"Seinäjoki paisuu asukasmäärältään vuoden vaihteessa yhä suuremmaksi, kun Nurmo ja Ylistaro yhdistyvät siihen. Turvakoti joutuu sulkemaan ovensa ja "Seinäjoki aikoo järjestää jatkossa turva-asumispalvelunsa itse yhden turva-asunnon ja sosiaalipäivystyksen avulla". Entä sitten, jos usealla äidillä on samanaikainen tarve päästä lasten kanssa suojaan yöaikaan väkivaltaiselta puolisoltaan? Arpooko kaupunki turvaan pääsevän perheen vai sullooko kaikki avun tarvitsijat samaan asuntoon?"
Mobile toimii myös harjoittelupaikkana monelle opiskelijalle ja toiminnan supistumisen myötä, tämäkin mahdollisuus katoaa.
Ilkassa hyvää tekstiä
40
3158
Vastaukset
- Ärsyyntynyt
Seinäjoki säästää väärässä paikassa, mutta patsaita ollaan kyllä siirtämässä paikasta toiseen. Siirtäminen ei ole mitään ilmaista puuhaa.
- Naapuri.
Hyvä Seinäjoki .Lopettakaa kaikki turha ja laittakaa rahat SIRKUSHUVEIHIN, kansa taputtaa ja kaikilla on kivaa.Kulttuuria pitää olla paljon.Saatte nauttia sillä yksin eihän Ylistarolaiset ja Nurmolaiset maalaistollot ymmärrä kulttuurista yhtään mitään.
- HOIDETAAN NÄIN
PÄÄASIA, että voidaan juhlia kuntaliitosta 10 päivää putkeen.Rahaa laitetaan tunnetusti juhlintaan ja kaikkeen hömppään mutta ei sen juhlinnan seurauksiin satsata mitään.
Lintukodossa eletään ja silmät ummistetaan totuuksilta. - Ihmettelen Seinäjokea
Miten ihmeessä yksi tyhjä asunto voi korvata turvakodin työntekijöineen?
Kaupungin sivuilta poimittua: Sosiaalipäivystys tarkoittaa virka-ajan ulkopuolella tapahtuvaa sosiaalityön akuuttipalvelujen järjestämistä sosiaalisissa hätä- ja kriisitilanteissa.
Sosiaalipäivystäjä on tavoitettavissa hätäkeskuksen kautta hätänumerosta 112.
Eli jos väkivallan uhri kaipaa apua sinne turva-asuntoonsa, hän hälyttää sinne sosiaalipäivystäjän? Ja entä virka-aikana? Sosiaalitoimistoon juttelemaan?
Liikaa kysymyksiä, joihin Seinäjoki vastaa yhdellä hienolla lauseella.- Roolikuskg Enrulf
Mutta kaikella säästöllä voidaan avata jo kauan odotettu lomakylä luonnonkauniin golf-radan kupeeseen. Maanomistajia on jo kahviteltu ja neuvotteluja käyty lisämaiden hankkimista varten.
Muutama tontti taloineen on myös aikeissa ostaa pois pallon edestä. Talojen asukkaat kun valittavat ylimääräisistä lommoista katumaasturiensa katoilla. Jotkut golf-pelaajat ovat suositelleet rakennustyömaakypäriä pihatöitä tekeville golf-naapureilleen pelien ajaksi. Pelaajien taso ilmeisesti niinkin paljon heikentynyt, kun pallot eivät pysy tarkoitetulla reitillään. - maat&mannut
Roolikuskg Enrulf kirjoitti:
Mutta kaikella säästöllä voidaan avata jo kauan odotettu lomakylä luonnonkauniin golf-radan kupeeseen. Maanomistajia on jo kahviteltu ja neuvotteluja käyty lisämaiden hankkimista varten.
Muutama tontti taloineen on myös aikeissa ostaa pois pallon edestä. Talojen asukkaat kun valittavat ylimääräisistä lommoista katumaasturiensa katoilla. Jotkut golf-pelaajat ovat suositelleet rakennustyömaakypäriä pihatöitä tekeville golf-naapureilleen pelien ajaksi. Pelaajien taso ilmeisesti niinkin paljon heikentynyt, kun pallot eivät pysy tarkoitetulla reitillään.Hinta pitää saada ylöspäin ja reippaasti. Ei riitä tuo 22000 euron tarjous hehtaarilta enää, kun maat on jo jokirantoja myöten salaojitettu ja kylvetty. Tähän malliin eräs maanomistajista antoi palautetta kahvittelutilaisuudessa.
- Kynnys
Voi ei.
Mobile oli hieno asia.
Minulla on henkilökohtainen kokemus vuosien takaa. Kuka tahansa saattaa joutua elämässään tilanteeseen, jossa ei omat neuvot tai voimat auta,kysymyksessä ei tarvitse olla edes fyysinen väkivalta.
Mobileen kynnys oli tarpeeksi matala, sen puoleen oli helppo kääntyä, mutta että pitäisi ottaa yhteyttä kaupungin sosiaalipäivystykseen...
Joskus ihminen voi olla niin syvällä elämäntilanteessaan, että ei kykene näkemään siten kuin ulkopuolinen tilanteen näkee. Ei edes omaa avun tarvettaan. Seinät kaatuvat päälle ja tuntuu, ettei ulos pääsyä ole olemassa.
On ahdistunut ja väsynyt. Lapset kärsivät.
Tällaisessa tilanteessa kynnyksen hakea apua pitää olla matala!
Sosiaalipäivystys kuulostaa kliiniseltä ja sellaiselta, että sinne ehkä joku ystävä voi toisen puolesta ottaa yhteyttä.
Jos on sellaista ystävää.- Survivor
Sain tukea koota elämäni palaset uudelleen ja lapseni sai uuden, väkivallattoman elämän. Onneksi poliisit tiesivät, minne viedä, monesti kuulee, että nainen jätetään yksin kotiinsa lastensa ja pelkonsa kanssa. Minulla ei vielä siinä vaiheessa ollut ystäviä täällä eikä siis mitään paikkaa, minne mennä. Mietin vain muita silloisessa tilanteessani olevia. Avaanko heille oman kotini ovet...?
- jklfdajgd
Survivor kirjoitti:
Sain tukea koota elämäni palaset uudelleen ja lapseni sai uuden, väkivallattoman elämän. Onneksi poliisit tiesivät, minne viedä, monesti kuulee, että nainen jätetään yksin kotiinsa lastensa ja pelkonsa kanssa. Minulla ei vielä siinä vaiheessa ollut ystäviä täällä eikä siis mitään paikkaa, minne mennä. Mietin vain muita silloisessa tilanteessani olevia. Avaanko heille oman kotini ovet...?
Laittakaa suoraan sähköpostia kaupungin päättäjille. Heidän sähköpostiosoitteensa löytyvät Seinäjoen kaupungin nettisivuilta. He ovat siellä edustamassa teitä ja teidän tahtoanne.
- Survivor
jklfdajgd kirjoitti:
Laittakaa suoraan sähköpostia kaupungin päättäjille. Heidän sähköpostiosoitteensa löytyvät Seinäjoen kaupungin nettisivuilta. He ovat siellä edustamassa teitä ja teidän tahtoanne.
tosiaankin, että kaupunki välittää? Jos välittäisi, meillä olisi turvakoti. Kaupunki edustaa tangomarkkinoita, provinssia ja savuttomuutta. Joku muu voisi jatkaa listaa?
- Kynnys
jklfdajgd kirjoitti:
Tämän ketjun olen Seinäjoen kaupungin postiin linkittänyt. Vähän se on, mutta on se edes jotakin.
- Viikonloppusauhuttelija
Kodin on oltava turvallinen kaikille. Mutta päättäjien mielestä Seinäjoen on oltava savuton...
- Kynnys
Ei nyt sekoitettaisi tangomarkkinoita ja savuttomuutta tähän asiaan.
Savuttomuus on sekin hyvä, tangomarkkinat on hyvä juttu ja turvallisuus perheessä on tuiki tärkeä asia.
Turvallisuutta takaa se, että on paikka johon on helppo mennä katkaisemaan hädän kierre ja saamaan tukea jotta voisi rakentaa uuden paremman elämän. - Tangotappio
Kynnys kirjoitti:
Savuttomuus on sekin hyvä, tangomarkkinat on hyvä juttu ja turvallisuus perheessä on tuiki tärkeä asia.
Turvallisuutta takaa se, että on paikka johon on helppo mennä katkaisemaan hädän kierre ja saamaan tukea jotta voisi rakentaa uuden paremman elämän.Tangoihin ja savuttomuuteen on budjetoitu rahaa, turvallisuuteen ei. Ei ole kuule enää tätä sun paikkaa johon-helppo-mennä-katkaisemaan-hädän-kierre-saamaan-tukea-JOTTA-voisi-rakentaa-uuden paremman-elämän.
- asiaan
Tangotappio kirjoitti:
Tangoihin ja savuttomuuteen on budjetoitu rahaa, turvallisuuteen ei. Ei ole kuule enää tätä sun paikkaa johon-helppo-mennä-katkaisemaan-hädän-kierre-saamaan-tukea-JOTTA-voisi-rakentaa-uuden paremman-elämän.
Ollaan sekoittamatta muita asioita tähän nippuun juuri sen takia, että saataisiin huomio nimenomaan tähän: että-sellaista-paikkaa-Ei-Enää-Ole.
Aina voidaan keskustella loputtomiin prioriteeteista rahan jaossa.
Nyt olisi tärkeintä saada huomio juuri tähän erittäin epäonnistuneeseen päätökseen lopettaa Mobilen hyvä työ ja tärkeä asema kaupungissa. - Mutta näin siis Jyväskylässä
asiaan kirjoitti:
Ollaan sekoittamatta muita asioita tähän nippuun juuri sen takia, että saataisiin huomio nimenomaan tähän: että-sellaista-paikkaa-Ei-Enää-Ole.
Aina voidaan keskustella loputtomiin prioriteeteista rahan jaossa.
Nyt olisi tärkeintä saada huomio juuri tähän erittäin epäonnistuneeseen päätökseen lopettaa Mobilen hyvä työ ja tärkeä asema kaupungissa.Jos nimimerkki Kynnys olet tuonut Seinäjoen päättäjien tietoon tämän keskustelun, tässä heille lisää pohdittavaa:
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/yöllinen-apu-vähenee-jyväskylässä(120143).ece
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/kriisikeskus-mobile-kriisissä(120509).ece
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/kaupunki-aikoo-pelastaa-mobilen(123523).ece?utm_source=rss_feed&utm_medium=rss
Nyt olisi Seinäjoen kaupungilla hyvä mahdollisuus pelastaa meidän Mobile! Ottakaa mallia Jyväskylästä! - liisatar
Kynnys kirjoitti:
Turvallisuutta takaa se, että on paikka johon on helppo mennä katkaisemaan hädän kierre ja saamaan tukea jotta voisi rakentaa uuden paremman elämän.Jokaisella kaupungilla ja kunnalla on vain yksi rahasumma käytössä. Se vain jaetaa moneen pieneen palaseen. Miten se jaetaan, ratkaisee hyvin paljon ihmisten hyvinvointiasioissa, koskettaen sitten kulttuuria, sosiaaliasioita, terveydenhoitoa tai sitten herrojen juhlintaa. Juuri tässä kohtaa päättäjien pitää laittaa arvot kohdalleen ja katsoa tärkeysjärjestys, turvallisuutta unohtamatta. Jos herrat eivät ymmärrä mitä pelko ja hätä ovat, saattaa lintukodissakin idylli särkyä, aivan yllättäen ja yllättävissäkin yhteiskuntaluokissa.
- liisatar
Seinäjoki on astumassa takaisin pimeälle kaudelle unohtaen yhteisöllisen vastuullisuuden ihmisyydestä ja turvallisuudesta. Seinäjoella ei tosiaankaan pärjätä pelkän päivistyksen ja yhden tukiasunnon turvin. Tämän ikävä tosiseikka tuntuu unohtuvan päättäjiltä, ei aiota yritää edes turvata täysin puollustuskyvyttömien lasten arkea. Kaikenlainen sosiaalinen hätä on yhteiskunnassa aina vain lisääntynyt ja lisääntyy kun se halutaan yhteiskunnan kautta kieltää olemassa olevana asiana. Häpeä ja itsensä syyllistäminen on tappanut monta ihmistä. Ja täytyy muistaa, ettei Seinäjoella ole vieläkään paikkaa naispuolisille alkoholisteille, mutta miehille kyllä on Finskankaarella asuntola. Ehkä tässä Mobilen asiassakin on väheksyntää naisia ja lapsia kohtaan. Mutta ehkä Seinäjoen päättäjät avaavat omat ovensa avuntarvitsijoille...
- sussoo
olen järjestämässä mielenilmausta mobilen sulkemista vastaan 5.6.tervetuloa mobilen eteen kello 13.vastarinta on luvallista jopa suotavaa
- Hyvä idis, mutta
Missä ajattelit ilmoittaa asiasta (muualla siis kuin täällä, että saadaan sinne ihmisiä ja julkisuutta) ja eikö kaupungintalo olisi otollisempi paikka? En minä lähde minnekään pelkästään tämän ilmoituksesi perusteella..
- sussoo
Hyvä idis, mutta kirjoitti:
Missä ajattelit ilmoittaa asiasta (muualla siis kuin täällä, että saadaan sinne ihmisiä ja julkisuutta) ja eikö kaupungintalo olisi otollisempi paikka? En minä lähde minnekään pelkästään tämän ilmoituksesi perusteella..
aion laittaa ilkkaan pienen ilmoituksen.kuulun valtakunnalliseen vas.naisten järjestöön valtikkaan ja olen ollut yhteydessä vaasaan ja eri puolelle suomea asian tiimoilta.
- että välität!
sussoo kirjoitti:
aion laittaa ilkkaan pienen ilmoituksen.kuulun valtakunnalliseen vas.naisten järjestöön valtikkaan ja olen ollut yhteydessä vaasaan ja eri puolelle suomea asian tiimoilta.
Toivottavasti ilmoituksesi saa ansaitsemansa huomion ja sinä samaten!
Ilkan kirjoituksesta vielä: Seinäjoki paisuu asukasmäärältään vuoden vaihteessa yhä suuremmaksi, kun Nurmo ja Ylistaro yhdistyvät siihen. Turvakoti joutuu sulkemaan ovensa ja
"Seinäjoki aikoo järjestää jatkossa turva-asumispalvelunsa itse yhden turva-asunnon ja sosiaalipäivystyksen avulla".
SEINÄJOKI AIKOO. ENTÄ NURMO JA YLISTARO?
Sinne samaan turva-asuntoonko ängetään kaikkien kolmen kunnan turvaa tarvitsevat? Ymmärtääkseni Nurmo ja Ylistaro ovat käyttäneet aikaisemmin myös Mobilen palveluita eikä näiden kuntien osalta ole kuulunut mitään, että mitä jatkossa.
Käsittämätöntä. Hyvä, että joku tekee asialle jotain, se ei riitä, että me kaikki tässä surkuttelemme asiaa. Voi voi ja hei hei turvakoti. - Ilkallinen
että välität! kirjoitti:
Ilkan kirjoituksesta vielä: Seinäjoki paisuu asukasmäärältään vuoden vaihteessa yhä suuremmaksi, kun Nurmo ja Ylistaro yhdistyvät siihen. Turvakoti joutuu sulkemaan ovensa ja
"Seinäjoki aikoo järjestää jatkossa turva-asumispalvelunsa itse yhden turva-asunnon ja sosiaalipäivystyksen avulla".
Sinne samaan turva-asuntoonko ängetään kaikkien kolmen kunnan turvaa tarvitsevat? Ymmärtääkseni Nurmo ja Ylistaro ovat käyttäneet aikaisemmin myös Mobilen palveluita eikä näiden kuntien osalta ole kuulunut mitään, että mitä jatkossa.
Käsittämätöntä. Hyvä, että joku tekee asialle jotain, se ei riitä, että me kaikki tässä surkuttelemme asiaa. Voi voi ja hei hei turvakoti.Tervetuloa mielenilmaukseen Mobilen turvakotipalvelun sulkemista vastaan torstaina 5.6. klo 13.00 Mobilen eteen, siitä kulkueena kaupungintalon eteen. Järjestää: Seinäjoen Vasemmisto Vasemmistonaiset
- Nettiadressi?
Ilkallinen kirjoitti:
Tervetuloa mielenilmaukseen Mobilen turvakotipalvelun sulkemista vastaan torstaina 5.6. klo 13.00 Mobilen eteen, siitä kulkueena kaupungintalon eteen. Järjestää: Seinäjoen Vasemmisto Vasemmistonaiset
Hienoa että joku toimii, toivottavasti teitä tulee paljon!
Mitenkähän saisitte näkymään joukossa myös meidät jotka olemme silloin töissä?
Keräisittekö nettiadressia tai jotakin viemään terveisiä meiltä?
Adressi pitäisi vaan avata pian.
Terveisin ei niin vasemmistonainen :-) - yyppkk
Nettiadressi? kirjoitti:
Hienoa että joku toimii, toivottavasti teitä tulee paljon!
Mitenkähän saisitte näkymään joukossa myös meidät jotka olemme silloin töissä?
Keräisittekö nettiadressia tai jotakin viemään terveisiä meiltä?
Adressi pitäisi vaan avata pian.
Terveisin ei niin vasemmistonainen :-)Myös nettiadressin kannalla!!
Kuka osaisi sellaisen väsätä? - Kynnys
Ilkallinen kirjoitti:
Tervetuloa mielenilmaukseen Mobilen turvakotipalvelun sulkemista vastaan torstaina 5.6. klo 13.00 Mobilen eteen, siitä kulkueena kaupungintalon eteen. Järjestää: Seinäjoen Vasemmisto Vasemmistonaiset
Toivottavasti ihmiset löytävät adressin.
Voisitte ehkä sitten viedä sen mukananne Mobileen/Seinäjoen kaupungille?
Pääsisimme kaikki tavallaan mukaanne mielenilmaisuun. - sussoo
että välität! kirjoitti:
Käsittämätöntä. Hyvä, että joku tekee asialle jotain, se ei riitä, että me kaikki tässä surkuttelemme asiaa. Voi voi ja hei hei turvakoti.27.5 oli ilkassa ilmoitus mielenilmauksesta.väkeä paikalle sankoin joukoin.
- huolissaan oleva
En voi myöskään ymmärtää että tälläinen toiminta lopetetaan, josta on varamsti apua monelle joka sellaista tarvitsee. Ei kaikilla ole ystäviä tai sukulaisia joitten puoleen voisi kääntyä, kun väkivaltaisesta kodista haluaa päästä pois. Nyt sitten lapset joutuu näkemään vaäkivaltaa kotona, kun äidillä ei ole paikkaa minne mennä turvaan lapsen kanssa :( Tosi surullinen asia Mobilen turvakodin lopettaminen :(
- bravdra
seinäjoki on ihan perseestä. omaan napaan tuijottajia piisaa kaupunginvaltuustos ja halituksessa ihan tarpeeksi, toivottavasti nurmoolaaset osaavat äänestää paremman syssyllä
- sillä
Tuskin päättäjien on tarvinnut ikinä turvautua turvakodin palveluihin. Ei muuta kuin hotelliin ja psykiatrit avuksi, jos päättäjän rouvaa alkaa ahdistaa kotona olo. Tai sitten pidetään kulissit ylväästi pystyssä.
Minun isäni hakkasi äitiäni, kun olin pieni. Ei silloin ollut turvakotia ja lopulta sukulaisetkin kyllästyvät. Eikä sukulaisista ole ammattiavuksi. Voin vain kuvitella, mitä oma elämäni olisi ollut, jos äitini olisi päässyt turvaan jo silloin, kun minua ei vielä ollut...
- Munakka71
Kepun paska lehdykkä
- Monia näkökantoja
Yritetään ohittaa ne, eikä anneta häiritä.
On olemassa paljon ns. hyvin toimeentulevia perheitä joissa on totuttu pitämään julkisivua kunnossa esimerkiksi pahoinpitelijän näkyvän ammatin vuoksi.
Soppaan kun lisää vielä esim. narsismiongelmia,tai puolison alistamista ja vähättelyä kynnys astua ulos tilanteesta on todella korkea.
Näitä ongelmia on yhtä paljon kaikissa sosiaaliluokissa ja kaikkien on helpompi lähestyä "ystävien kodin oloista" Mobilea kuin sosiaalipäivystystä, joka jo sananakin on kamala. - jatkukoon
Yksi turva-asuntoko korvaisi Mobilen?
Yksi sosiaalipäivystäjäkö korvaisi nuo Mobilen työntekijät, jotka ovat yötäpäivää saatavilla, läsnä.
Olettaako päättäjät, että kun on yksi avun/asunnontarvitsija saatu turva-asuntoon niin asia olisi sillä selvä? Hän saattaa tarvita keskusteluapua, lastenhoitoapua ym. Entäs, jos samaan "syssyyn" tarvitsee apua toinen perhe? Ja vaikka vielä kolmas? Useampi jäsenisiä tietenkin.
Ehkäpä kaikilla pieniä lapsia muutama.
Mobilessa tälläisetkin uskaltavat kallistaa päänsä tyynyyn, siellä ei tarvitse olla yksin eikä pelätä, aina on henkilökunta paikalla.
Milloinkaan ei voi tietää, koska jotain sattuu omalle tai läheisten kohdalle.- iknöoe oji
sosiaalipäivystys kirjoitti:
Häpeän nykyisen kotikaupunkini puolesta, itse olen vapaaehtoisena Mobilessa, enkä voi uskoa korviani. Vasta vuoden alussa oli uutissa että seinäjoki on plussalla rahakirstunsa kanssa..Miksi niitä rahoja ei voi käyttää mihinkään yleishyödylliseen?
Valitettavasi olen töissä mielenilmauksen aikaan, mutta saavun paikalle heti kun pääsen. Nyt kaikki seinäjokiset ja muut pohojanmaalaiset ja liikkeelle. Pelastetaan seinäjoki isolta virheeltä!
- Tukea
Adressi löytyy osoitteessa www.adressit.com/mobile.
- liisatar
Hyvä, että voi osallistu hyvän asian puolesta allekirjoittamalla nimeni mobolen puolesta kerättävään adressiin. Itse 5.6. tapahtumaan ei aikataulu anna myöten mutta vierellänne kävelen. Olen saanut niin monta keraa avun ystävilleni Mobilesta ja joka kerta olen heidät sinne hyvillä mielin jättänyt, turvalliseen ja lamminhenkiseen paikkaan jossa saa mukkua unessa pelkäämättä sitä seuraavaa potkua tai lyöntiä. Murehdin nyt monen elämää miten käy mutta ketään oveltani en käännyt. Mutta tästä lähtien teen itse rikosilmoituksen poliisille jokaisesta perheväkivaltaan kohdentuvasta asiasta.Ison kiitoksen tarvitsee henkilö joka laittoi adessin Mobilen puolesta matkaan. OSALLISTUKAA YSTÄVÄT
- leenis
liisatar kirjoitti:
Hyvä, että voi osallistu hyvän asian puolesta allekirjoittamalla nimeni mobolen puolesta kerättävään adressiin. Itse 5.6. tapahtumaan ei aikataulu anna myöten mutta vierellänne kävelen. Olen saanut niin monta keraa avun ystävilleni Mobilesta ja joka kerta olen heidät sinne hyvillä mielin jättänyt, turvalliseen ja lamminhenkiseen paikkaan jossa saa mukkua unessa pelkäämättä sitä seuraavaa potkua tai lyöntiä. Murehdin nyt monen elämää miten käy mutta ketään oveltani en käännyt. Mutta tästä lähtien teen itse rikosilmoituksen poliisille jokaisesta perheväkivaltaan kohdentuvasta asiasta.Ison kiitoksen tarvitsee henkilö joka laittoi adessin Mobilen puolesta matkaan. OSALLISTUKAA YSTÄVÄT
Mielestäni tämä on viesti Seinäjoen kaupungilta, että meillä tässä mahtavassa kaupungissa ei tämän kaltaisia ongelmia ole. Komealta pitää näyttää ja ongelmat lakaistaan maan alle.
Mobile on paikka, jonne on matala kynnys tulla hakemaan apua. Miettikää, kuinka paljon apua jää hakematta sen takia, että se noloa ja mietitään, mitä muut ihmiset ajattelevat. Etelä-Pohjalainen menttaliteetti on vähän sellainen, että kulisseja pidetään pystyssä viimeiseen asti. Jos tämän kaltainen paikka kuin Mobile on onnistunut laskemaan kynnystä, on sääli, että kuljetaan taas takapakkia kehityksessä :(
Harmittaa todella, etten pääse töiden takia osallistumaan mielenilmaukseen, adressin toki allekirjoitin. Olen myös hengessä mukana!
- Tiina Hietala
Olen vanhustyö sektorilla työskentelevä tamperelainen lähihoitaja, ja kiehun vihasta mobilen kaltaisille tapauksille..on se ihan p....tä kun aina ja usein juuri sosiaali ja hoitoalan puolella tehdään hölmöläis-satuja.Väkivalta ja mielenterveys ongelmat ovat lisääntyneeet yhteiskunnassamme ja em.palveluista ei olisi yhtään varaa supistaa. Rahan valtako niin suuri että ns.herran pienet ja muut onnettomat voidaan unohtaa? Ois kirveellä työtä eli missä nämä väkivaltaa paenneet viettävät turvallista yötä.
- liisatar
Vielä ehtii pyytää lehdistöä paikalle kun mielenilmaus Mobilen puolesta käynnistyy. Luulisi Seinäjoen päälehden olevan kiinnostunut samoin kuin pienemmät ns. paikallislehdet. Kiivaasti sähköpostia eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1302671Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/702077Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1341780Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee201659- 1181607
- 1391306
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su881074Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441025"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48982Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917