poskien heloitus, vaippa-alueen punoitus

jotain allergiaako??

Meillä 6kk ikäinen poika, joka syö jo erittäin monipuolisesti ja kaikki ruoka maistuu todella hyvin. alusta asti on ollut kova pulauttelemaan, enkä siihen sen kummemmin ole kiinnittänyt huomiota. vatsa toimii yleensä päivittäin. useimmiten 2 kertaa päivässä. posket heloittaa usein imetyksen jälkeen, olen kuullut sen olevan "ihan normaalia". eri vaippamerkkejä on kokeltu, koska neuvolassa sanoivat punoituksen olevan varmaan vaipoista. pojalla lähinnä pippelin yläpuolella pienne kämmen kokoinen alue punoittaa aina välillä. nyt olen alkanut miettiä, tää johtuuko se sittnekään vaipoista vai voisiko se olla jotain allergiaa. ilmavaivoista kärsii myös jonkin verran.
KERTOKAA JOS TEIDÄN JONKUN LAPSILLA ON OLLUT SAMANLAISIA OIREITA JA ONKIN TODETTU ALLERGIA!!
olen ihan huolissani, koska tänään iho taas kirkuvan punainen. sinkkiä laitoin. myös nivusessa ja pakarassa punaiset ihoalue läiskät...
auttakaa te jotka osaatte! kiitos paljon etukäteen!!!

7

1913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärin pakeille

      Meillä tasan samat oireet tytöllä. Ei kannata miettiä kotona itekseen.Lääkäriin,dietille,testeihin.Jossei neuvola laita eteenpäin/anna lääkäriaikaa,kerro,että sitten joudutte menemään yksityiselle.Niin eiköhän neuvola ala ottamaan tosissaan.

      Kannattaa siis tarkistaa asia.

    • +++

      Jos ei punoitus ole jatkuvaa, voisi ruoka- ja oirepäiväkirjasta olla hyötyä syyllisen metsästyksessä. Eli kirjoita ylös omat ja vauvan syömiset joka päivältä, ja myös kommentti ihon kunnosta ja siitä, mitä rasvoja laitat iholle.

      Tietysti lääkäristä ja allergiatesteistä voi olla apua, jos ne näyttävät jotain, mutta tuon ikäinen voi olla herkistynyt joillekin ruoka-aineille, vaikka testit näyttäisivät että mitään allergioita ei ole. Jotkut lääkärit ovat kyllä päinvastaista mieltä, eli sanovat, että mitään ei tarvitse jättää pois vaikka testien mukaan allergiaa olisikin, ja vetoavat siihen, että jos ei oireita ole, ei mitään tarvitse välttää. Sellaiseen kommenttiin olisi syytä aina sanoa, että jos ei oireita olisi, ei olisi testejä tehtykään.

    • kopio

      meidän oireista! On löytynyt tomaatti,kala,omena,päärynä,pähkinät,suklaa,mansikka ja porkkana. Jostain ihmeen syystä sitrushedelmät käy. Neuvolassa samat vaippatarinat saatiin. Todellisuudessa muumivaipat ainoat jotka ei käy. Varaa lääkäri jostain, missä oikeasti tajuavat lasten allergioista.

    • alkuperäinen kirjoittaja

      kiitos teille vastanneille!! pistinkin jo tämän päivän ruuat ylös. omat ja pojan. kas kummaa, eilen iho kirkuvan punainen ja aamulla vain hailakkaa punaa jäljellä.... yön aikana siis jumalaton heloitus hävinnyt. posket ei helottanut tänään ollenkaan, eikä peppukaan oikeastaan ollenkaan. hailakat ihottumaläiskät vain jälkellä. yöksi laitoin eilen sinkkiä. tänään vain kevyt hipaus bepanthenia...
      taidan ottaa neuvolaan yhteyttä kun olen itsekseni päiväkirjaa pitänyt.

      • Ei se pelkkä ylöskirjaaminen..

        Hauskasti kirjoitettu =) Mutta pelkällä ruokien ylöskirjaamisella ei ole yhteyttä mahdollisten allergiaoireiden poistumisen kanssa ;)

        Ylöskirjaamisella (tarpeeksi kauan) voit mahdollisesti tehdä johtopäätöksiä niistä ruoka-aineista, jotka aiheuttavat punotuksen. Siksi kannattaa yksinkertaistaa ruokavalio, jottei tarvitse kymmentä sinä päivänä syötyä ruoka-ainetta epäillä, kun illalla puna taas palaa.


    • ...

      Meillä jätkällä posket punoitti joka imetyksen jälkeen, maitoallergia sitten löytyikin 6kk iässä. Meillä ruokavaliosta pois myös viljat, kananmuna ja muutama muu...
      Meillä ei ollu alkuun mitään muuta kun se poskien punotus. Vaippa-alue ihan ok, paitsi joistain merkeistä tulee ihottumaa mut kun oikee merkki löyty niin vaippa-alue sen jälkee pysyny hyvänä.

    • ............

      Neidillä 6kk posket helottaa imetyksen jälkeen ja vaippa-alue välillä tosi punainen. Maitoallergia todettiin, jossa oireena oli limaisuus ja vatsavaivat, ruokavaliostani olen poistanut myös munan sekä yleisesti allergisoivat ruoka-aineet. Enpä ole vielä saanut selville, mistä voisi johtua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe