Suomalainen kirjakauppa & palautusoikeus

KOSTAJA

miten on mahdollista, että rahoja ei saa takaisin vaikka on kuitti tallessa ja tavara priima-kunnossa? Lahjakorttiin kyllä suostutaan vaihtamaan...mutta kahisevaa/sähköstä rahaa ei saa takaisin!!! "meillä on ketjussa tälläinen sääntö"...asioinko minä poloinen jonkun onnettoman kesäharjottelijan kanssa...vai onko asian laita todella näin???

eilen kotin suomalaisen sivuilta katella asiaa ja sieltä löytyi ne tavalliset 14pvä palautusoikeus-jutut, mutta siitä ei ollut sanaakaan, että rahoja ei saa takaisin....

nooh, voivvoi sentään. tartteeko kukaan pinkkiä ihanan ruusuista 156,80eur lahjakorttia?

23

9277

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Netin kautta

      Ostitko suoraan kaupasta, vai nettimyymälästä?
      Jos ostit suoraan kaupasta, niin silloin periaatteessa mitään palautusoikeutta ei ole.
      Jos ostit nettikaupasta, niin silloin on se 14:sta päivän palautusoikeus ja sinun pitää toimia siten kuin sivuilla on sanottu. Siellä on selvät ohjeet.

      • KOSTAJA

        ostin


    • Harmittava väärinkäsitys

      Tähän samaan väärinkäsitykseen törmää jatkuvasti.

      Siis jälleen kerran kertauksen vuoksi: jos tavarassa ei ole mitään vikaa, eikä kyse ole etämyynnistä, kaupalla ei ole MITÄÄN VELVOLLISUUTTA SUOSTUA MINKÄÄNLAISIIN PALAUTUKSIIN!!!

      Ei siis tarvitse ottaa tavaraa takaisin OLLENKAAN.

      Se, että Suomalainen Kirjakauppa yleensä SUOSTUU ottamaan palauttamasi tavaran takaisin ja antamaan lahjakortin, on siis erittäin HYVÄÄ palvelua. Mikään laki ei heitä tähän velvoita.

      En ymmärrä mistä tulee tämä ihmisten outo käsitys, että kaiken on oltava palautuskelpoista, syystä mistä hyvänsä, ja rahat on saatava takaisin.

      Noin on ETÄMYYNNISSÄ. Siis jos ostat esim. Suomalaisen kirjakaupan nettikaupasta.

      Sääntö EI koske tavallista kauppaa!

      Kannattaisi ehkä miettiä niitä ostoksia ENNEN kuin ne tekee?

      • minä vaan

        Normaaliliikkeen ei ole pakko ottaa tuotetta takaisin.
        Mitenkähän tuon kuluttajapoloisen saisi ymmärtämään
        että hänenkin pitäisi joskus miettiä. Miettiä mitä
        ostaa ja ottaa myöskin vastuuta tekemisistään.
        Eikä aina omaa ajattelemattomuuttaan lykkää toisen
        kannettavaksi!
        Hyvä juttu kuluttajan "oikeuksiensa" käyttämisestä
        Rouva tuli ostamaan uunilamppua malli mukanaan.
        Malli oli 40 wattia ja meillä oli vain 25 wattinen.
        Sanoin että on käypä, mutta hieman himmeämpi.
        Rouva sitten osti. Tunnin päästä aviomies tuli
        palauttamaan lamppua , että se oli himmeämpi
        kuin entinen. Niinpä niin, asiakas varmaan on aina
        oikeassa!


      • voi ei!
        minä vaan kirjoitti:

        Normaaliliikkeen ei ole pakko ottaa tuotetta takaisin.
        Mitenkähän tuon kuluttajapoloisen saisi ymmärtämään
        että hänenkin pitäisi joskus miettiä. Miettiä mitä
        ostaa ja ottaa myöskin vastuuta tekemisistään.
        Eikä aina omaa ajattelemattomuuttaan lykkää toisen
        kannettavaksi!
        Hyvä juttu kuluttajan "oikeuksiensa" käyttämisestä
        Rouva tuli ostamaan uunilamppua malli mukanaan.
        Malli oli 40 wattia ja meillä oli vain 25 wattinen.
        Sanoin että on käypä, mutta hieman himmeämpi.
        Rouva sitten osti. Tunnin päästä aviomies tuli
        palauttamaan lamppua , että se oli himmeämpi
        kuin entinen. Niinpä niin, asiakas varmaan on aina
        oikeassa!

        Myös DVD-elokuvia yritetään palauttaa, koska asiakas ei pitänyt itse elokuvasta, ja tällöinhän asiakkaan mielestä itse tuote on tietenkin viallinen.
        Varmaan tuon kirjan kanssa kävi samoin?

        Ihan uskomatonta, mutta valitettavasti totta....


      • minä vaan kirjoitti:

        Normaaliliikkeen ei ole pakko ottaa tuotetta takaisin.
        Mitenkähän tuon kuluttajapoloisen saisi ymmärtämään
        että hänenkin pitäisi joskus miettiä. Miettiä mitä
        ostaa ja ottaa myöskin vastuuta tekemisistään.
        Eikä aina omaa ajattelemattomuuttaan lykkää toisen
        kannettavaksi!
        Hyvä juttu kuluttajan "oikeuksiensa" käyttämisestä
        Rouva tuli ostamaan uunilamppua malli mukanaan.
        Malli oli 40 wattia ja meillä oli vain 25 wattinen.
        Sanoin että on käypä, mutta hieman himmeämpi.
        Rouva sitten osti. Tunnin päästä aviomies tuli
        palauttamaan lamppua , että se oli himmeämpi
        kuin entinen. Niinpä niin, asiakas varmaan on aina
        oikeassa!

        Kuinka joku uuninlampun kirkkaus voi kenellekään olla niin tärkeä asia, että lähtee sitä vaihtamaan.


      • voi ei! kirjoitti:

        Myös DVD-elokuvia yritetään palauttaa, koska asiakas ei pitänyt itse elokuvasta, ja tällöinhän asiakkaan mielestä itse tuote on tietenkin viallinen.
        Varmaan tuon kirjan kanssa kävi samoin?

        Ihan uskomatonta, mutta valitettavasti totta....

        Niin ja tietysti ko. henkilön pitää ottaa ennen palautusta varmuuskopio siitä huonosta elokuvasta. :-)


      • minä vaan
        okaro kirjoitti:

        Kuinka joku uuninlampun kirkkaus voi kenellekään olla niin tärkeä asia, että lähtee sitä vaihtamaan.

        Et selvästikään ole kaupan alalla ollut, Tänään
        kuluttaja kokee turvansa sillä tavalla, että mikä tahansa mikä hänen kannaltaan on edullista on
        myöskin sallittua ja kaupan on tehtävä on toimia niin kuin "kuningaskuluttaja" haluaa.
        Ei tuo esimerkki ole edes pahimmasta päästä!


    • PITÄJÄ

      TROLLI

    • KOSTAJA

      tällänen viesti tulo asiakaspalvelusta...näyttää siltä että rahat saa takaisin jos tarpeeksi tappelee:

      Hei.

      Suomalaisella kirjakaupalla ei ole velvoitetta ottaa vastaan palautuksia, jotka ovat myyntihetkellä olleet täysin kunnossa. 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus koskee vain viallisia tuotteita.

      Hyvityskäytäntönämme on kuitenkin täydellisessä kunnossa palautettaville tuotteille sama, kuin viallisillakin tuotteilla.

      Ohjeistuksena on tarjota ensisijaisesti vaihtoa toiseen tuotteeseen, tai lahjakorttiin. Mikäli nämä vaihtoehdot eivät kuitenkaan Teille sovi, on rahojen palautus mahdollista kuittia vastaan.

      • HV;P-H

        Asiakaspalvelu vastasi siis juuri niin kuin pitikin, eli niin kuin näissä aikaisemmissa kirjoituksissakin jo todettiin: Ei ole velvoitetta ottaa vastaan, mutta hyvän palvelun nimissä ottaa kuitenkin.

        En kylläkään näe tuossa asiakaspalvelun kanssa käymässänen keskustelussa mitään kuvailemaasi "tappelua"? Hehän vain toteavat vastauksessaan miten asia on.


      • Nyt suutun!

        Nyt kyllä suutun minäkin ja otan yhteyttä Suomalaiseen kirjakauppaan. Periaatteesta en koskaan enää tule ostamaan heiltä yhtään mitään, jos tämä on heidän tomintamallinsa.

        - liikkeellä on olemassa täysin selkeät säännöt siitä, että tavarapalautuksista saa joko vaihdon toiseen tuotteeseen, tai lahjakortin (VARSINKIN jos tavarassa ei ole mitään vikaa, ja liikkeen ei lain mukaan edes tarvitsisi ottaa sitä takaisin). Tämä on myyjille kerrottu, ja myyjä kertoo sen sitten asiakkaalle.
        - MUTTA jos asiakas jaksaakin tarpeeksi kitistä, niin saakin rahat takaisin??? Eli myyjille annettu ohjeistus ei sittenkään pidä paikkaansa. Myyjä saadaan tuntemaan itsensä tyhmäksi ja osaamattomaksi, ja a(a)siakkaalle opetetaan, että kun tarpeeksi huutaa ja mekkaloi, niin joustetaan säännöistä.

        Tämä on sellaisista asiakkaista, jotka ymmärtävät ja hyväksyvät pelisäännöt, aivan törkeää ja käsittämätöntä. Lisäksi tämä antaa aivan sietämättömän signaalin tällaisille pelleille. Nyt tämäkin tyyppi seuraavan kerran mokatessaan ja ostaessaan jotain, mitä ei sitten haluakaan, kuvittelee että juu, kyllä hän saa rahat takaisin kun tarpeeksi "tappelee"!! Tästä kärsii sitten se liike ja se henkilökunta, joka onnettomuudekseen joutuu tyypin kanssa tekemisiin.

        Oksettavaa!


      • asiakaspalvelua
        Nyt suutun! kirjoitti:

        Nyt kyllä suutun minäkin ja otan yhteyttä Suomalaiseen kirjakauppaan. Periaatteesta en koskaan enää tule ostamaan heiltä yhtään mitään, jos tämä on heidän tomintamallinsa.

        - liikkeellä on olemassa täysin selkeät säännöt siitä, että tavarapalautuksista saa joko vaihdon toiseen tuotteeseen, tai lahjakortin (VARSINKIN jos tavarassa ei ole mitään vikaa, ja liikkeen ei lain mukaan edes tarvitsisi ottaa sitä takaisin). Tämä on myyjille kerrottu, ja myyjä kertoo sen sitten asiakkaalle.
        - MUTTA jos asiakas jaksaakin tarpeeksi kitistä, niin saakin rahat takaisin??? Eli myyjille annettu ohjeistus ei sittenkään pidä paikkaansa. Myyjä saadaan tuntemaan itsensä tyhmäksi ja osaamattomaksi, ja a(a)siakkaalle opetetaan, että kun tarpeeksi huutaa ja mekkaloi, niin joustetaan säännöistä.

        Tämä on sellaisista asiakkaista, jotka ymmärtävät ja hyväksyvät pelisäännöt, aivan törkeää ja käsittämätöntä. Lisäksi tämä antaa aivan sietämättömän signaalin tällaisille pelleille. Nyt tämäkin tyyppi seuraavan kerran mokatessaan ja ostaessaan jotain, mitä ei sitten haluakaan, kuvittelee että juu, kyllä hän saa rahat takaisin kun tarpeeksi "tappelee"!! Tästä kärsii sitten se liike ja se henkilökunta, joka onnettomuudekseen joutuu tyypin kanssa tekemisiin.

        Oksettavaa!

        Olen samaa mieltä näistä "sääntöjen muutoksista". Kun työntekijälle kerrotaan ensin miten on missäkin tapauksessa toimittava, ja kun työntekijä näin tekee, niin sitten sääntöä voidaankin yhtäkkiä muuttaa kitisevän asiakkaan vuoksi ja asiakas automaattisesti päässään käsittää asian näin että työntekijä on ollut väärässä!
        Itsekin olen asiakaspalvelualalla, ja tulee niin totaalisesti maahan tallottu olo kun ensin asiakas haukkuu lyttyyn sääntöjen vuoksi joita itse ei ole keksinyt, ja sitten työnantaja huomauttaa siitä kun ei ole asiakasta nuollakseen muuttanut sääntöä. Enää ei tiedä tottelisiko työnantajan alkuperäisiä sääntöjä, vai pitäisikö tapauskohtaisesti aina valittavan asiakkaan kohdalla muuttaa sääntöä niin että asiakas kokee "tulleensa palvelluksi". Sitten tietenkin joutuu kuuntelemaan työnantajan valitusta kun ei ole noudattanut sääntöjä...
        Joskus olen pyytänyt kääntymään suoraan johtoportaan puoleen asiassa, johon en ole uskaltanut enää sanoa juuta enkä jaata, kun pelkään että siellä kuitenkin mun tekemä päätös kumotaan. Ja tämä ei anna kovin asiantuntevaa kuvaa itsestäni työssä.
        Ihan esimerkkinä tapaus jossa eräs vanhus halusi ostaa YHDEN pariston. No, hänelle luvattiin paketista yksi paristo ja loppu pakkaus jäi lojumaan tietenkin kaupan varastoon. En ikinä voinut käsittää miksi juuri tämän vanhuksen piti saada se paristo, kun kaikki muut ihmiset joutuvat ostamaan tuotteensa siinä pakkauskoossa kuin niitä on myynnissä. Eihän jugurttipaketistakaan saa vain yhtä ainutta jugurttia...


      • exSK
        Nyt suutun! kirjoitti:

        Nyt kyllä suutun minäkin ja otan yhteyttä Suomalaiseen kirjakauppaan. Periaatteesta en koskaan enää tule ostamaan heiltä yhtään mitään, jos tämä on heidän tomintamallinsa.

        - liikkeellä on olemassa täysin selkeät säännöt siitä, että tavarapalautuksista saa joko vaihdon toiseen tuotteeseen, tai lahjakortin (VARSINKIN jos tavarassa ei ole mitään vikaa, ja liikkeen ei lain mukaan edes tarvitsisi ottaa sitä takaisin). Tämä on myyjille kerrottu, ja myyjä kertoo sen sitten asiakkaalle.
        - MUTTA jos asiakas jaksaakin tarpeeksi kitistä, niin saakin rahat takaisin??? Eli myyjille annettu ohjeistus ei sittenkään pidä paikkaansa. Myyjä saadaan tuntemaan itsensä tyhmäksi ja osaamattomaksi, ja a(a)siakkaalle opetetaan, että kun tarpeeksi huutaa ja mekkaloi, niin joustetaan säännöistä.

        Tämä on sellaisista asiakkaista, jotka ymmärtävät ja hyväksyvät pelisäännöt, aivan törkeää ja käsittämätöntä. Lisäksi tämä antaa aivan sietämättömän signaalin tällaisille pelleille. Nyt tämäkin tyyppi seuraavan kerran mokatessaan ja ostaessaan jotain, mitä ei sitten haluakaan, kuvittelee että juu, kyllä hän saa rahat takaisin kun tarpeeksi "tappelee"!! Tästä kärsii sitten se liike ja se henkilökunta, joka onnettomuudekseen joutuu tyypin kanssa tekemisiin.

        Oksettavaa!

        Missä tuossa muka joustettiin? Lukekaapa hieman tarkemmin sitä viestiä...

        Asiakaspalvelun viestissähän todetaan vain mikä käytäntö on, siinä ei muuteta käytäntöä millään tavalla.

        Itse Suomalaisessa työskennelleenä tiedän, että asiakaspalvelun viestissä kuvailtu käytäntö on ollut käytössä jo pitkään ja ohjeistus palautuksiin on myöskin yhtiön sisäisessä verkossa luettavissa.

        Tässä tapauksessa virhe ON siis mahdollisesti ollut myyjässä, joka ei ole ohjeistusta lukenut tai ymmärtänyt. Toisaalta, emmehän voi tietää, onko rahojen palautus -vaihtoehto mennyt asiakkaalta ohi korvien myyjän luetellessa eri hyvitystapoja vai eikö asiakas vain ole kuunnellut myyjän puhetta loppuun (myyjä todennäköisesti on tarjonnut vaihtoehtoja asiakaspalvelun viestin esittämässä, ohjeistuksen mukaisessa, järjestyksessä; vaihto toiseen tuotteeseen, lahjakortti, rahojen palautus).

        Mikäli myyjä on nimen omaan sanonut, että rahojen palautus ei ole mahdollista, on virhe selkeästi myyjän toiminnassa.


      • Mutta onko...?
        exSK kirjoitti:

        Missä tuossa muka joustettiin? Lukekaapa hieman tarkemmin sitä viestiä...

        Asiakaspalvelun viestissähän todetaan vain mikä käytäntö on, siinä ei muuteta käytäntöä millään tavalla.

        Itse Suomalaisessa työskennelleenä tiedän, että asiakaspalvelun viestissä kuvailtu käytäntö on ollut käytössä jo pitkään ja ohjeistus palautuksiin on myöskin yhtiön sisäisessä verkossa luettavissa.

        Tässä tapauksessa virhe ON siis mahdollisesti ollut myyjässä, joka ei ole ohjeistusta lukenut tai ymmärtänyt. Toisaalta, emmehän voi tietää, onko rahojen palautus -vaihtoehto mennyt asiakkaalta ohi korvien myyjän luetellessa eri hyvitystapoja vai eikö asiakas vain ole kuunnellut myyjän puhetta loppuun (myyjä todennäköisesti on tarjonnut vaihtoehtoja asiakaspalvelun viestin esittämässä, ohjeistuksen mukaisessa, järjestyksessä; vaihto toiseen tuotteeseen, lahjakortti, rahojen palautus).

        Mikäli myyjä on nimen omaan sanonut, että rahojen palautus ei ole mahdollista, on virhe selkeästi myyjän toiminnassa.

        Miksi sitten tuossa asiakaspalvelun sähköpostissa asia ilmaistiin tällä tavalla:

        "Ohjeistuksena on tarjota ensisijaisesti vaihtoa toiseen tuotteeseen, tai lahjakorttiin. Mikäli nämä vaihtoehdot eivät kuitenkaan Teille sovi, on rahojen palautus mahdollista kuittia vastaan."

        Miksi ei sanottu: "Mikäli nämä vaihtoehdot eivät kuitenkaan asiakkaalle sovi, on...".

        Tuosta sähköpostista nimenomaan saa selkeästi sen käsityksen, että JUURI TÄMÄN asiakkaan kohdala ("..eivät kuitenkaan Teille sovi..") ollaan nyt tämän yhden kerran valmiita joustamaan, ihan vaan että asiakas pysyy tyytyväisenä.

        Jos kerran yleinen, hyväksytty, tunnettu käytäntö on "vaihto, lahjakortti, rahojen palautus", miksi viestissä ei pahoitella sitä, että asiakas on saanut myyjältä niin räikeästi väärää tietoa? Kun tuon a(a)siakkaan alkuperäisen viestin sävyn lukee, niin voi olla varma, että Suomalaiselle on lähetetty selkeän asiaton v*ttuiluviesti jossa on huudettu asiakkaan julmaa kohtaloa. Eli jos myyjä kerran on tehnyt virheen, niin olisi tosiaan syytä pahoitella. Vaan siitä ei ole merkkiäkään. Miksi?

        Pahasti edelleen haisee siltä, että tuossa on juuri nimenomaan poikettu käytännöstä tämän yhden tapauksen kohdalla. Ja se jos mikä todellakin on ihan sieltä itsestään.


      • exSK
        Mutta onko...? kirjoitti:

        Miksi sitten tuossa asiakaspalvelun sähköpostissa asia ilmaistiin tällä tavalla:

        "Ohjeistuksena on tarjota ensisijaisesti vaihtoa toiseen tuotteeseen, tai lahjakorttiin. Mikäli nämä vaihtoehdot eivät kuitenkaan Teille sovi, on rahojen palautus mahdollista kuittia vastaan."

        Miksi ei sanottu: "Mikäli nämä vaihtoehdot eivät kuitenkaan asiakkaalle sovi, on...".

        Tuosta sähköpostista nimenomaan saa selkeästi sen käsityksen, että JUURI TÄMÄN asiakkaan kohdala ("..eivät kuitenkaan Teille sovi..") ollaan nyt tämän yhden kerran valmiita joustamaan, ihan vaan että asiakas pysyy tyytyväisenä.

        Jos kerran yleinen, hyväksytty, tunnettu käytäntö on "vaihto, lahjakortti, rahojen palautus", miksi viestissä ei pahoitella sitä, että asiakas on saanut myyjältä niin räikeästi väärää tietoa? Kun tuon a(a)siakkaan alkuperäisen viestin sävyn lukee, niin voi olla varma, että Suomalaiselle on lähetetty selkeän asiaton v*ttuiluviesti jossa on huudettu asiakkaan julmaa kohtaloa. Eli jos myyjä kerran on tehnyt virheen, niin olisi tosiaan syytä pahoitella. Vaan siitä ei ole merkkiäkään. Miksi?

        Pahasti edelleen haisee siltä, että tuossa on juuri nimenomaan poikettu käytännöstä tämän yhden tapauksen kohdalla. Ja se jos mikä todellakin on ihan sieltä itsestään.

        Käy kysymässä lähimmästä suomalaisesta miten asia on.


      • Enpä taida..
        exSK kirjoitti:

        Käy kysymässä lähimmästä suomalaisesta miten asia on.

        Lähimpään Suomalaiseen Kirjakauppaan on yli 2000 kilometriä matkaa.

        Mutta alkuperäisen viestin ja Suomalaisen Kirjakaupan vastausviestin perusteella on aika selvää, miten asia on.

        Muuten, onko sinulle tullut mieleen että käytäntö on voinut vaihtua? Kun kerran olet "ex-SK"?


    • kauppa

      Hei,

      Ei tuolla ole tekemistä minkään ketjukohtaisen säännön kanssa, vaan lähtökohtaisesti kaupasta ostetulla tavaralla ei ole lainpuitteissa mitään palautusoikeuksia (poislukien vialliset tuotteet).

      14 päivän palautusoikeus on joidenkin kauppojen/ketjujen antama lisäpalvelu. Asia on ihan eri jos ostat tuotteetsi netistä tahi posti- ja kotimyynnistä, silloin tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.

      Voit tarkastella palautusoikeusasiaa mm. kuluttajaviraston sivuilta. Tässä esimerkkilinkki:
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/faq/hakutulokset.aspx?ID=b7b7dd4d-936d-4a5a-b2be-66af4538c917

    • Entinen asiakas!!

      Tilasin Suomalaisen kirjakaupan nettisivuilta tuotteen, jonka maksoin nettipankissa. Tuotteen toimitusajaksi ilmoitettiin 1-3 arkipäivää. Menin kyselemään tilaustani suomalaisesta, josta tuotteen tulisin noutamaan, mutta sieltä erittäin epämiellyttävä asiakaspalvelija kehotti ostamaan uuden kalenterin kaupasta jos mielii saada sellaisen ilman, että tilauksen saapumisesta on saanut sähköpostin tai tekstiviestin. Kului viikko, jolloin sain tekstiviestillä tiedon suomalaisesta, että tuotetta ei enää ole, joten palauttavat rahat takaisin. VIIKON odotin turhaan tuotetta, nyt odotan jännityksellä milloin rahani mahtavat palautua takaisin tilille. Millä logiikalla suomalainen myy tuotteita asiakkaille ja ottaa rahat, vaikka tuotetta ei ole saatavilla enää?!! En asioi enää niin liikkeessä kuin nettikaupassakaan. Erittäin epäasiakasystävällinen paikka!!!!!

      • Huonoa palvelua!

        Minulla on tuore kokemus Suomalaisen kirjakaupan huonosta palvelusta. Tilasin heidän nettikaupan kautta kyniä 20 kpl, koska ne olivat siellä edullisempia kuin liikkeessä. Maksoin kynät heti nettipankin kautta. Valitsin vaihtoehdon, että noudan kynät lähimmästä Suomalaisesta kirjakaupasta. Sain sähköpostiini viestin, että he ilmoittavat milloin kynät ovat noudettavissa.

        Nyt tuosta tilauksesta on mennyt 2 kk ja noutoviestiä ei ole kuulunut. Laitoin nettikaupan asiakaspalveluun viestiä, että missähän kynät viipyvät. Vastaus tuli parin päivän viiveellä ja siinä kerrottiin, että lähimmässä myymälässä olisi 10 kpl kyniä, että voin hakea ne halutessani ja ilmoittavat sitten milloin loput voi hakea. Vastasin, että noudat kynät mieluummin yhdellä kertaa. No, eipä ole kuulunut taas mitään.

        Kynät eivät ole mitään erikoiskyniä, vaan ihan tavallisia Stabiloja, joten luulisi nettikaupan toimittavan tavarat hieman nopeammin! Saapa nähdä kuinka kauan tässä kestää. Mielestäni tämä on erittäin huonoa asiakaspalvelua :(


      • Huonoa palvelua!
        Huonoa palvelua! kirjoitti:

        Minulla on tuore kokemus Suomalaisen kirjakaupan huonosta palvelusta. Tilasin heidän nettikaupan kautta kyniä 20 kpl, koska ne olivat siellä edullisempia kuin liikkeessä. Maksoin kynät heti nettipankin kautta. Valitsin vaihtoehdon, että noudan kynät lähimmästä Suomalaisesta kirjakaupasta. Sain sähköpostiini viestin, että he ilmoittavat milloin kynät ovat noudettavissa.

        Nyt tuosta tilauksesta on mennyt 2 kk ja noutoviestiä ei ole kuulunut. Laitoin nettikaupan asiakaspalveluun viestiä, että missähän kynät viipyvät. Vastaus tuli parin päivän viiveellä ja siinä kerrottiin, että lähimmässä myymälässä olisi 10 kpl kyniä, että voin hakea ne halutessani ja ilmoittavat sitten milloin loput voi hakea. Vastasin, että noudat kynät mieluummin yhdellä kertaa. No, eipä ole kuulunut taas mitään.

        Kynät eivät ole mitään erikoiskyniä, vaan ihan tavallisia Stabiloja, joten luulisi nettikaupan toimittavan tavarat hieman nopeammin! Saapa nähdä kuinka kauan tässä kestää. Mielestäni tämä on erittäin huonoa asiakaspalvelua :(

        Vihdoin tuli viesti Suomalaisesta kirjakaupasta, että kynät ovat noudettavissa liikkeestä. Aikaa meni reilut 2 kk. Mutta onneksi tulivat!


    • Anonyymi

      Vuodelta 2022 kirjoitan. Voi palauttaa 14 päivän kuluessa ja saada rahat tilille.

    • Anonyymi

      minä voisin ostaa. Paljolla myyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      249
      14204
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      61
      7220
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      201
      6975
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      41
      5039
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      109
      4817
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      74
      4687
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      80
      4395
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      19
      4371
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4132
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      101
      3931
    Aihe