Päästötesti uusintakatsastuksessa?

Tehdäänkö vai ei?

Moro
Auto pomppas katsastuksessa mm päästöjen takia.
Sain lambdan vaihtamalla korjaamolta puhtaan päästölapun.
Tehdäänkö jälkitarkastuksessa päästömittaus vai uskooko katsastus-setä huoltoliikkeen päästölappua?
Meinaan että pitääkö auto polkea kaiken varalta kuumaksi...

4

7792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallevillejalmari

Katsastusmies voi harkintansa mukaan tehdä jälkitarkastuksen päästöistä, vaikka todistus olisikin mukana. Ainakin itselläni on sellainen kokemus, että lähes aina, kun tulee ajatus kontrollimittauksen tarpeesta, on päästöissä ollut jotain vikaa. Toisinaan tulee testattua sen takia, että lapun arvoista näkee korjaamon mittarissa olevan vikaa.

• itse joutunut

uusintamittaukseen?
        Mullakin pomppas päästöistä. Oli siinä muutakin korjattavaa.
        Nyt on päästöt kohillaan ja testilappu kourassa, mutta vähän sinistä savua pukkaa vieläkin kierroksilla.
        Jänskättää, että jos katsastuksessa alkavat mittaamaan päästöjä uudestaan ja polkevat koneen kuumaksi. Kuumana se saattaa savuttaa.

• pöllyttäjä
        itse joutunut kirjoitti:

uusintamittaukseen?
        Mullakin pomppas päästöistä. Oli siinä muutakin korjattavaa.
        Nyt on päästöt kohillaan ja testilappu kourassa, mutta vähän sinistä savua pukkaa vieläkin kierroksilla.
        Jänskättää, että jos katsastuksessa alkavat mittaamaan päästöjä uudestaan ja polkevat koneen kuumaksi. Kuumana se saattaa savuttaa.

poljetko itse auton kuumaksi vai inssi. Jos itse, niin säästät aikaa, tosin se ei krpien asia ole, maxu on sama vaikka pääsisit 15 sekunissa läpi. tälläst tää on autojen paratiisissa. Missään muussa maassa ei kuseteta niin paljon kuin tässä kesantopeltojen landiassa

• qwertyuiopåasdf

syy: ei huolleta, ei puhdisteta, ei vaihdeta suodattimia.
      Koneet on niin täynnä paskaa että antavat täysin mitäsattuu-tuloksia.
      Vaatikaa katsuria vaihtamaan mittauslaitteisiin suodattimet, tai tehkää valitus jolleivät vaihda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3095
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1097
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      971
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      68
      937
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      881
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      163
      858
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      844
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe