Pääskyset/luonto

Viikonloppuna katselin luonto-ohjelmaa, jossa puhuttiin pääskysistä.
Monillehan on tuttu sanonta: "Kuu kiurusta kesään, puoli kuuta peipposesta, pääskysestä ei päivääkään".

Odottelen aina "omia" räystäspääskysiäni, joita pesii makuuhuoneeni räystään alla. Olinkin jo huolissani, miksi niitä ei vielä ollut ilmaantunut.
Odotukseni palkittiin. Toissapäivänä ne tulivat.
Olin juuri puutarhatöissä.

Kiitollisuus täytti mieleni katsoessani pääskysten lentoa yläpuolellani.
”Kas, lintunen lentävi korkeuteen, niin kauas kuin silmämme kantaa, ja lauluunsa yltyen riemulliseen se Herralle kiitoksen antaa. Myös, ihminen, astu jo valkeuteen ja Luojalle kiitosta laula!” (Virsi 532:5)
--
Myös Jeesus kehoittaa katsomaan taivaan lintuja:
”Katsokaa taivaan lintuja; eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? (Matt. 6:26).

Jumala pitää huolen taivaan linnuista. Eikö myös meistä!
--
Jumalan Sanaan ja Kristukseen sitoutuminen tuo mukanaan runsaan siunauksen; niin hengellisen kuin aineellisen(Matt. 6:33).

Sitoutuminen ei ole helppoa.
Se tekee usein kipeää ja merkitsee hengellistä taistelua.
Se merkitsee myös luopumista monista meille tärkeistä asioista; kaikkea ei voi saada.

Sitoutumiseen liittyy myös rukous ja hellittämätön odotus.
”Ja vaikka varhain nousemme ja uurastamme yöhön, ei pelkkä ahkeruutemme tuo menestystä työhön. Vaan työ jos tehdään uskossa rukoillen voimaa Herralta, ei puutu siunausta" (Virsi 582:4).

Usein me olemme liian kärsimättömiä.
Kristukseen juurtuminen vie aikaa.
Kaikki ei tapahdu hetkessä.
Olen joskus puutarhassani joutunut siirtelemään hedelmäpuiden ja marjapensaitten taimia eri paikkoihin.Jos niitä siirrellään kovin usein paikasta toiseen, niin ne jäävät juurettomiksi (tai ainakin heikkojuurisiksi).

Psalminkirjoittaja puhuu vanhurskaasta ihmisestä näin:
”Hän on niin kuin istutettu puu vesiojan tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.” (Ps.1:3).

20

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkkopostillan ajatukset sopivat hyvin tähän aiheeseen!
      --
      "Katsokaa taivaan lintuja: Eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne".
      --
      On kuin Herra mielisi sanoa: Ette vielä koskaan ole nähneet ainoankaan linnun sirpillä leikkaavan ja aittaan kokoavan, sillä ne eivät tee työtä samalla tavalla kuin me; mutta kuitenkin ne elätetään.
      Tällä Herra tietenkään ei tarkoita, etteikö meidän pidä tehdä työtä, vaan tällä esimerkillä hän tahtoo poistaa meiltä murehtimisen.

      Tosin lintu ei meidän lailla voi harjoittaa maanviljelystä, mutta kuitenkaan se ei ole vailla työntekoa: se puuhaa sitä, mitä varten se on luotu: kasvattaa poikasia, ruokkii niitä ja laulaa tästä laulusensa Herralle, Jumalallemme. Jos Jumala olisi pannut sen tehtäväksi enemmän työtä, se myöskin enemmän tekisi.

      Huomeneltain se herää, istahtaa tällöin ja tuolloin oksalle laulaakseen oppimansa laulun. Sillä ei ole mitään tietoa ruoasta eikä se siitä murehdi; mutta kun sen tulee nälkä se lennähtää etsimään jyvästä.
      Ja kas, Jumala pani sitä varten jokusen, jota se laulaessaan ei edes ajatellut, vaikka sillä olisi ollut kylliksi aihetta olla huolissaan ruoastaan.

      Voi, hävetkäätte!
      Lintuset ovat teitä hurskaampia ja uskovaisempia!
      Ne ovat iloisia ja ne laulavat riemuiten, vaikka eivät tiedä, mitä syötäväkseen saavat".
      (Kirkkopostilla)

      • Diana*

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.


      • muistuttamaan
        Diana* kirjoitti:

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.

        näitä Sunilaisia vaikka päin vastaisessa merkityksessä.


        Jeesus kuoli monien puolesta, opetti ihmisille rakkauden merkityksen jokaisen elämässä ja sinä sanot että "Jeesushan ei tehnyt työtä" ???? ---

        Ojaako hänen olisi mielestäsi pitänyt kaivaa?


        Lähes jokaisessa kirjoituksessasi puhutaan perättömiä Jeesuksesta ja samalla valittat, että se joka puhuu vastaan olisi jollain tavoin antisemitistinen? Minulle ainakin on selvää, että et ole kristitty ja että olet kristinuskoa vastaan. Mutta koska olet siitä huolimatta jatkuvasti Kristinusko/Raamattu palstalla kehoittaisin sinua pysymään asiassa.

        Juutalaisuudellahan on oma palsta - mikset keskustele siellä? Olen itse joskus ollut keskustelemassa siellä, mutta teen sen aina juutalaisuutta arvostaen. Ymmärrän hyvin senkin, että monet eivät usko että Jumala oli Jeesuksessa, eikä siinä tarvitse olla sen enempää juutalainen kuin muukaan - mutta en ymmärrä miksi siinä tapauksessa jatkuvasti olla niiden parissa jotka uskovat selittämässä omaa epäuskoaan ja puhumassa perättömiä asioista joita ei ymmärrä.


      • kaskun
        Diana* kirjoitti:

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.

        Ja kaikkien ihmisten työn hedelmät yhdessää ovat saattamassa planeettamme perikadon partaalle!
        Perikato on lopullinen ihmisen työn hedelmä.
        Sen nauttimisestako puhut?


      • Diana*
        muistuttamaan kirjoitti:

        näitä Sunilaisia vaikka päin vastaisessa merkityksessä.


        Jeesus kuoli monien puolesta, opetti ihmisille rakkauden merkityksen jokaisen elämässä ja sinä sanot että "Jeesushan ei tehnyt työtä" ???? ---

        Ojaako hänen olisi mielestäsi pitänyt kaivaa?


        Lähes jokaisessa kirjoituksessasi puhutaan perättömiä Jeesuksesta ja samalla valittat, että se joka puhuu vastaan olisi jollain tavoin antisemitistinen? Minulle ainakin on selvää, että et ole kristitty ja että olet kristinuskoa vastaan. Mutta koska olet siitä huolimatta jatkuvasti Kristinusko/Raamattu palstalla kehoittaisin sinua pysymään asiassa.

        Juutalaisuudellahan on oma palsta - mikset keskustele siellä? Olen itse joskus ollut keskustelemassa siellä, mutta teen sen aina juutalaisuutta arvostaen. Ymmärrän hyvin senkin, että monet eivät usko että Jumala oli Jeesuksessa, eikä siinä tarvitse olla sen enempää juutalainen kuin muukaan - mutta en ymmärrä miksi siinä tapauksessa jatkuvasti olla niiden parissa jotka uskovat selittämässä omaa epäuskoaan ja puhumassa perättömiä asioista joita ei ymmärrä.

        Teillä on liian yksipuolinen käsitys Raamatusta, koska se perustuu vain UT:hen, ja sieltäkin poimitään erittäin ihannoiva ja valheellinen kuva
        esim. Jeesuksesta.
        Vanha testamentti kuuluu myös Raamattuun, on jopa paljon isompi osa sieltä, joten en ole ollenkaan väärällä paltalla.

        Mitä Suniin tulee, ei minulla ole mitään häntä vastaan, niinkuin ei ketään muutakaan, kirjoitan vain oman mielipiteeni. Kristitythän eivät tunnetusti ole koskaan sietäneet toisinajattelijoita, siihen perustuvat mm. iänkaikkiset juutalaisvainot.
        Kaikkien tulisi ajatella niinkuin kristityt, tai ulos, tai henki pois.
        Joka ei ajattele samalla tavalla, on eksyttäjä
        tai muuten vain paatunut.
        Olen sitä mieltä, että kaikkien pitää mahtua mukaan, se on Jumalan valtakunnan rakentamista.

        Voisit kertoa mikä kirjoituksessani on Raamatun vastaista, väite pitää perustella, ei se muuten sano mitään.


      • Diana* kirjoitti:

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.

        Diana*: "Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä".
        ---
        Jeesus julisti ilosanomaa (evankeliumia), eikä lähettänyt ketään avuntarvitsijaa pois.
        Hän auttoi niin hengellisessä kuin ruumiinkin tarpeissa.
        Hän mm. ruokki tuhansia ihmisiä (Mark. 8:1-10)
        (Rinnakkaisteksti; Matt.15:32-39)
        --
        Tuhansittain ihmisiä oli ollut Jeesuksen tykönä jo kolme päivää. Eväät olivat loppuneet (1,2).
        Jeesuksen kävi kansaa sääli.
        Jeesuksen ihmisrakkaus huomio myös fyysiset tarpeet.
        Hän ei halunnut lähettää heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla (3).

        Opetuslapset ihmettelevät: "Mistä täällä erämaassa kukaan voi saada leipää näiden ravitsemiseksi?" Opetuslapset eivät osanneet sovittaa tähän tilanteeseen opetusta, jonka he jokin aika sitten olivat saaneet (Mark.6:30-44; Jeesus ruokki viisituhatta miestä).

        Kahdella lähes samankaltaisella ravitsemisihmeellä Jeesus halusi osoittaa, että Hän voi leipähuoletkin poistaa.


      • Diana*
        Tapio522 kirjoitti:

        Diana*: "Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä".
        ---
        Jeesus julisti ilosanomaa (evankeliumia), eikä lähettänyt ketään avuntarvitsijaa pois.
        Hän auttoi niin hengellisessä kuin ruumiinkin tarpeissa.
        Hän mm. ruokki tuhansia ihmisiä (Mark. 8:1-10)
        (Rinnakkaisteksti; Matt.15:32-39)
        --
        Tuhansittain ihmisiä oli ollut Jeesuksen tykönä jo kolme päivää. Eväät olivat loppuneet (1,2).
        Jeesuksen kävi kansaa sääli.
        Jeesuksen ihmisrakkaus huomio myös fyysiset tarpeet.
        Hän ei halunnut lähettää heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla (3).

        Opetuslapset ihmettelevät: "Mistä täällä erämaassa kukaan voi saada leipää näiden ravitsemiseksi?" Opetuslapset eivät osanneet sovittaa tähän tilanteeseen opetusta, jonka he jokin aika sitten olivat saaneet (Mark.6:30-44; Jeesus ruokki viisituhatta miestä).

        Kahdella lähes samankaltaisella ravitsemisihmeellä Jeesus halusi osoittaa, että Hän voi leipähuoletkin poistaa.

        Ajattele, ja Joulupukki jakaa yhtenä iltana lahjat kaikille maailman lapsille.

        Ja kaikki uskoivat että Keisarilla oli hieno uusi puku, vaikka hän käveli ilman vaatteitä, kunnes tuli rohkea lapsi, joka sanoi, että eihän Keisarilla ole vaatteita ollenkaan.

        Kaikenlaisia tarinoitahan me ihmiset uskomme, kunnes totuus paljastuu. Tarinat on tarinoita.

        Kun minä olin lapsi, minä ajattelin niinkuin lapsi, kun kasvoin aikuiseksi, päätin ettei minua huijata enää, niinpä olen kääntänyt kaikki mahdolliset kivet etsiessäni totuutta, eivätkä minun ajatukseni enää muutu.
        Ei siinä mitään, jos muut ajattelevat toisin.


      • Diana* kirjoitti:

        Ajattele, ja Joulupukki jakaa yhtenä iltana lahjat kaikille maailman lapsille.

        Ja kaikki uskoivat että Keisarilla oli hieno uusi puku, vaikka hän käveli ilman vaatteitä, kunnes tuli rohkea lapsi, joka sanoi, että eihän Keisarilla ole vaatteita ollenkaan.

        Kaikenlaisia tarinoitahan me ihmiset uskomme, kunnes totuus paljastuu. Tarinat on tarinoita.

        Kun minä olin lapsi, minä ajattelin niinkuin lapsi, kun kasvoin aikuiseksi, päätin ettei minua huijata enää, niinpä olen kääntänyt kaikki mahdolliset kivet etsiessäni totuutta, eivätkä minun ajatukseni enää muutu.
        Ei siinä mitään, jos muut ajattelevat toisin.

        Diana*: "Kaikenlaisia tarinoitahan me ihmiset uskomme, kunnes totuus paljastuu...
        ...päätin ettei minua huijata enää, olen kääntänyt kaikki mahdolliset kivet etsiessäni totuutta, eivätkä minun ajatukseni enää muutu".
        ---
        Miten koet tulleesi huijatuksi?

        Minkälaisia "totuuksia" niiden kivien alta on paljastunut?


      • Diana*
        Tapio522 kirjoitti:

        Diana*: "Kaikenlaisia tarinoitahan me ihmiset uskomme, kunnes totuus paljastuu...
        ...päätin ettei minua huijata enää, olen kääntänyt kaikki mahdolliset kivet etsiessäni totuutta, eivätkä minun ajatukseni enää muutu".
        ---
        Miten koet tulleesi huijatuksi?

        Minkälaisia "totuuksia" niiden kivien alta on paljastunut?

        minä sormet sauhuten kirjoittanut tänne, etkö ollenkaan ole lukenut. Voi harmi.

        Vaikea tiivistää ja lyhyesti kertoa, on niin laaja aihe.


      • koska hän puhuu
        Diana* kirjoitti:

        Teillä on liian yksipuolinen käsitys Raamatusta, koska se perustuu vain UT:hen, ja sieltäkin poimitään erittäin ihannoiva ja valheellinen kuva
        esim. Jeesuksesta.
        Vanha testamentti kuuluu myös Raamattuun, on jopa paljon isompi osa sieltä, joten en ole ollenkaan väärällä paltalla.

        Mitä Suniin tulee, ei minulla ole mitään häntä vastaan, niinkuin ei ketään muutakaan, kirjoitan vain oman mielipiteeni. Kristitythän eivät tunnetusti ole koskaan sietäneet toisinajattelijoita, siihen perustuvat mm. iänkaikkiset juutalaisvainot.
        Kaikkien tulisi ajatella niinkuin kristityt, tai ulos, tai henki pois.
        Joka ei ajattele samalla tavalla, on eksyttäjä
        tai muuten vain paatunut.
        Olen sitä mieltä, että kaikkien pitää mahtua mukaan, se on Jumalan valtakunnan rakentamista.

        Voisit kertoa mikä kirjoituksessani on Raamatun vastaista, väite pitää perustella, ei se muuten sano mitään.

        Jumalan tahdon ihmisille.

        Sitäpaitsi olet väärässä siinäkin, että kristitylle olisi vain uusitestamentti tärkeä. KOKO Raamattu on tärkeä kristitylle, päinvastoin kuin sinulle jolle vain vanhatestamentti kelpaa ja siksi puhut kaikenaikaa kuin uusitestamentti ei olisikaan Raamattua.

        Sitäpaitsi puhut Jeesuksesta halveksivasti ja Paavalista samoin siten yrität saada uudentestamentin kirjoitukset huonoon valoon ja kaikki tämä vain siksi että et itse hyväksy uuttatestamenttia osaksi Raamattua.

        Kristitylle sen sijaan vanhatestamentti JA uusitestamentti yhdessä on Raamattu.

        Vanhatestamentti on tärkeä ja se kertoo Raamatun Jumalasta (joka on ainoa Jumala ja siksi kaikkien ihmisten Jumala), Raamattu kertoo myös ihmisten heikkoudesta ja siitä miksi näin on, kertomalla tapahtumista ennen Jumalan Voidellun tuloa (hänet jotka niin monet hylkäsivät suunnilleen samoin kuin sinä teet tänään). Vanhantestamentin lupaukset toteutuivat Jumalan Pojan tulemuksessa, hänen joka täytti Jumalan lain (oli synnitön) ainoana ihmisenä mutta joka tuomittiin epäoikeudenmukaisella ja väärällä tuomiolla kuolemaan. Krititty uskoo että Jumala armahtaa syntisen koska viaton on tuomittu vai viallinen saada armon jos uskoo siihen että Jeesus oli vaillä syntiä ja että tuomio oli epäoikeudenmukainen. Tämä on kristinuskon ydin kysymys ja tätä vastaan olet nyt alkanut kirjoittelemaan. Voi vain kysyä MIKSI?

        Oikein Jeesus sanoi sanoessaan:
        "Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat? He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'. Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja'. Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'

        JUUTALAISVAINOISTA:
        En tiennytkään että esimerkiksi Hitler oli kristitty??

        Totuus on että oikeat kristityt ihmiset eivät KOSKAAN OLE VAINONNEET EIVÄT KOSKAAN TULE VAINOAMAANKAAN KETÄÄN. Mutta olen kanssasi samaa mieltä että kristinuskon nimissä on tehty paljon vääryyksiä, murhattu, vainottu ja tärvelty (eikä vain juutalaisia vaan monia muitakin).
        Kuitenkin on niin että siitä ei voi syyttää Jeesusta tai Raamattua - vaan ainoastaan ihmisiä ja heidän pahuuttaan ja vallanhimoaan.

        Poliittiset päätökset eivät lähes koskaan mene Raamatun tai jumalan tahdon mukaan, valitettavasti.

        Enkä sanonut että "Kaikkien tulisi ajatella niinkuin kristityt, tai ulos, tai henki pois". Olet tosiaan tyhmempi nainen kuin luulinkaan, valitettavasti.

        Kysyit myös että mikä kirjoituksissasi on Raamatun vastaista???

        SE, että puhut halveksivasti Jumalan Voidellusta. Raamattu kertoo selvästi, että Jeesus on Jumalan Voideltu, se jota odotettiin tulevaksi (ja muutamat odottavat yhä koska eivät ole hyväksyneet häntä). Siis sinä puhut siten Raamattua vastaan, että kiellät Raamatun Sanan asiasta.

        Minä sanoin "pysy asiassa" tai mikset keskustele juutalaisuudesta sillä palstalla missä siitä keskustellaan. Jos minä menen sille palstalle silloin keskustelen asioista joista siellä keskustellaan.


      • kiven kääntäjä
        Diana* kirjoitti:

        minä sormet sauhuten kirjoittanut tänne, etkö ollenkaan ole lukenut. Voi harmi.

        Vaikea tiivistää ja lyhyesti kertoa, on niin laaja aihe.

        joka ei tiedä että Jumala voi tehdä itselleen lapsia vaikka kivistä jos niin haluaa. Ei totuutta löydä jos kieltäytyy sitä näkemästä.


      • Diana* kirjoitti:

        minä sormet sauhuten kirjoittanut tänne, etkö ollenkaan ole lukenut. Voi harmi.

        Vaikea tiivistää ja lyhyesti kertoa, on niin laaja aihe.

        Diana*: "Vaikea tiivistää ja lyhyesti kertoa, on niin laaja aihe".
        --
        Jospa kuitenkin yrittäisit lyhyesti sanoa, mihin uskot!
        --
        Meillä kristyillähän on oma uskontunnustuksemme tiivistetyssä muodossaan esimerkiksi näin:
        "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen...ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme...ja Pyhään Henkeen..."


      • Anonyymi
        Diana* kirjoitti:

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.

        Ei olisi loiseläjiä jos kaikki ihmiset auttaisivat toisia, pienessäkin avussa. Kaikki apu ei maksa. Hyvät neuvot ja välittäminen esim. henkisesti ei maksa-kylläkin laitoksissa🙄Joku voi olla tilanteessa että tarvii vain hetkeksi olkapään, kuuntelijan, voi pelastaa loppuelämän. ❤️Enempi se antaa kuin ottaa - välittäminen. Ei ole keneltäkään pois, eikä maksa mitään ❤️


      • Anonyymi
        Diana* kirjoitti:

        ja oikeasti oikea näkökulma tuohon
        huolettomuus opetukseen on se, että konkreettisesti,
        Jeesushan ei tehnyt työtä, ei siis elättänyt itseään vaan oli ns. loiseläjä. Kaikki yhteisöön liittyvät joutuivat luovuttamaan omaisuutensa yhteiseen käyttöön.

        Höpö höpö. Jeesus oli puuseppä. Hänellä oli siis ammatti. Hän ei kuitenkaan kerännyt krääsää ympärilleen.


    • rukousystävä

      Nytkin linnut laulavat tuossa ulkona niin kauniisti,kuuluu sisälle ikkunasta.

      Tienvarsia ja peltoja kaunistavat voikukat
      ovat ihastukseni kohteena.

      Jumala luo uutta:

      "Katso, minä teen uutta;
      nyt se puhkeaa taimelle,
      ettekö sitä huomaa?
      Niin,minä teen tein korpeen,
      virrat erämaahan."
      Jes 43:19

      Laitan tähän erään kevätlaulun

      Leivonen laulavi pilvihin päin;
      Nyt kevät on!
      Laaksoissa kukkaset kuiskivat näin;
      Nyt kevät on!
      Myös puro pieni se soljuessaan
      Ilmoille laulavi riemastustaan,
      Talvi kun pitkä on taas takanaan:
      Nyt kevät on!

      Jos koko luonto jo näin ylistää,
      Miks emme me?
      Emmekö kiitosta voi virittää
      Nyt Herralle?
      Rakkaus Herran on lausumaton,
      Kaikk´ iloksemme Hän antanut on.
      Kiitosta kielemme laulakohon
      Ain Luojamme!

      Täällä jo laulumme kaikua voi:
      Halleluja!
      Kunnes se taivaassa uutena soi:
      Halleluja!
      Vaikk´ kevät maallinen
      kuihtuvi tää,
      Niin kevät uus´,jota täällä ei nää,
      saapuva on, ja se ainiaaks jää,
      Halleluja.

      Ikuista kevättä odotellessa,
      nautitaan tästä keväästä! :)

      • kauniista viestistäsi.

        Kevät on todellakin ihanaa aikaa ja sekin on Jumalan armoa, että samme nauttia siitä.
        Muutama vuosi sitten sairastuin masennukseen ja oli aivan kauheata, kun en pystynyt nauttimaan keväästä ja kesän tulosta. Ne ovat aina olleet vuodenajoista mieluisimmat, mutta masentuneelle ei tuota iloa mikään.
        Vähitellen olen toipunut sairaudesta, kiitos Herralle, ja nyt löytyy taas paljon iloa tuottavia asioita.
        Virren sanoin: Taas linnut laulujansa visertää kauniisti, myös eikö Herran kansa luojaansa kiittäisi!


      • Pesko

        ei tipu miltään jumalalta työtä tekemättä. Toiveajattelua ylipäätään, että mikään näkymätön taho järjestelisi yhtään mitään.


      • Pesko kirjoitti:

        ei tipu miltään jumalalta työtä tekemättä. Toiveajattelua ylipäätään, että mikään näkymätön taho järjestelisi yhtään mitään.

        Pesko: "mitään ei tipu miltään jumalalta työtä tekemättä".
        --
        Alunperinkin ihminen pantiin paratiisiin VILJELEMÄÄN ja VARJELEMAAN sitä:
        "Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä" (1.Moos. 2:15).
        --
        "... kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä" (2.Tess. 3:10).


      • hups
        Pesko kirjoitti:

        ei tipu miltään jumalalta työtä tekemättä. Toiveajattelua ylipäätään, että mikään näkymätön taho järjestelisi yhtään mitään.

        ERÄS PAPPI SANOI HAUTUUMAALLA KUN SIUNASI RUUMISTA MAAHAN;
        Anteeksi jäi Caps Lock,

        Kaikki mikä tulee ylhäältä on pyhää,

        ja sai käteensä läjän paskaa, ylhäältä.


    • Anonyymi

      Nimimerkkisi on Diana. Ehkä et ole vielä ymmärtänyt että pienikin teko on Jumalan "työ" Ei se rahallista korvausta aina tarkoita. Vaan välittäminen ja huolehteminwn, ihmisiä, luonroa ja eläimiä kohtaan. ❤️🕊️

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe