kun huomaatte surusaaton liikenteessä?
Vainajaa kuljettava ruumisauto ajaa edellä ja perässä on omaisten saattue...
Ajatteko ohi mitään piittamattomina, vai kunnioitatteko vaivajaa ja pysyttelette saattueen perässä, vaikka se etenisikin esim. moottoritiellä alle nopeusrajoituksen?
Mitä teette
234
8162
Vastaukset
- saattueeseen
...
- issu56
sitten teet, jos et jää saattueen perään...ajatko sen ohi?
- manta-elviira
jos noin voi sanoa, olen ollut vain yhdessä autolla tapahtuvan surusaaton kanssa - vainajaa, omaista kuljettaneen auton kyydissä.
Omaiseni kuljetus siunaustilaisuuden jälkeen hautausmaalle saattoon osallistui useampikin auto. Hieman arvelutti saattueen yhtenäisenä pysyminen parinkymmenen kilsan matkalla, mutta niin loppujen lopuksi tapahtui.
Tuolloin sattui muiden perässä tulevat siis olemaan huomaavaisia ja jaksoivat jonossa ajaa.
Aivan tavallisella maantiellä.
Jotenkin vaan tuntuisi pahalta olla sellaisen auton kyydissä tavallisella valta-/maantiellä, joka huristelisi ohi autojonosta, jonka keulassa ajaa auto, jossa merkkinä vainajan kuljetuslippu...
Vallankin kun kuskikin huomaisi, ettei tälle autoletkalle ainakaan ole syynä ohituksiin mahdollistava vilkas vastaantuleva liikenne.
Toisaalta jos moottoritiellä saattue ajaa alle nopeusrajoitusten ja käytössä kaksi kaistaa ohituksen voisi "antaa anteeksi".- issu56
ja nimenomaan moottoritiellä...yksi jaksoi saattueen perässä, mutta sen takana ajanut menetti hermonsa ja niin sitte koko letka ajoi lopuksi ohitse...kyllä hävetti niiden puolesta ikävä kyllä.
issu56 kirjoitti:
ja nimenomaan moottoritiellä...yksi jaksoi saattueen perässä, mutta sen takana ajanut menetti hermonsa ja niin sitte koko letka ajoi lopuksi ohitse...kyllä hävetti niiden puolesta ikävä kyllä.
saattueen perään tulevat ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs jne. auto jäävät moottoritiellä hautajaissaattueen perään, miten kauempana takana tulevat voivat tietää, että tässä kuljetaan nyt hautajaissaattueen perässä, ei voi lähteä ohi? Pitäisikö tästä päätellä, että moottoritiellä ei milloinkaan kannata lähteä ohittamaan muita kuin ehkä rekkoja, koska voi hyvinkin olla, että jossain hyvin kaukana letkan edessä on ruumisauto? Jotenkin koko kaksikaistaisen tien idea minusta kärsisi tuosta.
- voi sua
Ursa kirjoitti:
saattueen perään tulevat ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs jne. auto jäävät moottoritiellä hautajaissaattueen perään, miten kauempana takana tulevat voivat tietää, että tässä kuljetaan nyt hautajaissaattueen perässä, ei voi lähteä ohi? Pitäisikö tästä päätellä, että moottoritiellä ei milloinkaan kannata lähteä ohittamaan muita kuin ehkä rekkoja, koska voi hyvinkin olla, että jossain hyvin kaukana letkan edessä on ruumisauto? Jotenkin koko kaksikaistaisen tien idea minusta kärsisi tuosta.
Jos tosiaan joudut moottoritiellä tuollaisen saattueen perään muodostuneeseen kilometrien mittaiseen jonoon, niin eikö sulla käy mielessä, että esim. on joku syy, miksi kilometriletka on moottoritielle muodostunut ?
Voisihan siellä olla vaikka kolari tms. onnettomuus edessäpäin.
Jos olisikin kolari, niin silti sinä lähtisit ohituskaistalle ja siten tukkisit reitin hälytysajoneuvoilta.
Aika outoa liikennekäyttäytmistä.
Mihinkään ei voi olla niin kiire, että muutaman minuutin ajansäästön takia lähtee kilometriletkaa ohittelemaan- oli sen jonon muodostumisen syy sitten mikä tahansa. voi sua kirjoitti:
Jos tosiaan joudut moottoritiellä tuollaisen saattueen perään muodostuneeseen kilometrien mittaiseen jonoon, niin eikö sulla käy mielessä, että esim. on joku syy, miksi kilometriletka on moottoritielle muodostunut ?
Jos olisikin kolari, niin silti sinä lähtisit ohituskaistalle ja siten tukkisit reitin hälytysajoneuvoilta.
Mihinkään ei voi olla niin kiire, että muutaman minuutin ajansäästön takia lähtee kilometriletkaa ohittelemaan- oli sen jonon muodostumisen syy sitten mikä tahansa.no jos siellä olisi onnettomuus niin silloin kai se letka seisoisi, olen muutamaankin kertaan seissyt letkan perässä kun tiellä on sattunut jotain ja sitä on pitänyt raivata tyhjäksi, silloin on asiallista jonon viimeisen ilmoittaa hätävilkulla takanatuleville autoille että täällä on tilanne päällä. En todellakaan lähde seisovaa tai hitaasti matelevaa pitkää jonoa ohittamaan.
Ja jos joku vahingossa lähtee, niin tilanteen hänelle valjettua hän varmasti siirtyy oikealle kaistalle heti kun pääsee, eikä ala arvuuttelemaan, että voikohan tähän väliin mennä, vai katkaisenko minä tässä jonkin saattueen? Se on hyvin pieni asia verrattuna siihen, että tosiaan hälytysajoneuvojen on päästävä nopeasti sinne, missä apua tarvitaan.
Mutta tässä ketjussa ei edelleenkään ollut kysymys kolarista eikä onnettomuudesta vaan hautajaissaattueesta motarilla!- kun sieltä
voi sua kirjoitti:
Mihinkään ei voi olla niin kiire, että muutaman minuutin ajansäästön takia lähtee kilometriletkaa ohittelemaan- oli sen jonon muodostumisen syy sitten mikä tahansa.takaa ei oikeastaan näe sitä letkan pituuttakaan, ja jos liikenne eteenpäin kulkee, silloin siellä ei sitä kolariakaan ole, ja siinä vaiheessa kun jonot ovat kilometrien mittaiset, liikenne on pysähdyksissä ja poliisi ohjaamassa liikennettä.
Täytyy sanoa että vain öisin kuljen moottoriteillä niin etteikö niitä jonoja muodostu, joten ontuva on selityksesi, mikäli sinä oletat joka kerta hitaampaa liikennettä kohdatessasi kyseessä olevan onnettomuus tai hautajaissaatto, oleta vain, mutta älä suotta hämmästele silmät suurina kun muut eivät niin oleta.
Yhtenä, ehkä kahtena päivänä vuodessa on oletettavaa törmätä onnettomuuteen tai surusaattoon, päivittäin moottoritietä ajavana en aio tästä ettenpäinkään joka päivä jäädä sinne hitaamman liikenteen taakse. voi sua kirjoitti:
Mihinkään ei voi olla niin kiire, että muutaman minuutin ajansäästön takia lähtee kilometriletkaa ohittelemaan- oli sen jonon muodostumisen syy sitten mikä tahansa.ajattelisi samalla tavalla niin noita jonojahan tulisi jatkuvasti. joskus voi siis vaikkapa joku erikoiskuljetus olla syynä ettei ohiteta. tietenkään kukaan ei voi tietää mitä kilometrien päässä on voinut sattua.
liikenteessäkin pitää siis käyttäytyä sivistyneesti ja antaa sitten tilaa autolle joka on tulossa takaisin toiselle kaistalle.
minulla ei ikinä ole liikenteessä kiire. mutta jos joku hautajais-saatto on menossa vaikka turusta tampereelle niin tuskin yksikään auto (muut kuin Issu) jaksaa perässä kulkea.majorica kirjoitti:
ajattelisi samalla tavalla niin noita jonojahan tulisi jatkuvasti. joskus voi siis vaikkapa joku erikoiskuljetus olla syynä ettei ohiteta. tietenkään kukaan ei voi tietää mitä kilometrien päässä on voinut sattua.
liikenteessäkin pitää siis käyttäytyä sivistyneesti ja antaa sitten tilaa autolle joka on tulossa takaisin toiselle kaistalle.
minulla ei ikinä ole liikenteessä kiire. mutta jos joku hautajais-saatto on menossa vaikka turusta tampereelle niin tuskin yksikään auto (muut kuin Issu) jaksaa perässä kulkea.mutta laitan nyt lisää aiheesta.
minä ainakin kunnioitan eläviä ihmisiä. se ei tarkoita sitä etten kunnioittaisi kuolleita.
en kuitenkaan yleensä yritä aliarvioida ihmisiä vastaamalla "Mitäs nyt länkytät, lässytät" jne.
jotkut vaan tällä palstalla luulevat tosiaankin olevan yli-ihmisiä. osaavat kaikki ja tietävät ihan kaikki. onneksi itse olen ihminen jolta ei tosiaankaan vikaa puutu :-)))- huomannut
majorica kirjoitti:
mutta laitan nyt lisää aiheesta.
minä ainakin kunnioitan eläviä ihmisiä. se ei tarkoita sitä etten kunnioittaisi kuolleita.
en kuitenkaan yleensä yritä aliarvioida ihmisiä vastaamalla "Mitäs nyt länkytät, lässytät" jne.
jotkut vaan tällä palstalla luulevat tosiaankin olevan yli-ihmisiä. osaavat kaikki ja tietävät ihan kaikki. onneksi itse olen ihminen jolta ei tosiaankaan vikaa puutu :-)))että esimerkiksi minun, perustellutkin mielipiteeni ovat lässytystä, länkytystä, päänaukomista ja päänrääpimistä, ja tämä vain muutaman kirjoittajan osalta, mutta noiden samaisten kirjoittajan perustelemattomat lässytykset, länkytykset ja päänrääpimiset ovat heidän mielestään mielipiteitä.
huomannut kirjoitti:
että esimerkiksi minun, perustellutkin mielipiteeni ovat lässytystä, länkytystä, päänaukomista ja päänrääpimistä, ja tämä vain muutaman kirjoittajan osalta, mutta noiden samaisten kirjoittajan perustelemattomat lässytykset, länkytykset ja päänrääpimiset ovat heidän mielestään mielipiteitä.
menee. mutta joku päivä nämä ihmiset kaatuvat kyllä siihen omaan erinomaisuuteensa.
- issu56
Ursa kirjoitti:
nyt saivarrella, sillä kyllä se järjenkäyttö edelleenkin on sallittua!!
- heh hee
issu56 kirjoitti:
voi ei, loppuko sulta perustelut sanoillesi. Olitko sittenkin väärässä? Oi voi.
- issu56
heh hee kirjoitti:
voi ei, loppuko sulta perustelut sanoillesi. Olitko sittenkin väärässä? Oi voi.
vaikka kuka miten saivartelisi, mutta sulla itselläsi ei taida ollakaan asiasta mitään tietoa, kun tekstisi rajoittuu pelkästään pään aukomiseen!!!
issu56 kirjoitti:
Vihdoinkin 100 % samaa mieltä, korostaen ja alleviivaten.
Ja etenkin liikenteessä.- -------------------
issu56 kirjoitti:
Olen sitä mieltä
Kirjoittanut: issu56 23.5.2008 klo 21.03
että jos esim. tuolla moottoritiellä, jossa on kaksi kaistaa käytössä, lähtee ohittamaan saattuetta, niin siinä vaiheessa kun huomaa, että etuauto on liputtava ruumisauto, niin aina voi himmata ja jättäytyä odottamaan pääsyä takaisin oikealle kaistalle...kukaanhan ei pääse ohitse. - manta-elviira
issu56 kirjoitti:
Simppeliin mielipidekysymykseen, miten toimii surusaattueen tavoittaessaan.
Miten mielipidekyselyyn liittyy se, mikä taikka kuka on oikeassa, kuka väärässä?
Miksi moottoritiellä on kaksi kaistaa käytössä muuta kuin sitä varten, että nopeammin kulkevat autot voivat ohittaa hitaammin kulkevat vasenta kaistaa käyttäen?
Miksi moottoritiellä ohittamaan lähtevä kiilaisi itsensä oikealla kaistalla samaa vauhtia ajavien autojen väliin jos ohittaja katsoo, että ohitettava pitkä autoletka etenee alle sallitun nopeusrajoituksen - ohittaessaan ja kiilaamatta väliin hän ei katkaise surusaattuetta?
Eikö moottoritiellä molemmilla kaistoilla hitaasti mateleva liikenne osoita, että edessä, "kilometrien päässä", on jotain tapahtunut tai muu este, joka molempien kaistojen sujuvaa liikennettä rajoittaa?
On se hyvä, ettei omista autoa eikä edes ajokorttia jotta välttyy siltä vastuulta, miten liikenteessä autoa kuskaisi.
Vastuuta ja järjenkäyttöä kuitenkin vaadin siltä henkilöltä, kenen autoon menen kyytiin. - issu56
Ursa kirjoitti:
Vihdoinkin 100 % samaa mieltä, korostaen ja alleviivaten.
Ja etenkin liikenteessä.Joskus sattuu vahinkoja, mutta alkuperäisestä en mielipidettäni muuta mihinkään suuntaan vain jonkun mieliksi...
- issu56
------------------- kirjoitti:
Olen sitä mieltä
Kirjoittanut: issu56 23.5.2008 klo 21.03
että jos esim. tuolla moottoritiellä, jossa on kaksi kaistaa käytössä, lähtee ohittamaan saattuetta, niin siinä vaiheessa kun huomaa, että etuauto on liputtava ruumisauto, niin aina voi himmata ja jättäytyä odottamaan pääsyä takaisin oikealle kaistalle...kukaanhan ei pääse ohitse.se sun asiasi???
- issu56
manta-elviira kirjoitti:
Miten mielipidekyselyyn liittyy se, mikä taikka kuka on oikeassa, kuka väärässä?
Miksi moottoritiellä on kaksi kaistaa käytössä muuta kuin sitä varten, että nopeammin kulkevat autot voivat ohittaa hitaammin kulkevat vasenta kaistaa käyttäen?
Miksi moottoritiellä ohittamaan lähtevä kiilaisi itsensä oikealla kaistalla samaa vauhtia ajavien autojen väliin jos ohittaja katsoo, että ohitettava pitkä autoletka etenee alle sallitun nopeusrajoituksen - ohittaessaan ja kiilaamatta väliin hän ei katkaise surusaattuetta?
Eikö moottoritiellä molemmilla kaistoilla hitaasti mateleva liikenne osoita, että edessä, "kilometrien päässä", on jotain tapahtunut tai muu este, joka molempien kaistojen sujuvaa liikennettä rajoittaa?
On se hyvä, ettei omista autoa eikä edes ajokorttia jotta välttyy siltä vastuulta, miten liikenteessä autoa kuskaisi.
Vastuuta ja järjenkäyttöä kuitenkin vaadin siltä henkilöltä, kenen autoon menen kyytiin.Hyvin yksinkertaisesta asiasta tuli kauhia haloo ja pärmänttäys. Jokainen tietysti taaplaa tyylilleen uskollisena, mutta edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että pientä rajaa ja kunnioitusta sitä saatettavaa vainajaa kohtaan voisi sentään osoittaa.
Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu. - Ärrieri
majorica kirjoitti:
ajattelisi samalla tavalla niin noita jonojahan tulisi jatkuvasti. joskus voi siis vaikkapa joku erikoiskuljetus olla syynä ettei ohiteta. tietenkään kukaan ei voi tietää mitä kilometrien päässä on voinut sattua.
minulla ei ikinä ole liikenteessä kiire. mutta jos joku hautajais-saatto on menossa vaikka turusta tampereelle niin tuskin yksikään auto (muut kuin Issu) jaksaa perässä kulkea.sait täällä naurua aikaan,ja siis hyvässä mielessä
:D - issu56
majorica kirjoitti:
minulla ei ikinä ole liikenteessä kiire. mutta jos joku hautajais-saatto on menossa vaikka turusta tampereelle niin tuskin yksikään auto (muut kuin Issu) jaksaa perässä kulkea.mitä sen kuski sanelee...jos auto siis on kunnossa...
Mua ei ensinkään hävetä pätkääkään se, että jään roikkumaan sen surusaaton perään. Ei siis pisaraakaan, mutta hävettää kaikkien niiden ohittavien taulapäiden puolesta, joille mikään muu kuin se "minä itte" ei merkitse mitään... - öööööööööö
issu56 kirjoitti:
Hyvin yksinkertaisesta asiasta tuli kauhia haloo ja pärmänttäys. Jokainen tietysti taaplaa tyylilleen uskollisena, mutta edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että pientä rajaa ja kunnioitusta sitä saatettavaa vainajaa kohtaan voisi sentään osoittaa.
Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.***Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.***
Sun kanssa erimieltä olevat ilkeitä ? - issu56
Ärrieri kirjoitti:
sait täällä naurua aikaan,ja siis hyvässä mielessä
:Dettä sua naurattaa jopa kyseinen aihe...SURUSAATTO...
- sun mielipide muutu
issu56 kirjoitti:
Hyvin yksinkertaisesta asiasta tuli kauhia haloo ja pärmänttäys. Jokainen tietysti taaplaa tyylilleen uskollisena, mutta edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että pientä rajaa ja kunnioitusta sitä saatettavaa vainajaa kohtaan voisi sentään osoittaa.
Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.mutta kortti sulta voi lähtee kuivumaan jos jäät himmailemaan motarilla vasemmalla kaistalla kuten kehottelit tuola muita tekemään
- issu56
öööööööööö kirjoitti:
***Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.***
Sun kanssa erimieltä olevat ilkeitä ?En mielestäni, sillä tarkoitin just sitä mitä sanoin, eli mun mielipidettä ei mitkään ilkeydet muuksi muuta. En yksinkertaisesti vain osaa mielistellä...tässäkään asiassa, vaan olen ihan sitä mieltä mitä sanon olevani.
- issu56
sun mielipide muutu kirjoitti:
mutta kortti sulta voi lähtee kuivumaan jos jäät himmailemaan motarilla vasemmalla kaistalla kuten kehottelit tuola muita tekemään
vielä huomennakaan, joten olehan nyt jo hiljaa!
- Ärrieri
issu56 kirjoitti:
että sua naurattaa jopa kyseinen aihe...SURUSAATTO...
vaan eräälle majorican letkautukselle...jos niin kovin kiinnostaa..
- manta-elviira
issu56 kirjoitti:
Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.aivan toissijaisesti, kuka tässä pärmättää ja miten.
Miten puolustaa omia mielipiteitään.
Mielipiteitähän ei kauhean pakonkaan edessä tarvitse muuttaa, siitähän ei tässäkään ole kysymys. huomannut kirjoitti:
että esimerkiksi minun, perustellutkin mielipiteeni ovat lässytystä, länkytystä, päänaukomista ja päänrääpimistä, ja tämä vain muutaman kirjoittajan osalta, mutta noiden samaisten kirjoittajan perustelemattomat lässytykset, länkytykset ja päänrääpimiset ovat heidän mielestään mielipiteitä.
Siinä sitte tulikin OIKEIN malli MIELIPIDE...
sinulta..... mallipalstalaiselta...- yrittänyt
issu56 kirjoitti:
En mielestäni, sillä tarkoitin just sitä mitä sanoin, eli mun mielipidettä ei mitkään ilkeydet muuksi muuta. En yksinkertaisesti vain osaa mielistellä...tässäkään asiassa, vaan olen ihan sitä mieltä mitä sanon olevani.
muuttaa mielipiteitäsi? Ei.
- issu56
majorica kirjoitti:
mutta laitan nyt lisää aiheesta.
jotkut vaan tällä palstalla luulevat tosiaankin olevan yli-ihmisiä. osaavat kaikki ja tietävät ihan kaikki. onneksi itse olen ihminen jolta ei tosiaankaan vikaa puutu :-)))yhtään mitään, vaan mulla on ne ihan ihkaomat mielipiteet ja ne kans pysyy. En ole mikään laumasielu, kuin en myöskään yritä millään nuoleskeluilla kerätä joitain ihmepisteitä, niinkuin jotkut täällä tuntuvat tekevän.
- issu56
Ärrieri kirjoitti:
vaan eräälle majorican letkautukselle...jos niin kovin kiinnostaa..
vähempää kiinnosta...ja siksi toisekseen...minä tiedän kyllä...harmittaako...no vissistiki ja varmastiki!
- issu56
yrittänyt kirjoitti:
muuttaa mielipiteitäsi? Ei.
... en nyt sano, mitä oikeasti...no olkoon...ei sun kanssa viitsi...
- Ärrieri
issu56 kirjoitti:
vähempää kiinnosta...ja siksi toisekseen...minä tiedän kyllä...harmittaako...no vissistiki ja varmastiki!
toki miulekkin mikä pitäis harmittaa,voin sit harkita asiaa..
- sinä
issu56 kirjoitti:
... en nyt sano, mitä oikeasti...no olkoon...ei sun kanssa viitsi...
kestä yhtään eriävää mielipidettä, mistään asiasta, kuvittelematta ja luulottelematta että sinun mielipidettäsi yritetään muuttaa, toisinsanoen, sinä ilmeisesti yrität muuttaa muiden mielipiteet, eihän kai tuollainen olettamus tyhjästä tule?
Vai onko kysymys siitä että olet heikoilla mielipiteinesi, epävarma niistä omistasi, vai mikä mättää, kuitenkin jatkuvasti huomauttelet muille että sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen, samalla olet täysin sokea sille että, tottakai, kaikilla muillakin palstalla kirjoittavilla on oikeus omaansa.
On silkkaa yksisilmäisyyttä kuvitella että palstalla kirjoittavien tarkoitus on kirjoittaa vain sinulle ja vain sinun takiasi, mutta ketjuissa joissa kysellään ihmisten tekemisiä tietyissä asioissa tai mielipidettä joistakin asioista, pitää olla valmis siihen että ihmiset kirjoittavat ne mielipiteensä.
Miksi kysellä kanssakirjoittajien mielipiteitä jos heti kun ne on eriäviä, alkaa kirkuminen että, sinun mielipidettäsi yritetään muuttaa, vain vastaamalla oman mielipiteensä ? issu56 kirjoitti:
Joskus sattuu vahinkoja, mutta alkuperäisestä en mielipidettäni muuta mihinkään suuntaan vain jonkun mieliksi...
...perusteluja kaivataan yleensä ja aika hyviä ennen kuin minä muutan mielipidettäni...
- oli,,,
Sikra kirjoitti:
Siinä sitte tulikin OIKEIN malli MIELIPIDE...
sinulta..... mallipalstalaiselta...eikä mikään heitto, vaan tästäkin ketjusta luettavissa oleva tosiasia.
Sinun ainoa sanomasi ja asiasi tässäkin viestissäsi on se mikä minä olen, sinun mielestäsi, mutta, et sitä mitenkään perustele. - issu56
sinä kirjoitti:
kestä yhtään eriävää mielipidettä, mistään asiasta, kuvittelematta ja luulottelematta että sinun mielipidettäsi yritetään muuttaa, toisinsanoen, sinä ilmeisesti yrität muuttaa muiden mielipiteet, eihän kai tuollainen olettamus tyhjästä tule?
Vai onko kysymys siitä että olet heikoilla mielipiteinesi, epävarma niistä omistasi, vai mikä mättää, kuitenkin jatkuvasti huomauttelet muille että sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen, samalla olet täysin sokea sille että, tottakai, kaikilla muillakin palstalla kirjoittavilla on oikeus omaansa.
On silkkaa yksisilmäisyyttä kuvitella että palstalla kirjoittavien tarkoitus on kirjoittaa vain sinulle ja vain sinun takiasi, mutta ketjuissa joissa kysellään ihmisten tekemisiä tietyissä asioissa tai mielipidettä joistakin asioista, pitää olla valmis siihen että ihmiset kirjoittavat ne mielipiteensä.
Miksi kysellä kanssakirjoittajien mielipiteitä jos heti kun ne on eriäviä, alkaa kirkuminen että, sinun mielipidettäsi yritetään muuttaa, vain vastaamalla oman mielipiteensä ?sulla se kantti ei vain kestä...no sehän kyllä on tiedossa jo ennestäänkiin... Sinä se vain jaksat jauhaa tuota yhtä ja samaa, jota myös tautofoniaksi kutsutaan...
- huomaat
issu56 kirjoitti:
sulla se kantti ei vain kestä...no sehän kyllä on tiedossa jo ennestäänkiin... Sinä se vain jaksat jauhaa tuota yhtä ja samaa, jota myös tautofoniaksi kutsutaan...
kanttini kestää ja tokihan sen itsekkin toisessa lauseessa myönnät, miten kanttini ei kestä ja samanaikaisesti kuitenkin toistan?
Mitä sinä tiedät minusta ennestään, muuta kuin sen että kunnioitan kristillisiä arvoja? manta-elviira kirjoitti:
Vastuuta ja järjenkäyttöä kuitenkin vaadin siltä henkilöltä, kenen autoon menen kyytiin.ole pelkästään mielipiteistä liikenteessä kysymys, vaan kaikkien yhteinen turvallisuus ja siihen liittyvä liikenteen sujuvuus on jopa niiden omien rakkaiden mielipiteiden yläpuolella, enkä lähtisi sen kuskin kyytiin joka on tuosta eri mieltä, vaikka muuten jokainen saa olla minusta ihan omaa mieltään asioista.
Lomalla kun enemmän ajeltiin moottoriteitä Ruotsissa ja Suomessa ja liikennettä oli välillä paljon mutta se meni suurimmaksi osaksi todella sujuvasti, ajoimme pitkiä matkoja vasenta kaistaa letkassa mutta sujuvasti edeten. Ja KYLLÄ muistan että ainakin kerran huomasin ohittavani ruumisauton. En polkaissut 120 km/h etenevän letkan keskellä jarrua pohjaan ja alkanut arpoa, missä kohtaa tuo hautajaissaattue mahtaa loppua. Ehkäpä tein sitten kovasti väärin, mutta samalla tavalla teen seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa, ja toivon todella että edelläni ajavat ajattelevat samoin.- mutta,,,
issu56 kirjoitti:
mitä sen kuski sanelee...jos auto siis on kunnossa...
Mua ei ensinkään hävetä pätkääkään se, että jään roikkumaan sen surusaaton perään. Ei siis pisaraakaan, mutta hävettää kaikkien niiden ohittavien taulapäiden puolesta, joille mikään muu kuin se "minä itte" ei merkitse mitään...se kymmenes auto siellä ohituskaistalla nyt vain ei välttämättä tiedä että ohitusletkan kärjessä on henkilö jolla on valinnaiset kristilliset arvot käytössään sinä päivänä.
Oletko muuten koskaan nähnytkään moottoritietä saatikka ajanut sellaisella? - manta-elviira
Ursa kirjoitti:
ole pelkästään mielipiteistä liikenteessä kysymys, vaan kaikkien yhteinen turvallisuus ja siihen liittyvä liikenteen sujuvuus on jopa niiden omien rakkaiden mielipiteiden yläpuolella, enkä lähtisi sen kuskin kyytiin joka on tuosta eri mieltä, vaikka muuten jokainen saa olla minusta ihan omaa mieltään asioista.
Lomalla kun enemmän ajeltiin moottoriteitä Ruotsissa ja Suomessa ja liikennettä oli välillä paljon mutta se meni suurimmaksi osaksi todella sujuvasti, ajoimme pitkiä matkoja vasenta kaistaa letkassa mutta sujuvasti edeten. Ja KYLLÄ muistan että ainakin kerran huomasin ohittavani ruumisauton. En polkaissut 120 km/h etenevän letkan keskellä jarrua pohjaan ja alkanut arpoa, missä kohtaa tuo hautajaissaattue mahtaa loppua. Ehkäpä tein sitten kovasti väärin, mutta samalla tavalla teen seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa, ja toivon todella että edelläni ajavat ajattelevat samoin.muuta liikennettä tule haitata surusaattueen perusteella.
Onhan kaksi eri asiaa ajella surusaattueessa hiljaisella maantiellä ja moottoritiellä.
Aivan eri asioitahan on liikenneturvallisuus/-joustavuus ja surusaattueeseen osallistujien mielipide. manta-elviira kirjoitti:
muuta liikennettä tule haitata surusaattueen perusteella.
Onhan kaksi eri asiaa ajella surusaattueessa hiljaisella maantiellä ja moottoritiellä.
Aivan eri asioitahan on liikenneturvallisuus/-joustavuus ja surusaattueeseen osallistujien mielipide.minusta hautajaissaattueen kunnioittaminen on todella hieno ele, siellä missä se on mahdollista tehdä. Kun vastaantulijat pysähtyvät surusaattueen tullessa kohdalle, niin se on jotenkin juhlava, koskettava ja kaunis hetki. Kyllä siinä mielessään toivottaa hyvää viimeistä matkaa arkussa matkaavalle.
- manta-elviira
Ursa kirjoitti:
minusta hautajaissaattueen kunnioittaminen on todella hieno ele, siellä missä se on mahdollista tehdä. Kun vastaantulijat pysähtyvät surusaattueen tullessa kohdalle, niin se on jotenkin juhlava, koskettava ja kaunis hetki. Kyllä siinä mielessään toivottaa hyvää viimeistä matkaa arkussa matkaavalle.
ja kunnioitusta vastaisuudessakin jokaisen elämälle ja viimeiselle matkalle.
- alkupe.r.öööööööööööööööö
öööööööööö kirjoitti:
***Heh ja vaikka kuka arvostelis ihan miten rajusti tahansa ja latelis kaikki mahdolliset ilkeydet peräjälkeen, niin mun mielipiteeni ei todellakaan miksikään muutu.***
Sun kanssa erimieltä olevat ilkeitä ?Olet siis varastanut rekkaamattoman nikkini.........sillä alkuperäinen nikkini on tuo öööööööööö, ja tuota ylläolevaa viestiä en ole kirjoittanut.
Täytynee vaihtaa nimimerkkiä, kun olen niin suosittu !!! - taxisuhari
Ursa kirjoitti:
ole pelkästään mielipiteistä liikenteessä kysymys, vaan kaikkien yhteinen turvallisuus ja siihen liittyvä liikenteen sujuvuus on jopa niiden omien rakkaiden mielipiteiden yläpuolella, enkä lähtisi sen kuskin kyytiin joka on tuosta eri mieltä, vaikka muuten jokainen saa olla minusta ihan omaa mieltään asioista.
Lomalla kun enemmän ajeltiin moottoriteitä Ruotsissa ja Suomessa ja liikennettä oli välillä paljon mutta se meni suurimmaksi osaksi todella sujuvasti, ajoimme pitkiä matkoja vasenta kaistaa letkassa mutta sujuvasti edeten. Ja KYLLÄ muistan että ainakin kerran huomasin ohittavani ruumisauton. En polkaissut 120 km/h etenevän letkan keskellä jarrua pohjaan ja alkanut arpoa, missä kohtaa tuo hautajaissaattue mahtaa loppua. Ehkäpä tein sitten kovasti väärin, mutta samalla tavalla teen seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa, ja toivon todella että edelläni ajavat ajattelevat samoin.Kaltaisiasi voisi olla enemmän liikenteessä. Jos siellä 120/h vauhdissa vetää liinat kiinni, jälki on rumaa. Tarvitaan lisää ruumisautoja sen jälkeen. Turvallisuus on pidettävä mielessä aina, kun liikutaan. Oma, sekä muitten tiellä liikkujien. Valitettavasti näin ei tapahdu, missä syy. Meissä ihmisissä.
- mahoton,,
issu56 kirjoitti:
minkähä ihimeen takia sitä sinä et ossaa käyttää, toisia vaan ohjastelet, vaikka tarpeen on itelleskii. Nii, se järjen käyttö.
vaan annan saattueen edetä rauhassa.
Olen ollut mukana saatoissa jotka ovat saaneet rauhassa edetä ja saatoissa joita on ohiteltu ja jopa kiilattu saaton väliin.- issu56
ja se väliin kiilaminen jos jokin, on todella törkeyden huippu!
issu56 kirjoitti:
ja se väliin kiilaminen jos jokin, on todella törkeyden huippu!
kerran että takana tulevahan ei voi mistään tietää kyseessä olevan hautajaissaaton varsinkin jos matkassa on monta autoa, olis ehkä hyvä jos viimeisen auton voisi merkitä jollain ihan kuten se etummainen auto kulkee liputettuna vainajan ollessa viimeisellä matkallaan.
- issu56
Haukullinen kirjoitti:
kerran että takana tulevahan ei voi mistään tietää kyseessä olevan hautajaissaaton varsinkin jos matkassa on monta autoa, olis ehkä hyvä jos viimeisen auton voisi merkitä jollain ihan kuten se etummainen auto kulkee liputettuna vainajan ollessa viimeisellä matkallaan.
että jos esim. tuolla moottoritiellä, jossa on kaksi kaistaa käytössä, lähtee ohittamaan saattuetta, niin siinä vaiheessa kun huomaa, että etuauto on liputtava ruumisauto, niin aina voi himmata ja jättäytyä odottamaan pääsyä takaisin oikealle kaistalle...kukaanhan ei pääse ohitse.
Samaa asiaa mietimme mekin tänään, että tulisi olla niin, että ne surusaaton autot voitaisin merkitä jotenkin...vaan aina kuitenkin löytyy niitä fiksuja ja vähemmän fiksuja... issu56 kirjoitti:
että jos esim. tuolla moottoritiellä, jossa on kaksi kaistaa käytössä, lähtee ohittamaan saattuetta, niin siinä vaiheessa kun huomaa, että etuauto on liputtava ruumisauto, niin aina voi himmata ja jättäytyä odottamaan pääsyä takaisin oikealle kaistalle...kukaanhan ei pääse ohitse.
Samaa asiaa mietimme mekin tänään, että tulisi olla niin, että ne surusaaton autot voitaisin merkitä jotenkin...vaan aina kuitenkin löytyy niitä fiksuja ja vähemmän fiksuja...antama juttu viimeisen auton takaikkunalla tai antennissa saattaisi olla hillitsemässä osan ohitteluja.
- issu56
Haukullinen kirjoitti:
antama juttu viimeisen auton takaikkunalla tai antennissa saattaisi olla hillitsemässä osan ohitteluja.
että jokaisella surusaaton autolla pitäisi olla jonkinlainen merkki ja paras olis se lippu, vaikka sitte antennissa...
että kyseessä on hautajaissaattue niin kyllä jäisin moottoritielläkin sen taakse ja hyvän välimatkan jättäisin... Hautajaissaattueet nyt ei yleensä niin kamalan pitkää matkaa aja, joten kyllä kunnioittaisin sitä myös moottoritiellä.
Mutta jos olisin jo lähtenyt letkaa ohittamaan ja takana olisi muita samalla kaistalla, niin silloin en kyllä jäisi vasemmalle kaistalle jarruksi, se on minusta liikenneturvallisuuden vaarantamista ja en halua omalla toiminnalla aiheuttaa lisää hautajaissaattueita... Silloin menisin ohi, liikenneturvallisuus menisi tuossa kyllä kaiken muun edelle.- issu56
hiljentäisin, pistäisin vilkun päälle ja menisin takaisin oikealle kaistalle. En milloinkaan lähde missään tilanteessa ohittamaan, kuin en myöskään risteyksessä ryykää väliin...
issu56 kirjoitti:
hiljentäisin, pistäisin vilkun päälle ja menisin takaisin oikealle kaistalle. En milloinkaan lähde missään tilanteessa ohittamaan, kuin en myöskään risteyksessä ryykää väliin...
>>hiljentäisin, pistäisin vilkun päälle ja menisin takaisin oikealle kaistalle. >>
Siis jos on jo lähtenyt letkaa ohittamaan ja sitten vasta huomaa että se onkin hautajaissaattue? Siinä nyt ei silloin voi vain laittaa vilkkua päälle ja mennä oikealle kaistalle, paitsi jos haluaa kiilata hautajaissaattueen väliin, mikä ei ehkä ole korrektia. Jos jää vasemmalle kaistalle maleksimaan ja odottamaan että letka menee ohi oikeaa kaistaa pitkin... Onko se moottoritiellä ihan sallittua? Moottoritiellä ei yleensä saa edes ohittaa oikealta? Kyllä siinä voisi melkoinen sählinki tulla jos takana olisi autoja jotka ovat myös lähteneet ohittamaan, ja yhtäkkiä tuleekin puskuri vastaan... En minä alkaisi sillä tavalla pelleillä moottoritiellä, siinä voisi ruveta torvet soimaan ja kunnioitus olisi aika kaukana... :)- issu56
Ursa kirjoitti:
>>hiljentäisin, pistäisin vilkun päälle ja menisin takaisin oikealle kaistalle. >>
Siis jos on jo lähtenyt letkaa ohittamaan ja sitten vasta huomaa että se onkin hautajaissaattue? Siinä nyt ei silloin voi vain laittaa vilkkua päälle ja mennä oikealle kaistalle, paitsi jos haluaa kiilata hautajaissaattueen väliin, mikä ei ehkä ole korrektia. Jos jää vasemmalle kaistalle maleksimaan ja odottamaan että letka menee ohi oikeaa kaistaa pitkin... Onko se moottoritiellä ihan sallittua? Moottoritiellä ei yleensä saa edes ohittaa oikealta? Kyllä siinä voisi melkoinen sählinki tulla jos takana olisi autoja jotka ovat myös lähteneet ohittamaan, ja yhtäkkiä tuleekin puskuri vastaan... En minä alkaisi sillä tavalla pelleillä moottoritiellä, siinä voisi ruveta torvet soimaan ja kunnioitus olisi aika kaukana... :)No jopas oli sepustus...heh. Aina voi palata takaisin omalle kaistalleen tarvitsematta kuitenkaan kiilata saattueen väliin.
Oletetaan tilanne, että olet lähtenyt ohitustilanteeseen huomaamatta lainkaan, että edessä on tietyömaa... Painatko siis kaasun pohjaan ja annat mennä silmät kiinni...kun sinne oikealle kaistalle ei voi palata...vai mitä teet??? - ei voi
issu56 kirjoitti:
No jopas oli sepustus...heh. Aina voi palata takaisin omalle kaistalleen tarvitsematta kuitenkaan kiilata saattueen väliin.
Oletetaan tilanne, että olet lähtenyt ohitustilanteeseen huomaamatta lainkaan, että edessä on tietyömaa... Painatko siis kaasun pohjaan ja annat mennä silmät kiinni...kun sinne oikealle kaistalle ei voi palata...vai mitä teet???palata oikealle kaistalle, eihän siellä ollut tässä esimerkissä hautajaissaattoa jonka väliin pitäisi kiilata.
issu56 kirjoitti:
No jopas oli sepustus...heh. Aina voi palata takaisin omalle kaistalleen tarvitsematta kuitenkaan kiilata saattueen väliin.
Oletetaan tilanne, että olet lähtenyt ohitustilanteeseen huomaamatta lainkaan, että edessä on tietyömaa... Painatko siis kaasun pohjaan ja annat mennä silmät kiinni...kun sinne oikealle kaistalle ei voi palata...vai mitä teet???nyt sen hautajaissaattueen kanssa moottoritiellä, kun siitä oli kyse eikä tietyömaasta. Missään ei ole mulla tapana painaa kaasua pohjaan ja antaa mennä silmät kiinni, kuten ehkä ymmärrät...
Lähden siis ohittamaan hitaammin ajavia autoja vapaata vasenta kaistaa pitkin, jossain välissä huomaan että jonkin matkan päässä edessä on ruumisauto ja hokaisen että tämähän on hautajaissaattue, ei tästä voi mennä ohi. Mistähän minä ensinnäkin voin tietää, mikä auto on sen saattueen viimeinen auto?? No, hiljennän siis ja laitan vilkun oikealle päälle kertoakseni takanatulijoille että aion "kohta" vaihtaa kaistaa. Mitähän siellä oikealla kaistalla silloin tapahtuu? No todennäköisesti siellä tehdään minulle tilaa, kun yhtäkkiä hiljennän ja näytän vilkulla että on päästävä oikealle kaistalle! Minä hiljennän jotta oikealla ajavat menisivät ohi, siellä lähinnä tuleva auto hiljentäisi jotta uskaltaisin siirtyä sille kaistalle pois nopeampaa kaistaa tukkimasta. Lopulta minä kai seisoisin vasemmalla kaistalla vilkku oikealle, ja oikealla takaviistossa autoilija seisoisi ja ihmettelisi, mitä ihmettä minä touhuan. Minun takana torvet soisivat ja niiden takana iskettäisiin hätävilkut päälle ja niiden takana joku soittaisi hätänumeroon luullen että edessä on sattunut onnettomuus.
Ehkä olisi hyvä keli ja ihmisillä turvavälit kohdillaan ja ketjukolarilta säästyttäisiin, mutta ei taitaisi viranomaisilta herua plussapisteitä tästä tempauksesta jos he sen olisivat sattuneet näkemään, vaikka kuinka selittäisin kunnioittaneeni hautajaissaattuetta.
Siis tuo perinne että hautajaissaattueelle osoitetaan kunnioitusta jättäytymällä sen perään ja pysähtymällä vastaantullessa, on kai kuitenkin siltä ajalta kun vainajia kuljetettiin hevosella. Ihan hienoa että sitä nykyliikenteessäkin edes yritetään jäljitellä, kunhan vain se on kohtuuden rajoissa. Kärrytie ja hevoskyyti on hiukan eri asia kuin vilkasliikenteinen moottoritie, jossa nopeusrajoitus voi olla 120.
Ja juuri siksi että hautajaissaattoa ei ole mitenkään merkitty takaapäin, siinä ajavat ovat maantiellä ja moottoritiellä normaaleja tienkäyttäjiä joiden kuuluu noudattaa ihan samoja lakeja kuin kaikkien muidenkin. Kyllä ne kulkueet ja saattueet, jotka käyttävät maantietä tai moottoritietä ja joita EI SAA ohittaa, on merkitty myös takaapäin, eikö niissä yleensä kulje takimmaisena virka-auto vilkut päällä? Jos "yllättäen" vasen kaista motarilla on tukossa tietyömaan takia (tosin niistä kyllä on ennakkovaroitukset, ei kaistoja tieten tahtoen pistetä poikki niin että se tulee yllätyksenä autoilijalle), niin silloin kuuluu siirtyä takaisin sinne oikealle kaistalle heti kun siihen on mahdollisuus, ei ruveta arpomaan että olisikohan tuo auto mahdollisesti mukana hautajaissaattueessa, tai tuo.
Olihan taas sepustus, mutta elämä on.- issu56
ei voi kirjoitti:
palata oikealle kaistalle, eihän siellä ollut tässä esimerkissä hautajaissaattoa jonka väliin pitäisi kiilata.
siitä paluusta takaisin oikealle kaistalle...
- omaan
issu56 kirjoitti:
siitä paluusta takaisin oikealle kaistalle...
sitähän kysyttiin että miksi ei voisi palata sinne?
- ja jatkan
elämääni.
- issu56
kunnioitus vainajaa kohtaan, sillä sitähän se lipulla varustettu ruumisauto kuljettaa, toisille taas ei opeteta kuin pyörimään oman napansa ympärillä!
- esim sinulle
issu56 kirjoitti:
kunnioitus vainajaa kohtaan, sillä sitähän se lipulla varustettu ruumisauto kuljettaa, toisille taas ei opeteta kuin pyörimään oman napansa ympärillä!
on opetettu pyöriin napas ympärillä...
Mut kato kuollut mikä kuollut, ei siinä sen kummempaa. Jatkan elämääni, elä sä täällä.
Aattele mikä ruuhka siitä syntyy kun kaikki jäis siihen perään nutaamaan, josku se järjenkäyttökin on sallittua. - issu56
esim sinulle kirjoitti:
on opetettu pyöriin napas ympärillä...
Mut kato kuollut mikä kuollut, ei siinä sen kummempaa. Jatkan elämääni, elä sä täällä.
Aattele mikä ruuhka siitä syntyy kun kaikki jäis siihen perään nutaamaan, josku se järjenkäyttökin on sallittua.nyt ei ollut kyse mistään polkuautoista ja niiden letkasta, joten taisit ymmärtää koko stoorin taas kerran täydelleen pieleen!
- taas?
issu56 kirjoitti:
nyt ei ollut kyse mistään polkuautoista ja niiden letkasta, joten taisit ymmärtää koko stoorin taas kerran täydelleen pieleen!
itehän sä oot sitä mieltä että niitä ei ohiteta, ni sit niitä ei ohiteta! Koita nyt päättä!!
- se hyvä
issu56 kirjoitti:
että sinullekkin on opetettu edes vainajien kunnioitus, tulevia vaunajiahan et kunnioita, se lienee jäänyt sinulle opettamatta.
Kyllä minäkin jään saattueen taakse, en mene ohi, ja mikäli on odotettavissa että saattomatka on pidempi, poikkean kahville. - ei kessus sentään....
issu56 kirjoitti:
Siis jos sinä olet ajanut kokopäivän jotain kymppiä jonkin tuntemattomien perässä niin nyt on kyllä vähän myöhästä alkaa muita syyttelemään siitä!!!!!!!!!!
Jos minun eteeni tulee auto ja olen esimerkiksi menossa tapaamiseen niin kyllä joudun sen nyt todellakin ohittamaan!!!! Niin valitettavaa kuin se onkin. Jos minun vartavasten odotettaisiin kunnioittavan vainajan muistoa niin oletan että olisin saanut myös kutsun tilaisuuteen. Kunnioittaen kaikkia vainajia, tämä on mun mielipide!!!!!!!!!!!!!!
Ps: Näkökantaan saattaa vaikuttaa onko takana-ajelija työelämässä vai vapaarouvana kotona. Ajankäyttöön saattaa liittyä "pieniä" eroja!!!!!!!!!!!!!! Asialla ei ole tekemistä kunnioituksen kanssa!!!!!!!!!!! - rouvan
ei kessus sentään.... kirjoitti:
Siis jos sinä olet ajanut kokopäivän jotain kymppiä jonkin tuntemattomien perässä niin nyt on kyllä vähän myöhästä alkaa muita syyttelemään siitä!!!!!!!!!!
Jos minun eteeni tulee auto ja olen esimerkiksi menossa tapaamiseen niin kyllä joudun sen nyt todellakin ohittamaan!!!! Niin valitettavaa kuin se onkin. Jos minun vartavasten odotettaisiin kunnioittavan vainajan muistoa niin oletan että olisin saanut myös kutsun tilaisuuteen. Kunnioittaen kaikkia vainajia, tämä on mun mielipide!!!!!!!!!!!!!!
Ps: Näkökantaan saattaa vaikuttaa onko takana-ajelija työelämässä vai vapaarouvana kotona. Ajankäyttöön saattaa liittyä "pieniä" eroja!!!!!!!!!!!!!! Asialla ei ole tekemistä kunnioituksen kanssa!!!!!!!!!!!takia ei kannata pinnaa polttaa. Hänellä taitaa olla hyvin vähän kokemusta tämänpäivän liikenteestä. Eikä mitään omaa aikataulua, no mikäs on ollessa ja eläessä. Kyllähän se köröttely perässä onnistuu kyläteillä ja tajaamissa, mutta ei valta,- eikä moottoriteillä.
Samaa mieltä olen kanssasi, kyllä vainajaa voi kunnioittaa, vaikka ohittaakin. - issu56
ei kessus sentään.... kirjoitti:
Ps: Näkökantaan saattaa vaikuttaa onko takana-ajelija työelämässä vai vapaarouvana kotona. Ajankäyttöön saattaa liittyä "pieniä" eroja!!!!!!!!!!!!!! Asialla ei ole tekemistä kunnioituksen kanssa!!!!!!!!!!!Siksi toisekseen saattue eteni moottoritiellä 9kymppiä, joten mistään matelusta ei ollut kyse!
Ja kyllä edelleenkin kannattais lähteä matkaan mieluummin viis vaille kuin viis yli... - issu56
rouvan kirjoitti:
takia ei kannata pinnaa polttaa. Hänellä taitaa olla hyvin vähän kokemusta tämänpäivän liikenteestä. Eikä mitään omaa aikataulua, no mikäs on ollessa ja eläessä. Kyllähän se köröttely perässä onnistuu kyläteillä ja tajaamissa, mutta ei valta,- eikä moottoriteillä.
Samaa mieltä olen kanssasi, kyllä vainajaa voi kunnioittaa, vaikka ohittaakin.paitsi että ihan päivittäin ajelen moottoritiellä ihan nopeusrajoituksen mukaan...ja joskus vähän ylikin...
- ei voi aina lähteä
issu56 kirjoitti:
Siksi toisekseen saattue eteni moottoritiellä 9kymppiä, joten mistään matelusta ei ollut kyse!
Ja kyllä edelleenkin kannattais lähteä matkaan mieluummin viis vaille kuin viis yli..."viis vaille" kun työt sen estää... on aika monia aikatauluja toisten otettava huomioon, ja siinä on pakko taittaa matka mahdollisimman ripeästi. Kaikki tienkäyttäjät ei ole matkalla kotoa taimitarhalle ja takaisin kotiin... Jos mun edessä joku tukkii vasemman kaistan kuten aiemmin suosittelit koska hänen kristilliselle arvoilleen ei ole tänään soveliasta ajaa moottoritiellä yli 9kymppiä yhden mustan auton takia, niin silloin lähtee aika äkkiä soitto liikkuvaan poliisiin!
- ny iha
ei voi aina lähteä kirjoitti:
"viis vaille" kun työt sen estää... on aika monia aikatauluja toisten otettava huomioon, ja siinä on pakko taittaa matka mahdollisimman ripeästi. Kaikki tienkäyttäjät ei ole matkalla kotoa taimitarhalle ja takaisin kotiin... Jos mun edessä joku tukkii vasemman kaistan kuten aiemmin suosittelit koska hänen kristilliselle arvoilleen ei ole tänään soveliasta ajaa moottoritiellä yli 9kymppiä yhden mustan auton takia, niin silloin lähtee aika äkkiä soitto liikkuvaan poliisiin!
seko.oot kyl jos ajat väärää kaistaa,ex tiänny et se vasen kaista on vaan ohituskaista?
- *seko*
ny iha kirjoitti:
seko.oot kyl jos ajat väärää kaistaa,ex tiänny et se vasen kaista on vaan ohituskaista?
Niin?? Saaks ohituskaistan sun mielestä tukkia kuten issu suositteli?
- issu56
*seko* kirjoitti:
Niin?? Saaks ohituskaistan sun mielestä tukkia kuten issu suositteli?
sellaista suositellut?
Eiköhän kannattaisi lukea kunnolla, ennenkuin alkaa vääristelemään... - ja luin uudelleen
issu56 kirjoitti:
sellaista suositellut?
Eiköhän kannattaisi lukea kunnolla, ennenkuin alkaa vääristelemään...ja edelleen sama teksti
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035422952
kukaanhan ei pääse ohitse, hah, no ei kait jos tukit kaistan. ohituskaistan. - issu56
ja luin uudelleen kirjoitti:
ja edelleen sama teksti
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035422952
kukaanhan ei pääse ohitse, hah, no ei kait jos tukit kaistan. ohituskaistan.mutta fiksu oikeaa kaistaa ajava kyllä tajuaa, että edessäpäin saattaa esim. olla jokin este ja antaa kyllä tilaa palata takaisin...niin minä ainakin teen, enkä kyllä ihan eilen ole ajeluitani aloittanut :).
Risteyksessä sitävastoin helpostikin olen tukkona, jos surusaatto on menossa... - tietysti tilaa
issu56 kirjoitti:
mutta fiksu oikeaa kaistaa ajava kyllä tajuaa, että edessäpäin saattaa esim. olla jokin este ja antaa kyllä tilaa palata takaisin...niin minä ainakin teen, enkä kyllä ihan eilen ole ajeluitani aloittanut :).
Risteyksessä sitävastoin helpostikin olen tukkona, jos surusaatto on menossa...tietysti hautajaissaattueessa annetaan sulle tilaa jos on fiksuja kuljettajia, siinäpä sitten ajelet keskellä saattuetta, jos se on sun mielestä viisaampaa kuin mennä huomiota herättämättä ohi; niin, sen huomaa, ettet ole ihan eilen ajeluitasi aloittanut, siitä taitaa olla, höm, jonkun aikaa.
- issu56
tietysti tilaa kirjoitti:
tietysti hautajaissaattueessa annetaan sulle tilaa jos on fiksuja kuljettajia, siinäpä sitten ajelet keskellä saattuetta, jos se on sun mielestä viisaampaa kuin mennä huomiota herättämättä ohi; niin, sen huomaa, ettet ole ihan eilen ajeluitasi aloittanut, siitä taitaa olla, höm, jonkun aikaa.
vain idiootti yrittää ängetä surusaaton väliin. Silloin mennään väliin, kun se varsinainen saattue on mennyt ohi ja tiedätkös mistä sen tietää, milloin se on ohi mennyt?
- autoilijoiden
issu56 kirjoitti:
vain idiootti yrittää ängetä surusaaton väliin. Silloin mennään väliin, kun se varsinainen saattue on mennyt ohi ja tiedätkös mistä sen tietää, milloin se on ohi mennyt?
vaatteita, ne joilla on mustat vaatteet on saattueessa, muut ei.
- ihminen,,,
issu56 kirjoitti:
ei sitten niin mistään, kristallipallon omistavat oraakkelit on sitten asia erikeseen.
issu56 kirjoitti:
kysyäkin eilen, ehdotin sitten että kristallipallosta. :) Kerro mistä tietää.
- issu56
autoilijoiden kirjoitti:
vaatteita, ne joilla on mustat vaatteet on saattueessa, muut ei.
pieleen meni. Jos sulla on kortti ja ajelet niin maan- kuin moottoriteilläkin, niin pitäisihän sun tuo juttu tietää...
- issu56
ihminen,,, kirjoitti:
ei sitten niin mistään, kristallipallon omistavat oraakkelit on sitten asia erikeseen.
kristallipallon omistava oraakkeli, niin kerro nyt sitte ihmeessä mitä siitä pallostas näet...
- issu56
Ursa kirjoitti:
kysyäkin eilen, ehdotin sitten että kristallipallosta. :) Kerro mistä tietää.
siitä, että se joka sitä tilaa antaa, ei enää kuulu siihen surusaattoon...
issu56 kirjoitti:
vaikka ajaisin surusaattueessa jos joku alkaisi yhtäkkiä antaa merkkiä oikealle kaistalle siirtymisestä... kun ihan samat liikennesäännöt koskee niitä saattueessa ajavia kuin muitakin tienkäyttäjiä, välit on pidettävä niin että tarvittaessa väliin pääsee tulemaan. Enkä usko että olen ainut, joten tuo ei mennyt mulle läpi...
- huahuaahaaa
issu56 kirjoitti:
taas keksit omia lakeja. Missä sanotaan että saattueen sisällä ei tarvitse antaa tilaa? Hoho. Haasta autokoulus oikeuteen jos siellä noin opetettiin.
- issu56
Ursa kirjoitti:
vaikka ajaisin surusaattueessa jos joku alkaisi yhtäkkiä antaa merkkiä oikealle kaistalle siirtymisestä... kun ihan samat liikennesäännöt koskee niitä saattueessa ajavia kuin muitakin tienkäyttäjiä, välit on pidettävä niin että tarvittaessa väliin pääsee tulemaan. Enkä usko että olen ainut, joten tuo ei mennyt mulle läpi...
tuo on sun mielipide, mulla on omani...
issu56 kirjoitti:
minä kutsuisi sitä "mielipiteeksi", mutta ihan miten vaan... ;) Mulla voi olla paljonkin mielipiteitä joita ei kuitenkaan ole lupa liikenteessä toteuttaa...
- issu56
huahuaahaaa kirjoitti:
taas keksit omia lakeja. Missä sanotaan että saattueen sisällä ei tarvitse antaa tilaa? Hoho. Haasta autokoulus oikeuteen jos siellä noin opetettiin.
etkö nyt oikeasti tajua yhtään mitään?
No vaan minkäs minä sillekään asialle mitään voin, joten nautihan olostasi ihan rauhassa!!! - issu56
Ursa kirjoitti:
minä kutsuisi sitä "mielipiteeksi", mutta ihan miten vaan... ;) Mulla voi olla paljonkin mielipiteitä joita ei kuitenkaan ole lupa liikenteessä toteuttaa...
olisko sitte periaate se parempi sana, vai mikä?
Mulla ei voi, vaan mulla on paljon mielipiteitä vähän yhdestä jos toisestakin asiasta...plaaah :). - kyllä
issu56 kirjoitti:
kristallipallon omistava oraakkeli, niin kerro nyt sitte ihmeessä mitä siitä pallostas näet...
niihin tavallisiin ihmisiin, sinun laitasi taitaa olla toisin, ainakin useaan otteeseen olet ennustellut kanssakirjoittajista, kun et heistä mitään tiedä ja esität täällä tietäväsi, kysymyksessä täytyy olla se kristallipallo, tosin kanssakirjoittajien persoonan arvuuttelussa se on ihan yhtä väärässä kuin tässäkin asiassa.
Voi olla että jos sinä olsisit surusaattueessa et noudattaisi liikennesääntöjä vaan estäisit oikealle kaistalle pääsyn ohitustilanteessa, mutta, uskaltaisin lyödä vaikka vetoa että 90% ihmisitä noudattaa liikennesääntöjä ja ei estä oikealle kaistalle paluuta ohitustilanteessa, joten kovin oli heppoinen perustelusi, toisinsanoen, sitä milloin saattue päättyy ei voi tietää mistään. issu56 kirjoitti:
...että se on periaate... että ihan vaan periaatteesta teen tilaa jos joku yrittää eteeni tulla.
- issu56
kyllä kirjoitti:
niihin tavallisiin ihmisiin, sinun laitasi taitaa olla toisin, ainakin useaan otteeseen olet ennustellut kanssakirjoittajista, kun et heistä mitään tiedä ja esität täällä tietäväsi, kysymyksessä täytyy olla se kristallipallo, tosin kanssakirjoittajien persoonan arvuuttelussa se on ihan yhtä väärässä kuin tässäkin asiassa.
Voi olla että jos sinä olsisit surusaattueessa et noudattaisi liikennesääntöjä vaan estäisit oikealle kaistalle pääsyn ohitustilanteessa, mutta, uskaltaisin lyödä vaikka vetoa että 90% ihmisitä noudattaa liikennesääntöjä ja ei estä oikealle kaistalle paluuta ohitustilanteessa, joten kovin oli heppoinen perustelusi, toisinsanoen, sitä milloin saattue päättyy ei voi tietää mistään.kerran mennyt jotain pahasti ohi...?
Ja kuule kerro, miksi jaksat jauhaa tuota yhtä ja samaa vanhaa ja jo läpeensä loppuunkulunutta fraasia kerta toisensa jälkeen??? - minulla
issu56 kirjoitti:
kerran mennyt jotain pahasti ohi...?
Ja kuule kerro, miksi jaksat jauhaa tuota yhtä ja samaa vanhaa ja jo läpeensä loppuunkulunutta fraasia kerta toisensa jälkeen???on mennyt ohi?
Mitä fraasia minä jauhan?
En tiedä etkö tosiaankaan itse huomaa että, mitä perustellumpi on kanssakirjoittajan vastaus viestiisi, sitä varmemmin sinun viestisi lyhenevät ja sinä ryhdyt heittelemään arvuuttelujasi, luulottelujasi ja olettamuksiasi, kuten nytkin, sinä et voi tietää mistään olenko kirjoittanut vain tuon edellisen vai useampia, sinä et voi tietää onko minulla jokin mennyt ohi vai onko joltakin muulta mennyt ohi vai onko kyseessä vain joku sinun arvuuttelukommenttisi johon kukaan ei viitsi mitään vastata. - yksinkertaisuus.
issu56 kirjoitti:
Kyllä siellä tiellä antavat tilaa niin surusaatossa autoilevat, kuin muutkin autoilijat.
Eikö sinulla todella ole tajua ymmärtää asiaa?
Sinäkö mieluummin vaarannat muiden tiellä liikkujien hengen? Sinulla on todella outo ajatusmaailma.
Sopii erottaa kaksi asiaa, periaate,- ja laki.
Lain noudattaminen kuuluu myös sinulle, ihan samoin, kuin meille muillekin. - iha,,
minulla kirjoitti:
on mennyt ohi?
Mitä fraasia minä jauhan?
En tiedä etkö tosiaankaan itse huomaa että, mitä perustellumpi on kanssakirjoittajan vastaus viestiisi, sitä varmemmin sinun viestisi lyhenevät ja sinä ryhdyt heittelemään arvuuttelujasi, luulottelujasi ja olettamuksiasi, kuten nytkin, sinä et voi tietää mistään olenko kirjoittanut vain tuon edellisen vai useampia, sinä et voi tietää onko minulla jokin mennyt ohi vai onko joltakin muulta mennyt ohi vai onko kyseessä vain joku sinun arvuuttelukommenttisi johon kukaan ei viitsi mitään vastata.dille?mehä ollaa kaik nikittömät puskiksii ja kukaa ei voi tiätää kuka kirjuuttaa.mix hyökit issun kimppuun ko ihteki oot puskis?miul ei o rekattuu nikkii mut jos siul o ni mix huutelet puskist noit ilkeyksii?
- kans
yksinkertaisuus. kirjoitti:
Kyllä siellä tiellä antavat tilaa niin surusaatossa autoilevat, kuin muutkin autoilijat.
Eikö sinulla todella ole tajua ymmärtää asiaa?
Sinäkö mieluummin vaarannat muiden tiellä liikkujien hengen? Sinulla on todella outo ajatusmaailma.
Sopii erottaa kaksi asiaa, periaate,- ja laki.
Lain noudattaminen kuuluu myös sinulle, ihan samoin, kuin meille muillekin.muistaa rekkautuu sissää.oot kyl yks buahahaah tyyppi
siis ajaisin ohi. kyse ei ole siitä ettäkö en kunnioittaisi mutta en näe mitään järkeä siinäkään että jäisin sinne perään ajelemaan.
jos minä olisin se kuollut siellä niin en piittaisi varmaan kuinka moni ajaa ohi. ja jos olisin omainen niin en silloinkaan tekisi.
pääasia olisi se ettei vaaranna liikennettä.- issu56
taaplaa tyylilleen uskollisena, mutta minä pidän niitä ohitteluita sivistyksen puutteena...
- puhuu......
issu56 kirjoitti:
taaplaa tyylilleen uskollisena, mutta minä pidän niitä ohitteluita sivistyksen puutteena...
ämmä joka ei tiedä sivistyksestä mitään. Et ainakaan tällä palstalla.
issu56 kirjoitti:
on varmaankin aika eri käsitys tuosta sivistyksestä ja sen puuttumisesta.
moottoritiellä on ohituskaista ja sen takia ei siis tarvitse mennä esim. töihin myöhässä yhden kuolleen ihmisen takia. miljoonia ihmisiä kuolee ja haudataan joka ikinen päivä.
omaisena hautajais-saatossa tuskin kyttäisin ohittaneita autoja!- issu56
puhuu...... kirjoitti:
ämmä joka ei tiedä sivistyksestä mitään. Et ainakaan tällä palstalla.
ämmä täällä ja jokapuolella ämmä...heh.
No vaan onneksi sun fiksuutes ja sivistykses loistaa kuin Naantalin aurinko...vaan kun se aurinko näyttäytyy niin tosi harvoin...jos ollenkaan. - issu56
majorica kirjoitti:
on varmaankin aika eri käsitys tuosta sivistyksestä ja sen puuttumisesta.
moottoritiellä on ohituskaista ja sen takia ei siis tarvitse mennä esim. töihin myöhässä yhden kuolleen ihmisen takia. miljoonia ihmisiä kuolee ja haudataan joka ikinen päivä.
omaisena hautajais-saatossa tuskin kyttäisin ohittaneita autoja!lähtemään myöhässä?
Ei pidä kupata netissä niin kauan, että on vaarassa myöhästyä töistä!!! - haaa
issu56 kirjoitti:
lähtemään myöhässä?
Ei pidä kupata netissä niin kauan, että on vaarassa myöhästyä töistä!!!--------------------
- issu56
haaa kirjoitti:
--------------------
taas perässä roikkuu...?
- 1 hour
issu56 kirjoitti:
taas perässä roikkuu...?
- tietysti
Miksi sinne perään pitää jäädä roikkumaan ?
Elämä jatkaa kulkuaan surusaatoista huolimatta.- Pukeli 1
ja ajattelen: Siinä viedään taas yhtä potilasta.
- issu56
mutta pieni kunnioitus sitä vainajaa kohtaan olisi kyllä paikallaan vähän yhdellä jos toisellakin!!!
- Telpet
Ohitan saaton, mikäli se on taajama-alueen ulkopuolella. Tästä ollaan monta mieltä. Isäni tuotiin surusaatossa 150 km. ja tuolloin hautaustoimiston kuljettaja antoi lähtiessä ohjeet saattueelle. Piti jättää valtatiellä mahdollisuus ohittajien päästä turvallisesti saattueen väliin. Ensimäinen auto, jossa olimme äitini ja minä, ajoi liki ruumisautoa, että siihen väliin ei päässyt kukaan, muuten ohitukset tapahtuivat normaalisti, eikä muodostunut mitään pitkiä letkoja, eikä vaaratilanteita.
Olen menetellyt itse samoin liikenteessä, en tiedä liekö tänäpäivänä säännöt muuttuneet, mutta aianakin liikenne on moninkertaistunut, verrattuna tuohon aikaan 20 vuotta sitten.
Eiköhän saattueetkin liiku valtateillä rajoitusten mukaan, en tiedä, mutta luulisin näin.- issu56
sanon minä ja se on mun ihan ikioma mielipiteeni. Siis ensinnäkin sen saattueen ohittaminen ja vielä törkeämpää on sen väliin änkeäminen.
En koskaan missään tilanteessa ohita saattuetta, kuin en myöskään änkeä sen väliin. Ja vaikka mulla risteyksessä olisi etuajo-oikeus ja näen ruumisauton tulevan, niin vaikka miten takana olevat räikättäisivät, niin minähän en hievahdakaan. issu56 kirjoitti:
sanon minä ja se on mun ihan ikioma mielipiteeni. Siis ensinnäkin sen saattueen ohittaminen ja vielä törkeämpää on sen väliin änkeäminen.
En koskaan missään tilanteessa ohita saattuetta, kuin en myöskään änkeä sen väliin. Ja vaikka mulla risteyksessä olisi etuajo-oikeus ja näen ruumisauton tulevan, niin vaikka miten takana olevat räikättäisivät, niin minähän en hievahdakaan.Joskus muinoin kuului tapoihin et muu liikenne pysähtyi kokonaan, siksiaikaa kun surusaattue oli mennyt..
- jo 2008
Sikra kirjoitti:
Joskus muinoin kuului tapoihin et muu liikenne pysähtyi kokonaan, siksiaikaa kun surusaattue oli mennyt..
luvulle!
- issu56
Sikra kirjoitti:
Joskus muinoin kuului tapoihin et muu liikenne pysähtyi kokonaan, siksiaikaa kun surusaattue oli mennyt..
oli myöskin eilen ja joku nuori poika otti jopa lippiksensä pois päästä...sekin oli hieno ele ja osoitti just sitä tiettyä kunnioitusta niin vainajaa, kuin myös omaisia kohtaan.
Vaan on se kumma, kun tuo "joku" pyrkii haastamaan riitaa ihan sitte jokaisessa ketjussa... - issu56
jo 2008 kirjoitti:
luvulle!
mutta sulla se joku paikka uinuu ruususen unta. Tiedätkö muuten miten kauan sitä untä kesti...?
issu56 kirjoitti:
oli myöskin eilen ja joku nuori poika otti jopa lippiksensä pois päästä...sekin oli hieno ele ja osoitti just sitä tiettyä kunnioitusta niin vainajaa, kuin myös omaisia kohtaan.
Vaan on se kumma, kun tuo "joku" pyrkii haastamaan riitaa ihan sitte jokaisessa ketjussa...Hyvin kasvatettu nuori...todella...vielä tänäpäivänä...
Juu hänen elämäntehtävä on tuo riidanhaasto...nähtävästi...- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Hyvin kasvatettu nuori...todella...vielä tänäpäivänä...
Juu hänen elämäntehtävä on tuo riidanhaasto...nähtävästi...seisahtui ruumisauton kohdalla ja nosti hatun päästään. Samoin teki minun mies ainakin aiemmin.
- teiltä oppii
Sikra kirjoitti:
Hyvin kasvatettu nuori...todella...vielä tänäpäivänä...
Juu hänen elämäntehtävä on tuo riidanhaasto...nähtävästi...tämän riidanhaastamisen taidon. Olette oivia opettajia. Joten kunnia kuuluu just teille!
- issu56
teiltä oppii kirjoitti:
tämän riidanhaastamisen taidon. Olette oivia opettajia. Joten kunnia kuuluu just teille!
Mistähän tässä alunperin oli kyse ja kukakohan se onkaan nyt se, joka tähänkin taas ilmestyi jostain juuritasolta aukomaan...vilkaisu siihen sun peiliin riittää...vastaus löytyy sieltä sulle!!!
- issu56
Pukeli 1 kirjoitti:
seisahtui ruumisauton kohdalla ja nosti hatun päästään. Samoin teki minun mies ainakin aiemmin.
niin tosi hienoa ja tuntuu hienolta myös niistä, jotka siihen saattueeseen kuuluvat!
Pukeli 1 kirjoitti:
seisahtui ruumisauton kohdalla ja nosti hatun päästään. Samoin teki minun mies ainakin aiemmin.
Niin teki munkin isä, hattu kädessä seisoi, kunnes saattue oli ohi...
issu56 kirjoitti:
En koskaan missään tilanteessa ohita saattuetta, kuin en myöskään änkeä sen väliin. Ja vaikka mulla risteyksessä olisi etuajo-oikeus ja näen ruumisauton tulevan, niin vaikka miten takana olevat räikättäisivät, niin minähän en hievahdakaan.ja surusaattoa omalla tavallaan. Ei ole oikeata ei väärää tapaa.
Jokaisen kotikasvatus on sellainen kun kunkin vanhemmat ovat antaneet jälkikasvulleen.
Meillä opetettiin kunnioittamaan myös toisten mielipiteitä.
Me pysähdyimme, jos mahdollista mikäli huomasimme surusaaton ja isäni otti hatun pois päästään.
Nykyään lienee eri tavat,, isäni oli syntynyt 1907 ja eli sen ajan oppien mukaan.- issu56
umalehtinen kirjoitti:
ja surusaattoa omalla tavallaan. Ei ole oikeata ei väärää tapaa.
Jokaisen kotikasvatus on sellainen kun kunkin vanhemmat ovat antaneet jälkikasvulleen.
Me pysähdyimme, jos mahdollista mikäli huomasimme surusaaton ja isäni otti hatun pois päästään.
Nykyään lienee eri tavat,, isäni oli syntynyt 1907 ja eli sen ajan oppien mukaan.Just ja sehän onkin varsinaista kunnioitusta surusaattoa kohtaan, kun nasta laudassa mennään ohi ja/tai kiilataan surusaaton väliin...niinkö uma. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, vai onko tuo taas joku pisteittenkeräysyritys???
Minä nyt olen sanonut mielipiteeni ja seuraavaksi sinä taas kerran poistat kirjoituksesi, koska mun vastaus ei sua miellytä...sehän on jo niin perin tutuksi tullut tapa sulta...heh-heh...se kertoo omaa korutonta kieltään...pläääääh!!! - Ärrieri
issu56 kirjoitti:
Just ja sehän onkin varsinaista kunnioitusta surusaattoa kohtaan, kun nasta laudassa mennään ohi ja/tai kiilataan surusaaton väliin...niinkö uma. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, vai onko tuo taas joku pisteittenkeräysyritys???
Minä nyt olen sanonut mielipiteeni ja seuraavaksi sinä taas kerran poistat kirjoituksesi, koska mun vastaus ei sua miellytä...sehän on jo niin perin tutuksi tullut tapa sulta...heh-heh...se kertoo omaa korutonta kieltään...pläääääh!!!taas..
Onko oman mielipiteensä ilmaiseminen, kaiken lisäksi noin kohteliaasti kun uma sen teki, mielestäsi länkyttämistä?
Jos jokainen eriävä mielipide on mielestäsi länkyttämistä niin miks hitossa ees kirjottelet tänne?Miten voi luulla et just siun tapa ajatella/toimia on ainoo oikee ja kaikki muu on väärin.
Eikä uma tuossa mitään kirjottanu nasta laudassa ohi ajamisesta saati väliin ajosta..
By the way,ootko ihan oikeesti sitä mieltä et jos saattue ajaa tosiaan vaikka 150 km matkan niin sitä ei saa ohittaa mikäli tähän on suotu mahdollisuuskin harventamalla saattueen autojen väliä?
Ja tuosta nyt on turha rutista et poistellaan viestejä kun vastaukset ei miellytä,samaa oot meinaan harrastellu itekkin miun kans "länkyttäessä"...
Issu,ainoo joka tässä hommassa on pitkä pläääääääääääääääääh olet todellakin sie... Ärrieri kirjoitti:
taas..
Onko oman mielipiteensä ilmaiseminen, kaiken lisäksi noin kohteliaasti kun uma sen teki, mielestäsi länkyttämistä?
Jos jokainen eriävä mielipide on mielestäsi länkyttämistä niin miks hitossa ees kirjottelet tänne?Miten voi luulla et just siun tapa ajatella/toimia on ainoo oikee ja kaikki muu on väärin.
Eikä uma tuossa mitään kirjottanu nasta laudassa ohi ajamisesta saati väliin ajosta..
By the way,ootko ihan oikeesti sitä mieltä et jos saattue ajaa tosiaan vaikka 150 km matkan niin sitä ei saa ohittaa mikäli tähän on suotu mahdollisuuskin harventamalla saattueen autojen väliä?
Ja tuosta nyt on turha rutista et poistellaan viestejä kun vastaukset ei miellytä,samaa oot meinaan harrastellu itekkin miun kans "länkyttäessä"...
Issu,ainoo joka tässä hommassa on pitkä pläääääääääääääääääh olet todellakin sie...kutsusoitto tuli, olette te hupaisia kertakaikkiaan.
Sanoppa mikä himo sulla on ryhtyä henkilökohtaisia loukkauksia viljelemään aina kun saat sopivan sauman, eikä AIKUISEN selitykseksi sovi "tuo sanoi ensin"issu56 kirjoitti:
Just ja sehän onkin varsinaista kunnioitusta surusaattoa kohtaan, kun nasta laudassa mennään ohi ja/tai kiilataan surusaaton väliin...niinkö uma. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, vai onko tuo taas joku pisteittenkeräysyritys???
Minä nyt olen sanonut mielipiteeni ja seuraavaksi sinä taas kerran poistat kirjoituksesi, koska mun vastaus ei sua miellytä...sehän on jo niin perin tutuksi tullut tapa sulta...heh-heh...se kertoo omaa korutonta kieltään...pläääääh!!!Issu että on turhaa puhua autoilusta sellaiselle joka ei siitä mitään ymmärrä, ihan sama juttu kuin pari päivää takaperin kun "joku" luuli että luovarit tarvitaan autolla ajamiseen....
- ööööööööö
issu56 kirjoitti:
En koskaan missään tilanteessa ohita saattuetta, kuin en myöskään änkeä sen väliin. Ja vaikka mulla risteyksessä olisi etuajo-oikeus ja näen ruumisauton tulevan, niin vaikka miten takana olevat räikättäisivät, niin minähän en hievahdakaan.Eikös jossain Tieliikenne-Laissa tms. sanota, että surusaattuetta eikä armeijan marssikulkuetta saa katkaista tunkemalla sinne välliin. Vaan sen on annettava olla kokonaisena ja ehyenä .
Tuskin muistan väärin . - issu56
Ärrieri kirjoitti:
taas..
Issu,ainoo joka tässä hommassa on pitkä pläääääääääääääääääh olet todellakin sie...ja taas tikkua väliin...
Arvaa nyt vain, miten tuntuu naurettavalta tuo sun uman puolustelus...luehan nyt ja myös yritä ymmärtää...tee parhaasi!!! - Ärrieri
Haukullinen kirjoitti:
kutsusoitto tuli, olette te hupaisia kertakaikkiaan.
Sanoppa mikä himo sulla on ryhtyä henkilökohtaisia loukkauksia viljelemään aina kun saat sopivan sauman, eikä AIKUISEN selitykseksi sovi "tuo sanoi ensin"edelleenkin osaan ite päättää mitä kirjotan ja mitä en..sillä ei ole kutsuhuutojen saati himon kanssa mitään tekemistä..
Oottehan tekin aina kolmestaan jonkun kimpussa,ei liene sen hyväksyttävämpää?Paitsi teillähän on itseänne varten omat säännöt jotka ei toki muista koske :D
En käytä mitään selityksiä tai syitä,eihän sitä tarvi sillon kun on oikeessa turhia selitellä ;D - issu56
Haukullinen kirjoitti:
Issu että on turhaa puhua autoilusta sellaiselle joka ei siitä mitään ymmärrä, ihan sama juttu kuin pari päivää takaperin kun "joku" luuli että luovarit tarvitaan autolla ajamiseen....
niinhän se menee, kun se "joku" ei oikeastaan tunnu ymmärtävän mistään yhtään mitään...
- sinä
Haukullinen kirjoitti:
kutsusoitto tuli, olette te hupaisia kertakaikkiaan.
Sanoppa mikä himo sulla on ryhtyä henkilökohtaisia loukkauksia viljelemään aina kun saat sopivan sauman, eikä AIKUISEN selitykseksi sovi "tuo sanoi ensin"issu ja sikra myöskin toisenne, useimmissa ketjuissa ei ole muita keskustelijoita kuin te kolme, ja miten on, mietnkäs taas kaikki kolme eksyitte ihan yhtäaikaa samaan ketjuun, kävikö kutsu?
- muistat
ööööööööö kirjoitti:
Eikös jossain Tieliikenne-Laissa tms. sanota, että surusaattuetta eikä armeijan marssikulkuetta saa katkaista tunkemalla sinne välliin. Vaan sen on annettava olla kokonaisena ja ehyenä .
Tuskin muistan väärin .väärin, ei löydy tieliikennelaista sanontaa surusaattueista.
- issu56
Ärrieri kirjoitti:
edelleenkin osaan ite päättää mitä kirjotan ja mitä en..sillä ei ole kutsuhuutojen saati himon kanssa mitään tekemistä..
Oottehan tekin aina kolmestaan jonkun kimpussa,ei liene sen hyväksyttävämpää?Paitsi teillähän on itseänne varten omat säännöt jotka ei toki muista koske :D
En käytä mitään selityksiä tai syitä,eihän sitä tarvi sillon kun on oikeessa turhia selitellä ;Dja jos meistä kolmesta joku sanoo oman mielipiteensä johonkin asiaan, niin se on jonkun kimpussa olemista, mutta jos tämä joku sanoo ihan mitävain sanotaan vaikka puskista inisten, niin se on ihan ok. Voi hyvää päivää taas toisenkin kerran, on sulla mahtava tuo asioiden jne. ymmärtäminen, ei muuta voi sanoa!!!
issu56 kirjoitti:
Minä nyt olen sanonut mielipiteeni ja seuraavaksi sinä taas kerran poistat kirjoituksesi, koska mun vastaus ei sua miellytä...sehän on jo niin perin tutuksi tullut tapa sulta...heh-heh...se kertoo omaa korutonta kieltään...pläääääh!!!sinä taas sävellät. Sulla taitaa olla ihan eri tahti joka asiassa kuin toisilla.
Jokaisella on oma käsityksensä asioista, ja valtaosan oppivat kotoaan omilta vanhemmiltaan. Mikä siinä on kummallista??? Tuossahan juuri kerroin miten meillä tehtiin,,eli pysäytettiin auto jos mahdollista tien/kadun varteen ja annettiin surusaaton mennä menojaan, isäni jopa otti hatun päästään.
Meillä myös opetettiin toisen mielipiteen kunnioittamista??
Meillä ei oltu aina oikeassa. Sekö sinun mielestäsi on länkyttämistä,,, kukakohan nyt länkyttää sinun kielenkäyttöäsi lainaten kysyn?????
Lisäsin myös isäni syntyneen 1907,,, ja arvelin tapojen ehkä olevan nykyään erilaiset.- peket
muistat kirjoitti:
väärin, ei löydy tieliikennelaista sanontaa surusaattueista.
2 LUKU
Liikennesäännöt
6 § (19.1.2001/23)
Esteetön kulku hälytysajoneuvolle ja kulkueelle
...Tienkäyttäjä ei saa keskeyttää tai muuten estää sotilasosaston, saattueen, valvotun lapsiryhmän tai muun järjestäytyneen kulkueen etenemistä. peket kirjoitti:
2 LUKU
Liikennesäännöt
6 § (19.1.2001/23)
...Tienkäyttäjä ei saa keskeyttää tai muuten estää sotilasosaston, saattueen, valvotun lapsiryhmän tai muun järjestäytyneen kulkueen etenemistä.kylläkään tarkoita sitä että estää kulkueen etenemästä.
- issu56
sinä kirjoitti:
issu ja sikra myöskin toisenne, useimmissa ketjuissa ei ole muita keskustelijoita kuin te kolme, ja miten on, mietnkäs taas kaikki kolme eksyitte ihan yhtäaikaa samaan ketjuun, kävikö kutsu?
että kaikki eivät tee niinkuin sinä!!!
- issu56
umalehtinen kirjoitti:
sinä taas sävellät. Sulla taitaa olla ihan eri tahti joka asiassa kuin toisilla.
Jokaisella on oma käsityksensä asioista, ja valtaosan oppivat kotoaan omilta vanhemmiltaan. Mikä siinä on kummallista??? Tuossahan juuri kerroin miten meillä tehtiin,,eli pysäytettiin auto jos mahdollista tien/kadun varteen ja annettiin surusaaton mennä menojaan, isäni jopa otti hatun päästään.
Meillä myös opetettiin toisen mielipiteen kunnioittamista??
Meillä ei oltu aina oikeassa. Sekö sinun mielestäsi on länkyttämistä,,, kukakohan nyt länkyttää sinun kielenkäyttöäsi lainaten kysyn?????
Lisäsin myös isäni syntyneen 1907,,, ja arvelin tapojen ehkä olevan nykyään erilaiset.voisi uskoa, että jotain on opetettu...ei sitä ainakaan täällä mitenkään huomaa, eli voisi sanoa että oppilas ei ole ollut vastaanottavainen niille opeille!!!
- issu56
ööööööööö kirjoitti:
Eikös jossain Tieliikenne-Laissa tms. sanota, että surusaattuetta eikä armeijan marssikulkuetta saa katkaista tunkemalla sinne välliin. Vaan sen on annettava olla kokonaisena ja ehyenä .
Tuskin muistan väärin .muistat...jotkut vain kuvittelevat, ettei mikään laki koske heitä. Tuo ajatus- ja toimintamalli näkyy valitettavan hyvin tämänkin ketjun tietyissä kirjoituksissa.
- issu56
majorica kirjoitti:
kylläkään tarkoita sitä että estää kulkueen etenemästä.
on saattueen ohittaminen erittäin epähienoa!!!
- aivan,,,
peket kirjoitti:
2 LUKU
Liikennesäännöt
6 § (19.1.2001/23)
...Tienkäyttäjä ei saa keskeyttää tai muuten estää sotilasosaston, saattueen, valvotun lapsiryhmän tai muun järjestäytyneen kulkueen etenemistä.varma että nuo saattueet ja kulkueet pitää olla ennalta ilmoitettu viranomaisille, vain näin tuolla lailla on jotakin merkitystä.
Esimerkiksi Tampereen kokoisessa kaupungissa tavallinen ihminen ei mitenkään voi tietää esimerkiksi sitä, milloin saattue päättyy, mikäli sitä ei ole jotenkin merkitty, joten tuo laki aivan varmasti koskee vain virallisia saattueita, muutenhan sillä lailla ei olisi mitään merkitystä. - näit
peket kirjoitti:
2 LUKU
Liikennesäännöt
6 § (19.1.2001/23)
...Tienkäyttäjä ei saa keskeyttää tai muuten estää sotilasosaston, saattueen, valvotun lapsiryhmän tai muun järjestäytyneen kulkueen etenemistä.vaivan ja etsit tuon tieliikennelain tänne, olisit nyt ottanut sen kohdan jossa lukee ettei yksityishenkilön surusaattuetta saa ohittaa, joten laita nyt ihmeessä sekin tänne.
- ööööööööööööö
issu56 kirjoitti:
muistat...jotkut vain kuvittelevat, ettei mikään laki koske heitä. Tuo ajatus- ja toimintamalli näkyy valitettavan hyvin tämänkin ketjun tietyissä kirjoituksissa.
No nyt tuli todettua, ettei dementia vielä vaivaa.
Autokoulusta on liki 40 vuotta - ja hanskassa on opit vieläkin !! issu56 kirjoitti:
voisi uskoa, että jotain on opetettu...ei sitä ainakaan täällä mitenkään huomaa, eli voisi sanoa että oppilas ei ole ollut vastaanottavainen niille opeille!!!
vanhempani opettaneet tuollaista käytöstä kuin sinä nyt tässäkin ketjussa osoitat.
Jos näkisivät tämän ketjun sinun kirjoitustesi osalta sanoisivat: "antaa kaikkien kukkien kukkia".!!!
Sinulla on kauniit tavat, mutta jääräpäisyytesi ei anna niistä oikeaa kuvaa, sillä sinulla on merkillinen taipumus jyrätä kaikkien muiden mielipiteet yli,, se mitä sinä teet ja pidät oikeana, ei kuitenkaan tee toisin tekevistä yhtään sen huonompia ja heidän opeistaan ja elämänkatsomuksestaan sekä tavoistaan yhtään sen väärempiä kuin sinun omasi ovat.
Toisaalla tässä ketjussa huomasin sinun kertoneen että jälkikasvusi noudattaa juuri niitä sinulta saamiaan oppeja, hienoa. Minäkin olen opettanut pojilleni yhtä sun toista, mutta meillä opetettiin ajattelemaan itse omilla aivoillaan ja tekemään niin kuin he näkevät oikeaksi, ei välttämättä niinkuin minä ja mieheni teemme.- ole opettanut
umalehtinen kirjoitti:
vanhempani opettaneet tuollaista käytöstä kuin sinä nyt tässäkin ketjussa osoitat.
Jos näkisivät tämän ketjun sinun kirjoitustesi osalta sanoisivat: "antaa kaikkien kukkien kukkia".!!!
Sinulla on kauniit tavat, mutta jääräpäisyytesi ei anna niistä oikeaa kuvaa, sillä sinulla on merkillinen taipumus jyrätä kaikkien muiden mielipiteet yli,, se mitä sinä teet ja pidät oikeana, ei kuitenkaan tee toisin tekevistä yhtään sen huonompia ja heidän opeistaan ja elämänkatsomuksestaan sekä tavoistaan yhtään sen väärempiä kuin sinun omasi ovat.
Toisaalla tässä ketjussa huomasin sinun kertoneen että jälkikasvusi noudattaa juuri niitä sinulta saamiaan oppeja, hienoa. Minäkin olen opettanut pojilleni yhtä sun toista, mutta meillä opetettiin ajattelemaan itse omilla aivoillaan ja tekemään niin kuin he näkevät oikeaksi, ei välttämättä niinkuin minä ja mieheni teemme.auttamaan omia vanhempiaan hädän hetkellä?
Joku esitti sinulle asiasta kysymyksen toisaalla ja poistatit sen. - puskista......
ole opettanut kirjoitti:
auttamaan omia vanhempiaan hädän hetkellä?
Joku esitti sinulle asiasta kysymyksen toisaalla ja poistatit sen.sitä hyökitään het uman kimppuun! =)
Eikös täällä ole tuotu jo julki että hänen pojat kyllä ovat auttaneet. Vaikka eihän asia minulle kulu, kuten ei myös sinullekkaan! ole opettanut kirjoitti:
auttamaan omia vanhempiaan hädän hetkellä?
Joku esitti sinulle asiasta kysymyksen toisaalla ja poistatit sen.toisella pojistani on auto toisella ei. Molemmat poikani olivat töissä perjantaina. Vanhempi pojistani ajaa linkkaria ja juuri hän on se oman auton omistaja. Aika vaikeaa hypätä kesken työvuoron pois ja jättää vuoronsa ajamatta, siksi että voisi tulla kyyditsemään meitä. Eikö sinustakin,, vai kuinka.
Olisi ollut aikas kohtuutonta vaatia sellaista pojaltani.- lakia ei
ööööööööö kirjoitti:
Tuskin muistan väärin .tietääkseni edes ole enää nykypäivänä.
- ´´´´´´´
lakia ei kirjoitti:
tietääkseni edes ole enää nykypäivänä.
- nyt on
peket kirjoitti:
2 LUKU
Liikennesäännöt
6 § (19.1.2001/23)
...Tienkäyttäjä ei saa keskeyttää tai muuten estää sotilasosaston, saattueen, valvotun lapsiryhmän tai muun järjestäytyneen kulkueen etenemistä.kyse ohituksesta!!!!!!
Vai etkö osaa lukee näitä viestejä. - kunhan mietin vaan
umalehtinen kirjoitti:
toisella pojistani on auto toisella ei. Molemmat poikani olivat töissä perjantaina. Vanhempi pojistani ajaa linkkaria ja juuri hän on se oman auton omistaja. Aika vaikeaa hypätä kesken työvuoron pois ja jättää vuoronsa ajamatta, siksi että voisi tulla kyyditsemään meitä. Eikö sinustakin,, vai kuinka.
Olisi ollut aikas kohtuutonta vaatia sellaista pojaltani.Ei kait tuollaista nyt tarvitse edes vaatia - pitäisi pojankin jo tajuta, että vanhempansa tarvitsevat apuaan.
Mutta, hei; eihän tuossa vaiheessa ole enää kiire minnekään. Aivan hyvin homma olisi hoitunut työvuoron päätyttyä. Tai vaikka seraavana päivänä;))
Ymmärtääkseni teillä ei kuitenkaan ollut kiire eläinlääkärille - eikä siis minnekään. Siksi tuo selityksei on tooooosi ontuva.
Pidätkö muita palstalaisia aivottomina olioina ?
Että palstalla voi syöttää paksuakin pajunköyttä ! - sekata,,,,,,,,,,,,,
kunhan mietin vaan kirjoitti:
Ei kait tuollaista nyt tarvitse edes vaatia - pitäisi pojankin jo tajuta, että vanhempansa tarvitsevat apuaan.
Mutta, hei; eihän tuossa vaiheessa ole enää kiire minnekään. Aivan hyvin homma olisi hoitunut työvuoron päätyttyä. Tai vaikka seraavana päivänä;))
Ymmärtääkseni teillä ei kuitenkaan ollut kiire eläinlääkärille - eikä siis minnekään. Siksi tuo selityksei on tooooosi ontuva.
Että palstalla voi syöttää paksuakin pajunköyttä !itsesi.
- nyt jo
kunhan mietin vaan kirjoitti:
Ei kait tuollaista nyt tarvitse edes vaatia - pitäisi pojankin jo tajuta, että vanhempansa tarvitsevat apuaan.
Että palstalla voi syöttää paksuakin pajunköyttä !mitä kahden aikuisen ystävyksen/tuttavien tekemiset sinulle kuuluu, mitä se sinulta vie jos joku auttaa ystäväänsä/tuttavaansa?
Tuon jankutuksen takaa näkyy räikeästi kaunasi, katkeruutesi ja kateutesi noiden ihmisten ystävällisten välien takia. - issu56
umalehtinen kirjoitti:
Toisaalla tässä ketjussa huomasin sinun kertoneen että jälkikasvusi noudattaa juuri niitä sinulta saamiaan oppeja, hienoa. Minäkin olen opettanut pojilleni yhtä sun toista, mutta meillä opetettiin ajattelemaan itse omilla aivoillaan ja tekemään niin kuin he näkevät oikeaksi, ei välttämättä niinkuin minä ja mieheni teemme.Tahallaanko sen teet, vai etkö ihan tosissaan ymmärrä luettua tekstiä, vai onko tyylisi lukea vain joka kolmas sana tms?
Huomaatko ensinkään nyt uma omia tapojasi...tuskin, eikä niissäkään kyllä kehumista ole missään määrin ja siksi suljetkin silmäsi itseltäsi kuvitellen olevasi kuin joku ruustinna tms. Se ei kuitenkaan mene ihan niin ja sekös sua harmittaa, kun on tällaisia jääräpäitä joukossa, jotka pitää sen oman mielipiteensä ja kuten nyt tässäkin tapauksessa se ei todellakaan ole väärä mielipide toisin kuin omasi.
En ole mikään ahdasmielinen, mutta on tiettyjä juttuja tässä elämässä, joita jokaisen tulisi huomioonottaa...myöskin sinun, vaikka et kävellen yhdenkään saattueen ohi pysty menemään!!! - issu56
ööööööööööööö kirjoitti:
No nyt tuli todettua, ettei dementia vielä vaivaa.
Autokoulusta on liki 40 vuotta - ja hanskassa on opit vieläkin !!on siitä aikaa mullakin jo kauankauan, vaan ilmeisesti tänäpäivänä ei autokoulussakaan tarvitse enää oppia yhtäään mitään muuta, kuin että mikä niistä kolmesta on kaasu :).
- ei pahalla,
issu56 kirjoitti:
Tahallaanko sen teet, vai etkö ihan tosissaan ymmärrä luettua tekstiä, vai onko tyylisi lukea vain joka kolmas sana tms?
Huomaatko ensinkään nyt uma omia tapojasi...tuskin, eikä niissäkään kyllä kehumista ole missään määrin ja siksi suljetkin silmäsi itseltäsi kuvitellen olevasi kuin joku ruustinna tms. Se ei kuitenkaan mene ihan niin ja sekös sua harmittaa, kun on tällaisia jääräpäitä joukossa, jotka pitää sen oman mielipiteensä ja kuten nyt tässäkin tapauksessa se ei todellakaan ole väärä mielipide toisin kuin omasi.
En ole mikään ahdasmielinen, mutta on tiettyjä juttuja tässä elämässä, joita jokaisen tulisi huomioonottaa...myöskin sinun, vaikka et kävellen yhdenkään saattueen ohi pysty menemään!!!mut eiköhän tämä koske myös itseäs?
Yritä nyt muistaa
Kirjoittanut: issu56 25.5.2008 klo 07.35
että kaikki eivät tee niinkuin sinä!!!
- issu56
nyt on kirjoitti:
kyse ohituksesta!!!!!!
Vai etkö osaa lukee näitä viestejä.minkä ohituksesta tässä on kyse...ilmeisesti et, koska edelleenkin näyt lukevan sen joka kolmannen sanan.
- osaa kysellä
issu56 kirjoitti:
minkä ohituksesta tässä on kyse...ilmeisesti et, koska edelleenkin näyt lukevan sen joka kolmannen sanan.
sä oot sellanen vanha kyylä jolla ei oo muuta elämää ku ruumis saattue!
- ei voi nauramatta lukea
issu56 kirjoitti:
Tahallaanko sen teet, vai etkö ihan tosissaan ymmärrä luettua tekstiä, vai onko tyylisi lukea vain joka kolmas sana tms?
En ole mikään ahdasmielinen, mutta on tiettyjä juttuja tässä elämässä, joita jokaisen tulisi huomioonottaa...myöskin sinun, vaikka et kävellen yhdenkään saattueen ohi pysty menemään!!!----Tahallaanko sen teet, vai etkö ihan tosissaan ymmärrä luettua tekstiä, vai onko tyylisi lukea vain joka kolmas sana tms? -----
LUE mitä uma kirjottaa. Herranpieksut se on samaa mieltä kanssasi. - issu56
osaa kysellä kirjoitti:
sä oot sellanen vanha kyylä jolla ei oo muuta elämää ku ruumis saattue!
Valitettavasti se saattue oli yksi osa mun elämääni, olimme yhdet saattajista.
- syyllä, sinun
issu56 kirjoitti:
Valitettavasti se saattue oli yksi osa mun elämääni, olimme yhdet saattajista.
kandeis nyt miettii ihan muuta!
- kunnioitusta
umalehtinen kirjoitti:
ja surusaattoa omalla tavallaan. Ei ole oikeata ei väärää tapaa.
Nykyään lienee eri tavat,, isäni oli syntynyt 1907 ja eli sen ajan oppien mukaan.tältä palstalta on turha hakea, eipä ole kauaa kun täällä mollattiin koiran tappamaa lasta...
- issu56
syyllä, sinun kirjoitti:
kandeis nyt miettii ihan muuta!
mitä???
Elämällä on paha tapa jatkua ikävistä asioista huolimatta... - tuonkin
kunnioitusta kirjoitti:
tältä palstalta on turha hakea, eipä ole kauaa kun täällä mollattiin koiran tappamaa lasta...
asian kaivaa kerran vielä esille?
- Issu on ......
umalehtinen kirjoitti:
toisella pojistani on auto toisella ei. Molemmat poikani olivat töissä perjantaina. Vanhempi pojistani ajaa linkkaria ja juuri hän on se oman auton omistaja. Aika vaikeaa hypätä kesken työvuoron pois ja jättää vuoronsa ajamatta, siksi että voisi tulla kyyditsemään meitä. Eikö sinustakin,, vai kuinka.
Olisi ollut aikas kohtuutonta vaatia sellaista pojaltani.Heh ai tuosta tuli se tuo bussikuski juttu. Hah mut yppi tutkii kun poliisi määrää!
- pohjaan ja
ohitan ne niin liki ku kykenen.
- issu56
fillarillako...no on sulla siinä sotkettamista...
- Miitukka
tilanteesta. Esim. taajama-alueella ajan kyllä hissukseen perässä tai menen vaikka kiertotietä jos on kiire. Ohittamaan en siinä tilanteessa lähde.
Moottoritiellä taas on tilanne aivan toinen. En aja ohi mitään piittaamattomana, vaan rauhallisesti moottoria tai renkaita huudattamatta. Ohittaessani myös mielessäni toivotan vainajalle hyvää matkaa, perässähän täältä tullaan itse kukin. - hyvät ihmiset.
Mitä te todella teette, aloituksessa oli selkeä kysymys määrätystä asiasta. Mitä tapahtuukaan, alkaa mieletön riitely tästäkin.
Kun joku kertoo, miten hän menettelee, sitähän kysyttiin. Miksi pitää sättiä, vastaa kuka mitä tahansa. Se on hänen oma asiansa, vaan ja ainoastaan, ei muiden.- issu56
tietty laki jopa tästäkin, ja vaikkei olisikaan, niin jokaisen tulisi käyttää päätään sen verran, että antaa saattueen rauhassa edetä, sillä kellään ei päitäisi olla niin kiire, että lähtee lipulla varustettua ruumisautoa ja perässään ajavaa surusaattuetta ohittamaan.
Ja jos on kiire, niin olisi pitänyt lähteä matkaan vähän aikaisemmin, eikä viimetipassa hosumalla! - puhelu
issu56 kirjoitti:
tietty laki jopa tästäkin, ja vaikkei olisikaan, niin jokaisen tulisi käyttää päätään sen verran, että antaa saattueen rauhassa edetä, sillä kellään ei päitäisi olla niin kiire, että lähtee lipulla varustettua ruumisautoa ja perässään ajavaa surusaattuetta ohittamaan.
Ja jos on kiire, niin olisi pitänyt lähteä matkaan vähän aikaisemmin, eikä viimetipassa hosumalla!liikkuvan poliisin numeroon ja kysy, mitä sinulle vastataan asiaan.
Sieltä löytyy tieto, kuinka autoilijan tulee menetellä tällaisessa tapauksessa erilaisilla tieosuuksilla. - issu56
puhelu kirjoitti:
liikkuvan poliisin numeroon ja kysy, mitä sinulle vastataan asiaan.
Sieltä löytyy tieto, kuinka autoilijan tulee menetellä tällaisessa tapauksessa erilaisilla tieosuuksilla.poliisille?
No joo, eipä siinä mitään ihmettelemistä oikeastaan ole...sinun olisi vain yksinkertaisesti pakko myöntää olevasi täysin hakoteillä...ja sekös harmittais!!! - liikkuvaan poliisiin
puhelu kirjoitti:
liikkuvan poliisin numeroon ja kysy, mitä sinulle vastataan asiaan.
Sieltä löytyy tieto, kuinka autoilijan tulee menetellä tällaisessa tapauksessa erilaisilla tieosuuksilla.tai laita mielummin sähkäriä niin saat vastauksen kirjallisena ja pyydä että saat kopsata sen tänne palstalle. Äläkä unohda kertoa niille tätä
Kyl ne varmaan sieltä vahvistaa että juuri noin on meneteltävä, jääden vasemmalle kaistalle tukkeeksi maailman tappiin asti. - tarve
issu56 kirjoitti:
poliisille?
No joo, eipä siinä mitään ihmettelemistä oikeastaan ole...sinun olisi vain yksinkertaisesti pakko myöntää olevasi täysin hakoteillä...ja sekös harmittais!!!soittaa, ja,- mieti miksi. Hyvää yötä, ja turvallisia ajokilometrejä. Liikennesäännöt ovat noudattamista varten ja koskevat kaikkia tielläliikkujia.
- peket
Minulle kotona opetettiin, ettei niin kiire ole, jotta kuoleman edelle pitää kiiruhtaa.
Samoin myös opetan omille lapsilleni - joten ainakin meillä tavat on samanlaiset jo kolmannella sukupolvella.
Se ken viimeisellä matkallaan on, on ansainnut kaiken kunnioituksen ja rauhaisan matkan ilman "vatasia".- issu56
olen minä saanut ja niitä kunnioitan ja aivan samoin tekee jälkikasvunikin.
- ......
issu56 kirjoitti:
olen minä saanut ja niitä kunnioitan ja aivan samoin tekee jälkikasvunikin.
:-D
- issu56
...... kirjoitti:
:-D
vanhan sanonnan...itku pitkästä ilosta ja että räkänokastakin tulee mies/nainen, vaan ei tyhjän naurajasta...?
- vanhan sanonnan
issu56 kirjoitti:
vanhan sanonnan...itku pitkästä ilosta ja että räkänokastakin tulee mies/nainen, vaan ei tyhjän naurajasta...?
nauru pidentää ikää...
- issu56
vanhan sanonnan kirjoitti:
nauru pidentää ikää...
eli mille nauraa ja missä tilanteessa. Katsos kun se nauraminenkaan ei sovi ihan joka paikkaan!
- monenlaisia
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella
on omansa. Minä kunnioitan sinua ja mielipidettäsi, kunnioitathan sinäkin minua.- issu56
niin monesta eri osatekijästä, keitä minä kunnioitan ja ketkä taas saa jäädä omaan arvoonsa...
- ovat väärässä
issu56 kirjoitti:
niin monesta eri osatekijästä, keitä minä kunnioitan ja ketkä taas saa jäädä omaan arvoonsa...
joita et kunnioita ??
- issu56
ovat väärässä kirjoitti:
joita et kunnioita ??
Eihän tuossakaan taas ollut pienintäkään järjenpoikasta edes...
nekö
ovat väärässä 26.5.2008 klo 22.40
joita et kunnioita ??
Mitä niinkuin oikeasti mahdat tarkoittaa??? - trallallaa
issu56 kirjoitti:
Eihän tuossakaan taas ollut pienintäkään järjenpoikasta edes...
nekö
ovat väärässä 26.5.2008 klo 22.40
joita et kunnioita ??
Mitä niinkuin oikeasti mahdat tarkoittaa???Se vähän riipppuu
Kirjoittanut: issu56 26.5.2008 klo 20.39
niin monesta eri osatekijästä, keitä minä kunnioitan ja ketkä taas saa jäädä omaan arvoonsa... - issu56
trallallaa kirjoitti:
Se vähän riipppuu
niin monesta eri osatekijästä, keitä minä kunnioitan ja ketkä taas saa jäädä omaan arvoonsa...ihan itelles vain... Ja oloasi hieman helpottaakseni voin sanoa, että se LUOTTAMUS on kaiken a ja o. Mikäli luottamusta ei ole, ei ole myöskään pienintäkään kunnioitusta...!!!
- tapauksesta
Esim Helsingissä olen ajanut taksia vaikkapa
vieden asiakasta kiireessä lentokentälle, niin
ei muuta kuin ripeästi vasenta kaistaa ohitse,
on pääkaupunkiseudulla liikennemäärätkin sitä
luokkaa, ettei oikein voi jäädä oikealle kaistalle
matelemaan. Pienillä paikkakunnilla eri asia.
Linja-autoilla sama homma, kun on ne aikataulut.
Myöskään eihän kukaan siellä takana tuleva voi
tietää, mikä siellä hidastelee ja jos on kaksi
kaistaa käytössä, niin siitä vaan, väliin ei
tietenkään ole soveliasta kiilata.
Siinä on äkkiä, kun alkaa esittämään "kotipoliisia" ja sulkemaan vasemman vapaan
kaistan takaa tulijoilta äkkiä oikeat sinivuokot
paikalla...- issu56
vaan eihän Helsinkiä ja Vaasaa lähikuntineen voi ikipäivänä verrata toisiinsa. Hesassa muutoinkin ajetaan ihan hullunlailla ja sinne kun outo menee ajelemaan, niin niitä silmiä pitäis oikeasti olla jokapuolella varsinkin silloin, kun jotain tiettyä paikkaa yrittää etsiä. Pakko mennä samaa tahtia letkan kanssa vain huomatakseen, että tuosta olisi pitänyt kääntyä...vaan kun olit väärällä kaistalla....
- koskevat
liikennesäännöt samoin, kuin muitakin tiellä liikkujia. Jos tuo saatto liikkuu nopeusrajoitusta hitaammin, ohitukset suoritetaan normaali säännöin. Ei ole olemassa mitään lakipykälää, joka toisin määrää.
Myös taajama-alueella, jossa on liikennevalot, surusaatto ei saa ajaa punaista valoa päin, vaan saatto katkeaa siihen autoon, joka jää valoihin.
Saaton voi koota uudelleen valojen jälkeen.
Tieosuuksilla, joissa liikutaan 50/h. yleinen käyttäytymistapa on, että jäädään saaton perään.
Tämä tieto on virkavallan antama.
Hyvää ja turvallista kesää kaikille tienkäyttäjille. - lihan kuljetuskalustosta
http://www.ruumisauto.fi/ kannattaa katsoa myös linkit
- linkistä...
"Tuo että ruumisauton tullessa vastaan pitäis pysähtyä ja ottaa hattu päästä oli mulle täysin tuntematon juttu siihen asti kunnes olin vaarin hautajaisissa Peräseinäjoella kymmenisen vuotta sitten. Ekana oikeen ihmettelin että mikä noita ihmisiä riivaa, kun Caprice lipui kirkolle arkku kyydissään ja kaikki jalankulkijat pysähtyivät niille sijoilleen. Pohjanmaalla osataan näköjään käyttäytyä, sano.
Siitä lähtien olen tuota tapaa noudattanut itsekin. Ja vaikka tien päällä ollessa on yleensä tapana ajella vähintään reippaasti, ns. virkatehtävää suorittamassa olevaa hauturia en ohita." - joooooooo....
linkistä... kirjoitti:
"Tuo että ruumisauton tullessa vastaan pitäis pysähtyä ja ottaa hattu päästä oli mulle täysin tuntematon juttu siihen asti kunnes olin vaarin hautajaisissa Peräseinäjoella kymmenisen vuotta sitten. Ekana oikeen ihmettelin että mikä noita ihmisiä riivaa, kun Caprice lipui kirkolle arkku kyydissään ja kaikki jalankulkijat pysähtyivät niille sijoilleen. Pohjanmaalla osataan näköjään käyttäytyä, sano.
Siitä lähtien olen tuota tapaa noudattanut itsekin. Ja vaikka tien päällä ollessa on yleensä tapana ajella vähintään reippaasti, ns. virkatehtävää suorittamassa olevaa hauturia en ohita."Kyllä sen ruumisauton mielestäni täytyy olla joku amerikkalainen. Caprice on kyl aika halpa ja pieni tohon hommaan, mieluummin Cadillac. Chrysler 300C Touringia näkee aika paljon ruumisautona, Turussa on ruumisautona sellainen hemin koneella, 5.7 HEMI V8 TOURING AWD huippunopeus 250 km/h, sen kanssa ei luulis tulevan noita ohittelu onkelmia.
- issu56
joooooooo.... kirjoitti:
Kyllä sen ruumisauton mielestäni täytyy olla joku amerikkalainen. Caprice on kyl aika halpa ja pieni tohon hommaan, mieluummin Cadillac. Chrysler 300C Touringia näkee aika paljon ruumisautona, Turussa on ruumisautona sellainen hemin koneella, 5.7 HEMI V8 TOURING AWD huippunopeus 250 km/h, sen kanssa ei luulis tulevan noita ohittelu onkelmia.
sillä, vaikka sen ruumisauton huippunopeus olis mitä tahansa, sillä Suomessa on olemassa tietyt nopeusrajoitukset...tiesitkö sitä?
- mitään merkitystä
issu56 kirjoitti:
sillä, vaikka sen ruumisauton huippunopeus olis mitä tahansa, sillä Suomessa on olemassa tietyt nopeusrajoitukset...tiesitkö sitä?
hohhoi sun kanssas.
- issu56
mitään merkitystä kirjoitti:
hohhoi sun kanssas.
Luehan nyt tuosta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieliikenne
Kun kelaat vähän alaspäin, niin jo alkaa näkymään ne nopeusrajoitukset! - on jotain merkitystä
issu56 kirjoitti:
Luehan nyt tuosta:
Kun kelaat vähän alaspäin, niin jo alkaa näkymään ne nopeusrajoitukset!myös rajoitusten mukaan ajaessa.. kuten sun EHKÄ pitäs tietää jos oot useamman laista autoa elämässäs ajanu!
- issu56
on jotain merkitystä kirjoitti:
myös rajoitusten mukaan ajaessa.. kuten sun EHKÄ pitäs tietää jos oot useamman laista autoa elämässäs ajanu!
voin sanoa, että olen kyllä varsin monenlaista ajellut, joista ehdoton huippu oli Luupää. Kun se alkoi temppuilemaan, olisi sen ohi mennyt ketterästi lönkötellenkin.
Tiedätkö mikä tuo Luupää oikeasti on? - sieltä linkistä
issu56 kirjoitti:
Luehan nyt tuosta:
Kun kelaat vähän alaspäin, niin jo alkaa näkymään ne nopeusrajoitukset!semmonen kohta missä kielletään ohittamasta ruumisautoa?
- sellainen on
issu56 kirjoitti:
voin sanoa, että olen kyllä varsin monenlaista ajellut, joista ehdoton huippu oli Luupää. Kun se alkoi temppuilemaan, olisi sen ohi mennyt ketterästi lönkötellenkin.
Tiedätkö mikä tuo Luupää oikeasti on?itsekullakin ollut erääseen suurien tunteiden ja rakkauden maailmanaikaan josta selvittiin hengissä, mutta, huippunopeudesta oli puhe.
- issu56
sellainen on kirjoitti:
itsekullakin ollut erääseen suurien tunteiden ja rakkauden maailmanaikaan josta selvittiin hengissä, mutta, huippunopeudesta oli puhe.
se Bluebird :).
Vaan luvataanhan tällekin http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233578292.jpeg huippunopeudeksi 330km/h, mutta edelleenkään sillä viimeisellä mittarilukemalla ei täällä Suomen teillä ole mitään merkitystä johtuen tämän maan nopeusrajoituksista. Ei täällä missään saa täysillä päästellä, kuten esim . Saksan autobahnoilla...niin kovaa kuin vain sielu sitää ja uskallusta piisaa.
Eriasia onkin jo sitte taas se kiihtyvyys nollasta sataan... - issu56
sieltä linkistä kirjoitti:
semmonen kohta missä kielletään ohittamasta ruumisautoa?
aina valmista tarjotinta, vaan tee jotain itsekin!!!
- ei löydy
issu56 kirjoitti:
aina valmista tarjotinta, vaan tee jotain itsekin!!!
kiitos vastauksesta.
- issu56
ei löydy kirjoitti:
kiitos vastauksesta.
ja selvis nyt se yksi pieni juttukin, jonka ihan hyvin itsekin tiedät...tai olet tietämättä.
- merkitystä
issu56 kirjoitti:
se Bluebird :).
Vaan luvataanhan tällekin http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233578292.jpeg huippunopeudeksi 330km/h, mutta edelleenkään sillä viimeisellä mittarilukemalla ei täällä Suomen teillä ole mitään merkitystä johtuen tämän maan nopeusrajoituksista. Ei täällä missään saa täysillä päästellä, kuten esim . Saksan autobahnoilla...niin kovaa kuin vain sielu sitää ja uskallusta piisaa.
Eriasia onkin jo sitte taas se kiihtyvyys nollasta sataan...sillä kiihtyvyydellä on? Itse ainakin lähden hyvin harvoin liikkeelle paikasta jossa nopeusrajoitus on 100km/h. Ja luuletko ettet saisi sakkoja jos poliisit huomaisivat sinun ulvottavan ja käryttävän kumia kuvan bemarilla. Siinä olisi turha selittää ettet ajanut ylinopeutta kun tiessä olisi kaksi mustaa viivaa,liikenteen vaarantaminen olisi tämän rikoksen nimi.
Kauhean epäkäytännöllinen malli ruumisautoksi mutta kai tolla jotain tuhkauurnaa kuljettais... - selväst
merkitystä kirjoitti:
sillä kiihtyvyydellä on? Itse ainakin lähden hyvin harvoin liikkeelle paikasta jossa nopeusrajoitus on 100km/h. Ja luuletko ettet saisi sakkoja jos poliisit huomaisivat sinun ulvottavan ja käryttävän kumia kuvan bemarilla. Siinä olisi turha selittää ettet ajanut ylinopeutta kun tiessä olisi kaksi mustaa viivaa,liikenteen vaarantaminen olisi tämän rikoksen nimi.
Kauhean epäkäytännöllinen malli ruumisautoksi mutta kai tolla jotain tuhkauurnaa kuljettais...et siul ei oo autoo ko tolleen vikiset.mie ny kysyn siult et mitä teet autol joka ei kiihdy?
- issu56
merkitystä kirjoitti:
sillä kiihtyvyydellä on? Itse ainakin lähden hyvin harvoin liikkeelle paikasta jossa nopeusrajoitus on 100km/h. Ja luuletko ettet saisi sakkoja jos poliisit huomaisivat sinun ulvottavan ja käryttävän kumia kuvan bemarilla. Siinä olisi turha selittää ettet ajanut ylinopeutta kun tiessä olisi kaksi mustaa viivaa,liikenteen vaarantaminen olisi tämän rikoksen nimi.
Kauhean epäkäytännöllinen malli ruumisautoksi mutta kai tolla jotain tuhkauurnaa kuljettais...vai ei mitään merkitystä kiihtyvyydellä...no johan on aikoihin eletty.
Kyllä minä ainakin odotan, että omistamani auto kiihtyy niin, ettei tarvi jäädä valoihinkaan tukkeeksi ihmettelemään tyhmänä, että mitä jospa nyt viitsisit liikkua johonkin.
Kuka ihmeessä on puhunut jostain renkaitten käryttämisestä itseäsi lukuunottamatta yhtään mitään?
En minä ainakaan, sillä johan tuollainen touhu jo kuluttaa niitä renkaitakin vaikka miten ja hyvin nopeestihan siinä menis konkkaan vähän yks jos toinenkin, jos moista ajotyyliä harrastelis, kun ei ne renkaatkan ihan ilmaisjakelussa ole!!!
- Telpet
Polkasitpa ison ruletin päälle. Olisitko uskonut aloittaessasi, että tästä tällainen juupas, eipäs tukkanuotta syntyy? Lueskelin tässä koko ketjun läpi ja tuli tunne, että nyt on polle päässyt karkuun.
Ymmärrätkö sinä, miksi tästä asiasta pitää mekkaloida näin rajusti, minä en ymmärrä.
Sinusta on tehty syntipukkia, mutta minä en syytä sinua. Eihän kiven heittäjäkään aloita sotaa, vaan se, joka heittää takaisin.
Jos ihminen sanoo mielipiteensä asiaan, jota kysytään, eikö asia voisi olla hyvä niin, mutta ei onnistu, vaan aletaan riitelemään.
Tuskin halusit keskustelun kulkua tällaiseksi, mikä tästä on kehkeytynyt.
Toivottelen sinulle, sekä muille, hyvää yötä.- kuka siitä teki
sen tukkanuotan??
Täsä yks selkeä esimerkki, uma viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035442820
ja vastaus siihen
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035443305
Huomaatko siis kuka pitää mekkalaa? Sama linja koko ketjun läpi. Ota pois issun vastaukset eri mieltä oleville nii saat asiallisen ketjun - issu56
kuka siitä teki kirjoitti:
sen tukkanuotan??
Täsä yks selkeä esimerkki, uma viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035442820
ja vastaus siihen
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000035443305
Huomaatko siis kuka pitää mekkalaa? Sama linja koko ketjun läpi. Ota pois issun vastaukset eri mieltä oleville nii saat asiallisen ketjunmiten ikinä jaksat jauhaa tuota yhtä ja samaa soopaa?!
- issu56
kaikkeen tottuu, jopa siihen syyllistämiseen :).
Me oltiin sen saattueen tokavimppa auto ja koska käytän varsin paljon peilejä, niin tiedän aina mitä ympärillä ja takanakin tapahtuu... Se jonkä päre siinä perässä paloi, ei ollut vimpan saattoauton perässä tullut, vaan sitä seuraava ja jotkut kun ovat laumasieluja, niin yhtä lukuunottamatta kaikki painelivat ohitse. Turha ohitushan tuo oli, koska muutaman sadan metrin perästä käännyimme pois moottoritieltä... Ja nyt joku kekkaa tietysti tähän nälvästä, että eihän se ohittaja sitä voinut tietää :)). - ---------------------------...
issu56 kirjoitti:
kaikkeen tottuu, jopa siihen syyllistämiseen :).
Me oltiin sen saattueen tokavimppa auto ja koska käytän varsin paljon peilejä, niin tiedän aina mitä ympärillä ja takanakin tapahtuu... Se jonkä päre siinä perässä paloi, ei ollut vimpan saattoauton perässä tullut, vaan sitä seuraava ja jotkut kun ovat laumasieluja, niin yhtä lukuunottamatta kaikki painelivat ohitse. Turha ohitushan tuo oli, koska muutaman sadan metrin perästä käännyimme pois moottoritieltä... Ja nyt joku kekkaa tietysti tähän nälvästä, että eihän se ohittaja sitä voinut tietää :)).Mistä se takimmainen auto sen voi tietää koska sinä käännyt??????????????????????????????
- issu56
---------------------------... kirjoitti:
Mistä se takimmainen auto sen voi tietää koska sinä käännyt??????????????????????????????
luehan nyt uudelleen, eli puhuinko nyt jostain TAKIMMAISESTA autosta?
Ja ihan oikeaanhan mun "arvaukseni" taas kerran osui, joskin sinä nyt pikkuisen taas muuttelet sitä, mitä minä kirjoitin. Vaan hälläkö väliä, sillä kyllähän tuo tyylisi on jo niin perin tutuksi tullut.
Kuule sinä, eikös olekin paskamaista, kun et nyt pystykään poistelemaan...? issu56 kirjoitti:
luehan nyt uudelleen, eli puhuinko nyt jostain TAKIMMAISESTA autosta?
Ja ihan oikeaanhan mun "arvaukseni" taas kerran osui, joskin sinä nyt pikkuisen taas muuttelet sitä, mitä minä kirjoitin. Vaan hälläkö väliä, sillä kyllähän tuo tyylisi on jo niin perin tutuksi tullut.
Kuule sinä, eikös olekin paskamaista, kun et nyt pystykään poistelemaan...?kirjoituksiaan, sillä luuloistasi huolimatta hän ei ole minä. Älä aina oleta ja luulottele itsellesi näkeväsi milloin kenenkin kirjoittavan. Täällä kirjoittaa myös muutkin kuin rekatut. Luulo ei ole koskaan tiedon väärti.
- issu56
umalehtinen kirjoitti:
kirjoituksiaan, sillä luuloistasi huolimatta hän ei ole minä. Älä aina oleta ja luulottele itsellesi näkeväsi milloin kenenkin kirjoittavan. Täällä kirjoittaa myös muutkin kuin rekatut. Luulo ei ole koskaan tiedon väärti.
Olenko tuossa aiemmassa jossain kohdassa maininnut nimimerkki umalehtisen?
Vaan tiedäthän sinäkin sen vanhan fraasin; se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
Sitä ihmettelen, että jos tuo puskis et ollut sinä, niin miksi ihmeessä vastaat puolestaan??? - onko mahdoton tehtävä?
issu56 kirjoitti:
Olenko tuossa aiemmassa jossain kohdassa maininnut nimimerkki umalehtisen?
Vaan tiedäthän sinäkin sen vanhan fraasin; se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...
Sitä ihmettelen, että jos tuo puskis et ollut sinä, niin miksi ihmeessä vastaat puolestaan???Asiallisesti,kiihtymättä ja ketään syyllistämättä ja nimittelemättä sanomaan,mikä on tarkoituksesi nimitellessäsi sinulle tuntemattomia ihmisiä?
Miksi sinun on välttämätöntä ,aina kun vastaukset eivät sinua miellytä ,lähteä tuohon älyttömään nikki arvuutteluun?
Mikset voi hyväksyä,että meitä "vakio nikittömiä" on aika monta.
Me kirjoitamme eri aikoina,eri ketjuihin ja samankaltaisuus kirjoituksissa jonkun "tunnetun nikin" kanssa on täysin tahatonta!
Miksi sinun pitää nimitellä ihmisiä melko epämiellyttävällä tavalla ,jos eivät ole kanssasi samaa mieltä?
Luetko ylipäätänsä ajatuksella muiden kirjoituksia,vai tuijotatko sokeaa pistettä ja näet punaista kun joku tietty nikki sinulle vastaa?
Turha sitten alkaa arvuuttelemaan kuka minä olen,sillä minua et varmasti tunne ,etkä koskaan tule tuntemaankaan. - issu56
onko mahdoton tehtävä? kirjoitti:
Asiallisesti,kiihtymättä ja ketään syyllistämättä ja nimittelemättä sanomaan,mikä on tarkoituksesi nimitellessäsi sinulle tuntemattomia ihmisiä?
Miksi sinun on välttämätöntä ,aina kun vastaukset eivät sinua miellytä ,lähteä tuohon älyttömään nikki arvuutteluun?
Me kirjoitamme eri aikoina,eri ketjuihin ja samankaltaisuus kirjoituksissa jonkun "tunnetun nikin" kanssa on täysin tahatonta!
Miksi sinun pitää nimitellä ihmisiä melko epämiellyttävällä tavalla ,jos eivät ole kanssasi samaa mieltä?
Luetko ylipäätänsä ajatuksella muiden kirjoituksia,vai tuijotatko sokeaa pistettä ja näet punaista kun joku tietty nikki sinulle vastaa?
Turha sitten alkaa arvuuttelemaan kuka minä olen,sillä minua et varmasti tunne ,etkä koskaan tule tuntemaankaan.ja tuo alkaa jo maistumaan ihan täysin puulta, joten koitahan nyt jo vihdoin vaihtaa levyä!!!
- ^^^^
onko mahdoton tehtävä? kirjoitti:
Asiallisesti,kiihtymättä ja ketään syyllistämättä ja nimittelemättä sanomaan,mikä on tarkoituksesi nimitellessäsi sinulle tuntemattomia ihmisiä?
Turha sitten alkaa arvuuttelemaan kuka minä olen,sillä minua et varmasti tunne ,etkä koskaan tule tuntemaankaan.missä issu56 on maininnu sun nikin?sulla on outo tapa kirjautuu ulos herjaamaan heti ko jonku ja varsinki issu56 vastaukset ei sua miellytä tai si vaan poistat kirjotukses.et sie ole mikää maailman napa vaa toooosi kaukan siit.
- issu56
^^^^ kirjoitti:
missä issu56 on maininnu sun nikin?sulla on outo tapa kirjautuu ulos herjaamaan heti ko jonku ja varsinki issu56 vastaukset ei sua miellytä tai si vaan poistat kirjotukses.et sie ole mikää maailman napa vaa toooosi kaukan siit.
piitata, sillä en minäkään piittaa yhtikäs mitään. Katos kun tapansa kullakin...
- mahdoton tehtävä?
issu56 kirjoitti:
ja tuo alkaa jo maistumaan ihan täysin puulta, joten koitahan nyt jo vihdoin vaihtaa levyä!!!
Kun en tätäkään ole kuin kerran pyörittänyt?
Miten sinun on oikeasti noin vaikeaa tajuta ,että vastassasi keskustelupalstoilla ei ole vain yksi tai kaksi ihmisatä vaan kymmeniä?
Et pysty rationaalisesti selittämään mitään käytöstäsi,sinulla itselläsi on nyt jumahtanut se levy pyörimään samaan raitaan.
Jos et pysty asialliseen keskusteluun kenenkään kanssa ,ilman että noita halventavia kommentteja ja puolinaisia lauseita tipauttelet, kuin pullanmuruja pöydältä.
Eikö olisi aika suunnata mielenkiinto sinne muuhun elämään ja hakemaan se mielekkyys jostakin muusta, kun tältä palstalta? - mahdoton tehtävä myös sinulle?
^^^^ kirjoitti:
missä issu56 on maininnu sun nikin?sulla on outo tapa kirjautuu ulos herjaamaan heti ko jonku ja varsinki issu56 vastaukset ei sua miellytä tai si vaan poistat kirjotukses.et sie ole mikää maailman napa vaa toooosi kaukan siit.
mutta puhut umasta?`
Tuotan sinulle suunnattoman pettymyksen ja häpeän tunteen kertomalla ,etten hartaasta toivomuksestasikaan huolim,atta ole mainitsemasi uma.
Olen minä ja minuna aion pysyä,tahdon sinä sen kuinka hartaasti tahansa olevan jotakin muuta.
Teette itsestänne lähinnä naurettavia, kun esitätte noita arvuuttelujanne,ettekö nyt pysty todellakaan elämään realismissa ,kirjoittajia on muitakin kuin uma! ^^^^ kirjoitti:
Turhan kärkkäästi kommentoin kuitenkin ainahan minut nähdään tai eräs toinen rekattu puskissa, jos tulee erilaista mielipidettä.
Ihan samoin minä olen joskus lähes 100 prosenttisesti varma kirjoittajasta joka kommentoi aika ilkeästikin minua. Samoin minun kohdallani luulo ei ole tiedon väärti.
Se ei taatusti muista lukijoista ja keskustelijoista liene kivaa luettavaa tuo ikuinen arvuuttelu tuli se sitten keneltä tahansa. Kivaa ei myöskään liene sellainen arvuuttelu että joku hälyttää toiset palstalle "apuun" riitelemään. Niitäkin on täältä saanut lukea kiitettävyyteen saakka.umalehtinen kirjoitti:
Turhan kärkkäästi kommentoin kuitenkin ainahan minut nähdään tai eräs toinen rekattu puskissa, jos tulee erilaista mielipidettä.
Ihan samoin minä olen joskus lähes 100 prosenttisesti varma kirjoittajasta joka kommentoi aika ilkeästikin minua. Samoin minun kohdallani luulo ei ole tiedon väärti.
Se ei taatusti muista lukijoista ja keskustelijoista liene kivaa luettavaa tuo ikuinen arvuuttelu tuli se sitten keneltä tahansa. Kivaa ei myöskään liene sellainen arvuuttelu että joku hälyttää toiset palstalle "apuun" riitelemään. Niitäkin on täältä saanut lukea kiitettävyyteen saakka.oli puhetta yhdestä kurssista, se oli erilaisten alojen työpaikkojen pomoille tarkoitettu kurssi, mutta meillä oli muuten vaan juttua siitä... Siellä oli oikeastaan ollut aiheena "vaikeiden ihmisten käsittely" työpaikoilla, ja pääkohdaksi oli noussut "kukaan ei voi suututtaa minua". Siis vaikka joku toinen ihminen käytöksellään tai sanoillaan tuntuu suututtavan, niin pitää kuitenkin myöntää, että se suututuksen tunne lähtee juuri minusta, se riippuu vain minusta, ei siitä toisesta ihmisestä. :)
Sitten siinä oli jaettu ihmiset kolmeen ryhmään sen mukaan, millaisen roolin he ottavat kun on erimielisyyksiä. Jotkut ottavat "lapsen roolin", ja millainen nyt pikkulapsi voi olla jos hän on eri mieltä, hän suuttuu koko ihmiselle, "äiti on ihan mätä". Lapsi ei aina erota tekoa ja ihmistä toisistaan, samoin tuon lapsen roolin ottava aikuinen suuttuu ihmiseen, persoonaan, eikä hänen tekoonsa. Eikö se usein näy nettipalstalla, "en tykkää kirjoituksestasi --> en tykkää sinusta". Sen jälkeen onkin ihan sama, mitä kirjoittaa, koska suututus kohdistuu henkilöön eikä siihen yhteen kirjoitukseen.
Sitten voi ottaa "holhoojan" roolin, jossa tavallaan ylhäältäpäin sanelee miten pitää käyttäytyä. "Holhooja" provosoi "lasta", eli näiden roolien välillä kiista voi jatkua loputtomiin. "Holhooja" kai yrittää muuttaa toista ihmistä. Viimeisin on se mitä me kaikki yritämme ja joskus luulemme olevamme, "aikuisen" rooli. "Aikuinen" ymmärtää että suuttumus kuten muutkin tunteet lähtevät itsestä, eivät kenestäkään toisesta. Omaa tunteiden hallintaa ja omaa itseä voi muuttaa, ei toista. Ja "aikuinen" tekee eron ihmisen ja teon välillä. Työpaikalla ainakin tosi tärkeä asia, tietenkin myös kotona ja vapaa-ajalla. Mutta kun työkavereita ei kuitenkaan voi itse valita, ja niidenkin kanssa olisi päivästä toiseen tultava toimeen, joilla ei kaikissa asioissa ole samanlainen arvomaailma.
Tämä nyt vaan tuli mieleen, nettipalstakin on kuitenkin jonkinlainen "yhteisö". :) Johonkin voi tietysti joskus suuttua ja hermostua, mutta silloin pitää kuitenkin muistaa, että sen suuttumisen jokainen tekee ihan itse. Se on sitten itsestä kiinni, otanko sen tunteen vallitessa "lapsen" vai "aikuisen" roolin vai yritänkö olla "holhooja" sille joka (mukamas) on syypää suuttumukseen.Ursa kirjoitti:
oli puhetta yhdestä kurssista, se oli erilaisten alojen työpaikkojen pomoille tarkoitettu kurssi, mutta meillä oli muuten vaan juttua siitä... Siellä oli oikeastaan ollut aiheena "vaikeiden ihmisten käsittely" työpaikoilla, ja pääkohdaksi oli noussut "kukaan ei voi suututtaa minua". Siis vaikka joku toinen ihminen käytöksellään tai sanoillaan tuntuu suututtavan, niin pitää kuitenkin myöntää, että se suututuksen tunne lähtee juuri minusta, se riippuu vain minusta, ei siitä toisesta ihmisestä. :)
Sitten siinä oli jaettu ihmiset kolmeen ryhmään sen mukaan, millaisen roolin he ottavat kun on erimielisyyksiä. Jotkut ottavat "lapsen roolin", ja millainen nyt pikkulapsi voi olla jos hän on eri mieltä, hän suuttuu koko ihmiselle, "äiti on ihan mätä". Lapsi ei aina erota tekoa ja ihmistä toisistaan, samoin tuon lapsen roolin ottava aikuinen suuttuu ihmiseen, persoonaan, eikä hänen tekoonsa. Eikö se usein näy nettipalstalla, "en tykkää kirjoituksestasi --> en tykkää sinusta". Sen jälkeen onkin ihan sama, mitä kirjoittaa, koska suututus kohdistuu henkilöön eikä siihen yhteen kirjoitukseen.
Sitten voi ottaa "holhoojan" roolin, jossa tavallaan ylhäältäpäin sanelee miten pitää käyttäytyä. "Holhooja" provosoi "lasta", eli näiden roolien välillä kiista voi jatkua loputtomiin. "Holhooja" kai yrittää muuttaa toista ihmistä. Viimeisin on se mitä me kaikki yritämme ja joskus luulemme olevamme, "aikuisen" rooli. "Aikuinen" ymmärtää että suuttumus kuten muutkin tunteet lähtevät itsestä, eivät kenestäkään toisesta. Omaa tunteiden hallintaa ja omaa itseä voi muuttaa, ei toista. Ja "aikuinen" tekee eron ihmisen ja teon välillä. Työpaikalla ainakin tosi tärkeä asia, tietenkin myös kotona ja vapaa-ajalla. Mutta kun työkavereita ei kuitenkaan voi itse valita, ja niidenkin kanssa olisi päivästä toiseen tultava toimeen, joilla ei kaikissa asioissa ole samanlainen arvomaailma.
Tämä nyt vaan tuli mieleen, nettipalstakin on kuitenkin jonkinlainen "yhteisö". :) Johonkin voi tietysti joskus suuttua ja hermostua, mutta silloin pitää kuitenkin muistaa, että sen suuttumisen jokainen tekee ihan itse. Se on sitten itsestä kiinni, otanko sen tunteen vallitessa "lapsen" vai "aikuisen" roolin vai yritänkö olla "holhooja" sille joka (mukamas) on syypää suuttumukseen.Tuollaiseen olisi ihan kiva osallistua. Ihmissuhteet niin työyhteisössä kuin muuallakin ovat useimmiten kimurantteja. Joskus ihan tietämättään loukkaa toista ja sitten loukkaaja ihmettelee toisen käytöstä,,,
- issu56
mahdoton tehtävä? kirjoitti:
Kun en tätäkään ole kuin kerran pyörittänyt?
Miten sinun on oikeasti noin vaikeaa tajuta ,että vastassasi keskustelupalstoilla ei ole vain yksi tai kaksi ihmisatä vaan kymmeniä?
Et pysty rationaalisesti selittämään mitään käytöstäsi,sinulla itselläsi on nyt jumahtanut se levy pyörimään samaan raitaan.
Jos et pysty asialliseen keskusteluun kenenkään kanssa ,ilman että noita halventavia kommentteja ja puolinaisia lauseita tipauttelet, kuin pullanmuruja pöydältä.
Eikö olisi aika suunnata mielenkiinto sinne muuhun elämään ja hakemaan se mielekkyys jostakin muusta, kun tältä palstalta?Taisit nyt kyllä puhua ihan itsestäsi!
Tämä aloitushan koski surusaattoa jne...vai eikö?
No joka tapauksessa nuo sun fraasis on valitettavasti jo niin täysin loppuunkuluneita, kun niitä satelee tämän tästä ja omituista kyllä, niin parilta rekatulta kuin myös puskiin loikkineilta.
Niin ja ihan tiedoksi vain, että olen ollut koko ajan ollut oikeassa siinä, mitä tulee surusaattoon...siihen sain varmennuksen tänään!
Eli otetaan nyt esimerkkinä tapaus, että lipulla varustettu ruumisauto lähtee kirkolta ja tuota autoahan seuraa se surusaatto väistämättä. Okei, no olen yksi surusaattoon kuuluva ja oletetaan nyt, että sinä olet ns. vastapuoli ja minä kylmän rauhallisesti seuraan muun saattueen mukana ja sinä tömäytät kylkeeni siinä uskossa, että minä ajan pihasta eteen...
Miten käy, jos siitä kolarista mentäisiin käräjille saakka...kumpiko olisi sen mokan tehnyt ja miksi??? - issu56
umalehtinen kirjoitti:
Se ei taatusti muista lukijoista ja keskustelijoista liene kivaa luettavaa tuo ikuinen arvuuttelu tuli se sitten keneltä tahansa. Kivaa ei myöskään liene sellainen arvuuttelu että joku hälyttää toiset palstalle "apuun" riitelemään. Niitäkin on täältä saanut lukea kiitettävyyteen saakka.itsekin muistamaan tuon fraasin...luulo ei ole tiedon väärtti ja luulottelisit pikkuisen vähemmän pitämällä omia luulojasi täysinä totuuksina!!!
Sinun totuutesi kun ei todellakaan ole milloinkaan se ainoa oikea totuus!!! - ei ole mennyt
issu56 kirjoitti:
itsekin muistamaan tuon fraasin...luulo ei ole tiedon väärtti ja luulottelisit pikkuisen vähemmän pitämällä omia luulojasi täysinä totuuksina!!!
Sinun totuutesi kun ei todellakaan ole milloinkaan se ainoa oikea totuus!!!oppi perille. Muista issu oma lauseesi.
Sinun totuutesi kun ei todellakaan ole milloinkaan se ainoa oikea totuus!!!
- hyvä...
Se vähän riipppuu
niin monesta eri osatekijästä, keitä minä kunnioitan ja ketkä taas saa jäädä omaan arvoonsa...- issu56
niin se vain on...yksinkertainen totuus ja sillä siisti!
- siitä vain
Ohittakaa vaan moottoritiellä. Älkääkä ainaakaan tehkö, kuten omalle kohdalle sattui. Auto lähti moottoritiellä ohittamaan, mutta kun huomasi ruumisauton lippuineen, painoikin jarrua ja kiilasi perheemme autoa niin, että kolari oli senteistä kiinni. Sitten änki ruumisauton ja automme väliin, ja pysyi siinä monta kilometriä, vaikka ruumisauton kuski teki kaikkensa, että auto olisi lähtenyt välistä. Välillä mentiin 50 km/h motarilla... Se oli paljon törkeämpää kuin ohittaminen, ohi olisi saanut mennä, ei siinä olisi ollut mitään kummallista... Siinä pilattiin meille niin tärkeä matka...
- moottori tiellä
kuuluu tehdä!
Ketjusta on poistettu 77 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793