Kulkevatko tomaatti ja suklaa usein allergioissa "käsi kädessä"? Tuli mieleen, kun tomaatti ei neidille käy ja nyt on taas jotain oiretta. Voisiko suklaa olla nyt syypää? Imetän ja todella vaikeaa on löytää siksi syypäät.
tomaatti + suklaa???
5
639
Vastaukset
- siinä sitten on?
Kai sinä itse tiedät, mitä suuhusi laitat? Mitä se imetys tässä häiritsee?
- kohta joku kumminkin
kysyy, annatko kiinteitä. Joten kerroin sen jo valmiiksi;) Toisaalta, ei kai se tieto suakaan pitäisi häiritä;)
- pojun äiti
Lapsi, joka saa äidinmaitoa ja muutakin ruokaa, voi saada allergiaoireita joko omista syömisistään tai äitinsä syömisistä. Oireista ei voi mitenkään päätellä, kummasta oireet tulevat.
Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että tomaatti ja suklaa eivät allergeeneina ole mitenkään lähellä toisiaan, mutta joku voi olla niille molemmille allerginen ja saada jopa samanlaisia oireita kummastakin.
Allergioita selvitellessä ei kannata liian paljon tuijottaa niitä listoja, joissa kerrotaan, mikä on minkäkin kanssa lähelllä toisiaan, koska aina ei allergiat noudata mitään ennalta arvattavaa logiikkaa. Sitä vältetään mistä tulee oireita, mutta jos joku lähisukulainen ei aiheuta oireita, voi sitä sitten syödä. Esim. jos punainen omena käy, mutta vihreä ei, niin punaista saa syödä, mutta vihreää ei. - tulet kyselemään
kohta joku kumminkin kirjoitti:
kysyy, annatko kiinteitä. Joten kerroin sen jo valmiiksi;) Toisaalta, ei kai se tieto suakaan pitäisi häiritä;)
Itse asiassa alkuperäisestä viestistä ei käy ilmi, annatko kiinteitä vai et. Kerrot vain, että imetät.
Eli siis siltä pohjalta rajauksen pitäisi olla kovin helppoa, siis jos imetät pelkästään = tiedät mitä syöt.
Ei se mitenkään minua häiritse, eikä se imetyskään. Pojot sulle, että imetät! - ainakin minua
pojun äiti kirjoitti:
Lapsi, joka saa äidinmaitoa ja muutakin ruokaa, voi saada allergiaoireita joko omista syömisistään tai äitinsä syömisistä. Oireista ei voi mitenkään päätellä, kummasta oireet tulevat.
Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että tomaatti ja suklaa eivät allergeeneina ole mitenkään lähellä toisiaan, mutta joku voi olla niille molemmille allerginen ja saada jopa samanlaisia oireita kummastakin.
Allergioita selvitellessä ei kannata liian paljon tuijottaa niitä listoja, joissa kerrotaan, mikä on minkäkin kanssa lähelllä toisiaan, koska aina ei allergiat noudata mitään ennalta arvattavaa logiikkaa. Sitä vältetään mistä tulee oireita, mutta jos joku lähisukulainen ei aiheuta oireita, voi sitä sitten syödä. Esim. jos punainen omena käy, mutta vihreä ei, niin punaista saa syödä, mutta vihreää ei.ovat auttaneet. Muuten en ikinä olisi hoksannut niin nopeasti, että esim. muna ja nauta ovat usein maidon seuralaisena. Vauva reagoi pelkästään suolistolla viivästyneesti, joten todella hankalaa on löytää syypäät oireisiin. Mukava olisi itsekin syödä kaikkea mahdollista! En siis ole vielä käyttänyt neitiä tutkimuksissa, lähete on laitettu keskussairaalaan menemään. Olen vain pitänyt ruokapäiväkirjaa ja koettanut keksiä, mikä milloinkin voisi olla oireiden taustalla. Todella hankalaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.394542- 512010
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521631Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2621603Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911148Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481123Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097- 671073
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061