Helluntaiseurakunnissa kuulee puhtainta, Raamatun mukaisinta opetusta pelastuksesta, vaelluksesta, pyhityksestä, kasteesta, Pyhästä Hengestä ja iankaikkisesta elämästä.
Helluntaiherätys leviää maailmalla kaikkein nopeimmin, koska sillä on Jumalan vahva siunaus raamatullisuuden johdosta.
Kiitos Jumalalle Pyhän Hengen herätyksestä.
Raamatun mukaista
16
388
Vastaukset
- todé
Olen tässä ihan viime päivinä ollut kuulemassa hyvää raamatunopetusta luterilaisen ja vapaakirkollisen papin suusta.
Helluntailaiset osaavat toki opettaa Raamattua vähemmän puhtaasti. Tälläkin palstalla näkee helluntailaisiksi ilmoittautuneiden saarnaajien päästelevän vaikka minkälaista skeidaa. Ei siis ole syytä ylpeilyyn.- hätänumero112
tietysti löytyy molemin puolin.
Vapislaiset ovat käsittääkseni ihan eläviä uskovaisia, samoin kuin jotkut luterilaiset.
Jos kokonaisuutta katsotaan, niin turha väittää, että luterilaisen seurakunnan pastorit opettavat Raamatun linjan mukaisesti.
Sanon, että lähes kaikki ovat uudestisyntymättömiä ja hengettömiä.
Luottavat lapsikasteen armoon ja kieltävät monta Raamatussa olevaa totuutta, kuten helvetin.
Kirkko itsessään ei seisoisi omilla jaloillaan varmaan viikkoa kauempaa, jos se erotettaisiin valtiosta ja kirkollisvero lakkautettaisiin.
Kukkan ei ole valmis maksamaan penniäkään tyhjästä ja kuolleesta opetuksesta.
Mutta niitä poikkeuksiakin kyllä löytyy.
Kirkossa vaikuttaa esim. kansanlähetys niminen ryhmä.
Ovat ihan eläviä uskovaisia.
- J.Edgar
opettavat ne, jotka tulkitsevat koko Raamatun toduudeksi. Esimerkkeinä litteän maan kreationistit ja amishit.
Toiseksi deistit, jotka uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta uskovat myös evoluutioteoriaan, eivätkä pidä Raamattua muuta kuin kokolelmana historiallisia kertomuksia.
Helluntailainen raamatunulkintatapa on ns. rusinat pullasta-tapa. Eikä siis kovin rehellinen.- hätänumero112
Millä perusteella uskot Jumalan olemassa oloon?
Mistä olet moisen tiedon jyväsen noukkinut?
Perustele nyt vähän sitä Jumala uskoasi. - J.Edgar
hätänumero112 kirjoitti:
Millä perusteella uskot Jumalan olemassa oloon?
Mistä olet moisen tiedon jyväsen noukkinut?
Perustele nyt vähän sitä Jumala uskoasi.mutta jätän pienen pienen mahdollisuuden siihen, että jokin meitä korkeampi älykkyys olisi osallistunut maailman luomiseen. Tällä älykkyydellä taas ei ole mitään tekemistä uskontojen jumalien kanssa.
Personoitunut Jumala on typerä ajatus.
Raamattuun voi suhtautua kahdella tavalla:joko se on sanasta sanaan totta tai sitten ei. Kaikki välimuodot ovat nykyajan tietämykselle periksiantaneita laimennuksia. Eri asia on, että Raamatussa on historiallisia elementtejä, jotka osittain pitävät paikkaansa.
Ei minulla ole minkäänlaista jumalauskoa. Pääasiassa olen angnostikko, joten en ota juuri ehdotonta kantaa mihinkään. J.Edgar kirjoitti:
mutta jätän pienen pienen mahdollisuuden siihen, että jokin meitä korkeampi älykkyys olisi osallistunut maailman luomiseen. Tällä älykkyydellä taas ei ole mitään tekemistä uskontojen jumalien kanssa.
Raamattuun voi suhtautua kahdella tavalla:joko se on sanasta sanaan totta tai sitten ei. Kaikki välimuodot ovat nykyajan tietämykselle periksiantaneita laimennuksia. Eri asia on, että Raamatussa on historiallisia elementtejä, jotka osittain pitävät paikkaansa.
Ei minulla ole minkäänlaista jumalauskoa. Pääasiassa olen angnostikko, joten en ota juuri ehdotonta kantaa mihinkään.* Ja onhan suomessa uskonnon vapaus.
* Sen mä tiedän, että kun sinun vuorosi tulee siirtyä ajan rajan tuntemattomalle puolelle, tulet hämmästymään, ja katumaan, ja rukoilemaan, että pääsisit takaisin tänne, kertomaan sukulaisillesi ensin, ja sitten niin monelle kuin ehtisit, että Jumala on todellisuus, Raamattu on Jumalan ilmoitus tahdostaan ihmiselle. Usko se siis nyt, ei sitten tarvitse katua!- todé
En jaksa uskoa, että ihan tosissasi lauot noin kuin lauot.
Uskon, että sinä olet yksi niistä, jotka pystyvät halutessaan ymmärtämään Raamatun totuuden. Tiedät, ettei Raamatun totuudessa ole kysymys esi-isien aikaisesta käsityskyvystä ymmärtää maata ja maailmankaikkeutta. - hätänumero112
J.Edgar kirjoitti:
mutta jätän pienen pienen mahdollisuuden siihen, että jokin meitä korkeampi älykkyys olisi osallistunut maailman luomiseen. Tällä älykkyydellä taas ei ole mitään tekemistä uskontojen jumalien kanssa.
Ei minulla ole minkäänlaista jumalauskoa. Pääasiassa olen angnostikko, joten en ota juuri ehdotonta kantaa mihinkään.Minä vähän luulen, että nämä evoluutio teoriat ja kaikki muut tieteen "saavutukset" tarvitsevat tätä tukikeppiä. Ne ovat niin täynnä selittämättömiä asioita, ristiriitoja ja ongelmia, että on aina hyvä viitata tälläiseen "korkeampaan älykkyyteen".
Varsinkin silloin, kun huomataan, että muuta siltaa ei ole olemassa, ollaan siis umpikujassa.
Silloin astuu tämä "korkeampi älykkyys" ja antaa sen pienen pienen lisäavun, että voidaan jatkaa tutkimuksia, eikä hyvä teoria pääse romahtamaan.
Olenko oikeassa?? - J.Edgar
todé kirjoitti:
En jaksa uskoa, että ihan tosissasi lauot noin kuin lauot.
Uskon, että sinä olet yksi niistä, jotka pystyvät halutessaan ymmärtämään Raamatun totuuden. Tiedät, ettei Raamatun totuudessa ole kysymys esi-isien aikaisesta käsityskyvystä ymmärtää maata ja maailmankaikkeutta.Jumala, joka kyttää sinun, minun ja kuuden miljardin muun edesottamuksia joka hetki on niin käsittämättömän lapsellinen ja järjetön ajatus, että en pysty kuvittelemaan, mitä sellaiseen uskovan ihmisen pääkopassa liikahtelee.
Minä jätän pienen varauksen sille mahdollisuudelle, että jokin meitä miljardeja vuosia vanhempi sivilisaatio olisi meidän kummimme.
En väitä, että jumalaa ei ole olemassa, koska sitä ei pystytä koskaan todistamaan, mutta jumalan olemassaolo on äärettömän epätodennäköinen.
Auringon nousu idästä on hyvin todennäköinen tapahtuma, mutta sekään ei ole ehdoton totuus. Jonain päivänä aurinko ei nouse.-
Minä en siis voi sanoa, että tiedän ehdottomasti, ettäa aurinko nousee huomenaamuna.
Raamatussa ei ole totuutta. Maailma on pullolaan paljon parempia historiankirjoja. Egyptin muinaiset rakennelmat pitävät sisällään valtavan määrän kuvakieltä. Niiden historiallinen "totuus" on paljon Raamattua luotettavampaa. - voi olla myös
hätänumero112 kirjoitti:
Minä vähän luulen, että nämä evoluutio teoriat ja kaikki muut tieteen "saavutukset" tarvitsevat tätä tukikeppiä. Ne ovat niin täynnä selittämättömiä asioita, ristiriitoja ja ongelmia, että on aina hyvä viitata tälläiseen "korkeampaan älykkyyteen".
Varsinkin silloin, kun huomataan, että muuta siltaa ei ole olemassa, ollaan siis umpikujassa.
Silloin astuu tämä "korkeampi älykkyys" ja antaa sen pienen pienen lisäavun, että voidaan jatkaa tutkimuksia, eikä hyvä teoria pääse romahtamaan.
Olenko oikeassa??että alkuperäinen luoja on tai on ollut olemassa, voi olla että meidän luojamme on vaikka jonkun toisen galaksin asukas jonka oma luoja on joku muu olento, kukapa tietää, yksi epätodennäköisimmistä vaihtoehdoista kaikkine inhimillisine heikkouksineen on kuitenkin raamatun jumala(t), joka kaikilla väitetyillä toimillaan ja sanomisillaan vain julistaa raamatun kirjoittajien itsensä kyseenalaista sivistys- ja moraalitasoa.
- todé
J.Edgar kirjoitti:
Jumala, joka kyttää sinun, minun ja kuuden miljardin muun edesottamuksia joka hetki on niin käsittämättömän lapsellinen ja järjetön ajatus, että en pysty kuvittelemaan, mitä sellaiseen uskovan ihmisen pääkopassa liikahtelee.
Minä jätän pienen varauksen sille mahdollisuudelle, että jokin meitä miljardeja vuosia vanhempi sivilisaatio olisi meidän kummimme.
En väitä, että jumalaa ei ole olemassa, koska sitä ei pystytä koskaan todistamaan, mutta jumalan olemassaolo on äärettömän epätodennäköinen.
Auringon nousu idästä on hyvin todennäköinen tapahtuma, mutta sekään ei ole ehdoton totuus. Jonain päivänä aurinko ei nouse.-
Minä en siis voi sanoa, että tiedän ehdottomasti, ettäa aurinko nousee huomenaamuna.
Raamatussa ei ole totuutta. Maailma on pullolaan paljon parempia historiankirjoja. Egyptin muinaiset rakennelmat pitävät sisällään valtavan määrän kuvakieltä. Niiden historiallinen "totuus" on paljon Raamattua luotettavampaa.tarvitsekaan kilpailla muun kirjoitetun historiallisen totuuden kanssa. Sehän ei ole tarkkasisältöiseksi historian kirjaksi tarkoitettukaan, vaikka sisältääkin maailmankaikeuden historian sen alusta loppuun saakka.
Raamattu sisältää totuuden sille joka uskoo sen olevan Jumalan sanan. Niin ollen sinun onkin helppoa tokaista "Raamatussa ei ole totuutta".
Raamatun totuus aukeaa Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Väitän, ettei edes Vanha testamentti aukene sinulle ilman Jeesusta, Elävää Sanaa. Ilman Kristusta VT on sinulle vain verenvuodatusta ja hurjia sääntöjä, alkukantaisten paimentolaisten iltasatuja, kuten tietyissä piireissä tavataan sanoa.
Mistä muuten tiedät, että jonain päivänä aurinko ei nouse?
Ylen ihmeellistä! Kysypä miltei mihin kirkkokuntaan tai seurakuntaan tahansa kuuluvalta uskovaiselta henkilöltä missä seurakunnassa on kaikkein puhtain ja raamatullisin opetus, niin kyllä se on hänen omassa seurakunnassaan.
- suosio
perustuu sen dramatiikkaan ja tiettyyn liberaaliuteen. Joukkoon hyväksytään mielellään juoppoja, rikollisia, narkomaaneja yms. ja toisaalta toiminnassa pyritään dramaattisiin tapahtumiin kuten hypnoottiseen rukouksentilaan, ihmeparantumisiin ja kaatuiluun.
Jumalan siunauksella siinä ei ole mitään tekemistä. Ihmiset haluaa tulla hyväksytyiksi joukkoon ja haluavat kokea jotain jännää. Siinä suosion salaisuus. - hirvas
lahkoon kuuluva puolustaa omaansa, olipa se sitten enemmän tai vielä enemmän väärässä. Oikeassa niistä ei ole yksikään.
Se, että joku lahko leviää maailmassa nopeimmin saattaa osoittaa vain sen, että sitä on osattu markkinoida tehokkaasti.
Jumalaa pitää kiittää ehdottomasti siitä pelastuksesta, jonka Hän on suonut syntisille sanansa ja Poikansa kautta.- tapella
tämmöisestä, kun Jumala hyväksyy kuitenkin kaikki, Hellarit, Luterilaiset, vapikset sun muut jotka vaan uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja Raamatun sanaan...? Itse olen helluntailainen, mutta en silti väitä että me toimittais paremmin kuin muut. On vaan erilaisia tapoja ja korostetaan eri asioita, silti samat opit ja sama Jumala. Meillä oli tässä vähän aikaa sitten nuortentapahtuma, mihin osallistui sekä helluntailaisia, vapiksia ja luterilaisia ja mun käsittääkseni ainakin tuskin kukaan oli pahoillaan siitä että oli seurakunnista ihmisiä, ruokouksissakin moni kiitti sitä että eri seurakunnat saa yhdistyä ja kuulua samaan joukkoon... Että semmoista.
- hirvas
tapella kirjoitti:
tämmöisestä, kun Jumala hyväksyy kuitenkin kaikki, Hellarit, Luterilaiset, vapikset sun muut jotka vaan uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja Raamatun sanaan...? Itse olen helluntailainen, mutta en silti väitä että me toimittais paremmin kuin muut. On vaan erilaisia tapoja ja korostetaan eri asioita, silti samat opit ja sama Jumala. Meillä oli tässä vähän aikaa sitten nuortentapahtuma, mihin osallistui sekä helluntailaisia, vapiksia ja luterilaisia ja mun käsittääkseni ainakin tuskin kukaan oli pahoillaan siitä että oli seurakunnista ihmisiä, ruokouksissakin moni kiitti sitä että eri seurakunnat saa yhdistyä ja kuulua samaan joukkoon... Että semmoista.
ilmoittaa mitä Jumala hyväksyy.
Matteus 15:8-9
8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Se että on yhteisiä kokontumisia on valtavan hyvä asia. Mutta mitä on se sana jota siellä opetetaan, se on eri asia. Ei kai kukaan pelastu uskomalla ihmisoppeja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282661- 1322377
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162073- 1332061
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121794Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161511303Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291162Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901120Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901115Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361039