Kesä on tullut ja katusoittajien määrä lisääntyy jälleen. Itse ainakin olen sitä mieltä, että tasokkaat (venäläiset?) katusoittajat ovat yksi Helsingin kesän huippujutuista. Joskus on tullut mentyä ihan varta vasten ennen terassille menoa Aleksille kuuntelemaan jousikvartettia.
Eriäviä mielipiteitäkin toki löytyy, kuten tästä kirjoituksesta ilmenee:
http://www.uusisuomi.fi/blogit/minnalindgren/ei-makseta-ei-makseta
Hyvää kesää kaikille!
Mitä mieltä katusoittajista?
2
176
Vastaukset
ja nämä ns! kerjäläiset! ovat kaksi ihan eri asiaa!
- katusoittajat ja
kerjäläiset ovat kaksi eri asiaa. Kunnon katusoittaja/lulaja tuo iloa ja elämää ympärilleen ja hänellä on purkki tai soitinkotelo edessään mihin voi halutessaan heittää fyrkkaa jos esitys miellyttää. Tuon artikkelin kirjoittajalla ei ollut paljon kokemusta reaalielämästä ulkomailla sillä kerjääminen esityksen yhteydessä tapahtuu esittäjän avustajan kiertäessä kolehtihaavin kanssa yleisön joukossa. Se ei ole mielestäni korrektia. Muutenkin kannanotto oli jotenkin vinksahtanut, jos jutussa mainittu pieni poika soitti noin hyvin niin eikö olisi voinut antaa pari kolikkoa?
Olen harrastanut katusoittoa Irlannissa, Ranskassa, Ruotsissa ja Suomessa ja kyllä suhtautuminen on ollut hyvä ja yleisö palkitsevaa.
Mutta, kuten sanottu, kerjäläiset ovat ihan toinen juttu. Kannattaa muistaa kuitenkin että suurin osa kerjäläisistä kerjää tarpeeseensa. Vain osa on feikkejä. Katusoittajista/laulajista ei feikkejä löydy, täytyy myös osata esittää jotain tai kolikkoja ei tipu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155