Kimppakyyti pitäisi muuttaa sallituksi.
Jenkeissä on kimppkyydeille omia kaistoja kuten busseille.
Samoin yksityisten kyyditseminen pitäis sallia.
Taksi ei ole vaihtoehto kun saatavuus on huono ja hinta kohtuuttoman korkea.
Kimppakyyti sallituksi
12
540
Vastaukset
- aropupu01
"sallittua".Ei kai siitä tarvi huudella missään kun tekee kavereiden kanssa sopimuksen että kenen autolla mennään minäkin viikkona.
Kyse onkin siitä, että kimppakyydin pitää saada käyttää joukkoliikennekaistoja siinä kuin taksinkin. On väärin jos eukko taksilla mennessä pääsee joukkoliikennekaistaa ja jos minä vien emme voi sitä tehdä vaan jonotetaan.
Mikä helkutin ero siinä kaistankäytössä on jos on pieni kyltti katolla. Periaate on sama on kuskina minä tai taksi suhari, kaistaa menee juuri saman verran korkeintaan jne. Jos kimppakyydit eivät saa käyttää joukkoliikenne kaistoja niin se on joko p...stä tai syvältä.- mites sitten
karva.naamari kirjoitti:
Kyse onkin siitä, että kimppakyydin pitää saada käyttää joukkoliikennekaistoja siinä kuin taksinkin. On väärin jos eukko taksilla mennessä pääsee joukkoliikennekaistaa ja jos minä vien emme voi sitä tehdä vaan jonotetaan.
Mikä helkutin ero siinä kaistankäytössä on jos on pieni kyltti katolla. Periaate on sama on kuskina minä tai taksi suhari, kaistaa menee juuri saman verran korkeintaan jne. Jos kimppakyydit eivät saa käyttää joukkoliikenne kaistoja niin se on joko p...stä tai syvältä.kun ne kaikki autot joissa on enemmän kuin 1 inehmo sisäpuolella (= kimppakyyti?) tunkee sinne joukkoliikennekaistalle...
Jokos alkaisi olla liikennen sitten lopullisesti sekaisin...?
Mitenkäs rajat määrtettäisiin? Vähintään 4 henkeä autossa?
Liskäsi minkä tahansa esimerkin ja mallin ottaminen Ameriikoista vain aina nostaa jostakin syystä niskavillat pystyyn... =D - Leikitään rehellistä
mites sitten kirjoitti:
kun ne kaikki autot joissa on enemmän kuin 1 inehmo sisäpuolella (= kimppakyyti?) tunkee sinne joukkoliikennekaistalle...
Jokos alkaisi olla liikennen sitten lopullisesti sekaisin...?
Mitenkäs rajat määrtettäisiin? Vähintään 4 henkeä autossa?
Liskäsi minkä tahansa esimerkin ja mallin ottaminen Ameriikoista vain aina nostaa jostakin syystä niskavillat pystyyn... =DPointti on että sallittaisiin tuo kimppakyytimenettely. Ei nuo taksit enää mitään suojelua kaipaa.
Liikennejärjestely on sitten vielä asia erikseen.
Tätä ilmastojuttua käytetään keppihevosena kun jostain syystä ei haluta Suomalaisten liikkuvan.
Yhteiskunta näivettyy ja alkaa kutistua kasaan.
Kohta elellää kuin entisissä itäblokin maissa, viina on halpaa, ryypätään ja ollaan "onnellisia".
Mikä tulevaisuudenkuva nuorisolle. - tätä juuri ajetaan takaa?
Leikitään rehellistä kirjoitti:
Pointti on että sallittaisiin tuo kimppakyytimenettely. Ei nuo taksit enää mitään suojelua kaipaa.
Liikennejärjestely on sitten vielä asia erikseen.
Tätä ilmastojuttua käytetään keppihevosena kun jostain syystä ei haluta Suomalaisten liikkuvan.
Yhteiskunta näivettyy ja alkaa kutistua kasaan.
Kohta elellää kuin entisissä itäblokin maissa, viina on halpaa, ryypätään ja ollaan "onnellisia".
Mikä tulevaisuudenkuva nuorisolle.Jospa herrat haluavatkin juuri että Suomalaiset liikkuisivat enemmän ihan lihasvoimalla =)
Meillähän on näitä "kansantauteja", tuki- ja liikuntaelinsairaudet, ja mitä kaikkea niitä on...
Nuoriso on huonokuntoista, ja niin edelleen.
Hallistus nyt keksinyt, että tehdään autoilusta niin sikamaisen kallista, että kaikkien kynnelle kykenevien on alettava kulkemaan fillareilla ja kuka milläkin... =) - jos menisikin näin
karva.naamari kirjoitti:
Kyse onkin siitä, että kimppakyydin pitää saada käyttää joukkoliikennekaistoja siinä kuin taksinkin. On väärin jos eukko taksilla mennessä pääsee joukkoliikennekaistaa ja jos minä vien emme voi sitä tehdä vaan jonotetaan.
Mikä helkutin ero siinä kaistankäytössä on jos on pieni kyltti katolla. Periaate on sama on kuskina minä tai taksi suhari, kaistaa menee juuri saman verran korkeintaan jne. Jos kimppakyydit eivät saa käyttää joukkoliikenne kaistoja niin se on joko p...stä tai syvältä.että ideaalisessa tilanteessa saataisiin jokaiseen liikkuvaan autoon survottua ne 5 matkustajaa, siis olettaen että kyseessä on normaali henkilöauto, ja edelleen olettaen että tähän saakka jokaisessa autossa on ollut vain kuljettaja.
Tällöin liikenteestä myös jää pois 4 muuta autoa, kun 4:stä autosta poistetaan tuo kuljettaja ja siirretään heidät matkustajiksi yhteen autoon, jossa on jo kuljettaja.
Kas vain, ne jonot olisivatkin yhtäkkiä pienentyneet yhteen viidesosaan? - faktaakin välillä
Leikitään rehellistä kirjoitti:
Pointti on että sallittaisiin tuo kimppakyytimenettely. Ei nuo taksit enää mitään suojelua kaipaa.
Liikennejärjestely on sitten vielä asia erikseen.
Tätä ilmastojuttua käytetään keppihevosena kun jostain syystä ei haluta Suomalaisten liikkuvan.
Yhteiskunta näivettyy ja alkaa kutistua kasaan.
Kohta elellää kuin entisissä itäblokin maissa, viina on halpaa, ryypätään ja ollaan "onnellisia".
Mikä tulevaisuudenkuva nuorisolle."Tätä ilmastojuttua käytetään keppihevosena kun jostain syystä ei haluta Suomalaisten liikkuvan.
Yhteiskunta näivettyy ja alkaa kutistua kasaan."
Ei tuo yhteiskunnan näivettyminen ainakaan vielä näy. Ajoneuvokanta on 2000-luvulla kasvanut keskimäärin n. 80 000 - 90 000:lla ajoneuvolla joka vuosi. Vaikka liikennepolttoaineiden hinnatkin ovat olleet pääasiassa noususuunnassa, on niiden kulutus jatkuvasti lisääntynyt. Koska uudet autot kuulemma ovat vanhoja taloudellisempia pitänee tästä tehdä se johtopäätös, että myös kokonaisajomäärä on kasvanut.
Ps. Nämä tiedot kuka tahansa löytää muutaman minuutin googlaamisella... mites sitten kirjoitti:
kun ne kaikki autot joissa on enemmän kuin 1 inehmo sisäpuolella (= kimppakyyti?) tunkee sinne joukkoliikennekaistalle...
Jokos alkaisi olla liikennen sitten lopullisesti sekaisin...?
Mitenkäs rajat määrtettäisiin? Vähintään 4 henkeä autossa?
Liskäsi minkä tahansa esimerkin ja mallin ottaminen Ameriikoista vain aina nostaa jostakin syystä niskavillat pystyyn... =DOlin -81 3 viikkoa koulutuksessa San Jose nimisessä paikassa ja siellä tutustuin ensikerran kimppakyytiin. Meitä oli 2 suomalaista kaveria samalla kurssilla ja asuimme samassa hotellissa. Meillä oli myös yhteinen firman auto. Koska meitä oli kaksi samassa autossa olimme kimppa ja siten oikeutetut käyttämään joukkoliikennekaistaa. Ekana aamuna ei uskottu sitä todeksi vaan paikalliset sitten vahvistivat asian todella olevan niin. Matkat nopeutuivat suuresti varsinkin aamun ruuhka-aikoina, joten hyvin se kimppa ainakin suuressa maailmassa toimi.
Suosittelen samaa määrettä meillekin. Kuten jo aiemmin sanoin, mikä ero siinä on jos vien vaimon itse sen sijaan että sen tekisi taksikuski? Miten liikennemäärät siitä kasvavat?
- on kyllä
välimatkatkin kovin toisenlaiset... SUURI osa työläisistä kulkee jopa 2-3 tunnin työmatkoja.
Samoin kaupunkien koko on vähän toista maata, meidän armas pääkaupunkimme on heille kärpäsenpaskan kokoinen.
esim. New York väestö vuonna 2000: 8 008 000
http://fi.wikipedia.org/wiki/New_York_City#V.C3.A4est.C3.B6
Samoin tuossa männäpäivänä radiossa juuri haastattelivat jotakin ameriikan kirjeenvaihtajaa, joka kertoili että nämä kimppakyytiläiset muuten seillä saattavat jonottaa kimppakyytiäkin reilusti yli tunnin... Eli pelkkään menomatkaan saa varata siellä jo yli 3-4 tuntia ellei halua olla myöhässä. Siihen päälle 8 tunnin työaika, ja sama 3-4 tuntia kotiin.
Monikohan suomalainen olisi valmis samaan kun helmikuussa sataa jalkarätin kokoisia lumihiutaleita vaakasuoraan, pakkasta on niin että riittää ja raastava pohjoistuuli lisää pakkasen purevuutta... No, okei, täällä ei ole noita aivan noin pitkiä työmatkoja aivan joka pojalla, mutta silti.
Suomessa ainakin suurimmissa kaupungeissa on Julkinen liikenne on kuitenkin sen verran nopeaa ja kilpailukykyistä, kenties jopa verraten edullista(?), että enin osa näistä ruuhkista saataisiin purettua jo sillä että ne, jotka pääsisivät oikeasti vaivattomasti kulkemaan julkisilla, alkaisivat todella niin tekemään.
Ja juu, sitten se vielä... Suomalaisellehan oma auto on se Pyhä Lehmä, johon ei ventovieraita oteta...- Näinkö Euroopassa
Pohjois vai Etelä Amerikassa?
- Jesse James
Tuo räntäsade on hyvä pointti.
Villissä lännessäkin oli katetut jalkakäytävät...
Voisi tuota pysäkkiystävällisyyttä paljon kehittää. Radankin varressa.
Mutta kuten laskettu, kimppakyyti olisi yksi todellinen, taloudellinen, nopea vaihtoehto liikentaan järkevöittämiseksi. Näinkö Euroopassa kirjoitti:
Pohjois vai Etelä Amerikassa?
Sinä sen huomasit vaan moni ei. Ihmiset puhuvat vaan Amerikasta vaikka tarkoittavat USA:ta eli Amerikan Yhdysvaltoja. Ihmisten sivistyksessä lienee yksi Amerikan mentävä aukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87925