Tata Lantikka ?

Chili, anyone?

Onko visioita sen suhteen, että mitä Lantikalle käy uudessa Chilin makuisessa tilanteessa?

http://www.tata.com/tata_motors/releases/20080326.htm

Katkeaako Series-Defender jatkumo viimeistään nyt (puritaanit tietävät sen jo katkenneen)?

Millä Lantikka pysyy kilpailussa mukana ja vastaa ajan henkeen ja realiteetteihin?

32

2960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin

      Eikös ne hyvin pitkälti edelleen valmisteta euroopassa, varmaan tänne jotain suunnittelu puoltakin vielä jää. Oli kai niillä varaa panostaa tuolla tatalla tähän uuteen merkkiin, joten miksi ei pärjäisi ? Sehän oli ilmeisesti myös kaupan ehto että merkkiä kehitetään myös jatkossa.

      Miksi lantikka ei pysyisi mukana kilpailussa, jos Tatalla on jopa paremmin kuin fodrilla varaa panostaa siihen ?

      Series Defender jatkumosta en tiedä, kaipa ne suunnittelevat uuden defenderin, jo kai se olisi aikakin vähän nykyaikaistaa myös defenderiä . . . Discovery saa faceliftin . . .

      • sitä että..

        Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen.

        Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .

        Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .

        Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.

        Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.


      • tuota noin
        sitä että.. kirjoitti:

        Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen.

        Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .

        Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .

        Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.

        Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.

        Voi maasturikin olla nykyaikainen.
        http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4

        Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .


      • ja virhe
        tuota noin kirjoitti:

        Voi maasturikin olla nykyaikainen.
        http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4

        Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .

        Eli lukot olivatkin jeepissä Tru Lok, manuaali lukot akseleilla . . .


      • viimeisimmän

        Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . .

        Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.

        Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .

        Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)

        Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .


      • että näin

        Pointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :)

        Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .

        Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?

        70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.


      • pääasia
        että näin kirjoitti:

        Pointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :)

        Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .

        Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?

        70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.

        että kone kulkee meni syteen tai saveen..

        http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk


      • onhan se
        pääasia kirjoitti:

        että kone kulkee meni syteen tai saveen..

        http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk

        Onhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä.

        Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .


      • joos oikein
        onhan se kirjoitti:

        Onhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä.

        Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .

        onni potkasee ni lantikka pääsee eroon forttista ja varsinkin transiitista.

        Ehkä ostettu suunnittelu ylittää itsensä pitkän harharetken jälkeen?


      • en mie
        viimeisimmän kirjoitti:

        Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . .

        Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.

        Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .

        Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)

        Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .

        ainaskaa tota lukenu, mut jotenki en osta tota stoorii ja aikas MAASTURISmaisia juttuja listasit joo..maastoutumiskyky kuulostaa kivalta eli ei-bling jottei kiillä vai mudassa kiinni ja syvällä? Toivon myös että SE luokka on elossa yhä..

        http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k
        http://www.youtube.com/watch?v=Vm2Mdma2dXw


      • virheitä sattuu

      • TataRover

        Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta.


      • juu tuota
        TataRover kirjoitti:

        Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta.

        olisi aikas kiva tietää onko Rover merkki siis yhä länsimaisissa käsissä (tosin en tiedä kuka omistaa Chilin tai Peking Ankan osakkeita ja miten)..

        http://www.youtube.com/watch?v=-21QK9F1NWc


      • härkää sarvista vaan
        viimeisimmän kirjoitti:

        Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . .

        Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.

        Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .

        Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)

        Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .

        http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM


      • Lantikalla kyllä

      • faneja tule puuttumaan...
        TataRover kirjoitti:

        Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta.

        http://www.youtube.com/watch?v=ZSgS8Y9xT_0


      • Cpt.Haddock

      • Cpt. Haddock

      • Cpt. Haddock

      • mennä jyskyttää...

      • Wild Bill

      • Billy Bonnie

    • De-fen-der
    • Nautica

      ilmeisesti täyttää kaksi roolia jatkossa eli olla se aito maastoauto jonka voi pestä letkulla sisältä sekä olla se Upmarket-tuote jolla tietty imago ja kyky toimia perheautona tai sinkun viileänä kärrynä yms

    • ja se on intohimo se
    • Anonyymi

      Cheers!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      74
      7369
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      212
      7204
    3. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      67
      5216
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      130
      4959
    5. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      73
      4764
    6. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      109
      4591
    7. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      39
      4510
    8. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      82
      4216
    9. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      102
      3988
    10. Ootko sä nainen suuttunut

      jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      157
      1630
    Aihe