PÄÄTIN SITTEN REKISTERÖITYÄ

hätänumero112

Olen jo jonkun aikaa kirjoittanut tässä foorumissa nimimerkillä 112.
Nyt on nimimerkkini hiukan muuttunut, koska pelkät numerot eivät kelvanneet rekisteröityessäni.
Käykää katsomassa mitä kirjoitin galleriaan.
Siunausta kaikille.

28

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

"Meidän kaikkien tulee muistaa, että meidän aikamme on lyhyt ja tulee päivä, kun me siirrymme ajan rajan toiselle puolelle.
      Silloin on valinnat tehty ja me emme voi enään muuttaa iankaikkista kohtaloamme."

Minä keskityn mieluummin tämänpuoleiseen elämään joka on - niin kuin sanoit - lyhyt.

Jumalan palvomisen sijaan, neuvoisin miettimään ensiksi, minkä uskonnon (ja minkä uskonsuunnan) valitset niiden satojen mahdollisten vaihtoehtojen joukosta, koska kukaan, et sinäkään, voi tietää, mikä niistä on oikea.

Paras arvaus kunnes toisin todistetaan on: kaikki uskonnot ovat ihmisen keksimiä ihmisille.

• hätänumero112

että sinä vastaat ekana.
        Onhan se totta, että on syytä keskittyä tähän lyhyeen elämään täällä ajassa, mutta muista kuitenkin se, että täällä ajassa tekemäsi valinnat vaikuttavat siihen millainen on sinun ikuisuutesi.
        Pidän sinua tuollaisena järkevänä ja asioita huolella pohtivana henkilönä.
        Kumpi sinun vaakakupissasi painaa enemmän?
        79 vuotta vai ääretön.
        Keskityt elämään täällä, mutta et välitä ikuisuudesta.
        Olet kätkeytynyt filosofiasi taakse "minkä niistä sadoista uskonnoista valitset.."
        Jumala kuitenkin näkee sinun sydämeesi hän tuntee sinut.

• Il-Mari

ole kuin yksi usko(nto), ja se on Usko Jeesukseen Kristukseen! Kaikki muut on ihmisten keksimiä! Usko Herraan Jeesukseen, niin sinäkin pelastut. Nyt se on vielä sinullekin mahdollista, mutta kun maallinen vaelluksesi päättyy, silloin se on myöhäistä, ruikuttaa että voi jospa oisin ymmärtänyt ottaa Jeesuksen vastaan. Ethän ole tyhmä?

• frihet
        hätänumero112 kirjoitti:

että sinä vastaat ekana.
        Onhan se totta, että on syytä keskittyä tähän lyhyeen elämään täällä ajassa, mutta muista kuitenkin se, että täällä ajassa tekemäsi valinnat vaikuttavat siihen millainen on sinun ikuisuutesi.
        Pidän sinua tuollaisena järkevänä ja asioita huolella pohtivana henkilönä.
        Kumpi sinun vaakakupissasi painaa enemmän?
        79 vuotta vai ääretön.
        Keskityt elämään täällä, mutta et välitä ikuisuudesta.
        Olet kätkeytynyt filosofiasi taakse "minkä niistä sadoista uskonnoista valitset.."
        Jumala kuitenkin näkee sinun sydämeesi hän tuntee sinut.

Uskontoja voi tehdä kuka tahansa, mutta ei ole kuin yksi elävä Jumala.

Paavalikin kulki erään epäjumaille osoitetun paikan luona, ja huomasi erään "kilven", jossa tuntemattoman Jumalan nimi oli, seurassa kuolleitten jumalten.

Joten onhan siinä vissi ero palvella elävää Jumalaa, kjuin kuolleille uhrejaan antaa.

• että uskovat
        Il-Mari kirjoitti:

ole kuin yksi usko(nto), ja se on Usko Jeesukseen Kristukseen! Kaikki muut on ihmisten keksimiä! Usko Herraan Jeesukseen, niin sinäkin pelastut. Nyt se on vielä sinullekin mahdollista, mutta kun maallinen vaelluksesi päättyy, silloin se on myöhäistä, ruikuttaa että voi jospa oisin ymmärtänyt ottaa Jeesuksen vastaan. Ethän ole tyhmä?

ovat itse valinneet tietyn uskonnon joka perustuu yhteen kirjaan, koska sen sanoma vetoaa heihin ja sitten he julistavat että juuri se uskonto on totuus. Jos jokin muu uskonto vetoaisi heihin, niin he valitsisivat sen ja sellaista vaihtoa tapahtuukin kaiken aikaa. Sitten SE uskonto on se ainoa oikea. Outoa on ettei uskova pysty näkemään tuota ilmiötä.

Kristitty on joko syntynyt kristittyyn perheeseen tai se sanoma muuten vetoaa häneen, ja niin hän haluaa olla kristitty. Sama ilmiö pätee muslimeihin ym. Kaikilla on omasta mielestään se paras ja oikea uskonto. Uskovat itse vain eivät pysty näkemään miten tuo toimii.

Ainoa mitä he pystyvät ajattelemaan on että heillä nyt vain sattuu olemaan se ainoa oikea oppi ja muut nyt vain ovat väärässä ja heidän jumalansa on kuollut, kun se nyt vain on niin. Ja koko homma perustuu yhden kirjan lukemiseen.

• frihet
        että uskovat kirjoitti:

ovat itse valinneet tietyn uskonnon joka perustuu yhteen kirjaan, koska sen sanoma vetoaa heihin ja sitten he julistavat että juuri se uskonto on totuus. Jos jokin muu uskonto vetoaisi heihin, niin he valitsisivat sen ja sellaista vaihtoa tapahtuukin kaiken aikaa. Sitten SE uskonto on se ainoa oikea. Outoa on ettei uskova pysty näkemään tuota ilmiötä.

Kristitty on joko syntynyt kristittyyn perheeseen tai se sanoma muuten vetoaa häneen, ja niin hän haluaa olla kristitty. Sama ilmiö pätee muslimeihin ym. Kaikilla on omasta mielestään se paras ja oikea uskonto. Uskovat itse vain eivät pysty näkemään miten tuo toimii.

Ainoa mitä he pystyvät ajattelemaan on että heillä nyt vain sattuu olemaan se ainoa oikea oppi ja muut nyt vain ovat väärässä ja heidän jumalansa on kuollut, kun se nyt vain on niin. Ja koko homma perustuu yhden kirjan lukemiseen.

Ei uskonto ketään pelasta, eikä kuolleet jumalan, vaan ylösnoussut Jeesus Kristus, Hän on ainut nimi jossa pelastumme.

Tuskin sinä uhreja ja ruokaa esim. kotonasi epä-jumalille uhraat, tai rukoilet kuolleita jumalia, tosin heitä on aivan liikaa, jotka sellaistakin tekevät.

Tosin moni suomalainenkin kääntyy epä-jumalien puoleen, esim. okultismin ja muiden tietäjien puoleen.

Onpa horoskoopienkin palvojia, kuten enustajien puoleen turvaudutaan, kun sydän huutaa rauhaa Kristukselta.

Ei kelpaa armo Kristuksessa, sitä hävettään viimeiseen asti.

Jeesus Kristus nimi ei sovellu suomalaisenkaan huulille, vaan ihmis-pelko tekee pelon, eikö olekkin kummallinen Nimi, tuo Jeesus ja kun siihen vielä pyhän veren yhdistää, niin johan on "vaikeeks" menny.

• mutta elävää uskoa Jeesukseen, ei ole keksinyt ihminen, vaan se on annettu taivaastapäin, Jeesus sen toi alas maanpäälle.

* Muuten sinä kans saisit rekata niccisi? Niin jos voit, kun sulla on jo Pe.ku merkkinen rekkarissa, vai?

• uhrattiin
        frihet kirjoitti:

Ei uskonto ketään pelasta, eikä kuolleet jumalan, vaan ylösnoussut Jeesus Kristus, Hän on ainut nimi jossa pelastumme.

Tuskin sinä uhreja ja ruokaa esim. kotonasi epä-jumalille uhraat, tai rukoilet kuolleita jumalia, tosin heitä on aivan liikaa, jotka sellaistakin tekevät.

Tosin moni suomalainenkin kääntyy epä-jumalien puoleen, esim. okultismin ja muiden tietäjien puoleen.

Onpa horoskoopienkin palvojia, kuten enustajien puoleen turvaudutaan, kun sydän huutaa rauhaa Kristukselta.

Jeesus Kristus nimi ei sovellu suomalaisenkaan huulille, vaan ihmis-pelko tekee pelon, eikö olekkin kummallinen Nimi, tuo Jeesus ja kun siihen vielä pyhän veren yhdistää, niin johan on "vaikeeks" menny.

VTn aikana. ei mitään eroa muille jumalille uhraamisen kanssa. kristinusko toi uudet tuulet, polttouhraus oli jo vanhanaikaista ja se piti poistaa mutta sama polttosavusta tykkäävä jumala säilytettiin (muka).

ei uskonto ketään pelasta ei, eikä taida pelastaa mikään muukaan. sekin on vain keksitty ja päätetty asia että jeesus pelastaa, ja se on uskontoa koska siinä uskotaan jumalaan. ei se siitä uskontoa kummempaa tee, että sitä yritetään romantisoida joksikin muuksi. uskonto mikä uskonto.

• hätänumero112
        uhrattiin kirjoitti:

VTn aikana. ei mitään eroa muille jumalille uhraamisen kanssa. kristinusko toi uudet tuulet, polttouhraus oli jo vanhanaikaista ja se piti poistaa mutta sama polttosavusta tykkäävä jumala säilytettiin (muka).

ei uskonto ketään pelasta ei, eikä taida pelastaa mikään muukaan. sekin on vain keksitty ja päätetty asia että jeesus pelastaa, ja se on uskontoa koska siinä uskotaan jumalaan. ei se siitä uskontoa kummempaa tee, että sitä yritetään romantisoida joksikin muuksi. uskonto mikä uskonto.

Jeesus teki lopun uhrikäytännöstä uhraamalla itsensä.
        Siihen loppuivat uhrit.
        Uskonto taas tarkoittaa muotomenoja tiettyjä kaavoja, sakramentteja, liturkiaa ja oppia.
        Elävä usko on yksinkertaisesti SUHDE JUMALAAN.
        Että aika suuri ero niillä on.
        Yhden uhrin Jumala jätti meille.
        Hän sanassaan kehoittaa meitä antamaan itsemme hänelle eläväksi uhriksi.

• to...
        frihet kirjoitti:

oli uskonto jonka menoja hän noudatti, jonka kirjoja tulkitsi ja muuta vastaavaa. Käsitteet "pelastus" ja "voideltu" ovat uskonnollisia ja ymmärrettäviä vain siitä käsin.
        Hiukan oikaisin.

• frihet

Olen kiitollinen teistä, jotka palstalla Jeesusta koroitatte ja evankeliumia tuotte esiin.

JeesukSSA ihmiselle on tarjottu kaikki, niin tähän kuin tulevaan aikaan.

Minä olin tuossa viikon loppuna suomenkielisessä kokouksessa tosi pitkästä aikaa ja ihan stdän iloitsi, kun olikin syvällinen opetuksen antava veli, sieltä Suomesta julistamassa.

Siunausta sinulle tahdon toivottaa jatkossakin, kun nyt rekatulla kirjoitat, koita olla uskollinen kutsullesi ja tälle palstallekkin, eihän täällä niin monia kristittyjä ole kirjoittamassa, kuin toivois.

• hätänumero112

veli.
        Siunausta sinullekkin.

• siunaukseksi ja hengelliseksi rakentumiseksi!

Nyt voi jokainen lukija varmuudella tietää, että siitä nikistä tulevat viestit ovat todella Sinun kirjoittamia.

Minulla oli noin vuorokauden pituinen katko Soneran huoneistoliittymässä ja nyt aion vähän vilkuilla, mitä te olette kirjoittaneet.

Onnistunut nikki Sinulla. Onneksi olkoon!

• hätänumero112

Eki.
        Rekisteröidyn juuri sen takia, kun huomasin, että joku keksi käyttää minun nimimerkkiäni, eikä kirjoitus todellakaan vastannut minun ajatuksiani.
        Ihmettelinkin, että mihin sinä välillä katosit.
        Jatketaan harjoituksia.

• "Markus"
        hätänumero112 kirjoitti:

Eki.
        Rekisteröidyn juuri sen takia, kun huomasin, että joku keksi käyttää minun nimimerkkiäni, eikä kirjoitus todellakaan vastannut minun ajatuksiani.
        Ihmettelinkin, että mihin sinä välillä katosit.
        Jatketaan harjoituksia.

että kaikki nimimerkillä 112 kirjoitetut viestit eivät olleet yhteneväisiä ja linjassa tavanomaisten kannanottojesi kanssa. Noh, nyt voi tietää, koska todella itse kirjoitat.

• hyvä saada uutta väriä tänne.

• hätänumero112

myös sinulle.

• osaltaan rehtiyttä ja vastuun ottamista kirjoittelemisista. Herättää luottamusta ja helpotaamuutenkin keskutelua, kun tietää kenen kanssa puhuu.
      * Siunausta, ja Jumalan antamaa viisautta edelleenkin hyviin kirjoituksiisi!

• 112:sen

kirjoitukset ovat olleet asiallisia. Myös sinun. Puolustat viimeisen mohikaanin tavoin vanhoja helluntailaisia arvoja jotka ikävä kyllä ovat katoamassa ja tilalle on tullut paljon humpuukia.

Minä olen jäänyt kaipaamaan myös jukka.finlandin kirjoituksia, joissa oli syvyyttä ja raittiutta, mutta on aikaa, kun olen hänen kirjoituksiaan nähnyt. Tiedätkö sinä tai ehkä joku muu, miksi hän ei kirjoita enää palstalla? Galleria on yhä luettavissa ja siellä sähköpostiosoite, mutta ei vastaa viestiini. Tosin lähetin sen hänelle vasta vajaa viikko sitten. Tiedätkö Jukan puhelinnumeroa? Voit lähettää sen osoitteeseen [email protected] tai muutenkin kertoa asiasta, jota kysyin.

• 112

Mohis.
        Siunausta myös sinulle.

• frihet
        112:sen kirjoitti:

kirjoitukset ovat olleet asiallisia. Myös sinun. Puolustat viimeisen mohikaanin tavoin vanhoja helluntailaisia arvoja jotka ikävä kyllä ovat katoamassa ja tilalle on tullut paljon humpuukia.

Minä olen jäänyt kaipaamaan myös jukka.finlandin kirjoituksia, joissa oli syvyyttä ja raittiutta, mutta on aikaa, kun olen hänen kirjoituksiaan nähnyt. Tiedätkö sinä tai ehkä joku muu, miksi hän ei kirjoita enää palstalla? Galleria on yhä luettavissa ja siellä sähköpostiosoite, mutta ei vastaa viestiini. Tosin lähetin sen hänelle vasta vajaa viikko sitten. Tiedätkö Jukan puhelinnumeroa? Voit lähettää sen osoitteeseen [email protected] tai muutenkin kertoa asiasta, jota kysyin.

Laittoi Jukka mulle postia, mut en hoksinut oliko uusi osoite.

Puhelin on kuitenkin uusi.
        Soitampa Jukalle nyt heti, nii siitähän se selkenee.

• -jukan kaveri-
        frihet kirjoitti:

Laittoi Jukka mulle postia, mut en hoksinut oliko uusi osoite.

Puhelin on kuitenkin uusi.
        Soitampa Jukalle nyt heti, nii siitähän se selkenee.

sähköpostiosoite on [email protected] ja puhelinnumeron saa numerotiedustelusta 020202 tai 118 kysymällä (Jukka Virtanen, Keskustie, Karjalohja).

• Tiedoksesi vain,

että galleriasi teksti oli tosi hyvä. Rupesi rinnassa oikein jupileeraamaan.

"Tämä aika ja maailma ei kaipaa mitään niin paljon, kuin selvää ja raitista Jumalan sanaa".

Ja kaikki, joissa Henki on, sanokoon aamen.

• sinullekin

Niin siinä käy, että kun antaa pahalle pikkusormen, se vie vähitellen koko käden.
      Eipä aikaakaan, kun ajastasi yhä suurempi osa kuluu palstalla. Status nousee rekisteröitymisen myötä. Enää ei ole tärkeää, mitä kirjoitat, vaan tärkeämmäksi nousee nimimerkkisi. Onnittelut!
      Toivon sinulle parasta.

• allekirjoita.

Kuinkas toivotat siunausta ja samalla kirjoitat niin kuin kirjoitit? Tuskin 112 on antanut pirulle pikkusormeaan!

• sinullekin vaan
        allekirjoita. kirjoitti:

Kuinkas toivotat siunausta ja samalla kirjoitat niin kuin kirjoitit? Tuskin 112 on antanut pirulle pikkusormeaan!

Se on vain kielikuva tai vertaus.
        Minulla ei ole mitään nimimerkkiä ja hänen kirjoituksiaan vastaan. Päinvastoin.
        Palsta vaan taitaa helposti ottaa omakseen täällä paljon viihtyvät.

• PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Itse en ole uskaltanut vielä rekisteröityä.

• aiVAN totta

Ne hakis sut hoitoon, eiks joo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      65
      4849
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      273
      3726
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      283
      3410
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      114
      3290
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      33
      2716
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1718
    7. 105
      1610
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1251
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      85
      1141
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      1041
    Aihe