Punton (vuosi)huollon hinta yli 700€

Köyhä turkulainen

Meillä on vajaa pari vuotta vanha Fiat Punto dynamic viiden vuoden takuulla. (tykkään kovasti) Viime vuoden kesäkuussa siihen tehtiin (vuosi)huolto?

Nyt siis on kulunut suunnillen vuosi viimeisestä huollosta ja mittari näyttää 21 000 kilometriä. Varasimme Deta-autosta ajan: hinta-arvio 700-800€. Joku ilmastoinnin nesteiden vaihto kuuluu tähän hintaan oli myyjä mainostanut.

Muut huoltotoimenpiteet käsittääkseni ihan peruskamaa, koska autossa ei siis ole mitään vikaa eikä sitä ole kukaan edes nähnyt vielä.

Nyt tulee tyhmä kysymys: koska meillä on autosta rahoitussopimus niin onko meidän pakko käyttää Deltaa? Sielä on aina niin huono palvelukin. Vai onko omistajuussuhde Nordean ja minun välinen asia, joka ei vaikuta huoltopaikan valintaan.

Vaikka huolto maksaisikin muualla yhtä paljon niin en haluaisi käyttää Deltaa. Onko minun siis pakko? Ja miltä hinta teistä kuulostaa?

Me ei autoista tai niiden huolloista ymmärretä mitään. Auttakaa viisaammat kiitos!

102

10721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta

      miten voi fiatin huolto maksaa noin paljon????
      Mulla on tojo avensis -06 ja 15 tonnin huolto n180 ja 30 huolto 260 kaikkeneen hommineen.
      Kate on kyllä kohdalla deltassa.

      • Deltaa en vaihda

        Plus-Huolto Puntolle n.350e.
        Tarkoittaa samaa kuin vuosihuolto.
        Ei ole ilmastointia,vm-98.Ei valittamista
        Deltan hinnoille eikä palvelulle.Samaisessa Turussa.
        Et pääse Aro-yhtymällä sen halvemmalla.
        Toissa kerran Plus-huollossa vaihtoivat jonkun
        tiivisteen kun öljy likas koneen yltä päältä,kone
        pestynä,tiiviste vaihdettuna Plus-huollon yhteydessä.
        Ja ei kannata hakea muita korjaamoja,ne ei
        osaa etsiä Fiatin juttuja.Tyytyväinen olen
        ollut joka kerta,hyvää työtä,maksan mielelläni.


      • Yaris 2012

        Näin on. Siinä yksi syy miksi vaihdoin Granden Yarikseen.


      • Osaavat Fiatin
        Deltaa en vaihda kirjoitti:

        Plus-Huolto Puntolle n.350e.
        Tarkoittaa samaa kuin vuosihuolto.
        Ei ole ilmastointia,vm-98.Ei valittamista
        Deltan hinnoille eikä palvelulle.Samaisessa Turussa.
        Et pääse Aro-yhtymällä sen halvemmalla.
        Toissa kerran Plus-huollossa vaihtoivat jonkun
        tiivisteen kun öljy likas koneen yltä päältä,kone
        pestynä,tiiviste vaihdettuna Plus-huollon yhteydessä.
        Ja ei kannata hakea muita korjaamoja,ne ei
        osaa etsiä Fiatin juttuja.Tyytyväinen olen
        ollut joka kerta,hyvää työtä,maksan mielelläni.

        Samaa mieltä edellisen kanssa(Deltaa en vaihda)


    • jdolaks

      Hinta on mielestäni aivan posketon. Käsittääkseni rahoitussopimus ei vaikuta siihen, missä auton huoltaa, tuskin sitä sopimuksessa mainitaan.

      En taatusti veisi autoani noin kalliseen huoltoon, kun siinä ei ole mitään vikaa. 20 000 huollossa ei tehdä mitään muuta järkevää kuin moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Kaikki muu taitaa olla tarkistuksia, joista suurimman osan voi tehdä itsekin, katsopa huoltokirjasta huviksesi. Aika turhasta huolloissa useimmiten maksetaan käytännössä.

      Itse olen ratkaissut huoltoasiat siten, että teetän ne kilometrien mukaan enkä kerran vuodessa, koska ajan vähän. Huolto-ohjelmassahan edellytetään huollot joko vuosittain tai kilometrien mukaan, kumpi tulee ensin täyteen.

      On epätodennäköistä mielestäni, että uuteen autoon ilmaantuisi sellaisia vikoja, että 5 tai 7 vuoden takuista olisi hyötyä. Asiakas aina maksaa nämä pitkät takuut ylihinnoteltuina huoltoina.

      Perustakuuhan autoissa on kaksi vuotta. Jos sen jälkeen tulisikin jotain ylimääräistä vikaa, ne korjaa todennäköisesti halvemmalla kuin sillä rahalla, joka menee vuosien ajan ylikalliisiin huoltoihin. Lisäksi kun kyse on edullisesta autosta (tai tämä koskee kaikkia autoja), merkkiliikkeen huolto ei vaikuta auton jälleenmyyntiarvoon niin paljoa, että kalliit merkkihuollot olisivat kannattavia.

      Huoltaa siis tottakai pitää, mutta ei mielestäni merkkiliikkeessä, vaan hyvässä "vapaassa" huoltamossa, ja siten, että aina sovitaan tarkasti, mitä tehdään ja kaikesta pitää olla kuitti.

      Autoissa on seuraavat asiat, jotka ovat todella tärkeitä: moottoriöljy ja suodatin on aina vaihdettava silloin kun huolto-ohjelmassa sanotaan. Käytä täyssynteettistä 5w-40 -öljyä. Lisäksi jakopään hihna pitää vaihtaa 3 vuoden tai 60 000 km:n välein. Nämä ovat moottorin henkivakuutukset. Tarkkaile, että autostasi ei vuoda mitään nesteitä.

      Tämä meni jo vähän sivuun kysymyksestäsi, mutta tuskin rahoitussopimuksessa voi olla mainintaa, että juuri Deltassa pitäisi huollattaa. Maininta määräaikaishuoltojen hoitamisesta luultavasti on, koska auto on rahoitusyhtiön omaisuutta niin kauan, kunnes se on kokonaan maksettu. Ja koska sopimus on, lienee niin, että sinun on käytettävä autoa huollossa kerran vuodessa tai kilometrimäärän täyttyessä, kumpi ennemmin tulee vastaan. Mutta ei Delta-pakkoa voi mielestäni olla.

      Om mielipiteeni on, että hoida huollot jossain tavallisen hyvässä huoltamossa, ja pyydä aina etukäteen tarkka hinta-arvio. Sääästät varmasti Deltaan verrattuna.

      700-800 euroa 20 000 km huollosta, jossa ei edes tehdä niin paljon kuin esim. 40 000 huollossa, on törkeäää rahastusta. Tuo olisi ryöstähinta myös 40 000 huollosta, jos tehdään vain perustyöt eikä vikoja ole.

    • jdolaks

      Unohdin mainita, että Stiloni 40 000 km:n huolto maksoi Delta-autossa 400 euroa, kun vein omat öljyt vaihdettavaksi. Ja 40 000 km:n huolto on siis laajempi kuin 20 000 huolto.

      Tämä oli luovutushuollon jälkeen ensimmäinen huoltoni Deltassa.

      Siis: 700-800 euroa Punton 20 000 huollosta on riistohinta. Hinta on kova auton koko arvon huomioon ottaenkin. Ottakaa ihmiset järki käteen autojenne huolloissa. Tietyt asiat on todella tärkeää tehdä, mutta turhasta ei kannata maksaa.

      • mainitsema huolto

        Aloittaman mainitsema huolto on sama kuin 40tkm huolto vaikka kilometrejä ei ole 40 tuhatta -> menevät joko vuosien tai kilometrien mukaan. Siitä tulee nimi vuosihuolto eli 20tkm/1 vuosi, 40tkm/2 vuotta jne.

        On tuo silti törkeän hintainen huolto, vaikka kuinka vaihtavat ilmastoinnin nesteitä.


      • Stiloilija

        Mainitsemasi neljäsataakin on riistohinta. Olen ollut paikalla ja odottanut, kun omaan Stiloon tehtiin 40 tkm huolto: aikaa kului yhden asentajan tekemänä melko tarkasti YKSI tunti, siitäpä voi laskea tuntiveloituksen! Oma huolto maksoi työn veloituksen osalta 260 euroa, siinä oli jotain tarjousalennusta 20 %, tämäkin oli riistohinta! On se s..na, ei Delta muuta tapojaan, parempi kun häipyisi lopullisesti Suomenmaasta...


      • ei enää
        mainitsema huolto kirjoitti:

        Aloittaman mainitsema huolto on sama kuin 40tkm huolto vaikka kilometrejä ei ole 40 tuhatta -> menevät joko vuosien tai kilometrien mukaan. Siitä tulee nimi vuosihuolto eli 20tkm/1 vuosi, 40tkm/2 vuotta jne.

        On tuo silti törkeän hintainen huolto, vaikka kuinka vaihtavat ilmastoinnin nesteitä.

        Siinä on venttiilien säätökin. Jos on 8v. Entä jarrujen "puhdistus". Tekee 100e.


    • köyhä turust taas

      Delta vastasi kysymykseeni, että takuun ehtona on että huollot suoritetaan aina Delta autossa.

      Hinta oli oikeasti 580€ 180 € ilmastoinnin nesteiden vaihto!

      • jdolaks

        ...että viiden vuoden takuun ehtona on se, että auto käytetään aina Deltassa. Mutta rahoitusyhtiö ei edellytä Deltaa, vaan määräaikaishuoltoja vain. Jos et käytä Deltassa, menetät tietysti viiden vuoden takuun, mutta ajattele, kannattaako maksaa ko. takuusta?

        Jos et mene Deltaan, et sinä siitä vaikeuskiin joudu, vaan tavallaan sanot yksipuolisesti sopimuksen irti.

        Tässä on kysessä harkinnan paikka.

        Ihmettelen, miksi muuten ilmastoinnin nesteet pitäisi vaihtaa, jos ilmastointi toimii ja on aivan kunnossa?

        Jos viet auton Deltaan, vie kuitenkin omat öljyt mukaan, niin säästät monta kymppiä.


      • huollosta.
        jdolaks kirjoitti:

        ...että viiden vuoden takuun ehtona on se, että auto käytetään aina Deltassa. Mutta rahoitusyhtiö ei edellytä Deltaa, vaan määräaikaishuoltoja vain. Jos et käytä Deltassa, menetät tietysti viiden vuoden takuun, mutta ajattele, kannattaako maksaa ko. takuusta?

        Jos et mene Deltaan, et sinä siitä vaikeuskiin joudu, vaan tavallaan sanot yksipuolisesti sopimuksen irti.

        Tässä on kysessä harkinnan paikka.

        Ihmettelen, miksi muuten ilmastoinnin nesteet pitäisi vaihtaa, jos ilmastointi toimii ja on aivan kunnossa?

        Jos viet auton Deltaan, vie kuitenkin omat öljyt mukaan, niin säästät monta kymppiä.

        Kyllähän ilmastointilaite kannattaa huollattaa 2-3 vuoden välein. Tämä johtuu siitä, että kylmäaine vähenee pikkuhiljaa, ja laitteen teho sitä mukaa ilman että siihen hirveästi osaa jokapäiväisessä käytössä huomiota kiinnittää. Myös kompressori kärsii, jos neste pääsee liian vähiin.

        Toinen asia on hinta. Lehdissä näkee ilmastointilaitteen huoltoalennuksia tämän tästä. Halvin oli kaarinassa muutama viikko sitten 89 euroa, erään merkin valtuuttamassa korjaamossa (hinta kaikille merkeille).


      • ilmaa

        huolto maksaa vianorissa 99e


      • ääni Porista

        Porin Deltassa ilmastoinnin huolto oli 99 euroa vielä 08/2007.

        Älä anna Deltan huijata millään 180 euron ilmastointihuololla. Deltan virallinen hinta lienee edelleen 99 euroa! Kysy ja vaadi halvempaa hintaa!


      • huuhaa julli

        vitut on


      • grande punton omista

        Ei todellakaan ole pakko käyttää Deltaa. asiakas saa itse valita missä hultaa, ja näin olen minäkin Puntolleni tehnyt


    • ...korjaamotoimintaan

      ...ja -hintoihin kaatui minunkin Delta-autoilu.
      Punton huoltoja pidin arvokkaina jo silloin,(esim.2005 jakohihnanvaihtohuolto 450e)mutta tuo nyt on härskiä rosvoamista että 20000 huolto 700!
      Ehkä kannattaa kysyä muidenkin paikkakunnan Delta-autoista kyseisen huollon hintaa!

      Kannattaa muuten autoa ostaessa pyytää huolto-ohjelman hinnat ennen auton ostoa!Itse kysyin Puntoani ostaessa niitä,mutta en asiallista vastausta saanut,olisi pitänyt vain vaatia kovemmin!Nyt merkkiä vaihtaessani huoltohintojen avoin saatavuus ja lampunvaihdon helppous top-5 kriteereissä!

      • V.Iiatti

        Täytyy taas todeta, että harvasta asiasta ollaan yhtä lailla yksimielisiä kuin Deltan riistohintahuollosta! Suostuisikohan Delta muuten tekemään määräaikaishuollon tuntiveloituksella? Kokemukseni mukaan esim.40tkm huoltoon menee aikaa vain noin tunnin verran, jos tuntiveloitus olisi vaikkapa 50-60 euroa,niin huollattaminen olisi ihan edullista!
        ( Vältän muuten itse toistaiseksi Deltan huoltoa kuin ruttoa!)


      • Audi-Miekkonen
        V.Iiatti kirjoitti:

        Täytyy taas todeta, että harvasta asiasta ollaan yhtä lailla yksimielisiä kuin Deltan riistohintahuollosta! Suostuisikohan Delta muuten tekemään määräaikaishuollon tuntiveloituksella? Kokemukseni mukaan esim.40tkm huoltoon menee aikaa vain noin tunnin verran, jos tuntiveloitus olisi vaikkapa 50-60 euroa,niin huollattaminen olisi ihan edullista!
        ( Vältän muuten itse toistaiseksi Deltan huoltoa kuin ruttoa!)

        Itse teetätin audiin 60 tonnin ison huollon, jossa vaihdettiin mm. multin öljyt, eikä se silti tehnyt yhteensä "kuin" n. 500 euroa. Tuossahan kerrottiin, että se ilmastoinnin nesteiden vaihto maksaa 180 euroa ja itse huolto 580 euroa, joka silti on AIVAN TÖRKEÄ hinta, koska tuon verran ajetussa autossa siinä huollossa ei juuri muuta tehdä, kuin vaihdetaan öljyt, suodatin ja luetaan vikamuistit. Vaadi helvetissä että sinun tulee nähdä ihan yksityiskohtaisesti mistä moinen törkyhinta muodostuu.


      • Stilokuski
        V.Iiatti kirjoitti:

        Täytyy taas todeta, että harvasta asiasta ollaan yhtä lailla yksimielisiä kuin Deltan riistohintahuollosta! Suostuisikohan Delta muuten tekemään määräaikaishuollon tuntiveloituksella? Kokemukseni mukaan esim.40tkm huoltoon menee aikaa vain noin tunnin verran, jos tuntiveloitus olisi vaikkapa 50-60 euroa,niin huollattaminen olisi ihan edullista!
        ( Vältän muuten itse toistaiseksi Deltan huoltoa kuin ruttoa!)

        Tiedätkö mitä? Deltassa hinnat ovat ihan mitä he päättävät niiden olevan.

        Minulta löytyy kuitti tästä, pankaa paremmaksi jos pystytte!

        Fiat Stiloon uudet takajarrupalat: 255 euroa!

        Mitään muuta ei tehty. Pelkät uudet takajarrupalat! Aion kehystää huoltokuitin seinälleni. Laskun erittely:

        Takalevyjarrujen puhdistus 100 eur
        Takajarupalojen vaihto 91 eur
        Takajarrupalasarja 64 eur
        Yhteensä: 255 euroa

        Nämä hinnat on otettu varmaan saman konsernin Ferrarin huoltohinnastosta, siis eihän pienee perheautoon uudet takajarrupalat voi maksaa vaihtoineen 255 euroa.

        Mutta kuitti löytyy... Säästän sen ikuisesti!


      • Stilokuski
        Stilokuski kirjoitti:

        Tiedätkö mitä? Deltassa hinnat ovat ihan mitä he päättävät niiden olevan.

        Minulta löytyy kuitti tästä, pankaa paremmaksi jos pystytte!

        Fiat Stiloon uudet takajarrupalat: 255 euroa!

        Mitään muuta ei tehty. Pelkät uudet takajarrupalat! Aion kehystää huoltokuitin seinälleni. Laskun erittely:

        Takalevyjarrujen puhdistus 100 eur
        Takajarupalojen vaihto 91 eur
        Takajarrupalasarja 64 eur
        Yhteensä: 255 euroa

        Nämä hinnat on otettu varmaan saman konsernin Ferrarin huoltohinnastosta, siis eihän pienee perheautoon uudet takajarrupalat voi maksaa vaihtoineen 255 euroa.

        Mutta kuitti löytyy... Säästän sen ikuisesti!

        Jaa, että kauanko 255 euron takajarrupalojen vaihto kesti?

        Auto oli hallissa tasan tunnin eli työveloitus oli noin 191 euroa tunnilta. Siis jarrupalojen vaihdon työ 191 eur/tunti! Haloo järki, haloo!

        Kuinka moni pääsee samaan laskutukseen? Ehkä huippujuristi tai lääkäri/kirurgi!


    • Stilokuski

      Katson Fiatin määräaikaishuolto-ohjelmaa.

      Tuo 20 tkm:n huolto on pieni perushuolto ja ohjehinta Deltassa on 310 euroa. Plus tietenkin se ilmastointilaitteen huolto 99 eur.

      Soita sinne ja sano, että koko homma on saatava 400 eurolla, koko hoito!

      En tajua miten siellä on muka huojattu sinua? Onko Deltalla eri kaupungeissa ympäri Suomea eri hinnat?

      • on 40tkm

        Kun luet tarkemmin aloituksen, niin huomaat, että huolto 2 vuoden huolto eli ns. 40tkm. Kuten jo aiemmin laitoin, huollot menevät 20tkm/1 vuosi, 40tkm/ 2 vuotta jne.


      • Audi-Miekkonen
        on 40tkm kirjoitti:

        Kun luet tarkemmin aloituksen, niin huomaat, että huolto 2 vuoden huolto eli ns. 40tkm. Kuten jo aiemmin laitoin, huollot menevät 20tkm/1 vuosi, 40tkm/ 2 vuotta jne.

        Ihan sama onko vuoden tai kahden huolto, tuo annettu summa on AIVAN ÄLYTÖN eikä sitä pidä missään nimessä maksaa. Jos siinä olisi tuommoiseen perheautoon vaikkapa hihnanvaihto, niin sen jotenkin ymmärtäisi (silloinhan se olisi tosin halpa huolto), mutta järki pitää pitää mukana eikä maksaa ihan sitä mitä kehtaavat pyytää.


      • Stilokuski
        on 40tkm kirjoitti:

        Kun luet tarkemmin aloituksen, niin huomaat, että huolto 2 vuoden huolto eli ns. 40tkm. Kuten jo aiemmin laitoin, huollot menevät 20tkm/1 vuosi, 40tkm/ 2 vuotta jne.

        OK, asia selvä.


      • Stilokuski
        Audi-Miekkonen kirjoitti:

        Ihan sama onko vuoden tai kahden huolto, tuo annettu summa on AIVAN ÄLYTÖN eikä sitä pidä missään nimessä maksaa. Jos siinä olisi tuommoiseen perheautoon vaikkapa hihnanvaihto, niin sen jotenkin ymmärtäisi (silloinhan se olisi tosin halpa huolto), mutta järki pitää pitää mukana eikä maksaa ihan sitä mitä kehtaavat pyytää.

        Kuten jo on moneen kertaan tullut ilmi, niin Deltan työ- ja varaosahinnat ovat kiistatta kalliita.

        Itse olen ajatellut vaihtaa Fiatini seuraavaksi C-Mersuun. Ihan vain sen takia, että huollot ja varaosat sopisivat paremmin kukkarolleni ;)


      • en väittänyt
        Audi-Miekkonen kirjoitti:

        Ihan sama onko vuoden tai kahden huolto, tuo annettu summa on AIVAN ÄLYTÖN eikä sitä pidä missään nimessä maksaa. Jos siinä olisi tuommoiseen perheautoon vaikkapa hihnanvaihto, niin sen jotenkin ymmärtäisi (silloinhan se olisi tosin halpa huolto), mutta järki pitää pitää mukana eikä maksaa ihan sitä mitä kehtaavat pyytää.

        Minä en missään väittänyt etteikö tuo hinta ole todella kallis. Korjasin edellisen vastaajan väitteen siitä, että kyseessä olisi 1 vuoden/20tkm huolto. Audi-miekkosella pitää opetella ymmärtämään lukemaansa. Ja sen verran pitää vielä Audi-miekkosen sanomisia, että työmäärän osalta ei ole sama asia onko kyseessä ensimmäisen vai toisen vuoden huolto (aloittajan ilmoittama hinta on siis silti kallis).


      • Audi-Miekkonen
        en väittänyt kirjoitti:

        Minä en missään väittänyt etteikö tuo hinta ole todella kallis. Korjasin edellisen vastaajan väitteen siitä, että kyseessä olisi 1 vuoden/20tkm huolto. Audi-miekkosella pitää opetella ymmärtämään lukemaansa. Ja sen verran pitää vielä Audi-miekkosen sanomisia, että työmäärän osalta ei ole sama asia onko kyseessä ensimmäisen vai toisen vuoden huolto (aloittajan ilmoittama hinta on siis silti kallis).

        Totta kai eri huolloissa on (ainakin paperilla...) eri määrä työtä, mutta tuo hinta on silti AIVAN ÄLYTÖN. Kenenkään muiden sanomisia en halua kommentoida, koska jokainen saa olla tasan sitä mieltä mitä haluaa. Itse haistattaisin paskat tuollaiselle firmalle.


    • Stilokuski

      No, joko olet varannut huollon Delta-Autosta tai soittanut ja tinkinyt hintaa?

      Mitä sanoivat, kun valitit kiskurihinnoista? Saitko alennusta vai päätit viedä autosi muualle huoltoon?

      • Punto 8 vuotta alla

        Olen huollattanut Puntoni uudesta asti telttahuollossa, viimeiset 3 vuotta ottanut "halvan" Plus-huollon, joka maksaa 149.eur. Varasinkin jo viime viikolla huoltoajan mutta peruin sen, kun olisi ollut jakohihnan vaihtoaika ja huollon kokonaishinnaksi olisi tullut 700 eur. siis jakohihnan vaihto 551 eur. vaihto maksoi vuonna 2005, 60 t. huollon kanssa: hihna 35,50 laakeri 78,00 työ 194,56 joten vaihto yhteensä 308, 06 eur.korotusta 5 vuodessa 242,94 eur, tuon ikäiseen fiiuun taidan tehdä nuo hommat itse kun kuitenkin pystyn ne tekemään, vikakoodit luetutan jossain muualla kuin teltassa


      • Aulis40
        Punto 8 vuotta alla kirjoitti:

        Olen huollattanut Puntoni uudesta asti telttahuollossa, viimeiset 3 vuotta ottanut "halvan" Plus-huollon, joka maksaa 149.eur. Varasinkin jo viime viikolla huoltoajan mutta peruin sen, kun olisi ollut jakohihnan vaihtoaika ja huollon kokonaishinnaksi olisi tullut 700 eur. siis jakohihnan vaihto 551 eur. vaihto maksoi vuonna 2005, 60 t. huollon kanssa: hihna 35,50 laakeri 78,00 työ 194,56 joten vaihto yhteensä 308, 06 eur.korotusta 5 vuodessa 242,94 eur, tuon ikäiseen fiiuun taidan tehdä nuo hommat itse kun kuitenkin pystyn ne tekemään, vikakoodit luetutan jossain muualla kuin teltassa

        Tarjouskirjeen mukaan ois 1,2 litraseen Puntoon esim 199€ hihnan vaihto.


    • ex-fiat

      Mulla oli vuosi takaperin tollanen 2006 5.v takuu 1.2 puntero, autossa oli kauhea määrä vikoja joista osasta täällä kerroin, mutta leimauduin provoilijaksi ynm.. silloinen(-07) 20tkm huollon hinta tuolle autolle olisi ollut 250€, joka oli minusta aika hurja raha öljynvaihdosta, möin auton kuitenkin 1kk ennen kuin kyseinen huolto olisi tullut ajankohtaiseksi ja pääsin samalla eroon delta-auton huonosta ja haluttomasta palvelusta. Nykyinen autoni on niin ikään 5.v takuulla mutta merkki on hyundai ja malli 1.1 getz,autoilun laatu koheni huomattavasti,lienee turhaa täällä sanoa että 15tkm:n taipaleella vikasaldo on pyöreä nolla(0)! suoritin autoon eilen 15tkm/12kk huollon maahantuojan valtuutetulla huoltamolla ja hintaa kertyi huollolle kaikkine tarvikkeineen ja tarkastuksineen 70€,seuraava suurempi huolto(30tkm)kustantaa kokonaiset 100€! että siihen nähden aika sikahintoja pyytää delta pienen koppimopon huollosta...

      • ......................

        Fiatin pikkuviat Deltan haluttomuus korjata vikoja takuuseen veivät minunkin ketsikauppaan!
        (40000 mittarissa ja vikoja myös pyöreä nolla)


      • Stilokuski
        ...................... kirjoitti:

        Fiatin pikkuviat Deltan haluttomuus korjata vikoja takuuseen veivät minunkin ketsikauppaan!
        (40000 mittarissa ja vikoja myös pyöreä nolla)

        Kokemukseni mukaan Delta on kyllä halukas korjaamaan myös pikkuvikoja, mutta laskutus on niin tolkuttomalla tasolla, että sydämestä sattuu.


      • VIEKÖ
        Stilokuski kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan Delta on kyllä halukas korjaamaan myös pikkuvikoja, mutta laskutus on niin tolkuttomalla tasolla, että sydämestä sattuu.

        autojanne telttaan korjattavaksi. Sillähän siitä pääsee. Mikä pakko se nykypäivänä on sinne viedä! Itse en edes kuse telttaan päin enää.....


      • Stilokuski
        VIEKÖ kirjoitti:

        autojanne telttaan korjattavaksi. Sillähän siitä pääsee. Mikä pakko se nykypäivänä on sinne viedä! Itse en edes kuse telttaan päin enää.....

        ...perverssi viehätys, kun saa auton viety Deltaan huoltoon. Se pelonsekainen odotus ja jännitys, että "onkohan vuosihuolto tällä kerralla 500 euroa vai meneekö 800 euroa rikki?"

        Ja sitten kun lompakko on tyhjennetty, niin menee nöyränä kotiin miettimään, että missä kaikessa voi säästää, että talous pysyy kunnossa Deltan huoltohinnoista huolimatta.

        Parasta jättää joka vuosi ulkomaanmatka väliin. Olen huomannut, että sillä rahalla saa uudet öljyt autoon Deltasta! Niin, ja ehkä myös 255 euron jarrupalat ;)


      • Grande-09

        Ton Hyndain "koppimopon" eipä korealainen vakuuttanut! Ja ME-auton palvelu"perseestä". Kusettivat et lumilapiot ,loppu,kuitenkin löytyi,kun tarjouken Fiiusta pyysin.


      • hgtrrrrr

        Omistin Hyundai getzin 1.1-05 mallia.Ainakin täällä pohjois-pohjanmaalla huollot olivat kalliit.Kilpailutettunakin noin 250 euroa/huolto.
        Alle 200 euron huoltoa ei ollut ollenkaan.Nyt ajelen isommalla ja huollot hieman halvemmat.


    • V. Iiatti

      Perhana, kun saisi italiaksi käännettyinä kaikki viestistäsi poikineet jatkomielipiteet Fiatin pääjohtajan nähtäville, siinä olisi äijällä ihmeteltävää ja mietittävää, saattaisi ruveta tapahtumaankin jotain!

      • Punto-nainen 37v.

        Delta-autoa kartan viimeiseen asti, sillä Jyväskylän Deltassa on ynseä palvelu ja hurjan kalliit hinnat! Aina lähden sieltä lompakko tyhjänä ja vihaisena!

        Minulla on uutena ostamani -06 Punto Dynamic. Alussa kävin siellä huolloissa ym, mutta nykyisin käytän Keljon OilBoys`lla, jossa saan kohtuuhintaista ja ystävällistä palvelua.


      • pk
        Punto-nainen 37v. kirjoitti:

        Delta-autoa kartan viimeiseen asti, sillä Jyväskylän Deltassa on ynseä palvelu ja hurjan kalliit hinnat! Aina lähden sieltä lompakko tyhjänä ja vihaisena!

        Minulla on uutena ostamani -06 Punto Dynamic. Alussa kävin siellä huolloissa ym, mutta nykyisin käytän Keljon OilBoys`lla, jossa saan kohtuuhintaista ja ystävällistä palvelua.

        Minäpä vien maanantaina 1,5 vuotta vanhan Puntoni Autokeskuskseen huoltoon.


      • Deltta mak$aa liikaa
        pk kirjoitti:

        Minäpä vien maanantaina 1,5 vuotta vanhan Puntoni Autokeskuskseen huoltoon.

        Olis mielenkiintoista kuulla mitä huolto siellä maksaa ja kuinka hyvin / nopeasti homma hoituu.

        Sain itsekin Deltalta "tarjouksen" jossa eka vuosihuolto maksaa 390 euroa (1.4 Bensiini 120 T-Jet).
        AIka kallista kun ottaa huomioon sen että kilometrejä autolla vain 17tkm ja öljyt sekä öljynsuodatin vaihdettu 9tkm kohdalla kertaalleen.

        390 eurolla saisi Deltalta: Öljyt ja suodattimet(öljy, raitisilma ja moottorin ilmanpuhdistin) sekä sytytystulpat.

        Deltan huollon jäljiltä välillä jäänyt lattialle ruuvi tms muuta sälää autosta. Bensatankin luukun mekanismi jätetty sellaiseen kuntoon, että ekoilla pakkasilla (ja pakkasilla muutenkin) mekanismi jäässä, vaikka kyseessä vuoden ikäinen auto. Tankin luukun saa auki vain takaluukun kautta narusta vetämällä ja lumiharjalla samalla kampeamalla. Vaikka Deltan huoltoa informoi tästä viasta, niin eipä tullut kuntoon - jo kolmen viikon kuluttua luukku ei taaskaan aukea. Autoa pidetään kylmässä ilmastoidussa tallissa, eikä edes säiden armoilla -paitsi ajossa.


      • Maragrande1
        pk kirjoitti:

        Minäpä vien maanantaina 1,5 vuotta vanhan Puntoni Autokeskuskseen huoltoon.

        Sitten mitä kustansi? Mulla ois Granden 15,000km huolto ajankohtainen!


      • Maragrande1
        pk kirjoitti:

        Minäpä vien maanantaina 1,5 vuotta vanhan Puntoni Autokeskuskseen huoltoon.

        Punto Autokeskukseen,ei rahat riittäny laskun maksuun:)?


      • pk
        Maragrande1 kirjoitti:

        Punto Autokeskukseen,ei rahat riittäny laskun maksuun:)?

        vain öljynvaihto, 119 ekeä. Olivat tehneet softapäivityksen moottorille (autobildissä juttua, minulla siis diesel moottori). Vastaavuus kaasuun liikkeelähdössä muuttui selvästi. Eivät puhuneet mitään, että olivat kajonneet moottorinohjausyksikköön ja tarkoituksella en kysynyt. Ostin lisäksi pyykimien sulat, 51 ekeä - vaihdan itse myöhemmin pakkasten lauduttua.


      • Maragrande1
        pk kirjoitti:

        vain öljynvaihto, 119 ekeä. Olivat tehneet softapäivityksen moottorille (autobildissä juttua, minulla siis diesel moottori). Vastaavuus kaasuun liikkeelähdössä muuttui selvästi. Eivät puhuneet mitään, että olivat kajonneet moottorinohjausyksikköön ja tarkoituksella en kysynyt. Ostin lisäksi pyykimien sulat, 51 ekeä - vaihdan itse myöhemmin pakkasten lauduttua.

        Melko kallista, ainaki noi sulat! No mulla makso grandeen (bensa)102e öljynvaihto (5000km)Deltassa.


      • Maragrande1
        Deltta mak$aa liikaa kirjoitti:

        Olis mielenkiintoista kuulla mitä huolto siellä maksaa ja kuinka hyvin / nopeasti homma hoituu.

        Sain itsekin Deltalta "tarjouksen" jossa eka vuosihuolto maksaa 390 euroa (1.4 Bensiini 120 T-Jet).
        AIka kallista kun ottaa huomioon sen että kilometrejä autolla vain 17tkm ja öljyt sekä öljynsuodatin vaihdettu 9tkm kohdalla kertaalleen.

        390 eurolla saisi Deltalta: Öljyt ja suodattimet(öljy, raitisilma ja moottorin ilmanpuhdistin) sekä sytytystulpat.

        Deltan huollon jäljiltä välillä jäänyt lattialle ruuvi tms muuta sälää autosta. Bensatankin luukun mekanismi jätetty sellaiseen kuntoon, että ekoilla pakkasilla (ja pakkasilla muutenkin) mekanismi jäässä, vaikka kyseessä vuoden ikäinen auto. Tankin luukun saa auki vain takaluukun kautta narusta vetämällä ja lumiharjalla samalla kampeamalla. Vaikka Deltan huoltoa informoi tästä viasta, niin eipä tullut kuntoon - jo kolmen viikon kuluttua luukku ei taaskaan aukea. Autoa pidetään kylmässä ilmastoidussa tallissa, eikä edes säiden armoilla -paitsi ajossa.

        Huolto 1v/30.000km maksaa Autokeskuksessa 286:e ,ei paha joten vien sinne!


      • huhhuuu
        pk kirjoitti:

        vain öljynvaihto, 119 ekeä. Olivat tehneet softapäivityksen moottorille (autobildissä juttua, minulla siis diesel moottori). Vastaavuus kaasuun liikkeelähdössä muuttui selvästi. Eivät puhuneet mitään, että olivat kajonneet moottorinohjausyksikköön ja tarkoituksella en kysynyt. Ostin lisäksi pyykimien sulat, 51 ekeä - vaihdan itse myöhemmin pakkasten lauduttua.

        Öljynvaihto 119 euroa ja pyyhkijänsulat 51 euroa. Ei hyvää päivää, noihan ylittää jopa Deltan hinnat!!!!!!

        Ja nyt kun autotkin on kalliimpia (siis uudet) kuin Deltalla, niin tästä se "Fiatin uusi aika alkaa" :D


      • Grande------
        Maragrande1 kirjoitti:

        Huolto 1v/30.000km maksaa Autokeskuksessa 286:e ,ei paha joten vien sinne!

        Eikös ekassa huollossa vain moottoriöljyt ja suodatin mene vaihtoon (ja ehkä raitisilmasuodatin?)


      • Grande----
        huhhuuu kirjoitti:

        Öljynvaihto 119 euroa ja pyyhkijänsulat 51 euroa. Ei hyvää päivää, noihan ylittää jopa Deltan hinnat!!!!!!

        Ja nyt kun autotkin on kalliimpia (siis uudet) kuin Deltalla, niin tästä se "Fiatin uusi aika alkaa" :D

        Öljynä täyssynteettinen Mobil 5W30 -kolme litraa
        Suodatinhan on halpa koska se on ns. panossuodatin


      • Maragrande1
        Grande------ kirjoitti:

        Eikös ekassa huollossa vain moottoriöljyt ja suodatin mene vaihtoon (ja ehkä raitisilmasuodatin?)

        Myös raitisilmasuodatin myös, ja joku "jarruhuolto"?? Ohjekirjassa tulpat myös vaidettaisiin.


      • Grande-----
        Maragrande1 kirjoitti:

        Myös raitisilmasuodatin myös, ja joku "jarruhuolto"?? Ohjekirjassa tulpat myös vaidettaisiin.

        Vaikuttaa erikoiselta että Fiiuhin vaihdetaan sytytystulpat ekassa vuosihuollossa Deltan käyttöohjekirjan mukaan. Joskus 70-luvulla tulpat ehkä vaihdettiin kerran vuodessa, mutta 2000 luvulla ja jo 90-luvulla katalysaattoriautoissa tulpat vaihdetaan keskimäärin 60tkm välein.

        Samoin jarruhuolto ihmetyttää, eihän uusi auto vaadi jarruhuoltoa jos sillä vain ajetaan säännöllisesti.
        Itsellä ei ole missään uudehkossa autossa jarrut jumittaneet, vaikka levyjarrut ovat olleet useammassakin autossa myös takapäässä.


      • eh
        Deltta mak$aa liikaa kirjoitti:

        Olis mielenkiintoista kuulla mitä huolto siellä maksaa ja kuinka hyvin / nopeasti homma hoituu.

        Sain itsekin Deltalta "tarjouksen" jossa eka vuosihuolto maksaa 390 euroa (1.4 Bensiini 120 T-Jet).
        AIka kallista kun ottaa huomioon sen että kilometrejä autolla vain 17tkm ja öljyt sekä öljynsuodatin vaihdettu 9tkm kohdalla kertaalleen.

        390 eurolla saisi Deltalta: Öljyt ja suodattimet(öljy, raitisilma ja moottorin ilmanpuhdistin) sekä sytytystulpat.

        Deltan huollon jäljiltä välillä jäänyt lattialle ruuvi tms muuta sälää autosta. Bensatankin luukun mekanismi jätetty sellaiseen kuntoon, että ekoilla pakkasilla (ja pakkasilla muutenkin) mekanismi jäässä, vaikka kyseessä vuoden ikäinen auto. Tankin luukun saa auki vain takaluukun kautta narusta vetämällä ja lumiharjalla samalla kampeamalla. Vaikka Deltan huoltoa informoi tästä viasta, niin eipä tullut kuntoon - jo kolmen viikon kuluttua luukku ei taaskaan aukea. Autoa pidetään kylmässä ilmastoidussa tallissa, eikä edes säiden armoilla -paitsi ajossa.

        Jaaha , miksi pitäis 17 000 km ajettuun autoon vaihtaa tulpat?
        Honda ilmoittaa vaihtoväliksi 120 000 km


    • takuumies

      Huolto sana on kyllä kaikkivoipa sana,mutta ei tässä tapauksessa.
      Mutta mitä huolto pitää sisällään,on se juttu!

      auton rek. päivä on oleellinen. Auton määräaikainen huolto tarkoittaa aikaan tai kilometreihin perustuvaa huoltoa.

      Jos autosi on 2007 alkuvuodesta rekisteröity,tulee siihen 3v tai 60000 km huolto. Ja kumpi ensin täyttyy.
      Autosi on ostettu deltasta,joten delta hoitaa 5v takuun. Kun huollon ehdot täyttyvät...?
      Olethan huollattanut autosi rek. päivien mukaan?

      Ja tämä huolto sisältää jakohihnan. siitä varmaankin se korkea hinta.
      Ei ole ilmaista ei!

      Jos joku esittää että saa jakohihnahuollon hintaan 150€ kuitilla,niin ei tiedä mistä puhuu :)

      • Hihna 3v/60tkm

        Alkuperäinen: "Meillä on vajaa pari vuotta vanha Fiat Punto dynamic viiden vuoden takuulla. (tykkään kovasti) Viime vuoden kesäkuussa siihen tehtiin (vuosi)huolto?
        Nyt siis on kulunut suunnilleen vuosi viimeisestä huollosta ja mittari näyttää 21 000 kilometriä"

        - Vaihtoväli on Puntossa 60tkm tai 3 vuotta, eli kumpikaan noista ei täyty reiluun vuoteen.
        Olishan se rahojen haaskausta tehdä 21tkm ajettuun autoon kallis hihnanvaihto -ja aivan turhaan.
        Onhan toi 3V/60tkm jo muutenkin selvästi lyhin hihnanvaihtoväli mitä nykyautoissa on.

        Eihän se huolto mene rekisteröintipäivän mukaan -ei ainakaan niissä autoissa mitä itse olen omistanut (yksi uusi Fiiukin on ollut)


      • Ajattelematon
        Hihna 3v/60tkm kirjoitti:

        Alkuperäinen: "Meillä on vajaa pari vuotta vanha Fiat Punto dynamic viiden vuoden takuulla. (tykkään kovasti) Viime vuoden kesäkuussa siihen tehtiin (vuosi)huolto?
        Nyt siis on kulunut suunnilleen vuosi viimeisestä huollosta ja mittari näyttää 21 000 kilometriä"

        - Vaihtoväli on Puntossa 60tkm tai 3 vuotta, eli kumpikaan noista ei täyty reiluun vuoteen.
        Olishan se rahojen haaskausta tehdä 21tkm ajettuun autoon kallis hihnanvaihto -ja aivan turhaan.
        Onhan toi 3V/60tkm jo muutenkin selvästi lyhin hihnanvaihtoväli mitä nykyautoissa on.

        Eihän se huolto mene rekisteröintipäivän mukaan -ei ainakaan niissä autoissa mitä itse olen omistanut (yksi uusi Fiiukin on ollut)

        Minulla oli FIAT GRANDE PUNTO ja aikaisemmin FIAT STILO MULTIWAGON, minulla ei kertakaikkiaan enää ollut varaa pitää niitä kalleista huolloista sekä vioista johtuen ja siirryin kalliimpaan auton, jossa on jakoketju.
        Tuo arvon alennuskin oli melko suuri, mutta nyt on onnellista aikaa vaikka tuota benziiniä palaakin hieman enemmän. Selviän nyt vain öljynvaihdolla ja senkin teen itse.


      • Fiiu71
        Ajattelematon kirjoitti:

        Minulla oli FIAT GRANDE PUNTO ja aikaisemmin FIAT STILO MULTIWAGON, minulla ei kertakaikkiaan enää ollut varaa pitää niitä kalleista huolloista sekä vioista johtuen ja siirryin kalliimpaan auton, jossa on jakoketju.
        Tuo arvon alennuskin oli melko suuri, mutta nyt on onnellista aikaa vaikka tuota benziiniä palaakin hieman enemmän. Selviän nyt vain öljynvaihdolla ja senkin teen itse.

        Paljonkohan mahtaa köyhtyä Grande Punton kolmi vuotis huollosta? Hihnan vaihto sisältyy tuohon huoltoon.


      • Rikassss
        Fiiu71 kirjoitti:

        Paljonkohan mahtaa köyhtyä Grande Punton kolmi vuotis huollosta? Hihnan vaihto sisältyy tuohon huoltoon.

        600-1000e jotakuinkin.


    • epäuskottava provo

      Täyttä paskaa suoraan sanottuna, jolle aihe on ajankohtainen niin kysy itse mitä maksaa!

      • Grande-09

        Kysäissy ,ni kerro tänne!? Ois kiva tietää todellinen hinta!


      • .....
        Grande-09 kirjoitti:

        Kysäissy ,ni kerro tänne!? Ois kiva tietää todellinen hinta!

        -Puntolaiset kirjoittamaan !


      • kommenttisi...
        ..... kirjoitti:

        -Puntolaiset kirjoittamaan !

        ..liittyy tohon huoltoon, urpo mikä urpo, mistähän teikäläisiäkin sikiää.


      • deltaan ja kysy
        Grande-09 kirjoitti:

        Kysäissy ,ni kerro tänne!? Ois kiva tietää todellinen hinta!

        itse niin tiedät totuuden ilman nettiprovoja.


      • Grande-09
        deltaan ja kysy kirjoitti:

        itse niin tiedät totuuden ilman nettiprovoja.

        Otan Deltaan ja Autokeskukseen,kunhan on ajakohtainen,eli vuoden lopussa!Ois vaan ollu kiva tietää jo ennalta,vaik Autokeskuksessa sanoivat viimeks,et nää jutut voi voi jättää omaan arvoonsa! Eli GrandePunton 1.4- 8v eka vuosihuolto kustansi 295e ,arvio oli 300e ,et aika lähellä.


      • hinta-arvion
        Grande-09 kirjoitti:

        Otan Deltaan ja Autokeskukseen,kunhan on ajakohtainen,eli vuoden lopussa!Ois vaan ollu kiva tietää jo ennalta,vaik Autokeskuksessa sanoivat viimeks,et nää jutut voi voi jättää omaan arvoonsa! Eli GrandePunton 1.4- 8v eka vuosihuolto kustansi 295e ,arvio oli 300e ,et aika lähellä.

        Niin lopullinen hinta ei voi poiketa sovitusta kuin tietyn määrän (oliko se nyt 12%) ilman erillistä sopimista jostakin ennalta arvaamattomasta syystä joka vaikuttaa hintaan. Huolto on kiinteä työ jossa on myös kiinteä hinta. Ei niiden hinnat muutu huollon aikana.


    • -Servizio-

      Itellä on ihan samanlaisia kokemuksia Deltan huolloista. Punton huolto Deltassa maksaaa yhtä paljon kuin esimerkiksi Aston-Martinin huolto Englannissa, ja se on sentään HIEMAN vaativampi huollettava. Delta ryöstää huoltojen hinnoissa, koska venäläiset tarvitsevat rahaa.

      Hommaa Punton korjaus- ja huolto-ohjekirja ja tee helpoimmat työt itse. Vaikeammat, joita et itse osaa, voit teettää Deltalla pyytämällä etukäteen sitovan tarjouksen. Punto ei teknisesti niin kovin monimutkainen ole, töitä voi teettää muillakin korjaamoilla kuten Automaassa, Autoasi-liikkeissä jne. Korjauskirjan saat halvimmalla noista kahdesta, jälkimmäisestä löytyy myös osia halvalla:
      http://www.ago.fi
      http://www.biltema.fi

      Puntoa myytiin Suomessa pienellä katteella, ja menetetty kate koetetaan saada takaisin viiden vuoden takuulla sitomalla autot Deltan huoltoihin. Itse autohan on ihan hyvä.

      • aston martin olisi

        vaativampi huoltaa? Onko mielikuvat taas pelissä? Millaisia kokemuksia sinulla on Aston Martinin huoltamisesta?
        Venäläiset muuten möivät deltan englantilaiselle sijoittaja ryhmälle.


      • <Ashton>
        aston martin olisi kirjoitti:

        vaativampi huoltaa? Onko mielikuvat taas pelissä? Millaisia kokemuksia sinulla on Aston Martinin huoltamisesta?
        Venäläiset muuten möivät deltan englantilaiselle sijoittaja ryhmälle.

        Et kai vakavissasi kirjoita tuollaista!?


      • Delta-diavoli
        <Ashton> kirjoitti:

        Et kai vakavissasi kirjoita tuollaista!?

        Pitääkö olla omakohtaista kokemusta Astonin huollosta ennen kuin uskaltaa edes epäillä sen olevan hieman vaativampaa ja enemmän ammattitaitoa edellyttävää kuin Punton huolto?


      • teltta..
        Delta-diavoli kirjoitti:

        Pitääkö olla omakohtaista kokemusta Astonin huollosta ennen kuin uskaltaa edes epäillä sen olevan hieman vaativampaa ja enemmän ammattitaitoa edellyttävää kuin Punton huolto?

        Plus-huolto Fiat 98 n.300e.kerran vuodessa tehdään.Deltassa.
        tottakai joku lisäjuttu tekee enempi,niinkuin jakohihnan vaihto.
        niin se joka paikassa.Minusta Delta on petrannu palvelua ja hinnat tippunu.
        ainakin täällä turussa.


      • Punto Torino
        teltta.. kirjoitti:

        Plus-huolto Fiat 98 n.300e.kerran vuodessa tehdään.Deltassa.
        tottakai joku lisäjuttu tekee enempi,niinkuin jakohihnan vaihto.
        niin se joka paikassa.Minusta Delta on petrannu palvelua ja hinnat tippunu.
        ainakin täällä turussa.

        Totta kai Deltan hinnat on tippuneet ja varmasti palvelukin on vähän asiakasystävällisempää, kun firma menetti italialaisten edustukset ja kamppailee nyt olemassaolostaan. Täytyisihän korjaamoillekin saada töitä, Hyundain huollot eivät yksin riitä. Mutta hyväksi havaittu käytäntö on omatoiminen Punton huoltaminen, varsinkin kun on apuna tuo Haynesin hyvä kirja. Ja sitten jakoremmien vaihdot muu vaikeampi työ Deltassa tai muussa korjaamossa paikkakunnasta riippuen.


      • Punto Torino
        Punto Torino kirjoitti:

        Totta kai Deltan hinnat on tippuneet ja varmasti palvelukin on vähän asiakasystävällisempää, kun firma menetti italialaisten edustukset ja kamppailee nyt olemassaolostaan. Täytyisihän korjaamoillekin saada töitä, Hyundain huollot eivät yksin riitä. Mutta hyväksi havaittu käytäntö on omatoiminen Punton huoltaminen, varsinkin kun on apuna tuo Haynesin hyvä kirja. Ja sitten jakoremmien vaihdot muu vaikeampi työ Deltassa tai muussa korjaamossa paikkakunnasta riippuen.

        Siis Kiaahan siellä huolletaan, menee noi Aasian merkit vähän sekaisin. Kia & Hyundai - taitaa olla tekniikaltaan sama auto.


      • -Puntari-
        Punto Torino kirjoitti:

        Siis Kiaahan siellä huolletaan, menee noi Aasian merkit vähän sekaisin. Kia & Hyundai - taitaa olla tekniikaltaan sama auto.

        Pitääkö tuo paikkansa, että Deltan hinnat olisivat tippuneet ja palvelu parantunut, kun menettivät Fiatin ja muiden italialaisten edustuksen? Monilla pienemmillä paikkakunnilla ei nykyisin ole Fiatin huoltoa tai Deltan huolto olisi ainakin lähin. En epäile niiden ammattitaitoa, mutta aikaisemmat kokemukset töykeähköstä ja ylimielisestä kohtelusta ja kohtuuttomasta hintatasosta opettivat karttamaan niitä. Onko muutosta parempaan tapahtunut?


      • uudistunut Delta
        -Puntari- kirjoitti:

        Pitääkö tuo paikkansa, että Deltan hinnat olisivat tippuneet ja palvelu parantunut, kun menettivät Fiatin ja muiden italialaisten edustuksen? Monilla pienemmillä paikkakunnilla ei nykyisin ole Fiatin huoltoa tai Deltan huolto olisi ainakin lähin. En epäile niiden ammattitaitoa, mutta aikaisemmat kokemukset töykeähköstä ja ylimielisestä kohtelusta ja kohtuuttomasta hintatasosta opettivat karttamaan niitä. Onko muutosta parempaan tapahtunut?

        Deltassa on uusi aika, uudet omistajat, uusi johto. Huoltojen hintoja on laskettua, palvelua on parannettu ja parannetaan edelleen, asikastyytyväisyyttä seurataan ja ongelmiin puututaan heti. Tietotaito Fiattien osalta on valovuoden edellä nykyisen maahantuojan verkostoa, jonka puuhastelu säälittää meitä, jotka olemme Deltassa tehneet sydämmellä Fiatin menestymisen eteen Suomessa töitä. Tervetuloa uudistuneeseen Deltaan!


      • Grande-09
        uudistunut Delta kirjoitti:

        Deltassa on uusi aika, uudet omistajat, uusi johto. Huoltojen hintoja on laskettua, palvelua on parannettu ja parannetaan edelleen, asikastyytyväisyyttä seurataan ja ongelmiin puututaan heti. Tietotaito Fiattien osalta on valovuoden edellä nykyisen maahantuojan verkostoa, jonka puuhastelu säälittää meitä, jotka olemme Deltassa tehneet sydämmellä Fiatin menestymisen eteen Suomessa töitä. Tervetuloa uudistuneeseen Deltaan!

        Lähettivät tx viestin Deltasta,välipäiväedut huollosta jo nyt! Katso netistä,vaan eipä löytynyt !!??Tyypillistä Deltan meininkiä?


      • Grande-09
        Grande-09 kirjoitti:

        Lähettivät tx viestin Deltasta,välipäiväedut huollosta jo nyt! Katso netistä,vaan eipä löytynyt !!??Tyypillistä Deltan meininkiä?

        Pudottanut huoltohintoja,ja 50e alennuskuponki.


      • Fiat fidelis
        uudistunut Delta kirjoitti:

        Deltassa on uusi aika, uudet omistajat, uusi johto. Huoltojen hintoja on laskettua, palvelua on parannettu ja parannetaan edelleen, asikastyytyväisyyttä seurataan ja ongelmiin puututaan heti. Tietotaito Fiattien osalta on valovuoden edellä nykyisen maahantuojan verkostoa, jonka puuhastelu säälittää meitä, jotka olemme Deltassa tehneet sydämmellä Fiatin menestymisen eteen Suomessa töitä. Tervetuloa uudistuneeseen Deltaan!

        Olisipa ollut kovin mukavata, jos tuo palvelun parannus ja hinnanalennus olisi tapahtunut jo Deltan Fiat-edustuksen aikana. Olisi varmaan vältytty rahoituskriisiltä ja italialaismerkkien edustuksen menetykseltä. Henkilökunnan parhaimmistokin ehti lähteä muualle töihin. Uudet omistajat on kai eräänlainen finansseihin liittyvä silmänkääntötemppu.


      • heh heh
        <Ashton> kirjoitti:

        Et kai vakavissasi kirjoita tuollaista!?

        Autojahan ne molemmat ovat, esim diagnostiikkavikojen paikallistaminen saattaa olla Astonissa helpompaa siinä olevan paremman vikadiagnostiikan takia. Eli testerithän eivät osaa mitään vikoja paikallistaa vaan ne lukevat vain mitä autojen omat "aivolaatikot" niille kertovat, jos autojen "boxeissa on kehittymätön diagnostiikka niin ne eivät osaa kunnolla kartoittaa missä vika on, testerillehän kerrotaan autojen boxeista vain mikä on vian seuraus auton oman boxin mielestä.
        Jokaiselle lienee selvää ettei halpisräpsy fiaateissa kaikki ole tehty kalleimman ja parhaimmain mukaan.


      • Aurismies
        <Ashton> kirjoitti:

        Et kai vakavissasi kirjoita tuollaista!?

        Kyllä ainakin Toyota on vaikeampi huoltaa kuin Astoni!


      • mmakine'
        Aurismies kirjoitti:

        Kyllä ainakin Toyota on vaikeampi huoltaa kuin Astoni!

        Tojoa vaikeampaa huollettavaa ei olekaan.


    • valohoito asiamies

      20 tkm huolto maksaa itse-tehtynä 20-40 e öljymerkistä riippuen,kaikki muu mitä siinä tehdään on valohoitoa(nesteiden,ilmapaineiden,koeajon,yms.jotka itsekkin pystyy päivittäin seuraamaan)
      -on tullut vastaan huoltokirjan mukaan hyvin huollettuja puntoja,jarrupalat rauta rautaa vasten (liki),,tulpat joo vaihdettu kärkiväli julmettu ajettu varmaan 80 000 tkm,ym valohoitoa,.
      -ei voi kun nauraa kun tulee vastaani joku 140 000 tkm punto,jossa kaikki huollot tehty ,rahaa mennyt 7 vuodessa jollakin 2000-4000e pelkkään öljynvaihtoihin ja jarrupalaan huolloissa joissa ei kannata käydä koska se auto ei todellakaan tartte muuta huoltoa kuin satunnaisia ja harvoja pikku laittoja jotka joka ukko/akka pystyy itse tekemään.

      huoltokirja on vain toyota-ihmiselle se pyhä raamattu,muille se on rahan haaskausta.
      -jyrkkkä ei huoltokirjoille
      -takaisin 70-80 luvun pp.korjaaminen öljynvaihtoineen.
      T.tee -se itse puntoasiamies

      • Semper fidelis

        Näin se juuri menee. Kun aikanaan vein Punto Torinon ensimmäiseen vuosihuoltoon, hinta oli aivan posketon. Autolla oli ajettu 3000 km (seisonut tallissa talvella). Vaihtoivat siihen kaiken mahdollisen suodattimista ja tulpista alkaen ja lasku oli sen mukainen. Moottori- ja matkustamotilaa oli sotkettu, monilla muilla näkyy olevan samoja kokemuksia. Putsaamiseen kului paljon aikaa ja vaivaa. Kun en huomannut asiaa heti korjaamon pihalla, millä todistaisin asian heille.

        Oppia ikä kaikki! Ostin tuon Haynesin Punto-kirjan. Kokeneemmat eivät ehkä tarvitse sitä, mutta minulle se on erinomainen tuki ja turva. Teen itse kaiken mahdollisen ja loput Autoasi-korjaamossa, kuten monet muutkin. Niissä on ystävällisempi palvelu, parempi ja huolellisempi työn laatu ja rutkasti halvemmat hinnat.

        Olen kuullut - ja tälläkin palstalla Deltan henkilökunta on kirjoitellut - että Deltalla on nykyään parempi palvelu ja alhaisemmat hinnat. Parempi kun olisi ollut alun alkaen, enpä viitsi asiaa enää kokeilla.

        Sääli Kian ostajia! Varmaan ihan hyvä auto, onhan niitä myytykin aika mukavasti. Mutta takuun avulla sitovat itsensä Deltaan ja sen hinnoitteluun seitsemäksi vuodeksi. Eikä minua kiinnnosta se, omistaako Deltan joku moskovalainen bisnesmies vai Englannissa asuva venäläinen oligarkki.


      • 5008
        Semper fidelis kirjoitti:

        Näin se juuri menee. Kun aikanaan vein Punto Torinon ensimmäiseen vuosihuoltoon, hinta oli aivan posketon. Autolla oli ajettu 3000 km (seisonut tallissa talvella). Vaihtoivat siihen kaiken mahdollisen suodattimista ja tulpista alkaen ja lasku oli sen mukainen. Moottori- ja matkustamotilaa oli sotkettu, monilla muilla näkyy olevan samoja kokemuksia. Putsaamiseen kului paljon aikaa ja vaivaa. Kun en huomannut asiaa heti korjaamon pihalla, millä todistaisin asian heille.

        Oppia ikä kaikki! Ostin tuon Haynesin Punto-kirjan. Kokeneemmat eivät ehkä tarvitse sitä, mutta minulle se on erinomainen tuki ja turva. Teen itse kaiken mahdollisen ja loput Autoasi-korjaamossa, kuten monet muutkin. Niissä on ystävällisempi palvelu, parempi ja huolellisempi työn laatu ja rutkasti halvemmat hinnat.

        Olen kuullut - ja tälläkin palstalla Deltan henkilökunta on kirjoitellut - että Deltalla on nykyään parempi palvelu ja alhaisemmat hinnat. Parempi kun olisi ollut alun alkaen, enpä viitsi asiaa enää kokeilla.

        Sääli Kian ostajia! Varmaan ihan hyvä auto, onhan niitä myytykin aika mukavasti. Mutta takuun avulla sitovat itsensä Deltaan ja sen hinnoitteluun seitsemäksi vuodeksi. Eikä minua kiinnnosta se, omistaako Deltan joku moskovalainen bisnesmies vai Englannissa asuva venäläinen oligarkki.

        Sikäli ei tarvitse Kian omistajaa sääliä että takuun säilyminen ei Ryhmäpoikkeusasetuksen nojalla ole enää huoltopaikasta riippuvainen. Huollot voi teettää käytännössä missä tahansa korjaamolla ilman että se vaikuttaa takuuseen.


    • Naiminikkola

      Aloittaja oli laittanut viestin alkuvuodesta 2008. Kauheita summia ne kyllä kisko huolloista tuolloin. Mulla oli albea Delta-auton huollossa 2011 helmikuussa. Hintaa tuli muistaakseni 200-300 euroa. Toi huolto oli 140000 km huolto. toki asia on niin, että Fiatissa on paljon huollettavaa, vaikkei siinä niin vikojakaan olisi.

    • miama86

      minä lopetin deltas käynnin 60tkm jälkeen, olis maksanut 80km huolto puolet enemmän kuin toisessa huollossa. vaikka oli se takuu 5v/120 000km, ja lopulta tuo deltan oma takuu korvaa vain moottorin ja runkon! 2 vuottaa on se perustakuu ja tuo 3 vuotta on se deltan omaa takuuta. ja seinäjoella päin on hiton kalliit hinnat! ottaa kaikista osista yli puolet enemmän mitä maksaa!
      omistan fiat punto -06, hyvin on pelannut, huollot teen yleensä 20 000km jälkeen. paljon halvemmassa paikassa.

      esim: viimeksi tehtiin 120 000km huolto maksoi 380e, vaihdettiin hihna, vesipumppu, tulpat ym ja tuo hihna vaihto maksoi deltas 430e (silloin 60 000km)

    • en vaihda Deltaa

      -98 Punto,165tkm.plus-Huolto(sopii vanhemalle autolle) kahtena syksynä,ei kummallakaan kerralla
      yli 350e.
      Tuo alotus on monta vuotta vanha ja Delta on petrannu
      paljon 3 vuodessa,ei valittamista miltään osin,palvelu
      hyvää ja kohteliasta.

      • Kahta en vaihda

        En vaihda minäkään....eukkoa ja Deltaa. Fiiun ajattelin vaihtaa siinä vaiheessa, kun se alkaa näyttää rupsahtaneemmalta kuin eukko.


      • Delta <3
        Kahta en vaihda kirjoitti:

        En vaihda minäkään....eukkoa ja Deltaa. Fiiun ajattelin vaihtaa siinä vaiheessa, kun se alkaa näyttää rupsahtaneemmalta kuin eukko.

        Itse kyllä ennemmin eukosta luopuisin kuin Deltasta.


    • 3-4v kulunut

      Niin,käykääpä nyt Deltassa2011.

      • Delta/Fiat/Ok

        Deltan palvelu on parantunut paljon,josko mulla ei ole
        valittamista koskaan ollu.


    • Grande 2009

      Jatketaan viestiä v. 2012 hintatiedoilla. Kyseessä Grande Punto 2009 Diesel. Nyt 3v/78000km huolto on suoritettu ja lasku oli 127€. Tosin huollon ulkopuolella teetin öljyn suodattimen vaihdon 61€. Raitisilmasuodattimen vaihto otettiin huollosta pois (vaihdan itse n. 25€/10min). Tuulilasipesunesteeseen eivät koskeneet (säästö 15€).

      2v. huolto 2011 maksoikin sitten n. 550€. Tähän en ollut varautunut itse mitenkään ennakkoon. Toki mukana oli ilmastoinnin täyttö kanavien desinfiointi n. 180€.

      Kyseessä Delta Konala.

      Autolla alkaa olemaan ikää jo sen verran, että seuraavat huollot teetän aina edullisimman kokonais / osahuolto hinnan mukaan. Menetän siis tuon Delta jatkotakuun näin toimiessani (ilmeisesti?). Tosin tuo Kian ryhmäkanne taitaa toimia myös Fiatin suhteen eli jos huollolta löytyy valtuutus ko. merkille niin jatkotakuut on voimassa.

    • hiivatti

      Delta auton huollossa kerran käytin fiatin, mutta kun pitää pienessäkin asiassa kusta silmään niin miksei suuremmissakin. Tankkasin ennen huoltoa pesunestesäiliön piripintaan niin laskuun olivat laittaneet litran tuulilasinpesunestettä ja muutenkin ensimmäisen vuosihuollon hinta yli 500 euroa tuntui rosvoukselta, jonka lisäksi jättivät akunnavan kiristämättä jonka seurauksena vaimoni jäi tien varteen kun ei saanut juuri huollettua autoa käyntiin.

    • Varma tulo

      No takuun maksat Sinä huolto hinnoissa jaa vielä Deltalle puolet katetta.
      Se on sitä bisnestä,ei Deltakaan ole mikään hyvän tekeväisyys järjestö.

    • Delta on Ok

      Jakohihnan vaihto 199, mutta vesipumpulla se tekee 299€.

    • ilmaseksiko pitäisi?

      Nuohan on ihan normaalihintoja kun on vuosihuolto
      kysymyksessä.sama se on muillakin merkeillä.
      Ei huoltoa nyt sadalla parilla tahdo millään merkillä saada.
      Ite huollatin ns.Plus-huollon nimikkkeellä Punton vm-98.
      Tarkoitettu vähän vanhemmille Fiateille,alle 500 taisi olla ja sitten
      kunnon huolto olikin. Deltassa,ei valittamista Deltan toimintaan.

    • Miten niin kallista?

      Pidetäänpä keskustelu käynnissä ;)

      Tänään Motonetistä GB:n jakohihnan vaihtopakkaus vesipumppu raitisilmasuodatin öljyt öljynsuodatin.

      Teki sitten rapiat 150 euroa.

      Sitten vaan napsutellaan osat paikalleen, kaadetaan uudet öljyt koneeseen ja raakaa ajoa päälle.

      Ei tunnu kovin paljon kalliimmalta kuin muutkaan merkkiautot.

      Hyvää kesää ja luotettavia kilometrejä :)

    • ilmasta huoltoa ei o

      Mun Puntooni ei ole koskaan maksanut huolto yli 500 e. Deltassa.
      Ei silti, ei ole ilmastointiakaan, yli kymmenen vuotta vanha auto.
      Plus-huolto niminen huolto tehdään aina, räätälöity vanhemmille Fiateille.
      250- 500 e ei sen yli.
      Saat sinä tuon rahan meneen muuallakin.
      Kato vähän sitä isoa selvityskuittia mitä on tehty.
      Tottahan menee aina enempi jos vaikka jarruja joutuu remppaaman.
      Tai jakohihnan vaihtaan johon kuuluu vesipumpun vaihto samalla.

    • GP 1.2 Air vm.11

      Mulla Grande Punto jolla ajettu nyt noin 57 000 km, ja ikää reilut 2 vuotta. Kaksi vuosihuoltoa takana. Ensimmäisen teetin Autokeskuksessa joka maksoi hieman yli 300 € (sisältyi ainakin öljyt, suodattimet, tulpat). Toisen huollon teetin keväällä eräässä edullisemmassa paikassa. Maksoi myös hieman päälle 300 €, mutta oli hieman laajempi sisältäen myös mm. jarrunesteen vaihdon. Deltassa ja Autokeskuksessa olisi ollut noin 200 € kalliimpi tuo huolto, joten en vienyt sinne. Ensi keväänä aion vaihdattaa vain öljyt ja öljynsuodattimen koska takuuaikaa ei silloin enää ole, eikä mielestäni tulppia joka vuosi tarvitse vaihdella vaikka ajankin 25 000 - 30 000 km/vuosi. Voisin kyllä vaihtaa itsekin noi öljyt niin tulee vieläkin halvemmaksi, melko helppohan ne on vaihtaa.
      Jakohihnan vaihtoväli tässä on nykyään 120 tkm tai 4 vuotta.

    • samaa luokkaa

      Onko Autokeskus sitten halpa?

    • hmmmm5

      Jännä juttu. Eipä ole Laakkosella Peugeotin osalta sen kummempaa. Eivät osanneet korjata laahaavia jarrujakaan.. :-) laskua tosin tuli, mutta ongelma säilyi. Amispojat asialla ja työnjohtaja vaan nauraa partaansa kun voi laskuttaa turhasta.

    • Tyytyväinen

      Eilen Lahden Deltassa 2005 vuoden Fiatiini suodatinten vaihto ja öljyn vaihto, sen päälle päästömittaus ja katsastustarkastus tasan 140e, seuraavana päivänä (tänään) käyty Deltan vieressä Helppokatsastuksessa, 34e eikä löytänyt yhtään mitään huomautettavaa, kelpasi!

    • Justus21

      No punto 1.2 kasitappinen.
      Jakopää kaikkine hiluineen 57€.
      Vaihtoon meni melkein tunti.
      Siinä Vuotellessa vaihdoin öljyt ja tulpat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe