ja turvotus nivelen kohdalta, ajoittaista, onko kellään kokemusta vastaavasta?
keskimmäisen varpaan
4
6321
Vastaukset
- kihtiä?
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1993,1984
"Kihti voi tulla mihin tahansa niveleen. Aluksi se on tyypillisesti vain yhdessä nivelessä." - Neuropatia
Minullakin oli silloin, kun tämä rumba alkoi v.-74 ,tulehtui kummankin jalan keskivarpaat niitä särki ja tuli sellaiset vasikellukat ja niistä tuli nestettä, kun ne puhkesivat työterveeyslääkäri sanoi vain, että nerologinen vaiva, eikä tehnyt asian hyväksi mitään.
nyt. kun tuo vasen jalka ja pakara ovat kipeät, niin minulla menee kolme keskimmäistä varvasta kipeiksi ja tuntuu, kuin niitä vedettäisiin koukkuun, isovarpaassa on tunnon alenemaa
Kymmenen vuotta sitten minulle tehtiin alaselän CT-kuvaus, jossa näkyi voimakkat kulumiset kaikissa väleissä ja protruusiota , joka painoi hieman durapussia, sekä skolioosi ja vielä aracnoidea- kystia häntäluussa. 4-5 välilevy on jo kulunut miltei kokonaan pois, lisäksi 4-5 välissä on matala laakea diskuspullistuma, joka painaa molemmille puolille enemmän oikealle.
Olin töissä eläkeikään asti ja olen tehnyt , sen jälkeen runsaati sijaisuuksia ja keikkatöitä tähän kevääseen saakka, nyt olen ollut eläkeläisenä ja levännyt ,työni ei ole kevyttä, vaan raskasta vastuullista. - ....
heti lääkäriin ja vaadi röntgenkuvat! Itselläni molemmat jalat "lättäjalat" ja tästä jalkojen asentovirheestä johtuen toisen jalan keskimmäisessä varpaassa oli pitkään aivan samanlaiset oireet mitä kuvailit. Ja kipu paheni kovasta rasituksesta. Viivyttelin vuosia lääkäriin menoa koska kipu ei ollut jatkuvaa, hölmö kun olin.
Nyt kun sitten menin, niin röntgenkuvista näkyi että kolmas nivel on ko. varpaasta kulunut kokonaan pois. Leikkaus edessä, vaikka eipähän sekään enää sitä niveltä pelasta, leikkauksella ainoastaan voidaan yrittää lievittää perkeleellistä hermokipua luuta hiomalla ja rustonpalasia putsaamalla.
Että kyllä nuo oireesi minusta selvästi kuulostaa niveltulehdukselta. Ja oli kyseessä sitten loppujen lopuksi alkava kihti vai nivelrikko niin joka tapauksessa: Kipin kapin lekurille, äläkä viivyttele nyt kun asialle ehkä voidaan vielä jotain tehdä! Nivelet nimittäin eivät kasva takaisin, eikä ole olemassa varpaan tekoniveliä. - Anonyymi
3 oik.jalan kekimmäistä varvasta turpoaa kivuttomasti. Kuukausia ollut,miltei päivittäin. Saman jalan polvessa 1-2asteen rappeutuma,mutta en osaa olla huolestunut. Kysäsen kuitenkin omasta apotekista. Ps.71v mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3143323Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182251Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151870Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141605Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171522Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361394Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2331301- 171264
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631076- 161009