Ihme tuntemukset

nukkumaan mennessä

oisko kellään samanmoisia tuntemuksia ku mulla ja mitä se vois olla?just ku on nukahtamassa niin tulee sellanen outo tuntemus,ihan ku elimistö sanois seis ja päässä tunne et ihan ku olis just meinannu pyörtyä ja ihan ku sydän olis pysähtyny.sit säikähtäneenä säpsähtää että vieläkö olen hengissä.toinen mitä kans esiintyy joskus että puoliunessa on sellanen levoton,tuskainen olo,tavallaan kuin oma elimistö olis jotenki vieras,koko ajan pitää vaihtaa asentoa että kontrolli kropaan säilyis,muistuttaa toisaalta ihan kuin elimistö "puutuis" ja kaikkia kohtia ei tunne,mihinkään ei koske.mulla on monesti iltaisin muljahduksia ja olen kyllä jännittjä.mietinkin että onko nää sydämestä jjohtuvia vai jotain hermostollisia juttuja.lihakset on ainaki yläkropassa jumissa.kiitos paljon jos joku viitsii vastata.

23

11150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsijä

      se sydämen pysähdystuntemus tulee siitä kun sydämessä on lisälyönti ja seuraavan lyönnin väli on pidempi.jos sydän pysähtyisi siihen luultavasti kuolee jos ei kiireesti saa apua.kärsin itsekin näistä tuntemuksista.muuten minulle laitetaan tänään holteri eli pitkäaikaisrekisteröintilaite lisälyöntien takia.

      • mä en

        kyllä tunne että välttämättä just sillon tulis lisälyöntiä.mulla sydän on tutkittu ja ok


      • Foppis
        mä en kirjoitti:

        kyllä tunne että välttämättä just sillon tulis lisälyöntiä.mulla sydän on tutkittu ja ok

        Oletko käyttänyt tai käytätkö nukahtamislääkkeitä? Minulla oli juuri noita oireita kun rimpuilin irti nukahtamislääkkeistä. Väittävät, ettei niihin jää koukkuun mutta sitä minä en usko.


    • miehän tiijän

      Itselläni on ollut matalahko pulssi aina, mutta kun söin beetasalpaajia rytmihäiriöiden estolääkityksenä niin pulssi tipahti nukahtamisvaiheessa ja joskus aamuyön tunteina 30/min ( selvisi testitilanteessa sairaalassa ) se sai aikaan tuntemuksen, että vajoan jonnekin syvälle ja tajunta "pätkii". Kerrankin ollessani Vietnamin-matkalla pelkäsin nukahtamista kun tuli suorastaan kuolemanpelko että humahdan tajuttomaksi nukkuessani. Nyt asia on korjattu lääkitystä vaihtamalla eikä vastaavaa enää ole esiintynyt.

      • Nimetön

        lääkkeitä käytössä mitään


    • sama vaiva

      Mulla on just samanlaisia oireita joskus kun viestin alottajalla.Kun yrittää mennä nukkumaan niin just kun on nukahtamaisillaan niin tavallaan säpsähtää ja sen jälkeen on taas pelottava yrittää saada uudelleen unta.Joskus voi kestää useita tunteja ennenkun pystyy nukkumaan.Toinen mikä vaivaa on että herää aamuyöllä säikähtäneenä ja tuntuu että on vaikea hengittää ja toisinaan sydän hakkaa rinnassa.Itsellä todettu vajaa 7tuhatta lisäriä vuorokaudessa holterissa joten voi johtua myös niistä.Propral on aika hyvä lääke hillitsemään lisäreitä eikä laske paineita tai pulssia liian alas sopivan pienellä annoksella toisin kuin emconcor.

      • nuk...

        kysyin yhdeltä ihmiseltä joka tietää tällaisista asioista niin hän sanoi syyn olevan hermostollinen yliherkkyys. henkinen jännitys pahentaa ja fyysinen kans.asiaa kyllä!¨


      • Hanna 67
        nuk... kirjoitti:

        kysyin yhdeltä ihmiseltä joka tietää tällaisista asioista niin hän sanoi syyn olevan hermostollinen yliherkkyys. henkinen jännitys pahentaa ja fyysinen kans.asiaa kyllä!¨

        Mulla eilen illalla tuli olo kuin sydän olisi pysähtynyt ja ahdisti henkeä juuri ennen nukahtamista sit yks kaks alkoi takomaan kovemmin meni ohi n. puolessa tunnissa. Säikähdin tosi paljon ja olin jo soittamassa apua. Se tunne on ihan kamala.


    • uneton

      Mul on kans alkanut vastaavat oireet ihan vastikään. Muljahduksia ollut jo vuosia ja niiden kans oppinut elämään, mutta tää uus pyörtymisentunne on aika pelottava. Varsinkin kun en tiedä mistä se voisi johtua. Kuvailempa omat tuntemukseni nyt sit viel kerran:
      Meen nukkumaan ihan normaalisti ja jossain vaiheessa juuri ennen nukahtamista tulee sellanen tunne, et taju lähtee. Sydän lyö kuitenkin mielestäni ihan normaalisti tuolla hetkellä. Toisinaan herään yöllä pää märkänä hiestä. Mahtaakohan tuo liittyä johonkin?
      Voiskohan olla stressiperäisiä oireita?

      • ......

        Samanlaisia tuntemuksia täällä. Tuntuu kuin sydän ei löisi ollenkaan ja kun kokeilee pulssia, niin se tuntuu todella heikolta. Sit pelottaa, että jos pumppu lakkaa lyömästä.Samalla tuntuu, kuin vajoaisi patjaan :)


      • HuonoElämä

        Onko kenelläkään tietoa mitä nämä pvat? Olen ruvennut saamaan näitä ja haluaisin jonkinlaista vastausta


      • Anonyymi

        Uni apnea


    • mullaki

      Rytmihäiriöitä.sanoisin.Onko takana raskas päivä?

    • illalla

      mullakin on näitä tuntemuksia nukkumaan mennessä että sydän ns pysähtyisi ja taju lähtisi. itse syön illalla 100mg ketipinoria stratteraa 50mg ja melatoniinia 50mg. voisiko johtua lääkkeistä?

      • jätälääkitys

        Kyllä kai tuollaisesta lääkityksestä jo saa vaikka mitä tuntemuksia.


    • En-välitä

      Samoja tuntemuksia täälläkin. Eivät liene vaarallisia. Mulla tulee vain päiväunien aikaan.

    • Jepjepjep1

      Normaalia. Jossain menee raja koska nukahdat ja sitten kuitenkin heräät ja kroppa reagoi siihe. Paniikkihäiriö. Ei vakavaa.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään selvinnyt oireiden aiheuttajaa? Itse kärsinyt täysin samoista oireista jo monta vuotta, eikä lääkäreiltäkään tunnu oikein apua saavan.

      • Anonyymi

        Uni apnea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uni apnea

        Ei ole uni apnea, koska siihen nukkuva ei herää.
        Tässä kuvailtuun oireeseen ao. henkilö kuitenkin herää ja kokee sen ahdistavaksi.

        Mielestäni tässä on kyse autonomisen hermoston jännitystilasta, jonka stressi laukaisee.
        Vähän samaan tapaan, kuin hampaiden yöllinen narskuttelu.


    • Anonyymi

      Mulla oli noita monta kertaa viime yönä...Kamalaa!!! Tuntu,että ihan polttaa rinnassa ...mut jossain välissä se polttavuus tuntu VALTAVALTA ahdistukselta.
      Juuri ,ku tuntui,että nukahtaa tuntui ,että vajoaa johonkin tuonpuoleiseen ja rinnassa poltteen tunne,monta kertaa meinasin jo,että soitan apua...nukahdin vissiin sitten siihen,että yritin laskee ranteesta pulssii.
      Mulla kyllä lihasjumeja ja lapojen välissä kysta,mikä painaa selkäydintä,kipu tuntuu yleensä siinä ja sydämen kohdilla rintarangassa hermosärkynä,mikä aiheuttaa sitten sen ,että selkä,niska ja hartiat jatkuvassa jumissa...Virkkaan kyllä aika paljon tai ainakin sen verran ,mitä jumeiltani pystyn ,useasti jopa liikaakin

    • Anonyymi

      Hei! Minulla myös tulee noita samanlaisia outoja tuntemuksia, jossa tuntuu että taju menee, sydän ei lyö kunnolla ja henkeä on vaikea saada. Onko kukaan saanut samoille oireille jotain selitystä joskus?

    • Anonyymi

      Tee näin: Istu mukavasti ja hengitä kevyesti nenän kautta sisään ja ulos. Välittömästi uloshengityksen jälkeen nipistä sormilla nenäsi kiinni ja pidätä hengitystä niin kauan kuin pystyt. Kun tunnet tarvetta hengittää uudestaan, päästä nenästä irti. Palauta hengitys mahdollisimman tavalliseksi.

      Kannattaa alkaa harjoittelemaan tuota syvähengitystä. Voit tehdä silloin päivällä ,kun on hyvä olla , eikä mitään erityistuntemuksia . Myös illalla ennen nukkumaan menoa ja silloin yöllä jos tulee noita tuntemuksia. Taatusti rentouttaa. Itse saan jopa verenpaineen laskemaan tuolla , jos olen jostakin huolestunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe