vuosi sitten HBL:ssa

Linjuristi

HBL 23. 5. 2007 Haastateltu linja-autonkuljettaja on Helsingin bussiliikenne oy:n suurimman henkilöstöyhdistyksen JHL005:n puheenjohtaja ja henkilöstön edunvalvoja.
____________________________________________________________________________

Reviisorit moittivat Helsingin bussiliikenne oy:tä

Johdon virheet, kuljettajat eivät velttoile, vaan johto. Näin sanoo Leif Holmberg joka on ajanut Helsingin busseja 16 vuotta.

Johtajat ovat luoneet vuorojärjestelmän, joka ei ota huomioon kuljettajien jaksamista. Siksi 10 % kuljettajavahvuudesta on poissa sairauksien takia. Tämä on kallista.

Silloin kun Helsingin bussiliikenne perustettiin, kaiken piti mennä paremmin, tappiokierre vain jatkui. Ensimmäisenä vuonna 2005 2,7 miljoonaa ja viime vuonna 2006 vieläkin enemmän 2,8 miljoonaa euroa.

Tämä on valtavan suuri huolenaihe, sanoo Hannele Luukkainen, vihreiden kaupunginvaltuutettujen edustaja tarkastuslautakunnassa. Hänen mielestään kaupungin yhtiö ei voi mennä takapakkia vuodesta toiseen. Se ei ole tervettä, siksi haluamme soittaa hälytyskelloja.

Tarkastuslautakunnan raportissa 2006 kirjoitetaan merkittävän suuresta ja negatiivisesta tuloksen heikkenemisestä, joka on vastoin odotuksia.

Tarkastuslautakunta esittää Helsingin bussiliikenteen johdolle, että näiden on ryhdyttävä voimakkaisiin toimenpiteisiin tuloskunnon parantamiseksi ja tappioiden minimoimiseksi.

-Täsmälleen niin kuin kaikki muutkin ovat tehneet minimoidakseen menonsa ja kasvattaakseen tulonsa, sanoo Luukkainen.

Sen ollessa helpompaa sanoa kuin tehdä; uskoo Leif Holmberg, bussinkuljettaja ja JHL005 yhdistyksen puheenjohtaja.

-Siitä asti kun meidät pakotettiin yhtiömuotoon, on kaikki mennyt huonompaan suuntaan. Halvat hinnat vain merkitsevät jotakin, laadusta ei välitetä.
Kuljettajat jotka joutuvat pakosta ajamaan ylinopeutta ja bussit joitten lattiat mätänevät ovat vain kaksi esimerkkiä.

Polkumyyntiin tarjouksissa syyllistyneet ylikansalliset liikenteenharjoittajat Veolia ja Concordia ovat kaiken takana; sanoo Holmberg.
Ne toimivat lähes koko Suomen alueella yhtä paljon ja voivat siksi ajaa tappiolla useitakin vuosia. Annammeko me heidän voittaa ja määrätä tulevaisuudessa hinnat, jotka tilaaja joutuu täällä liikennesuoritteesta maksamaan.

Holmberg kutsuukin omaa yhtiötään hintavahdiksi.
-Me pidämme huolta siitä etteivät hinnat nouse taivaisiin.

Toisaalta Helsingin bussiliikennekin on syyllistynyt hintatarjouksissaan alihinnoitteluun.

Ei ole mikään yllätys että takapakkia on tullut myöntää apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri, jonka vastuualueeseen yhtiö kuuluu. Tarkastuslautakunnan raportti aiheuttaa hänelle pian päänsärkyä kaupungin- hallituksessa ja valtuustossa jahka nämä ovat siihen tutustuneet. Sauri kuitenkin uskoo Helsingin bussiliikenne oy:n selviytyvän nykyisestä tilanteesta – askel askeleelta.

Ei ole helppoa kisata isoja yhtiöitä vastaan, mutta olemme jo nähneet muutaman niistä joutuneen jättämään kilpailemisen Suomessa. On kuitenkin epäselvää kuinka kauan jäljellä olevat pystyvät tekemään miinusmerkistä tulosta täällä.

Sauri ei ole ajatellut tehdä mitään äkkinäistä, huolimatta tarkastuslautakunnan purevasta raportista.

Tulen kuitenkin keskustelemaan Helsingin bussiliikenteen johdon kanssa. Meillä on ollut hyvää yhteistyötä tähänkin asti. Aion jatkaa edelleenkin samoin.

Yhtä rauhalliselta vaikuttaa Helsingin bussiliikenteessäkin. Siellä ei odoteta
esim. lainkaan irtisanomisia

Ilman muuta yritämme saada kustannuksia pienemmiksi, mutta se on vaikeaa koska olemme hävinneet osan linjoistamme. Sitä paitsi rakennamme par’aikaa aivan uutta varikkoa Ruskeasuolle: sanoo tj. Tero Anttila Helsingin bussiliikenteestä.

Kun yhtiö perustettiin antoi kaupunki miljoonia alkupääomaksi, sillä rahalla on katettu tappioita, muuten ne olisivat vieläkin suuremmat. sanoo Leif Holmberg jonka mukaan, kassasta riittävän vielä vuodeksi tai pariksi.

Onko se totta?

Tätä en voi kommentoida, mutta jossakin tilanteessa meille voi tulla maksuongelmia, siksi olen huolissani. Kaikenlainen muu käytöshän olisi suorastaan vastuutonta.
_________________________________________________________________________________
olen saanut oheisen lehtileikkeen eräältä kollegalta.
Linjuristi

21

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARTAI

      Edellä oleva uutinen on merkittävä pelinavaus ja paljastaa lumeeksi kaiken täällä kuntakellokkaiden ja heidän mielikielien esiin tuomat asiat.
      Lainaan kirjoitusta ja kommentoin sitä pala palalta.
      HBL 23. 5. 2007
      Holmberg kutsuukin omaa yhtiötään hintavahdiksi:
      "Me pidämme huolta siitä etteivät hinnat nouse taivaisiin."

      Samaa voi sanoa Helsingin Bussiliikenne oy:n kuljettajien palkoista: "Minä pidän huolen siitä, että ne pysyvät huomattavasti matalammalla tasolla kuin muilla täällä operoivilla liikennöitsijöillä."

      "Johtajat ovat luoneet vuorojärjestelmän, joka ei ota huomioon kuljettajien jaksamista." sanoo jhl005 edunvalvoja jatkaen: "Siksi 10 % kuljettajavahvuudesta on poissa sairauksien takia. Tämä on kallista:"

      Se sitten siitä kuljettajan jaksamisesta Helsingin bussiliikenne oy:ssä.

      "Kuljettajat jotka joutuvat pakosta ajamaan ylinopeutta..." sanoo jhl005 johtaja, tämä tarkoittanee sitä, että ehtiäkseen pitää niitä paljon mainostettuja pitkiä luppotaukoja joutuu ajamaan kieli vyön alla.

      "Kun yhtiö perustettiin antoi kaupunki miljoonia alkupääomaksi, sillä rahalla on katettu tappioita, muuten ne olisivat vieläkin suuremmat." sanoo Leif Holmberg jonka mukaan; "kassasta riittävän vielä vuodeksi tai pariksi."
      Niin sitä pitää, olla huolissaan yhtiön kassatilanteesta, ei niinkään edustettavien kuljettajien palkoista, jotka ovat normaalilla työajalla 3500 - 5500 euroa pienemmät vuodessa kuin pks:lla toimivilla muilla liikennöitsijöillä.

      Nyt lienee aika portsarien ja muiden hakaniemen hampparien aika ottaa itseään niskasta kiinni ja oikaista selkärankansa ja tehdä tarpeelliset johtopäätökset.

      • zero9

        On todella mielenkiintoista seurata teidän kahden kirjoittelua tällä palstalla. Jos ette lainaile omia lehtikirjoituksia niin sitten lainailette toisten. Artai on näköjään vielä ajatusten lukija jos osaa noin päätellä mitä 005:n pj. on ajatellut lausuntoa antaessaan.

        Heti kun AKT:n sopparissa on mukana kahvitauot, KV:tessin vuosilomat ja ARTAI sekä LINJURI ovat ulkona AKT:n toiminnasta. Minä lupaan puhua AKT:n sopparin puolesta.

        Jäänkin odottelemaan mielenkiinnolla milloin kopioinnin mestarit ARTAI ja LINJURI keksivät tälle palstalle jotain minkä ihan itse kirjoittavat tänne :). Ajatella, kaverit jotka eivät kykene uusiutumaan teksteissä ja sanomisissaan olisivat vielä edustamassa kuljettajia. Suorastaan pelottaa moinen ajatus.


      • ARTKOIK

        Ensin KTV:n, sitten KVL:n ja nyt sitten AKT:n puolesta. Liitto vaihtuu siinä missä sukunimikin. Itse asiaan, ei vois paskanvertaa kinnostaa pussikouskien ongelmat...


    • Bussiliikenteen Kuljettaja

      Artai se jaksaa ihmetellä palkkansa pienuutta! Olisiko toveri hyvä syy, siinä, etä sinä olet jo kaksi vuotta ollut sairaslomalla ja silloinhan et saa enään täyttä palkkaa, oletko ymmärtänyt tämän tosiasian?

      Kun te Linjuristi ja Artai sitä Akt-sopimusta hehkutatte ja vuorotellen tosillenne vastaatte, niin herää kysymys miksi ette vaihda firmaan , jossa tätä Akt-riistosopimusta noudatetaan? Lienee helppo vastata, että teitä ei jostain syystä näihin yrityksiin huolita, nimenne on jo kantautunut sinnekin asti, älkää hyvät miehet muille Helbin kuljettajille sitä Akt-aatetta tyrkyttäkö, koska me emme sitä halua!

      Yksinkertaisille ihmisille kysymys, mitä jää siitä vähän yli euron paremmasta tuntipalkasta kun siitä ottaa posi Helbin paremman yölisän, paremman lauantai-illan pyhäkorvauksen, pitemmän vuosiloman, Hk-kuljetuksen sairausajan turvan... ym..

      Tämä on tätä hölmöläisen peiton vetämistä, kun toise´sta päästä vedetään, niin toinen pää lyhenee.

      Kaltaisenne yksinkertaiset Akt-lierot eivät tätä voi käsittää, käsitys tulee vasta sitten kun todellisuus havaitaan, te yritätte ilmaiseksi saada helbin kuljettajat luopumaan pitkästä vuosilomaedusta, johan Vantaan liikenteellä 80-luvulla siitä luopumisesta maksettiin kuljettajille useamman kymmenen tuhannen markan korvaus, mutta te yrittätte ilmaiseksi luopua näistä eduista.

      Artai ja Linjuristi te olette Parvelan juoksupoikia te ette ole työntekijöiden asialla vaan omalla asiallanne ja Autoliikenteen työnantajien asialla.

      • jep jep

        Helpin yötyölisä, uu sehän on 40 prossaa pienestä summasta ja aktn 30 isommasta summasta. eikös täällä oo monessa viestissä laskettu kun prossa ja tunti lasketaan yhteen niin helpin kuljettajan ansio tunnille jää pienemmäksi, mot.
        Joo pyhälisästä jos vuoden kaikki lauantai ja pyhäaatot tekee kuuden jälkeen työtä niin hepin kaveri saa silloin vuodessa 7 sattaa euroo enemmän. senkin olen täältä lukenut jostakin.
        Kai teillä sitten on semmoisia kuljettajia jotka näin tekee, mutta 3500 - 5500, niin vielä jää 2800 - 4800 euroo tappiota helpin kavereille.
        Ei tarvitse välttämättä sopimusta vaihtaa jos liksa tulee muuten kohdalleen.
        En muuten ole nähnyt soimaamienne puhuvankaan siitä vaan samasta palkasta.
        Luulisi tämän yksinkertaisemmallekin jhln kannattajalle olevan pässin lihaa.


    • Kaupungin Kuljettaja

      Artailla ja kumppanillaan Linjuristilla se muisti pätkii valikoidusti! Kyseinen lainaus on siis vuosi sitten kirjoitettu ja siinä Lefa kritisoikin sen aikaista kuljettajasopimusta, nythän meillä on UUSI KULJETTAJASOPIMUS, jota ei ole kritisoitu ja tämä onkin paljon parempi, kuin AKT:n sopimus, mutta nämä valikoivan muistin kaverit nyt kirjoittelevat mitä sattuu se on ARTAI kateus ja kostonhimo paha tauti, se jopa vie miehen ajamaan täysin periaatteittensa vastaista asiaa eli tyrkyttämään Akt:n sopimusta, jossa työssä jaksamiselle ei anneta arvoa.

      • Linjuristi

        Miten uusi sopimus on parempi muuten kuin, että jos jatkat tai aloitat päiväsi ja tulee yli tunnin mittainen väli, niin saa päivittäisen ylityön satasella korotettuna, ennen 50.

        Paikallinen työehtosopimus on rakenteeltaan heikko kuin aikaisempi, joista kumpikaan ei ole mikään ammattiyhdistysväen taidonnäyte.

        Jatkuva kuljettajapula tässä yhdessä yrityksessä osoittaa sopimuksen huonouden.


      • Kaupungin Kuljettaja
        Linjuristi kirjoitti:

        Miten uusi sopimus on parempi muuten kuin, että jos jatkat tai aloitat päiväsi ja tulee yli tunnin mittainen väli, niin saa päivittäisen ylityön satasella korotettuna, ennen 50.

        Paikallinen työehtosopimus on rakenteeltaan heikko kuin aikaisempi, joista kumpikaan ei ole mikään ammattiyhdistysväen taidonnäyte.

        Jatkuva kuljettajapula tässä yhdessä yrityksessä osoittaa sopimuksen huonouden.

        Paljon parempi, kuin aiempi tekele, nythän työpäivät ovat samakaltaisia eikä joka päivä eri hyppiminen kuten aiemmin.

        Linjuristi sinä se et vieläkään ymmärrä kuinka tärkeä on kuntapuolen pitempi lomaoikeus tai Hk-kuljetus?

        Kuntapuolen lomaokeutta on aina yksityisellä kadehdittu ja te olisitte valmiit sen ilmaiseksi poistamaan!

        Millään rahallakaan ei korvata työssä jaksamista ja Helbillä ajopäivät ovat selkeästi järkevämpiä, kuin siinä ihailemassasi Akt:n sopimuksessa, miksi osa kuljettajista on jo tullut pois esim. Concordialta takaisin Helbille ja ovat moittineet kovasti sitä Akt.n sopimusta ja palkkaakaan eivät ole saaneet siellä sen enempää.

        Kuntapuolella ollaan oltu aikoinaan viisaita kun on työssäolovuosien mukaan laskettu lomaoikeus, kas kun iän myötä sitä lomaa tarvitsee enemmän, mutta teidän Linjuristin ja Artain vajavaisutena on kapea putkinäkö, ette näe mitään ympärillenne, kun sokeasti tuijotatte Akt:n taulukkopalkkaa ja onhan teillä tietenkin omat itsekkäät hekilökohtaiset taustat ykkössijalla mielessänne, muiden kuljettajien jaksamisesta ette välitä.


      • helbheppu
        Kaupungin Kuljettaja kirjoitti:

        Paljon parempi, kuin aiempi tekele, nythän työpäivät ovat samakaltaisia eikä joka päivä eri hyppiminen kuten aiemmin.

        Linjuristi sinä se et vieläkään ymmärrä kuinka tärkeä on kuntapuolen pitempi lomaoikeus tai Hk-kuljetus?

        Kuntapuolen lomaokeutta on aina yksityisellä kadehdittu ja te olisitte valmiit sen ilmaiseksi poistamaan!

        Millään rahallakaan ei korvata työssä jaksamista ja Helbillä ajopäivät ovat selkeästi järkevämpiä, kuin siinä ihailemassasi Akt:n sopimuksessa, miksi osa kuljettajista on jo tullut pois esim. Concordialta takaisin Helbille ja ovat moittineet kovasti sitä Akt.n sopimusta ja palkkaakaan eivät ole saaneet siellä sen enempää.

        Kuntapuolella ollaan oltu aikoinaan viisaita kun on työssäolovuosien mukaan laskettu lomaoikeus, kas kun iän myötä sitä lomaa tarvitsee enemmän, mutta teidän Linjuristin ja Artain vajavaisutena on kapea putkinäkö, ette näe mitään ympärillenne, kun sokeasti tuijotatte Akt:n taulukkopalkkaa ja onhan teillä tietenkin omat itsekkäät hekilökohtaiset taustat ykkössijalla mielessänne, muiden kuljettajien jaksamisesta ette välitä.

        Minua askarruttaa milloin hk-kuljetuksesta on tullut helbkuljettajan palkanosa?


      • omapää
        helbheppu kirjoitti:

        Minua askarruttaa milloin hk-kuljetuksesta on tullut helbkuljettajan palkanosa?

        Olet ehkä käsittänyt hieman väärin,mutta hk kuljetukset, mitä kilpailevilla yrityksillä ei ole, mahdollistavat melko suuren rahallisen edun.
        Mitä maksaisi kunnollisen uuden oman auton hankinta ja ylläpito? Ensin oltava tietty summa useita kymppitonneja että saat varman ajopelin. Siihen polttoaineet, huolto, ym. kulut. Ehkä parkkipaikkakin kotipihassa jotain maksaa, unohtamatta vakuutuksia.
        Rahalle, vähäisellekin, parempia sijoituskohteita on.


    • Conkuski

      Varsin valehtelet tai tahallasi muistat väärin, kuka aloitti hintojen polkemisen pääkaupunkiseudun bussi liikenteen kilpailussa? Ensimmäisessä kilpailu erässä silloinen Suomen Turistiauto pudotti hintoja 43% kun taas Espoon-auto ja Vantaan Liikenne tarjosivat noin 20% entisten hintojen alle. Molemmat hävisivät kaikki kilpailussa olleet linjat Suomen Turistiautolle joka näin aloitti hintojen polkemisen, josta seurasi em, yhtiöiden myynti ulkomaisille firmoille.

      • linjurist

        Uutisessa näyttää olevan lehtiartikkelista kysymys jossa on haastateltu helsingin bussiliikenne oy:n JHL:n ammattiosaston puheenjohtajaa.

        Helsingin bussiliikenne oy:n pärjääminen kilpailussa, huonoinen taloustietoineen, näyttää pohjautuvan selvästi henkilöstölle maksettaviin alempiin palkkoihin kuin kanssa liikennöitsijöillä.
        Eikä se sittenkään pärjää!


      • zero9
        linjurist kirjoitti:

        Uutisessa näyttää olevan lehtiartikkelista kysymys jossa on haastateltu helsingin bussiliikenne oy:n JHL:n ammattiosaston puheenjohtajaa.

        Helsingin bussiliikenne oy:n pärjääminen kilpailussa, huonoinen taloustietoineen, näyttää pohjautuvan selvästi henkilöstölle maksettaviin alempiin palkkoihin kuin kanssa liikennöitsijöillä.
        Eikä se sittenkään pärjää!

        Sinä hyökkäät tällä palstalla nimimerkin suojissa työkavereitasi vastaan ja arvostelet heitä todella paljon mainitset joitakin jopa nimeltä. Artailla on sentään munaa olla julkisesti omalla nimelläänkin esillä, ja tämä on sellainen mitä hänessä arvostan. Sinä kuitenkin kuvittelet saavuttavasi jonkun merkittävän homman itsellesi AKT:ssä kun huutelet täällä piilossa!!
        Eipä sinua ole näkynyt puhumassa asiasta varikoilla, ainiin....ethän sinä osaa muuta kuin lainata joten verbaalinen puoli taitaakin olla sinulle vaikeaa. Nyt kun joku kommentoi kilpailusta, sinä arvostelet häntäkin, eikä tämä henkilö näyttänyt olevan hebulin kuljettajia joten tässä näkyy se mitä aikaisemmin sanoinkin. Ajattelet vain omaa etuasi etkä työtovereitasi.

        Tosi mies pystyy puhumaan asiansa ihmisten edessä eikä hänen tarvitse piiloutua nimimerkin suojiin tänne palstalle. Käyttäytymisesi ei sovi ollenkaan sellaiselle henkilölle joka voisi edustaa yli tuhatta työntekijää, vinkkinä voisin sanoa, että sinun ei kannata edustaa edes itseäsi, koska näiden kirjoitusten perusteella näyttää siltä, että joudut vain vaikeuksiin.

        Ainiin.....minä sentään pystyn sanomaan tuon saman ja paljon muutakin ihan kasvokkain.


      • Huomaa Kyllä
        zero9 kirjoitti:

        Sinä hyökkäät tällä palstalla nimimerkin suojissa työkavereitasi vastaan ja arvostelet heitä todella paljon mainitset joitakin jopa nimeltä. Artailla on sentään munaa olla julkisesti omalla nimelläänkin esillä, ja tämä on sellainen mitä hänessä arvostan. Sinä kuitenkin kuvittelet saavuttavasi jonkun merkittävän homman itsellesi AKT:ssä kun huutelet täällä piilossa!!
        Eipä sinua ole näkynyt puhumassa asiasta varikoilla, ainiin....ethän sinä osaa muuta kuin lainata joten verbaalinen puoli taitaakin olla sinulle vaikeaa. Nyt kun joku kommentoi kilpailusta, sinä arvostelet häntäkin, eikä tämä henkilö näyttänyt olevan hebulin kuljettajia joten tässä näkyy se mitä aikaisemmin sanoinkin. Ajattelet vain omaa etuasi etkä työtovereitasi.

        Tosi mies pystyy puhumaan asiansa ihmisten edessä eikä hänen tarvitse piiloutua nimimerkin suojiin tänne palstalle. Käyttäytymisesi ei sovi ollenkaan sellaiselle henkilölle joka voisi edustaa yli tuhatta työntekijää, vinkkinä voisin sanoa, että sinun ei kannata edustaa edes itseäsi, koska näiden kirjoitusten perusteella näyttää siltä, että joudut vain vaikeuksiin.

        Ainiin.....minä sentään pystyn sanomaan tuon saman ja paljon muutakin ihan kasvokkain.

        Kaikesta huomaa, että tämä Linjuristi on munaton mies, puhuu potaskaa selän takana, kehuu Akt:n sopimusta, jättää mainitsematta ne Akt:n sopimuksen huonot puolet ja unohtaa mainita ne Helbin sopimuksen hyvät puolet.

        Täysin häiriintynyt tämä Linjuristi ja oman aatteensa vanki, uskottelee pääsevänsä luottamusmieheksi valehtelemalla palstalla ja haukkumalla Helbiä.


      • ei pääse
        Huomaa Kyllä kirjoitti:

        Kaikesta huomaa, että tämä Linjuristi on munaton mies, puhuu potaskaa selän takana, kehuu Akt:n sopimusta, jättää mainitsematta ne Akt:n sopimuksen huonot puolet ja unohtaa mainita ne Helbin sopimuksen hyvät puolet.

        Täysin häiriintynyt tämä Linjuristi ja oman aatteensa vanki, uskottelee pääsevänsä luottamusmieheksi valehtelemalla palstalla ja haukkumalla Helbiä.

        Kaikilla on tiedossa Linjuristin edellämainitut tyhjät puheet ja kirjoitukset.
        Hän vaan ei usko ettei nyt, eikä milloinkaan pääse luottamus,-eikä miksikään muuksikaan mieheksi.AKT firmoissa ehkä mahdollisuus, ei Helbillä. Myöskään kaverinsa Artai, jota kovasti puolustelee.Hänkin on kasvonsa menettänyt ja maineensa moneen kertaan. Kaikenlisäksi juovuksissa käyttäytynyt portsareitakin kohtaan paviaanimaisen törkeästi mm. paskomalla housuunsa.Ei sellaisen kirjoituksilla ole mitään painoarvoa.


    • linjurist

      Toisesta ketjusta kopioitu viesti. Liittyy oleellisesti tässä ketjussa käytyyn polveilevaan keskusteluun.

      Kirjoittanut: nuori kuljettaja siniharmaassa 14.5.2008 klo 17.48

         Olimme samalla Rajamäen kurssilla kaverin kanssa.

      Häm ajaa sinioranssia ja minä puolestaan siniharmaata bussia. Työssä ei ole kummoisiakaan eroja, yhteisiä vapaapäiviä ja iltoja sattuu tuhkatihiään.
      Eroa on palkassa, hän saa tilin joka toinen viikko ja minä puolestaan kakskertaa kuussa.
      Hänen tilit ovat isompia 129,30 nyt kun tätä huomenna laskuun tulevaan vertaan.
      Tauolla olen kavereilta kysellyt miksi meillä tulee palkkaa samanlaisesta työstä paljon vähemmän.
      Konu vai kuka se oli vastasi että meillä on pitkät lomat ja hkuljetus ja lyhyet työpäivät.
      Minä en ole huomannut kaverini ja omissa päivissä mitään muuta eroa kuin että hän ajaa kokopäivän samalla autolla kun minä joudun ajamaan kahdella tai kolmella.
      Tirtää ajaneensa kun scanian jälkeen hyppää mersuun.

      • zero9

        Kaveri vaan jatkaa kopiointia. Luuletko sinä, ettei tuota tekstiä ole kukaan lukenut sieltä missä se oli??? Taidat kuvitella, että me täällä kävijät olemme todella yksinkertaista väkeä?

        On paljon mahdollista, että kyseisen tekstin on kirjoittanut joku joka aidosti haluaa asioista tietää mutta kun sinä ja Artai olette täällä niin innokkaasti jakaneet poliittisia manifestejanne, voi moni miettiä onko tämä taas teidän uusi keksintönne. Uskoisin, että siitä syystä kukaan ei ole kirjoitukseen vastannut.

        Mielestäni tämä teksti liittyy oleellisesti kaikkiin niihin keskusteluihin joita sinä tai Artai olette olleet aloittamassa joten sinun on aivan turha kopioida vanhoista keskusteluista yhtään mitään, koska kaikissa on näitä samoja. Vaikka kuvitteletkin olevasi ylempänä meitä muita kuljettajia, älä kuitenkaan pidä meitä tyhminä.
        Jään mielenkiinnolla odottamaan milloin saat tänne ihan omaakin tekstiä :).


      • Ei Kotona
        zero9 kirjoitti:

        Kaveri vaan jatkaa kopiointia. Luuletko sinä, ettei tuota tekstiä ole kukaan lukenut sieltä missä se oli??? Taidat kuvitella, että me täällä kävijät olemme todella yksinkertaista väkeä?

        On paljon mahdollista, että kyseisen tekstin on kirjoittanut joku joka aidosti haluaa asioista tietää mutta kun sinä ja Artai olette täällä niin innokkaasti jakaneet poliittisia manifestejanne, voi moni miettiä onko tämä taas teidän uusi keksintönne. Uskoisin, että siitä syystä kukaan ei ole kirjoitukseen vastannut.

        Mielestäni tämä teksti liittyy oleellisesti kaikkiin niihin keskusteluihin joita sinä tai Artai olette olleet aloittamassa joten sinun on aivan turha kopioida vanhoista keskusteluista yhtään mitään, koska kaikissa on näitä samoja. Vaikka kuvitteletkin olevasi ylempänä meitä muita kuljettajia, älä kuitenkaan pidä meitä tyhminä.
        Jään mielenkiinnolla odottamaan milloin saat tänne ihan omaakin tekstiä :).

        Kyseinen lainaus on itsensä Linjuristin kirjoittama Artain kanssa he suoltavat näitä kuviteltuja tekstejä jatkuvasti, itse asiassa he voivat olla yksi ja sama henkilökin, joka tapauksessa kyseisen Linjurstin yläkerrassa kaikki ei ole kotona!

        Mitä linjuristi seuraavaksi keksii, kaikkea on mies jo kokeillutkin, sinnikäs on Akt-pakkomielle, mutta miksi itse ei siirry ajamaan firmaan jossa Akt-sopimus, onko niin, että kyseinen henkilö ei ole työkykyinen ollenkaan?

        Tietyissä hoitolaitoksissa on paljon samankaltaisesti käyttäytyviä tyyppejä!


    • Uusi kuljettaja

      Valmistuimme vuosi sitten samalta kurssilta, minä menin Concordialle ja kaveri helbille, nyt kun tuli kesälomalistat niin vertailimme lomia ja minä saan vuosilomaa 4 viikkoa kesällä ja viikon talvella, kurssikaveri taas saa viisi viikkoa kesällä ja kaksi viikkoa ja kolme päivää talvella, molemmat ajoimme paketti ja kuorma-autoa viisitoista vuotta aiemmin, minä en saanut Concordialla mitään hyvitystä tästä, mutta kaveri sai Helbillä hyvityksen niin lomaan kuin palkkaankin, tämä on väärin kun teemme samaa työtä, minulla on myöskin pitemmät päivät, välillä on kaksitoista tuntia ja 30 minuutia ja joskus on neljä tuntia, silloin pitkänä päivänä huimaa aika lailla.

      Kaveri joka ajaa Helbillä kertoi, että heillä on semmoinne Hk-kuljetus, joka hakee töihin aamulla lähimmältä pysäkiltä ja yöllä sillä pääsee varikolta kotiin, meillä concordialla pomo sanoi, että kävele tai osta oma auto, minusta auton pito tulee aika kalliiksi!

      Olenkin menossa kysymään Helbille töihin, koska tämä nykyisen työnantajani noudattama Akt.n sopimus on milestäni huonompi kuin Helbin sopimus, juuri edellä mainittujen epäkohtien vuoksi.

    • Anonyymi

      No mitä vanha sanoi aikoinaan kuinka tulee käymään eikä ihan väärässä ollutkaan.
      Kaukana on ajat jolloin HK kuljetuksilla haettiin duuniin ja omilla autoilla jotka sitä eivät käyttäneet.
      Helbinäijän kaltaisia fillaristihinttejä ei ollut siihen aikaan kun en vielä ollut eläkkeellä ja pääsin 55 vuotiaana jo aikaa sitten hyvään aikaan ennen huononnuksia.
      Siellä annettin liikaa periksi ja työnantajapuoli sai yliotteen.
      Edes n...ritkään ei ole niin tyhmiä että antaisivat itseään kurmoottaa . Eivät ne fillaroi, joten fiksua väkeä sinänsä. Ei niitä vielä minun aikaan ollut siellä eikä sitä Syvämulkkua joka teille siellä rääkyy !!!
      Se vaimonhakkaaja oli tullut Lontoosta kyllä hiljakkoin ennen eläkkeelle lähtöäni.
      Tulen käymään pääkaupungissa tulevana vkl että perjantaina Pub Parisissa tavattavissa Hanurilan Hymyveikkojen kanssa, Parta-Jugin ja Helb Heikin.

      Karju Heinolasta

    • Anonyymi

      Eipä ollut uskallusta kenelläkään tissiposkesta tulemaan juttusillemme !!!

      Helbheikki

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      125
      3426
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      82
      1780
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1561
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      53
      1308
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1175
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      97
      1117
    7. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1049
    8. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      895
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

      Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      877
    Aihe