tomaatti + suklaa???

allergiatäti

Kulkevatko tomaatti ja suklaa usein allergioissa "käsi kädessä"? Tuli mieleen, kun tomaatti ei neidille käy ja nyt on taas jotain oiretta. Voisiko suklaa olla nyt syypää? Imetän ja todella vaikeaa on löytää siksi syypäät.

5

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä sitten on?

      Kai sinä itse tiedät, mitä suuhusi laitat? Mitä se imetys tässä häiritsee?

      • kohta joku kumminkin

        kysyy, annatko kiinteitä. Joten kerroin sen jo valmiiksi;) Toisaalta, ei kai se tieto suakaan pitäisi häiritä;)


      • pojun äiti

        Lapsi, joka saa äidinmaitoa ja muutakin ruokaa, voi saada allergiaoireita joko omista syömisistään tai äitinsä syömisistä. Oireista ei voi mitenkään päätellä, kummasta oireet tulevat.

        Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että tomaatti ja suklaa eivät allergeeneina ole mitenkään lähellä toisiaan, mutta joku voi olla niille molemmille allerginen ja saada jopa samanlaisia oireita kummastakin.

        Allergioita selvitellessä ei kannata liian paljon tuijottaa niitä listoja, joissa kerrotaan, mikä on minkäkin kanssa lähelllä toisiaan, koska aina ei allergiat noudata mitään ennalta arvattavaa logiikkaa. Sitä vältetään mistä tulee oireita, mutta jos joku lähisukulainen ei aiheuta oireita, voi sitä sitten syödä. Esim. jos punainen omena käy, mutta vihreä ei, niin punaista saa syödä, mutta vihreää ei.


      • tulet kyselemään
        kohta joku kumminkin kirjoitti:

        kysyy, annatko kiinteitä. Joten kerroin sen jo valmiiksi;) Toisaalta, ei kai se tieto suakaan pitäisi häiritä;)

        Itse asiassa alkuperäisestä viestistä ei käy ilmi, annatko kiinteitä vai et. Kerrot vain, että imetät.

        Eli siis siltä pohjalta rajauksen pitäisi olla kovin helppoa, siis jos imetät pelkästään = tiedät mitä syöt.

        Ei se mitenkään minua häiritse, eikä se imetyskään. Pojot sulle, että imetät!


      • ainakin minua
        pojun äiti kirjoitti:

        Lapsi, joka saa äidinmaitoa ja muutakin ruokaa, voi saada allergiaoireita joko omista syömisistään tai äitinsä syömisistä. Oireista ei voi mitenkään päätellä, kummasta oireet tulevat.

        Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että tomaatti ja suklaa eivät allergeeneina ole mitenkään lähellä toisiaan, mutta joku voi olla niille molemmille allerginen ja saada jopa samanlaisia oireita kummastakin.

        Allergioita selvitellessä ei kannata liian paljon tuijottaa niitä listoja, joissa kerrotaan, mikä on minkäkin kanssa lähelllä toisiaan, koska aina ei allergiat noudata mitään ennalta arvattavaa logiikkaa. Sitä vältetään mistä tulee oireita, mutta jos joku lähisukulainen ei aiheuta oireita, voi sitä sitten syödä. Esim. jos punainen omena käy, mutta vihreä ei, niin punaista saa syödä, mutta vihreää ei.

        ovat auttaneet. Muuten en ikinä olisi hoksannut niin nopeasti, että esim. muna ja nauta ovat usein maidon seuralaisena. Vauva reagoi pelkästään suolistolla viivästyneesti, joten todella hankalaa on löytää syypäät oireisiin. Mukava olisi itsekin syödä kaikkea mahdollista! En siis ole vielä käyttänyt neitiä tutkimuksissa, lähete on laitettu keskussairaalaan menemään. Olen vain pitänyt ruokapäiväkirjaa ja koettanut keksiä, mikä milloinkin voisi olla oireiden taustalla. Todella hankalaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe