kuka kukin on?

pauli99

minä olen kristin uskoinen. Mutta Hindulaisuus kiinnostaa minua paljon.

48

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole kiellettyä

      Ei kai se kristinuskoistenkaan ole kiellettyä olla kiinnostunut erilaisista maailman asioista. Hyvähän se vain on.

      • Anonyymi

        Miksi mahamantran välittömän vaikutuksen saamiseksi mantra tulisi kuunnella vain pyhien esitysessä. Niitän ällä palstalla on puhuttu, Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mahamantran välittömän vaikutuksen saamiseksi mantra tulisi kuunnella vain pyhien esitysessä. Niitän ällä palstalla on puhuttu, Miksi?

        Täällä on paljon puhutta rakkaudesta, voiko selittää vähän enemmän?


      • Anonyymi

        Mitet ne pandavit poistuivat täälltä, on eri kertomuksia tästä, mikä niistä on oikein?


      • Anonyymi

        Miksi CERNissä on Shivan patsas?


      • Anonyymi

        "Miten kaikki planeetat voivat vaikuttaa ihmiseen?"

        Mistä tällainen käsitys on saanut alkunsa? Vain 9 planeettaa vaikuttaa ihmiseen, auringon vaikutuksesta kaikki jo tietävät jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten kaikki planeetat voivat vaikuttaa ihmiseen?"

        Mistä tällainen käsitys on saanut alkunsa? Vain 9 planeettaa vaikuttaa ihmiseen, auringon vaikutuksesta kaikki jo tietävät jotain.

        Mitä siellä Mandela-ilmiöstä sanotaan?

        Tietämättömyyden gunan vaikutus. Ihmiset ovat oppineita, mutta todellista tietoa ei ole. Mandella-efekti (Nelson Mandella, kuoli 2013) - kun massatietoisuudessa on massamuistivirheitä menneisyyden tapahtumista, erityisesti uskotaan, että N. Mandella kuoli vuonna 1980. Joukkomuistamattomuus.

        Millä ihminen muistaa? Hienojakoisella keholla.

        Meidän aikakaudellamme muisti on heikko, hyvyyden gunoja on vähän ja ympärillä on paljon tietämättömyyttä.

        Alemmat gunat hallitsevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siellä Mandela-ilmiöstä sanotaan?

        Tietämättömyyden gunan vaikutus. Ihmiset ovat oppineita, mutta todellista tietoa ei ole. Mandella-efekti (Nelson Mandella, kuoli 2013) - kun massatietoisuudessa on massamuistivirheitä menneisyyden tapahtumista, erityisesti uskotaan, että N. Mandella kuoli vuonna 1980. Joukkomuistamattomuus.

        Millä ihminen muistaa? Hienojakoisella keholla.

        Meidän aikakaudellamme muisti on heikko, hyvyyden gunoja on vähän ja ympärillä on paljon tietämättömyyttä.

        Alemmat gunat hallitsevat.

        "Miksi Sveitsissä on Shivan patsas keskuksessa, joka käsittelee ydintutkimusta?"

        Koska kovin monet tiedemiehet ovat kiinnostuneita Veda-filosofiasta, sen takia.


      • Anonyymi

        "Miksi mahamantran välittömän vaikutuksen saamiseksi mantra tulisi kuunnella vain pyhien esitysessä. Niitän ällä palstalla on puhuttu, Miksi?"

        Kun kuuntelemme puhtaan sielun laulamaa Pyhien Nimien veisuuta, se on kaikkein puhtainta ja siksi voimakkainta veisuuta.

        PUHTAUS ON YHTÄ KUIN VOIMA.

        Mutta kun toistamme mantraa, meidän on kuunneltava itseämme. Jos kuuntelemme jotakuta toista, emme kiinnitä huomiota omaan toistamiseemme. Toisen ihmisen puhtaan toiston pitäisi toimia motivoivana tekijänä - kuunnella hänen mielialaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi mahamantran välittömän vaikutuksen saamiseksi mantra tulisi kuunnella vain pyhien esitysessä. Niitän ällä palstalla on puhuttu, Miksi?"

        Kun kuuntelemme puhtaan sielun laulamaa Pyhien Nimien veisuuta, se on kaikkein puhtainta ja siksi voimakkainta veisuuta.

        PUHTAUS ON YHTÄ KUIN VOIMA.

        Mutta kun toistamme mantraa, meidän on kuunneltava itseämme. Jos kuuntelemme jotakuta toista, emme kiinnitä huomiota omaan toistamiseemme. Toisen ihmisen puhtaan toiston pitäisi toimia motivoivana tekijänä - kuunnella hänen mielialaansa.

        "Täällä on paljon puhutta rakkaudesta, voiko selittää vähän enemmän? "

        Onko puhdasta rakkautta hyvyyden gunassa, vai onko se vain henkisellä tasolla?

        Sielun luonteeseen kuuluu rakastaa.

        Gunojen, karman ja ajan vaikutuksesta rakkaus vääristyy.

        Rakkaus hyväntahtoisuuden gunassa ilmenee hyväntahtoisuutena, ystävällisenä asenteena, velvollisuudentunnosta johtuvana toimintana ja henkilökohtaisena puhdistumisena.

        Muista gunoista varmasti jo tiedät itse.


      • Anonyymi

        "Taivaallisilla planeetoilla ei ole avioliittoinstituutiota, puolijumalat nauttivat kenen kanssa haluavat, eikä heillä ole mitään vastuuta. Mutta Suryalla on puoliso ja lapsia.
        Onko taivaallisilla planeetoilla karmaa?"


        On tärkeää, ettei sekoiteta hallitsevia puolijumalia statukseksi ja puolijumalia yksinkertaisesti taivaallisten planeettojen asukkaiksi.

        Haliitsevat puolijumalat ovat universumimme hallitus.

        Trimurti on Korkein Hallitus universumissamme.


        Hallitsevilla puolijumalilla, Suryalla, Chandralla , Indralla, Brahmalla, Shivalla, on vaimonsa. Kaikki korkeassa asemassa olevat tarvitsevat perheitä.


        Mitä tulee niihin eläviin olentoihin, jotka ovat päässeet taivaallisille planeetoille karmansa kautta ja ansainneet sen (ehdollisesti kutsumme heitäkin puolijumaliksi, koska he ovat muiden puolijumalien joukossa), he eivät miehitä virkoja.


        Paratiisiplaneetalle ei pääse pienenä lapsena, vaan heti aikuisena, ja nauttii siitä.

        Avioliittoinstituutio on välttämätön dharman kehittymiselle, ihmisen vastuun kehittymiselle .
        Ne, jotka ovat tulleet paratiisiplaneetalle karmansa ansiosta, vain nauttivat ja uuvuttavat sitä.


        Heidän tavoitteenaan ei ole kehittyä edelleen.

        He ovat kuin lomalla parantolassa.

        Ja mitä tulee vastuuseen - karman laki pätee kaikkialla aineellisessa maailmassa.


      • Anonyymi

        Kun Yudhishthira Maharaj eteni mahaprasthanissaan (mahaprasthan - lit. ”suuri lähtö”, eli tapahtumat, joissa Pandavat lähtivät tästä maailmasta),


      • Anonyymi

        Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.

        Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.

        Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa mutta ilman henkistä kypsyyttä on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.

        MUTTA, MUTTA:

        Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".

        Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.

        Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.



        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MUTTA, MUTTA:

        Kuolemasta sanotaan: "fyysisen kehon jättäminen".

        Yksi Vedojen perusperiaatteista on ahimsa (väkivallattomuus). Itsemurha on väkivaltaa itseään kohtaan. Monet ihmiset ajattelevat tietämättömyyttään, että se on tie ulos kriisitilanteesta. Tosiasiassa se ei ole ulospääsy vaan pääsy vielä kauheampaan tilanteeseen, jossa aineelliset halut ovat yhä olemassa, mutta kehoa niiden täyttämiseksi ei enää ole. Se on yhtä tuskallista kuin kokea nälkää, mutta ei pystyä tyydyttämään sitä.

        Ihmiset, jotka tekevät itsemurhan, jäävät ... eivätkä voi saada uutta fyysistä kehoa ennen kuin heille varattu elinikä päättyy.



        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.

        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.

        Ja kshatrijoille:

        Mahaprasthan on eräänlainen itsemurhan muoto kshatrioille.

        ”mahaprasthan” (itsemurha pitkän vaelluksen kautta ilman ruokaa, vettä, unta tai lepoa, kunnes kaatuu kuolleena maahan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat sallivat vapaaehtoisen kuoleman vain kahdessa tapauksessa: kun henkilö kuolee vapaaehtoisesti taistelussa puolustaakseen kunniaansa tai kun iäkkäät joogit paastoavat kuolemaan, kun he ovat täysin vapaita kaikista aineellisista haluista.

        Tätä ruumiin vapaaehtoisen jättämisen tapaa kutsutaan Prayopavesaksi, ja sille mainitaan kaksi ehtoa: korkea ikä ja täydellinen vapaus aineellisista haluista.

        Ja kshatrijoille:

        Mahaprasthan on eräänlainen itsemurhan muoto kshatrioille.

        ”mahaprasthan” (itsemurha pitkän vaelluksen kautta ilman ruokaa, vettä, unta tai lepoa, kunnes kaatuu kuolleena maahan).

        "Kun Kaliyuga päättyy, mitä tapahtuu sen jälkeen?

        Jos ihmiset tuhoutaan, kuten olen asian tajunnut, niin mistä uudet ihmiset tulevat?"


        Kali Yuga kestää 432 000 vuotta, nyt on kulunut vain 5000 vuotta.

        Negatiiviset taipumukset lisääntyvät. Lopussa Kalki Avatara, tuhoaa demonisen väestön. Sitten alkaa Satya Yuga.

        Joka Kali Yugan lopussa ei edes tule Kalki avatarta.

        "Jos ihmiset tuhoutaan, kuten olen asian tajunnut, niin mistä uudet ihmiset tulevat?"


        Himalajalla on jo nyt meditaatiotilassa oleva ihmisryhmä, joka on Satya-ugan sukupuun perustajia.

        Heistä polveutuu uusia dynastioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun Kaliyuga päättyy, mitä tapahtuu sen jälkeen?

        Jos ihmiset tuhoutaan, kuten olen asian tajunnut, niin mistä uudet ihmiset tulevat?"


        Kali Yuga kestää 432 000 vuotta, nyt on kulunut vain 5000 vuotta.

        Negatiiviset taipumukset lisääntyvät. Lopussa Kalki Avatara, tuhoaa demonisen väestön. Sitten alkaa Satya Yuga.

        Joka Kali Yugan lopussa ei edes tule Kalki avatarta.

        "Jos ihmiset tuhoutaan, kuten olen asian tajunnut, niin mistä uudet ihmiset tulevat?"


        Himalajalla on jo nyt meditaatiotilassa oleva ihmisryhmä, joka on Satya-ugan sukupuun perustajia.

        Heistä polveutuu uusia dynastioita.

        "Jos ihmiset tuhoutaan, kuten olen asian tajunnut, niin mistä uudet ihmiset tulevat?"

        Himalajalla on jo nyt meditaatiotilassa oleva ihmisryhmä, joka on Satya-ugan sukupuun perustajia.

        Heistä polveutuu uusia dynastioita.

        He antavat siemenen, uuden ihmiskunnan alun.


      • Anonyymi

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Kyse on vasta henkisen tien ensimmäisistä askelista. Se on vasta alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Kyse on vasta henkisen tien ensimmäisistä askelista. Se on vasta alku.

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Kyse on vasta henkisen tien ensimmäisistä askelista. Se on vasta alku.

        Kali-yugassa syntyneet uskonnot ovat alle 5000 vuotta vanhoja uskontoja, ja niitä kutsutaan mleccha -dharmaksi. Mlecchat ovat ihmisiä, joiden on vaikea noudattaa hyvyyden gunan mukaista elintasoa, dharma on uskonto, määrättyjä velvollisuuksia.

        He syövät väkivallan tuotteita, eivät huolehdi kehon hygieniasta niin kuin pitäisi, ja niin edelleen. Mutta heiltä ei voida edellyttää enempää, koska he eivät vielä kykene tekemään enempää. He kykenevät siihen myöhemmin.

        Heille ei voi vielä puhua kaikesta, mutta se on lähtötasolla.

        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Kyse on vasta henkisen tien ensimmäisistä askelista. Se on vasta alku.

        Kali-yugassa syntyneet uskonnot ovat alle 5000 vuotta vanhoja uskontoja, ja niitä kutsutaan mleccha -dharmaksi. Mlecchat ovat ihmisiä, joiden on vaikea noudattaa hyvyyden gunan mukaista elintasoa, dharma on uskonto, määrättyjä velvollisuuksia.

        He syövät väkivallan tuotteita, eivät huolehdi kehon hygieniasta niin kuin pitäisi, ja niin edelleen. Mutta heiltä ei voida edellyttää enempää, koska he eivät vielä kykene tekemään enempää. He kykenevät siihen myöhemmin.

        Heille ei voi vielä puhua kaikesta, mutta se on lähtötasolla.

        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Vedoissa on teksti, jossa Sri Chaitanya keskustelee Kazin, islamin edustajan, kanssa, hallitsijan kanssa. Heidän välilleen kehittyi uskonnollinen vuoropuhelu. Ja he keskustelivat siitä, miksi yksi uskonto kieltää yhden asian ja toinen toisen ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä veetasa sanotaan kristinuskosta ja islamista?"

        Kyseessä on mleccha-dharma.

        Vedoissa on teksti, jossa Sri Chaitanya keskustelee Kazin, islamin edustajan, kanssa, hallitsijan kanssa. Heidän välilleen kehittyi uskonnollinen vuoropuhelu. Ja he keskustelivat siitä, miksi yksi uskonto kieltää yhden asian ja toinen toisen ja niin edelleen.

        He keskustelivat uskonnoista, ja kaikki uskonnot, jotka ovat alle 5000 vuotta vanhoja, ovat Kali-yugan uskontoja.

        Kyseessä on mlecchatt. Keitä ovat mlecchat? Mlecchat ovat ihmisiä, jotka ovat irtautuneet Vedalaisesta kulttuurista, jotka eivät elä hyvyyden gunan mukaisesti, vaan elävät intohimon ja tietämättömyyden gunan mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He keskustelivat uskonnoista, ja kaikki uskonnot, jotka ovat alle 5000 vuotta vanhoja, ovat Kali-yugan uskontoja.

        Kyseessä on mlecchatt. Keitä ovat mlecchat? Mlecchat ovat ihmisiä, jotka ovat irtautuneet Vedalaisesta kulttuurista, jotka eivät elä hyvyyden gunan mukaisesti, vaan elävät intohimon ja tietämättömyyden gunan mukaisesti.

        Mlecchojen on hyvin vaikea noudattaa väkivallattomuuden periaatetta ja korkeaa hygienan tasoa, joten heitä ei voi edes vaatia noudattamaan sitä, koska he eivät pysty noudattamaan näitä normeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mlecchojen on hyvin vaikea noudattaa väkivallattomuuden periaatetta ja korkeaa hygienan tasoa, joten heitä ei voi edes vaatia noudattamaan sitä, koska he eivät pysty noudattamaan näitä normeja.

        Kali Yugan kauden uskonnot on sovitettu ihmisen tietoisuuden ja kehityksen tasolle.


      • Anonyymi

        kali Yugan uskonto on - usko vain , niin pelastut. Se on vain uskoa, ei filosofiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kali Yugan uskonto on - usko vain , niin pelastut. Se on vain uskoa, ei filosofiaa.

        Kali-yuga-uskonnot ovat suosittuja, koska ne eivät vaadi ihmiseltä paljoakaan: uskokaa vain, niin teidät pelastetaan, siinä kaikki. Tärkeintä on olla ajattelematta mitään, muuten joudutte ikuiseen helvettiin, se on tietämättömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kali-yuga-uskonnot ovat suosittuja, koska ne eivät vaadi ihmiseltä paljoakaan: uskokaa vain, niin teidät pelastetaan, siinä kaikki. Tärkeintä on olla ajattelematta mitään, muuten joudutte ikuiseen helvettiin, se on tietämättömyyttä.

        Nykyaikaisessa maailmassa on valtava määrä erilaisia uskontokuntia, sekä ikivanhoja, jotka ovat olleet olemassa jo tuhansia vuosia, että uusia, jotka ilmestyivät vähän aikaa sitten. Hengellisten liikkeiden moninaisuus hämmentää usein totuutta etsiviä ihmisiä. Tuntien toisaalta hengellisen kehityksen houkuttelevuuden, monet ihmiset pelkäävät lähteä tälle tielle, koska he pelkäävät joutuvansa johonkin epäilyttävään järjestöön. Usein käy myös niin, että tultuaan jonkin uskonnollisen ryhmän jäseniksi ihmiset alkavat julistaa sitä ainoaksi pelastustieksi ja arvostelevat muita tunnustuksia. Kun joku julistaa, että absoluuttinen totuus on vain uskonnon omaisuutta, syntyy uskonnollista fanatismia ja suvaitsemattomuutta. Näin syntyy uskonnollisia konflikteja, keskinäistä arvostelua ja erilaisia fobioita.


        Tällaisia näkemyksiä ja epäilyjä ennakoiden muinainen Veda-kirjallisuus julisti jo vuosituhansia sitten, että on olemassa vain yksi Absoluuttinen Totuus - Jumala - ja vain yksi uskonto - ehdottoman rakkauden ikuinen uskonto. Vedan mukaan tämä ikuinen uskonto on olemassa maailmassa ja ilmenee maailmankaikkeudessa eri aikakausina ihmiskunnan ajan ja kehitystason mukaan. Vedojen näkökulmasta kaikki tässä maailmassa vallitsevat uskonnolliset käytännöt ovat tämän ikuisen uskonnon ilmentymiä, jotka on annettu ihmisille siinä määrin kuin he kykenevät havaitsemaan sen: "On olemassa vain yksi todellisuus, mutta tietäjät kutsuvat sitä eri nimillä" (Rigveda, 1.164.46).


        Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän henkisen perinteen ytimen ja sen tarkoituksen. Nykyaikaisessa ymmärryksessä vallitsee usein näkemys, jonka mukaan hindulaisuus on kaoottinen sekoitus uskomuksia, joita yhdistää yksi yhteinen alku - alkuperä. Usein vedalaista uskontoa pidetään monijumalaisuutena - eri puolijumalien kulttien sekoituksena, joskus sitä pidetään panteistisena järjestelmänä ja joskus se samaistetaan joogan harjoittamiseen. Tällaiset epäselvät käsitykset Vedoista luovat usein ihmisissä ennakkoluuloja, joiden mukaan niiden muinaiset tekstit ovat huonompia kuin nykyaikaiset maailmanuskonnot.


        Todellisuudessa tällaisia vastakkaisia näkemyksiä on kuitenkin syntynyt vain kahdesta syystä:

        - Yksi syy on se, että vedalaisen kirjallisuuden määrä on valtava - kymmenen biljoonaa shlokaa. Asiantuntija-arvioiden mukaan vedalaisten tekstien kokonaismäärä ylittää kaiken muinaisen kirjallisuuden yhteensä. Hollantilainen indologi J. Gonda luonnehti sitä seuraavasti: "On virhe sanoa, että sanskritinkielinen kirjallisuus ylittää määrältään Kreikan ja Rooman kirjallisuuden. Sanskritin kirjallisuus on lähes rajaton, eli kukaan ei tiedä sen todellista kokoa tai sen sisältämien teosten lukumäärää." Veda-kirjallisuuden jättimäinen määrä on johtanut siihen, että vain osaa sen teksteistä on tutkittu valikoivasti, tutkijoiden yksityisten intressien mukaan.

        - Toinen syy on asianmukaisen lähestymistavan puuttuminen tutkimukseen. Vedojen tekstit itsessään osoittavat, että niitä tulisi tutkia vain arvovaltaisessa opetuslapseusperimyksen linjassa, jossa niiden merkitys välittyy ilman vääristymiä tai uudistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyaikaisessa maailmassa on valtava määrä erilaisia uskontokuntia, sekä ikivanhoja, jotka ovat olleet olemassa jo tuhansia vuosia, että uusia, jotka ilmestyivät vähän aikaa sitten. Hengellisten liikkeiden moninaisuus hämmentää usein totuutta etsiviä ihmisiä. Tuntien toisaalta hengellisen kehityksen houkuttelevuuden, monet ihmiset pelkäävät lähteä tälle tielle, koska he pelkäävät joutuvansa johonkin epäilyttävään järjestöön. Usein käy myös niin, että tultuaan jonkin uskonnollisen ryhmän jäseniksi ihmiset alkavat julistaa sitä ainoaksi pelastustieksi ja arvostelevat muita tunnustuksia. Kun joku julistaa, että absoluuttinen totuus on vain uskonnon omaisuutta, syntyy uskonnollista fanatismia ja suvaitsemattomuutta. Näin syntyy uskonnollisia konflikteja, keskinäistä arvostelua ja erilaisia fobioita.


        Tällaisia näkemyksiä ja epäilyjä ennakoiden muinainen Veda-kirjallisuus julisti jo vuosituhansia sitten, että on olemassa vain yksi Absoluuttinen Totuus - Jumala - ja vain yksi uskonto - ehdottoman rakkauden ikuinen uskonto. Vedan mukaan tämä ikuinen uskonto on olemassa maailmassa ja ilmenee maailmankaikkeudessa eri aikakausina ihmiskunnan ajan ja kehitystason mukaan. Vedojen näkökulmasta kaikki tässä maailmassa vallitsevat uskonnolliset käytännöt ovat tämän ikuisen uskonnon ilmentymiä, jotka on annettu ihmisille siinä määrin kuin he kykenevät havaitsemaan sen: "On olemassa vain yksi todellisuus, mutta tietäjät kutsuvat sitä eri nimillä" (Rigveda, 1.164.46).


        Hindulaisuuden ammattitutkijat, filosofit ja totuuden etsijät ovat usein hämmentyneitä, kun he joutuvat kohtaamaan vedalaisen filosofian monisäikeisen perinnön ja yrittävät ymmärtää tämän henkisen perinteen ytimen ja sen tarkoituksen. Nykyaikaisessa ymmärryksessä vallitsee usein näkemys, jonka mukaan hindulaisuus on kaoottinen sekoitus uskomuksia, joita yhdistää yksi yhteinen alku - alkuperä. Usein vedalaista uskontoa pidetään monijumalaisuutena - eri puolijumalien kulttien sekoituksena, joskus sitä pidetään panteistisena järjestelmänä ja joskus se samaistetaan joogan harjoittamiseen. Tällaiset epäselvät käsitykset Vedoista luovat usein ihmisissä ennakkoluuloja, joiden mukaan niiden muinaiset tekstit ovat huonompia kuin nykyaikaiset maailmanuskonnot.


        Todellisuudessa tällaisia vastakkaisia näkemyksiä on kuitenkin syntynyt vain kahdesta syystä:

        - Yksi syy on se, että vedalaisen kirjallisuuden määrä on valtava - kymmenen biljoonaa shlokaa. Asiantuntija-arvioiden mukaan vedalaisten tekstien kokonaismäärä ylittää kaiken muinaisen kirjallisuuden yhteensä. Hollantilainen indologi J. Gonda luonnehti sitä seuraavasti: "On virhe sanoa, että sanskritinkielinen kirjallisuus ylittää määrältään Kreikan ja Rooman kirjallisuuden. Sanskritin kirjallisuus on lähes rajaton, eli kukaan ei tiedä sen todellista kokoa tai sen sisältämien teosten lukumäärää." Veda-kirjallisuuden jättimäinen määrä on johtanut siihen, että vain osaa sen teksteistä on tutkittu valikoivasti, tutkijoiden yksityisten intressien mukaan.

        - Toinen syy on asianmukaisen lähestymistavan puuttuminen tutkimukseen. Vedojen tekstit itsessään osoittavat, että niitä tulisi tutkia vain arvovaltaisessa opetuslapseusperimyksen linjassa, jossa niiden merkitys välittyy ilman vääristymiä tai uudistuksia.

        Asianmukainen lähestymistapa Vedojen tutkimiseen osoittaa, että tämä muinainen järjestelmä sisältää systemaattisen kuvauksen uskonnon henkisestä kehityksestä. Veda-perinteen sisäisten virtausten ja oppien moninaisuus ei johdu sen sattumanvaraisuudesta, vaan päinvastoin sen syvästi tieteellisestä lähestymistavasta, jolla kuvataan ihmisen tietoisuuden eri tasoja ja niiden mukaisia erilaisia uskonnollisuuden muotoja. Kun olemme analysoineet vedalaista uskontojärjestelmää, voimme nähdä, että se vastaa melko hyvin nykymaailmassa vallitsevaa uskontojen moninaisuutta.


        Vedalaisessa kirjallisuudessa sanotaan, että Absoluuttinen Totuus on vain yksi, ja se ilmenee eriasteisesti kaikissa tämän maailman uskonnoissa. Vedalaisen filosofian mukaan jokainen sielu tulee tähän maailmaan kehittyäkseen. Tämän evoluution päätavoitteena on luopua itsekkyydestä ja kehittää epäitsekästä rakkautta. Sielu kulkee kohti tätä päämäärää elämästä toiseen. Ja ennen kuin se saavuttaa tämän päämäärän, sen syntymät tässä maailmassa eivät lopu. Vedalaisen käsityksen mukaan tämän maailman eri uskonnot ovat olemassa kuin henkisen kehityksen koulun luokkia. Näin ollen Vedojen näkökulmasta jokainen uskonto on yksi porras sielun kehityksen tikkailla.


        Voimme siis verrata koko ihmisen henkisen kehityksen polkua kouluun ja eri uskonnollisia järjestelmiä tämän koulun sisällä oleviin luokkiin. Voimme nähdä, että koulussa on yleinen oppimistavoite, ja kussakin luokassa on myös joitakin yksityisiä tavoitteita. Kunkin luokan osatavoitteiden saavuttaminen johtaa kuitenkin oppilaan kohti yleistä tavoitetta eli lukion päättötodistuksen saamista. Vastaavasti kaiken uskonnollisen kehityksen yhteinen tavoite on sama - epäitsekkään rakkauden kehittyminen Jumalaa kohtaan ja paluu Hänen asuinsijoilleen tästä maailmasta. Koska tämä on kuitenkin uskonnon korkein päämäärä, sitä ei voi saavuttaa välittömästi, aivan kuten lukiodiplomia ei voi saavuttaa lapsi, joka ei ole suorittanut kaikkia luokkia.


        Siksi koulussa on asteittainen koulutusohjelma lapselle. Samoin kaikki tämän maailman uskonnot edustavat tiettyjä hengellisen kehityksen vaiheita, jotka ihmisen on käytävä läpi ennen kuin hän saavuttaa korkeimman päämäärän. Vedalaisen käsityksen mukaan kaikki tämän maailman uskonnot ovat siis saman henkisen polun eri tasoja.

        Vedan mukaan maailmassa on kuusi uskonnon tasoa. Jokainen näistä tasoista vastaa ihmisen psykologista tilaa, hänen tietoisuuttaan.


        Kuten missä tahansa oppimisprosessissa, uskonnossakin on kolme osaa: tieto, käytäntö ja tarkoitus. Esimerkiksi aritmetiikan tavoitteena on oppia laskemaan. Tätä tarkoitusta varten on olemassa teoria - aritmetiikan oppikirja. Ja sitten on käytäntö - harjoitukset, joita oppilaan on tehtävä oppiakseen teorian. Vastaavasti uskonnossa on nämä kolme osatekijää. Sen korkein perimmäinen päämäärä on rakkaus Jumalaan. Uskonnon teoriaa ovat pyhien kirjoitukset ja teologiset teokset. Ja on myös käytäntöä - jumalanpalvelus, askeesi, riitit, rituaalit, lyhyesti sanottuna kaikki ne uskonnolliset toimet, jotka ovat välttämättömiä hengellisen kokemuksen saamiseksi ja pyhistä kirjoituksista johdetun teorian sisäistämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asianmukainen lähestymistapa Vedojen tutkimiseen osoittaa, että tämä muinainen järjestelmä sisältää systemaattisen kuvauksen uskonnon henkisestä kehityksestä. Veda-perinteen sisäisten virtausten ja oppien moninaisuus ei johdu sen sattumanvaraisuudesta, vaan päinvastoin sen syvästi tieteellisestä lähestymistavasta, jolla kuvataan ihmisen tietoisuuden eri tasoja ja niiden mukaisia erilaisia uskonnollisuuden muotoja. Kun olemme analysoineet vedalaista uskontojärjestelmää, voimme nähdä, että se vastaa melko hyvin nykymaailmassa vallitsevaa uskontojen moninaisuutta.


        Vedalaisessa kirjallisuudessa sanotaan, että Absoluuttinen Totuus on vain yksi, ja se ilmenee eriasteisesti kaikissa tämän maailman uskonnoissa. Vedalaisen filosofian mukaan jokainen sielu tulee tähän maailmaan kehittyäkseen. Tämän evoluution päätavoitteena on luopua itsekkyydestä ja kehittää epäitsekästä rakkautta. Sielu kulkee kohti tätä päämäärää elämästä toiseen. Ja ennen kuin se saavuttaa tämän päämäärän, sen syntymät tässä maailmassa eivät lopu. Vedalaisen käsityksen mukaan tämän maailman eri uskonnot ovat olemassa kuin henkisen kehityksen koulun luokkia. Näin ollen Vedojen näkökulmasta jokainen uskonto on yksi porras sielun kehityksen tikkailla.


        Voimme siis verrata koko ihmisen henkisen kehityksen polkua kouluun ja eri uskonnollisia järjestelmiä tämän koulun sisällä oleviin luokkiin. Voimme nähdä, että koulussa on yleinen oppimistavoite, ja kussakin luokassa on myös joitakin yksityisiä tavoitteita. Kunkin luokan osatavoitteiden saavuttaminen johtaa kuitenkin oppilaan kohti yleistä tavoitetta eli lukion päättötodistuksen saamista. Vastaavasti kaiken uskonnollisen kehityksen yhteinen tavoite on sama - epäitsekkään rakkauden kehittyminen Jumalaa kohtaan ja paluu Hänen asuinsijoilleen tästä maailmasta. Koska tämä on kuitenkin uskonnon korkein päämäärä, sitä ei voi saavuttaa välittömästi, aivan kuten lukiodiplomia ei voi saavuttaa lapsi, joka ei ole suorittanut kaikkia luokkia.


        Siksi koulussa on asteittainen koulutusohjelma lapselle. Samoin kaikki tämän maailman uskonnot edustavat tiettyjä hengellisen kehityksen vaiheita, jotka ihmisen on käytävä läpi ennen kuin hän saavuttaa korkeimman päämäärän. Vedalaisen käsityksen mukaan kaikki tämän maailman uskonnot ovat siis saman henkisen polun eri tasoja.

        Vedan mukaan maailmassa on kuusi uskonnon tasoa. Jokainen näistä tasoista vastaa ihmisen psykologista tilaa, hänen tietoisuuttaan.


        Kuten missä tahansa oppimisprosessissa, uskonnossakin on kolme osaa: tieto, käytäntö ja tarkoitus. Esimerkiksi aritmetiikan tavoitteena on oppia laskemaan. Tätä tarkoitusta varten on olemassa teoria - aritmetiikan oppikirja. Ja sitten on käytäntö - harjoitukset, joita oppilaan on tehtävä oppiakseen teorian. Vastaavasti uskonnossa on nämä kolme osatekijää. Sen korkein perimmäinen päämäärä on rakkaus Jumalaan. Uskonnon teoriaa ovat pyhien kirjoitukset ja teologiset teokset. Ja on myös käytäntöä - jumalanpalvelus, askeesi, riitit, rituaalit, lyhyesti sanottuna kaikki ne uskonnolliset toimet, jotka ovat välttämättömiä hengellisen kokemuksen saamiseksi ja pyhistä kirjoituksista johdetun teorian sisäistämiseksi.

        Vedan mukaan kullakin uskonnon kuudesta tasosta nämä kolme osatekijää ovat erilaisia. Ne eroavat toisistaan: tarkoitus, tieto ja käytäntö. Veda-käsikirjoituksissa todetaan, että määräävä tekijä sen suhteen, millä tasolla ihminen on, ovat hänen motiivinsa tai halunsa. Koska ihminen valitsee sen uskonnon tason, joka sopii hänen sisäisiin motiiveihinsa.


        Vedojen kolmea ensimmäistä tasoa pidetään materialistisena uskontona, koska niiden tavoitteena on aineellinen hyvinvointi. Kolmea seuraavaa tasoa pidetään transsendentaalisina, koska ne liittyvät Jumalaan ja itsetietoisuuteen.


        1 uskonnon taso.
        Vedojen näkökulmasta sielu syntyy tähän maailmaan useammin kuin kerran....
        ...Tätä tasoa kutsutaan sanskritiksi nimellä tamas - tietämättömyys, ja se on äärimmäisen itsekkyyden ilmentymä. Uskotaan, että tässä tilassa ihminen on kiinnostunut vain omista eduistaan ja on kaukana moraalista ja etiikasta. Hänen toimintansa voi usein saada rikollisia muotoja. Tietämättömän ihmisen ainoa rakkauden kohde on hän itse. Siksi hän on valmis tekemään väkivaltaa muita kohtaan epäröimättä saavuttaakseen oman hyvinvointinsa.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään kuoleman jälkeistä elämää kun ihminen kuolee aivot kuolevat ja ilman aivoja ei ole ihmistä. Ei ole mitään sielua ihmisellä vaan ihminen on kuin tietokone josta lähtee virta kun aivot kuolevat. Ei ole mitään sen jälkeen ei tietoisuutta et edes tiedä että olet kuollut se on luin nukahtaisi ilman unia ja et koskaan herää uudelleen. Koittaa ymmärtää että uskonnot ovat ihmisten keksimiä satuja

      • Anonyymi

        Ei ole mitään kuoleman jälkeistä elämää kun ihminen kuolee aivot kuolevat ja ilman aivoja ei ole ihmistä."

        Hei, me kunnioitamme mielipidettäsi, sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, mutta anna meidän jatkaa vapaata keskustelua siitä. Valinnanvapauden mukaan.

        Hyvää jatkoa.

        Uskomuksemme eivät vahingoita ketään, emme pakota ketään miekalla.


      • Anonyymi

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa. Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa. Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.

        Srila Sridhar Maharaj: Hegelin ajattelussa Totuus kehittyy dynaamisesti teesin, antiteesin ja synteesin kautta.

        Ensin tulee teesi, sitten sen antiteesi, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten taas antiteesi ja korkeampi harmonia synteesissä. Totuus on dynaaminen, se kehittyy. Ja Hegel puhuu Totuuden kehityksestä. Ehkä kaikkien länsimaisten filosofien joukosta hän erottuu erityisen syvällisen ajattelunsa ansiosta. Saksalainen koulukunta on itse asiassa kuuluisa monista merkittävistä ajattelijoista, kuten Max Mülleristä. Saksalaiset kunnioittivat ja rakastivat intialaista kulttuuria niin paljon, että Saksasta voi löytää muinaisia intialaisia tekstejä, jotka ovat olleet pitkään kadoksissa itse Intiassa. Intia ei koskaan ollut Saksan siirtomaa, mutta saksalaiset ovat aina olleet kiinnostuneita sen kulttuuriperinnöstä. Saksan sodasta huolimatta he säilyttivät monia ainutlaatuisia tekstejä, jotka olivat peruuttamattomasti kadonneet Intiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj: Hegelin ajattelussa Totuus kehittyy dynaamisesti teesin, antiteesin ja synteesin kautta.

        Ensin tulee teesi, sitten sen antiteesi, sitten ne yhdistyvät - syntyy synteesi, ja siitä tulee uusi teesi. Sitten taas antiteesi ja korkeampi harmonia synteesissä. Totuus on dynaaminen, se kehittyy. Ja Hegel puhuu Totuuden kehityksestä. Ehkä kaikkien länsimaisten filosofien joukosta hän erottuu erityisen syvällisen ajattelunsa ansiosta. Saksalainen koulukunta on itse asiassa kuuluisa monista merkittävistä ajattelijoista, kuten Max Mülleristä. Saksalaiset kunnioittivat ja rakastivat intialaista kulttuuria niin paljon, että Saksasta voi löytää muinaisia intialaisia tekstejä, jotka ovat olleet pitkään kadoksissa itse Intiassa. Intia ei koskaan ollut Saksan siirtomaa, mutta saksalaiset ovat aina olleet kiinnostuneita sen kulttuuriperinnöstä. Saksan sodasta huolimatta he säilyttivät monia ainutlaatuisia tekstejä, jotka olivat peruuttamattomasti kadonneet Intiassa.

        Srila Siddhanta Saraswati Thakurin opetusten ja käytäntöjen ainutlaatuisuus ja selkeys ulottuvat kaikkiin. Tämä voidaan selittää seuraavilla esimerkeillä. Paramahamsa Thakur kuvasi kerran Korkeimman Totuuden oikeaa kutsumista seuraavasti: "Älkää yrittäkö löytää Korkeimman Totuuden luonnetta mielikuvituksenne voimalla. Älkää yrittäkö ymmärtää tätä Totuutta tämän kuolevaisen maailman kokemusten kautta. Älkää keksikö omaa Totuuttanne tyydyttääksenne vääriä taipumuksianne. Älkää kiirehtikö hyväksymään mitään totuudeksi vain siksi, että se on samaa mieltä mieltymystenne kanssa. Älkää hyväksykö totuudeksi sitä, minkä kaltaistenne ihmisten enemmistö on luonut tai tukenut, älkääkä hyväksykö ei-totuudeksi sitä, minkä suuri enemmistö hylkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Siddhanta Saraswati Thakurin opetusten ja käytäntöjen ainutlaatuisuus ja selkeys ulottuvat kaikkiin. Tämä voidaan selittää seuraavilla esimerkeillä. Paramahamsa Thakur kuvasi kerran Korkeimman Totuuden oikeaa kutsumista seuraavasti: "Älkää yrittäkö löytää Korkeimman Totuuden luonnetta mielikuvituksenne voimalla. Älkää yrittäkö ymmärtää tätä Totuutta tämän kuolevaisen maailman kokemusten kautta. Älkää keksikö omaa Totuuttanne tyydyttääksenne vääriä taipumuksianne. Älkää kiirehtikö hyväksymään mitään totuudeksi vain siksi, että se on samaa mieltä mieltymystenne kanssa. Älkää hyväksykö totuudeksi sitä, minkä kaltaistenne ihmisten enemmistö on luonut tai tukenut, älkääkä hyväksykö ei-totuudeksi sitä, minkä suuri enemmistö hylkää.

        On väärin, että kristityt pakottavat hindut uskontoonsa.


      • Anonyymi

        Ilman valinnanvapautta rakkaus ei ole lainkaan mahdollista


        Bhagavad-gitassa lopussa Krishna sanoo:

        "Olen nyt selittänyt sinulle vielä luottamuksellisempaa tietoa. Mieti tätä
        kaikkea tarkkaan, ja toimi sitten haluamallasi tavalla."

        _________________

        Hän ei sano: ”Sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko teet, mitä minä sanon, ja pelastut, tai jos et tee niin, joudut ikuiseen helvettiin. Se ei ole rakkautta, eikä se voi olla vapaata tahtoa, vaan kiristystä ja sortoa. Painostusta ja ahdistelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman valinnanvapautta rakkaus ei ole lainkaan mahdollista


        Bhagavad-gitassa lopussa Krishna sanoo:

        "Olen nyt selittänyt sinulle vielä luottamuksellisempaa tietoa. Mieti tätä
        kaikkea tarkkaan, ja toimi sitten haluamallasi tavalla."

        _________________

        Hän ei sano: ”Sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko teet, mitä minä sanon, ja pelastut, tai jos et tee niin, joudut ikuiseen helvettiin. Se ei ole rakkautta, eikä se voi olla vapaata tahtoa, vaan kiristystä ja sortoa. Painostusta ja ahdistelua.

        Vedat ovat kuin puu, jossa on monia oksia. Niiden äänillä on yhteinen juuri, yksi lähde. Se, jolla on ymmärrystä, pääsee varmasti juurelle, liikkuipa hän mitä haaraa pitkin tahansa. "Mene tuohon suuntaan. Sen, mitä etsit, löydät puun juurelta. Kukin oksa on totuuden erillinen puoli, mutta se itse ruumiillistuu kokonaisuutena juuressa. Mene sinne, niin kuulet äänen, joka voi sammuttaa janosi. Ei ole mitään järkeä matkustaa oksalta toiselle. Kun kuulette Kokonaisuuden äänen, kuulette sen yksittäisten osien äänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat ovat kuin puu, jossa on monia oksia. Niiden äänillä on yhteinen juuri, yksi lähde. Se, jolla on ymmärrystä, pääsee varmasti juurelle, liikkuipa hän mitä haaraa pitkin tahansa. "Mene tuohon suuntaan. Sen, mitä etsit, löydät puun juurelta. Kukin oksa on totuuden erillinen puoli, mutta se itse ruumiillistuu kokonaisuutena juuressa. Mene sinne, niin kuulet äänen, joka voi sammuttaa janosi. Ei ole mitään järkeä matkustaa oksalta toiselle. Kun kuulette Kokonaisuuden äänen, kuulette sen yksittäisten osien äänen.

        Missä määrin objektiivista todellisuutta edes on olemassa? Vai onko jokaisen oletusarvoinen mielipide subjektiivinen?

        B. S. Swami, fyysikko:

        Juuri siinä on kyse, että jos joku ajattelee, että riittää, että hän on, että hän esittää mielipiteensä, tuolla mielipiteellä on jotain arvoa, koska se on minun mielipiteeni, minä esitän sen. Teillä on mielipiteenne, minulla on mielipiteeni, ja tämä tarkoittaa, että totuutta ei ole olemassa, on vain joukko mielipiteitä.
        Tämä on juuri sitä kaaosta, sitä entropiaa, josta puhuimme. Kun on erilaisia mielipiteitä, ette voi rakentaa mitään yhdessä. Ette voi luoda yhtenäistä järjestelmää, se on mahdotonta. Uuden maailman rakentaminen on mahdollista vain niiden ihmisten kanssa, jotka pystyvät luopumaan mielipiteistään totuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä määrin objektiivista todellisuutta edes on olemassa? Vai onko jokaisen oletusarvoinen mielipide subjektiivinen?

        B. S. Swami, fyysikko:

        Juuri siinä on kyse, että jos joku ajattelee, että riittää, että hän on, että hän esittää mielipiteensä, tuolla mielipiteellä on jotain arvoa, koska se on minun mielipiteeni, minä esitän sen. Teillä on mielipiteenne, minulla on mielipiteeni, ja tämä tarkoittaa, että totuutta ei ole olemassa, on vain joukko mielipiteitä.
        Tämä on juuri sitä kaaosta, sitä entropiaa, josta puhuimme. Kun on erilaisia mielipiteitä, ette voi rakentaa mitään yhdessä. Ette voi luoda yhtenäistä järjestelmää, se on mahdotonta. Uuden maailman rakentaminen on mahdollista vain niiden ihmisten kanssa, jotka pystyvät luopumaan mielipiteistään totuuden vuoksi.

        Veda-kirjallisuus selittää kaikki lait, mutta ei minkään uskonnon tai minkään kansakunnan asemasta, vaan se yksinkertaisesti antaa jokaiselle elävälle olennolle mahdollisuuden tietää, miten maailmankaikkeus on järjestetty ja miten se toimii.

        Ei ole väliä, mikä uskonto ihminen on, kommunisti, materialisti, kuuluu mihin tahansa uskonnolliseen järjestelmään tai mihin tahansa vakaumukseen. Vedalainen kirjallisuus ei kuulu mihinkään kansakuntaan. Joskus ihmiset ymmärtävät väärin ja luulevat, että Veda on Intia. Mutta Vedoilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ INTIAN KANSSA. Vedat eivät ole siellä, missä niitä puhutaan tai säilytetään.

        Vedat ovat siellä, missä niitä noudatetaan. Se sanotaan itse Veda-kirjallisuudessa. Tämä tieto kuuluu kaikille ihmisille, kaikille eläville olennoille maailmankaikkeudessa. Jos ajattelemme, että vain meillä on jotain tekemistä vedalaisen kulttuurin tai vedalaisen tiedon kanssa, se ei kuitenkaan ole totta. Kaikki vedalainen kirjallisuus kuvaa kaikkia planeettajärjestelmiä ja kaikissa planeettajärjestelmissä elävät olennot noudattavat tavalla tai toisella näitä periaatteita, lakeja ja näitä oppeja.


        Saksassa on myös paljon niitä vedalaisia tekstejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veda-kirjallisuus selittää kaikki lait, mutta ei minkään uskonnon tai minkään kansakunnan asemasta, vaan se yksinkertaisesti antaa jokaiselle elävälle olennolle mahdollisuuden tietää, miten maailmankaikkeus on järjestetty ja miten se toimii.

        Ei ole väliä, mikä uskonto ihminen on, kommunisti, materialisti, kuuluu mihin tahansa uskonnolliseen järjestelmään tai mihin tahansa vakaumukseen. Vedalainen kirjallisuus ei kuulu mihinkään kansakuntaan. Joskus ihmiset ymmärtävät väärin ja luulevat, että Veda on Intia. Mutta Vedoilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ INTIAN KANSSA. Vedat eivät ole siellä, missä niitä puhutaan tai säilytetään.

        Vedat ovat siellä, missä niitä noudatetaan. Se sanotaan itse Veda-kirjallisuudessa. Tämä tieto kuuluu kaikille ihmisille, kaikille eläville olennoille maailmankaikkeudessa. Jos ajattelemme, että vain meillä on jotain tekemistä vedalaisen kulttuurin tai vedalaisen tiedon kanssa, se ei kuitenkaan ole totta. Kaikki vedalainen kirjallisuus kuvaa kaikkia planeettajärjestelmiä ja kaikissa planeettajärjestelmissä elävät olennot noudattavat tavalla tai toisella näitä periaatteita, lakeja ja näitä oppeja.


        Saksassa on myös paljon niitä vedalaisia tekstejä.

        Hindulaisuutta ei ole olemassa. Kun länsimaiset matkailijat, englantilaiset siirtomaavalloittajat näkivät kulttien ja myyttien moninaisuuden, vaikka ne on koottu yhteen ainoaan johtajaan, he lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        He lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        JOTEN KÄSITE "HINDU" ON VÄÄRÄ JA SELLAISTA ASIAA KUIN HINDU EI OLE EDES OLEMASSA.


      • Anonyymi

        "Mitä voi sanoa juutalaisuuden alkuperästä. Tässä uskonnossa on selitys sielun rakenteesta, sen lähteestä ja tarkoituksesta. Juutalaisen sielun sanotaan olevan erilainen."


        Vedojen mukaan luominen tapahtuu useissa vaiheissa. On olemassa alkuperäinen Luoja - Vishnu. Vishnun edustaja meidän maailmassamme on Brahma (Brahma on toissijainen luoja, ei ensisijainen, vähän kuin konstruktori, joka luo kaiken jo olemassa olevista malleista.)

        Brahmalla on poikia, jotka täyttävät prajapatin - esi-isie, tietäjien - roolin.

        Rodut, kansat, kaikki juontavat juurensa tiettyyn prajapatiin, ja jokaisella kansalla on oma prajapati.

        Ihmiset eivät useinkaan pidä Jumalaa Krishnana tai Vishnuna, Alkuperäisenä, vaan kantaisänä.

        Myös termin ”sielu” alla pidetään usein hienojakoista kehoa, mentaliteettia (kansakunnan mentaliteettia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä voi sanoa juutalaisuuden alkuperästä. Tässä uskonnossa on selitys sielun rakenteesta, sen lähteestä ja tarkoituksesta. Juutalaisen sielun sanotaan olevan erilainen."


        Vedojen mukaan luominen tapahtuu useissa vaiheissa. On olemassa alkuperäinen Luoja - Vishnu. Vishnun edustaja meidän maailmassamme on Brahma (Brahma on toissijainen luoja, ei ensisijainen, vähän kuin konstruktori, joka luo kaiken jo olemassa olevista malleista.)

        Brahmalla on poikia, jotka täyttävät prajapatin - esi-isie, tietäjien - roolin.

        Rodut, kansat, kaikki juontavat juurensa tiettyyn prajapatiin, ja jokaisella kansalla on oma prajapati.

        Ihmiset eivät useinkaan pidä Jumalaa Krishnana tai Vishnuna, Alkuperäisenä, vaan kantaisänä.

        Myös termin ”sielu” alla pidetään usein hienojakoista kehoa, mentaliteettia (kansakunnan mentaliteettia).

        Myös termin ”sielu” alla pidetään usein hienojakoista kehoa, mentaliteettia (kansakunnan mentaliteettia).

        Tällä ei ole mitään tekemistä sielun kanssa sinänsä, sielu ei ole hienojakoinen keho,

        .Ei ole olemassa ”juutalaista” sielua, sielut ovat samanarvoisia suhteessa Jumalaan.

        Aineellisessa maailmassa jokainen kansakunta pitää itseään poikkeuksellisena, mutta tämä on ehdollistumisen alueelta, väärän egon kamppailusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös termin ”sielu” alla pidetään usein hienojakoista kehoa, mentaliteettia (kansakunnan mentaliteettia).

        Tällä ei ole mitään tekemistä sielun kanssa sinänsä, sielu ei ole hienojakoinen keho,

        .Ei ole olemassa ”juutalaista” sielua, sielut ovat samanarvoisia suhteessa Jumalaan.

        Aineellisessa maailmassa jokainen kansakunta pitää itseään poikkeuksellisena, mutta tämä on ehdollistumisen alueelta, väärän egon kamppailusta.

        "Tässä uskonnossa on selitys sielun rakenteesta, sen lähteestä ja tarkoituksesta. Juutalaisen sielun sanotaan olevan erilainen."

        Ihan samanlainen kuin muutkin sielut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä uskonnossa on selitys sielun rakenteesta, sen lähteestä ja tarkoituksesta. Juutalaisen sielun sanotaan olevan erilainen."

        Ihan samanlainen kuin muutkin sielut.

        Ihmiset palvovat harvoin jumalaa, he palvovat yleensä puolijumalia, jotka ovat kuolevaisia kuten me muutkin, vaikka heidän elinikänsä on hyvin pitkä, meidäm kronologian mukaan.

        Mutta he kuvittelevat palvovansa Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset palvovat harvoin jumalaa, he palvovat yleensä puolijumalia, jotka ovat kuolevaisia kuten me muutkin, vaikka heidän elinikänsä on hyvin pitkä, meidäm kronologian mukaan.

        Mutta he kuvittelevat palvovansa Jumalaa.

        Mitä Vedat sanovat egyptiläisten jumalien panteonista. Onko mahdollista korreloida tietämystä muinaisista vedalaisista ja egyptiläisistä jumalista?
        sivilisaatioiden ja sen, mitä tiedämme Egyptistä?

        Ei ole olemassa egyptiläisiä tai vedalaisia jumalia.

        Jumala on yksi kaikille, ja puolijumalat ovat myös kaikille yhteisiä.

        Mutta eri kansojen käsitys niistä voi olla erilainen.

        Tämä erityinen käsitys ei kuitenkaan tarkoita, että jokaisella kansalla olisi omat jumalansa.

        Nimet voivat vaihdella ja ymmärryksen syvyys voi vaihdella, mutta eivät itse jumalat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Vedat sanovat egyptiläisten jumalien panteonista. Onko mahdollista korreloida tietämystä muinaisista vedalaisista ja egyptiläisistä jumalista?
        sivilisaatioiden ja sen, mitä tiedämme Egyptistä?

        Ei ole olemassa egyptiläisiä tai vedalaisia jumalia.

        Jumala on yksi kaikille, ja puolijumalat ovat myös kaikille yhteisiä.

        Mutta eri kansojen käsitys niistä voi olla erilainen.

        Tämä erityinen käsitys ei kuitenkaan tarkoita, että jokaisella kansalla olisi omat jumalansa.

        Nimet voivat vaihdella ja ymmärryksen syvyys voi vaihdella, mutta eivät itse jumalat.

        "Taivaalla on monta tähteä, onko jokaisessa niistä eläviä olentoja?Onko Marsissa elämää?"

        Termillä ”elämä” tarkoitamme yleensä biologista elämää, kun taas on olemassa valtava määrä ei-biologista elämää, niitä, joilla on hienojakoinen keho mutta ei fyysistä kehoa.

        Esimerkiksi Maharishit, suuret tietäjät, koostuvat sielusta ja hienojakoisesta kehosta

        Esimerkiksi Brahmalla, maailmankaikkeutemme luojalla, on keho, joka koostuu älystä, intellektistä

        Emme pystyy havaitsemaan niin hienojakoista elementtiä, jos hän itse ei halua sitä.

        Äly on myös materiaalinen elementti vaikkakin hyvin hienojakoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taivaalla on monta tähteä, onko jokaisessa niistä eläviä olentoja?Onko Marsissa elämää?"

        Termillä ”elämä” tarkoitamme yleensä biologista elämää, kun taas on olemassa valtava määrä ei-biologista elämää, niitä, joilla on hienojakoinen keho mutta ei fyysistä kehoa.

        Esimerkiksi Maharishit, suuret tietäjät, koostuvat sielusta ja hienojakoisesta kehosta

        Esimerkiksi Brahmalla, maailmankaikkeutemme luojalla, on keho, joka koostuu älystä, intellektistä

        Emme pystyy havaitsemaan niin hienojakoista elementtiä, jos hän itse ei halua sitä.

        Äly on myös materiaalinen elementti vaikkakin hyvin hienojakoinen.

        Maailmankaikkeudessa on paikkoja, jotka eivät ole asuttuja, kuten Aloka-varsha (a-loka, a on negaatio).

        Tämä on erityinen alue, eikä se ole näkyvissä.

        Maailmankaikkeuden näkyvällä osalla on oma väestönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmankaikkeudessa on paikkoja, jotka eivät ole asuttuja, kuten Aloka-varsha (a-loka, a on negaatio).

        Tämä on erityinen alue, eikä se ole näkyvissä.

        Maailmankaikkeuden näkyvällä osalla on oma väestönsä.

        "Jos kaikki uskonnot ovat Jumalasta, kuka on juutalaisten Jumala? Miksi on olemassa kosher-ruokaa ja ei-kosher-ruokaa?"

        Kyse on luultavasti taas prajapatista.

        Saatatte yllättyä, mutta Vedoissa sallitaan myös kalan ja siipikarjan syöminen.

        Mutta sääntöjen mukaan, asettamalla rajoituksia, jotta ihmiset vähitellen puhdistuvat. Ihmisille, jotka ovat valmiita sisäiseen kehitykseen, on olemassa tiukemmat säännöt.

        Niille, jotka eivät ole vielä valmiita, on vähemmän tiukat säännöt.

        Eri kansat harjoittavat erilaisia uskontoja valmiusasteensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kaikki uskonnot ovat Jumalasta, kuka on juutalaisten Jumala? Miksi on olemassa kosher-ruokaa ja ei-kosher-ruokaa?"

        Kyse on luultavasti taas prajapatista.

        Saatatte yllättyä, mutta Vedoissa sallitaan myös kalan ja siipikarjan syöminen.

        Mutta sääntöjen mukaan, asettamalla rajoituksia, jotta ihmiset vähitellen puhdistuvat. Ihmisille, jotka ovat valmiita sisäiseen kehitykseen, on olemassa tiukemmat säännöt.

        Niille, jotka eivät ole vielä valmiita, on vähemmän tiukat säännöt.

        Eri kansat harjoittavat erilaisia uskontoja valmiusasteensa mukaan.

        Enkeli kirjoittaa:

        Aloittajan olisi hyvä joskus nostaa katseensa oman uskonnollisen piirinsä seinistä ja kurkistaa maailmaan, jossa Jumala kulkee monilla nimillä ja monissa muodoissa. Olen reissannut elämässäni monenlaisissa paikoissa, ja voin sanoa, että maailmassa on paljon muutakin hengellistä viisautta kuin se, mitä täällä pohjolan perukoilla on totuttu pitämään ainoana oikeana totuutena.

        Olen itsekin käynyt Intiassa – ja kyllä, vaikka tarinani kamelin kyydistä auringonlaskussa saattoivat olla hieman väritettyjä, yksi asia on varma: Intiassa mieli avartuu.

        Katselin siellä, miten buddhalaismunkit kävelivät paljasjaloin, ilman mitään maallista omaisuutta, mutta kasvoillaan tyyneys, jota harvoin näkee länsimaiden kiireisillä kaduilla. Heillä ei ollut pankkitilejä, ei autoja, ei edes kännyköitä, mutta he olivat onnellisia. Meidän mittareillamme he olivat köyhiä – mutta henkisesti rikkaita.

        Sitten on hindut, joiden usko on värikäs kuin heidän temppelinsä. Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, millainen hahmo on Krishna? Ei synkkä ja ankara tuomari, vaan iloinen, nauravainen, huilua soittava ja rakkaudesta laulava jumaluus. Hän tanssii ja iloitsee, ja hänen seuraajansa uskovat, että elämän tarkoitus on ilo, ei pelkkä synninpelossa väriseminen.

        Tässä vaiheessa joku saattaa jo hermostua ja huudahtaa: "Mutta Pastori Mäntä! Eivät nuo ole meidän uskomme mukaisia! Eihän Krishna ole oikea Jumala!"

        Mutta kysynpä sinulta: entä jos Jumala on suurempi kuin yksikään temppeli tai yksi pyhä kirja? Entä jos Hän on niin käsittämättömän suuri, että eri kansat ovat vain kuvanneet Häntä omalla tavallaan? Eikö ole mahdollista, että rakastava Jumala näyttäytyy eri tavoin eri ihmisille, antaen jokaiselle sen ymmärryksen, jonka he voivat vastaanottaa?

        Moni täällä saattaa ajatella, että oma usko on se ainoa oikea ja kaikki muut ovat harhassa. Mutta onko se sittenkään Jumalan tapa ajatella, vai onko se ihmisen oma tapa tehdä itsestään se kaikkein erityisin?

        Kristinuskon suurin viesti on rakkaus. Ei ylpeys, ei tuomitseminen, vaan rakkaus. Ja rakkaus ilmenee monessa muodossa. Se löytyy kirkossa, se löytyy hindun rukouksesta, se löytyy buddhalaisen hiljaisuudesta. Se löytyy myös sinusta ja minusta, jos vain avaamme sydämemme näkemään sen.

        Joten rakastetaan, eikä riidellä. Iloitaan, eikä tuomita. Ja jos mahdollista, käydään joskus katsomassa, miten muualla maailmassa Jumalaa rakastetaan – voi vaikka oppia jotain uutta.

        Terveisin,
        Pastori Enkeli Mäntä

        _______________________________


        On ihmeellistä, kuinka pieni ihminen yrittää sulloa suuren Jumalan ihmismielen laatikkoon. Jokainen uskonto, jokainen oppisuunta, jokainen kaava ja dogmi on vain ihmisen yritys ymmärtää käsittämätöntä. Oikea Jumala ei mahdu kenenkään yksityiseen omistukseen, ei minkään kansan yksinoikeudeksi, eikä varmasti yhdenkään ihmisen tuomarointivallan alle.

        Mitä enemmän yritämme rajata Jumalaa ihmisten sääntöjen ja pelkojen mukaan, sitä enemmän eksymme. Jokainen, joka sanoo: "Minun Jumalani on ainoa oikea, ja sinun on väärä", ei puhu Jumalasta vaan omasta egostaan. Se on kuin yrittäisi vangita auringon tulitikkurasiaan ja sanoisi sitten toisille: "Tässä se nyt on, koko totuus. Sinulla ei ole mitään."

        Perkele pahuuksineen ei ole ulkopuolinen voima, joka juoksee ihmisten perässä pitkin pimeitä kujia. Ei, perkele asuu ihmisten mielissä – siellä, missä pelko, viha ja erottelu kukoistavat. Ihmiskunnan historian synkimmät hetket eivät ole olleet paholaisen työtä, vaan ihmisten omia päätöksiä. On helppo ulkoistaa pahuus sarvipäiselle hahmolle ja sanoa: "Se ei ollut minä, se oli perkele." Mutta eikö olisi rehellisempää myöntää, että niin hyvä kuin paha kumpuavat meistä itsestämme?

        Jos Jumala on rakkaus, niin miksi niin moni tekee uskostaan pelon ja tuomion välineen? Jos Jumala on kaikkialla, miksi jotkut väittävät löytäneensä Hänet vain yhdestä kirkkokunnasta tai yhdestä opista? Jumala on suurempi kuin yhdenkään ihmisen käsitys Hänestä.

        Pastori Enkeli Mäntä

        ____________________________________

        Jälleensyntyminen ei ole marginaali-ilmiö, vaan yksi ihmiskunnan vanhimmista ja laajimmalle levinneistä uskomuksista. Se on ollut osa hindulaisuutta, buddhalaisuutta, antiikin Kreikan filosofioita, kelttiläistä mystiikkaa, alkuperäiskansojen perinteitä – ja kyllä, myös suomalaista muinaisuskoa. Meidänkin esivanhempamme ajattelivat, että henget saattoivat siirtyä sukupolvien ketjussa, palata takaisin maailmaan uusissa hahmoissa ja jatkaa elämäänsä eri muodoissa.

        Valitettavasti historiallinen jyrä, jossa erilaiset vierastuontiuskonnot ovat levittäneet omia dogmejaan, on tasoittanut alleen monet paikalliset perinteet. Suomessakin hieno omaperäinen uskontoperinne jäi kirkollisten käännytystyökalujen alle, ja siinä rytäkässä menetettiin paljon muutakin kuin kansanrunoutta. Mutta ehkäpä henkiset virtaukset eivät koskaan täysin kuole – ne vain odottavat oikeaa hetkeä nousta taas pintaan.

        Terveisin, Enkeli Mäntä, jälleensyntynyt muinaissuomalainen kriitikko


    Ketjusta on poistettu 109 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      37
      2061
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      179
      1477
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1098
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1040
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      22
      996
    8. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      960
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

      Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      894
    10. Mukavaa keskipäivää

      Hyvää huomentakin 😊💛❤🔆2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣
      Ikävä
      250
      886
    Aihe