Mikä on tämän

leffan nimi

mahdollisesti;
Tarkkaa en leffasta muista, mutta siinä on toinen maailmansota ja saksalainen, olikohan upseeri majoittuu isän ja tyttären luokse vähän niinkuin saksalaisten määräyksestä. Maa on miehitetty. Tyttö opettaa pianonsoittoa tuttunsa lapselle. Tyttö alkaa kiinnostua sotilaasta, mutta myös toisinkin päin. Kumpikin heistä osaavat soittaa pianoa ja lumoutuvat toisen soitosta. Lisäksi tytön serkku on myös kiinnostunut tytöstä. Tyttö lukee salaa miehen saaman kirjeen mustasukkaisuudesta ja uteliaisuudesta. Tytön eräs ystävätär pitää salaisia (vastarinta)kokouksia ja ikkunalaudalla ulkopuolella on kukkaruukku aina silloin merkkinä, milloin sopii kokouksiin tulla. Sotilas tarjoaa kyytiä tytölle joka kävelee kotiin huonolla säällä. Tyttö on ylpeä ja päättää jatkaa kävellen kotiin, vain sen tähden että sotilas on saksalainen. Tyttö käy ostamassa kaloja eräältä kalastajalta. Kerran tytöltä putoaa kalat ja sotilas auttaa keräämään kalat. Tyttö pakenee äkkiä paikalta pyörällä. Tytön serkku yrittää raiskata tytön ja sotilas saapuu silloin tytön kotiin (jonka yläkerrassa asuu itsekin) ja pelastaa tilanteen. Serkku arvaa homman nimen ja päättää kostaa. Sotilaalla on myöhemmin seurassa pari saksalaista sotilaskaveria jotka nukkuvat ulkorakennuksessa. Tyttö huomaa että auton alle on asetettu pommi. Aamulla sotilaat ovat lähdössä. Tyttö on ristiriitatilanteessa. Rakkauden kohde on vaarassa, muttei hän voi kertoa totuutta olematta isänmaan petturi. Hän alkaa soittaa hulluna pianoa kiivaaseen tahtiin ja sotilas lumoutuu (oisko ollu luutnantti, en muista) tytön soitosta. Ulkona toiset tööttäävät autosta kiirehtiäkseen sotilasta, jolloin auto räjähtää. sotilaat kuolevat, paitsi tämä tytön rakkauden kohde. Sotilas arvaa, että tyttö tiesi ja loukkaantuu tytön kylmäverisyydestä. Kun sotilas lopulta päättää lähteä Siperiaan sotimaan, johon hän itse on anonut siirtoa, koska pitää epäoikeudenmukaisena että itse jäi henkiin, tyttö jättää haikein mielin hyvästit sotilaalle ja on surullinen. Elokuva loppuu vähän niin kuin kesken.

Onko tästä myös kirja? Siis voisko joku kertoa leffan nimen, please? Kiitos etukäteen.

2

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adanen

      Pitäisi teidänkin katsoa niitä barbie elokuvia ne on koskettavia ja välissä myös jänniä mutta ne aina päättyy hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe