Onko visioita sen suhteen, että mitä Lantikalle käy uudessa Chilin makuisessa tilanteessa? 
http://www.tata.com/tata_motors/releases/20080326.htm
Katkeaako Series-Defender jatkumo viimeistään nyt (puritaanit tietävät sen jo katkenneen)?
Millä Lantikka pysyy kilpailussa mukana ja vastaa ajan henkeen ja realiteetteihin?
Tata Lantikka ?
32
2932
Vastaukset
- tuota noinEikös ne hyvin pitkälti edelleen valmisteta euroopassa, varmaan tänne jotain suunnittelu puoltakin vielä jää. Oli kai niillä varaa panostaa tuolla tatalla tähän uuteen merkkiin, joten miksi ei pärjäisi ? Sehän oli ilmeisesti myös kaupan ehto että merkkiä kehitetään myös jatkossa. 
 Miksi lantikka ei pysyisi mukana kilpailussa, jos Tatalla on jopa paremmin kuin fodrilla varaa panostaa siihen ?
 Series Defender jatkumosta en tiedä, kaipa ne suunnittelevat uuden defenderin, jo kai se olisi aikakin vähän nykyaikaistaa myös defenderiä . . . Discovery saa faceliftin . . .- sitä että..Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen. 
 Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .
 Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .
 Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.
 Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.
- tuota noinsitä että.. kirjoitti:Defenderikin on useilta ominaisuuksiltaan kovin antiikkinen. 
 Esimerkiksi Jeepin Wrangler, on oikea maastoauto, mutta silti nykyaikainen, menee taatusti defenderiä paremmin maastossa ihan mihin tahansa. Jeepissä on etukallistuksenvakaajassa vapautus = paremmat joustovarat, jäykät akselit 100%-automaatti lukoilla, 32 maastokuviorenkaat rubiconissa, ja rubiconissa on myös 4:1 maastovaihde. Matkustamo on aikas mukava, säätövaroja on sekä penkissä, ratissa, ja kaikessa muussakin kuten nyky autossa kuuluukin ja myös soittimet sun muut pelit ovat nykyautosta. Ulkonäkö on moderni ja tyylikäs, eikä mikään 50-luku(defender) . . .
 Land Rover saisi tehdä saman defenderille, ensinnäkin modernisoida ulkonäköä, parantaa sisätiloja, no ainakin ratin säätövaroja, laittaa jotain uudistusta tekniikkaankin, defenderi kun menee luistonestolla citymaasturien tapaan ? Kallistuksenvakaajien vapautus systeemi tekisi defenderistäkin maantiellä turvallisen, eikä kävisi kuten saksalaisessa testissä, että menee ympäri . . .
 Discovery 3 on ylimodernisoitu ja siinä bonuskena tuli erittäin lastentautinen vikapesäke, en todellakaan tarkoita että sellaista hirvitystä defenderistä pitäisi tehdä. Mutta ulkonäköön parannuksia, herättäisi varmasti enemmän ostohaluja muissakin jos se näyttäisä vähän paremmalta, ulkoa ja sisältä. Sekä perusasioita kuntoon. Defenderin ostajakunta olisi tämän jälkeen varmasti paljon laajempikin, koska myös offroad harrastelijat arvostaisivat sitä enemmän sen vuoksi että jotain varustelua ja mukavuutta löytyy muuhunkin.
 Toki voisi edelleen olla jokin karvalakki malli niille jotka eivät halua maksaa mistään turhasta tai esimerkiksi puolustusvoimien käyttöön joksikin aihioksi.Voi maasturikin olla nykyaikainen. 
 http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4
 Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .
- ja virhetuota noin kirjoitti:Voi maasturikin olla nykyaikainen. 
 http://www.jeep.fi/wrangler/index.php?p=galleria&im=4
 Defenderistäkin voisi tehdä ulkoa tyylikkäämmän, sisätiloiltaan paremman, maastokyvyiltään paremman, maantieominaisuuksiltaan paremman . . .Eli lukot olivatkin jeepissä Tru Lok, manuaali lukot akseleilla . . . 
- viimeisimmänLuitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . . 
 Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.
 Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .
 Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)
 Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .
- että näinPointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :) 
 Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .
 Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?
 70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.
- pääasiaettä näin kirjoitti:Pointtini oli se, että defenderiäkin pitäisi kehittää, jotta se pysyisi kilpailussa mukana ja nykyaikaisena ja jotta se olisi järkevä vaihtoehto maastoautoa tarvitsevalle. :) 
 Defenderin hintaan saa muitakin loistavia maastoautoja, Defenderiin pitäisi korjata tietyt asiat joita aiemmin veikkasin tuossa, niin senkin myynti varmasti kasvaisi, ja esim. offroad harrastelijat tms. ostaisivat jeepin sijaan defendereitä :) . . .
 Pitäisi defenderistä siitä huolimatta säilyttää perusmalli, joka on edullinen ja yksinkertainen. Mutta esimerkiksi kehitysmaissa näyttävät ajelevan mielummin toyotan maastureilla kuin land rovereilla, onkohan se land rover siltikkin liian karu vai onko ongelma luotettavuus ja varaosa puolella ?
 70-sarjalainen LC on defenderin toinen kilpailija, siinäkin on akseleilla lukot ja ainakin matkustamossa tiettyjä mukavuuksia, ratti liikkuu ainakin johonkin suuntaan. :) Defenderikin tarvitsisi tälläisen yleispäivityksen nykyaikaisemmaksi sieltä 40-luvulta.että kone kulkee meni syteen tai saveen.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk
- onhan sepääasia kirjoitti:että kone kulkee meni syteen tai saveen.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgkOnhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä. 
 Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .
- joos oikeinonhan se kirjoitti:Onhan se transitin kone mikä siinä nyt on, erittäin hyvä. 
 Joutuukohan tata luopumaan siitä nyt kun eivät enää ole ford konsernissa . . .onni potkasee ni lantikka pääsee eroon forttista ja varsinkin transiitista. 
 Ehkä ostettu suunnittelu ylittää itsensä pitkän harharetken jälkeen?
- en mieviimeisimmän kirjoitti:Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . . 
 Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.
 Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .
 Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)
 Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .ainaskaa tota lukenu, mut jotenki en osta tota stoorii ja aikas MAASTURISmaisia juttuja listasit joo..maastoutumiskyky kuulostaa kivalta eli ei-bling jottei kiillä vai mudassa kiinni ja syvällä? Toivon myös että SE luokka on elossa yhä.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k
 http://www.youtube.com/watch?v=Vm2Mdma2dXw
- virheitä sattuuja virhe kirjoitti:Eli lukot olivatkin jeepissä Tru Lok, manuaali lukot akseleilla . . . kaikille, mutta kyllä se siitä.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=iBwGmOexmNo
- TataRoverMutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta. 
- juu tuotaTataRover kirjoitti:Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta. olisi aikas kiva tietää onko Rover merkki siis yhä länsimaisissa käsissä (tosin en tiedä kuka omistaa Chilin tai Peking Ankan osakkeita ja miten).. 
 http://www.youtube.com/watch?v=-21QK9F1NWc
- härkää sarvista vaanviimeisimmän kirjoitti:Luitkos viimeisimmän tuulilasin ? Aijai, siinä oli uudet wrangler rubiconit oikein kunnon maastotestissä . . . 
 Kyllä Wrangler on defenderiä selvästi maasturimpi, käytännön maavaraa enemmän, rubiconissa selvästi maastoautomaisemmat renkaat, lukot vakiona, maavaraa ja joustovaraa on paaaljon.
 Mutta tämä Land Rover juttu mistä sinä puhut, se on varmasti se että on se luokka joka on niin tykästynyt tähän vanhempaan land roveriin, että automaattisesti ajatellaan ettei mikään muu valmistaja tee oikeita maastureita . . .
 Kyllä Jeepissäkin on asennetta ja maastoutumiskykyä, vaikka en itse jeeppi miehiä niin olekkaan, mutta Wrangler on usein vertailukohde defenderille. Enkä sanoisi Wrangleria miksikään bling blingiksi, se on kaukana bling tyylisesta discoveryn 3:esta . . . :)
 Voihan uuteen defenderiin laittaakkin series lantikan näköä, miksei, vähän nykyaikaistettuna tosin, mutta esimerkiksi keulan voisi laittaa paremmaksi, tekniikkaa voisi päivittää, mukavuutta parannella . . .
- Lantikalla kylläpääasia kirjoitti:että kone kulkee meni syteen tai saveen.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgkuskaltaa tilata mitä tahansa, vaikka on the rocks:) 
 http://www.youtube.com/watch?v=SIgJ5KhlzVc
- faneja tule puuttumaan...TataRover kirjoitti:Mutta mikä on Roverin kohtalo. Onko tavaramerkki edelleen Fordilla vai menikö se Tatalle lantikan mukana. Kaikki muu Roverista meni kiinalaisille, mutta ainoastaan tavaramerkki jäi saamatta. 
- Cpt.Haddockpääasia kirjoitti:että kone kulkee meni syteen tai saveen.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk
- Cpt. Haddockpääasia kirjoitti:että kone kulkee meni syteen tai saveen.. 
 http://www.youtube.com/watch?v=FeoH4yCTtgk
- Cpt. Haddockjuu tuota kirjoitti:olisi aikas kiva tietää onko Rover merkki siis yhä länsimaisissa käsissä (tosin en tiedä kuka omistaa Chilin tai Peking Ankan osakkeita ja miten).. 
 http://www.youtube.com/watch?v=-21QK9F1NWc
- mennä jyskyttää...Cpt. Haddock kirjoitti:
- siinä...Cpt. Haddock kirjoitti:
- Wild Billsiinä... kirjoitti:on hyvä katsoa missä seisoo vai seisooko edes:) 
 http://www.youtube.com/watch?v=9boML-R0ERI
- Billy BonnieWild Bill kirjoitti:on hyvä katsoa missä seisoo vai seisooko edes:) 
 http://www.youtube.com/watch?v=9boML-R0ERI
 
- De-fen-deraina jotenkin selviää... 
 http://www.youtube.com/watch?v=RD6TkI5waA0- Cpt. Haddockse koneen pysäyttäisi? kirjoitti:
- MatkamiesCpt. Haddock kirjoitti:
- Cpt. HaddockMatkamies kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=tGhLfiW1noY 
 http://www.youtube.com/watch?v=-aSxSUy34HU
 
- Nauticailmeisesti täyttää kaksi roolia jatkossa eli olla se aito maastoauto jonka voi pestä letkulla sisältä sekä olla se Upmarket-tuote jolla tietty imago ja kyky toimia perheautona tai sinkun viileänä kärrynä yms 
- AnonyymiCheers! 
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem943136
- HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissäAikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat732415
- Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuetVaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k601424
- Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosiKun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?901382
- Martina Aitolehti podcastissa: EroMartina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696184855
- Kaikki ovat syntisiä!!!Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N309853
- Valkoinen GolfKukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.11845
- 49785
- Moottorisahalla kauppaanMissäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s10777
- Rillimiljonäärin eroriidassa suuri käänne.Vaimo haluaa kokonaan yksinhuoltajuuden ja pitää entisen elintasonsa.142738