Adventismieksytys jatkaa tihutyötään

Adventismiharhaopin mukaan ihminen ei ole ruumis, sielu ja henki, vaan yksi katoava möykky, jota voi ihmisjärjellä jalostaa harhaisen luonteenkehitysopin mukaan Jeesuksen kaltaiseksi (ja senhän tekee mahdolliseksi taas harhaoppi enkeli Miikaeljeesuksesta), joka voi ja jonka täytyy pystyä seisomaan vainoissa ilman välittäjää Jumalan polttavan katseen alla tuhoutumatta. Tietysti vielä ellensapatinsinetillä varustettuna.

Niinpä adventistien Clear Word (Bible) eli kirkkaan sanan raamatussa (Ellen Whitehän on heidän opeissaan valo) loistaa nyt harhaopin ydin kauheimmillaan. Raamattu käskee rukoilla ja palvella Jumalaa hengessä ja totuudessa, mutta se ei adventisteille sovi. Jumalaa (huolestunutta) pitääkin vain lohdutella omalla rehellisyydellään ja vilpittömyydellään ja ”hengellisen” elämänsä määrällä:

“God is very much concerned about our spiritual lives and how honest and sincere we are, not about where we worship Him” (Joh 4:24)

Jumala on hyvin huolissaan meidän hengellisestä elämästämme ja miten rehellisiä ja vilpittömiä me olemme, ei siitä missä me Häntä palvelemme.

Ei siis mitään yhteyttä Raamatun sanomaan! Raamatussa tuo kohta on aivan päinvastainen, eli Jumalaa on rukoiltava ja se ei onnistu kuin hengessä ja totuudessa. Ei lihallisen ihmisen lihan yrityksissä.

”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." (Joh 4:24)

Tuo lainaus adventistiraamatusta on nettisivulta, jossa nyt on Clear Word (Bible) laitettu kaiken kansan luettavaksi Adventtikirkon yliopiston sivuille, että kaikki sitä voivat sieltä opiskella. Ja ilman mitään varoituksia, että se on eksytystä!

Eikä Clear Wordin sivuilla edes ole mitään mainintaa taaskaan, että ne ovat adventistin sivut, jotta ihmiset olisivat helpommin eksytettävissä kolmen enkelin (lue demonin) sanomaan. Tässä koko Johanneksen neljäs luku, josta lainauskin.

http://www.oakwood.edu/ougoldmine/ldoc/ame/sf-06.htm

32

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan täyttä potaskaa

      adventistit uskovat raamatulliseen, heprealaiseen, holistiseen ihmiskäsitykseen, jonka sinä, rienaaja, olet hylännyt. Oma on häpeäsi.

      • Olipa omituinen lausahdus! Ja tuoko tekisi teistä kristillisiä:

        Holismin kanssa olen joutunut tekemisiin aivan maallisissa opinahjoissani ja New Agea tutkiessani (ns. Gaia-hypoteesi, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen maapallolla). Näennäistiedettä koko holismi olkootpa kysymys ihmisestä tai maailmasta. Tuo teidän möykkyoppihan kyllä sopii juuri tuohon New Age kontekstiin.


      • Raamatun holismilla
        uskova_1 kirjoitti:

        Olipa omituinen lausahdus! Ja tuoko tekisi teistä kristillisiä:

        Holismin kanssa olen joutunut tekemisiin aivan maallisissa opinahjoissani ja New Agea tutkiessani (ns. Gaia-hypoteesi, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen maapallolla). Näennäistiedettä koko holismi olkootpa kysymys ihmisestä tai maailmasta. Tuo teidän möykkyoppihan kyllä sopii juuri tuohon New Age kontekstiin.

        ei ole mitään tekemistä New Agen kanssa.


      • on platonismina
        uskova_1 kirjoitti:

        Olipa omituinen lausahdus! Ja tuoko tekisi teistä kristillisiä:

        Holismin kanssa olen joutunut tekemisiin aivan maallisissa opinahjoissani ja New Agea tutkiessani (ns. Gaia-hypoteesi, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen maapallolla). Näennäistiedettä koko holismi olkootpa kysymys ihmisestä tai maailmasta. Tuo teidän möykkyoppihan kyllä sopii juuri tuohon New Age kontekstiin.

        se todellinen demonien möykkyoppi. TEE PARANNUS!


      • Tutkinut@
        uskova_1 kirjoitti:

        Olipa omituinen lausahdus! Ja tuoko tekisi teistä kristillisiä:

        Holismin kanssa olen joutunut tekemisiin aivan maallisissa opinahjoissani ja New Agea tutkiessani (ns. Gaia-hypoteesi, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen maapallolla). Näennäistiedettä koko holismi olkootpa kysymys ihmisestä tai maailmasta. Tuo teidän möykkyoppihan kyllä sopii juuri tuohon New Age kontekstiin.

        Onhan hänet tunnistettu erinomaisesta Jesuiitta Riberan tulkintojen pyhyyden julkituomisessa. Hän on verhoutunt Jesuiitan mustaan kaapuun. hänellä on taipumus levittää Inkvisiittio opin ihanuudet Kaikille toisin ajatteleville. Hänellä on mielessä keskiaikaiset noitavainot joissa Kristityt poltettiin elävinä. Hän haluaa uhrata Ihmisiä Jeesuksen Viholliselle!!!

        Olen tutkinut tämänuuden aikakauden salaisuuden.
        olen päässyt myös selville suuresta Ylipapittaruutesi asemasta. =Haluat vain verta ja käristettyä Kristittyjen lihaa!!! Siunausta Möykylle itselleen=.


    • hirvas

      valehtelee ja opettaa valhetta, kenelläkään siihen uskovalla ei ole mitään mahdollisuutta pelastua. Jotta saisin taas kaikkien kiukuttelijoiden vihat niskoilleni, niin lainaan Jumalan sanaa. Minä olen Jumalasta ja tunnen totuuden hengen.

      1. Joh. 4:6
      Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

      • Ei pelastu ei.

        Harahoppisen eli adventistin, olkoot tosiadventisti tai nimiadventisti (termit täällä kirjoittelevan adventistipastorin), on kuultava lain saarnaa ja evankeliumia, jotta voisi tulla etsikkoaikaan ja pelastua.

        Ja sitten on lähdettävä kokosydämisesti seuraamaan Kristusta loppuikänsä ja karistettava adventtikirkon (ellensapatteineen ja muine demonioppeineen) pölyt jaloistaan.


      • putosit sinäkin

        kohta kai tunnustaudut uskova_1:den kanssa sitä ikuisen piinan jumalaanne palvelemaan.

        hae homma vaikka pääsisit uskova_1:den kanssa tulen hoitajaks - helvettiin - kun syntisiä tulee roppakaupalla kidutettvaks (ja tehän jo niin selvästi toitte ilmi ketä siellä piinataan - ainakin adventisteja) niin että ei sitten muuta kun iloisin mielin pökkyä pesään kun kidutattavien läjät lisääntyy.

        olette aika pöllöjä mielestäni, kun tuollaiseen uskotte.


      • itsellesi kadotustuomion

        joten voi voi voi sinua.


      • syntyneitä harhaoppisia
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei pelastu ei.

        Harahoppisen eli adventistin, olkoot tosiadventisti tai nimiadventisti (termit täällä kirjoittelevan adventistipastorin), on kuultava lain saarnaa ja evankeliumia, jotta voisi tulla etsikkoaikaan ja pelastua.

        Ja sitten on lähdettävä kokosydämisesti seuraamaan Kristusta loppuikänsä ja karistettava adventtikirkon (ellensapatteineen ja muine demonioppeineen) pölyt jaloistaan.

        eksyttäjiä, jotka yritätte tuhota Jumalan lapset. Emme seuraa teitä. Jumala sinut tuomitkoon.


      • hirvas
        syntyneitä harhaoppisia kirjoitti:

        eksyttäjiä, jotka yritätte tuhota Jumalan lapset. Emme seuraa teitä. Jumala sinut tuomitkoon.

        Raamattu sanoo sellaisista, jotka esimerkiksi opettavat harhaoppia 22.10.1844 William Millerin laskelman perusteella.

        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm

        Ja heistä sanoo Raamattu:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Kumpi valehtelee, Raamattu vai adventtikirkko?


      • hirvas
        putosit sinäkin kirjoitti:

        kohta kai tunnustaudut uskova_1:den kanssa sitä ikuisen piinan jumalaanne palvelemaan.

        hae homma vaikka pääsisit uskova_1:den kanssa tulen hoitajaks - helvettiin - kun syntisiä tulee roppakaupalla kidutettvaks (ja tehän jo niin selvästi toitte ilmi ketä siellä piinataan - ainakin adventisteja) niin että ei sitten muuta kun iloisin mielin pökkyä pesään kun kidutattavien läjät lisääntyy.

        olette aika pöllöjä mielestäni, kun tuollaiseen uskotte.

        keskustellaan.


      • hirvas
        itsellesi kadotustuomion kirjoitti:

        joten voi voi voi sinua.

        jotka uskovat ja palvovat ihmisoppeja, eivätkä Jumalan totuutta, vieläpä julistavatkin valheoppeja, kuten adventistit tekevät opillaan 22.10. 1844

        He kaikki ovat kirottuja sanoo Raamattu:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Siis Jumalan sana on teidät tuominnut, en minä.


      • ei adventtikirkko
        hirvas kirjoitti:

        Raamattu sanoo sellaisista, jotka esimerkiksi opettavat harhaoppia 22.10.1844 William Millerin laskelman perusteella.

        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm

        Ja heistä sanoo Raamattu:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Kumpi valehtelee, Raamattu vai adventtikirkko?

        eikä Raamattu.


      • itse itsesi
        hirvas kirjoitti:

        jotka uskovat ja palvovat ihmisoppeja, eivätkä Jumalan totuutta, vieläpä julistavatkin valheoppeja, kuten adventistit tekevät opillaan 22.10. 1844

        He kaikki ovat kirottuja sanoo Raamattu:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Siis Jumalan sana on teidät tuominnut, en minä.

        sen sanoo SANA.


      • kun kokonainen lohko

        puhuu sun raamatun tuntemustas vastaan!

        Ei sitä oikein voi kukaan käsittää? mutta onneks siis todella onneks, täällä on sellasia kuin sinä, joille kaikki on niin selvää, että voi panna ton A-lohkon järjestykseen.

        oikeastaan mites olis jos ottasitki A-lohkon ohjat käsiis. Panisit asiat oorninkiin ja pihalle ne jotka vielä puhuis vastaan - esimerkiks ettei muka Jumala piinaa adventisteja ikuisesti helvetissä, vai mitä? uskova-1 kin ottaa lievästi sanoen pannuun, kun lukevat sitä elleniä, vaikka niille on tuhat kertaa sanottu että "lopettakaa lukemasta elleniä" lukekaa vaikka Piippolaa (tai mikä se oli) sekin sentään tietää, että Jumala piinaa ikuisesti luotujaan.

        Tästä onki leikki kaukana, meinaan seittenkymmentä vuotta maan päällä ja ikuisuus tulijärvessä.. eis olekin kamalaa .. meinaan suurin osa ihmisistä ja ihan omaa syytä siis .. mitäs syntyvät tänne ??

        mut sinähän tunnet raamatun, että niinhän se sit on .. vai mitä?? vai olisko tossa kuitenki jotain mätää..


      • hirvas
        itse itsesi kirjoitti:

        sen sanoo SANA.

        harhaoppisen kanssa.

        Tit. 3:10
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        Sen sanoo Jumalan pyhä sana.


      • hirvas
        kun kokonainen lohko kirjoitti:

        puhuu sun raamatun tuntemustas vastaan!

        Ei sitä oikein voi kukaan käsittää? mutta onneks siis todella onneks, täällä on sellasia kuin sinä, joille kaikki on niin selvää, että voi panna ton A-lohkon järjestykseen.

        oikeastaan mites olis jos ottasitki A-lohkon ohjat käsiis. Panisit asiat oorninkiin ja pihalle ne jotka vielä puhuis vastaan - esimerkiks ettei muka Jumala piinaa adventisteja ikuisesti helvetissä, vai mitä? uskova-1 kin ottaa lievästi sanoen pannuun, kun lukevat sitä elleniä, vaikka niille on tuhat kertaa sanottu että "lopettakaa lukemasta elleniä" lukekaa vaikka Piippolaa (tai mikä se oli) sekin sentään tietää, että Jumala piinaa ikuisesti luotujaan.

        Tästä onki leikki kaukana, meinaan seittenkymmentä vuotta maan päällä ja ikuisuus tulijärvessä.. eis olekin kamalaa .. meinaan suurin osa ihmisistä ja ihan omaa syytä siis .. mitäs syntyvät tänne ??

        mut sinähän tunnet raamatun, että niinhän se sit on .. vai mitä?? vai olisko tossa kuitenki jotain mätää..

        siitä, mitä adventistit opettavat ihmisille totuutena.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja Hän ei koskaan opettanut tulevansa 22.10.1844. Sen laskelman teki William Miller, joten adventistit opettavat ihmisoppia, ja ovat hylänneet täten Jumalan sanan ja totuuden.
        Sellaiset eivät pelastu Raamatun mukaan, koska he eivät ole uskoneet Jeesuksen sanaan ja opetukseen.

        Voit sen todeta itse lukemalla Raamattua ja vertaamalla sitä adventistien opinkappaleisiin.
        Ei niiden oppi ole minun keksimää, turhaan siitä minulle kiukkuilet.


      • hirvas tuntee
        itse itsesi kirjoitti:

        sen sanoo SANA.

        raamatu tai ainaski sano että tuntee. ja siitä ei kuule sitte keskustella, muuta kun että hirvas vaa sano että raamattu sanoo (ja hirvas tuntee raamatu) että siitä ei sit keskustella.

        et taida tietääkää että uskova-1 ja hirvas on panemas joka iikan tulijärvee joka on harha oppine. oo varovainen .. ne ei siitä vaa viitti keskustella.. ku raamattu sanoo ettei keskustella - ei ainaka enempää ku ittee huvittaa..


      • eihän sun kannata
        hirvas kirjoitti:

        siitä, mitä adventistit opettavat ihmisille totuutena.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja Hän ei koskaan opettanut tulevansa 22.10.1844. Sen laskelman teki William Miller, joten adventistit opettavat ihmisoppia, ja ovat hylänneet täten Jumalan sanan ja totuuden.
        Sellaiset eivät pelastu Raamatun mukaan, koska he eivät ole uskoneet Jeesuksen sanaan ja opetukseen.

        Voit sen todeta itse lukemalla Raamattua ja vertaamalla sitä adventistien opinkappaleisiin.
        Ei niiden oppi ole minun keksimää, turhaan siitä minulle kiukkuilet.

        turhast suuttua vai mitä. Mä vaa ihmetteli et kuinka te voitte kaikki nii hyvin tietää? meinaan ei se oo helppoo kellekkää vai mitä? en määkä mitää tierä, nii että kaipa mä itteni löyrän jonku hindun kaverina tulijärves - toivotaan vaa ettei satu lapsii lähell - mun käy niit nii sääliks - kun siel kärvennetää.. onks tietoo jos silt saa edes hetken olla pois aina välil? vai onks siäl oltava ihan koko aja meinaan ku tunnet raamatu ..


      • Kysyvä@
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei pelastu ei.

        Harahoppisen eli adventistin, olkoot tosiadventisti tai nimiadventisti (termit täällä kirjoittelevan adventistipastorin), on kuultava lain saarnaa ja evankeliumia, jotta voisi tulla etsikkoaikaan ja pelastua.

        Ja sitten on lähdettävä kokosydämisesti seuraamaan Kristusta loppuikänsä ja karistettava adventtikirkon (ellensapatteineen ja muine demonioppeineen) pölyt jaloistaan.

        En ole missään kohtaa Raamattua lukenut Ellenin sapatista. Raamattu vain toistaa Herran sinun Jumalasi Sapatti! Olet keksinyt tuon Ellenin Sapatin noin pilkka mielessä. Korstaaksesi omaa Herraasi! Tämä kai tarkoittaa sitä ettei sinulla olekaan hyvät yhteydet tähän Jeesus Jumalaan!


      • syntyneitä harhaoppisia kirjoitti:

        eksyttäjiä, jotka yritätte tuhota Jumalan lapset. Emme seuraa teitä. Jumala sinut tuomitkoon.

        Kas siinä pulma! Lukija joutuu tukeutumaan
        Pyhän Hengen apuun. Kunpa tukeutuisikin, sillä
        silloin ei enää tarvitse uskoa Riitan tai hirvaksen
        tähden, vaan on ikäänkuin omin silmin nähnyt.
        Jos niin vaikea on sietää uskonsisarta ja veljeä.

        Luuk. 1:2
        sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,

        Joh. 4:42
        ja he sanoivat naiselle: "Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä totisesti on maailman Vapahtaja".

        Kun uskoo, että Jeesus on maailman Vapahtaja,
        ei viitsi heitellä tuomioita umpimähkään, kuten
        nuo nimimerkit, jotka kuvaavat itseään: "syntyneitä harhaoppisia". Ihmettelen sitä avoimuutta.

        Kun Riitta joskus heittää ylimalkaisen tuomion,
        hän toisaalla kuitenkin seikkaperäisesti todistaa
        tuomitsemisensa aiheelliseksi. On vissi ero siinä
        noihin "syntyneisiin harhaoppisiin".
        Mistäkö ovat syntyneet? Itse tietävät, mutta on se
        Sanassakin:

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
        Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.
        Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Tuomitsevat itsensä, en ilakoi, vaan säälin.
        Kun ylpeys ei anan periksi heissä.
        Mutta Riittaa kiitämme jälleen kerran siitä, että
        paljastaa "adventtitotuuden" ajavan sammutetuin
        lyhdyin. Se on lainvastaista jopa päivänvalossa.


      • hirvas tuntee kirjoitti:

        raamatu tai ainaski sano että tuntee. ja siitä ei kuule sitte keskustella, muuta kun että hirvas vaa sano että raamattu sanoo (ja hirvas tuntee raamatu) että siitä ei sit keskustella.

        et taida tietääkää että uskova-1 ja hirvas on panemas joka iikan tulijärvee joka on harha oppine. oo varovainen .. ne ei siitä vaa viitti keskustella.. ku raamattu sanoo ettei keskustella - ei ainaka enempää ku ittee huvittaa..

        Kolmen enkelin sanoma on tärkee.
        Sillä pahaan paikkaan joutuu juuri ne, jotka ei
        usko sitä olevankaan. Eihän sinne kukkaan joutus,
        jos sielunvihollinen sanos, että täällä mää ootan
        suaki. Ei tuomion paikka ole, tuomittujen!

        Mut egw ja Sana väittää olevan.
        Kas tässä kolmannen enkelin sanomaa epätietoisille
        ja epäuskoisille, siitä pahasta paikasta:

        Ilm 14:10-11
        10
        niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan,
        ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä
        ja Karitsan edessä.
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina
        ja iankaikkisesti,
        eikä heillä ole lepoa
        päivällä eikä yöllä, heillä,
        jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat,
        eikä kenelläkään,
        joka ottaa sen nimen merkin.


      • Kysyvä@ kirjoitti:

        En ole missään kohtaa Raamattua lukenut Ellenin sapatista. Raamattu vain toistaa Herran sinun Jumalasi Sapatti! Olet keksinyt tuon Ellenin Sapatin noin pilkka mielessä. Korstaaksesi omaa Herraasi! Tämä kai tarkoittaa sitä ettei sinulla olekaan hyvät yhteydet tähän Jeesus Jumalaan!

        Et tietenkään ole voinut Raamatusta lukea ellensapatista, eihän se Raamattuun kuulu eikä kristillisyyteen. No ei se kuulu juutalaisuuteenkaan.

        Ellensapatti syntyi Ellen Whiten demoninäystä:

        White näki näyissä useasti kymmenen käskyä :

        "Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin versova sauva ja kivitaulut, jotka taittuivat yhteen, kuten kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Toisessa taulussa oli neljä ja toisessa loput kuusi." Raamatun mukaan taas tauluihin oli kirjoitettu molemmin puolin. (Ellen White, Early Writings osa Experience and Views)

        "“In the Holiest I saw an ark --- In the ark, was the golden pot of manna, Aaron's rod that budded, and the tables of stone which folded together like a book. Jesus opened them, and I saw the ten commandments written on them with the finger of God. On one table was four, and on the other six. The four on the first table shone brighter than the other six. But the fourth (the Sabbath commandment), shone above them all; for the Sabbath was set apart to be kept in honor of God's holy name. The holy Sabbath looked glorious - a halo of glory was all around it. I saw that the Sabbath was not nailed to the cross.” (James White, A Word to the “Little Flock”. 1847 s. 18)

        Käänneltynä:
        Kaikkin Pyhimmässä minä näin arkin --- Arkissa oli kultainen manna-astia, Aaronin lehteen puhjennut sauva ja kivitaulut, jotka oli taitettu yhteen kuin kirja. Jeesus avasi ne ja minä näin silloin kymmenen käskyä kirjoitettuna niihin Jumalan sormella. Ensimmäisessä taulussa oli neljä ja toisessa kuusi. Neljä ensimmäisessä taulussa LOISTIVAT enemmän kuin toiset kuusi. Mutta NELJÄS (Sapattikäsky) LOISTI yli muiden; sillä SAPATTI OLI ASETETTU ERILLEEN pidettäväksi Jumalan pyhä nimen kunniaksi. PYHÄ SAPATTI NÄYTTI LOISTAVALTA – SEN YMPÄRÖI LOISTAVA SÄDEKEHÄ. Minä näin, ettei Sapattia oltu naulattu ristille.


        Mutta Raamatussa ei tuollaisia tauluja ollut:

        "Ja Mooses kääntyi ja astui alas vuorelta ja hänen kädessään oli kaksi lain taulua. Ja tauluihin oli kirjoitettu molemmille puolille; etupuolelle ja takapuolelle oli niihin kirjoitettu." (2 Moos. 32:15)


      • kyse?
        hirvas kirjoitti:

        siitä, mitä adventistit opettavat ihmisille totuutena.

        Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja Hän ei koskaan opettanut tulevansa 22.10.1844. Sen laskelman teki William Miller, joten adventistit opettavat ihmisoppia, ja ovat hylänneet täten Jumalan sanan ja totuuden.
        Sellaiset eivät pelastu Raamatun mukaan, koska he eivät ole uskoneet Jeesuksen sanaan ja opetukseen.

        Voit sen todeta itse lukemalla Raamattua ja vertaamalla sitä adventistien opinkappaleisiin.
        Ei niiden oppi ole minun keksimää, turhaan siitä minulle kiukkuilet.

        Etkö tiedä, että tämä aika on jo mennyt 22.10.1844. Eikä Jeesus ole silloin tullut maan päälle. Ei adventistit semmoista opeta.
        Voisitko vastata, että miten tuo päivämäärä voi ketään kadottaa tai pelastaa? Vai kuvitteletko niin, että tämän jälkeiset ihmiset ovat kadotettuja?

        Tiedätkö edes mitä kirjoitat, jos tiedät niin sano miksi päivämäärä 22.10.1844 kadottaa ihmisen tulijärveen?

        Mikä ihmisen kadottaa? Väärät laskemat tai oikeat laskemat? Onko ihmisen pelastus riippuvainen laskemasta?
        Onko Jumala laittanut raamattuun lukuja sen takia, että ne veisivät ihmiset kadotukseen? Vai sen takia, että ihmisten pitäisi ymmärtää ummistaa silmänsä sanomattakin, kun raamatussa tulee joku luku? Älä katso, älä laske, älä ymmärrä?


    • vastine sinulle

      Room. 12:2 "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, UUDISTUKAA mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."

      Ef. 4:23 "Teidän tulee UUDISTUA mieleltänne ja hengeltänne."

      2 Piet. 1:4 "Näin hän on meille lahjoittanut suuret ja kalliit lupaukset, jotta te niiden avulla pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee, ja tulisitte osallisiksi JUMALALLISESTA LUONNOSTA."

    • Puolustaisi Riittaa hänen sanoistaan. Varmaankin samalla tavalla kuin ylifariseus puolustaa Riittaa niistä sanoista, joita voi tulkita eri tavoin. Juuri erimielisyys johtaa usein totuuden löytämiseen erilaisten tulkintojen kautta.

      Riitta on saanut enemmän hyötyä, kuin vahinkoa tulkitessaan Ellenin kirjoituksia, sillä niitä lukiessaan monet ovat alkaneet ymmärtämään Elleniä enemmän kuin Riittaa. Salaisesti ajattelen, että ehkä se onkin Riitan tapa johtaa totuuteen, ja näin me Riitan kanssa heittelemme kuperkeikkoja
      keskenään, ja meidän on hauskempaa riidellä tällä tavoin.

      • hirvas

        ihmisoppien, kuten Ellen G. Whiten näkyjen ja unien ymmärtämyksellä ole mitään merkitystä Jumalan silmissä.

        Ja sen ilmoittaa Raamatun sana:

        Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Eikös tuo ole täysin selvä ilmoitus Jumalalta.


      • ylifariseus_10

        On helppo tappion tunnelma kuitata: leikkiähän
        tämä vain on. Mutta myös Jumaal osaa nauraa.
        Ja hän on tosissaan silloinkin.

        Sananl. 1:26
        niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;

        Israelillekin on nyt 60-v. kunniaksi kiva naurahtaa
        pilkallisesti. Mutta nauru on muuttuva itkuksi,
        kun Jumala alkaa nauraa oikein tosissaan.

        Sak 14:12
        Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.

        Huumorissa emme pärjää Jumalalle


    • lukemasta elleniä

      niin pääsee uskova_1kin kesälomalle.
      uskova-1 on nyt kerta kerran jälkeen sanonu ett lopettakaa lukemast sitä elleniänne, sillä ellen valehtelee teille että ette joudu ikuiseen piinaan jos luette. uskokaa uskova-1stä . piina odottaa, ajatelkaa ny vähä 10 miljardia näivettynyttä henkee ikuisesti tulijävessä piinattavana johan siellä tulee ahdastaki.
      AVKn opetuksen mukaa autuaat käy aina välillä (tais olla kerran kuussa) kattomassa kuinka liha käristyy ja kuuntelevat sitten niitä voi huutoja, vaikka kai siihenki kyllästyy kun on muutanan tuhannen vuotta niitä kuunnellu.

      Ehdotus oliskin että uskova-1 ja AVK sais toisia hommia siellä taivaassa kun ne on tehny niin hyvää työtä täällä internetis - pääsisivät vähän helpommal - meinaan ei se ollu varmaan kovin kivaa hommaa olla polttamas kaasutettuja hitlerin leireilläkään ja ne oli sentään KUOLLEITA kun niitä poltettiin - melkein kaikki ainaki - olen kuullu.

      on se sitt kiva ja tuntuu nii turvalliselt ku meil on AVK ja uskova_1 ja hirvas - kolme piina enkeliä - äsh mä laskin vähän leikkiä - eihän ne ketään piinaa eiks se ollu Jumala itte joka .. tai onks täss sitteki jotain mätää?

      • Jes 66:23-24
        23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24
        Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhsitava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

        Tuo löytyy vanhimmistakin säilyneistä käsikirjoituksista. Ehkä jesuiitat ovat sen sun
        Raamatustas poistaneet tai vanha Aatu.


        Saarn. 3:4
        Aika itkeä ja aika nauraa, aika on valittaa ja aika tanssia,

        Mieluummin silti itken nyt, että saan kerran
        iloita Isän luona.

        Luuk. 6:25
        Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset! Te näette vielä nälkää. Voi teitä, jotka nyt nauratte! Te saatte surra ja itkeä. [Jes. 65:13,14]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe