Emppu-Eemelin iltalaulu vaikeni

Kasvattini synnytti ekan pentueen ja siinä oli neljä pentua 3 urosta ja 1 narttu. Uroksista meille tuli Emppu-Eemeli komeasti lentokoneella Vantaalta Turkuun joskin joutui poikkeamaan sakean lumipyryn takia Tampereella.
Alkoi pitkä yhteinen tie. Pieni itsepäinen pentu, joka oli päättänyt että ei ole kesy.
Alkoi näyttelyt ja aika nopeasti Empusta tuli valio. Emppu saavutti myös vuoden 1999 parhaan Belgen arvon.

Emppu oli koira joka ei koskaan tehnyt suurta numeroa itsestään. Emppu rakasti leikkimistä kaikki lelut eli Ellit olivat todella tärkeitä. Emppu oli myös hyvä keskustelija ja aina ystävällinen kaikille.

Emppu-Eemeli ystäväni,,,, sinä poistuit luotamme tänään, uuden kesän alussa. Kesän jonka tuoksuja rakastit. Kiitos sinulle näistä vuosista jotka saimme elää yhdessä.

Yks portti vain hiljaa aukes ja se iäksi suljettiin.

Nuku rauhassa pieni ystäväni, meillä on niin ikävä sinua.


Muskettisopuli kiitos sinulle avusta ja mukanaolosta Empun hautaamisessa.

31

2039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teille )

      Taas valo viiltää taivaanrantaa
      Se päivän yöstä erottaa
      On tullut aika pois se antaa
      Jota niin paljon rakastaa.

      Voimia Uma

    • osanotto,,

      Kauniit muistot eivät koskaan kuole,

      eivätkä milloinkaan jätä yksin.

    • myös,

      minulta, Emppu on nyt koirien taivaassa, voimia sinulle.

    • Nämä on asioita,joihin ei edes kokemus auta.Aina yhtä vaikeita.Onneksi se suru häipyy joskus,ajallansa, ja vain hyvät muistot jää.
      Voimia raskaissa hetkissä.

    • Ärrieri

      Osanotto sinne teidän perheelle.
      Sai tuo uutinen täälläkin silmät kyyneliin,vaikka en koskaan Emppua tavannut.Voimia ja halauksia täältä!

      "Jos niin käy, että minusta tulee hauras ja heikko ja kivut häiritsevät untani, niin sinun on tehtävä mitä on tehtävä sillä viimeistä matkaa ei kukaan ole estävä.

      Sinä tulet surulliseksi - minä ymmärrän.
      Älä anna surusi estää sinua,
      sillä tänä päivänä, enemmän kuin koskaan ennen, rakkautesi ja ystävyytesi punnitaan.

      Meillä on ollut niin monta hyvää vuotta.
      Tulevaa ei kannata surra.
      Et haluaisi minun kärsivän,
      kun aika koittaa, anna minun mennä.

      Vie minut sinne missä he auttavat minua, mutta, pysy luonani loppuun.
      Ja pidä minua lujasti ja puhu minulle, kunnes silmäni ovat sulkeutuneet.

      Tiedän, että aikanaan, sinäkin huomaat, se on ystävyyttä, jota minulle osoitat.
      Vaikka häntäni on viimeisen kerran heilahtanut, niin kivulta ja kärsimykseltä olen säästynyt.

      Älä sure sitä että sen täytyy olla sinä, jonka täytyy tehdä päätös.
      Olemme olleet niin läheisiä - me kaksi näinä vuosina, älä anna turhaan sydämesi itkeä. "

      (Kirjoittaja tuntematon)

    • Pukeli 1

      Teille.

      Onpa kullan lysti olla,
      Kultakehdoss' keinahdella,
      Kuunnella kehrääjälintuu.

      Aleksis Kivi.

    • Miitukka

      Eipa näihin tilanteisiin koskaan löydy sanoja...

      Emppu on sateenkaarisillalla, muistelee yhteisiä vuosianne siellä kuten sinä täällä.

      Jaksamista!

      • Nelli-Esteri

        Meille tulee eteen... Mutta sinullakin on varmasti
        NIIN PALJON kauniita muistoja teidän yhteisistä vuosista.. Tänään ne tuntuvat kipeiltä,mutta tulee päivä jolloin se ei satu niin paljon kuin tänään..
        Olet ajatuksissamme..


    • teille...

      on aina vaikeaa menettää rakas ystävä.

    • Telpet

      Emppu- Eemelin pois menon johdosta.
      Surunne on suuri, mutta muistot kauniit säilyvät sydämissänne aina.
      Jaksamisia teille koko perheelle.

    • se suuri

      päätös jonka mainitsit hiljattain tehneesi?

      • uusi pentu

        tulee mulle


      • uutta.
        uusi pentu kirjoitti:

        tulee mulle

        vanha pois tieltä


    • peket

      Hyvää matkaa vanhukselle ja lämmin halaus sinulle.
      Siellä nyt nuorukainen ja vanhus kirmaavat yhteisiä polkuja....

    • eipä löydy sanoja. mutta lämmin halaus sinulle.

    • raskasta on,edellispäivänä poistui ystäväni n 12 vuotias chow,aivan pirteä ja terve mutta hetkessä poissa,ei sitä voi käsittää =(
      Koitahan jaksaa eteenpäin niin voit muistella kaikkea mukavaa empusta =)

      • se lämmin hali. aika saa surun hiipumaan mutta ne ihanat muistot ei koskaan katoa.


    • otan osaa

      En osaa muuta sanoa kuin osanottoni ja
      yrittäkää jaksaa surussanne.
      Meilläkin on jo yli 13 vuotias rakas koira
      ja itsekkin tiedän ajan rajallisuuden.

    • ex-hatam

      Tiedän tunteen, sen suunnattoman kaipuun ja ikävän, joten otan osaa. Eihän se tietenkään mitään auta mutta muutakaan ei ole tehtävissä.

    • n.sorsa

      ja olen pahoillani tahdittomuudestani ja poistin viestini, surun hetkellä ei semmoista asiattomuutta tarvitse kenenkään lukea.

      On vanha koirasi päässyt tiensä päähän, mutta jälleen tapaatte joskus ja ilon ollessaan suuri jälleentapaamisesta, kun koirasi ja sinä pääsette toisenne näkemään paikassa missä sinä etkä koirasi kipuja tunne ja missä ei vilua ja nälkää tarvitse kärsiä.

      • Et voinut tietää siitä. Kaikki on OK. En pahoittanut mieltäni en vain jaksanut vastata sinulle eilen. Hali fifiä se on sen arvoinen


      • (olematonta) sinulle. teit ihan oikein. toivoisin että sinä ja Uma selvittäsitte välinne ihan keskenään.
        kaikennäköinen kauna ja riita tosiaankin "syö" ihmistä sisältäpäin. se ottaa niin paljon energiaa kaikesta muusta mitä voisi tehdä sen sijaan.
        meillä on vaan yksi elämä käytettävissä ja se kannattaa elää niin että joka ilta saa tyytyväisenä mennä nukkumaan. ja kuollessa saa tuntea että "elin elämäni rehellisenä ja käytin aikani hyvin".


      • Miitukka

        Teille molemmille!

        Hieno teko n.sorsalta eilisen viestin jälkeen! Kuin myös umalehtisen vastaus anteeksipyyntöön. Harva tällä palstalla kykenee samaan. Yleensä muistetaan vain ne ikävät asiat, ei huomioida anteeksipyyntöjä tai muitakaan sovinnon elkeitä.

        Kaikillehan joskus sattuu ylilyöntejä, kovin moni ei osaa myöntää näin käyneen. n.sorsa näytti hienon luonteensa pyytämällä anteeksi eilistä tökeryyttään. En muista kovinkaan montaa vastaavaa viestiä täällä lukeneeni, keneltäkään.

        Myöskin umalehtinen näytti fiksuutensa vastatessaan anteeksipyyntöön. Käsi sydämelle: moniko olisi kyennyt suhtautumaan samalla tavalla? Luulisin, etten itse ainakaan olisi pystynyt samanlaiseen anteeksiantoon.

        Riitojahan tälle palstalle mahtuu, tuskinpa uman ja sorsan riidatkaan tähän päättyvät. ;) Mukavaa silti huomata, että riitelylle on oma aikansa, sovinnolle omansa.

        Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! :)


      • .......

        Hienoa toimintaa n.sorsalta, en olisi uskonut.
        Herra n.sorsa osoittaakin sivistyneen ihmisen ja
        herrasmiehen ominaisuuksia, eikä olekkaan
        "niin paha ja ilkeä, kuin jotkut muut"!

        Tottahan se on, että kuolema koskettaa aina ja
        pahasti, kuten me kaikki lemmikkien omistajat
        tiedämme.


      • ............poipoietyutyu
        Miitukka kirjoitti:

        Teille molemmille!

        Hieno teko n.sorsalta eilisen viestin jälkeen! Kuin myös umalehtisen vastaus anteeksipyyntöön. Harva tällä palstalla kykenee samaan. Yleensä muistetaan vain ne ikävät asiat, ei huomioida anteeksipyyntöjä tai muitakaan sovinnon elkeitä.

        Kaikillehan joskus sattuu ylilyöntejä, kovin moni ei osaa myöntää näin käyneen. n.sorsa näytti hienon luonteensa pyytämällä anteeksi eilistä tökeryyttään. En muista kovinkaan montaa vastaavaa viestiä täällä lukeneeni, keneltäkään.

        Myöskin umalehtinen näytti fiksuutensa vastatessaan anteeksipyyntöön. Käsi sydämelle: moniko olisi kyennyt suhtautumaan samalla tavalla? Luulisin, etten itse ainakaan olisi pystynyt samanlaiseen anteeksiantoon.

        Riitojahan tälle palstalle mahtuu, tuskinpa uman ja sorsan riidatkaan tähän päättyvät. ;) Mukavaa silti huomata, että riitelylle on oma aikansa, sovinnolle omansa.

        Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! :)

        Et sitten nähnytkään koko storya alusta asti- n.sorsan viesti oli tehty minuutti nimimerkki umalehtisen viestin jälkeen - joten n.sorsa EI VOINUT MITENKÄÄN olla tietoinen, että joku on kuollut ´syliin ´.; JA kirjoittaa siitä samaan aikaan kun hän purkaa umalehtisen häenelle tekemiä rivouksia.
        - Sinuna ei kannattaisi ottaa kantaa, jos ei tiedä asiasta yhtään mitään ;))


    • muistamisesta.
      Tuntuu vain niin pahalta ja koskee todella paljon.
      Emppu sairasti jonkun aikaa ja sillä oli lääkitys. Eläinlääkärin hoidossa poika oli ja mentiin jo kohti parempaa. Emppu oli pyytänyt miestäni viemään hänet ulos ja ulos he olivat menneet. Herrasmiehenä Emppu oli toimittanut asiansa. Kotona mies oli ottanut Empun syliin kuten niin usein ennenkin ja poikien piti katsella telkkua yhdessä. Emppu oli kuollut yhtäkkisesti hiljaa kuin varkain kello 15:00 mieheni syliin.
      Kotiin tullessani puuttui yksi jonka huomasin heti. Isäntä oli jo laittanut pojan kauniisti pieneen arkkuun . Sain hyvästellä poismenneen rakkaani vielä sen ollessa lämmin.
      Onneksi sain puhelimitse kiinni nuoren ystävämme muskettisopulin ja kysyin varovaisesti josko hän joutaisi kuskiksi,, ja joutihan hän. Meidän ei tarvinnut tehdä Empun viimeistä matkaa kahdella linkkarilla
      Kiitos siitä hänelle.

    • nemojade

      Olen todella pahoillani, tuli itku kun luin tuon vaikka en koiruutta ole tavannutkaan. Otan osaa suruusi. Itsellänikin on pelko takaraivossa että joku päivä joudun luopumaan rakkaista haukuistani.

    • pekka 2

      Otamme osaa suruunne pitkäaikaisen perheenjäsenen menettämisen johdosta.

      Ero on aina vaikeaa, mutta muistot yhteisestä ajasta säilyy ikuisesti.

      Jaksakaa myös nauttia onnentunteesta, jota tänään hankittu FIN MVA titteli kuuluu tuottaa. Älkää antako hienon saavutuksen ihan kokonaan hautautua surun varjoon.

      Onneksi Olkoon, kaiken surun keskellekin.

      • tosi tyhjältä. Emppu tuo suuri persoona ja sen iltalaulu on iäksi poissa.
        Empun myötä päättyi yksi aikakausi peruuttamattomasti. Ikää kun tulee niin nuo lopulliset erot ottaa paljon rankemmin kuin ennen. Oli isännällekin kova paikka, ja teki pahaa katsoa hänen suruaan perjantaina.
        Lilli saavutti sen valionarvonsa. Tokihan sen tiesin, vaikka se ei mikään suuri voittaja ole, eikä siitä koskaan tule.


    • rompelo

      voi ei,voin vain kuvitella kuinka pahalta tuntuu.Jaksamista koko perheelle!

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe