Tata Lantikka ?

Chili, anyone?

Onko visioita sen suhteen, että mitä Lantikalle käy uudessa Chilin makuisessa tilanteessa?

http://www.tata.com/tata_motors/releases/20080326.htm

Katkeaako Series-Defender jatkumo viimeistään nyt (puritaanit tietävät sen jo katkenneen)?

Millä Lantikka pysyy kilpailussa mukana ja vastaa ajan henkeen ja realiteetteihin?

17

3026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin

      Eikös ne hyvin pitkälti edelleen valmisteta euroopassa, varmaan tänne jotain suunnittelu puoltakin vielä jää. Oli kai niillä varaa panostaa tuolla tatalla tähän uuteen merkkiin, joten miksi ei pärjäisi ? Sehän oli ilmeisesti myös kaupan ehto että merkkiä kehitetään myös jatkossa.

      Miksi lantikka ei pysyisi mukana kilpailussa, jos Tatalla on jopa paremmin kuin fodrilla varaa panostaa siihen ?

      Series Defender jatkumosta en tiedä, kaipa ne suunnittelevat uuden defenderin, jo kai se olisi aikakin vähän nykyaikaistaa myös defenderiä . . . Discovery saa faceliftin . . .

      • sitä että..

        Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen.

        Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .

        Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .

        Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.

        Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.


      • tuota noin
        sitä että.. kirjoitti:

        Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen.

        Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .

        Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .

        Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.

        Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.

        Voi maasturikin olla nykyaikainen.
        http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4

        Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .


      • ja virhe
        tuota noin kirjoitti:

        Voi maasturikin olla nykyaikainen.
        http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4

        Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .

        Eli lukot olivatkin jeepissä Tru Lok, manuaali lukot akseleilla . . .


      • viimeisimmän

        Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . .

        Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.

        Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .

        Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)

        Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .


      • että näin

        Pointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :)

        Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .

        Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?

        70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.


      • pääasia
        että näin kirjoitti:

        Pointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :)

        Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .

        Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?

        70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.

        että kone kulkee meni syteen tai saveen..

        http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk


      • onhan se
        pääasia kirjoitti:

        että kone kulkee meni syteen tai saveen..

        http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk

        Onhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä.

        Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .


      • joos oikein
        onhan se kirjoitti:

        Onhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä.

        Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .

        onni potkasee ni lantikka pääsee eroon forttista ja varsinkin transiitista.

        Ehkä ostettu suunnittelu ylittää itsensä pitkän harharetken jälkeen?


      • en mie
        viimeisimmän kirjoitti:

        Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . .

        Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.

        Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .

        Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)

        Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .

        ainaskaa tota lukenu, mut jotenki en osta tota stoorii ja aikas MAASTURISmaisia juttuja listasit joo..maastoutumiskyky kuulostaa kivalta eli ei-bling jottei kiillä vai mudassa kiinni ja syvällä? Toivon myös että SE luokka on elossa yhä..

        http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k
        http://www.youtube.com/watch?v=Vm2Mdma2dXw


      • virheitä sattuu

      • TataRover

        Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta.


      • juu tuota
        TataRover kirjoitti:

        Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta.

        olisi aikas kiva tietää onko Rover merkki siis yhä länsimaisissa käsissä (tosin en tiedä kuka omistaa Chilin tai Peking Ankan osakkeita ja miten)..

        http://www.youtube.com/watch?v=-21QK9F1NWc


      • Lantikalla kyllä

      • Cpt.Haddock

      • Cpt. Haddock

    • Nautica

      ilmeisesti täyttää kaksi roolia jatkossa eli olla se aito maastoauto jonka voi pestä letkulla sisältä sekä olla se Upmarket-tuote jolla tietty imago ja kyky toimia perheautona tai sinkun viileänä kärrynä yms

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe