Tulipa eilen käytyä elokuvateatterissa, nimittäin pitkästä aikaa katsomassa suomalaista elokuvaa. Ts. en ole suomalaisen elokuvan ystäviä, mutta vaihtelu virkistää..
Elokuva Helmiä ja Sikoja oli sinänsä aika pirteä kokemus, koska leffa oli oikeasti aika puhdas komedia höystettynä ihmissuhdekuvauksilla. Hyvää ja rentoa meininkiä haettiin ja onnistuttiin; elokuva oli viihdyttävä ja siitä sai irti itselleen hyvä mielialan päätyttyään.
En sen suuremmin kommentoi mutta suosittelen kaikille katsojille.
*** / *****
Helmiä ja Sikoja
13
1946
Vastaukset
- tytsi
Kävin myös kattomassa kyseisen leffa ja sain nauraa ihan kipeenä välillä!
yleensä leffoissa on jonkinlainen tarina ja tässä se oli hyvä. Ei tavallinen itsensä voittamis stoori (8mile jne..). oli parempi kun pitkä kuuma kesä!!- tiina
ja pippelitkin vilahtaa(tosin pienet mutta kuitenkin)on se varmaan rankaa olla poika joka sais paljo naisia mut pilattu pienellä munalla.
tarkoitan jimiä - nina
tiina kirjoitti:
ja pippelitkin vilahtaa(tosin pienet mutta kuitenkin)on se varmaan rankaa olla poika joka sais paljo naisia mut pilattu pienellä munalla.
tarkoitan jimiäpienet oli vehkeet pojalle annettu.
uus nimi vois olla pili pääkallo - maija
nina kirjoitti:
pienet oli vehkeet pojalle annettu.
uus nimi vois olla pili pääkalloaika normaali kokonen se oli :)
(pienehkö mutta ei liian pieni)
- Kutcherin Ashton
te sinivalkopellet ette ymmärrä elokuvateollisuudesta pätkääkään..itse menen hollywoodiin näyttelijäks vuonna 2005,saisitte itekin tehdä niin! jotai nykyajan suamipaskaa vaan katotte,ei siinä ole järkeä! itse elokuvien ja american rakastajana sekä tulevana elokuvatähtenä (ensimmäisenä suomalaisena hollywoodissa) sanon että katsokaa kaikkea TSH ja näitä elokuvia!" miks te idiootit ylipäätään puhutte elokuvista ku ette oo näyttelijöitä?! joten ottakaa oppia musta ja katsokaa mikä on oikein ..P.S: katsokaa mun elokuvia sit ku niitä tulee loppuvuodesta 2005!!
- Zwiebel
hahaa. Onnea sinne.
- pikku mui
joten uskottava se on :))
odotan kuitenkin videon julkaisua
ja kokoan lapset ja naapurit olkkariin.
(ei muuten, mutta saan tehdä pitzaa isolle porukalle ja vääntää tortilloja hiki hatussa
ihmisille, jotka rakastavat niitä ja hyviä elokuvia) :D - N79
Leffa oli kyllä tosi hyvä, vaikka mua ei edes alunperin kiinnostanut mennä sitä katsomaan. Sai nauraa vedet silmissä! =)=)=)
- Sikoja
En oo vielä nähnyt mutta kertokaapa immeiset jotka ootte käyny katsomassa: suomalaisten leffojen perisynti on luokaton audioraita jolloin puhe joukko/ulkokohtauksissa menee helposti muminaksi josta ei tahdo saada selvää. Onko tässäkin leffassa sorruttu viiden pennin äänimiehittelyyn vai saako tsoukeista selvää ilman suurempaa kuulollista ponnistelua?
- Werson
Kävin eilen kyseisen leffan katsomassa ja täytyy tosiaankin sanoa,että pitkään aikaan en ole yhtä hyvää komediaa katsonut... :) Jotenkin leffasta näkyi ulospäin,että tekijöillä on ollut elokuvaa tehdessä hauskaa. Ja silloin ku se näkyy, niin katsojakin nauttii varmasti. Suosittelen kaikille tätä helmeä. Myös sioille ;)
- Dawson
Sikoja kirjoitti:
En oo vielä nähnyt mutta kertokaapa immeiset jotka ootte käyny katsomassa: suomalaisten leffojen perisynti on luokaton audioraita jolloin puhe joukko/ulkokohtauksissa menee helposti muminaksi josta ei tahdo saada selvää. Onko tässäkin leffassa sorruttu viiden pennin äänimiehittelyyn vai saako tsoukeista selvää ilman suurempaa kuulollista ponnistelua?
Jep. Sanoisin perstuntumalta että neljäsosa dialogista menee ohi. Onneksi se ei vaikuta tarinan seuraamiseen.
Onko se sitten äänittäjän vai näyttelijän vai näyttelijää ohjaavan ohjaajan vika, siitä voidaan keskustella loputtomiin.
Mutta hyvä leffa. Hauskaa huumoria. Vänkä stoori.
- Rakkauden
Jeps, olipa tosiaan he-le-ve-tin hyvä ja hauska leffa. Noin tuhat kertaa parempi kuin pahat pojat. Huumori tuli dialogista eikä alleviivatuista "nyt naurakaa" one-linereista. Hyvin huomasi kuinka eri ihmiset teatterissa nauroi eri asioille. Hyvinhän tosta selvän sai, lapsuus pohjois-karjalassa ehkä auttoi asiaa;) Kun kysymyksessä kuitenkin oli ilman suurempaa juonta oleva häröilyleffa ei voi antaa viittä tähteä mutta neljä puol putoaa helposti ****1/2
- *Blondi92
Moikka! No mä kävin kattoo Helmiä ja sikoja elokuvateatterissa, ja oli tosi hyvä!!! Aion ostaa sen sit kun se tulee videolle! Pahat pojat on myös hyvä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713