on asettanut ainoastaan adventistikirkon julistamaan evankeliumin ilosanomaa kansakunnille, niin mikä on evankeliumin ilosanoman keskeisin ydin, jota Isä Jumala käskee julistaa Raamatun kirjoituksista, että syntinen kansakunta kääntyisi ja pelastuisi?
Jos Isä Jumala
23
507
Vastaukset
Eikös se ole lauantaina vietettävä lepopäivä eli sapatti.
- sinustakin
tuli pilkkaaja??
evankeliumin keskeinen sanoma on nousta Jumalaa vastaan ja kumota sapatti, ja sen mukana kaikki muutkin käskyt kumottuina.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa. Siellä missä ei ole lakia, ei tarvitse armoakaan.
On vain yksi käsky jossa lukee "MUISTA" , ja se pidetään uudessakin maassa.- hirvas
ylifariseus_1 kirjoitti:
evankeliumin keskeinen sanoma on nousta Jumalaa vastaan ja kumota sapatti, ja sen mukana kaikki muutkin käskyt kumottuina.
Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa. Siellä missä ei ole lakia, ei tarvitse armoakaan.
On vain yksi käsky jossa lukee "MUISTA" , ja se pidetään uudessakin maassa.rummutatte " sapatti.. sapatti.." Ja muuta ei oikeastaan sitten olekaan kuin EGW:n näyt ja harhaopit.Turhaa touhua, sillä yksikään ei pelastu uskomalla ihmisoppia.
Toki te voitte yrittää, sitähän ei kukaan kiellä. Saattehan te vielä sen kirjekurssin lupaaman sapattisinetinkin, joten kukaan ei kiellä uskoa "adventtitotuuteen". Se on täysin vapaaehtoista. - lutherus
ylifariseus_1 kirjoitti:
On vain yksi käsky jossa lukee "MUISTA" , ja se pidetään uudessakin maassa.Adventistien viettämällä sapatilla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.
Raamatussa on täysin eri Sapatinviettosäännöt kuin adventismi opettaa. Eikä Jeesus tullut muuttamaan noita Mooseksen kautta annettuja Sapattisäädöksiä.
Sinäkin harhaanjohdat ihmiset luulöemaan, että joskus olisi muka annettu Jumalalta teidän sapattinne tavat noudatettaviksi.
Hölynpölyä!
Mikset itse noudata sapattiasi Raamatun mukaisesti? sinustakin kirjoitti:
tuli pilkkaaja??
No, kyllä se sapattioppi näyttää aika keskeinen teille adventisteille olevan. Onhan se kirkkonne nimessäkin, käsittääkseni viitaten juuri lauantaina vietettävään lepopäivään eli sapattiin.
- seitsen
Kysympä sitten sinulta, milloin adventistit aikovat aloittaa Raamatullisen Sapatinvieton?
Nythän te ette vietä Raamatullisesti sapattianne. seitsen kirjoitti:
Kysympä sitten sinulta, milloin adventistit aikovat aloittaa Raamatullisen Sapatinvieton?
Nythän te ette vietä Raamatullisesti sapattianne.Millaista se on? Viettävätkö edes ortodoksijuutalaiset sapattiaan raamatullisesti samalla tavalla kuin sitä vietettiin joskus "mooseksen aikaan"?
- seitsen
Epiktetos kirjoitti:
Millaista se on? Viettävätkö edes ortodoksijuutalaiset sapattiaan raamatullisesti samalla tavalla kuin sitä vietettiin joskus "mooseksen aikaan"?
Siinäpä se . Eivät edes juutalaiset vietä sapattiaa Raamatun ohjeita noudattaen. He sentään yrittävät, mutta adventistit eivät edes yritä.
Adventistit mittaavat sapatinviettoa omalla viettotavallaan ja siihen muiden vertaavat tapoja.
Adventistit ovat itse sapattilakinsa.
Me olemme suhteessa adventisteihin niinkuin Paavalikin oli tässä hänen mainitsemiinsa ihmisiin; > 1. Minä, Paavali, itse kehoitan teitä Kristuksen laupeuden ja lempeyden kautta, minä, joka olen muka nöyrä kasvotusten teidän kanssanne, mutta poissa ollessani rohkea teitä kohtaan,
2. ja pyydän, ettei minun, kun tulen teidän tykönne, tarvitsisi käyttää sitä rohkeutta, millä aion luottavaisesti uskaltaa käydä eräiden kimppuun, jotka ajattelevat meistä, aivan kuin vaeltaisimme lihan mukaan.
3. Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
4. sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.
5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
6. ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.
7. Nähkää, mitä silmäin edessä on. Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin.
8. Ja vaikka minä jonkun verran enemmänkin kerskaisin siitä vallastamme, jonka Herra on antanut teitä rakentaaksemme eikä kukistaaksemme, en ole häpeään joutuva.
9. Tämän minä sanon, ettei näyttäisi siltä, kuin peloittelisin teitä kirjeilläni.
10. Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
11. Joka niin sanoo, ajatelkoon, että samaa, mitä me poissaolevina olemme kirjeissämme sanoissa, samaa me myös olemme läsnäolevina teoissa.
12. Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä.
13. Me taas emme rupea kerskaamaan yli määrän, vaan ainoastaan sen määrätyn vaikutusalan mukaan, minkä Jumala on asettanut meille määräksi, ulottuaksemme teihinkin asti."""
Adventistien koko toiminta on kohdentunut joukkonsa yhdessä pitämiseen ja uusien sieppaamiseen muista uskonsuunnista adventistien omaksi hyväkseen. Tätä varten on heillä heidän oppijärjestelmänsä. Adventismi on omahyväisyyden ylistystä ja tekopyhyyden ennätystä.
- sapattikäsky
ainoana loisti muiden käskyjen joukossa merkkinä siitä, että sapattikäsky on se tärkein, jonka perusteella "lampaat erotetaan vuohista".
## Kristinuskoon kuuluu Jeesuksen paluun odotus. Juuri siksi siihen ei voi kuulua Jeesuksen paluu." ## (Epiktotes 20.5.08)
Eilen ateistipappi Epiktotesin keskeinen sanoma oli
kristinuskon leimaaminen toivottomaksi odotukseksi.
Tänään hän on joko tekopyhä tai sitten vasta
kääntynyt.>> Eilen ateistipappi Epiktotesin keskeinen sanoma oli
kristinuskon leimaaminen toivottomaksi odotukseksi.
Tänään hän on joko tekopyhä tai sitten vasta
kääntynyt. >>
Hilluuko täällä palstoilla semmoinen ateistipappikin? Kas kun en ole huomannutkaan!
pitänyt sanoa kysymystä esitellessäni, etten minä nyt kysy suinkaan adventistien ulkopuolisilta, mitä mieltä he mahdollisesti ovat asiassa, vaan kysymys on kohdistettu nimenomaan vakaumuksellisten adventistien uskontokuntaan..
Ja kun kysyn evankeliumin ilosanoman keskeisintä ydinkohtaa, niin kaikenlaiset viittaukset Ellenin kirjoituksiin on syytä unohtaa Raamatun kirjoitusten sanomaa tarkasteltaessa evankeliumin ilosanoman kohdalla, sillä Ellenin kirjoituksia ei löydy Raamatun sisällöstä laisinkaan..- enää ole
vakaumuksellisia adventisteja vastaamassa. Olette ajaneet heidät täältä pois.
enää ole kirjoitti:
vakaumuksellisia adventisteja vastaamassa. Olette ajaneet heidät täältä pois.
ajanut kenetkin pois?
Ei kai tuohon ole montaa vastausta?
Tietenkin evankeliumin ydin on ristiinnaulittu, ylösnoussut ja pian takaisin saapuva Jeesus Kristus. Hänessä ainoastaan meillä on pelastus ja syntien anteeksisaaminen. Antamalla elämämme kokonaan Hänelle, Hän antaa Pyhän Hengen meidän sisimpäämme voimaksi ja oppaaksi ja ennenkaikkea Hän uudestisynnyttää meidät Jumalan lapsiksi. Kiitos Herralle!
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pelkoke.htm- kävinkin
Kävin viiden päivän mittaisessa luentosarjassa adventtikirkossa eikä siellä kerrottu Evankeliumista tai Jeesuksesta halaistua sanaa.
Tämä tarina on tosi, sillä seurasin sitä nimenomaan. kävinkin kirjoitti:
Kävin viiden päivän mittaisessa luentosarjassa adventtikirkossa eikä siellä kerrottu Evankeliumista tai Jeesuksesta halaistua sanaa.
Tämä tarina on tosi, sillä seurasin sitä nimenomaan.Kertoisitko vielä oliko kyseessä terveysluento tai liittykö se ihmissuhteisiin tai muistatko kokoussarjan nimen? Kuulostaa vain vähän oudolta...
- kävinkin
Stork kirjoitti:
Kertoisitko vielä oliko kyseessä terveysluento tai liittykö se ihmissuhteisiin tai muistatko kokoussarjan nimen? Kuulostaa vain vähän oudolta...
Kyse oli ilmestyskirjan ja Danielin kirjan tulkinnoista.
Päiväkaudet puhuttiin vain joistakin ihmisryhmistä kuten valdolaisista. kävinkin kirjoitti:
Kyse oli ilmestyskirjan ja Danielin kirjan tulkinnoista.
Päiväkaudet puhuttiin vain joistakin ihmisryhmistä kuten valdolaisista.Danielin kirja seminaareissa en ole ollut, mutta Ilmestyskirjaseminaarin kävin n.10 vuotta sitten. Ekihän niitä juttuja joskus lainailee :). Mutta kyllä ainakin silloin Jeesuksesta puhuttiin ja lähes joka seminaarivihossa on vetoomus jättää elämänsä Jeesukselle. Tosin noissa seminaareissa on yleensä yli 20 tilaisuutta, joten ehkä jokaisessa ei olla Jeesuksesta puhuttu?
- hassuinta
Stork kirjoitti:
Danielin kirja seminaareissa en ole ollut, mutta Ilmestyskirjaseminaarin kävin n.10 vuotta sitten. Ekihän niitä juttuja joskus lainailee :). Mutta kyllä ainakin silloin Jeesuksesta puhuttiin ja lähes joka seminaarivihossa on vetoomus jättää elämänsä Jeesukselle. Tosin noissa seminaareissa on yleensä yli 20 tilaisuutta, joten ehkä jokaisessa ei olla Jeesuksesta puhuttu?
Eikä nuo kokoukset oikeastaan edes sivunneet Kristinuskon perusasioita.
Siksi olisikin kummallista, jos mainitsemiasi kyselyjä on.
Tuollaisen tilaisuuden kautta kääntymisellä ei ole mitään yhteyttä uskoontuloon.
Monien eri suuntien sadoissa kokouksissa käyneenä nämä adventistien tilaisuudet olivat sitä pohjanoteerausta kristinuskon oppimiseen suhteutettuna.
Motiivinne oli kyllä koko ajan voimakkaasti nähtävillä. Se oli saada muista uskonsuunnista itsellenne jäseniä. Säälittävä esitys kaikenkaikkiaan. Miten alas voidaankaan mennä käyttäen ihmisten kaipuuta löytää itselleen tietoa Jumalan tahdosta. Ihme jos et näe asioita tältä näkökannalta. hassuinta kirjoitti:
Tuollaisen tilaisuuden kautta kääntymisellä ei ole mitään yhteyttä uskoontuloon.
Monien eri suuntien sadoissa kokouksissa käyneenä nämä adventistien tilaisuudet olivat sitä pohjanoteerausta kristinuskon oppimiseen suhteutettuna.
Motiivinne oli kyllä koko ajan voimakkaasti nähtävillä. Se oli saada muista uskonsuunnista itsellenne jäseniä. Säälittävä esitys kaikenkaikkiaan. Miten alas voidaankaan mennä käyttäen ihmisten kaipuuta löytää itselleen tietoa Jumalan tahdosta. Ihme jos et näe asioita tältä näkökannalta.No, jos adventistien kokoussarjat ovat mielestäsi pohjanoteeraus, ainakin niissä tulee selville, mitä kirkko opettaa. Kyllä seminaarien loppupuolella on kastevetoomukset seurakuntaan liittymisineen, mitäpä sitä kieltämään. On minuakin yritetty karismaatikoksi käännyttää (helluntailaiseksi) entisessä kotikaupungissani, ilman että tietäisin kirkon opetuksesta paljoakaan. Suurin osa mieheni ja minun uskoontulleista sukulaisista on helluntailaisia ja he ovat lähes kaikki menneet siihen liikkeeseen tunteiden perusteella, Raamatuntulkinta on ollut toisella sijalla. Sekö sitten on oikein, kristillistä ja Jumalan tahdon mukaista?
- bluebird2
hassuinta kirjoitti:
Motiivinne oli kyllä koko ajan voimakkaasti nähtävillä. Se oli saada muista uskonsuunnista itsellenne jäseniä. Säälittävä esitys kaikenkaikkiaan. Miten alas voidaankaan mennä käyttäen ihmisten kaipuuta löytää itselleen tietoa Jumalan tahdosta. Ihme jos et näe asioita tältä näkökannalta.sinulle joten sinun täytyy hakea minkä sinä näet parhaaksesi, jollekin toiselle se voi olla oikein sopiva, minä olen käynyt Ilmestys kirjan seminaarin ja se oli mielestäni hyvin selvä että joka ei sitä ymmärrä niin hänellä ei ole halua ymmärtää, on ehkä niin epäuskon sokaisema ettei kertakaikkiaan asiat voi avaantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100