Storkin 100 % salainen tempaus

STORKIN SALAINEN TEMPAAMINEN

Se on juuri Stork, joka sitä salaista tempaamista opettaa.
Sillä kun adventtitotuuden mukaan tänne alas ei jää ketään
katsomaan ja näkemään ylösottoa - vaan maasta tulee saman
tien autio ja tyhjä saatanan temmellyskenttä - niin mitä se on
muuta kuin salainen.

Totuus on, että tempauksen yllättäessä, "toinen otetaan ja toinen jätetään.
Ilmestyskirajn Herra tulee varkain, ja yllättää monet nukkumasta valheen unessa.

Ilm. 3:3    
Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista. [Mark. 13:33; 1. Tess. 5:2; 2. Piet. 3:10]

Ilm. 16:15    
"Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]    
Matt. 24:40    
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

Matt. 24:41    
Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

Luuk. 17:34    
Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

Luuk. 17:35    
Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."    

Huomaa: "sinä yönä" - joten tempaus saattaa tapahtua yöllä ja on siksi tärkeää, että
iltaisin nukkumaan mennessä on kunkin päivän asiat kunnossa Jumalan kanssa.

Totuus ennen kaikkea

39

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antilla on hyvä tulkinta. Peräti 50% ihmisistä tulee pelastumaan!

”Herra Jeesus on surmaava suunsa henkeyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella” (2. Tess. 2:8)

Tuosta Luukkaan 17 luvusta:
      Jeesuksen lausuttua nämä sanat (mitkä juuri lainasit) jotkut kysyivät: ”Missä Herra?” (Jae 37) Toisin sanoen, mitä tapahtuu niille, jotka jätetään? Vastaus on selvä: ”Missä on haaska, sinne kokoontuvat korppikotkat” (Jae 37).

Ilm.19:21 kertoo, että jäljelle jätetyt surmataan ja linnut syövät heidän lihansa.

Jääkö siis Jeesuksen tullessa kukaan eloon Raamatun mukaan?

Tottakai Jeesus tulee kuin varas yöllä kaikille niille, jotka eivät ole valmistautuneet hänen tulolleen (suurin osa ihmisistä ei usko edes Jeesuksen olemassaoloon, saati sitten hänen toiseen tulemiseensa) mutta ei siinä mitään hiljaista ja salaperäistä ole.

Salaisen tempaamisen opetus on ainoastaan vastauskonpuhdistuksen ihmisoppi, ei sen kummempaa.

• Elina2

kun tulin uskoon,että toinen otetaan ja toinen jätetään ja sitä siinä seurakunnassa opetettiin jossa kävin, ja puhuin siitä siskolleni että kyllä se olis kauhea paikka perheelleni jos minä olisin kadonnut ja he eivät edes tiedäis minne katosin, mutta siskoni sanoi hyvin vaisusti että on raamatussa toinenkin paikka jossa puhutaan ettei Jeesuksen tulo olekkaan salainen, pyysin häntä hakemaan sen ja luin sen olin ymmällä sanoin miksi pastori ei puhunut tästä mitään.

Laitan sen tähän minkä aukaisi minun silmäni.
      1Tess.4:16,17,18. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon,ja ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin.

Sitten meidät, jotka olemme elossa,jotka olemme jääneet tänne,temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin,ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
      Tämä kohta oli sellainen etten uskonut senjälkeen mitään mitä se pastori puhui, tuli aina mieleeni, joka yhdessä kohdassa ei pysy raamatun sanassa, ei hän pysy muissakaan.
      Niin erkanin pois siitä seurakunnasta.

• Myöhemmässä kirjeessään

Vastustaja, Antikristus 2. Tess. 2.

1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,
        2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. [1. Tess. 4:15-17]
        3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. [2:3,4: Mark. 13:14; 1. Joh. 2:18]
        4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne.
        6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
        7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;
        8 silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella. [Job 4:9; Jes. 11:4; Ilm. 19:15]
        9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]
        10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. [2. Kor. 4:3; 2. Tim. 4:4]
        11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
        12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

Siis Paavalin mukaan:
        Ensin temmataan seurakunta ja sitten vasta
        ilmestyy antikristus

• Elina2
        Myöhemmässä kirjeessään kirjoitti:

1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,
        2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. [1. Tess. 4:15-17]
        3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. [2:3,4: Mark. 13:14; 1. Joh. 2:18]
        4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
        7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;
        8 silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella. [Job 4:9; Jes. 11:4; Ilm. 19:15]
        9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]
        10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. [2. Kor. 4:3; 2. Tim. 4:4]
        12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

Siis Paavalin mukaan:
        ilmestyy antikristus

sinulla tuo oppi kun oli sillä pastorilla joka puhui että Jeesus tulee salaa, turhaan minulle kirjoittelette tuota vetistettyä oppianne en minä usko niihin uskon mitä raamattu sanoo.

• sanota niin
        Myöhemmässä kirjeessään kirjoitti:

Siis Paavalin mukaan:
        ilmestyy antikristus

että seurakunta temmataan mihinkään ennen antikristusta.
        2:3 Ennen ylösnousemusta tulee laittomuuden ihminen.

• Eiks ookki hyvä asia?
        Elina2 kirjoitti:

sinulla tuo oppi kun oli sillä pastorilla joka puhui että Jeesus tulee salaa, turhaan minulle kirjoittelette tuota vetistettyä oppianne en minä usko niihin uskon mitä raamattu sanoo.

Muttei "tuo oppi" auta pelastumaan
        ei salaopit, ei vetistetyt,
        eikä alasstoman näkyväiset opit

Ei usko Raamattuun ketään pelasta
        ei usko oikeisiin tai vääriin
        käännöksiin

Verinen punainen lanka pittääpi
        löytää ja Jeesuksen
        lihaa syödä
        Ei ei muste papaerilla, vaan
        se liha - - siinä on ajatusta
        pelastavaa ajatusta

Joh. 5:39 (Vanha k.)
        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

Joh. 5:39 (Uusi k.)
        Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]

Joh. 6:53
        Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [6:53-56: Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]

Joh. 8:24
        Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne."
        [Tekstin ilmaus "minä olen se joka olen" viittaa Jumalan nimeen "Minä-olen", 2. Moos. 3:14. Ks. myös Joh. 8:28, 13:19.]

• Osuit arkaan kohtaan!
        sanota niin kirjoitti:

2:3 Ennen ylösnousemusta tulee laittomuuden ihminen.

"" Tuossa ei
        sanota niin 21.5.2008 klo 07.16
        2.Tess.2:3 'Ennen ylösnousemusta tulee laittomuuden ihminen.' ""

Tosin oikeampi käännös kuuluu ja näkyy:

2.Tess.2:3
        Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan.
        Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen
        ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
        [2:3,4: Mark. 13:14; 1. Joh. 2:18]

"Laittomuus" eli saatana inkarnoituu antikristukseen - - sitten vasta ... niin mitä?

No, sitten vielä täytyy poistua se, mikä
        pidättelee - - pidättelee Herraa ilmestymästä
        "surmaamaan suunsa henkäyksellä" tuo laiton:

2.Tess.2:7
        Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;

Tossahan lukee, että laiton jo vaikuttaa, mutta
        jokin pidättelee itsensä laittoman ilmestymistä.
        Mutta kun este on poissa, laiton ilmestyy ja
        toimii (7 vuotta).
        SITTEN Herra tulemuksessaan
        surmaa tuon "laittoman", pedon, antikristuksen.
        Kun Hän "tulee ja kaikki pyhät Hänen kanssansa".

Senhän tiesi jo profeettakin kertoa:

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
        Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.

SITTEN Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14].

Kun "henkäys käy", ei Petoa enää ole, tietää
        myös Daniel l o p u k s i sana.

Daniel 11:45
        Hän pystyttää telttapalatsinsa meren ja ihanan pyhäkkövuoren välille. Sitten hän tapaa loppunsa, eikä kukaan auta häntä. [Jes. 14:25].

• Osuit arkaan kohtaan! kirjoitti:

"" Tuossa ei

"Laittomuus" eli saatana inkarnoituu antikristukseen - - sitten vasta ... niin mitä?

No, sitten vielä täytyy poistua se, mikä
        pidättelee - - pidättelee Herraa ilmestymästä
        "surmaamaan suunsa henkäyksellä" tuo laiton:

2.Tess.2:7
        Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä;

Tossahan lukee, että laiton jo vaikuttaa, mutta
        jokin pidättelee itsensä laittoman ilmestymistä.
        Mutta kun este on poissa, laiton ilmestyy ja
        toimii (7 vuotta).
        SITTEN Herra tulemuksessaan
        surmaa tuon "laittoman", pedon, antikristuksen.
        Kun Hän "tulee ja kaikki pyhät Hänen kanssansa".

Senhän tiesi jo profeettakin kertoa:

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5

SITTEN Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14].

Kun "henkäys käy", ei Petoa enää ole, tietää
        myös Daniel l o p u k s i sana.

Daniel 11:45
        Hän pystyttää telttapalatsinsa meren ja ihanan pyhäkkövuoren välille. Sitten hän tapaa loppunsa, eikä kukaan auta häntä. [Jes. 14:25].

"Tossa ei sanota"
        Kirjoittanut: Osuit arkaan kohtaan! 21.5.2008 klo 12.37

"" Tuossa ei

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Toinen väittää Paavalin puhuvan YLÖSNOUSEMUKSESTA ja toinen
        muistuttaa KOKO jakeesta, joka puhuu "uskosta luopumisesta".
        Tarvitsemme vielä edeltävän jakeen, jotta uskoisimme, ymmärtäisimme
        ja TIETÄISIMME Paavalin puhuvan "Herran päivästä"! (Sak 14. luku).

2.Tess. 2:2 Ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin HERRAN PÄIVÄ jo olisi käsissä.   

Paavali on kylläkin vaikeaselkoista luettavaa paikoin, jos ei lukija rakasta totuutta lujasti.
        2.Piet 3:15-16
        15
        Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;   
        16
        Niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.   

Joka tapauksessa Paavali tekee vissin eron "meidän kokoontumisemme Herran luona" ja
        "Herran päivän" välillä. Ja onhan toisessa kyse meidän menemisestä ja toisessa meidänikin
        tulemisesta. Luepa tarkoin Sak 14:5.
        Paavali näyttää ajattelevan Sakarjan ennustusta siinä,
        kun hän kirjoittaa tessalonikalaisille toisen kirjeensä. Ensimmäinen kaiketi aiheutti hämminkiä.
        Ja sen seurauksena jostain ilmaantuneet valekirjeet - joissa väitettiin ylöstempauksen ja
        Herran tulemuksen Herran päivänä olevan yksi ja sama asia. (Alussa siteerattu, 2.Tess.2:2).

Sak 14:5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]   

Sak 14:3-5
        3
        Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]   
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.   
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]   

Sak 14:12
        Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.   

Sak 14:16-18
        16
        Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   
        17
        Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
        18
        Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan   

"Jäljellä olevat kansoista" - eihän se meidän aikaamme voi tarkoittaa, eikä heti tempauksen jälkeistäkään tietenkään - vaan:
        Vasta tempauksen ja antikristuksenkin ajan jälkeistä - sitä kun Herra tulemuksessaan
        "henkäisee" tuon Pedon pois ja perustaa tuhatvuotisen rauhanajan. Avaten ahdistuksesta
        pelastamansa Israelin silmät myös.

• UnaFortuna

Profetioiden valona: Tämä Fransisco Ribera on juurtunut vahvasti Protestanttiseen uskoon Anttikin pitää häntä. jopa Jumalanaan. Vahva on voima tällä Jesuiitalla kun vielä haudan takaa hallitsee Kantola. Martti Luther on jo menettänyt uskonpuhdistuksensa valon Jesuiitan valoon. Tätähän tuo Jesuiitan opetuslapsi meille saarnailee. Pitäköön Antti Jesuiittansa. Me tyydymme vielä Lutheriin. Onhan hänen nimellään vielä parempi maine!!! Salainen tempaus on Antin salainen ase sotkiessaan luterilaisuutta Katolilaisuudella!!!

• UnaFortunan pikkuaivoihin

Sillä kukapa muukaan täällä jesuiittahengessä
        kirjoittelee.
        Mutta jos kirjoittaminen on sulle, YksiSattuma,
        terapiaa, niin siitä vaan yhäti sitä yhtä ja samaa.

• taas sotket

tahallasi asioita. Kun Jeesus tulee ja pyhät temmataan, niin se tapahtuu sellaisella pauhinalla että kenellekään ei jää epäselväksi mikään ja vasta sitten ne jumalattomat tuhoutuvat.

Etkö ole koskaan lukenut Raamatusta, että ne jotka jätetään, TUHOTAAN. Eikä sinä yönä kukaan nuku.

• Surmataan kaikki

• höpäjät???
        Surmataan kaikki kirjoitti:

Joo-o. Ne jätetyt tuhotaan. Mutta ei syyttömiä,
        vaan ainoastaan sinunlaisesi - - antisemitistit!

Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

Enemmä siitä Herran päivästä Raamatussa:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1211306567025

en ole antisemitisti enkä kirjoittanut mitään antisemitististakaan.

• Israelin siunaaja siis, nii...
        höpäjät??? kirjoitti:

en ole antisemitisti enkä kirjoittanut mitään antisemitististakaan.

1. Moos. 12:3
        Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
        [1. Moos. 18:18, 22:18, 26:4, 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8]

Ja niin tapahtuu. Amen.

Herran siunaus - - 4. Mosoes 6.

22 Herra sanoi Moosekselle:
        23 "Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:
        24 -- Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, [Ps. 67:2]
        25 Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen.
        26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
        27 "Kun he näin siunaavat Israelin minun nimeeni, minä annan sille siunaukseni."

Sakarja 14.

5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

• AMERIKKALAINEN VALTAKUNNANSALI MENESTYY SUOMESSA

Jehovan Todistajat ei enää kuulu YK:hon. Siksi että sillä on aivan samanlainen nurja
      käsitys esivallasta kuin adventismillakin. Mutta Jehovan Todistajat menestyy Suomessa;
      on KOLMANNEKSI suurin! Mikä on valtavan jäsenmäärän salaisuus?
      Luulenpa, että siinä, kun jehovalaiset eivät vain sano: "Sinä olet valehtelija", vaan he
      keskustelevat ja väittelevät.
      Ennen muuta uskoakseni jehovalaisten kuuluisa talkoohenki luo yhteenkuuluvuutta
      enemmän kuin ulkokohtainen lauantaipäivän palvonta.

Jehovan Todistajat osaavat repiä vanhaa alas tarvittaessa ja rakentaa uutta. Turussa juuri
      hienoa Vakka-Suomentien valtakunnansalia - joita on lukuisia Turussakin - revitään alas
      ja sijaan tulee entistä ehompi. Vapaaehtoiistyöllä se hoituu.

Adventistien ja kenen tahansa kannattaa ottaa oppia sellaisesta. Jehovalaisuudella ja
      adventismillahan on sama tausta. Saman profeetan hautaa kukittavat vuosittain.
      Mutta toinen menestyy Suomessa, mutta toinen ei. Jos jäsenmääriä ja aktiiivisuutta
      vertaa sekä omistautumista asialleen.

- - - - - Tarkistettua tietoa - - - - - - - - - -

YK-NGO-liittolaisuusjäsenyys 1992-2001

Jehovan todistajien Vartiotorni-seura haki vuonna 1991 YK:n tiedotusosaston NGO-liittolaisjäsenyyttä ja se hyväksyttiin NGO-jäseneksi vuonna 1992. Vartiotorni-seuran erikoisalaksi mainittiin ihmisoikeudet ja se julkaisi tuona aikana muutamia YK:a ja ihmisoikeuksia myönteisessä valossa käsitteleviä kirjoituksia etenkin Herätkää!-lehdessä.[41] Jehovan todistajat osallistuivat eri järjestöjensä kautta myös YK:n ihmisoikeuskomission toimintaan.[42]

Liittolaisjäsenyys päättyi vuonna 2001 [43] vain päiviä sen jälkeen, kun jäsenyys tuli julkisuuteen [44], ja esiin nostettiin se, että Jehovan todistajat pitävät teologiassaan YK:ta Ilmestyskirjan petona ja "Jumalan valtakunnan Jumalaa pilkkaavana väärennöksenä" [45] ja että he ovat jo vuosia arvostelleet muita uskontokuntia yhteistyöstä YK:n kanssa [46].

Lukuisista yhteydenotoista johtuen YK julkaisi 4.3.2004 internetsivuillaan asiaa koskevan tiedotteen [47], jossa mainittiin järjestön NGO-jäsenyyteen vaaditun muun muassa, että se jakaa YK:n peruskirjan ihanteet. Järjestö ei ole kommentoinut tapausta julkisesti liikkeen kannattajille suunnatussa materiaalissa.

Jehovan todistajat on Suomen kolmanneksi suurin rekisteröitynyt uskonnollinen yhdyskunta.[4] Vuonna 2007 Suomessa oli liikkeen ilmoituksen mukaan keskimäärin 19 042 jäsentä.
      - - - - - - - - - - - - - -

Aika on rakentaa ja aika repiä alas:

Saarn. 3:3
      Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.

• Huomioikaa myös Riitta ja AVK

Tempaus ensin, sitten tulemus
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 20.5.2008 klo 00.28

## Kristityn kokonaisuuteen kuuluu odottaa Jeesuksen tuloa (tempaus 7-vuotisen vihan ajan alussa, keskivälissä tai lopussa), mutta se ei ole mikään toinen tulemus, vaan tempaus on tempaus, jossa uskovat temmataan taivaaseen. ##

Terävä tyttö tuo Riitta. Sillä tarkkaan ottaen asia
        on, kuten Riitta täsmensi. Tempaus on tempaus;
        nousemme yläilmoihin. Mikäs tulemus sellainen olisi.
        Menemistä se on eikä tulemista tai meinaamista.

Ja sitten Riitan mainitseman vihan ajan (suuri
        ahdistus) lopussa Jeesus todella tulee vasta,
        Öljymäelle samaan paikkaan, josta lähti.
        Ja samalla lailla tulee.
        Sillä toki enkeleiden sanomaan voimme uskoa
        silloin, kun sen suoraan Sanasta voimme lukea.
        Ja apostolitkin sen vahvistavat:

Apt 1:11-12
        11
        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle?
        Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
        [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
        12
        Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä.
        He palasivat Jerusalemiin
        [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]

Ei tuo ole sen kummempaa, kuin että enkelit ja
        apostolit ja evankeliumi vahvistavat profeettain
        ennustuksen - Jeesus tulee tänne alas,
        ylöstemmattujen pyhien kanssa.
        Tulee tuhoamaan Jerusalemia piirittävät pedon
        joukot ja pelastaen Israelin ja perustaen rauhanajan. "Tulkoon sunun valtakuntasi!"

3
        Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
        ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
        ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        [Aam. 1:1 | Juud. 14].

Seurakunnan ylösottoa odottaen    

• Riberan"
        Huomioikaa myös Riitta ja AVK kirjoitti:

Tempaus ensin, sitten tulemus
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 20.5.2008 klo 00.28

## Kristityn kokonaisuuteen kuuluu odottaa Jeesuksen tuloa (tempaus 7-vuotisen vihan ajan alussa, keskivälissä tai lopussa), mutta se ei ole mikään toinen tulemus, vaan tempaus on tempaus, jossa uskovat temmataan taivaaseen. ##

Terävä tyttö tuo Riitta. Sillä tarkkaan ottaen asia
        on, kuten Riitta täsmensi. Tempaus on tempaus;
        nousemme yläilmoihin. Mikäs tulemus sellainen olisi.
        Menemistä se on eikä tulemista tai meinaamista.

Ja sitten Riitan mainitseman vihan ajan (suuri
        ahdistus) lopussa Jeesus todella tulee vasta,
        Öljymäelle samaan paikkaan, josta lähti.
        Ja samalla lailla tulee.
        Sillä toki enkeleiden sanomaan voimme uskoa
        silloin, kun sen suoraan Sanasta voimme lukea.
        Ja apostolitkin sen vahvistavat:

11
        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle?
        Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
        [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
        12
        Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä.
        He palasivat Jerusalemiin
        [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]

Ei tuo ole sen kummempaa, kuin että enkelit ja
        apostolit ja evankeliumi vahvistavat profeettain
        ennustuksen - Jeesus tulee tänne alas,
        ylöstemmattujen pyhien kanssa.
        Tulee tuhoamaan Jerusalemia piirittävät pedon
        joukot ja pelastaen Israelin ja perustaen rauhanajan. "Tulkoon sunun valtakuntasi!"

3
        4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
        Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään,
        ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5
        Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
        ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
        [Aam. 1:1 | Juud. 14].

Seurakunnan ylösottoa odottaen    

kynästä: Koko tarina on syntynyt hyvän mielikuvituksen tuotteena. Raamatusta ei löydy 7 vuoden vaivan aikaa. Koska kukaan tämän tarinan uskojista ei ole pystynyt perustelemaan väitettään, niin jo tämä todistaa tarinan olevan satu. Toteamme siis yksimielisesti, että AVK on Riittansa kanssa satuilioita molemmat. Juuri tässä asiassa me näemme kuinka kuollut Jesuiitta vieläkin narraa häneen uskovia!!! Perustelkaa asianne todenperäisyys?

• Riberan" kirjoitti:

kynästä: Koko tarina on syntynyt hyvän mielikuvituksen tuotteena. Raamatusta ei löydy 7 vuoden vaivan aikaa. Koska kukaan tämän tarinan uskojista ei ole pystynyt perustelemaan väitettään, niin jo tämä todistaa tarinan olevan satu. Toteamme siis yksimielisesti, että AVK on Riittansa kanssa satuilioita molemmat. Juuri tässä asiassa me näemme kuinka kuollut Jesuiitta vieläkin narraa häneen uskovia!!! Perustelkaa asianne todenperäisyys?

"UXSELI*" JA UNA.FORTUNA TUNNUSTAUTUVAT J E S U I I T T A P A P E I K S I

## AVK pitää kovasti kiini Jesuiitta opistaan
        Kirjoittanut: Uxseli* 21.5.2008 klo 00.56
        Hän on omien puheidensa mukaan oikea Aasi. ##

Mutta, mutta... missä kohdin mukamas sanoin itseäni "Aasiksi"?
        Tuki suusi, jos et pysy totuudessa - ettei mun Isäni
        joudu sitä tutkimaan ja tukkimaan!

Luuk 1:18-20

18
        Sakarias kysyi enkeliltä: "Mistä voin tietää, että niin käy? Minähän olen jo vanha, ja vaimonikin on iäkäs." [1. Moos. 17:17, 18:11]
        19
        Enkeli vastasi: "Minä olen Gabriel, yksi niistä, jotka seisovat Jumalan edessä. Minut on lähetetty puhumaan sinulle ja tuomaan tätä iloista sanomaa. [Dan. 8:16, 9:21 | Hepr. 1:14]
        20
        Mutta sinun suusi mykistyy nyt, etkä kykene puhumaan ennen kuin sinä päivänä, jona tämä tapahtuu, koska et uskonut sanojani, jotka aikanaan käyvät toteen."

Y K S I S A T T U M A - VAIKO LUOJAN LUOMA MAA?

## Koko tamä ihmisten pelastuminen perustuu
        Kirjoittanut: UnaFortuna 20.5.2008 klo 13.24
        Ilman takuuta olevaan uskoon, Paavali vakuuttaa näin.
        Jos Jeesusta ei ole Herätetty ei teitäkään herätetä. ##

Aiemmin kehitysoppiin uskova UnaFortuna - nimi vielä todistaa uskosta kehitysoppiin,
        "sattuma"-luojaan - näyttää nykyisin ilman takuita uskovan ylösnousseeseen Jeesukseen.
        Tarkemmin lukiessa havaitsee, että YksiSattuma koettaakin HORJUTTAA elävää uskoa!

Mutta vaikka Ensio, ateistipappi YksiSattuma (=UnaFortuna), mitä tahansa epäilyjä kylväisi siitä, että "jos"
        Jeesus kenties sattumoisin on herätetty - niin varmaa faktaa on se, että TAKUUT siitä on,
        että Jeesus on ylösnoussut.
        Yli 500:lle hän ilmestyi jo ennen helluntaita ja jotkut saivat
        hänen haavoihinsa koskeakin, epäileväiset tuomaat. Takeet Herrasta voidaan hankkia!

Jes. 55:3    
        Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
        Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.    

1. Tim. 1:15    
        Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.
        [Matt. 1:21; Mark. 2:17; Luuk. 19:10]    
        1. Tim. 4:9    
        Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen.    

"EPIKTETOS ON A T E I S T I P A P P I - ettekö sitä huomaa?

## Kristinuskoon kuuluu Jeesuksen paluun odotus. Juuri siksi siihen ei voi kuulua Jeesuksen paluu." ##
        Mutta Paavalihan totesi - mikset sitä maininnut? - että elämme vielä synneissämme, ellei
        Kristus olisi ylösnoussut.
        Ja menísimme ikuisuuteen syntisinä, ellei Jeesus vanhurskaitaan tempaisi ylös.
        Ja antikristus tuhoaisi koko Israelin, ellei Jeesus lopuksi palaisi Öljymäelle,
        kuten luvattiin, Apt. 1:11-12.
        Kuumat paikat sielulla ikuisuudessa, jos ei Jeesus pelasta

E R I L A I N E N K O T I Ä I T I

## ??????
        Kirjoittanut: Stork 20.5.2008 klo 19.13
        Antti on vastauskonpuhdistuksen kannattaja salaisine tempauksineen.
        Teoria voi olla yksinkertaista, mutta totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. ##

Kuinka monta kertaa minun täytyy antaa Storkille anteeksi sekin, että hän inttää minun
        "kannattavan" "salaista temapusta"?
        Ihanko seitsemän kertaa on armahdettava Storkia,
        kun hän ei usko, että minä kannatan sellaista seurakunnan tempaamista, joka
        kyllä huomataan ja varsinkin välittömät seuraukset?
        En pidä Jeesuksen vastauksesta:

Matt. 18:21    
        Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi?
        Peräti seitsemän kertaako?"
        [18:21,22: Luuk. 17:4]    
        Matt. 18:22    
        "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.    

Kaikkien jäljelle jäävien silmät saavat nähdä tempauksen, tulkoon se jälleen sanotuksi !!!

S I R A N J A S I R I T T Ä Ä KUIN ILMESTYSKIRJAN HEINÄSIRKAT

Ilm 9:2-3

2 Ja se avasi tuon syvyyteen vievän kuilun. Kuilusta nousi savua kuin suuresta uunista, ja savu pimensi auringon ja ilman. [2. Moos. 19:18; Joel 2:2]   
        3 Savusta levisi maan päälle heinäsirkkoja, ja niille annettiin sama valta kuin on skorpioneilla maan päällä. [Hes. 2:6; Luuk. 10:19, 11:12]   

## Samoja huomioita
        Kirjoittanut: siranja 20.5.2008 klo 09.51
        Minäkin luin sitä aiempaa viestiä ihmetellen.
        Raamattu sanoo selvästi kaikkien näkevän Jeesuksen tulon. ##

Mukava todeta, että Siranjan järki on palannut
        ja hän on tehnyt "samoja huomioita".
        Että kaikki näkevät tempauksen.
        Ja varmaankin ne, jotka ovat pimeissä sisätiloissa, kokevat sen jotenkin.
        Kun käännetään aktse ihan oikeasti ja aidosti Jeesukseen, niin järki palaa
        ja hengellinen valta myös.
        Siitä hyvänä esikuvana Danielin työnantaja, esimies.
        En silti luota Siranjan aitouteen Herran asialla.

Dan. 4:34 (4:31)
        "Mutta sen ajan kuluttua
        minä, Nebukadnessar,
        nostin silmäni taivasta kohti,
        ja minun järkeni palasi.
        Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti,
        jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.

Dan. 4:36 (4:33)
        Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun valtakuntani kunniaksi.
        Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan valtakuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.    

H E T O D E L L A R A K A S T A V A T T O I S I A A N

Kun yhteiseksi viholliseksi ja piinattavaksi otetaan tosiuskovat, niin kyllä ateisti ja
        adventisti (En laske mukaan evankeelisia adventisteja) yhtä ovat ja yhtä köyttä
        vetävät.
        Lempesäti varovat toisiinsa koskemasta.
        Mutta hengellisiä koettavat raiskata.
        Yhtä köyttä Jeesuksen seurakuntaa vastaan taisteleminen ei nouse jumalallisesta
        rakkaudesta, vaan antikristillisestä hengestä. Olettehan kuulleet sen hengen olevan jo tullut.

Pakinoi:
        Kuninkaallinen pappi - kuningaskäskyyn uskova

( Jaak. 2:8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ] )   

• Vaikka kuinka paljon storkkaisit, Stork, niin
      totuus ei pala tulessakaan. Ei voida sanoa, että
      puolet kristityistä on valvovia ja puolet olisi
      horroksissa sinä yönä, kun Jeesus hakee meidät
      pilviin.
      Jeesus korostaa vain sitä, että toinen valvoo omaa tilaansa ja toinen ei.

Voidaan myös sanoa, että kaksi on laskemassa kukkia
      EGW:n haudalle (Adv. ja Jeh.Tod.)- "toinen otetaan, toinen jätetään". Meillä Suomessa on muutama tuhat
      adventistia ja 19000 Jehovan Todistajaa.
      Voipi olla, että enemmän on valvovia jehovalaisia
      kuin valvovia adventisteja.

Jeesus ei sano, että toinen otetaan ja toinen
      surmataan. VAikka Stork vaillinaisen raamatunkohdan avulla koettaa vihjailla sellaista.

## Herra Jeesus on surmaava suunsa henkeyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella” (2. Tess. 2:8) ##

Katsotaanpa ... - Raamattu todistaa tuossa kohdin
      aivan päinvastaista kuin kotiäiti Storkin takana
      olevan riivaajaiset kuiskuttelevat!

2. Tess 2:5-11

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

EN syytä Storkia, sillä Jumalahan sen väkevän
      eksytyksen on lähettänyt, riivaajain kautta -
      jotta punnittaisiin ihmisten rakkaus Totuuteen!

2.Tess. 2:5-11 selitys kansankielellä, lyhyesti:

5-6 -- Vasta ylöstempauksen jälkeen antikristus
      ilmaantuu, jäljellejäävien kiusaksi.

7-8 -- Sana toistaa: ensin on tempaus ja sitten
      vasta antikristillisen hengen vaikutuksesta
      pääsee antikristus esittäytymään, jäljellejääneille.
      Jakeen 8 mukaan Jeesus surmaa tuon henkilön,
      antikristuspedon "suunsa henkäyksellä".
      Tämän yhden henkilön kohtalosta puhuu myös Daniel.

Dan. 11:45
      Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.

2.Tess.2:9-10 selitys:

Peto menestyy pelkällä valheella, tehden voimatekoja, jotka kuitenkaan eivät tietenkään
      ole pelastavia tai parantavia - vaan hyödyttömiä ihmetekoja, taikatemppuja ikäänkuin.
      Se eksyttää ne, jotka eivät rakasta totuutta, Totuutta, totuutta pelastussanomasta.

Jae 11 paljastaakin, että Jumala lähettää eksytyksen juuri sellaisille kuin mm. Stork on -
      niille, jotka kaiken aikaa inttävät totuutta vastaan, eivätkä "iloitse yhdessä totuuden kanssa".

Jeesus siis "surmaa suunsa henkäyksellä" antikrsituksen, kuten myös Stork todisti,
      kuitenkin vihjatenm että kaikki ihmiset fhenkäistään hengiltä, eikä ketään jää todistamaan
      ylöstempausta. Tätä tarkoitin "Storkin salaisella tempauksella".
      Jerusalemin piirittäjät siis kuolevat ja heidän kannattajansa, mutta miten?
      Päätelkää itse Raamatun ilmoituksesta; tulkitkaa itse, mikä sodanlietsojat tappaa:

Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.   

Stork on varmasti hyvä kotiäiti, mutta Sanan selittäminen hänen kannattaisi jättää niille,
      jotka rakastavat Jumalan totuutta! Sitäpaitsi Jeesuksen tulemus ei ole salaman leimahdus.
      Vaan täyttä totta ja aivan KUIN salamanleimahdus, joka näkyy halki maailman.

• kaskun

Kaksi miestä samassa vuoteessa?

Tuon olen ymmärtänyt siten, että ihmisen hengellinen eroaa lihallisesta niinkuin kuolemassakin tapahtuu.
        Toinen nousee ylös ja toinen palaa siinä kuin maakin.
        Eikä ollut kahdenhengen jauhinkiviäkään........

Ei ole muuta Jeesuksen tulemusta kuin tämän maailman loppu, joka kohtaa kaikkea elollista lopussa yhtäaikaa kuin salamanleimahdus.
        Joten peruppa puheesi!

• Mark Finleyltä vielä tiivistelmä aiheesta

SALAISEN TEMPAAMISEN TEORIA JA RAAMATUN OPETUS:

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että tempaus on näkymätön tapahtuma, jonka vain pelastetut näkevät.

Raamattu opettaa, että Herramme tulo on näkyvä tapahtuma (Ilm.1:7), jonka todistajia ovat niin pelastetut kuin kadotetutkin (Matt.16:24-28; Matt.24:30,31; 1 Tess.4:16,17).

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että Herramme tulo tapahtuu kahdessa osassa, joiden väli on seitsemän vuotta.

Raamattu opettaa, että Herramme paluu on ihmiskunnan historian ratkaisevin hetki niin vanhurskaille kuin jumalattomillekin (Matt.13:30, 39-43; Ilm.22:11,12).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että jäljelle jääneet jäävät eloon.

Raamattu opettaa, että Herramme paluun kirkkaus tuhoaa jäljelle jääneet (2 Tess.1:7-9; 2:8; Luuk.17:24-37; Matt.24:45-51; Ilm.6:14-17).

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että pelastumattomille tarjotaan ahdistuksen aikana toinen tilaisuus pelastua.

Raamattu opettaa, että ainoastaan ne pelastuvat, jotka valitsevat Jeesuksen nyt (Ilm.22:11; Hepr.3:7; 2.Kor.6:2; Hepr.9:27,28).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että Jumalan kansa, pelastetut, eivät koe viimeistä ahdistusta.

Raamattu opettaa, että Jumala suojelee kansaansa maailman viimeisessä kriisissä, jonka aikana se oppii luottamaan häneen uskossa yhä lujemmin (Ps.91; Ps.46, Ilm.16:15; 2:10; Matt.24:13). Pane merkille: Jumala vapautti Israelin sen jälkeen, kun vitsaukset olivat kohdanneet Egyptiä. Jumala suojeli heitä vitsauksilta. Jumala vapautti Babyloniassa pakkosiirtolaisuudessa olleet heprealaiset heidän kohdattuaan tulisen uunin koetuksen. He selvisivät tulesta, koska Jumala varjeli heitä.
        Jumala vapauttaa kansansa seitsemän viimeisen vitsauksen jälkeen. Lunastetut selviävät niistä, koska Jumala varjelee heitä. (Ilm.15:8; Ilm.16).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että tempaaminen tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä.

Raamattu opettaa, että ensin antikristus ilmestyy ja vaatii kaikkia ottamaan pedon merkin, sitten seuraa ahdistuksen aika, ja vasta sen jälkeen Herra tulee. (2 Tess.2:1-4; Ilm.14:9,10,12; 15:1; 16:1,15).

Näin siis pastori Mark Finley. Jos jotain jäi epäselväksi, kysy rohkeasti Aimo Helmiseltä, kun seuraavan kerran menet Turun adventtikirkossa vierailemaan.

Siunausta ja hyvää yötä!

• sokea????

lue Luuk 17 luvusta mitä niille tehdään, jotka jätetään. Heidät tuhotaan kuten Jumala tuhosi jumalattomat Nooan aikana ja Lootin aikana. Niin JEESUS itse sanoi.

• että korvat

heiluvat. Paavali ei missään opeta, että tapahtuisi jokin salainen ylöstempaus, jonka jälkeen antikristus tulisi kiusaamaan jäljelle jääneitä. TUOLLAINEN uskomus on täyttä puppua ja Raamatun vastaista sekopäähömppää. Kyllä se on niin, että jos joku on jäänyt väkevän eksytyksen valtaan, niin se olet sinä itse.

• jättää Raamatun

selitys niille, joita Jumala johtaa. Sinä et heihin lukeudu.

• Stork kirjoitti:

Mark Finleyltä vielä tiivistelmä aiheesta

SALAISEN TEMPAAMISEN TEORIA JA RAAMATUN OPETUS:

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että tempaus on näkymätön tapahtuma, jonka vain pelastetut näkevät.

Raamattu opettaa, että Herramme tulo on näkyvä tapahtuma (Ilm.1:7), jonka todistajia ovat niin pelastetut kuin kadotetutkin (Matt.16:24-28; Matt.24:30,31; 1 Tess.4:16,17).

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että Herramme tulo tapahtuu kahdessa osassa, joiden väli on seitsemän vuotta.

Raamattu opettaa, että Herramme paluu on ihmiskunnan historian ratkaisevin hetki niin vanhurskaille kuin jumalattomillekin (Matt.13:30, 39-43; Ilm.22:11,12).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että jäljelle jääneet jäävät eloon.

Raamattu opettaa, että Herramme paluun kirkkaus tuhoaa jäljelle jääneet (2 Tess.1:7-9; 2:8; Luuk.17:24-37; Matt.24:45-51; Ilm.6:14-17).

Salaisen tempaamisen kannattajat otaksuvat, että pelastumattomille tarjotaan ahdistuksen aikana toinen tilaisuus pelastua.

Raamattu opettaa, että ainoastaan ne pelastuvat, jotka valitsevat Jeesuksen nyt (Ilm.22:11; Hepr.3:7; 2.Kor.6:2; Hepr.9:27,28).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että Jumalan kansa, pelastetut, eivät koe viimeistä ahdistusta.

Raamattu opettaa, että Jumala suojelee kansaansa maailman viimeisessä kriisissä, jonka aikana se oppii luottamaan häneen uskossa yhä lujemmin (Ps.91; Ps.46, Ilm.16:15; 2:10; Matt.24:13). Pane merkille: Jumala vapautti Israelin sen jälkeen, kun vitsaukset olivat kohdanneet Egyptiä. Jumala suojeli heitä vitsauksilta. Jumala vapautti Babyloniassa pakkosiirtolaisuudessa olleet heprealaiset heidän kohdattuaan tulisen uunin koetuksen. He selvisivät tulesta, koska Jumala varjeli heitä.
        Jumala vapauttaa kansansa seitsemän viimeisen vitsauksen jälkeen. Lunastetut selviävät niistä, koska Jumala varjelee heitä. (Ilm.15:8; Ilm.16).

Salaisen tempaamisen kannattajat uskovat, että tempaaminen tapahtuu ennen antikristuksen ilmestymistä.

Raamattu opettaa, että ensin antikristus ilmestyy ja vaatii kaikkia ottamaan pedon merkin, sitten seuraa ahdistuksen aika, ja vasta sen jälkeen Herra tulee. (2 Tess.2:1-4; Ilm.14:9,10,12; 15:1; 16:1,15).

Näin siis pastori Mark Finley. Jos jotain jäi epäselväksi, kysy rohkeasti Aimo Helmiseltä, kun seuraavan kerran menet Turun adventtikirkossa vierailemaan.

Siunausta ja hyvää yötä!

Jo yksi irtojae Sanasta saa sun teoriasi HAISEMAAN!
        Jae Ilmestyskirjan Herralta ja Danielin Herralta.
        Minunkin Herraltani se on:

Ilm 11:8 (11:1-14)
        Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.
        [Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,34].

Sinun teoriasi mukaan päivä on tuhat vuotta, kun
        profetioita tulkitaan. Kauanko siis noiden kahden
        todistajan ruumiit viruvat Jerusalemin kadulla?
        3500 vuottako he todistavat Jeesuksesta?
        Siihen aikaan, kun ei ketään muita uskovaisia
        enää ole maailmassa. (Yölukemiseksi koko 11. luku).

1260 pv he julistavat kenenkään estämättä ja
        määräävät sateen tai poudan. Myös voivat muuttaa
        veden vereksi ja "piinata" KAIKENLAISILLA
        vitsauksilla. "Niin usein kuin haluavat", Ilm 11:6.
        Kunnes antikristus tappaa heidät 3½ vuodeksi ja
        Herra sitten herättää heidät NÄKYVÄLLÄ TAVALLA ja
        ottaa ylös taivaisiin. 1000 x 1260 päivääkö
        julistavat ja 3500 vuotta viruvat sitten kadulla??

Ehkä Storkin aamu on iltaa viisaampi.
        Ehkä tulee mieleen sekin, että nuo 2 säkkipukuista
        todistajaa voisivat tehdä kaiken sen, mistä
        sanansaattajat - kolme enkeliä ja seitsemänkin -
        puhuvat¨.

• Helvettiin taluttajalle
        että korvat kirjoitti:

heiluvat. Paavali ei missään opeta, että tapahtuisi jokin salainen ylöstempaus, jonka jälkeen antikristus tulisi kiusaamaan jäljelle jääneitä. TUOLLAINEN uskomus on täyttä puppua ja Raamatun vastaista sekopäähömppää. Kyllä se on niin, että jos joku on jäänyt väkevän eksytyksen valtaan, niin se olet sinä itse.

## Paavali ei missään opeta, että tapahtuisi jokin salainen ylöstempaus, jonka jälkeen antikristus tulisi kiusaamaan jäljelle jääneitä. ##

AVK on jo useaan kertaan huomauttanut, etteivät
        kristityt usko salaiseen tempaamiseen, vaan
        julkiseen. Miksi intät aivan päinvastaista?
        Ja AVK opettaa myös, että antikristus voipi tulla
        jo 3½ vuotta ennen ylöstempaustakin.
        Eiköhän se joka tapauksessa kiusaa, vaikka rauhaa
        lupaa. Sehän saa vallan rauhaanpakottamisen
        politiikalla, on suosittu rauhanmies.

Mistäs tiedät Paavalin opetukset, kun et ole "mitään kohtaa" lukenut?

Jehovan Todistajia on meillä Suomessa yli 19000 ja
        adventisteja vain kourallinen. Johtuen siitä, että
        jehovalaiset keskustelevat, eivätkä sulje korviaan
        ja silmiään, kuten te ellensapattisinetistit.
        Te vain ärjäisette: "Valehtelet, mutten tiedä
        sanoa, missä asiassa!"

Selitäpä tämä paremmin kuin AVK:

Joh.Ilm. 11.
        6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat. [1. Kun. 17:1; Jaak. 5:17 | 2. Moos. 7:20,21]
        7 Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät. [Dan. 7:21; Ilm. 13:1]
        8 Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin. [Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,34]

9 Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata. [Ps. 79:2,3]
        10 Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita. [Est. 9:19,22; Joh. 16:20]
        11 Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät. [Hes. 37:5]

Niin, Herramme siinä piinaa parin profeetan kautta. Mutta osaa se antikristuskin piinata.

Antikristus on kiusaaja, ei rauhanmies:

Dan 11.

36 "Ja kuningas tekee mitä tahtoo, pyrkii korkealle ja ylvästelee jokaista jumalaa vastaan, puhuu ennenkuulumattomia jumalien Jumalaa vastaan ja menestyy, kunnes vihan aika päättyy, sillä se tapahtuu, mikä on päätetty. [Dan. 7:8; Ilm. 13:5]
        37 Hän ei välitä isiensä jumalista, ei naisten lempijumalasta eikä muistakaan jumalista, vaan ylvästelee kaikkia vastaan. [Hes. 8:14]
        38 Sen sijaan hän kunnioittaa vuorilinnojen jumalaa; tuota jumalaa, jota hänen isänsä eivät ole tunteneet, hän kunnioittaa kullalla ja hopealla, kalliilla kivillä ja ihanilla lahjoilla.

39 Hän miehittää lujat linnat väellä, joka palvelee outoa jumalaa. Niille, jotka suostuvat tähän, hän jakaa kunnianosoituksia; hän panee heidät hallitsemaan monia ja antaa heille maata palkaksi.
        40 "Lopun hetkellä Etelän kuningas iskee yhteen hänen kanssaan. Ja Pohjoisen kuningas käy Etelän kuninkaan kimppuun vaunuin, ratsuin ja lukuisin laivoin, valtaa maan toisensa jälkeen ja pyyhkäisee tulvan tavoin kaiken yli.
        41 Hän hyökkää myös Ihanaan maahan, ja kymmenettuhannet sortuvat. Mutta Edom, Moab ja useimmat ammonilaiset pelastuvat hänen käsistään.

42 Hän tunkee kätensä maahan toisensa jälkeen, eikä edes Egypti pelastu.
        43 Hän ottaa haltuunsa kulta- ja hopeakätköt ja kaikki Egyptin ihmeelliset rikkaudet, ja libyalaiset ja nubialaiset seuraavat häntä saattueena.
        44 Sitten idästä ja pohjoisesta tulevat sanomat pelästyttävät hänet, ja hän lähtee vihoissaan tuhoamaan ja perin pohjin hävittämään monia.

45 Hän pystyttää telttapalatsinsa meren ja ihanan pyhäkkövuoren välille. Sitten hän tapaa loppunsa, eikä kukaan auta häntä. [Jes. 14:25]

Voitko ilolla yhtyä jakeen 45 totuuteen?
        Antikrsituksen loppu tulee ja jäljelle jää
        sellaista väkeä, joka ei häntä auta.
        Sillä hän on kiusannut ihmiskuntaa.

• Korviasi saanut syhymään?
        jättää Raamatun kirjoitti:

selitys niille, joita Jumala johtaa. Sinä et heihin lukeudu.

Eikö Antin selitykset aikaansaaneet ihanaa
        kutkutusta sinun korvissasi? Sääli!

Väärä korvasyyhy eli kuurous
        2. Tim. 4:3
        Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

Oikeasti kuulevat korvat
        1. Kor. 13:6
        ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

Dan 11:45
        Hän pystyttää telttapalatsinsa meren ja ihanan pyhäkkövuoren välille. Sitten hän tapaa loppunsa, eikä kukaan auta häntä. [Jes. 14:25]

Antikristusta eivät häneltä jäljelle jääneet,
        hänen kiusaamansa auta. Vaan Jerusalemin
        temppelin ja Välimeren välisessä laaksossa
        Herra suunsa henkäyksellä tuon pedon tappaa.

Ainakin luvattiin apostoleille tuo Öljymäelle
        palaaminen. Siitähän AVK on useasti todistanut.
        Eikö jo olisi aika meidän kaikkien tunnustaa
        Jumalan Sana oikeaksi, totuudeksi, faktaksi?
        Uskon ja toivon varassa tietenkin lupaukset ovat.
        Epäuskoiselle ei ole mitään hyvää luvassa siis.

Ap.t. 1.

11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet,
        mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle?
        Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin,
        samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]

12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä.
        He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52

Ilosanoma

• Uxseli*

Että hän on saanmut opetuksensa itseltään Saatanalta. Yleensä ihan oikean Saatanan pitäisi olla hieman paremmalla Raamatun tuntemuksella varustettu. Minulle oli aikoinaan syötetty tuo Jesuiitta oppi. Minulle minun hyvä ystävä sanoi pystytkö sinä Raamatulla perustelemaan tarinasi.Vastasin en. Tähän kaverini sanoi vain Tutkipa tämän tarinan syntyperä, niin tulet huomaamaan kuinka ovelasti tämä tarina on syotetty narattaville. Olintodella mielissäni siitä, että löysin tämän tarinan olleen tarkoitetun Lutterin uskon puhdistukselle. Tämä tarina nousi pestselleriksi vasta Lutterin kuoltua. Jesuiitta itsekään ei kerinnyt paljon nauttimaan työnsä saavutuksista. Tällä ajalla on sadun kertoja Antilla ja Riitalla paljon kerrattavana tarinoita Jesuiitan muistioista. Perusteluja on kysytty, mutta todisteita ei olla saatu. Donki Antti syöttää meille Donkkihote tarinoita.

• Uxseli-Axseli
        Uxseli* kirjoitti:

Että hän on saanmut opetuksensa itseltään Saatanalta. Yleensä ihan oikean Saatanan pitäisi olla hieman paremmalla Raamatun tuntemuksella varustettu. Minulle oli aikoinaan syötetty tuo Jesuiitta oppi. Minulle minun hyvä ystävä sanoi pystytkö sinä Raamatulla perustelemaan tarinasi.Vastasin en. Tähän kaverini sanoi vain Tutkipa tämän tarinan syntyperä, niin tulet huomaamaan kuinka ovelasti tämä tarina on syotetty narattaville. Olintodella mielissäni siitä, että löysin tämän tarinan olleen tarkoitetun Lutterin uskon puhdistukselle. Tämä tarina nousi pestselleriksi vasta Lutterin kuoltua. Jesuiitta itsekään ei kerinnyt paljon nauttimaan työnsä saavutuksista. Tällä ajalla on sadun kertoja Antilla ja Riitalla paljon kerrattavana tarinoita Jesuiitan muistioista. Perusteluja on kysytty, mutta todisteita ei olla saatu. Donki Antti syöttää meille Donkkihote tarinoita.

"Uxseli ja Axseli -akseli on huvittava akseli
        maan ja hevletin välillä. Sinänsä akselit ovat
        aina kaksipäisiä, vai kuis on? Mutta Pietari
        taisi nähdä tämän akselin, joka helvetin pyörää
        pitelee aj pyörittää.

Jaak. 3:6
        Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

Ikivanha temppu sielunviholliselta - - mukamas
        mollaa jesuiittaoppeja ja kuitenkin niistä
        puhumisen kautta koettaa niitä ylläpitää!

Kuta enemmän helvettiä todistellaan olemattomaksi
        elinkautis-rangaistuspaikaksi - - sitä enemmän
        pelätään ihan vaan pelon vuoksi, eikä ymmärretä,
        että Jeesushan tahtoo siltä tuomiolta armahtaa!

Matt. 3:7
        " Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt,
        K U K A
        on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa? "

Nimimerkki
        Helvetin liekit ja taivaan portit

• Ensimmäisen rakakduen aika ?
        sokea???? kirjoitti:

lue Luuk 17 luvusta mitä niille tehdään, jotka jätetään. Heidät tuhotaan kuten Jumala tuhosi jumalattomat Nooan aikana ja Lootin aikana. Niin JEESUS itse sanoi.

Eipä tuo pusikosta ampunut huuhkaja voinut laittaa
        sitä peräänkuuluttamaansa Luuk 17. lukua esille,
        sillä se luku tosiasiallisesti todistaa hänet
        itsensä sokeaksi, sokeaakin sokeammaksi.

"VIIMEISEN VIHAN AIKA"

Ne 2300 "yötä ja päivää" ovat tosiaan, kun vuosi
        oikein lasketaan, tasan 7 vuotta. Meidän aikamme
        kansanomaisen laskutavan mukaan se tekee vain 6,3
        vuotta. En usko Riittaa enää, sillä näen jo itsekin.

Viimeisen vihan aika on 7 vuotta! 777 777 7

Dan 8:14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua (2300); sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
        Dan 8:19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.

ENSIMMÄISEN RAKKAUDEN AIKA - se aika olkoon nyt!

• AnttiVKantola kirjoitti:

Jo yksi irtojae Sanasta saa sun teoriasi HAISEMAAN!
        Jae Ilmestyskirjan Herralta ja Danielin Herralta.
        Minunkin Herraltani se on:

Ilm 11:8 (11:1-14)
        Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.
        [Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,34].

Sinun teoriasi mukaan päivä on tuhat vuotta, kun
        profetioita tulkitaan. Kauanko siis noiden kahden
        todistajan ruumiit viruvat Jerusalemin kadulla?
        3500 vuottako he todistavat Jeesuksesta?
        Siihen aikaan, kun ei ketään muita uskovaisia
        enää ole maailmassa. (Yölukemiseksi koko 11. luku).

1260 pv he julistavat kenenkään estämättä ja
        määräävät sateen tai poudan. Myös voivat muuttaa
        veden vereksi ja "piinata" KAIKENLAISILLA
        vitsauksilla. "Niin usein kuin haluavat", Ilm 11:6.
        Kunnes antikristus tappaa heidät 3½ vuodeksi ja
        Herra sitten herättää heidät NÄKYVÄLLÄ TAVALLA ja
        ottaa ylös taivaisiin. 1000 x 1260 päivääkö
        julistavat ja 3500 vuotta viruvat sitten kadulla??

Ehkä Storkin aamu on iltaa viisaampi.
        Ehkä tulee mieleen sekin, että nuo 2 säkkipukuista
        todistajaa voisivat tehdä kaiken sen, mistä
        sanansaattajat - kolme enkeliä ja seitsemänkin -
        puhuvat¨.

HERRAN PÄIVÄ, SE SUURI JA JULKINEN
        11
        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
        12
        Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]

Sak 14:1,5 (Lue koko luku)
        1
        Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
        5
        Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

Jes 65:19-20
        19
        Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani. Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, [Jes. 60:20]
        20
        Eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.

Jeremia 33:5-9
        5
        Kaupungin asukkaat taistelevat vihollisia vastaan, mutta turhaan -- rauniot tulevat vain täyteen ruumiskasoja. Vihassani ja kiivaudessani minä lyön Jerusalemin asukkaat kuoliaaksi. Heidän pahuutensa tähden minä en enää katso tämän kaupungin puoleen.
        6
        "Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. [Jer. 30:17]
        7
        Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
        8
        Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa. [Jes. 43:25 ]
        9
        Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."

Huomasitko, että tempaus toden totta tulee myös.
        Sak 14:5 mukaan Jeesus tulee Israelille Messiaana
        Öljymäelle palaten - ja kirkastetut pyhät mukana.

• AnttiVKantola kirjoitti:

HERRAN PÄIVÄ, SE SUURI JA JULKINEN
        11
        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]
        12
        Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52]

Sak 14:1,5 (Lue koko luku)
        1
        Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
        5

Jes 65:19-20
        19
        Ja minä riemuitsen Jerusalemista, iloitsen kansastani. Ei siellä enää kuulu itkun ääntä, ei valitusta, [Jes. 60:20]
        20
        Eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei yksikään, ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä täyteen. Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan.

Jeremia 33:5-9
        5
        Kaupungin asukkaat taistelevat vihollisia vastaan, mutta turhaan -- rauniot tulevat vain täyteen ruumiskasoja. Vihassani ja kiivaudessani minä lyön Jerusalemin asukkaat kuoliaaksi. Heidän pahuutensa tähden minä en enää katso tämän kaupungin puoleen.
        6
        "Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. [Jer. 30:17]
        7
        Minä käännän Juudan ja Israelin kohtalon, rakennan ne entiselleen.
        8
        Minä puhdistan niiden asukkaat kaikista synneistä, joilla he ovat rikkoneet minua vastaan. He ovat tehneet syntiä ja rikkoneet minua vastaan. Mutta minä annan anteeksi kaikki heidän pahat tekonsa. [Jes. 43:25 ]
        9
        Silloin koko maailman kansat saavat kuulla niistä hyvistä teoista, jotka olen tehnyt omalle kansalleni. Jerusalemin maine kansojen keskuudessa on minulle iloksi ja tuo minulle ylistystä ja kunniaa. Kansat ovat ymmällään ja peloissaan, kun kuulevat, miten paljon hyvyyttä ja menestystä minä suon Jerusalemille."

Huomasitko, että tempaus toden totta tulee myös.
        Sak 14:5 mukaan Jeesus tulee Israelille Messiaana
        Öljymäelle palaten - ja kirkastetut pyhät mukana.

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/tulemus.htm

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/tuhat.htm

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/uusimaa.htm

• ENEMMÄN AASIA KUIN IHMISTÄ ?

Jo siinäkin mielessä, että Storkin adventtitotuus kieltää kolminaisuuden!
      Sen että ihminen olisi henki, SIELU ja ruumis; Jumalan kuva, (Isä, Poika, Pyhä Henki).
      Ilman ihmisyyttä, sielua, ihminen ei ole yhtään enemmän kuin aasi tai muu eläin.
      Esim apina, käärme, heinäsirkka tai skorpiooni.

STORK oikein tulkittuna: StorkinTarkoitusOnRaamatunKieltäminen.
      Storkin omakeksimä oppi on, että kristityt väittäisivät Jeesuksen
      tempaavan seurakuntansa salaisesti. Mutta valitettavaa olisi, jos
      srk olisi niin näkymätön, ettei sen puuttumista havaittaisi.
      Ellensitien häipyminen tosin havaittaisiin vain palstalla.
      Paitsi jehovalaisten ellenistien, sillä niitä on Suomessa yli
      19000 ja lukuisat valtakunnansalit jo pelkästään täällä Turussa
      ehkä pysyisivät suljettuina. Se huomattaisiin varmasti.

## Opin mukaan Jeesus palaa salaa maan päälle seitsemän vuotta ennen varsinaista toista tulemistaan ja tempaa seuraajansa taivaaseen.
      Ne, jotka jäävät maan päälle, joutuvat kokemaan seitsemän vuoden ahdingon.
      Samalla he saavat vielä yhden tilaisuuden pelastua.
      Seitsemän vuoden jakson puolivälissä maailman hallitsijaksi nousee paha, mahtava mies, jota kutsutaan antikristukseksi. ##

NÄIN OPETTAA KRISTIKANSA

Mutta tosiasiassa kristityt opettavat, ramatullisesti, että antikristuksen henki on jo 2000
      vuotta vaikuttanut, mutta antikristuksen ilmestymistä vielä pidättää - seurakunta.
      Se ettei "pakanain täysi luku" vielä ole sisälle Kristuksen seurakuntaan tullut.
      Kun srk temmataan, niin HUOMATAAN toinen otetuksi ja toinen jätetyksi.

Antikristus tietysti ilmaantuu heti hänen nimelleen omistetun ajanjakson alussa (7 vuotta).
      Täyden vallan se saa anastetuksi vasta seurakunnan vaikutuksen poistuttua.
      Kahta mieltä ollaan vain siitä, onko tempaus alussa vai puolivälissä.

Milloinkahan Storkin mukaan antikristus ilmestyy? Tuskin paljastaa sitä, mutta
      ellenismissä on luultu jokaista paavia ja jokaista heidän kotimaansa USA:n, presidenttiä,
      antikristukseksi. Mutta ne ovat tulleet ja menneet - onkohan Jeesus heidät tappanut
      "suunsa henkäyksellä"?
      Hyvä on uskoa, että Jeesus ENSIN tempaa seurakunnan. Sillä mehän emme välitä
      valvoa, jos tiedämme odottaa ensin antikristusta. Ja valvomaan Raamattu kehottaa.

"Samalla he saavat vielä yhden tilaisuuden",
      nälvi Stork. Ja tietysti onkin pakotettu herjaamaan, sillä hänen edustamansa opin mukaan
      ylöstempauksen jälkeen ei kukaan saa mitään
      tilaisuuksia, paitsi saatana, joka yksin enkeleineen hilluu täällä muka autiossa Maassa.
      Kristinoppi sanoo, että antikristuksen ajassa
      tempauksesta jääneet, nukkuvat kristityt voivat
      todistaa Herrasta vain marttyyrikuoleman kautta.

Ja sitten, kun Jeesus, Sak 14:3-5 mukaisesti,
      saapuu Messiaana omaisuuskansalleen, niin tämä
      kansa, joka on kansana paadutettu - meidän
      pakanain hyväksi,

Room 11:25-27
      25
      Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
      26
      ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
      27
      Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

MITÄ PAAVALI EI TARKOITTANUT?

Kun Sana sanoo, että antikristuksen henki on jo vaikuttanut, niin se EI sano, että saatana
      olisi esim jokaiseen paaviin ja amerikkalaiseen presidenttiin inkarnoitunut. Vaan se menee
      siihen ihmiseen, jonka sitten havaitaan kieltävän KAIKKI uskonnot ja julistautuu Jumalaksi.

2.Tess.2:3-4
      3. Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. 4. Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

"Herran päivä" tarkoittaa Sanassa sitä päivää, kun Herran jalat toisen kerran koskettavat
      maata - Apt 1:12-13, Sak 14. luku, ym, ym. SITÄ ENNEN antikristus julistautuu ainoaksi
      oikeaksi Jumalaksi. Hän asettuu Jumalaksi temppeliin Jerusalemissa, eikä tuota Hes 39-48.
      lukujen mukaista temppeliä vielä edes ole. Eikä liitonarkkua armonistuimineen löydetty.
      Toki se jossain on, sillä siihen ei kukaan uskalla ksokea.
      (Toiset arvelevat sen olevan Golgatgan alla olevassa umpeen muuratussa luolassa ja toiset
      Etiopiassa. Siellä todella vartioidaan yöt päivät eristettyä aluetta, jossa muka arkku on.
      Etiopialaisina Etiopiassahan asuu eräs Israelin "kadonneista sukukunnista".
      Ehkä Leevin suku.)
      Mutta yksikään paavi tai USA:n presidentti ei ole julistautunut Jumalaksi ja kieltänyt
      kristinuskoa ja hävittänyt Raamattua. Antikristuksen aikakautena ei Raamattuja ole:

Paavali ei missään tapauksessa tarkoittanut sellasita, että ei hätää mitään, sillä ensin
      ilmaantuu antikristus, johon menee saatana, kuten juudas Iskariotiin.
      Vaan Paavalihan huomauttaa, ettei nyt ole vielä kyse siitä "Herran päivästä".
      Ylöstempaamisen suhteen Paavali kehottaa olemaan alati valmiina.
      2.Tess.2:2
      Ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä.

ERÄS YKSITYISKOHTA ANTIKRISTUKSEN 7-VUOTISESTA AIKAKAUDESTA
      Ilm 11:7-8 (Lue koko luku!)

7 Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät. [Dan. 7:21; Ilm. 13:1]   
      8 Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin. [Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,3   

1260 pv nuo "säkkipukuiset" vastustavat antikristusta, mutta sitten viruvat kuolleina ja haisevina
      kaiken maailman katseltavina, 3½ pv (9. jae). Storkin aasimaisen opin mukaan tulkiten he todistaisivat Jeesuksesta 1000 x 1260 vuotta ja viruisivat kuolleina 3500 VUOTTA !
      Sillä adventtitotuus opettaa profeetallisen vuoden tarkoittavan tuhatta vuotta.

• Jumalan

vastustajan henki. Ei hyvä.

• Muka vastustaa Herran Henkeä?
        Jumalan kirjoitti:

vastustajan henki. Ei hyvä.

Paljasta edes yksi esimerkki, sala-ajattelija!

Tai selitä allaoleva raamatullisemmin kuin AVK.
        Sillä eihän AVK sitä kumonnut, vaan päinvastoin,
        toi esille. Ja sillä kumosi aasimaisen "storkkaajan"!
        Kaksi todistajaa

Joh.Ilm. 11.

1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan. [Dan. 7:25, 12:7; Luuk. 21:24]

3 "Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." [Matt. 11:21; Ilm. 6:12]
        4 Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. [Sak. 4:2,3,11,14]

5 Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa. [Jer. 5:14]
        6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana, jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat. [1. Kun. 17:1; Jaak. 5:17 | 2. Moos. 7:20,21]

8 Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin. [Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,34]

9 Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata. [Ps. 79:2,3]
        10 Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita. [Est. 9:19,22; Joh. 16:20]

11 Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät. [Hes. 37:5]
        12 He kuulivat, kuinka taivaasta huudettiin kovalla äänellä: "Nouskaa tänne!", ja vihollistensa nähden profeetat nousivat pilven kannattelemina taivaaseen. [Ilm. 4:1 | Mark. 14:62 | 2. Kun. 2:11; Ap. t. 1:9]

13 Samalla hetkellä tuli ankara maanjäristys. Kymmenesosa kaupungista sortui, ja järistyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta ihmistä. Muut kauhistuivat ja taipuivat kunnioittamaan taivaan Jumalaa. [Hes. 38:19,20; Ilm. 6:12]
        14 Toinen voi-huuto on ohi. Mutta kolmas tulee pian. [Ilm. 8:13, 9:12]

Älkäämme vastustako Ilmestyskirjan Henkeä!

• Uxseli*

Hän on omien puheidensa mukaan oikea Aasi. jostain syystä jäänyt köyhäksi ymmärryksestä. Olen odottanut tisten kanssa vankkoja perusteluja tähän 7 vuoden vaivan aikaan, mistä hän on tarinansa keksinyt. Ole hyvä ja lopeta perusteettomat sadut. Eihän näitä tarinoita ole Raamatussa. Ei varmasti Aasikaan usko satuilujasi?!

• vastustatte
        Muka vastustaa Herran Henkeä? kirjoitti:

Paljasta edes yksi esimerkki, sala-ajattelija!

Tai selitä allaoleva raamatullisemmin kuin AVK.
        Sillä eihän AVK sitä kumonnut, vaan päinvastoin,
        toi esille. Ja sillä kumosi aasimaisen "storkkaajan"!
        Kaksi todistajaa

Joh.Ilm. 11.

1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat. [Hes. 40:5]
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan. [Dan. 7:25, 12:7; Luuk. 21:24]

3 "Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää." [Matt. 11:21; Ilm. 6:12]
        4 Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. [Sak. 4:2,3,11,14]

5 Jos joku aikoo tehdä heille pahaa, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka aikoo heille pahaa. [Jer. 5:14]

12 He kuulivat, kuinka taivaasta huudettiin kovalla äänellä: "Nouskaa tänne!", ja vihollistensa nähden profeetat nousivat pilven kannattelemina taivaaseen. [Ilm. 4:1 | Mark. 14:62 | 2. Kun. 2:11; Ap. t. 1:9]

13 Samalla hetkellä tuli ankara maanjäristys. Kymmenesosa kaupungista sortui, ja järistyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta ihmistä. Muut kauhistuivat ja taipuivat kunnioittamaan taivaan Jumalaa. [Hes. 38:19,20; Ilm. 6:12]
        14 Toinen voi-huuto on ohi. Mutta kolmas tulee pian. [Ilm. 8:13, 9:12]

Älkäämme vastustako Ilmestyskirjan Henkeä!

Henkeä keksimällä mitä hölmöimpiä selityksiä selitysten perään. Ja sitten syyttelette, että advarit muka vain niin tekevät. KATUKAA!

• Nämä helmet on omistettu Axseli* -"sioille"
      Vaikka ei pitäisikään heittää ...

Matt. 7:6
      Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

Axseli*n A-opin mukaan profeetallinen päivä on
      vuosi tai 1000 vuotta. Tällöin antikristuksen
      2300-päiväinen aiooni venyisi järjettömän pitkäksi. Sikamaista herjaa profeetta Danielia
      kohtaan se, että hänen kuvauksensa "2300 yötä ja
      päivää tulkitaan vuosiksi tai vuosituhansiksi.

Dan 8:9-14
      9
      Yhdestä niistä puhkesi esiin pieni sarvi, joka kasvoi kasvamistaan etelää, itää ja Ihanaa maata päin. [Jer. 3:19; Hes. 20:6,15]
      10
      Se kasvoi aina taivaan joukkojen tasalle, ja se pudotti maahan taivaan joukkoja ja tähtiä ja tallasi ne jalkoihinsa. [Job 20:6; Jes. 14:13; 2. Makk. 9:10]
      11
      Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten. [4. Moos. 28:3,4 | 1. Makk. 1:21-23]
      12
      Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
      13
      Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" [Luuk. 21:24; Ilm. 11:2]
      14
      Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua (2300 vrk) on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

Väkevin todistus siitä pedon 7 vuodesta kuitenkin
      on Babylonian kuninkaan Nebukadnessarin 7-vuotinen
      kohtalo. Rangaistuskena Jumalaksi korottautumisesta.
      Antikristushan nousee Babyloniasta (Irank-Iran) ja
      Ilmestyskirjakin sen sanoo aivan suoraan, Ilm 16:12-16 sekä Ilm 9:13-19 !
      Silti hänen syntyperänsä, alkuperäinen kotimaansa
      tietysti on vielä salaisuus, sillä hän on varsinainen yllättäjä.

Vieläkään ei moni exegetiikan professori näe
      kirjaimellisena Babylonian ja Antikristuksen
      yhteenkuuluvuutta, mutta ennsutan 10 vuoden
      päästä jokaisen itseään valistaneen tietävän,
      että Babylonaista se peto nouseepi.
      Mutta tuon - 7 vuotta pedon aioonia - toki jokainen eskatologi ymmärtää jo.

Dan 4:27-30

27 (4:24)
      Siksi, kuningas, olkoon tämä neuvoni sinulle mieluisa: sovita syntisi tekemällä hyvää ja pahat tekosi olemalla suopea köyhille. Jospa onnesi siten kestäisi kauemmin." [Sananl. 16:6 ]
      28 (4:25)
      Kaikki tämä tuli kuningas Nebukadnessarin osaksi.
      29 (4:26)
      Kun kuningas kahdentoista kuukauden kuluttua oli kävelemässä kuninkaallisen palatsinsa kattotasanteella Babylonissa,
      30 (4:27)
      hän sanoi: "Tämä on se suuri Babylon, jonka minä olen väkevällä voimalla rakentanut kuninkaalliseksi kaupungikseni ja omalle mahdilleni kunniaksi!"

Sikopaimen_1

• ## Storkin
        Kirjoittanut: selvitys 21.5.2008 klo 19.56
        On Raamatullinen, oikein tulkittua ja Pyhän Hengen kirkastamaa.
        Toit hyvin esiin molemmat vastakkaiset tulkinnat ja paljastit väärät
        opit salaisesta tempaamisesta. ##

Ei ole olemassa mitään oppia salaisesta tempaamisesta.
        Jotensakin surkuhupaisaa, että Stork sopuleineen toistuvasti
        väittää, että kristikansa opettaa salaisesta tempauksesta.

Toinen sairaan mielikuvitusken tuote on se, että lauantaisapatin
        viettäjät kokisivat vainoa sapattinsa vuoksi.
        Vain siitä kristikansa moittii adventismia, että nämä eivät salli
        kristittyjen viettää sunnuntaitaan - vaan tuomitsevat siitä
        kadotukseen.

Mitä tulee ylöstempauksen ajankohtaan, niin turha Storkin on
        tyrkyttää esim jonkun hellarin tulkintaa siitä, sillä ei Jeesus
        itsekään halua sitä vielä tietää, vaan sanoo, että Isä yksin tietää,
        tarkan ajan.

Mutta Jeesus kehottaakin valvomaan ja tarkkaamaan aikain merkkejä,
        eikä laskentataulukkoja. Israelin synnyn nähnyt sukkupolvi saa
        nähdä ylöstempauksen ts. vuodesta 1948 lähtien Jeesus voi milloin
        tahansa noutaa omansa kotiin. Kaiketi 120 vuotta on takaraja, sillä
        ihmisen enimmäisiäksi on se määrätty, Nooan päivistä lähtien.
        Myöhemmin keski-ikä säädettiin 70-80 vuoteen.
        Milloinkaan keski-ikä eli sukupolven määritys ole ollut 40 vuotta,
        jota Stork tyrkyttää.

Kovin omituista, että kotiäiti Stork vähättelee seurakunnan ylösottoa ja
        tahtoo sen siirtää aina vaan epäuskottavammin tulevaisuuteen.
        Tietysti olisi kiva nähdä lastensa kasvavan - sama toive minulla - mutta
        seurakunta todellakin voidaan vuodesta 1948 lähtien temmata päivänä
        arvaamattomana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56