... itsetunnon kohottaminen menossa? Meinaan vaan, jotta ne tuntuu hakevan tukea sille, että ne saisivat jotenkin automaattisesti häviämänsä rahan takasin, kun tekevät rikosilmoituksen. Nonhan se ei mene.
Jos rahankeräysrikoksesta tuomio tulee (ja toivon, että tulee), niin juttuhan menee silviissii, jotta kaikki eivät saa vähentää niitä rikolliseen toimintaan satsaamiansa kuluja valtiolle rikollisesta toiminnasta tuomitusta hyödystä. Siis kaikki menee, eikä piisaakkaan.
He ovat:
Perustajat tai toiminnan alullepanijat (ehkä myös kovimmat värvärit). Eli he ovat mahdollisesti noin 50 (oma veikkaus) eniten clubissa tienannutta hemmoa. Eli käytännössä se pattiksen sakki. Rangaistus on max. se 2 vuotta vankeutta rahankeräysrikoksesta jok´ikinen sentti valtiolle oikeudenkäyntikulut sakot (pienet, koska tuskin niillä on tuloja vahvistetussa verotuksessa paljoakaan).
Noi pienemmät pässit (sponsorit) saavat tuomion lievästä rahankeräysrikoksesta ja ne saa vähentää joitakin kuluja siitä valtiolle tuomittavasta rikollisella toiminnalla hankitusta hyödystä. Kukaan ei kuitenkaan voi sanoa, että esim. se sijoittamansa panos olisi vähennskelpoinen. Sen päättää sitten oikeus aikanaan. Tuomio on sakkoja (saattaa olla suuretkin, koska useat tästä luokasta on ns. leipätyössä) oikeudenkäyntikulut rikoshyödyn menettäminen valtiolle.
Sitten ovat nämä "petetyksi itsensä tuntevat jäsenet". He saattavat saada jotakin sponsoriltaan takasin (mutta ei siitä rikollisesta hyödystä, mikä tuomitaan valtiolle). Miks´ niille ylipäätään pitäisi jotain maksaa? Ite ne on sijoituksensa tehneet ja suurin osa on tienny mihin touhuun mukaan lähtee. Tietoa on ollu ainakin viime syys...kesästä lähtien saatavilla aivan riittävästi. On se kumma, jos on lähteny mukaan ja kun ei rikollinen toiminta tuota haluttua tulosta, niin sitten vingutaan sitä rikolliseen toimintaan sijoitettua rahaa takasin. Itehän ne olis riemurinnoin ottanu sen rikollisen hyödyn vastaan, jos olisivat vaan onnistuneet touhussaan. Eivät ne nyt sitten vinkuis yhtään ja tekis rikosilmoituksia, vaan lymyilisivät hiljaa hissukseen.
Ja mitaan ette voi...
Onko clubilaisilla jokin ...
10
1752
Vastaukset
- täällä ja siellä
Tässä teille elämän filosofiaa!! nussikaa tai ampukaa!! Tiineeksi ette saa!! (lainaus kakolan ruunalta)
miettikää ennenmin Miksi sosiaalitoimisto ostaa
autoja pakolaisille!!!
PS.wc:kin pikku juttu 100 vuoden päästä!!menkää töihin edes saatte ELÄMÄN!! - lakia vaan
anna tuomioistuimen tehdä se. Tapaus poikkeaa ennakkotapauksista melkoisesti juuri tuon petos/törkeä petos tutkintalinjan vuoksi!
"RIKOSLAKI, 10 LUKU
2 § Hyödyn menettäminen
Rikoksen tuottama taloudellinen hyöty on tuomittava valtiolle menetetyksi. Menettämiseen tuomitaan rikoksesta hyötynyt tekijä, osallinen tai se, jonka puolesta tai hyväksi rikos on tehty.
Jos rikoksen tuottaman hyödyn määrästä ei ole saatavissa selvitystä tai se on vain vaikeuksin esitettävissä, hyöty on arvioitava ottaen huomioon rikoksen laatu, rikollisen toiminnan laajuus ja muut olosuhteet.
Hyötyä ei tuomita menetetyksi siltä osin kuin se on palautettu tai tuomittu taikka tuomitaan suoritettavaksi loukatulle vahingonkorvauksena tai edunpalautuksena. Jos korvaus- tai edunpalautusvaatimusta ei ole esitetty tai se on vielä ratkaisematta silloin, kun menettämisvaatimuksesta annetaan ratkaisu, menettämisseuraamus on tuomittava." - sinne koloosi
piileskelemään. Taidat olla itsekin jäsen jonka usko on jo mennyt kun lueskelet kaiken maailman juttuja täältä suoli24:sta? Mikä sai uskosi menemään sijoitusklupiin noin pahasti? Olisit odottanut vielä pari viikkoa niin olisit sinäkin saanut kotiutettua sen sijaan että lennät nyt ulos klupista.
- AdaFlink
... ulos jostakin sellaisesta, missä ei ole ollut.
Onhan se joillekin harmituksen paikka, jos kehtaan kertoa totuuden, jotta miten asiat oikeessa elämässä menee.
Ja mitaan ette voi...
- varma voitto
Ada on ollut kärryillä paljon ennen poliiseja tässä wincapitaksi kutsutussa Suomen kaikkien aikojen pahimmassa talousrikoksessa. Adan tapa ilmaista itseään on välillä ärsyttävää, mutta jokainen itselleen rehellinen ihminen tietää, että Ada puhuu täyttä asiaa.
- mutta mistä
Kaipa siellä törkeistä petoksistakin tuomioita vaaditaan perustajille ja todennäköisesti tällaisia tuomioita myös tuomitaan ja aivan varmasti rangaistusasteikon yläpäästä (max. 4 vuotta), ja nimenomaan petoksen uhrilla on hyväkin mahdollisuus saada osittain rahoja takaisin.
Huom. kyseessä on yksi suomen historian suurimpia talousrikoksia...ja maailman mittakaavassakin merkittävä, joten tuomioita kyllä tullaan tuomitsemaan myös tällä perusteella rangaistusasteikon yläpäästä, näinhän laki on laadittu.- AdaFlink
... tuomioita myös törkeistä petoksista. Uskosin, että niitä jaellaan sitten niille sponsoreille, jotka oikeus katsoo olleen tietoisia siitä, että kyseessä on puhallus ja siitä huolimatta ovat "massavärvänneet" sakkia mukaan valehtelemalla ja kieroilemalla.
Mikä nimike (törkeä petos, petos, rahankeräysrikos, lievä rahankeräysrikos) ja millaisin painoarvoin syyttäjät sitten lähtee viemään juttua raastupaan jää nähtäväksi. Käydäänkö edes noita kaikkia juttuja yhdessä? Toivosin, että suhde on jotakin 90 % rahankeräysrikos, lievä rahankeräysrikos/10 % törkeä petos, petos.
Ja mitaan ette voi...
- antiada
Kun kerran olet ottanut linjaksesi sensuroidan kirjoituksiasi kritisoivia tekstejä niin poista nyt sitten tämäkin...
Tämähän on krittiikkiä adamista!!
ps. olet hörhö joka ei kestä arvostelua..- AdaFlink
... poistanu/poistattanu mitään. Mä kestän kyllä kritiikkiä. Päinvastoin mä jopa yllytän kirjoituksillani ottamaan kantaa asioihin. Mua saa ihan vapaasti haukkua ja en niistä ota nokkiini. En ole ottanut ennen, enkä ota nytkään.
Kysy ylläpidolta tai sheriffiltä, jos joku sun juttu on poistettu mielestäsi aiheettomana. Minä en niitä ole poistanu, enkä pyytäny poistamaan.
Ja mitaan ette voi... AdaFlink kirjoitti:
... poistanu/poistattanu mitään. Mä kestän kyllä kritiikkiä. Päinvastoin mä jopa yllytän kirjoituksillani ottamaan kantaa asioihin. Mua saa ihan vapaasti haukkua ja en niistä ota nokkiini. En ole ottanut ennen, enkä ota nytkään.
Kysy ylläpidolta tai sheriffiltä, jos joku sun juttu on poistettu mielestäsi aiheettomana. Minä en niitä ole poistanu, enkä pyytäny poistamaan.
Ja mitaan ette voi...Sinun tuohon -Varmasti tulee... viestiin oli tullut 16.5 noin kello 20.23 viesti jossa sinua haukuttiin epäasiallisin sanoin ja noin 5 minuuttia oli kerinnyt se epäasiallinen viesti olla palstalla, kun siitä oli tullut poistopyyntö ja sitten siihen sinulle osoitettuun epäasialliseen viestiin oli tullut 4 vastausta niin sitten, kun tulin noin kello 22 lukemaan palstaa, ja ensimmäiseksi näin sähköpostissa poistopyynnön siitä epäasiallisesta viestistä niin poistin sen sitten heti, koska keskustelupalstan säännöissä lukee, että
Keskusteluissa ei saa:
Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista keskustelijoista
Jos en olisi poistanut sitä epäasiallista viestiä niin ylläpito olisi sen poistanut joka tapauksessa, ja ylläpidon luettavaksi se epäasiallinen viesti joka oli osoitettu sinulle meni, koska ylläpito lukee kaikki poistopyyntö viestit tarkkaan, ja vaikka sen poistopyyntö perusteella poistinkin niin ylläpito näkee sheriffi, kun on poistanut viestin. Ylläpito myös palauttaa viestejä, mutta en usko, että maanantaina ilmestyy se epäasiallinen viesti tänne.
Vastaukset menee aina automaattisesti poistetun viestin mukana.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832