Leikkaustarpeen arviointi

nainen_43

Hei! Olen menossa sairaalalle leikkaustarpeen arviointiin. Minulla on tihentynyttä virtsaamistarvetta ja pidätyskyky mennyt tosi heikoksi. Esim aamulla en ehdi vessaan, kun pissat valuu pitkin kinttuja. Jonkun verran yökasteluakin, enkä edes herää, vaikka pissa tulee petiin.

Lantiopohjajumppa ei ole auttanut, eikä lääkkeet.

Minkähänlainen tämä mahdollinen leikkaus on? Mitä siinä leikataan? Onkohan täällä sellaista, jolle on tehty leikkaus virsankarkailun takia?

5

1406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      Minulle tehtiin keväällä ko. leikkaus. Käsittääkseni virtsarakon ympärille laitettiin "kiristysnauha", jolla saatiin lihaksia kiristettyä. Itselläni tuo leikkaus onnistui erittäin hyvin, enkä ole tuon operaation jälkeen tarvinnut ollenkaan suojia. Paraneminen oli muutenkin erittäin nopeaa, muutaman päivän jälkeen pissaaminenkin sujui normaalisti. Suosittelen lämmöllä, ainakin minä sain avun tuosta leikkauksesta. Kokeilin myös ensin fysioterapeutin käynnit ja lantiopohjajumpat saamatta niistä apua.

      • ap.

        Vielä kysyisin, että auttoiko yökasteluunkin?


      • löytyy
        ap. kirjoitti:

        Vielä kysyisin, että auttoiko yökasteluunkin?

        Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.


      • ap.
        löytyy kirjoitti:

        Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.

        Toivottovasti minäkin pääsen siihen leikkaukseen ja saan avun tähän.

        Hyvää kesää!


      • ap.
        löytyy kirjoitti:

        Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.

        Ei ollut ponnistusinkotenssi eikä pakkoinkotenssi. Nyt jatkuu tutkimukset neurologisella. Joskus, kun ajan saa...

        Mitä syitä neurologi voi löytää virsankarkailuun?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe