Kun dollari oli laskussa niin ei ollut

ajatustakaan polttoaineen

hinnan alennuksesta,mutta kun dollarin kurssi vähän nousee ,niin heti hinta polttoaineissa nousee.Taas kusetetaan tavallista kansalaista ,ja ministerit siunaa ,kun ovat saaneet tukea vaali rahoitukseensa näiltä.Sama käytäntö tuntuu olevan veneilyssäkin.Kohta on vene niin täysi sovittuja pakollisia tarvikkeita ettei veneeseen mahdu kuin kuljettaja,entisten neljän matkustajan sijaan.Puhu sinä läpi täma lakialoite niin saat vaalirahaa.Tehdään vielä veneen katsastuksestakin tuottoisa raha sampo.

11

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dollareissa
      • dollareissa

        Bensan maailmanmarkkinahinnalle ja dollarin eurokurssille suomalainen autoilija eikä poliitikko voi mitään. Ei auta vaikka laitettaisiin millaisia barrikaadeja Arkadianmäelle.

        Ei kannata murehtia asioista, joihin ei voi itse vaikuttaa. Sen sijaan voit vaikuttaa hankkimalla seuraavaksi autoksi vähemmän bensaa/dieselin kuluttavan, ajamalla vähemmän ja taloudellisemmin.

        Näin minä tein. Polttoaineiden hintojen nousu ei rassaa enää tuon jälkeen.


      • Bensaa suonissa
        dollareissa kirjoitti:

        Bensan maailmanmarkkinahinnalle ja dollarin eurokurssille suomalainen autoilija eikä poliitikko voi mitään. Ei auta vaikka laitettaisiin millaisia barrikaadeja Arkadianmäelle.

        Ei kannata murehtia asioista, joihin ei voi itse vaikuttaa. Sen sijaan voit vaikuttaa hankkimalla seuraavaksi autoksi vähemmän bensaa/dieselin kuluttavan, ajamalla vähemmän ja taloudellisemmin.

        Näin minä tein. Polttoaineiden hintojen nousu ei rassaa enää tuon jälkeen.

        Miten on mahdollista, että jossakin EU maassa 95 bensa maksaa alle 1€/litra, autot lähes puoleen meidän hinnasta jne.? Vastaus on: VEROTTAJA, joka ottaa osansa (bensan hinnassa veroa taitaa olla jo 90% ja autoissa onko vielä yli 100%?). Öljyn maailmanmarkkinahinta on korkea, MUTTA samaan aikaan Neste/Fortum tahkoavat miljarditulosta, (joka kohta taasen jaetaan johtajille miljoonien eurojen optioina palkkiona hyvästä johtamisesta). Pitää myös muistaa, että paljon poliitikkoja istuu näissä johtoportaissa ja tietenkin ne kuuluisat vaalituet. Joku ehdotti tuolla netissä, että vastaisuudessa ostettaisiin bensat muualta kuin Nesteen asemilta. Ehdotus on hyvä, mutta eikös neste toimita kaiken suomessa myytävän mootoripolttoaineen eri huoltamoille =kartelli?


      • dollareissa
        Bensaa suonissa kirjoitti:

        Miten on mahdollista, että jossakin EU maassa 95 bensa maksaa alle 1€/litra, autot lähes puoleen meidän hinnasta jne.? Vastaus on: VEROTTAJA, joka ottaa osansa (bensan hinnassa veroa taitaa olla jo 90% ja autoissa onko vielä yli 100%?). Öljyn maailmanmarkkinahinta on korkea, MUTTA samaan aikaan Neste/Fortum tahkoavat miljarditulosta, (joka kohta taasen jaetaan johtajille miljoonien eurojen optioina palkkiona hyvästä johtamisesta). Pitää myös muistaa, että paljon poliitikkoja istuu näissä johtoportaissa ja tietenkin ne kuuluisat vaalituet. Joku ehdotti tuolla netissä, että vastaisuudessa ostettaisiin bensat muualta kuin Nesteen asemilta. Ehdotus on hyvä, mutta eikös neste toimita kaiken suomessa myytävän mootoripolttoaineen eri huoltamoille =kartelli?

        Ostin juuri uuden auton. Se maksoi 24 000 € täällä Suomessa. Sama auto Saksassa 22 000 €. Ero vain 2000 €. Elo alle 10% eikä 50%. Autot eivät enää ole paljon kalliimpia täällä Suomessa. Saksassa bensa on saman hintaista kuin Suomessa, diesel kalliimpaa.

        1,5 €/l maksavassa bensassa on veroa alle 60%. Parempi kerätä verorahat eri valmisteveroissa kuin tuloverossa. Valmisteveroissa pystyt itse vaikuttamaan maksamaasi veroon. Minä olen esim. minimoinut maksamani veron määrän. Autoni keskikulutus on alle 5 l/100 km. Mielummin verorahat bensasta kuin tuloveroista.

        Neste Oil tekee ilman muuta hyvää tulosta juuri nyt. Se kykenee jalostamaan dieseliä raskaistakin jakeista. Dieselistä saa maailmalla hyvän hinnan juuri nyt. Sen jalostusmarginaali on suuri. Miksi Nesteen pitäisi myydä polttoaineitta suomalaisille edellisemmin, jos siitä saa muualla paremman hinnan? Menestyvän yrityksen johtaja on aina palkkansa ansainnut.


      • on näemmä tehonnut
        dollareissa kirjoitti:

        Ostin juuri uuden auton. Se maksoi 24 000 € täällä Suomessa. Sama auto Saksassa 22 000 €. Ero vain 2000 €. Elo alle 10% eikä 50%. Autot eivät enää ole paljon kalliimpia täällä Suomessa. Saksassa bensa on saman hintaista kuin Suomessa, diesel kalliimpaa.

        1,5 €/l maksavassa bensassa on veroa alle 60%. Parempi kerätä verorahat eri valmisteveroissa kuin tuloverossa. Valmisteveroissa pystyt itse vaikuttamaan maksamaasi veroon. Minä olen esim. minimoinut maksamani veron määrän. Autoni keskikulutus on alle 5 l/100 km. Mielummin verorahat bensasta kuin tuloveroista.

        Neste Oil tekee ilman muuta hyvää tulosta juuri nyt. Se kykenee jalostamaan dieseliä raskaistakin jakeista. Dieselistä saa maailmalla hyvän hinnan juuri nyt. Sen jalostusmarginaali on suuri. Miksi Nesteen pitäisi myydä polttoaineitta suomalaisille edellisemmin, jos siitä saa muualla paremman hinnan? Menestyvän yrityksen johtaja on aina palkkansa ansainnut.

        Katsopa sen autosi OIKEA myyntihinta saksassa esim. www.mobile.de. Siis aivan uutena. Veikkaan hinnan olevan jossain 15-16teur paikkeilla. Varusteet vielä mukaan ja lähellä ollaan, että suomessa saat maksaa tuplat.

        Sitä suurempi hintaero sekä euroissa että prosenteissa, mitä paremmasta autosta on kyse. Juuri tuosta syystä ns. huonompia autoja (tojotat yms) ei parivuotiaina saksasta tuodakaan. Ei, sieltä tuodaan laatuautoja, jotka täällä maksavat aivan järjettömän paljon.

        Kun paremmat autot maksavat saksassa sen verran kuin nämä tojotat ja nissanit suomessa, ei olekaan mikään ihme, miksi esim. tojota on saksassa aika marginaalimerkki. Saksalaisillehan se on sama asia ajaa tojotalla kuin Lada suomalaisille.


    • hyvä veli systeemi

      "Tehdään vielä veneen katsastuksestakin tuottoisa raha sampo."

      Veneen katsastuksia voi tehdä ainoastaan veneilyseurat!
      Veneilyseurat katsastavat ainoastaan seuran omia veneitä. Jäsenmaksu on mitä on...
      Katsastus on ainoa tapa saada vakuutusalennus.

      • Kizza

        "Veneilyseurat katsastavat ainoastaan seuran omia veneitä. "

        Ei pidä paikkansa. Meidän seurassa katsastetaan villejäkin veneilijöitä, mutta hinta on 3x verrattuna mitä oman seuran jäseniltä pyydetään.

        Terv. nimim. "Lisenssin omaava venekatsastaja"


      • ymmärtänyt asiaa

        Nyt olikin kyseessä lakialoitteen tekeminen, jahka ensin päästään eduskuntaan. Näin päästään eroon kaiken maailman epäpätevistä firapeli katsastajista ja hommaan vaaditaan jatkossa laivanrakennusinssin ja konemestarin yhdessä suorittama katsastus, joka tehdään pakolliseksi kaikille rekisteröidyille veneille.


      • turhakkeisiin
        ymmärtänyt asiaa kirjoitti:

        Nyt olikin kyseessä lakialoitteen tekeminen, jahka ensin päästään eduskuntaan. Näin päästään eroon kaiken maailman epäpätevistä firapeli katsastajista ja hommaan vaaditaan jatkossa laivanrakennusinssin ja konemestarin yhdessä suorittama katsastus, joka tehdään pakolliseksi kaikille rekisteröidyille veneille.

        Lisäksi lyödään vero veneilijälle, joka on suuruudeltaan 3x koneessa olevien moottorihevosvoimien määrä 30€/pituusmetri.

        Maksun laiminlyönnistä vene pistetään valtion torpedolaivojen harjoitusmaaliksi.

        Kuulostaanko hyvältä?


      • ymmärtänyt asiaa kirjoitti:

        Nyt olikin kyseessä lakialoitteen tekeminen, jahka ensin päästään eduskuntaan. Näin päästään eroon kaiken maailman epäpätevistä firapeli katsastajista ja hommaan vaaditaan jatkossa laivanrakennusinssin ja konemestarin yhdessä suorittama katsastus, joka tehdään pakolliseksi kaikille rekisteröidyille veneille.

        En tiedä katkeruutesi syytä mutta aikoinaan lähes 20v seuran venekatsastajana olleena olen sitä mieltä, että venekatsastus siinä muodossa kuin se seurojen järjestämänä oli ja on nytkin on aivan riittävä takaamaan veneilyn turvallisuuden rakenteiden kannalta.

        Veneilijöiden katsastusta sen sijaan pitäisi lisätä, tietty vesiliikenteen tuntemus pitäisi vaatia muilta kuin soutajilta ja 5hv perämoottorilla katiskalle meneviltä ukoilta (akoilta myös).

        Seuraavaksi onnittelen tämän saitin alan laajentamisesta myös vesiliikenteen puolelle, tähän astihan se on ainakin viime aikoina ollut kuivanlaista menoa.


      • pahemmin
        karva.naamari kirjoitti:

        En tiedä katkeruutesi syytä mutta aikoinaan lähes 20v seuran venekatsastajana olleena olen sitä mieltä, että venekatsastus siinä muodossa kuin se seurojen järjestämänä oli ja on nytkin on aivan riittävä takaamaan veneilyn turvallisuuden rakenteiden kannalta.

        Veneilijöiden katsastusta sen sijaan pitäisi lisätä, tietty vesiliikenteen tuntemus pitäisi vaatia muilta kuin soutajilta ja 5hv perämoottorilla katiskalle meneviltä ukoilta (akoilta myös).

        Seuraavaksi onnittelen tämän saitin alan laajentamisesta myös vesiliikenteen puolelle, tähän astihan se on ainakin viime aikoina ollut kuivanlaista menoa.

        Ei tässä oikeasti katkeria olla, hyvin menee mutta menköön sinänsä.

        Minusta vain etenkin moottoriveneet ovat turhakkeita siitä pahimmasta päästä, kulutus/h on aivan käsittämättömän suurta nuissa vähänkään nopeammissa (runkonopeus > 11kn) purtiloissa.
        Mitään todellista ympäristön haittaveroa niistä ei kerätä, vaikka liki 100% veneistä on ilman katalysaattoreita ja hiukkassuodattimia. Päästömittauksia ei tee kukaan (vrt. autokatsastus), kun ei taida mittarit kestää peräprutkun saastetuubaa. Saavat koneet olla vaikka minkälaisissa "naapurin puistomekaanikon" säädöissä niin kauan kun jotekin käyvät. Paljokohan menee löpöä/bensaa autojen maailmaan verrattuna sadalla km:lla kun veneenä on esim yleinen/vaatimaton yhdistelmä finnsport 650AC 115 hp 2T jammulla/marinerilla?

        Puhumattakaan modernista vesiliikennekäyttäytymisestä, viistetään saarennokasta oikaisten mahdollisimman paljon, mitä enemmän vauhtia ja ääntä sen parempi. Mitä siitä, vaikka räkänokat tyrkkii targoillaan "jätti"aaltoja rantaan missä muksut leikkii. Nykyään ei uskalla edes uida kahtakymmentä metriä kauemmas omasta rannasta, hyvä kun poijulle ja takaisin kärsii mennä.
        No se siitä ja takaisin asvalttipetojen maailmaan.

        t: lauttayhteyden takana asuva


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      97
      4812
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      170
      4425
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      86
      4207
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2678
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2097
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1880
    9. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1759
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1747
    Aihe