Meillon

Pirre*

innokas kalaeemeli naapurina, - nytkin nyrhin tuossa viittä kiloa ahvenia, fileiksi..*huoks*.

Kiitos naapuri..:)

40

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibiza

      tapana viedä kalat perattuina naapureille...:)

      • Pirre*

        naapurilla on kivat naapurit :)

        Kohtuutonta vaan olisi tuollaista määrää kalastajanaapurin perata, kiitollinen olen ihan näin, - ovat isoja kyöriä.

        Otan vain evät saksilla ja fileraan ruotoa myöten ja lopuksi nahkaa pitkin puhtaaksi.
        Kaikki ei kai tykkää, että kalasta otetaan nahka pois, mutta näin on helpompi..


    • Glarge

      siinä paistella ahvenkukkoja isolle sakille.

      • Pirre*

        raahi kukoksi, pikkuahvenia vain kuoren sisään, - läskin kanssa.

        Mie paneeraan ja paistan ne herkuiksi..pakastan ne ensin läpysköiksi..:)


    • Vai oot ollu kaloja nyrhimässä..Tossa viidessä kilossa varmaan riittiki puuhaa..:)

      • Pirre*

        jälellä, kiloa :/

        Hei vain mii-su, missee sie olet ollut, piilossa puskassako? :))


      • Pirre* kirjoitti:

        jälellä, kiloa :/

        Hei vain mii-su, missee sie olet ollut, piilossa puskassako? :))

        Mä olen ollut muilla sivuilla kirjottelemassa.:)
        Musta ei jänistä tuu...;)

        Jokos kalahuki on selvä?


      • Pirre*
        mii-su kirjoitti:

        Mä olen ollut muilla sivuilla kirjottelemassa.:)
        Musta ei jänistä tuu...;)

        Jokos kalahuki on selvä?

        illalla jo..eihän siinä pitkin männy, terävä veihti ja kaikki..:)

        Jasso, ai et puskaile, - enpä tosissani luullutkaan, me ollaan sanojemme takana, me tytöt, niih..:)


      • Pirre* kirjoitti:

        illalla jo..eihän siinä pitkin männy, terävä veihti ja kaikki..:)

        Jasso, ai et puskaile, - enpä tosissani luullutkaan, me ollaan sanojemme takana, me tytöt, niih..:)

        Niin ollaan! :) Eipä tartte ainaskaa oottaa sitä,et mitä taakseen jättää sen eestään löytää...:)

        Oivoi..Olipa taas mukava turista tälläki palstalla..:))


    • Kalojen perkuu on mielestäni miesten hommaa. Isä perkas kalat meillä lapsuudenkodissani ja samalla linjalla olen jatkanut omassa huushollissani. Kalat haisee pahalle ja en suostu niitä perkaamaan.Yök

      • Pirre*

        Ei ne miusta millekään "haise", tuoreita ovat :)

        Ja, kyllä olis jos olis..miesten hommia..


      • Pirre* kirjoitti:

        Ei ne miusta millekään "haise", tuoreita ovat :)

        Ja, kyllä olis jos olis..miesten hommia..

        Miehille sopivaa hommaa se on, jos vaan löytyy aikaa ja jos ne sitten vaan ehtivät niiden harrastustensa ja kauniiden tyttöjen katselemisien ja ihastelemisiensa lomasta, jossain välissä... heh heh


      • HTZA
        miljoona kirjoitti:

        Miehille sopivaa hommaa se on, jos vaan löytyy aikaa ja jos ne sitten vaan ehtivät niiden harrastustensa ja kauniiden tyttöjen katselemisien ja ihastelemisiensa lomasta, jossain välissä... heh heh

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.


      • HTZA kirjoitti:

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.

        Eksoottista touhua, vaikuttaa myös käytännölliseltä ja hygieeniseltä. Hyvä. Minun keittiöön ei nimittäin tulla niitä kaloja perkaamaan ja se paistaminenkin on hyvin hyvin harkinnassa. Mutta jos tuut laittaan ja lupaat että perkaamiset on hoidettu muualla, et tee yhtään tiskiä ja keität ne siellä padassa varmasti kauan, jotta ovat varmasti kypsiä, ja ettei haise pahalle, voi olla että saattaisin maistaakin.


      • henrii
        HTZA kirjoitti:

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.

        paistoi maustetun haapanan pajutikkujen päällä, heitti sitten haapanan roskiin, ja imeskeli pajutikut


      • O-Orvokki
        HTZA kirjoitti:

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.

        kuulostaa mielenkiintoiselta ja on suorastaan pakko päästä kokeilemaan. Seuraavalla kerralla sopivan tilaisuuden tullen taidan yllättää ihmiset ja tarjoutua suomustamaan ahvensaaliin kesäkeittiössä. Joku saattaa hämmästyä, kun en ole vielä koskaan isoa kalaa perannut.;))

        Se on melkein ainoa homma, jonka olen antanut miesten hoitaa ihan häiritsemättä.


      • HTZA
        henrii kirjoitti:

        paistoi maustetun haapanan pajutikkujen päällä, heitti sitten haapanan roskiin, ja imeskeli pajutikut

        Haahkan kanssa, on se niin Ahvenanmaalaisen makuinen.
        Saattaisin laittaa tikut jopa hernekepeiksi. Eivät tulisi myyrät lähellekään.


      • HTZA
        O-Orvokki kirjoitti:

        kuulostaa mielenkiintoiselta ja on suorastaan pakko päästä kokeilemaan. Seuraavalla kerralla sopivan tilaisuuden tullen taidan yllättää ihmiset ja tarjoutua suomustamaan ahvensaaliin kesäkeittiössä. Joku saattaa hämmästyä, kun en ole vielä koskaan isoa kalaa perannut.;))

        Se on melkein ainoa homma, jonka olen antanut miesten hoitaa ihan häiritsemättä.

        voitko, neito, tarkentaa?


      • Pirre*
        miljoona kirjoitti:

        Miehille sopivaa hommaa se on, jos vaan löytyy aikaa ja jos ne sitten vaan ehtivät niiden harrastustensa ja kauniiden tyttöjen katselemisien ja ihastelemisiensa lomasta, jossain välissä... heh heh

        Onhan se miestenkin hommaa, no, ..nyt oli miun vuoro perata.


      • Pirre*
        HTZA kirjoitti:

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.

        suoletkin otat.., mie laitan siivotut kalat kiehumaan ja siivilöin liemen ja jäähdytän kalat siivilässä ja silvin sitten ne ruodottomiksi.

        Siihen liemeen sitten potut kiehumaan ja kun ne on kypsät, lisään ruoditut kalat pikkuiseksi aikaa kiehumaan, - tietty sipulit ja muut mausteet on jo olleet silloin kalojan kanssa kiehumassa.

        Joskus lisään joukkoon perunoiden kypsyessä lopuillaan koskenlaskija sulatejuustoa paketillisen, sekä suikalekasviksia pussillisen; on hyvää keittoa, hieman erilaista.....


      • Pirre*
        henrii kirjoitti:

        paistoi maustetun haapanan pajutikkujen päällä, heitti sitten haapanan roskiin, ja imeskeli pajutikut

        viiti....he hehee..:DD


      • O-Orvokki
        HTZA kirjoitti:

        voitko, neito, tarkentaa?

        Kun kilpailee tasa-arvoisena miesten kanssa miesten maailmassa lähes 40 vuotta ja on kiinnostunut melkein kaikesta mahdollisesta, ehtii tehdä kaikenmoista. Vanhemmiten olen viisastunut - tai tullut laiskemmaksi.;))


      • Mairikki.............
        Pirre* kirjoitti:

        suoletkin otat.., mie laitan siivotut kalat kiehumaan ja siivilöin liemen ja jäähdytän kalat siivilässä ja silvin sitten ne ruodottomiksi.

        Siihen liemeen sitten potut kiehumaan ja kun ne on kypsät, lisään ruoditut kalat pikkuiseksi aikaa kiehumaan, - tietty sipulit ja muut mausteet on jo olleet silloin kalojan kanssa kiehumassa.

        Joskus lisään joukkoon perunoiden kypsyessä lopuillaan koskenlaskija sulatejuustoa paketillisen, sekä suikalekasviksia pussillisen; on hyvää keittoa, hieman erilaista.....

        Johan on tuttua, näin myös teen.

        Mitään nyt roskiin laiteta, kyllä aikaa täytyy olla jos ei vain itselleen valmista.(juuri tuo antaa jäähtyä)

        Tuota juustoa olen iät ja ajat käyttänyt maun antoon, mut naftimmin.

        Ja kalakeitto on takuulla maukasta.
        Myös voita reilunokare ja paljon penkistä haettua tuoretta tilliä ja ruohosipulia sekaan.


      • HTZA
        Pirre* kirjoitti:

        suoletkin otat.., mie laitan siivotut kalat kiehumaan ja siivilöin liemen ja jäähdytän kalat siivilässä ja silvin sitten ne ruodottomiksi.

        Siihen liemeen sitten potut kiehumaan ja kun ne on kypsät, lisään ruoditut kalat pikkuiseksi aikaa kiehumaan, - tietty sipulit ja muut mausteet on jo olleet silloin kalojan kanssa kiehumassa.

        Joskus lisään joukkoon perunoiden kypsyessä lopuillaan koskenlaskija sulatejuustoa paketillisen, sekä suikalekasviksia pussillisen; on hyvää keittoa, hieman erilaista.....

        reseptit.
        Kala on hentomakuinen niin en laita muuta kun sip. pip. voi ja suo.

        Ja sisukset jätän koska se vähä kalan, tärkeä, rasva on juuri siellä. sappikin kiehuu kiinteäksi eikä silloin anna enää makua.
        Ja sisäelimissä on ne tärkeät aineet, vaikka ne kyllä kauan keitettäessä pahasti kärsivät.
        Mutta veri ja kituset pois ja talteen. Niitä käytetään sitten myöhemmin voodoo:n, noituuteen ja muihin taikamenoihin.
        Sikäli kun naapurin ukko saa enemmän kalaa...


      • henrii
        HTZA kirjoitti:

        Miehet tekevät tuon laisia juttuja ihan alvariinsa.
        Jos, MINÄ, olisin paikalla niin laittaisin kiehumaan 5 litran, tai isomman, kattilan, vettä täynnä.
        Ja hakisin neitosen pyykkinarulta jokusen pyykkipojan, puisen.
        Ja katselisin neitoja, yltä päältä, kunnes vesi kiehuu kunnolla.
        Sitten ripustaisin kalaparan pyrstöstä pyykkipoikaan ja upottaisin sen kiehuvaan veteen pariksi sekunniksi.
        Ja sitten pyyhkäisisin suomut ja evät pois, parilla, sulavalla liikkeellä. Ja sitten katsoisivat neidot minua.
        Puinen pyykkipoika ei polta sormia. Ja kun yksi kuumenee, otan toisen pyykkipojan.
        Jos kalat ovat pieniä, ostan ison palan sideharsoa, metri kertaa metri.
        Laitan kattilaan mausteet ja harsoon kalat ja sidon pussiksi. Ja keitän pari tuntia.
        Sitten pussi kompostiin ja kuoritut perunalohkot kattilaan. Joskus olen silpinyt lihat kaloista, mutta pienistä ei jaksa ja palaa sormet.
        Tärkeintä on leikata kidukset pois, niistä tulee raudanmakuinen (veri) liemi.

        ei lähde suomut parinsekunnin huilutuksella. Kaljapullon korkkeja kun naulaa lautaan kaksi rinna kolme neljä riviä, sillä kun suomii niin johan suomut irtoaa.


    • henrii

      täälä saa verkolla kiloisia ja vähän ylikin, niitä vaan ei suositella syötäviksi.
      Vähän se filerointi vie ahvenesta makua, kun se maku on siinä nahkassa, mutta hyviä silti.

      • Pirre*

        kiloisiakin, ja ylikin, muttei ne eiliset niin isoja, - ehkä 200 - 400 gramman väliltä...oisi pitäny päät laskea, tai hännät :)

        Huomenta vain, sateisesta Itä-Suomesta.


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        kiloisiakin, ja ylikin, muttei ne eiliset niin isoja, - ehkä 200 - 400 gramman väliltä...oisi pitäny päät laskea, tai hännät :)

        Huomenta vain, sateisesta Itä-Suomesta.

        Niin teillon sitä dioksiinia niissä körmyissä, niinkö, vai kohonneen tai kertyneen, elohopeapitoisuuden takiako niitä ei suositella..?


    • Anskuliini

      nylkenyt appurat ja paneeraan kananmunassa pyöräytetyt ruotoiset kalat jauhosuolaseoksessa, paistan voissa. Hyvää.
      Pikkukalat ladon uunivuokaan sipulin ja sikasiivun kanssa, haudutan uunissa ruodot pehmiäksi, on myös hyvää.

      • Pirre*

        isoja paistaa kokonaisina, ehkä keittokalana oisivat parhaat, mutta liiaksi niitä soppaan oli :)

        Yleensä savustamme suomuineen, mutku nyt oli vielä entisiäkin syömättä, joten nyt on n. hieman alle kolme kiloa ahvenfilettä pakkasessa.

        Kädet ovat kyllä kuin jalka raspit, sen verran suomuissa kärsivät :)

        Muikkuja puhdistaissa kädet hoituu ihmeen pehmeiksi, kävis varmaan kasvonaamiosta :)


      • HTZA
        Pirre* kirjoitti:

        isoja paistaa kokonaisina, ehkä keittokalana oisivat parhaat, mutta liiaksi niitä soppaan oli :)

        Yleensä savustamme suomuineen, mutku nyt oli vielä entisiäkin syömättä, joten nyt on n. hieman alle kolme kiloa ahvenfilettä pakkasessa.

        Kädet ovat kyllä kuin jalka raspit, sen verran suomuissa kärsivät :)

        Muikkuja puhdistaissa kädet hoituu ihmeen pehmeiksi, kävis varmaan kasvonaamiosta :)

        kyllä käynyt vähän karkeaksi ja minulla on vähän muikkuja?


      • HTZA kirjoitti:

        kyllä käynyt vähän karkeaksi ja minulla on vähän muikkuja?

        keskiruoto pois ja levitä kasvoille, ..niin kasvoissahan se karheus oli?


      • Pirre*
        Pirrejuupas kirjoitti:

        keskiruoto pois ja levitä kasvoille, ..niin kasvoissahan se karheus oli?

        fileet kasvoille, ei ruodot..:)


      • HTZA
        Pirrejuupas kirjoitti:

        keskiruoto pois ja levitä kasvoille, ..niin kasvoissahan se karheus oli?

        siihen tarvitaan Muikkuja peranneet kädet?
        Heevatti! Jos minä levitän mökillä Muikkuja naamaani niin ei yksikään kaveri enää tule, ja naapurimökin ämmänläyskästä ei ole soutajaksi.
        Tai, siis, on mutta ei tiedä veneistä mitään.


    • O-Orvokki

      naapuria kanssasi.;))

      Ahven on mielestäni yksin herkullisimmista kaloista. Kelpaa kaikissa muodoissa. Namm.

      • Pirre*

        Japaniin esim. menis tuota ahvenfilettä niin paljon kuin täällä kerkeisivät kalastaa, ja Sveitsiin, - tietäävät hyvän päällekin jotain..

        Huvittaa tämä naapuri kuinka hän on piintynyt tuohon kalastukseen, surkeana seisoo rannalla syksyisin ja rospuuttoaikaan keväisin, kun ei pääse kalaan..:))


      • Pirre* kirjoitti:

        Japaniin esim. menis tuota ahvenfilettä niin paljon kuin täällä kerkeisivät kalastaa, ja Sveitsiin, - tietäävät hyvän päällekin jotain..

        Huvittaa tämä naapuri kuinka hän on piintynyt tuohon kalastukseen, surkeana seisoo rannalla syksyisin ja rospuuttoaikaan keväisin, kun ei pääse kalaan..:))

        Kalastukseen oikeasti "hurahtaa", ja hyvä harrastushan se on. Saa olla ulkona raikkaassa ilmassa. Eipähän ole niinäkään aikoina pahan teossa.

        Mulle kyllä kelpaisi jos joku naapuri toisi ilmaista ruokaa. Kyllä meidänkin naapuri kalastaa muttei se kaloja ilmaiseksi anna, maksun se niistä ottaa. Ostan aina silloin tällöin kun huutelee ostatko kaloja. Vaikka ne maksaakin niin tietää että ne on varmaan tuoreita ja tästä lähivesiltä pyydettyjä.

        Se on toisilla ihmisillä sellainen tapa että jos itsellä jotain on niin siitä annetaan toisillekin. Esim. Karjalassa oli tämä lämpimäisten tuonti leivontapäivänä.


      • Pirre*
        piive kirjoitti:

        Kalastukseen oikeasti "hurahtaa", ja hyvä harrastushan se on. Saa olla ulkona raikkaassa ilmassa. Eipähän ole niinäkään aikoina pahan teossa.

        Mulle kyllä kelpaisi jos joku naapuri toisi ilmaista ruokaa. Kyllä meidänkin naapuri kalastaa muttei se kaloja ilmaiseksi anna, maksun se niistä ottaa. Ostan aina silloin tällöin kun huutelee ostatko kaloja. Vaikka ne maksaakin niin tietää että ne on varmaan tuoreita ja tästä lähivesiltä pyydettyjä.

        Se on toisilla ihmisillä sellainen tapa että jos itsellä jotain on niin siitä annetaan toisillekin. Esim. Karjalassa oli tämä lämpimäisten tuonti leivontapäivänä.

        tosi hyvä mieli, niinkuin leipä lämpiäisistäkin.

        Vähentynyt vaan on tällainen kanssakäyminen, ikävä kyllä..


    • namisuku

      ...Ahvenfileet voissa paistettuna...Njami=)

      • Pirre*

        vaikkei se filerointi tuntunut kovinkaan "onnentytön" touhulta :/


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe