Uudet kamerat Tre-Yvi

välisellä tiellä.

Osaako joku sanoa, mitä ne viimeisten viikkojen aikana asennetut kamerat ovat? Sijainti on Tampere-Ylöjärvi- tiellä (ns. Vaasantie). Toinen kohta, jonka havaitsin, on Teivon Nestehuoltamon kohdalla ja toinen Lielahden pienessä valoristeyksessä.

Sillä vaan kyselen, jos ne on virkavallan uusia kameroita, niin taitaapi toi kortti huitaista kuivumaan pikavauhtia aika monelta. Itsekin oon tainnut päästellä kameroihin useana päivänä reilua ylinopeutta...

T: Tietämätön (tyhmä?) naiskuljettaja

14

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää on tätä

      Ne on tiehallinnon liikennemääriä (tai jotain) mittaavia kameroita. Niiden asentamisesta oli juttua Aamulehdessä, kun asennustyö aiheutti massiiviset ruuhkat toisen kaistan sulkemisen takia.

      Luultavasti seuraavat liikennemääriä nyt ennen moottoritien valmistumista, jotta on sitten tuoretta vertailuaineistoa uuden pätkän vaikutuksista.

      • AP...

        Kiitos tiedosta :) Meille ei tuu aamulehteä, enkä oo onnistunut saamaan tietoa muuta kautta.


      • Kizza

        Kyllä niitä tullaan jatkossa käyttämään myös keskinopeuslaskennassa ja nopeusvalvonnan apuna.

        Lähde:
        http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/4000500-vmatka-aikatiedon_hankint.pdf

        Otteita pdf:stä:

        Rekisterikilpitunnistus on yleisin Suomessa käytetty matka-ajan mittaustekniikka. Rekisterikilpien tunnistamiseen käytetään infrapunakameroita ja kuvantulkintatekniikkaa (Mattila 2003). Järjestelmässä kamera kuvaa ajoneuvoja edestä ja automaattinen kuvantulkintalaitteisto tunnistaa ajoneuvon rekisterikilven. Mittauspisteen ohittaneiden ajoneuvojen rekisterikilvet ja ohitusajat tallennetaan. Yhdistämällä saman ajoneuvon rekisteritunnustiedot kahdessa pisteessä saadaan laskettua ajoneuvon matkaan käyttämä aika eli ajoneuvon matka-aika.

        Tiehallinnon liikennetietojen käyttäjistä tärkein viranomainen on poliisi. Poliisi hyödyntää tietoja lähinnä liikennevalvonnan suunnittelussa. Matka-aikatietoa voidaan hyödyntää ajonopeuksien valvonnassa ja kameravalvonnan suunnittelussa.


      • Kizza kirjoitti:

        Kyllä niitä tullaan jatkossa käyttämään myös keskinopeuslaskennassa ja nopeusvalvonnan apuna.

        Lähde:
        http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/4000500-vmatka-aikatiedon_hankint.pdf

        Otteita pdf:stä:

        Rekisterikilpitunnistus on yleisin Suomessa käytetty matka-ajan mittaustekniikka. Rekisterikilpien tunnistamiseen käytetään infrapunakameroita ja kuvantulkintatekniikkaa (Mattila 2003). Järjestelmässä kamera kuvaa ajoneuvoja edestä ja automaattinen kuvantulkintalaitteisto tunnistaa ajoneuvon rekisterikilven. Mittauspisteen ohittaneiden ajoneuvojen rekisterikilvet ja ohitusajat tallennetaan. Yhdistämällä saman ajoneuvon rekisteritunnustiedot kahdessa pisteessä saadaan laskettua ajoneuvon matkaan käyttämä aika eli ajoneuvon matka-aika.

        Tiehallinnon liikennetietojen käyttäjistä tärkein viranomainen on poliisi. Poliisi hyödyntää tietoja lähinnä liikennevalvonnan suunnittelussa. Matka-aikatietoa voidaan hyödyntää ajonopeuksien valvonnassa ja kameravalvonnan suunnittelussa.

        Ajonopeuden valvontatietoja pitäisi käyttää nopeusrajoitusten suunnitteluun. Liikenteen sujuvuuden kannalta oikeiden nopeusrajoitusten asettaminen palvelee myös autolijoita. Sujuva liikenne luo turvallisuutta ja luottamusta liikennesuunnitteluun.
        Kaikki autoilijat eivät ole vastuuntunnottomia kaahaajia joita varten pitää rakentaa uusia sakotusjärjestelmiä vaan asiaa kannataisi tutkia liikenteen ohjauksen kannaltakin.
        Luottamus liikennesuunnittelun haluun ja kykyyn saada liikenneolosuhteet paremmiksi tulisi palauttaa järkevillä toimilla.
        Älytön sakkottaminen, noollatoleranssit ym. ovat tuhoon tuomittuja liikennekulttuurin paratamiseksi.
        Ruoska ei toimi kouluttajana vaan lisää agressioita.


      • The Rat
        Kizza kirjoitti:

        Kyllä niitä tullaan jatkossa käyttämään myös keskinopeuslaskennassa ja nopeusvalvonnan apuna.

        Lähde:
        http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/4000500-vmatka-aikatiedon_hankint.pdf

        Otteita pdf:stä:

        Rekisterikilpitunnistus on yleisin Suomessa käytetty matka-ajan mittaustekniikka. Rekisterikilpien tunnistamiseen käytetään infrapunakameroita ja kuvantulkintatekniikkaa (Mattila 2003). Järjestelmässä kamera kuvaa ajoneuvoja edestä ja automaattinen kuvantulkintalaitteisto tunnistaa ajoneuvon rekisterikilven. Mittauspisteen ohittaneiden ajoneuvojen rekisterikilvet ja ohitusajat tallennetaan. Yhdistämällä saman ajoneuvon rekisteritunnustiedot kahdessa pisteessä saadaan laskettua ajoneuvon matkaan käyttämä aika eli ajoneuvon matka-aika.

        Tiehallinnon liikennetietojen käyttäjistä tärkein viranomainen on poliisi. Poliisi hyödyntää tietoja lähinnä liikennevalvonnan suunnittelussa. Matka-aikatietoa voidaan hyödyntää ajonopeuksien valvonnassa ja kameravalvonnan suunnittelussa.

        Ja nappaakohan tuo sitten jokaisesta ohiajavasta autosta kuvan, josta myös selkeästi erottuu kuski? Veikkaan nimittäin, että ei. Ja jos näin ei tapahdu, ei ole ketään jota sakottaa (joo, haltijaa voi yrittää sakottaa, mutta sitähän ei tarvitse maksaa).


      • vaan
        The Rat kirjoitti:

        Ja nappaakohan tuo sitten jokaisesta ohiajavasta autosta kuvan, josta myös selkeästi erottuu kuski? Veikkaan nimittäin, että ei. Ja jos näin ei tapahdu, ei ole ketään jota sakottaa (joo, haltijaa voi yrittää sakottaa, mutta sitähän ei tarvitse maksaa).

        yhteiskunnan asettamien sääntöjen ja lakien mukaan, se on pienimmän riesan tie.


      • Kizza
        vaan kirjoitti:

        yhteiskunnan asettamien sääntöjen ja lakien mukaan, se on pienimmän riesan tie.

        Sitähän ne saksalaisetkin toteuttivat epäröimättä 40-luvulla. Mitäpä jos kuitenkin hiukan epäiltäisiin virkamiestemme suurta viisautta?


      • vaan kirjoitti:

        yhteiskunnan asettamien sääntöjen ja lakien mukaan, se on pienimmän riesan tie.

        Seuraukset näkyvät jo piittaamattomuutena liikenteessä.
        Yhteiskunnan asettamat säännöt ja laki vaatii myöskin muuttuneiden olosuhteiden seuraamista, muuten seurauksena on piittaamattomuus.
        Liikenteen valvonnan tarkoitus myöskin hämärtyy jos valvojien tavoitteet koetaan muuksi kuin liikenteen turvallisuus ja sujuvuus.
        Sakkojen tuotto ei saa olla mikään tavoite vaan se on indikaatio huonosta liikennesuunitelusta ja liikenteen valvonnan epäonnistumisesta.
        Poliisin tavoitteet eivät saa olla sakkomääriin sidotut.
        Mikä se yhteiskunta olikaan? Mitkä sen yhteiskunnan lakien ja määräysten tarkoitus onkaan, onko unohtunut?


      • BST-666

        Toivottavasti tietosuojavaltuutettu tai jokin muu viranomainen on valvonut, että kerättyjä tietoja ei laittomasti talleteta mihinkään. Tarkoituksena ei liene ihmisten kulkemisen kyttääminen, vaan tieosuuden ruuhkaisuuden mittaaminen.

        Mutta eihän tästä tietenkään ole kuin kukonaskel siihen, että sinänsä hyväksyttävään asiaan toteutettu järjestelmä valjastetaankin kyttäys- ja sakotuskäyttöön. Saattepa nähdä, että poliisi perustelee pian tietojen käyttöä esim.

        - ylinopeusrikollisten rankaisulla
        - autovarkauksien selvittämisellä
        - järjestäytyneen rikollisuuden seurannalla
        - terrorisminvastaisella toiminnalla
        - huumerikollisuuden vähentämisellä
        - maailmanrauhan ylläpitämisellä
        - ynnä muulla vastustamattomalla hyveellä...


      • tarkemmin?
        BST-666 kirjoitti:

        Toivottavasti tietosuojavaltuutettu tai jokin muu viranomainen on valvonut, että kerättyjä tietoja ei laittomasti talleteta mihinkään. Tarkoituksena ei liene ihmisten kulkemisen kyttääminen, vaan tieosuuden ruuhkaisuuden mittaaminen.

        Mutta eihän tästä tietenkään ole kuin kukonaskel siihen, että sinänsä hyväksyttävään asiaan toteutettu järjestelmä valjastetaankin kyttäys- ja sakotuskäyttöön. Saattepa nähdä, että poliisi perustelee pian tietojen käyttöä esim.

        - ylinopeusrikollisten rankaisulla
        - autovarkauksien selvittämisellä
        - järjestäytyneen rikollisuuden seurannalla
        - terrorisminvastaisella toiminnalla
        - huumerikollisuuden vähentämisellä
        - maailmanrauhan ylläpitämisellä
        - ynnä muulla vastustamattomalla hyveellä...

        Epäily siitä, ettei tietosuojavaltuutetulla olisi tietoa, miten yksityisyydensuoja on tässä otettu huomioon, on hauska.

        Kerrotko tarkemmin tuosta aikataulusta, milloin poliisi tulee käyttämään noita tietoja

        - ylinopeusrikollisten rankaisulla
        Kuukausi ja vuosi?

        - autovarkauksien selvittämisellä
        Kuukausi ja vuosi?

        - järjestäytyneen rikollisuuden seurannalla
        Kuukausi ja vuosi?

        - terrorisminvastaisella toiminnalla
        Kuukausi ja vuosi?

        - huumerikollisuuden vähentämisellä
        Kuukausi ja vuosi?

        - maailmanrauhan ylläpitämisellä
        Kuukausi ja vuosi?

        - ynnä muulla vastustamattomalla hyveellä...
        Kuukausi ja vuosi?


    • Tommosethullut

      Juuri näin !
      Tommoselta vosulta kortti pois ja linnaan !

      • menossa

        Ei muuta, kuin keräämään meidät talteen :D Ja jos kaikki "kaaharit" haluat liikenteestä poimia parempaan talteen, ota rekka vuokralle ;)


    • ylinopeutta

      Vain asennevammaiset aajvat ylinopeutta.

      Aja nopeusrajoitusten mukaan, niin ei tarvitse hikoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7800
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1999
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      949
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe