Saako näin vapautuksen?

Kysyn vaan

Jos sanoo olevansa kovien huumeiden käyttäjä ja itsetuhoinen, lykkyä tulee? Ja kun sen kerran kaksi tekee niin vapautus rauhan aikana napsahtaa? Ko. tiedothan ovat salassapidettäviä, eihän niitä esim. työnantajille anneta? Eipä silti vaikka annettaisiin, sehän osoittaa vain aloitekykyä ja kekseliäisyyttä ettei mene armeijaan tai siviilipalvelukseen. Sellaisista työntekijöistä pidetään!

9

1612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei...

kuulu työnantajalle kai. itsellä oli ekaa kertaa terveystarkastukset ja täytän 18 vasta vuoden lopussa kutsuntojen jälkeen ja tuli näin aluksi e-paperit ja kolme vuotta lykkästä.. kannabista on tullut joskus kokeiltua ja en pidä mahdottomuutena että käyttäisin joskus uudestaankin ja aluksi ruksitin siitä paperista vaihtoehdon joskus, mutta pyyhin lopulta päädyin pyyhkimään sen pois, se terkkari huomasi sen että siinä on ollut jossain viaheessa ruksi ja sanoi ettei haittaa (?!?!) jos käytän, eli ilmeisesti ne todellakin haluaa armeijaan kaikki. itsetuhoisuudesta taas.. olen taannoin asiasta toiselle palstalle kirjoittanut joten joku tästä voi minut tunnistaakin niin itse olen purkanut niitä tuntojani lähinnä viiltelemällä n. neljä vuotta, osa käsistä ja jaloista nykyään pelkkää arpikudosta joten sitä on vähän vaikea mennä peittelemään jos paitaa tai housuja pyydetään ottamaan pois, kyllä ne epäilykset heräävät jos sitä laastaria on tungettu muutaman paketin verran, jos olet alle 18 etkä halua huolestuttaa vanhempiasi niin suosittelisin itsetuhoisuudesta kertomisen jättämistä väliin, minun oli ihan pakko valehdella/vähätellä miten siinä paperissa kiellettiinkin tässä kohtaa että vanhemmat muka tietäisivät jo, sillä tässä kohtaa oli ihan oikeasti vaitiolovelvollisuus mennä.. vaikkei viiltelyni edes ole itsemurhahakuista(!!) , olen tarkasti ottanut netistä selvää missä kohtaa valtimot käsissä kulkee että voisin parhaani mukaan vältellä niitä, ne kerrat kun en ole saanut verenvuotoa loppumaan olen pelästynyt sitä tilannetta todella paljon, enkä halua sne toistuvan enää koskaan. edelleenkin vähän jäi häiritsemään miten tuon huumejutun voi ohittaa noin.

se miksi sain e-paperit liittyy ihan muihin osiin mielenterveyttäni, mielenterveystoimistosta pitäisi ottaa yhteyttä erityisesti koskien paniikki/ahdistushäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. eiköhän tuollainen ole ihan helppoa kusettaakin, tsemppiä!

• niin varma!

"Jos sanoo olevansa kovien huumeiden käyttäjä ja itsetuhoinen, lykkyä tulee?"

Todennäköisesti. Joskin saatat joutua testeihin "todistaaksesi" sen. Lisäksi saat vittumaiset merkinnät terveystietoihisi.

"Ko. tiedothan ovat salassapidettäviä, eihän niitä esim. työnantajille anneta?"

Äläpä ole niin varma. Riippuu ihan työpaikasta ja jos sinulle tarjotaan hyvää duunia, voi työantaja haluta nähdä paperit. Jos et näytä, adios työ. Toisissa paikoissa papereita edellytetään ilman muuta. Varmaankaan erilaiset firmat, jotka haluavat luotettavia työntekijöitä, eivät halua ex-narkkeja listoilleen, ihan ymmärrettävistä syistä.

Ota myös huomioon se, että tulevaisuudessa kansaivälistymisen myötä työpaikat muuttuvat "henkilökohtaisemmiksi", eli ammattiliitot eivät voi suojata työntekijöitä ja hänen oikeuksiaan niin paljoa. Työnantajan valta työntekijään kasvaa ja ai jai jos papereista paljastuu huumejuttuja...

Et todennököisesti tajua mistä puhun, koska olet niin nuori, mutta kehoitan vähän varomaan tuota huumejutulla kusettamista. Tosin siivoajan ja raksaäijän hommissa tuskin papereita kysellään.

Todennäköisesti olet provo, mutta tässä samalla vinkkiä muille keplottelijoille. Kannattaa miettiä asioita pidemmälle, te kultalusikka perseessä syntyneet elintasoyhteiskunnan ulosteet.

• Kysyn vaan

Mikä se sellainen hyvä työpaikka olisi jossa työnantaja vaatisi nähdä terveystietoni, onko sellaisen vaatiminen edes laillista? Mitä väliä sillä on vaikka olisi kuinka "vittumaiset" terveystiedot, nehän on salassapidettäviä? Ja vaikka ne tulisikin "julki" niin voisi vain nauraa ja sanoa että kusetin koko jutun. Mitäs ne sitten tekevät jos/kun on yli kolmekymppinen, joutuuko siitä oikeuteen?

Työnantaja voi toki vaatia huumetestit ja niihin olen ilomielin valmis menemään koska en ole mitään ikinä vetänyt.

• työmaikka
        Kysyn vaan kirjoitti:

Mikä se sellainen hyvä työpaikka olisi jossa työnantaja vaatisi nähdä terveystietoni, onko sellaisen vaatiminen edes laillista? Mitä väliä sillä on vaikka olisi kuinka "vittumaiset" terveystiedot, nehän on salassapidettäviä? Ja vaikka ne tulisikin "julki" niin voisi vain nauraa ja sanoa että kusetin koko jutun. Mitäs ne sitten tekevät jos/kun on yli kolmekymppinen, joutuuko siitä oikeuteen?

Työnantaja voi toki vaatia huumetestit ja niihin olen ilomielin valmis menemään koska en ole mitään ikinä vetänyt.

On monelle sellainen, mistä saa hyvää liksaa, työajoista voi määrätä hyvin pitkälle itsenäisesti, hyvät edut, haasteellinen ja innostava työ, miellyttävä työyhteisö ja ympäristö,nyt mitä ekaks tulee mieleen.
        Katsos tällaisiin töihin on usein tunkua ja löytyy sellaisiakin, joilla ei ole narkkarihistoriaa...

Mutta voihan olla, että juuri sinua ei esim. haasteellinen työ kiinnosta, joten vaikkapa puistotyöntekijän narkkishistoriasta ei olla kiinnostuneita. Niin, ja voihna puistotyökin olla haasteellista...

• kovin fiksu?
        Kysyn vaan kirjoitti:

"Mikä se sellainen hyvä työpaikka olisi jossa työnantaja vaatisi nähdä terveystietoni, onko sellaisen vaatiminen edes laillista?"

Vaikea sanoa, mitä sinä pidät "hyvänä" työpaikkana, sehän riippuu ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä. Terveystietojen pyytäminen on laillista toisilla aloilla, pääasiassa sellaisilla jossa on todistettava olevansa terve kyetäkseen suoriutumaan tehtävistä. Ne alat, joissa se ei ole sinänsä laillista, voivat kuitenkin ohittaa tämän. Esimerkiksi näin: löydät duunin, johon on kilpailijoita. Sinulle ja muutamalle muulle näytetään vihreää valoa. Työantaja kysyy, haluaisivatko kandidaatit antaa terveystietonsa nähtäviksi (ihan vaan sen takia, että mies on kunnossa). Pakko ei tietenkää ole, eihän se sinänsä ole laillistakaan. Josd kieltäytydyt, voi olla, että "et ollut tällä kertaa sopiva meille" ja syy sille voi olla mikä tahansa. Et voi todistaa mitenkään, että se johtui terveystietojen näyttämättä jättämisestä. Työantajalla on kuitenkin oikeus tehdä omat päätöksensä. On virallisia sääntöjä ja epävirallisia. Vaikka sinun ei tarvitsisi virallisesti papereitasi näyttää, voi asia olla toisin epävirallisesti. Työantaja ihmettelee, miksi et näytä ja jos samalla viivalla on pari muuta jotka paperinsa näyttävät, on aika varmaa että tiput pelistä pois. Niin se vain menee, tervetuloa elämään!

"Mitä väliä sillä on vaikka olisi kuinka "vittumaiset" terveystiedot, nehän on salassapidettäviä?"

Lue edellinen vastaus. Terveystietojen tasoissakin on eroja. Kumpi on mielestäsi "hyväksyttävämpää"; sairastaa selkäsairautta vai narkomaniaa?

"Ja vaikka ne tulisikin "julki" niin voisi vain nauraa ja sanoa että kusetin koko jutun. Mitäs ne sitten tekevät jos/kun on yli kolmekymppinen, joutuuko siitä oikeuteen?"

Ehkäpä ei oikeuteen, mutta tuollainen kusettaminen kertoo sinusta helvetin paljon. Kovin moni työantaja ei halua tuollaista venkulaa harmikseen; kuka takaa, ettet kuseta, varasta firman tavaraa, ole epäluotettava ja ongelma sielläkin? Ei kukaan. Kun olet sen kerran tehnyt, teet sen melko varmasti uudestaan.

"Työnantaja voi toki vaatia huumetestit ja niihin olen ilomielin valmis menemään koska en ole mitään ikinä vetänyt."

Niinpä niin, ja jos papereissa lukee, että ole ollut narkkari ei sinua tarvitse edes testata. Olet jo "testattu" ja mikä pahinta, leimattu.

On kummallista, että jätkä pelkää noin paljon jotain 6-12 kuukauden juttua ja meinaa pistää uhmassaan tulevaisuuteen ongelmia. Mene ennemmin sivariin; työnantaja osaa arvostaa sitä eri tavalla. Kaveri sai vakituisen paikan sivarin avulla. Mieti vähän, onko järkeä alkaa pelleilemään?

Jos haluat pelleillä, ole hyvä. Mutta älä ikinä mene valittamaan kellekään jos kohtaat tulevaisuudessa ongelmia tai syrjintää. Muista se. Se on sinun valintasi, sinun ongelmasi. Ei kenenkään muun.

• Kysyn vaan
        kovin fiksu? kirjoitti:

"Mikä se sellainen hyvä työpaikka olisi jossa työnantaja vaatisi nähdä terveystietoni, onko sellaisen vaatiminen edes laillista?"

Vaikea sanoa, mitä sinä pidät "hyvänä" työpaikkana, sehän riippuu ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä. Terveystietojen pyytäminen on laillista toisilla aloilla, pääasiassa sellaisilla jossa on todistettava olevansa terve kyetäkseen suoriutumaan tehtävistä. Ne alat, joissa se ei ole sinänsä laillista, voivat kuitenkin ohittaa tämän. Esimerkiksi näin: löydät duunin, johon on kilpailijoita. Sinulle ja muutamalle muulle näytetään vihreää valoa. Työantaja kysyy, haluaisivatko kandidaatit antaa terveystietonsa nähtäviksi (ihan vaan sen takia, että mies on kunnossa). Pakko ei tietenkää ole, eihän se sinänsä ole laillistakaan. Josd kieltäytydyt, voi olla, että "et ollut tällä kertaa sopiva meille" ja syy sille voi olla mikä tahansa. Et voi todistaa mitenkään, että se johtui terveystietojen näyttämättä jättämisestä. Työantajalla on kuitenkin oikeus tehdä omat päätöksensä. On virallisia sääntöjä ja epävirallisia. Vaikka sinun ei tarvitsisi virallisesti papereitasi näyttää, voi asia olla toisin epävirallisesti. Työantaja ihmettelee, miksi et näytä ja jos samalla viivalla on pari muuta jotka paperinsa näyttävät, on aika varmaa että tiput pelistä pois. Niin se vain menee, tervetuloa elämään!

"Mitä väliä sillä on vaikka olisi kuinka "vittumaiset" terveystiedot, nehän on salassapidettäviä?"

Lue edellinen vastaus. Terveystietojen tasoissakin on eroja. Kumpi on mielestäsi "hyväksyttävämpää"; sairastaa selkäsairautta vai narkomaniaa?

"Ja vaikka ne tulisikin "julki" niin voisi vain nauraa ja sanoa että kusetin koko jutun. Mitäs ne sitten tekevät jos/kun on yli kolmekymppinen, joutuuko siitä oikeuteen?"

Ehkäpä ei oikeuteen, mutta tuollainen kusettaminen kertoo sinusta helvetin paljon. Kovin moni työantaja ei halua tuollaista venkulaa harmikseen; kuka takaa, ettet kuseta, varasta firman tavaraa, ole epäluotettava ja ongelma sielläkin? Ei kukaan. Kun olet sen kerran tehnyt, teet sen melko varmasti uudestaan.

"Työnantaja voi toki vaatia huumetestit ja niihin olen ilomielin valmis menemään koska en ole mitään ikinä vetänyt."

Niinpä niin, ja jos papereissa lukee, että ole ollut narkkari ei sinua tarvitse edes testata. Olet jo "testattu" ja mikä pahinta, leimattu.

On kummallista, että jätkä pelkää noin paljon jotain 6-12 kuukauden juttua ja meinaa pistää uhmassaan tulevaisuuteen ongelmia. Mene ennemmin sivariin; työnantaja osaa arvostaa sitä eri tavalla. Kaveri sai vakituisen paikan sivarin avulla. Mieti vähän, onko järkeä alkaa pelleilemään?

Jos haluat pelleillä, ole hyvä. Mutta älä ikinä mene valittamaan kellekään jos kohtaat tulevaisuudessa ongelmia tai syrjintää. Muista se. Se on sinun valintasi, sinun ongelmasi. Ei kenenkään muun.

Tottakai voin näyttää terveystietoni. Niistä poistan ns. narkkarimenneisyyteni, laitan armeijasta vapauttamisen syyksi lättäjalat, astman tai jonkun muun hyvän syyn. Milläs työnantaja terveystietojen todenperäisyyden saa selville koska ne ovat salaisia!

Palataanpas sitten reaalimaailmaan. Työnantaja voi halutessaan tehdä työnhakijoille huumetestin. Koska se näyttää negatiivistä ei ongelmia ole. Sellaisista, normaaleista työpaikoista joissa työnhakijan pitäisi jo työhaastatteluvaiheessa luovuttaa kaikki terveystietonsa en ole kuullut. Ehkä sinä voit kertoa tälläisistä työpaikoista. Tietosuojavaltuutettukin olisi niistä kiinnostunut.

Väännetään rautalangasta, ei työnantaja saa, eikä edes vaadi työnhakijan kaikkia terveystietoja. Työhööntulotarkastuksen työnantaja tekee ja siinä voidaan ottaa mm. huumetesti. Mikäli positiivinen on se monasti este, mikäli ei, ei hätää.

• sivarieversti
        työmaikka kirjoitti:

On monelle sellainen, mistä saa hyvää liksaa, työajoista voi määrätä hyvin pitkälle itsenäisesti, hyvät edut, haasteellinen ja innostava työ, miellyttävä työyhteisö ja ympäristö,nyt mitä ekaks tulee mieleen.
        Katsos tällaisiin töihin on usein tunkua ja löytyy sellaisiakin, joilla ei ole narkkarihistoriaa...

Mutta voihan olla, että juuri sinua ei esim. haasteellinen työ kiinnosta, joten vaikkapa puistotyöntekijän narkkishistoriasta ei olla kiinnostuneita. Niin, ja voihna puistotyökin olla haasteellista...

"Katsos tällaisiin töihin on usein tunkua ja löytyy sellaisiakin, joilla ei ole narkkarihistoriaa..."

Niin tai sivarihistoriaa. Olen monesti ihmetellyt, että nykypäivänäkin armeijan käymättömyys ratkaisee paljon sivarin työllistymiselle. Mitä mahtaa yhteiskunnan käydä yksityissektorin työnantajien valintamahdollisuuksiin, mikäli Suomessa lakkautettaisi asevelvollisuus kokonaan?

Armeijahan on suurempi mittari Suomessa työnantajalle kuin esimerkiksi koulutus tai työkokemus?

Kyllä armeijan suorittanut mies voi olla "luuseri" ja myöskin vähemmän motivoitunut henkilö työhönsä kuin sivari. Se on vain ennakkoluuloa, kun työnantajat pitävät armeijaa jonkinlaisena mittapuuna suodattaessa heille hakevaa työvoimaa.

Olen n. 2 vuotta ollut Nokia Oyj:n tuotantotehtailla nelivuoro hommissa. Ehkä tämä on naurettavan kuullosta, mutta itse näen ihmisen lävitse, mikäli työkaveri tauolla jalkoja tuolilla tai pöydällä...tai istuu tuolilla "vetelänä". Nämä on minulle jo kotikasvatuksena tullut ilman armeijaa, kuinka istutaan tuolilla. Se on vaan minusta hirvittävän näköistä.

Vanhemmille on vain jokin huokaisu se, ettei kotikasvatusta liioin, koska poika oppii varmasti sitten kun menee armeijaan. Työnnetään "kotikasvatus" liikaa yhteiskunnan harteille.

Tämän vuoksi olisi mielenkiintoista nähdä, millainen yhteiskunta olisi ilman armeijaa.

Kurinpito on tullut ainakin minulle kotikasvatuksena ja ihmettelen kuinka laiskaksi siellä armeijassa ihmisistä tulee. Koulun jälki-istuntoihin puututtiin vielä kotona kovalla kädellä ainakin meillä. Mihin mä olisin enää armeijaa tarvinnut? Vanhemmat piti sellaista rähinää, ettei varmaan monikaan nykypäivänä osaisi asioihin puuttua. Väkivallalla ei myöskään mikään lopullisesti ratkea.

Minulla ei ole pitkiä hiuksia, en käytä koruja, en omista rotsia enkä bootseja, en omista moottoripyörää, en omista autoa (koska minusta julkisilla pääsee ihan mukavasti ne harvat kerrat kun Turun keskustassa satun käymään), en Suomen passia jne.

Hammasharja riittää hyvin. :)

• Kysyn vaan
        sivarieversti kirjoitti:

"Katsos tällaisiin töihin on usein tunkua ja löytyy sellaisiakin, joilla ei ole narkkarihistoriaa..."

Niin tai sivarihistoriaa. Olen monesti ihmetellyt, että nykypäivänäkin armeijan käymättömyys ratkaisee paljon sivarin työllistymiselle. Mitä mahtaa yhteiskunnan käydä yksityissektorin työnantajien valintamahdollisuuksiin, mikäli Suomessa lakkautettaisi asevelvollisuus kokonaan?

Armeijahan on suurempi mittari Suomessa työnantajalle kuin esimerkiksi koulutus tai työkokemus?

Kyllä armeijan suorittanut mies voi olla "luuseri" ja myöskin vähemmän motivoitunut henkilö työhönsä kuin sivari. Se on vain ennakkoluuloa, kun työnantajat pitävät armeijaa jonkinlaisena mittapuuna suodattaessa heille hakevaa työvoimaa.

Olen n. 2 vuotta ollut Nokia Oyj:n tuotantotehtailla nelivuoro hommissa. Ehkä tämä on naurettavan kuullosta, mutta itse näen ihmisen lävitse, mikäli työkaveri tauolla jalkoja tuolilla tai pöydällä...tai istuu tuolilla "vetelänä". Nämä on minulle jo kotikasvatuksena tullut ilman armeijaa, kuinka istutaan tuolilla. Se on vaan minusta hirvittävän näköistä.

Vanhemmille on vain jokin huokaisu se, ettei kotikasvatusta liioin, koska poika oppii varmasti sitten kun menee armeijaan. Työnnetään "kotikasvatus" liikaa yhteiskunnan harteille.

Tämän vuoksi olisi mielenkiintoista nähdä, millainen yhteiskunta olisi ilman armeijaa.

Kurinpito on tullut ainakin minulle kotikasvatuksena ja ihmettelen kuinka laiskaksi siellä armeijassa ihmisistä tulee. Koulun jälki-istuntoihin puututtiin vielä kotona kovalla kädellä ainakin meillä. Mihin mä olisin enää armeijaa tarvinnut? Vanhemmat piti sellaista rähinää, ettei varmaan monikaan nykypäivänä osaisi asioihin puuttua. Väkivallalla ei myöskään mikään lopullisesti ratkea.

Minulla ei ole pitkiä hiuksia, en käytä koruja, en omista rotsia enkä bootseja, en omista moottoripyörää, en omista autoa (koska minusta julkisilla pääsee ihan mukavasti ne harvat kerrat kun Turun keskustassa satun käymään), en Suomen passia jne.

Hammasharja riittää hyvin. :)

Ikää alkaa tulemaan, ei 27v viitsisi näitä, "Täällä teistä tehdään miehiä". Sivariin, kaksi lasta, ei kiiitos...

• hyvää päivää
        Kysyn vaan kirjoitti:

Tottakai voin näyttää terveystietoni. Niistä poistan ns. narkkarimenneisyyteni, laitan armeijasta vapauttamisen syyksi lättäjalat, astman tai jonkun muun hyvän syyn. Milläs työnantaja terveystietojen todenperäisyyden saa selville koska ne ovat salaisia!

Palataanpas sitten reaalimaailmaan. Työnantaja voi halutessaan tehdä työnhakijoille huumetestin. Koska se näyttää negatiivistä ei ongelmia ole. Sellaisista, normaaleista työpaikoista joissa työnhakijan pitäisi jo työhaastatteluvaiheessa luovuttaa kaikki terveystietonsa en ole kuullut. Ehkä sinä voit kertoa tälläisistä työpaikoista. Tietosuojavaltuutettukin olisi niistä kiinnostunut.

Väännetään rautalangasta, ei työnantaja saa, eikä edes vaadi työnhakijan kaikkia terveystietoja. Työhööntulotarkastuksen työnantaja tekee ja siinä voidaan ottaa mm. huumetesti. Mikäli positiivinen on se monasti este, mikäli ei, ei hätää.

Terveystiedot, mitä näillä tarkoitetaan?

Sairauskertomustako? Ei mm. kulje paikasta toiseen, eli mitään ns. keskitettyä tietojärjestelmää ei ole. Eli tuppukylän terveyskeskuksessa käyntisi eivät ole näkyvissä takahikiän terkkarissa kun olet tuonne muuttanut. Lisäksi näitä sairauskertomuksia ei liene kovin hanakasti edes potilaalle itselleen luovutettavan (saattaa sisältää myös talon sisäistä tietoa).

Työhöntulotarkastuksen teettää työnantaja jos ylipäänsä teettää, ja hänen tulee vastata kustannuksista ja työajan menetyksestä mikä tähän liittyy. Täytettäväksi tulee kaavake jossa asioita kysytään, ja tämä tulee henkilön itse täyttää.

Eli ne terveystiedot ovat sinun henkilökohtaista tietoasi, jota itse luovutat, omalla täyttämälläsi ilmoituksella, jonka luovutat. Ja jos et käytä huumausaineita, näinhän ilmeisesti mainitset. Vastaavasti, jos olet kokenut jokusia vuosia sitten sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mutta et sitä nyt koe, vastannet todenmukaisesti, eli tyhjää tulee vastaavan sairauden kohdalle. Yksinkertaista.

Saako sotilasläänin esikunta tietää totuudenmukaisesti täyttämästäsi terveysilmoituksesta? Ei saa.

Suomen kansan suurin ongelma on alkoholin liikakäyttö joka vaivaa hirveän suurta osaa työikäisistä, tässä on se todellinen ongelma josta ei kuitenkaan puhuta = valtion laillistama kova huume.

Alkoholin takia tulee olemaan tulevina vuosina melkoinen määrä työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymisiä.

Siinä mietittävää. Ns. kahvikuppineuroosi vai keskushermostorappeuma? Kumpi onkaan se potentiaalinen riski.

Nukkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2286
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2163
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      974
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      794
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      764
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      689
    Aihe