      Luento esitteli hyvin tulevaisuutta ja toivoa,
      mutta kun Aabrahamin uskoon viitattiin, niin siitä
      uskonvanhurskaudesta täytyisi myös opettaa.
      Esimerkiksi näin:

      Room. 4:16
      Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.

      Se ei niin nokon nuukaa ole, jos vaikka taivaat ja
      nykyiset ja uudet menisivät limittäin ja lomittain, sillä oppeja ne vain.
      Mutta uskonvanhurskautus pelastuksen perustana
      on aina oltava yksiselitteisesti esillä, pyydän.

      Taivas on totta, mutta miksi siellä vain hetki
      oltaisiin ja sitten tullaan "tänne alas" IÄKSI?
      Sitä ainakin minä jään kummastelemaan.

      • Helmisen luennolla

        Otteita taivasluennosta.
        Meidät noudetaan pilviin, taivaisiin ja sitten
        kun maa on ennalleen asetettu, täysin uusittu,
        palaamme tänne asumaan ikuisiksi ajoiksi.
        Näinhän se meni ja tossa muutama yksityiskohta.
        (Vain otteita saa lainata toisen luennosta,
        mun ymmärtääkseni).

        -
        "Mitä Jumala aikoo panna kohdalleen? Jumala aikoo
        panna kohdalleen kaiken, minkä Aadam ja Eeva
        menettivät."
        -
        "Koska he eivät saaneet enää syödä elämän puusta, he tulivat kuolevaisiksi."
        -
        "Profeetat kaikkina aikoina uskoivat ja odottivat kaiken ennalleen palauttamista."
        -
        " Hepr 11:13 Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä, mikä heille oli luvattu, he eivät saaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. "

        "Hepr 11:16 Ei, he odottivat parempaa, taivaallista isänmaata. Sen tähden ei Jumalakaan häpeä heitä, vaan sallii itseään kutsuttavan heidän Jumalakseen, sillä hän on heitä varten jo rakentanut valmiin kaupungin. "
        -
        "Kuulkaa, mitä muuta Raamattu sanoo maapallosta, kun se on lopulta palautettu alkuperäiseen
        kauneuteensa: 'eikä yksikään kaupungin asukas
        sano: minä olen sairas." (Jes 33:24)
        -
        "Ehkä me rakennamme itsellemme talon maaseudulle ja sitten joka viikonloppu menemme Uuden maan
        hallintokaupunkiin ja käytämme kaupunkiasuntoamme.
        Raamatun antama kuva taivasta on selvä.
        Jumala tulee luomaan uudet taivaat ja uuden maan"
        -
        "Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri...Portteihin
        oli hakattu Israelin 12 heimon nimet."

        - -

        Tässä kohdin ainakin esiintyy uskonvanhurskausoppi
        eli lahjavanhurskausoppi:

        "Miten voimme olla varmoja, että tulemme olemaan
        siellä? Vastaus on yksinkertainen. Raamattu,
        yleisavaimemme kertoo:
        Gal 3:29
        Ja jos te kerran olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin jälkeläisiä ja saatte periä sen, mikä hänelle oli luvattu.
        toisin sanoen, jos otamme Jeesuksen vastaan
        Vapahtajanamme, tämä Jumalan Aabrahamille antama
        lupaus koskee myös meitä."

        - -

        Varsinainen luento siis päättyi kirkkaasti
        uskonvanhurskautuksen julistukseen, vetoavasti!

        Tosin sitten saatiin vielä loppukaneetiksi
        kuulla, virallisen opetuksen ulkopuolelta:
        "Kasteella varmistat paikkasi".
        Mutta senkaltainen vetoomus on kovin yleistä
        vapaissa suunnissa. Uutta se mullekki oli, että
        täällä Maassa ikuisuus vietettäisiin, mutta ei
        toi kait uskoa mitätöi, että mitenpäin sen
        ajattelee. Jumalan luona ja kanssa joka tapauksessa.


        Yx_mukana kuulemassa ollut (Monisteesta nää otteet " ")


      • Helmisen luennolla kirjoitti:

        Otteita taivasluennosta.
        Meidät noudetaan pilviin, taivaisiin ja sitten
        kun maa on ennalleen asetettu, täysin uusittu,
        palaamme tänne asumaan ikuisiksi ajoiksi.
        Näinhän se meni ja tossa muutama yksityiskohta.
        (Vain otteita saa lainata toisen luennosta,
        mun ymmärtääkseni).

        -
        "Mitä Jumala aikoo panna kohdalleen? Jumala aikoo
        panna kohdalleen kaiken, minkä Aadam ja Eeva
        menettivät."
        -
        "Koska he eivät saaneet enää syödä elämän puusta, he tulivat kuolevaisiksi."
        -
        "Profeetat kaikkina aikoina uskoivat ja odottivat kaiken ennalleen palauttamista."
        -
        " Hepr 11:13 Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä, mikä heille oli luvattu, he eivät saaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. "

        "Hepr 11:16 Ei, he odottivat parempaa, taivaallista isänmaata. Sen tähden ei Jumalakaan häpeä heitä, vaan sallii itseään kutsuttavan heidän Jumalakseen, sillä hän on heitä varten jo rakentanut valmiin kaupungin. "
        -
        "Kuulkaa, mitä muuta Raamattu sanoo maapallosta, kun se on lopulta palautettu alkuperäiseen
        kauneuteensa: 'eikä yksikään kaupungin asukas
        sano: minä olen sairas." (Jes 33:24)
        -
        "Ehkä me rakennamme itsellemme talon maaseudulle ja sitten joka viikonloppu menemme Uuden maan
        hallintokaupunkiin ja käytämme kaupunkiasuntoamme.
        Raamatun antama kuva taivasta on selvä.
        Jumala tulee luomaan uudet taivaat ja uuden maan"
        -
        "Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri...Portteihin
        oli hakattu Israelin 12 heimon nimet."

        - -

        Tässä kohdin ainakin esiintyy uskonvanhurskausoppi
        eli lahjavanhurskausoppi:

        "Miten voimme olla varmoja, että tulemme olemaan
        siellä? Vastaus on yksinkertainen. Raamattu,
        yleisavaimemme kertoo:
        Gal 3:29
        Ja jos te kerran olette Kristuksen omia, te olette Abrahamin jälkeläisiä ja saatte periä sen, mikä hänelle oli luvattu.
        toisin sanoen, jos otamme Jeesuksen vastaan
        Vapahtajanamme, tämä Jumalan Aabrahamille antama
        lupaus koskee myös meitä."

        - -

        Varsinainen luento siis päättyi kirkkaasti
        uskonvanhurskautuksen julistukseen, vetoavasti!

        Tosin sitten saatiin vielä loppukaneetiksi
        kuulla, virallisen opetuksen ulkopuolelta:
        "Kasteella varmistat paikkasi".
        Mutta senkaltainen vetoomus on kovin yleistä
        vapaissa suunnissa. Uutta se mullekki oli, että
        täällä Maassa ikuisuus vietettäisiin, mutta ei
        toi kait uskoa mitätöi, että mitenpäin sen
        ajattelee. Jumalan luona ja kanssa joka tapauksessa.


        Yx_mukana kuulemassa ollut (Monisteesta nää otteet " ")

        Varsinainen luento siis päättyi kirkkaasti
        uskonvanhurskautuksen julistukseen, vetoavasti!

        Tosin sitten saatiin vielä loppukaneetiksi
        kuulla, virallisen opetuksen ulkopuolelta:
        "Kasteella varmistat paikkasi".
        Mutta senkaltainen vetoomus on kovin yleistä
        vapaissa suunnissa.

        Uutta se mullekki oli, että
        täällä Maassa ikuisuus vietettäisiin, mutta ei
        toi kait uskoa mitätöi, että mitenpäin sen
        ajattelee. Jumalan luona ja kanssa joka tapauksessa.

        Yx_mukana kuulemassa ollut (Monisteesta nää otteet " ")
        _________________________________________________

        "ei toi kait uskoa mitätöi, että mitenpäin sen
        ajattelee. Jumalan luona ja kanssa joka tapauksessa. "
        Näin on, ilman muuta! En minäkään tuosta mitään riitaa saisi aikaan.
        Ja kaikkihan korostavat kastetta ja ikuista elämää, totta.

        antti


    • Hildur

      Leo Mellerkö on gurusi??
      Monet pitävät häntä erehtymättömänä. Häntä ei saa arvostella. Julistuksessa ja profetioissa huteja tulee kuitenkin jatkuvasti.

      • Vain hänenkö nimensä saa ma...

        Kovasti olette te ellenistisiä vaikutteita saaneet
        herkkähipiäisiä. Ei edes hyviä nimiä saisi mainita.


        Ellen Gee
        piste


      • Hildur
        Vain hänenkö nimensä saa ma... kirjoitti:

        Kovasti olette te ellenistisiä vaikutteita saaneet
        herkkähipiäisiä. Ei edes hyviä nimiä saisi mainita.


        Ellen Gee
        piste

        Tätä hyvää nimeäkö ei saa tuoda kritiikin piiriin? Näin tämäkin vahvistui.


    • jos jää aikaan

      keskustelulle; oliko siihen mahdollisuutta?

      Newboldissa muuten saa tohtorin paperit seminaarityöstä, eli ei kannata sitä "arvovaltaa" niin kovasti pokkuroida?!

      • Helminen.

        kirjoitti Doctor of Ministry -lopputyön. Se vastaisi Suomessa ennemminkin lisensiaattityötä kuin väitöstä, joka on PhD Englannissa. Newboldissa on mahdollisuus sellainenkin tehdä.


      • ja teet paremmin

        DMin tutkinnon, kun luulet parempi olevasi.


      • Vaan asemaan

        Ei täällä tohtorinhatulle kukaan ole pokkuroinut.
        Vaan pikemminkin päinvastoin.
        Aimo Helmisen opetuksen painoarvoa on korostettu,
        siis sen painavuutta adventtikirkon sisällä.
        Verrattuna muihin ja varsinkin tuiki tuntemattomiin
        opettajiin.

        Tottakai media7 johtajan sana ratkaisee, mitä on
        ns. adventtitotuus.
        Kun joku advari opettaa toisin kuin Aimo Helminen, niin
        sillä opetuksella ei juurikaan ole arvoa, sillä
        Aimon käsitysten mukaan luonnollisesti on mentävä.

        Vai ootko sitä mieltä, että esim Toivonlinnan
        kesätyöntekijöiden, ulkotöissä olevien, opetus
        olisi ratkaisevampaa ja painavampaa a-kirkolle?

        Luennosta puheenollen; lueto jää tosiaan hieman
        kesken, ellei pääse vaihtamaan muutamaa sanaa siitä. Mie en ainakaan ajatuksiani muuttaisi
        jonkun luennon perusteella, ilman lisävaloa.
        Mut ei kai kukkaan sellasta oo väittänytkään,
        että ois tullu vaikutetuksi vaikkapa nyt
        puheen alla olevasta luennosta.


      • Väitös tohtoriksi
        Helminen. kirjoitti:

        kirjoitti Doctor of Ministry -lopputyön. Se vastaisi Suomessa ennemminkin lisensiaattityötä kuin väitöstä, joka on PhD Englannissa. Newboldissa on mahdollisuus sellainenkin tehdä.

        Jenkeissä joku lienee väitellyt tohtoriksi sillä,
        että Suuri Taistelu edustaa juutalaista
        lakiuskontoa.
        Eli ei teologian tohtoruus tarkoita kristinuskoon
        perehtymistä välttämättä.

        Mikäs muuten oli Helmisen aihe?


      • Eikä uskovaisuudesta
        ja teet paremmin kirjoitti:

        DMin tutkinnon, kun luulet parempi olevasi.

        Paitsi jos väitellään tohtoriksi omasta
        täydellisyydestä tai täydellisestä
        kelpaamattomuudesta.

        Täällä on korostettu sitä, ettei Helmisen
        auktoriteetti ole (tohtorin)hatusta vedetty.
        Vaan perustuu asemaan media7 johtavana opettajana.
        Siis asemaan adventtikirkon ylimpänä opin tulkkina.


      • putbot
        Vaan asemaan kirjoitti:

        Ei täällä tohtorinhatulle kukaan ole pokkuroinut.
        Vaan pikemminkin päinvastoin.
        Aimo Helmisen opetuksen painoarvoa on korostettu,
        siis sen painavuutta adventtikirkon sisällä.
        Verrattuna muihin ja varsinkin tuiki tuntemattomiin
        opettajiin.

        Tottakai media7 johtajan sana ratkaisee, mitä on
        ns. adventtitotuus.
        Kun joku advari opettaa toisin kuin Aimo Helminen, niin
        sillä opetuksella ei juurikaan ole arvoa, sillä
        Aimon käsitysten mukaan luonnollisesti on mentävä.

        Vai ootko sitä mieltä, että esim Toivonlinnan
        kesätyöntekijöiden, ulkotöissä olevien, opetus
        olisi ratkaisevampaa ja painavampaa a-kirkolle?

        Luennosta puheenollen; lueto jää tosiaan hieman
        kesken, ellei pääse vaihtamaan muutamaa sanaa siitä. Mie en ainakaan ajatuksiani muuttaisi
        jonkun luennon perusteella, ilman lisävaloa.
        Mut ei kai kukkaan sellasta oo väittänytkään,
        että ois tullu vaikutetuksi vaikkapa nyt
        puheen alla olevasta luennosta.

        Helmisellä on arvoasema adventismissa, se on tosi!
        Mutta kristinuskon opettajana hänellä ei ole minkäänlaista asemaa.
        Tai on tietysti sellainen asema kuin naapurin puliukollakin.


      • Mielipiteet merkitsee
        putbot kirjoitti:

        Helmisellä on arvoasema adventismissa, se on tosi!
        Mutta kristinuskon opettajana hänellä ei ole minkäänlaista asemaa.
        Tai on tietysti sellainen asema kuin naapurin puliukollakin.

        Sillä hänen välityksellään kiinnostuneet voivat
        saada tietää, mitä adventismissa opetetaan ja
        mitä adventismilla tarkoitetaan.
        Ja miten adventisti todella tulkkaa Raaamttua.

        Muut puhuu kuka mitäkin. Ihmettelen, mikseivät
        siteeraa Aimo Helmistä, vaan EGW:tä lainaavat.
        Ei EGW haudan takaa määräillä kuiteskaan voi.
        Vaan kyllä se on Aimo, joka suuntaa näyttää,
        siis A-kirkossa, Aimon ja Atten kirkossa.

        Mut ... ihan hyvä tyyppi.


      • mitään tekemistä
        Väitös tohtoriksi kirjoitti:

        Jenkeissä joku lienee väitellyt tohtoriksi sillä,
        että Suuri Taistelu edustaa juutalaista
        lakiuskontoa.
        Eli ei teologian tohtoruus tarkoita kristinuskoon
        perehtymistä välttämättä.

        Mikäs muuten oli Helmisen aihe?

        Helmisen opintojen kanssa. Minä tiedän väitöskirjan Englannista, jossa väitettiin, että Jeesus oli ateisti.


      • media7 johtaja
        Eikä uskovaisuudesta kirjoitti:

        Paitsi jos väitellään tohtoriksi omasta
        täydellisyydestä tai täydellisestä
        kelpaamattomuudesta.

        Täällä on korostettu sitä, ettei Helmisen
        auktoriteetti ole (tohtorin)hatusta vedetty.
        Vaan perustuu asemaan media7 johtavana opettajana.
        Siis asemaan adventtikirkon ylimpänä opin tulkkina.

        ei ole kirkon opin ylin selittäjä. Sellaista ei ole olemassakaan. Kirkon edustaja hän tietysti on, mutta ei muiden yläpuolella.


      • sen ratkaisee
        Vaan asemaan kirjoitti:

        Ei täällä tohtorinhatulle kukaan ole pokkuroinut.
        Vaan pikemminkin päinvastoin.
        Aimo Helmisen opetuksen painoarvoa on korostettu,
        siis sen painavuutta adventtikirkon sisällä.
        Verrattuna muihin ja varsinkin tuiki tuntemattomiin
        opettajiin.

        Tottakai media7 johtajan sana ratkaisee, mitä on
        ns. adventtitotuus.
        Kun joku advari opettaa toisin kuin Aimo Helminen, niin
        sillä opetuksella ei juurikaan ole arvoa, sillä
        Aimon käsitysten mukaan luonnollisesti on mentävä.

        Vai ootko sitä mieltä, että esim Toivonlinnan
        kesätyöntekijöiden, ulkotöissä olevien, opetus
        olisi ratkaisevampaa ja painavampaa a-kirkolle?

        Luennosta puheenollen; lueto jää tosiaan hieman
        kesken, ellei pääse vaihtamaan muutamaa sanaa siitä. Mie en ainakaan ajatuksiani muuttaisi
        jonkun luennon perusteella, ilman lisävaloa.
        Mut ei kai kukkaan sellasta oo väittänytkään,
        että ois tullu vaikutetuksi vaikkapa nyt
        puheen alla olevasta luennosta.

        pääkonferenssin yleiskokous, joka sitoo kaikkia pastoreita. Piste.


      • sen ratkaisee kirjoitti:

        pääkonferenssin yleiskokous, joka sitoo kaikkia pastoreita. Piste.

        Tietysti pääkonferenssi luo päälinjat tulevaisuuteen.
        Mutta englannista joudutaan suomentamaan sekin.
        Ja tulkintojen ratkaisija on tietysti ylin mies.

        Meidän olisi turha etsiä jenkeistä adventtitotuutta.
        Siis suomalaisille räätälöityä, tätä mikä ei
        nimellään korosta seitsemättä päivää.
        On oma valintamme jo sen seitsemännen poistaminen.

        Kyllä on turha joltain oppipojalta kysellä, että
        mikä on adventtitotuus, sillä viimeisen sanan
        siihen sanoo kuitenkin Aimo Helminen ja hyvä niin.
        Sillä se mies osaa ainakin keskustella kiihtymättä.


      • Anonyymi
        sen ratkaisee kirjoitti:

        pääkonferenssin yleiskokous, joka sitoo kaikkia pastoreita. Piste.

        Ei muuten sido! Naisen asema seurakunnassa on yksi hyvä esimerkki siitä.

        Piste piste piste...


    • että sinä olet

      väärässä. Se on niin monta kertaa täällä jo nähty, että hohhoijaa.

      • AVK:N arviota Aimon opetuks...

        Kumman pelokasta väkeä, me adventistit.
        Mä kommentoin heti, kkun joku toinen ensin
        uskaltaa. Harmittaa tyhjä hölötys asian vierestä.


      • niihih

        olet väärässä.


      • Uskoville, asiakysymyksiin?
        niihih kirjoitti:

        olet väärässä.

        Vai onko adventismissa tai ellenismissä niin eri
        sanasto ja käsitteistö, ettei voida keskustella
        tai kommentoida asiaa.
        Vain henkilöitä arvostellaan, vaikkei tunneta
        tai nähdä! Voi köyhyyttä!


      • potaskaa
        AVK:N arviota Aimon opetuks... kirjoitti:

        Kumman pelokasta väkeä, me adventistit.
        Mä kommentoin heti, kkun joku toinen ensin
        uskaltaa. Harmittaa tyhjä hölötys asian vierestä.

        kuten suurin piirtein kaikki mitä se tänne kirjoittaa.


    • Vuonna 2010 vihjaileee joku palstalla, että olisin adventistien manipuloima ikäänkuin ..
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4967682/46437111

      Mutta nähkääpä tämä, että jo vuonna 2008, jolloin en osannut hyväksyä adventisteja, oli minulla
      Aimo Helmisestä hyvä käsitys, vaikka olin muutoin ennakkoluuloinen kaikkeen adventismiin liittyvään. Esim. Arasolasta ja Flinkistä sain hyvän käsityksen vasta, kun Herra uudisti minua.

      • Valon Viesti

        Jeesus selvääkin selvemmin itse karttoi ja varoitti muita ihmisiä näistä "mustassa silinterihatuissa" liikkuvista uskonnolliseen kaapuun pukeutuneista käärmeen sikiöistä.
        He ovat kierot oppinsa saaneet itse isältä perkeleeltä, joka tekeytyy vaikka valkeuden enkeliksi johdattaakseen ihmisiä harhaan.
        Adventismi on salakavala hengetön "kuolleiden kirjanoppineiden" seura.

        Adventtikirkon lauantaiaamun tilaisuudet ovat sisällöltään muodollista sanahelinää, jossa ei henkeä ole enempää, kuin kuolleitten luissakaan.


      • Valon Viesti kirjoitti:

        Jeesus selvääkin selvemmin itse karttoi ja varoitti muita ihmisiä näistä "mustassa silinterihatuissa" liikkuvista uskonnolliseen kaapuun pukeutuneista käärmeen sikiöistä.
        He ovat kierot oppinsa saaneet itse isältä perkeleeltä, joka tekeytyy vaikka valkeuden enkeliksi johdattaakseen ihmisiä harhaan.
        Adventismi on salakavala hengetön "kuolleiden kirjanoppineiden" seura.

        Adventtikirkon lauantaiaamun tilaisuudet ovat sisällöltään muodollista sanahelinää, jossa ei henkeä ole enempää, kuin kuolleitten luissakaan.

        Hiljakkoin lähetin opintovastaukset 6-8, kirjekurssista Elämää ja Terveyttä", media seiskan tarkastettavaksi. Kiintoisa kurssi, etkä sieltä voi mitään väärää oppia löytää. ( http://www.media7.fi/ ).
        Mutta jos tahdot ihan välttämättä etsiä oleellista kritisoitavaa, tarjoan tässä asiallisessa viestiketjussa
        sinulle mahdollisuutta esittää sitä LUOTETTAVAN lähteen pohjalta, adventtiliikken historiasta sitä saattaa
        löytyä, sillä adventismi on ollut fanaattista fundamentalistista muiden herätysliikkeiden lailla.
        Media7 ( http://www.media7.fi/ )esittää, ihan Milleristä asti ...
        http://www.media7.fi/aikuiskoulutus/luento/adventtiliike.html

        "He kaikki etsivät syitä pettymykseen. Me kiinnitämme nyt huomiomme 'pieneen joukkoon',
        jonka ytimen muodostivat eläkkeelle jäänyt merikapteeni Joseph Bates sekä James ja Ellen White.
        Tästä alkaa meidän adventtikirkkomme synty."

        Yst.terv.: antti


      • Valon Viesti kirjoitti:

        Jeesus selvääkin selvemmin itse karttoi ja varoitti muita ihmisiä näistä "mustassa silinterihatuissa" liikkuvista uskonnolliseen kaapuun pukeutuneista käärmeen sikiöistä.
        He ovat kierot oppinsa saaneet itse isältä perkeleeltä, joka tekeytyy vaikka valkeuden enkeliksi johdattaakseen ihmisiä harhaan.
        Adventismi on salakavala hengetön "kuolleiden kirjanoppineiden" seura.

        Adventtikirkon lauantaiaamun tilaisuudet ovat sisällöltään muodollista sanahelinää, jossa ei henkeä ole enempää, kuin kuolleitten luissakaan.

        Aimo on oikea kirjanoppinut, joka osaa jakaa uutta että vanhaa - evankeliumia ja lakia YHDESSÄ.
        Palstalla on niitä, jotka vuoroviestein laista tai evankeliumista irtojakeita heittelevät puolitotuuksina,
        mutta Aimo osaa opettaa. "Uuden viinin" tarjoileminen tarkoittaa tätä:

        Matt. 13:52
        Ja hän sanoi heille:
        "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi,
        perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

        Ap. t. 6:7
        Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa.
        Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

        Ja tässä adventtiliikkeen päätarkoitus, edell. viestissä linkittämästäni osoitteesta poimittua ...
        "Jäsenmäärän laajetessa organisaatiorakenne muotoutui nykyiseksi. 'Pienellä joukolla' – ja myöhemmin järjestäytyneellä adventtikirkolla – on ollut alusta asti yksi selkeä olemassaolon peruste: lähetystyö - julistaa kaikkialla maailmassa sanomaa Jeesuksen pikaisesta takaisin tulosta sillä tavalla, ja siinä Ilmestyskirjan 14. luvun kolmen enkelin viitekehyksessä, jonka he olivat löytäneet milleriläisen herätysliikkeen hajoamisen jälkeisinä vuosina." ( http://www.media7.fi/aikuiskoulutus/luento/adventtiliike.html )

        Tehtävän kärki ei ole muuttunut ...
        http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=327&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1

        "Maailman Valo"-kurssin voi käydä myös internetissä, pari klikkausta ... http://media7.fi/raamattuopisto/


      • "Kullakin Herransa"!

        Kuka se "Herra" on ollut? Ai, että sullakin on joku Herra, että et ole oma Herras?


      • Kärpästen herra eli saatana uudisti sinua omaan tahtoonsa: eksymään adventismiin.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kärpästen herra eli saatana uudisti sinua omaan tahtoonsa: eksymään adventismiin.

        On minulle tuttu sekin, Beelsebul, kärpästen herra. Mutta eihän kärpäset voi kuin vain vähän tehdä oloa epämukavaksi.

        Matt. 10:25
        Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen,
        ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen.
        Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi,
        kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

        Asiasta kolmanteen - kyllä luontokappaleet ovat sitten sööttejä ...

        http://www.google.fi/images?q=kärpästen&oe=utf-8&client=firefox-a&rlz=1R1GGLL_fi___FI367&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=QTXHTNXrNoKBOom34NoB&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CCwQsAQwAg

        antti


    • Täällä on aika ajoin soimattu, että adventistit eivät kunnioita Vapahtajamme syntymää kuten eivät jehovalaiset. Pötypuhetta se, kuten lähes kaikki, mitä täällä on miinuksena adventismin kontolle laitettu.
      Turun seudulla olevaiset, tässä vinkki lauantairetkeilyn kohteeksi ...

      27.11.klo 10.30 raamattutunti, Aimo Helminen, Hilkka Lempiäinen
      klo 11.15 jumalanpalvelus, Aimo Helminen, Adventinajan avaus

      http://turku.adventtikirkko.fi/tap_jp.html

      Valkeus koittaa keskelle pimeintä vuodenaikaa!
      antti

    • Anonyymi

      Aimo on väärässä. Taivaassa ei rakennella taloja.

      • Anonyymi

        Niin ne kaikki adventtikirkon pastorit valehtelevat.
        Heidät on koulutettu valehtelmaan.

        Kun kerran Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus itse on jo mennyt valmistamaan asuinsijat.
        Jos se sija ei kelpaa, niin on parempi silloin tyytyä olemaan kokonaan ilman taivaan iloja.


      • Anonyymi

        Voit lukea Raamatusta, että uudessa maassa rakennetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne kaikki adventtikirkon pastorit valehtelevat.
        Heidät on koulutettu valehtelmaan.

        Kun kerran Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus itse on jo mennyt valmistamaan asuinsijat.
        Jos se sija ei kelpaa, niin on parempi silloin tyytyä olemaan kokonaan ilman taivaan iloja.

        Itse valehtelette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit lukea Raamatusta, että uudessa maassa rakennetaan.

        Raamatusta ei löydy sellaista tekstiä, minkä mukaan uudessa maassa rakennettaisiin konkreettisia rakennuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta ei löydy sellaista tekstiä, minkä mukaan uudessa maassa rakennettaisiin konkreettisia rakennuksia.

        Vain platoniset valahtelijat kirjoittavat ja puhuvat valheita kuten, että taivaassa rakennettaisiin mukamas taloja. Joka niin väittää on isästä perkeleestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain platoniset valahtelijat kirjoittavat ja puhuvat valheita kuten, että taivaassa rakennettaisiin mukamas taloja. Joka niin väittää on isästä perkeleestä.

        Näin on, Taivaassa kaikki valmiina, ottamaan vastaan Pyhän Hengen siuanatut. Myös Uusi Jerusalem on rakennettu pelastetuille valmiiksi!

        Se valmistui jo, ennenkuin Jeesus tuli lihaksi. P. Pappinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, Taivaassa kaikki valmiina, ottamaan vastaan Pyhän Hengen siuanatut. Myös Uusi Jerusalem on rakennettu pelastetuille valmiiksi!

        Se valmistui jo, ennenkuin Jeesus tuli lihaksi. P. Pappinen

        Joh. 14:2
        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        Ja Raamattuhan ei voi tyhjiin raueta.

        Joh.10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

        "Asuinsija", "Isäni koti" - kenties ne asuinsijat ovat enemmän kuin rakennuksia, joten rakennus-sanonta on oikea, mutta aivan turhan lievä kenties ilmaisuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      105
      8717
    2. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6670
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      63
      6459
    4. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5211
    5. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      63
      4387
    6. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3481
    7. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3345
    8. Sinulle J mies

      Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3062
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2912
    10. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2886
    Aihe