Adventismi-käsite ei ole raamatullinen

Olin tuolla viime viikolla kirjoittanut huolimattomasti ja käyttänyt sanaa adventisti uskovien ihmisten yhteydessä, mikä on täysin väärin.

Termit adventisti ja adventismi ovat täysin Raamatun vastaisia.

Adventisti on harhaopin kannattaja, adventismi on harhaoppi.

Kristityn kokonaisuuteen kuuluu odottaa Jeesuksen tuloa (tempaus 7-vuotisen vihan ajan alussa, keskivälissä tai lopussa), mutta se ei ole mikään toinen tulemus, vaan tempaus on tempaus, jossa uskovat temmataan taivaaseen.

Sana adventisti (ja adventismi) ei sovi mihinkään muuhun kuin harhaoppiin.

Raamatussa ei puhuta, kirkkoisät eivät puhuneet, eivätkä kristityt missään puhu, olevansa adventisteja.

Latinalaisen termin adventti käyttö alkoi pimeältä keskiajalta. Sen käyttö on Raamatun yhteyksissä täysin perusteetonta. Joulu ei ole raamatullinen juhla eli ei voi olla mitään raamatullisia adventteja edeltämässä sitä. Yksi harhaopin edustaja, Ellen White, on muokannut tuon keskiajalta lähtöisin olevan latinalaisen termin adventti omaan käyttöönsä, ajamaan omia tarkoitusperiään.

Katolilaisuudessakaan ei sanottu, että joku on adventisti. Tai että joku parousiasiti. Parousia on kreikkaa ja tarkoittaa mm. Kristuksen tulemista.

On vain vääriä adventisteja. Termi adventisti/adventismi on väärä ja on ihan turhaa yrittää keksiä sille oikeita sovellutuksia.

Parousia Raamatussa on ihan eri asia kuin adventismi. Ei kukaan voisi olla parousiastikaan siten, että liittäisi siihen semmoisia harhaoppikokonaisuuksia kuin seitsemännen päivän adventistit ovat sanaan adventti liittäneet. Jos liittäisi, niin sitten voisi täydellä syyllä sanoa, että parousiaismi on harhaoppi. Sitten olisi ihan turha keksiä positiivista sisältöä sille nimitykselle. Mormoneilla, jehovan todistajilla ja adventisteilla on joitain hyviä ja raamatullisia ideoita, mutta se ei tee niistä oikeita eikä kristillisiä – ne ovat kristillisperäisiä harhaoppeja ja niistä pitää erota.

46

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeyttä ja

      sokeaa potaskaa.

      • Hurbiili

        Aivan samaa voidaan sanoa Sinunkin sanoistasi, ellei perustella.

        Ala siis perustella miksi Riitan väitteen on muka postaskaa.


      • on potaskaa
        Hurbiili kirjoitti:

        Aivan samaa voidaan sanoa Sinunkin sanoistasi, ellei perustella.

        Ala siis perustella miksi Riitan väitteen on muka postaskaa.

        muuta perustetta ei tarvita.


      • Hurbiili
        on potaskaa kirjoitti:

        muuta perustetta ei tarvita.

        Pärjännet nykyvastustajiesi kanssa ilman apuakin.


      • tuo. on ihan sama
        Hurbiili kirjoitti:

        Pärjännet nykyvastustajiesi kanssa ilman apuakin.

        mitä se Riitta kirjoittaa. Jumala hänet siitä tuomitkoon.


      • jumala
        tuo. on ihan sama kirjoitti:

        mitä se Riitta kirjoittaa. Jumala hänet siitä tuomitkoon.

        käymään sapattina adventtikirkossa? Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että sapatti olisi lepopäivä.


      • Hurbiili
        jumala kirjoitti:

        käymään sapattina adventtikirkossa? Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että sapatti olisi lepopäivä.

        toteutuu, kun pitää huolta köyhistä ja vähäisistä.
        Lue esim. Matt.25.luku.

        Saliinsulkeutuminen, jottei näkisi kurjien vaivoja on fariseusten touhuja.


      • Axseli@
        Hurbiili kirjoitti:

        Aivan samaa voidaan sanoa Sinunkin sanoistasi, ellei perustella.

        Ala siis perustella miksi Riitan väitteen on muka postaskaa.

        Vihan ajasta ja vainon najasta? Riitan mielikuvitus on lähtenyt taas valtomenaan laukkaamaan. Satujen kertojanahan Riitta paremmin tunnetaankin? Seula tarinoita hampun huumassa! Perustele sinä tuo Riitan 7 vuoden väite Raamatulla?


      • Hurbiili
        Axseli@ kirjoitti:

        Vihan ajasta ja vainon najasta? Riitan mielikuvitus on lähtenyt taas valtomenaan laukkaamaan. Satujen kertojanahan Riitta paremmin tunnetaankin? Seula tarinoita hampun huumassa! Perustele sinä tuo Riitan 7 vuoden väite Raamatulla?

        tulee itseltään Riitalta, jos on tullakseen. En ole Riitan käsikassara.


    • sanoista

      tuomiolle. Tee siis parannus vielä kun ehdit.

      • Hurbiili

        Ole rehellinen edes itsellesi.


      • ainakaan ole
        Hurbiili kirjoitti:

        Ole rehellinen edes itsellesi.

        rehellinen. En ole tavannut vielä yhtään rehellistä ex-adventistia. Luopioita kaikki tyyni.


      • päin
        ainakaan ole kirjoitti:

        rehellinen. En ole tavannut vielä yhtään rehellistä ex-adventistia. Luopioita kaikki tyyni.

        Onko kukaan tavannut ikinä rehellistä adventistia?


      • "" Joudut noistakin
        sanoista 20.5.2008 klo 00.07
        Tuomiolle. Tee siis parannus vielä kun ehdit. ""

        Kyllä se tuomiovalta on Jeesuksella, jota Riitta
        palvelee julistamalla totuuden sanaa.
        Sinun tuomionjulistuksesi raukeaa tyhjiin muilta osin, paitsi että se tulee itsesi päälle, jos
        Sanaa on uskominen, etkä parannusta tee.
        Sillä eihän Sana tyhjiin raukea.

        Sananl. 26:27
        Joka kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa; ja joka kiveä vierittää, sen päälle se takaisin vyörähtää.

        Sananl. 28:10
        Joka eksyttää oikeamielisiä pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa; mutta nuhteettomat perivät onnen.


      • tuliki
        ainakaan ole kirjoitti:

        rehellinen. En ole tavannut vielä yhtään rehellistä ex-adventistia. Luopioita kaikki tyyni.

        Miten oletkin niin tutun olonen?
        Ai niin, kaikki adventistit ovat noin happamia!


      • joutuu tuomiolle
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "" Joudut noistakin
        sanoista 20.5.2008 klo 00.07
        Tuomiolle. Tee siis parannus vielä kun ehdit. ""

        Kyllä se tuomiovalta on Jeesuksella, jota Riitta
        palvelee julistamalla totuuden sanaa.
        Sinun tuomionjulistuksesi raukeaa tyhjiin muilta osin, paitsi että se tulee itsesi päälle, jos
        Sanaa on uskominen, etkä parannusta tee.
        Sillä eihän Sana tyhjiin raukea.

        Sananl. 26:27
        Joka kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa; ja joka kiveä vierittää, sen päälle se takaisin vyörähtää.

        Sananl. 28:10
        Joka eksyttää oikeamielisiä pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa; mutta nuhteettomat perivät onnen.

        joten sanoin vain totuuden.


    • lakkaat

      valehtelemasta?

      • Hurbiili

        olla reilu Riitalle, ja osoita missä tuli ensimmäinen valhe.


      • missä hän
        Hurbiili kirjoitti:

        olla reilu Riitalle, ja osoita missä tuli ensimmäinen valhe.

        ei valehdellut. Siihen et pysty, koska hän ei totuudessa ole, vaikka kuinka sitä vänkäisit.


      • Mitä Riitta valehteli?

        Tai tuki suuri suusi, joka on kuin avoin hauta.
        Jos et voi osoittaa, mitä Riitta pahasti sanoi,
        niin: Miksi lyöt Jeesusta?!?
        Ja miksi sinettiotsasi synkistyy?

        Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        1. Moos 4.

        5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

        Sanoista miestä, sarvista härkää - korvista aasia


      • Hurbiili
        missä hän kirjoitti:

        ei valehdellut. Siihen et pysty, koska hän ei totuudessa ole, vaikka kuinka sitä vänkäisit.

        ennen minua, koska syytit Riittaa valehtelusta. Itse en edes viitsinyt lukea Riitan tekstiä, sillä se ei minulle ollut osoitettu.

        Osoitat käytökselläsi olevasi vain lapsellinen juupas-eipäs-inttäjä. Luuletko sellaisten lasten omistavan Taivasten Valtakunnan?


      • Axseli@
        Hurbiili kirjoitti:

        olla reilu Riitalle, ja osoita missä tuli ensimmäinen valhe.

        Riitahan tunnetaan Valehtelioiden Kunigattarena: Tuon 7 vuoden vaivankin hän on keksinyt ihan itse Riitta. Tosin hän lienee kopioinut Lusiferin ylipappien keksintöjä omiin nimiinsä!


      • lukenut
        Hurbiili kirjoitti:

        ennen minua, koska syytit Riittaa valehtelusta. Itse en edes viitsinyt lukea Riitan tekstiä, sillä se ei minulle ollut osoitettu.

        Osoitat käytökselläsi olevasi vain lapsellinen juupas-eipäs-inttäjä. Luuletko sellaisten lasten omistavan Taivasten Valtakunnan?

        Riitan viestiä, älä sitten intä minulle mitään.


      • Hurbiili
        lukenut kirjoitti:

        Riitan viestiä, älä sitten intä minulle mitään.

        näkyy olevan täysin hukassa. Syyte valehtelijaksi on tietenkin perusteltava, oli kyseessä kuka hyvänsä.


      • Ensimmäisen rakkauden aika
        Axseli@ kirjoitti:

        Riitahan tunnetaan Valehtelioiden Kunigattarena: Tuon 7 vuoden vaivankin hän on keksinyt ihan itse Riitta. Tosin hän lienee kopioinut Lusiferin ylipappien keksintöjä omiin nimiinsä!

        "VIIMEISEN VIHAN AIKA"

        Ne 2300 "yötä ja päivää" ovat tosiaan, kun vuosi
        oikein lasketaan, tasan 7 vuotta. Meidän aikamme
        kansanomaisen laskutavan mukaan se tekee vain 6,3
        vuotta. En usko Riittaa enää, sillä näen jo itsekin.

        Viimeisen vihan aika on 7 vuotta! 777 777 7

        Dan 8:14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua (2300); sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
        Dan 8:19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.


        ENSIMMÄISEN RAKKAUDEN AIKA - nyt !


      • Oskari*
        Ensimmäisen rakkauden aika kirjoitti:

        "VIIMEISEN VIHAN AIKA"

        Ne 2300 "yötä ja päivää" ovat tosiaan, kun vuosi
        oikein lasketaan, tasan 7 vuotta. Meidän aikamme
        kansanomaisen laskutavan mukaan se tekee vain 6,3
        vuotta. En usko Riittaa enää, sillä näen jo itsekin.

        Viimeisen vihan aika on 7 vuotta! 777 777 7

        Dan 8:14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua (2300); sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
        Dan 8:19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.


        ENSIMMÄISEN RAKKAUDEN AIKA - nyt !

        Se oli huono vitsi. En tiennyt missä kohtaa olisi pitänyt nauraa.


    • vain vääriä

      uskovia nimeltään uskova_1, joka ei ole uskova ollenkaan. Valheen levittäjiä ne ovat.

      • Ellen toteaisi: oikeassa Ri...

        Olisin aivan oksettavan penseä vaikeneva luuseri:

        Ilm. 3:16
        Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

        Uskova_2


    • uskova sinua

      koska se olisi kapinaa Jumalaa vastaan.

      • Uskon suoraan Sanaa

        Vain aasi on uskomatta, kun ei pysty kumoamaan.

        Joh. 18:23
        Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

        1. Moos 4.

        5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

        Sanoista miestä, sarvista härkää - korvista aasia


    • ## Kristityn kokonaisuuteen kuuluu odottaa Jeesuksen tuloa (tempaus 7-vuotisen vihan ajan alussa, keskivälissä tai lopussa), mutta se ei ole mikään toinen tulemus, vaan tempaus on tempaus, jossa uskovat temmataan taivaaseen. ##

      Terävä tyttö tuo Riitta. Sillä tarkkaan ottaen asia
      on, kuten Riitta täsmensi. Tempaus on tempaus;
      nousemme yläilmoihin. Mikäs tulemus sellainen olisi.
      Menemistä se on eikä tulemista tai meinaamista.

      Ja sitten Riitan mainitseman vihan ajan (suuri
      ahdistus) lopussa Jeesus todella tulee vasta,
      Öljymäelle samaan paikkaan, josta lähti.
      Ja samalla lailla tulee.
      Sillä toki enkeleiden sanomaan voimme uskoa
      silloin, kun sen suoraan Sanasta voimme lukea.
      Ja apostolitkin sen vahvistavat:

      Apt 1:11-12
      11
      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle?
      Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
      [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
      12
      Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä.
      He palasivat Jerusalemiin
      [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]

      Ei tuo ole sen kummempaa, kuin että enkelit ja
      apostolit ja evankeliumi vahvistavat profeettain
      ennustuksen - Jeesus tulee tänne alas,
      ylöstemmattujen pyhien kanssa.
      Tulee tuhoamaan Jerusalemia piirittävät pedon
      joukot ja pelastaen Israelin ja perustaen rauhanajan. "Tulkoon sunun valtakuntasi!"

      Sak 14:3-5
      3
      Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
      4
      Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
      Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
      ja välille syntyy valtaisa laakso.
      5
      Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
      Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
      Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
      ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
      [Aam. 1:1 | Juud. 14].


      Seurakunnan ylösottoa odottaen

      • sitä

        Nyt vaan adventistit rukoilemaan, ettei mitään tapahtuisi sapattina.


      • täyttä harhaa

        !!!!.


      • Axseli@

        Raamatullisen alkuperän: Ellet pysty tähän? olet todella sutujen keksiöiden Kruunamaton kuningas. Valehtelet jo, niin kauhiasti, että korvasi heiluvat. Isäsikö on sinua neuvonut valehtelemaan?


      • on harhaoppia

        jota me emme IKINÄ tule uskomaan. Tuliko selväksi.


      • UnaFortuna
        on harhaoppia kirjoitti:

        jota me emme IKINÄ tule uskomaan. Tuliko selväksi.

        edes väitteitäsi perustelemaan, kuitenkin pystyt sokeasti uskomaan. Vieläkö teillä käy teidän kotona ihan oikea Joulupukki?


      • kirjattu
        UnaFortuna kirjoitti:

        edes väitteitäsi perustelemaan, kuitenkin pystyt sokeasti uskomaan. Vieläkö teillä käy teidän kotona ihan oikea Joulupukki?

        tänne niin monta kertaa, että turhaan niitä enää pyytelette. Koska ette usko, en viitsi kanssanne keskustella muuta kuin todeta, että potaskaa kirjoitatte.


      • Axseli@ kirjoitti:

        Raamatullisen alkuperän: Ellet pysty tähän? olet todella sutujen keksiöiden Kruunamaton kuningas. Valehtelet jo, niin kauhiasti, että korvasi heiluvat. Isäsikö on sinua neuvonut valehtelemaan?

        ### Antti hyvä voitko perustella Tämän 7 vuoden
        Axseli@ 20.5.2008 klo 06.19
        Raamatullisen alkuperän:
        Ellet pysty tähän? Olet todella sutujen keksiöiden Kruunamaton kuningas.
        Valehtelet jo, niin kauhiasti, että korvasi heiluvat.
        Isäsikö on sinua neuvonut valehtelemaan? ###


        Pitäskö mun itkee vai nauraa? Sä kyselet kummia ja
        sit vielä vakuutat, että tulet tulkitsemaan
        vastaukseni täysin valheeksi. Onko järkee siinä?
        Onko jumalaiseksi jalostunutta ihmisluonnetta?
        Eipä sitä taida sapattisinetistä imeytyä yhtä
        hyvin kuin imeytyy nikotiinilaastarista nikotiinia.

        Kun halveksit mahdollista vastaustani jo edeltä,
        niin sulle on mun kauttani - Herralta - vain yksi
        sana:

        Matt. 7:6
        Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Kaikille muille tahdon perustella ja toki olen jo
        moneen kertaan perustellutkin.


      • Entä AVK:n Raamatusta löyty...
        täyttä harhaa kirjoitti:

        !!!!.

        Hartaasti toivomme, että voisitte, te pari
        rienaajaa, jo vihdoinkin esittää edes yhden
        sanankohdan, joka ei olisikaan Raamatusta.

        Edes yhden "harhan" AVK:n opetuksessa.
        Anttihan kertoo yleensä, mikä on varmaa,
        mikä todennäköistä, mikä "ehkä" tai mikä
        hänen oma henk.koht. käsityksensä vain.

        Tee sinä samoin!


      • Ei sioille helmiä heittele
        kirjattu kirjoitti:

        tänne niin monta kertaa, että turhaan niitä enää pyytelette. Koska ette usko, en viitsi kanssanne keskustella muuta kuin todeta, että potaskaa kirjoitatte.

        Matt. 7:6
        Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Jos Raamatun totuuksille täytyy perusteet etsiä
        EGW:n kirjoista, niin sitten ei olla enää jalat
        tukevasti maan kamaralla. Vaan helvetissä.
        Niin helvetillistä, nurinkurista ajatusta se.


      • Axseli@
        Ei sioille helmiä heittele kirjoitti:

        Matt. 7:6
        Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Jos Raamatun totuuksille täytyy perusteet etsiä
        EGW:n kirjoista, niin sitten ei olla enää jalat
        tukevasti maan kamaralla. Vaan helvetissä.
        Niin helvetillistä, nurinkurista ajatusta se.

        Voisitte kertoa kaikille tiettäväksi tämän 7 vuoden vihan ajan alkuperän salaisuuden. Ei tässä ole kysymys mistään helmistä, vaan kysymys koskee heikonta linkkiä. Tämän linkin piti oleman aikoinaan Martti Lutherin uskon puhdistuksen tuhoaminen. Aivan oikein, tämä linkki ei tominut vielä Martin eläessä. Eikä edes Jesuiitta Riberakaan saanut nähdä työnsä tuloksia. Nykypolvi on niellyt Jesuiitan syötin aivan kiduksiinsa asti. Tämä Jesuiitta Tohtori keksi tämän teidän Hemiäis tarinanne. Minä tiedän tämä tarina on alkuaan viehättävä, kuitenkin tässä tarinassa on heikon linkki se, että se on tempaistu asiaan kuulumattomalta alueelta. Ymmärrän hyvin teidän Helmi ja Sika tarinat, koska olette joutuneet perustelemaan valheelle rakennettua rakkennelmaanne. Valhe laskelmat ovat asioita, jotka paljastuvat omana ajankohtanaan. Olkaa uskollisia luppuun asti, niin minä tulen antamaan teille voiton seppeleen!


      • Axseli@ kirjoitti:

        Voisitte kertoa kaikille tiettäväksi tämän 7 vuoden vihan ajan alkuperän salaisuuden. Ei tässä ole kysymys mistään helmistä, vaan kysymys koskee heikonta linkkiä. Tämän linkin piti oleman aikoinaan Martti Lutherin uskon puhdistuksen tuhoaminen. Aivan oikein, tämä linkki ei tominut vielä Martin eläessä. Eikä edes Jesuiitta Riberakaan saanut nähdä työnsä tuloksia. Nykypolvi on niellyt Jesuiitan syötin aivan kiduksiinsa asti. Tämä Jesuiitta Tohtori keksi tämän teidän Hemiäis tarinanne. Minä tiedän tämä tarina on alkuaan viehättävä, kuitenkin tässä tarinassa on heikon linkki se, että se on tempaistu asiaan kuulumattomalta alueelta. Ymmärrän hyvin teidän Helmi ja Sika tarinat, koska olette joutuneet perustelemaan valheelle rakennettua rakkennelmaanne. Valhe laskelmat ovat asioita, jotka paljastuvat omana ajankohtanaan. Olkaa uskollisia luppuun asti, niin minä tulen antamaan teille voiton seppeleen!

        Maan ja helvetin välinen linkki, Uxseli-Axseli-akseli, inttää inttämästä päästyään:
        ## Miksi, ette voi olla kerrankin rehellisä ja
        Kirjoittanut: Axseli@ 21.5.2008 klo 08.17
        Voisitte kertoa kaikille tiettäväksi tämän 7 vuoden vihan ajan alkuperän salaisuuden. ##

        "Vihanajan alkuperän salaisuus" on hyvän ja pahan välisessä taistelussa, siinä että
        Herra tuomitsee kaikki kansat vihanajan kautta ja myötä. Siinä oikea vastaus kysymykseen.

        Itsepä olet ottanut puheen alle 2.Tess. luvun. Kronologia eli aikajärjestykset ovat tärkeitä.
        1. jakeessa Paavali erottelee 2 asiaa toisistaan, sillä valhekirjeet olivat pelotelleet, että
        ne ovat yksi ja sama asia (jae 2). "Meidät kootaan Hänen luokseen", jae 1.

        Uskosta luopuneet jäävät antikrsituksen valtaan, joka Peto julistautuu ainoaksi Jumalaksi,
        jae 4. Ei tällöin edes voisi olla läsnä enää Herran seurakuntaa, tietenkään. Viidennessä
        jakeessa Paavali muistuttaa tästä jo ennenkin puhuneensa ja 6. jakeessa korostaa,
        että tiedämme siis, että seurakunnan läsnäolo pidättää antikrsituksen ilmaantumista vielä.

        Sitten jae 8 menee Sakarjan 14. lukuun (Vrt Dan 11-12. luvut sekä Ilm 12-13. luvut).
        Herra tulemuksessaan Öljymäelle (Apt 1:11-12, Sak 14:5) "henkäisee" Pedon pois,
        "eikä häntä enää ole", Dan 11:45.

        Dan 11-12 ja Ilm 12-13 luvut osoittavat antikristuksen 7 vuotisen vallan olevan täyttä valtaa
        vain viimeiset 3½ vuotta. Mutta koko kausi, nuo 2300 yötä ja päivää, on mainittu myös.
        Ehdottomasti lue 8. luku kokonaan!

        Dan 8:14
        Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua (2300) on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

        19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.   

        Hirvittävää ahdistuksen aikaa on erityisesti israelilaisille antikrsitusken viimeiset 3½ vuotta.
        Danielin viimeiset jakeet, Dan 12:11-13.

        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.   
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.   
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."   

        7-vuotisen lopunajan ahdistuksen puoliväliin asti on mukana seurakunta joidenkin asiantuntijoiden mukaan. Siitä eteenpäin ei voisikaan olla, sillä ne tapetaan, jotka
        tunnustavat Kristusta. Sehän kumoaisi totuuden ylöstempauksesta. Mutta kaikki saavat nähdä
        tempauksen ja valvomattomilla alkaa ahdistuksen
        aika, yhdessä Israelin kanssa.

           


      • uskoa harhaoppejasi??
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Maan ja helvetin välinen linkki, Uxseli-Axseli-akseli, inttää inttämästä päästyään:
        ## Miksi, ette voi olla kerrankin rehellisä ja
        Kirjoittanut: Axseli@ 21.5.2008 klo 08.17
        Voisitte kertoa kaikille tiettäväksi tämän 7 vuoden vihan ajan alkuperän salaisuuden. ##

        "Vihanajan alkuperän salaisuus" on hyvän ja pahan välisessä taistelussa, siinä että
        Herra tuomitsee kaikki kansat vihanajan kautta ja myötä. Siinä oikea vastaus kysymykseen.

        Itsepä olet ottanut puheen alle 2.Tess. luvun. Kronologia eli aikajärjestykset ovat tärkeitä.
        1. jakeessa Paavali erottelee 2 asiaa toisistaan, sillä valhekirjeet olivat pelotelleet, että
        ne ovat yksi ja sama asia (jae 2). "Meidät kootaan Hänen luokseen", jae 1.

        Uskosta luopuneet jäävät antikrsituksen valtaan, joka Peto julistautuu ainoaksi Jumalaksi,
        jae 4. Ei tällöin edes voisi olla läsnä enää Herran seurakuntaa, tietenkään. Viidennessä
        jakeessa Paavali muistuttaa tästä jo ennenkin puhuneensa ja 6. jakeessa korostaa,
        että tiedämme siis, että seurakunnan läsnäolo pidättää antikrsituksen ilmaantumista vielä.

        Sitten jae 8 menee Sakarjan 14. lukuun (Vrt Dan 11-12. luvut sekä Ilm 12-13. luvut).
        Herra tulemuksessaan Öljymäelle (Apt 1:11-12, Sak 14:5) "henkäisee" Pedon pois,
        "eikä häntä enää ole", Dan 11:45.

        Dan 11-12 ja Ilm 12-13 luvut osoittavat antikristuksen 7 vuotisen vallan olevan täyttä valtaa
        vain viimeiset 3½ vuotta. Mutta koko kausi, nuo 2300 yötä ja päivää, on mainittu myös.
        Ehdottomasti lue 8. luku kokonaan!

        Dan 8:14
        Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua (2300) on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

        19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.   

        Hirvittävää ahdistuksen aikaa on erityisesti israelilaisille antikrsitusken viimeiset 3½ vuotta.
        Danielin viimeiset jakeet, Dan 12:11-13.

        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.   
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.   
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."   

        7-vuotisen lopunajan ahdistuksen puoliväliin asti on mukana seurakunta joidenkin asiantuntijoiden mukaan. Siitä eteenpäin ei voisikaan olla, sillä ne tapetaan, jotka
        tunnustavat Kristusta. Sehän kumoaisi totuuden ylöstempauksesta. Mutta kaikki saavat nähdä
        tempauksen ja valvomattomilla alkaa ahdistuksen
        aika, yhdessä Israelin kanssa.

           

        ei tule kesää. Emme usko harhaoppejasi.


      • Rukiista leipää
        Axseli@ kirjoitti:

        Voisitte kertoa kaikille tiettäväksi tämän 7 vuoden vihan ajan alkuperän salaisuuden. Ei tässä ole kysymys mistään helmistä, vaan kysymys koskee heikonta linkkiä. Tämän linkin piti oleman aikoinaan Martti Lutherin uskon puhdistuksen tuhoaminen. Aivan oikein, tämä linkki ei tominut vielä Martin eläessä. Eikä edes Jesuiitta Riberakaan saanut nähdä työnsä tuloksia. Nykypolvi on niellyt Jesuiitan syötin aivan kiduksiinsa asti. Tämä Jesuiitta Tohtori keksi tämän teidän Hemiäis tarinanne. Minä tiedän tämä tarina on alkuaan viehättävä, kuitenkin tässä tarinassa on heikon linkki se, että se on tempaistu asiaan kuulumattomalta alueelta. Ymmärrän hyvin teidän Helmi ja Sika tarinat, koska olette joutuneet perustelemaan valheelle rakennettua rakkennelmaanne. Valhe laskelmat ovat asioita, jotka paljastuvat omana ajankohtanaan. Olkaa uskollisia luppuun asti, niin minä tulen antamaan teille voiton seppeleen!

        # Valhe laskelmat ovat asioita, jotka paljastuvat omana ajankohtanaan. Olkaa uskollisia luppuun asti, niin minä tulen antamaan teille voiton seppeleen! #

        Emme sinun voitonseppelettäsi huoli, sillä juuri sinulal on laskelmat, valhelaskelmat.
        Mutta meillä kristityillä on profeetan laskelma, yksinkertainen informaatio.

        Dan 8:11-14

        11 Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin.   
        12 Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle. Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se teki, siinä se menestyi.   
        13 Sitten minä kuulin yhden pyhän puhuvan, ja toinen pyhä sanoi sille, joka puhui: "Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?"   
        14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".   


        Dan 12:11-13

        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.   
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.   
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."   

        Öljymäelle Messias saapuu ja pyhäkkö asetetaan oikeuteensa "jälleen", Jerusalemin temppeli. Kaikki pyhät kirkastetut ovat Hänen mukanaan tietysti, Sak 14:5.

        Näin me uskomme


      • Axseli@
        Rukiista leipää kirjoitti:

        # Valhe laskelmat ovat asioita, jotka paljastuvat omana ajankohtanaan. Olkaa uskollisia luppuun asti, niin minä tulen antamaan teille voiton seppeleen! #

        Emme sinun voitonseppelettäsi huoli, sillä juuri sinulal on laskelmat, valhelaskelmat.
        Mutta meillä kristityillä on profeetan laskelma, yksinkertainen informaatio.

        Dan 8:11-14

        11 Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin.   
        12 Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle. Se sarvi heitti totuuden maahan, ja mitä se teki, siinä se menestyi.   
        13 Sitten minä kuulin yhden pyhän puhuvan, ja toinen pyhä sanoi sille, joka puhui: "Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?"   
        14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".   


        Dan 12:11-13

        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.   
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.   
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."   

        Öljymäelle Messias saapuu ja pyhäkkö asetetaan oikeuteensa "jälleen", Jerusalemin temppeli. Kaikki pyhät kirkastetut ovat Hänen mukanaan tietysti, Sak 14:5.

        Näin me uskomme

        ollemkaan maan päälle: olet kumonut Jesuiitta uskosi mukaan Jeesuksen saapumisen maan päälle. Olet tuhonnut Jeesuksen ilmoituksen tulostaan oikeaanaikaan Danielin ennustuksen mukaan. Olette todella menneet Jesuiitan koukkuun täydellisesti. Rehelliset tutkiat kutsuvat teidän kaltaistanne uskoa harhaksi, Mennessäsi satu Jesuiitan matkaan olet todella hieman eksynyt. Valhe on joskus hyvvin viettelevä: Miksi uskot valheisiin? Onko sinulla aivoissasi oikopsulku? Olen käynyt Domino asetelmasi läpimoneen kertaan. Ne eivät kestä Järkiajattelua. Mielikuvitus on naina mielikuvitusta, ehkä mielikuvitus on mielestäsi mukavampaa, mitä oli Lutherin totuus tässäkin asiassa: ==? etköluota Lutheriin lainkaan?


    • hirvas

      uskonnot ovat, niin myös adventismi. Jeesus ilmoitti ihmiskäskyjen ja oppien olevan TURHUUTTA, joten adventismikin voidaan lopettaa kokonaan täysin merkityksettömänä liikkeenä

      Miksi siis olla mukana ja palvella turhuutta, sillä Jeesus sanoi:

      Matteus 15:8-9

      8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
      9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

      Joka sanoo uskovansa Jeesukseen, pitää uskoa myös siihen, mitä Hän opetti. Adventismi on eräs turhuuden levittäjä maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe