Tämä tapahtui viime syksynä kun olin lenkillä.
Lenkkireitti menee naapurin kautta ja eräänä iltana satuin menemään lenkille hieman myöhemmin
kuin normaalisti.
Pimeää oli jo ja ihastelin ilman raikkautta ja kuuntelin miten lähistöltä kuului koiran ulinaa.
Menin naapurin ohi ja katselin kun naapurinrouva oli kyykistyneenä koiran vieressä.Koira ulisi entistä enemmän ja minä todella hämmästyneenä.Ensin luulin että rouva lyö koiraansa mutta ei.Naapurinrouvan käsi oli koiran mahan alla ja uskokaa tai älkää....runkkasi tätä koiraa.
Vaikka oli hämärää niin sen verran ulkovalo auttoi näkemistä että huomasin mitä tämä rouva oli tekemässä.Olin ensin TODELLA JÄRKYTTYNYT tapahtumasta ja pysähdyinkin katsomaan tilannetta.
En ole tuosta tapahtumasta puhunut muille kuin vaimolleni.Naurua riitti hänellä.Kaikenlaista sitä näkeekin...
naapurinrouva teki temput
26
14790
Vastaukset
- Koiranomistaja
Tämähän on koiraa ajatellen aivan väärin.Ei sen psyyke tajua täysin tätä "apua".Kuulin vuosia sitten eräältä rotukoirien kasvattajalta,että joskus uroskoirat tarvitsevat tällaista"aputoimitusta"ihmiseltä.Ovat raukat kauhean kiimoissaan,eikä niitä voi päästää toisten koirien kimppuun.Emäntä saattoi olla vaan helpottamassa koiran oloa.
- Hauhau hau
Minun mielestäni kaikki koiranomistajat, ovat enemmän tai vähemmän perverssejä, joten en ihmettele yhtään.
- kaskilahti
jos tuo on normaalia arkipäivää jonkun mielestä niin hyi helvetti. pakko olla pilaa että koirankasvattajat vetää niiltä haskaan ihan pokerinaamalla.
iljettää ajatella !
taipuuhan ne ottamaan itseltään su*hin jos niitä huvittaa ja innnostaa ?-ja ainahan ne voi hinkuttaa ihmisen jalkaa tai jotain vaatekasaa lattialla.mutta että ,nojoo,yök.
sen jotakuinkin ymmärtää jos koiran pitää tehdä pentuja välttämättä niin kädellä "ohjataan" siitin nartun sisään jos se ei itse oikein onnistu osumaan. tämän olen lukenut ja pitkinhampain vielä ymmärränkin...
-miksei niitä voi päästää toisten koirien kimppuun tekemään temput ?-koirille on olemassa ehkäisy tabletteja ja niitä saa kuulemma senkun ostaa. eikä se olis helpoin ja luonnollisin tapa ja kaikki olis tyytyväisiä paitsi se pervo jolta jää hanskahomma väliin ! - Tajuatko?
kaskilahti kirjoitti:
jos tuo on normaalia arkipäivää jonkun mielestä niin hyi helvetti. pakko olla pilaa että koirankasvattajat vetää niiltä haskaan ihan pokerinaamalla.
iljettää ajatella !
taipuuhan ne ottamaan itseltään su*hin jos niitä huvittaa ja innnostaa ?-ja ainahan ne voi hinkuttaa ihmisen jalkaa tai jotain vaatekasaa lattialla.mutta että ,nojoo,yök.
sen jotakuinkin ymmärtää jos koiran pitää tehdä pentuja välttämättä niin kädellä "ohjataan" siitin nartun sisään jos se ei itse oikein onnistu osumaan. tämän olen lukenut ja pitkinhampain vielä ymmärränkin...
-miksei niitä voi päästää toisten koirien kimppuun tekemään temput ?-koirille on olemassa ehkäisy tabletteja ja niitä saa kuulemma senkun ostaa. eikä se olis helpoin ja luonnollisin tapa ja kaikki olis tyytyväisiä paitsi se pervo jolta jää hanskahomma väliin !Etkö sitä tajua,että koirahan säntää naimaan vaikka minkä rotuisen kanssa jos kiima sattuu päälle.
Omistaja joutuu suuriin korvauksiin jos jonkun kallis rotukoira synnyttää jonkun aivan väärän rotuisen koiran pentuja.
Käteenketo apu suurimman kiiman aikana ei ole mitenkään ihmeellistä eikä ihmisen mielestä kiihottavaa.Se on koiralle avuksi.Ei siitä mitään numeroa tehdä.Vain harvat joutuvat näin auttamaan koiraansa.Silloin on kyseessä epätavallisen voimakas kiima ja se taas ei ole ihan kunnossa olevan koiran ominaisuus. - naapurinmies
Tajuatko? kirjoitti:
Etkö sitä tajua,että koirahan säntää naimaan vaikka minkä rotuisen kanssa jos kiima sattuu päälle.
Omistaja joutuu suuriin korvauksiin jos jonkun kallis rotukoira synnyttää jonkun aivan väärän rotuisen koiran pentuja.
Käteenketo apu suurimman kiiman aikana ei ole mitenkään ihmeellistä eikä ihmisen mielestä kiihottavaa.Se on koiralle avuksi.Ei siitä mitään numeroa tehdä.Vain harvat joutuvat näin auttamaan koiraansa.Silloin on kyseessä epätavallisen voimakas kiima ja se taas ei ole ihan kunnossa olevan koiran ominaisuus.Kyllä se nyt kuitenkin on ihmeellistä jos koiraa "runkataan".Luonto tekee tehtävänsä ja niin sen kuuluukin eikä ihmisen tule koskea eläimen sukupuolielimiin vaikka koiran kiima olisi kuinka suuri tahansa.Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Ja jos jollakin on niin kallis ja "korvaamaton" rotukoira pitäköön huoli siitä että se ei pääse "arvottoman" koiran kanssa naimaan.
Järki päähän jos sitä on.Itselläni on ollut rotukoiria ja jos "vahinko" olisi päässyt sattumaan niin ei se voi olla niin vakavaa.Koira "kantaa" muistaakseni niitä pentuja parin kuukauden ajan ja kun pennut syntyy niin ei muuta kuin ilmoitus lehteen että pentuja saatavana.
Oikein etoo kun ajatteleekin kun joku ihminen "vehtailee" koiran vehkeitten kanssa.Sairasta se on... - Tympääntynyt
naapurinmies kirjoitti:
Kyllä se nyt kuitenkin on ihmeellistä jos koiraa "runkataan".Luonto tekee tehtävänsä ja niin sen kuuluukin eikä ihmisen tule koskea eläimen sukupuolielimiin vaikka koiran kiima olisi kuinka suuri tahansa.Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Ja jos jollakin on niin kallis ja "korvaamaton" rotukoira pitäköön huoli siitä että se ei pääse "arvottoman" koiran kanssa naimaan.
Järki päähän jos sitä on.Itselläni on ollut rotukoiria ja jos "vahinko" olisi päässyt sattumaan niin ei se voi olla niin vakavaa.Koira "kantaa" muistaakseni niitä pentuja parin kuukauden ajan ja kun pennut syntyy niin ei muuta kuin ilmoitus lehteen että pentuja saatavana.
Oikein etoo kun ajatteleekin kun joku ihminen "vehtailee" koiran vehkeitten kanssa.Sairasta se on...Koetahan lukea ja ymmärtää myös mitä kirjoitettaan.Lue kaikki kirjeet asiasta niin tajuat.Juurihan täällä mainittiin eräälle tyhmälle ettei koiria voi päästää vapaasti naimaan(mitä hän ehdotii!)Kuinka voi olla noin tyhmiä ihmisiä.Tuomitsette naurettavasti,käsittämättä että on aivan tavallisesta helpotuksen tunteen avustamisesta kyse.
- naapurinmies
Tympääntynyt kirjoitti:
Koetahan lukea ja ymmärtää myös mitä kirjoitettaan.Lue kaikki kirjeet asiasta niin tajuat.Juurihan täällä mainittiin eräälle tyhmälle ettei koiria voi päästää vapaasti naimaan(mitä hän ehdotii!)Kuinka voi olla noin tyhmiä ihmisiä.Tuomitsette naurettavasti,käsittämättä että on aivan tavallisesta helpotuksen tunteen avustamisesta kyse.
Kirjoitit näin "on aivan tavallisesta helpotuksen tunteen avustamisesta kyse."
Siis haloo :))...ei varmasti ole mistään tavallisesta avustamisesta kyse.Koiran runkkaaminen on sairaan ihmisen touhua.Koirat hoitakoon "juttunsa" keskenään ei siihen ihmistä tarvita. - jouni
naapurinmies kirjoitti:
Kyllä se nyt kuitenkin on ihmeellistä jos koiraa "runkataan".Luonto tekee tehtävänsä ja niin sen kuuluukin eikä ihmisen tule koskea eläimen sukupuolielimiin vaikka koiran kiima olisi kuinka suuri tahansa.Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
Oikein etoo kun ajatteleekin kun joku ihminen "vehtailee" koiran vehkeitten kanssa.Sairasta se on...jos rotukoiria isännät runkkaa niin antaa mennä vaan jos siitä mieli paranee.se on kyllä sairasta,kosketella jotain eläintä.olkoon puutteessa,kiimoissaan jos ei itse voi asialle mitään.pitää jonkun runkkaus-expertin mennä sörkkimään koiraa.vetele omaan handuun vaan.
eiköhän se ole että narttukoiran omistajat pitää huolen koirastaan jos sillä kiima on. kuluuko se rotupaskahienohelma koira jos se saa pentuja. tippuuko sen arvo?
kyllä nuo on saatana hulluja vouhottajia! - 38v
Tympääntynyt kirjoitti:
Koetahan lukea ja ymmärtää myös mitä kirjoitettaan.Lue kaikki kirjeet asiasta niin tajuat.Juurihan täällä mainittiin eräälle tyhmälle ettei koiria voi päästää vapaasti naimaan(mitä hän ehdotii!)Kuinka voi olla noin tyhmiä ihmisiä.Tuomitsette naurettavasti,käsittämättä että on aivan tavallisesta helpotuksen tunteen avustamisesta kyse.
...jumalauta sentään! Mistä olet/olette keksineet että koiran oloa missään tilanteessa PITÄÄ "helpottaa" runkkaamalla sitä??? 30 vuotta aktiivista koiraharrastusta takana, satoja ystäviä ja tuttuja harrastuksen parista, viimeiset 10 vuotta aktiivista kennel-toimintaa ym. asiaan liittyvää, myös kansainvälisesti. Ei siis päivääkään etten ole koirien ja niiden omistajien kanssa tekemisissä, enkä ole KOSKAAN kuullut sanallakaan edes vihjattavan missään koiran olon helpottamisesta runkkaamalla sitä! Kaksi tuttua eläinlääkäriä vahvistivat asian, kuten arvelinkin (oli pakko soittaa ja kysyä). Useita tapauksia on kyllä tullut vuosien varrella eteen eläimiin sekaantumisten muodossa, mutta voihan sen noinkin yrittää selittää... se on kylläkin onneton selitys jos jää kiinni ja joku ilmoittaa poliisille tai eläinsuojeluviranomaiselle. Paitsi että se on oksettavaa, se on myös laissa ehdottomasti kiellettyä touhua.
Helpottaa koiran oloa runkkaamalla... siis ei oo todellista! - HALOO PAHVI
Tajuatko? kirjoitti:
Etkö sitä tajua,että koirahan säntää naimaan vaikka minkä rotuisen kanssa jos kiima sattuu päälle.
Käteenketo apu suurimman kiiman aikana ei ole mitenkään ihmeellistä eikä ihmisen mielestä kiihottavaa.Se on koiralle avuksi.Ei siitä mitään numeroa tehdä.Vain harvat joutuvat näin auttamaan koiraansa.Silloin on kyseessä epätavallisen voimakas kiima ja se taas ei ole ihan kunnossa olevan koiran ominaisuus.EI UROSKOIRALLA OLE MITÄÄN KIIMAA!!!!!!!!!
IDIOOTTI!!!!!
Ja tämä on tarkoitettu ainakin nimimerkille
"Tajuatko?" - Anonyymi
Tajuatko? kirjoitti:
Käteenketo apu suurimman kiiman aikana ei ole mitenkään ihmeellistä eikä ihmisen mielestä kiihottavaa.Se on koiralle avuksi.Ei siitä mitään numeroa tehdä.Vain harvat joutuvat näin auttamaan koiraansa.Silloin on kyseessä epätavallisen voimakas kiima ja se taas ei ole ihan kunnossa olevan koiran ominaisuus.Sinä et koirista ja koiran kasvatuksesta tiedä yhtään mitään! Uroskoiralla ei ole kiimaa. Uroskoiran (liiallista) suvunjatkamisviettiä hallitaan lääketieteen keinoin, yksikään terve kasvattaja/koiran omistaja ei koiraansa sekaannu!
Ikävä kyllä eläimiin sekaantuminen poistettiin rikoslaista jo 1970-luvulla, tuntuu että nykyään ei ole mitään rajaa sairaudessa!
- ..............................
Kohta tuota käyttää, joku ämmä mieheensä. Runkataan ukko tyhjäksi ja päästetään vasta sitten kylille, kun sillä on normaalia suuremmat halut ja vähän sairas luonto.
- Tietäjä
Mistä tiedät vaikka oli ottamassa vain spermaa keinohelelmöitykseen??? Joskus oma koirani keinohedelmöitettiin ja kyllä eläinlääkäri ihan runkaten otti urokselta "tavarat". Ihmiset saavat asiat toisille tietämättömille kuulostamaan oudoilta!!! Kuvitteleekohan joku että elukoilta sperma otetaan palleista jollain neulalla? AUTS
- naapurinmies
"Mistä tiedät vaikka oli ottamassa vain spermaa keinohelelmöitykseen???"
Korjataan kuitenkin nyt että se on KEINOHEDELMÖITYS eikä KEINOHELELMÖITYS.
Naapurinrouva ei tietääkseni ole mikään eläinlääkäri ja on todella törkeää runkata eläintä.Tämä on minun mielipiteeni ja siitä pidän kiinni. - 38v
naapurinmies kirjoitti:
Naapurinrouva ei tietääkseni ole mikään eläinlääkäri ja on todella törkeää runkata eläintä.Tämä on minun mielipiteeni ja siitä pidän kiinni.Kyse ei taatusti ollut keinohedelmöityksestä! Sitä nimittäin ei tehdä pimeänä syysiltana jossain pusikossa! Kyse oli varmastikin eläimiin sekaantumisesta ja kuten aiemminkin totesin: paitsi että se on helvetin oksettavaa, se on myös selkeästi ja yksiselitteisesti laissa kiellettyä touhua.
- Tietäjä
naapurinmies kirjoitti:
Naapurinrouva ei tietääkseni ole mikään eläinlääkäri ja on todella törkeää runkata eläintä.Tämä on minun mielipiteeni ja siitä pidän kiinni.Olet oikeassa että sairasta on jos kyse oli muusta kuin keinohedelmöitysjutuista. Muissa tilanteissa elukoiden vehkeisiin ei pidä mennä kajoamaan!
- Kyllä
naapurinmies kirjoitti:
Naapurinrouva ei tietääkseni ole mikään eläinlääkäri ja on todella törkeää runkata eläintä.Tämä on minun mielipiteeni ja siitä pidän kiinni.Kyllä se on eläimiin sekaantumista. Oli naapuri mielestään kuinka "oikealla asialla" tahansa, ei ihmisen tehtävänä ole tyydyttää mitään eläintä ikinä. Eläimet osaavat tyydyttää itsensä ilman ihmisen apua, mikäli niillä siihen tarpeeksi suuri tarve on. Ko. tapaus on sairasta.
- naapurinmies
Kyllä kirjoitti:
Kyllä se on eläimiin sekaantumista. Oli naapuri mielestään kuinka "oikealla asialla" tahansa, ei ihmisen tehtävänä ole tyydyttää mitään eläintä ikinä. Eläimet osaavat tyydyttää itsensä ilman ihmisen apua, mikäli niillä siihen tarpeeksi suuri tarve on. Ko. tapaus on sairasta.
Enpä ole tuon tapahtuman jälkeen pahemmin tervehtinyt naapurinrouvaa koska oksettaa edelleen koko ajatus siitä miten joku voi hyväillä koiran sukupuolielimiä.Siis huh....tuntuu että se oli unta mutta ei vaan ole koska näin kaiken.Tekisi mieli imoittaa viranomaisille tuosta.
- Anonyymi
38v kirjoitti:
Kyse ei taatusti ollut keinohedelmöityksestä! Sitä nimittäin ei tehdä pimeänä syysiltana jossain pusikossa! Kyse oli varmastikin eläimiin sekaantumisesta ja kuten aiemminkin totesin: paitsi että se on helvetin oksettavaa, se on myös selkeästi ja yksiselitteisesti laissa kiellettyä touhua.
Eläimiinsekaantuminen on poistettu laista jo vuosikymmeniä aiemmin. Suomessa eläinten kohtelua ja hyvinvointia koskevat lait ovat niin löysät että eläimiinsekaantumisesta ei taatusti rankaista! Viranomaiset tuskin puuttuvat koiran runkkaamiseen kun törkeästä eläimeen kohdistuvasta väkivallastakaan ei rankaista.
Suomen valtio ja Suomen laki suojelevat rikollisia, näin on aina ollut ja tulee olemaan! - HAA
naapurinmies kirjoitti:
Enpä ole tuon tapahtuman jälkeen pahemmin tervehtinyt naapurinrouvaa koska oksettaa edelleen koko ajatus siitä miten joku voi hyväillä koiran sukupuolielimiä.Siis huh....tuntuu että se oli unta mutta ei vaan ole koska näin kaiken.Tekisi mieli imoittaa viranomaisille tuosta.
TAITAA VAAN NAAPURINMIESTÄ HARMITTAA KUN OLIS HALUNNUT OLLA ITSE SEN KOIRAN PAIKALLA. JOUTU KYTTÄÄMÄÄN VAAN PUSIKOSSA KALU KOVANA, NO IHMINEN ON SELLAINEN.
- Hih!
HAA kirjoitti:
TAITAA VAAN NAAPURINMIESTÄ HARMITTAA KUN OLIS HALUNNUT OLLA ITSE SEN KOIRAN PAIKALLA. JOUTU KYTTÄÄMÄÄN VAAN PUSIKOSSA KALU KOVANA, NO IHMINEN ON SELLAINEN.
Tsiisus, mitä höpinää!
- nuojnonubgyiut
Nosto
- j k
niiinkö
- Liukas Late
Vitun tyhymä, oisit menny jonoon niin olis tyhjänny sutkin. Tiedä vaikka olisit päässy "jälkiliukkaille" ihan pipariinkin......
- KoiraLeena79
Kylläpä on sairast juttua.
Sehän on ihan normaalia että rakkaan koiran omistaja helpottaa lemmikkinsä oloa. Kyllä meillä on aina hoidettu meidän narttujen kiima erilaisin apuvälinein. Kun mieheni ei ole niin eläinrakas että viitsisi helpotusta itse" luonnollisesti" heille antaa, niin minä olen hieromalla ja apuvälineillä auttanut.
Ja uroskoiramme hoidan aina itse, joskus jopa päivittäin. Se on rakkautta se. - trololol465chh gd
plääplääplää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019