Äitienpäivät boikottiin

Kyllästynyt akka

En haluaisi enää viettää äitienpäivää. Tuntuu, että se on vain kauppiaitten rahastusta. Ärsyttää, kun aina pitää ajatella mitä pitäisi ostaa lahjaksi...

4

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista

      Ilmoitin lapsille jo hyvissä ajoin, että äitien päivää ei "juhlita". Lapset olivat erittäin tyytyväisiä, kun säästyivät "pakko" lahjan ostolta. Äitien päivä on joka päivä, johon ei lahjoja tarvita.

    • äidin tyttö

      En ole ikinä ostanut lahjaa äitienpäivänä, koska äitini on sanonut, ettei tarvitse. Samoin joulunakin.

      Ihmettelenkin miksi tuttuni (naispuoliset erityisesti) stressaavat ostaessaan lahjoja vanhemmilleen, kun suurin osa heistä kertoo, että vanhemmat aina sanovat, etteivät tarvitse ostaa mitään. Sitten he selittävät, kuinka vanhemmat oikeasti haluavat jotain, mutta sanovat tuon vain kohteliaisuudesta... Enpä usko!

      Samoin, jos joku kutsuu syntymäpäivilleen ja sanoo että lahjoja ei tarvita/haluta. Silloinkin löytyy niitä, jotka väen vängällä tuppaavat lahjoja päivänsankarille. On se kumma jos ei puhetta ymmärretä! Mielestäni on päivänsankarin toiveen kunnioittamista olla tuomatta lahjoja, jos niitä ei toivota. Yleensä nämä lahjojen tuppaajat ovat myös niitä, jotka kernaimmin haluavat lahjoja myös muilta.

      • en minäkään osta lahjoja

        En ole koskaan ostanut äidilleni lahjaa, vaan olen tehnyt jotain itse. Äitini on sanonut tuhansia kertoja että itse tehty lahja on kaikkein ihaninta mitä voi saada, mutta sitäkään ei tarvitse olla.
        Olemme kaikki hänen lapsensa lahjoja joista hänelle riittää iloa jokaiseen päivään, niin hän ei tarvitse muuta.
        Silti teen aina jotain pientä itse lahjaksi, kirjon liinan tai teen jotain muuta mihin löytyy tarvikkeet kotoa. Kaikki antamani itse tehdyt lahjat ovat esillä jossain päin äidin kotona ja äitini arvostaa niitä ennemmän kuin osto lahjoja...


    • Arvojen puolesta

      Kuules nyt, Äitienpäivää on vietetty jo silloin kun, kapitalismi ei kukoistanut, vaan oli tuo
      juhla vilpitön juhlapäivä.
      Kapitalismin ja kauppiaitten kukkarolle on sitten
      keksitty mm. Isänpäivä, Ystävänpäivä ja muut tyhjänpäiväiset kotkotukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe