Suuri

huijaus taas kerran!

7

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikemminkin se on isojen poikien leikkiä :D

      • Kiusallista, kun jäätutkimuksessa mennän kevyesti yli 6000 vuotta taaksepäin? Ei se voi pitää paikkaansa, kiusalliset ja uskomuksien kanssa ristiriitaiset havainnot vain kielletään. Ongelmaahan ei ole jos sitä ei myönnä. Näin se kreatonismi etenee.


      • Vanellus
        ravenlored kirjoitti:

        Kiusallista, kun jäätutkimuksessa mennän kevyesti yli 6000 vuotta taaksepäin? Ei se voi pitää paikkaansa, kiusalliset ja uskomuksien kanssa ristiriitaiset havainnot vain kielletään. Ongelmaahan ei ole jos sitä ei myönnä. Näin se kreatonismi etenee.

        Näin se kreationismi juuri etenee. Kaksi lähdettä antavat samasta asiasta ristiriitaisen tiedon:
        1) Raamattu
        2) Todellisuus

        Jokainen oivaltaa, että toisen lähteen on oltava väärässä. Kreationisti puntaroi lähteiden luotettavuutta ja toteaa, että väärässä on todellisuus.

        Kyseiselle ilmiölle käytetään tässä yhteydessä nimistystä kreationismi. Lääketieteellinen termi samalla ilmiölle yleisesti on psykoosi (=todellisuudentajun pettäminen)


      • M00535
        Vanellus kirjoitti:

        Näin se kreationismi juuri etenee. Kaksi lähdettä antavat samasta asiasta ristiriitaisen tiedon:
        1) Raamattu
        2) Todellisuus

        Jokainen oivaltaa, että toisen lähteen on oltava väärässä. Kreationisti puntaroi lähteiden luotettavuutta ja toteaa, että väärässä on todellisuus.

        Kyseiselle ilmiölle käytetään tässä yhteydessä nimistystä kreationismi. Lääketieteellinen termi samalla ilmiölle yleisesti on psykoosi (=todellisuudentajun pettäminen)

        ..tuon kuvaamasi dilemman nimi on kognitiivinen dissonanssi. Ihmisellä on monenlaisia keinoja käsitellä sitä, yksi niistä on valitettavasti myös psykoosiin ajautuminen.


      • Apo-Calypso
        M00535 kirjoitti:

        ..tuon kuvaamasi dilemman nimi on kognitiivinen dissonanssi. Ihmisellä on monenlaisia keinoja käsitellä sitä, yksi niistä on valitettavasti myös psykoosiin ajautuminen.

        Olen monesti miettinyt onko mielisairaus uskonnollisen hurmahenkisyyden syy vai seuraus.


      • M00535
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Olen monesti miettinyt onko mielisairaus uskonnollisen hurmahenkisyyden syy vai seuraus.

        esimerkkejä löytyy molemmista.

        Pitää tosin muistaa, että mielisairaus ei välttämättä johda uskonnolliseen hurmahenkisyyteen, varsinkaan jos sairastuneella henkilöllä ei ole kontakteja lahkoihin.

        Monien sairastuneiden taustalta taasen löytyy mukana olo jossain uskonnollisessa lahkossa joko lapsena tai aikuisiällä.


    • Turkana

      että miksi se ei voi olla totta, oli mikä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe