Hei! Olen menossa sairaalalle leikkaustarpeen arviointiin. Minulla on tihentynyttä virtsaamistarvetta ja pidätyskyky mennyt tosi heikoksi. Esim aamulla en ehdi vessaan, kun pissat valuu pitkin kinttuja. Jonkun verran yökasteluakin, enkä edes herää, vaikka pissa tulee petiin.
Lantiopohjajumppa ei ole auttanut, eikä lääkkeet.
Minkähänlainen tämä mahdollinen leikkaus on? Mitä siinä leikataan? Onkohan täällä sellaista, jolle on tehty leikkaus virsankarkailun takia?
Leikkaustarpeen arviointi
5
1406
Vastaukset
- löytyy
Minulle tehtiin keväällä ko. leikkaus. Käsittääkseni virtsarakon ympärille laitettiin "kiristysnauha", jolla saatiin lihaksia kiristettyä. Itselläni tuo leikkaus onnistui erittäin hyvin, enkä ole tuon operaation jälkeen tarvinnut ollenkaan suojia. Paraneminen oli muutenkin erittäin nopeaa, muutaman päivän jälkeen pissaaminenkin sujui normaalisti. Suosittelen lämmöllä, ainakin minä sain avun tuosta leikkauksesta. Kokeilin myös ensin fysioterapeutin käynnit ja lantiopohjajumpat saamatta niistä apua.
- ap.
Vielä kysyisin, että auttoiko yökasteluunkin?
- löytyy
ap. kirjoitti:
Vielä kysyisin, että auttoiko yökasteluunkin?
Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.
- ap.
löytyy kirjoitti:
Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.
Toivottovasti minäkin pääsen siihen leikkaukseen ja saan avun tähän.
Hyvää kesää! - ap.
löytyy kirjoitti:
Itselläni ei ollut yökastelua, vaan vaivani oli enemmänkin ponnistusinkontinenssia eli yskiessä, nauraessa, nostaessa tai vaikkapa vain reippaanlaisesti kävellessä aina "lirahti". Mutta uskoisin, että leikkaus auttaa samalla tavalla myös yökasteluunkin.
Ei ollut ponnistusinkotenssi eikä pakkoinkotenssi. Nyt jatkuu tutkimukset neurologisella. Joskus, kun ajan saa...
Mitä syitä neurologi voi löytää virsankarkailuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412