nopeesti

kertoo...

mikä on kermaviili ja rahka englanniksi? :P Luulen että rahka on sour cream, mut tost kermaviilist ei mtn tietoo. Sanakirja antaa jtn. quark????

12

5598

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haha.

kermaviili on enemmänki sour cream mun mielestä, ja quark on sitte rahkaa.. sour cream taitaa kyl olla suoraan suomennettuna hapankerma, hmm. onko näillä ees suomen viilille sanaa?
      mut rahkasta oon aina käyttäny quarkkia ja hyvin on menny viesti perille.

• jaaa....

Sekoitan soppaa entisestään: sanakirjani väittää, että maitorahka = curd cheese (tosin tuo quark kuulostaa myös tutulta, mutta sanakirjani ei tunne sille muuta käännöstä kuin kvarkki, mikä nyt ei liity aiheeseen mitenkään).
        Kermaviiliä kirjani taas ei tuntenut lainkaan, joten hiiteen sellainen sanakirja.
        Sour cream viittaa kai hapankermaan/smetanaan jotka eivät kyllä ihan vastaa kermaviiliä...

• nämä

azucar = kermaviili, ja quark = rahka. Näin sanoo ystävämme www.ilmainensanakirja.fi :D

• paikan paalla

Kaupassa taalla Englannissa maitorahka on fromage frais. Kermaviilia tai muutakaan viilia ei ole. Sanakirjat ja kaytanto ei aina mene ihan yksiin.

• tähän jatkeeksi

Mihin englantilaiset sekoittavat dippikastikejauheensa jos ei kaupoissa ole kermaviiliä? Ranskankermaan kenties?

• tyhmää :D

Kai nyt myös englannissa on kermaviiliä. Ei se nyt mikään suomalainen juttu oo?? :):) Vai mikä sit vastaa sitä...hapankerma(sour cream)??

• englannista..
        tähän jatkeeksi kirjoitti:

Mihin englantilaiset sekoittavat dippikastikejauheensa jos ei kaupoissa ole kermaviiliä? Ranskankermaan kenties?

haha, eihan taa ny kukaa jaksais vaivautua mitaa jauheita sekotteleen, ei, kastikkeet on valmiina purkeis/tuubeis etta elama olis mahrollisimman hellppoo ;)
        Mutta sipsi-kulttuuri on muute erilainen ku suomen, crispei syodaan lounaaksi/valipalaksi pienista pusseista eika esim leffan kans sellasesta 400gramman sakista.. kylla taa jonku verran noita isoja pakkauksiaki on (esim pringlesseja) mutta ei niita kukaan tunnu ostavan..

• huomannu
        englannista.. kirjoitti:

haha, eihan taa ny kukaa jaksais vaivautua mitaa jauheita sekotteleen, ei, kastikkeet on valmiina purkeis/tuubeis etta elama olis mahrollisimman hellppoo ;)
        Mutta sipsi-kulttuuri on muute erilainen ku suomen, crispei syodaan lounaaksi/valipalaksi pienista pusseista eika esim leffan kans sellasesta 400gramman sakista.. kylla taa jonku verran noita isoja pakkauksiaki on (esim pringlesseja) mutta ei niita kukaan tunnu ostavan..

että kaikki syö tollasista pienistä pusseista. Perheellänikin on komerossa pahvilaatikollinen pienii sipsipussei, joita ne sit syö koko ajan. :) Hyvä eväs, jos lähtee vähän pidemmälle retkelle...

• ja viileistä
        tyhmää :D kirjoitti:

Kai nyt myös englannissa on kermaviiliä. Ei se nyt mikään suomalainen juttu oo?? :):) Vai mikä sit vastaa sitä...hapankerma(sour cream)??

Sour cream on lähinnä kermaviiliä, ja jotkut sanakirjat sen myös niin kääntävät. Täällä Englannissa en ole törmännyt dippijauheisiin, siksi kannan niitä aina mukanani tänne Suomessa käydessäni. Sekoittelin niitä ennen sour creamiin, mutta nykyään luonnonjugurtteihin, on hieman kevyempiä, mutta koostumukseltaan ja maultaan samanlaisia.

• living in spain

sour cream on smetanaa hyvät ystäväiset! ei muualla maailmalla mun mielestä tunneta minkään sortin viiliä. munki pitäs nyt jostai keksiä kermaviiliä tai jotain vastaavaa juhannuksen perunasalaattiin mutta en tiedä mikä olisi nyt lähinpänä tätä rakasta kermaviiliämme.

• dippisipsidippi

EIKÖ ENGLANNISTA SAA KERMAVIILIÄ?? tai dippijauheita???

mun on pakko hamstraa mukaan...

• Marjo Vee

Dippijauheen voi sekoittaa turkkilaiseen tai kreikkalaiseen jogurttiin. Koko dipin voi tehdä itse mausteista niin ei tarvi niitä dippijauheita!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe