Siis mitä ?! :DD

Oribel

Kattelin tässä dcon.com:issa tuhkiksen kansikuvia, kunnes huomasin alavasemmalla piikkupikku ruudun missä on oranssilla pohjalla 18. Siis tuhkis K18!?!? :DD mitä hitsiä..

Eihän mulla ikää riitä tuhkiksen hankkimiseenkaan kun ei ne kaupat myy noita k18 alaikäsille. Onks toi nyt ihan oikeesti totta? :O

Linkitän viel, painakaa näytä etukansi/takakansi :DD
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=905&session=1

11

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chiquitita

      Hah, ihan älytöntä! Tuhkisko muka K18? Ei voi olla totta!? :D Koska jos on, niin enhän mä voi ostaa sitä! Mut sit kyl pakotan äipän ostamaan sen mulle, sen nyt luulis tietävän, että Tuhkis ei tosiaankaan oo K18-kamaa... :)

      • telenovelafani

        Kyllä vain, K-18 siellä näkyy. Elokuvatarkastamo antaa aina joko K-3 tai K-18 merkinnän kun ei varmaksi tiedetä ikärajaa ja ihan vauva kamaa ei Tuhkimotarina ole :D Kyllä se kallistuu tuonne K-18 puolelle. Toisekseen, Tuhkimotarinassa kyllä on asioita, joiden puolesta korkea ikäraja sopii, joskin K-18 saattaa olla liioittelua :P K-15 sopisi paremmin. On seksiä, huumeita, runsaasti väkivaltaa, huorittelemista ym.


      • Chiquitita
        telenovelafani kirjoitti:

        Kyllä vain, K-18 siellä näkyy. Elokuvatarkastamo antaa aina joko K-3 tai K-18 merkinnän kun ei varmaksi tiedetä ikärajaa ja ihan vauva kamaa ei Tuhkimotarina ole :D Kyllä se kallistuu tuonne K-18 puolelle. Toisekseen, Tuhkimotarinassa kyllä on asioita, joiden puolesta korkea ikäraja sopii, joskin K-18 saattaa olla liioittelua :P K-15 sopisi paremmin. On seksiä, huumeita, runsaasti väkivaltaa, huorittelemista ym.

        K15:kin on ihan liian korkee mun mielestä, mä olin 11, kun katoin Tuhkista ekan kerran. Tai no, melkeen 12. Ja jos katseluaika on 17-18, niin ei se K15 tai tosiaankaan K18 kamaa voi olla!


      • aikuinen nainen
        Chiquitita kirjoitti:

        K15:kin on ihan liian korkee mun mielestä, mä olin 11, kun katoin Tuhkista ekan kerran. Tai no, melkeen 12. Ja jos katseluaika on 17-18, niin ei se K15 tai tosiaankaan K18 kamaa voi olla!

        Tässä tietoa valtion elokuvatarkastamon sivuilta:

        "Valtion elokuvatarkastamo (VET) arvioi, minkä ikäisen lapsen kehitykselle elokuvan sisältämä väkivalta, seksi, kauhu tai muu sen kaltainen aineisto on haitallista ja tekee sen perusteella ikärajapäätöksen. Elokuvatarkastajat ovat joko lasten kehityksen tai kuvallisen viestinnän asiantuntijoita."

        Järjellä ajateltuna (ja itsekin sarjaa aikoinaan seuranneena) voidaan ajatella että enemmänkin K15 voisi olla sopivampi ikäraja tälle sarjalle. On siinä kuitenkin sen verran seksiä, huumeita ja väkivaltaa että eivät ne nyt ihan suotavia lapsen kehityksen kannalta ole. Ei 10-11 vuotias välttämättä vielä voi ymmärtää mitä kaikkea sarjassa tapahtunut voi tarkoittaa tosielämässä. Vaikka sarja on viihdettä, on siinä asioita joita tapahtuu ihan arkipäiväisessä elämässä ja juuri näiltä asioilta lapsia halutaan suojella.

        Tässä nyt kuitenkin on ikärajana K18, joten sitä nuoremmat eivät voi boxia kaupasta ostaa. Myös cdon.com verkkokauppa vaatii rekisteröitymisen yhteydessä henkilötunnuksen, näin he välttävät myynnin ikärajaa täyttämättömille. Eli omissa nimissä ette alle 18 vuotiaat voi MGB-boxia tilata. Jos vanhempanne sen teille ostavat/tilaavat ja luovuttavat sen teille, he syyllistyvät rikokseen. Kannattaa miettiä sitä.


      • Chiquitita
        aikuinen nainen kirjoitti:

        Tässä tietoa valtion elokuvatarkastamon sivuilta:

        "Valtion elokuvatarkastamo (VET) arvioi, minkä ikäisen lapsen kehitykselle elokuvan sisältämä väkivalta, seksi, kauhu tai muu sen kaltainen aineisto on haitallista ja tekee sen perusteella ikärajapäätöksen. Elokuvatarkastajat ovat joko lasten kehityksen tai kuvallisen viestinnän asiantuntijoita."

        Järjellä ajateltuna (ja itsekin sarjaa aikoinaan seuranneena) voidaan ajatella että enemmänkin K15 voisi olla sopivampi ikäraja tälle sarjalle. On siinä kuitenkin sen verran seksiä, huumeita ja väkivaltaa että eivät ne nyt ihan suotavia lapsen kehityksen kannalta ole. Ei 10-11 vuotias välttämättä vielä voi ymmärtää mitä kaikkea sarjassa tapahtunut voi tarkoittaa tosielämässä. Vaikka sarja on viihdettä, on siinä asioita joita tapahtuu ihan arkipäiväisessä elämässä ja juuri näiltä asioilta lapsia halutaan suojella.

        Tässä nyt kuitenkin on ikärajana K18, joten sitä nuoremmat eivät voi boxia kaupasta ostaa. Myös cdon.com verkkokauppa vaatii rekisteröitymisen yhteydessä henkilötunnuksen, näin he välttävät myynnin ikärajaa täyttämättömille. Eli omissa nimissä ette alle 18 vuotiaat voi MGB-boxia tilata. Jos vanhempanne sen teille ostavat/tilaavat ja luovuttavat sen teille, he syyllistyvät rikokseen. Kannattaa miettiä sitä.

        Eli mä en saa sitä dvd:tä olleskaan, koska jos kerran mun vanhemmatkaan ei voi ostaa sitä mulle, koska se on rikos... :( Plääh. Eihän Tuhkis oo mikään K18-sarja! Mä katon sitä nyt jo tokaa kertaa enkä oo törmänny mihinkään mikä ei sopis mun ikäselle! Mä ainakin tajuun kaikki noi jutut eikä ne oo mitenkään kauheita, väkivaltaakaan siinä ei silleen oo paljon yhtään, tai siis, se on sellasta "kevyttä", ei mitään mässäilyä, ei siinä näytetä verta eikä mitään karseeta kuten joissain leffoissa. Ja monissa aika rajuissa leffoissa ei oo ees K15-rajoitusta, vaikka sais ihan hyvin olla. Varsinkin, jos ne on nyt väittämässä, että Tuhkis on haitallinen ohjelma kaikille alle 18-vuotiaille... Naurettavaa. :(


      • kukkahattutädit vauhdissa....
        Chiquitita kirjoitti:

        Eli mä en saa sitä dvd:tä olleskaan, koska jos kerran mun vanhemmatkaan ei voi ostaa sitä mulle, koska se on rikos... :( Plääh. Eihän Tuhkis oo mikään K18-sarja! Mä katon sitä nyt jo tokaa kertaa enkä oo törmänny mihinkään mikä ei sopis mun ikäselle! Mä ainakin tajuun kaikki noi jutut eikä ne oo mitenkään kauheita, väkivaltaakaan siinä ei silleen oo paljon yhtään, tai siis, se on sellasta "kevyttä", ei mitään mässäilyä, ei siinä näytetä verta eikä mitään karseeta kuten joissain leffoissa. Ja monissa aika rajuissa leffoissa ei oo ees K15-rajoitusta, vaikka sais ihan hyvin olla. Varsinkin, jos ne on nyt väittämässä, että Tuhkis on haitallinen ohjelma kaikille alle 18-vuotiaille... Naurettavaa. :(

        Sinun vanhempasi voivat ostaa boksin sinulle, eikä se ole rikos. Alkoholin tarjoaminenkaan omille alaikäisille lapsille ei ole rikos.


    • aske

      Muistan jostain joskus lukeneeni että tarkastamo laittaa joskus DVD:hin K-18 merkinnän, jos niillä ei ole aikaa tarkistaa sisältöä. Tv-sarjassahan olis monta jaksoa katsottavana...
      Mm. House sarjan DVD:tä olen nähnyt K-18 merkinnällä ja kaikki sarjaa katsoneet tietää ettei se materiaali ole ihan noin "kamalaa".

    • k-18, eikä suotta

      Joo, eli tuhkis tosiaan sisältää aika rajua kamaa välillä. Kuten telenovelafani kirjoitti, seksiä, huumeita, väkivaltaa, jne.. Aika jännä kummiskin sit että sarjan esitysaika on 17.30...

      • raba92

        Onko oikeasti totta, että Tuhkimotarinan kaikkia jaksoja ei näytetä televisiossa? Kun mä oon saanu sellasen kuvan, kun oon netissä lukenu Tuhkimotarinasta, että SubTv näyttää siitä sarjasta vaan 89 jaksoa, ja niitä on oikesti 178. Pitääköhän tämä paikkansa vai oonko mä ymmärtäny väärin?? Joko muuten Tuhkimotarina-DVD on kaupoissa? Kyllä mä uskon, että jokainen joka vaan haluaa, saa kyllä sen ostettua, vaikka se kuinka olisi K-18, koska harvassa kaupassa elokuvista kysytään ikää.. En tiiä, en niin oo perillä, kun en oo ostellu sen ikäsille tarkotettuja elokuvia ja sarjoja, mutta sillon kun olin alle 15-vuotias, ei kukaan kysyny multa mun ikää, kun ostelin K-15 elokuvia.


      • I <3 Tuhkimotarina
        raba92 kirjoitti:

        Onko oikeasti totta, että Tuhkimotarinan kaikkia jaksoja ei näytetä televisiossa? Kun mä oon saanu sellasen kuvan, kun oon netissä lukenu Tuhkimotarinasta, että SubTv näyttää siitä sarjasta vaan 89 jaksoa, ja niitä on oikesti 178. Pitääköhän tämä paikkansa vai oonko mä ymmärtäny väärin?? Joko muuten Tuhkimotarina-DVD on kaupoissa? Kyllä mä uskon, että jokainen joka vaan haluaa, saa kyllä sen ostettua, vaikka se kuinka olisi K-18, koska harvassa kaupassa elokuvista kysytään ikää.. En tiiä, en niin oo perillä, kun en oo ostellu sen ikäsille tarkotettuja elokuvia ja sarjoja, mutta sillon kun olin alle 15-vuotias, ei kukaan kysyny multa mun ikää, kun ostelin K-15 elokuvia.

        No joo, se taitaa olla k18, mutta se sisältö ei ole. Eli kaikki k18 merkinnät ei tarkoita, että niitä ei saisi katsella alle 18 vuotiaat. Tai siis ootteko tienneet että Pieni talo preerialla -sarja on k18? :D

        Ja kyllä vanhemmat sen saa lapselleen ostaa, sillä kyllähän omat vanhemmat jonkin verran tuntee omaa lastaan. Toi ikäraja on vain hieman kuvaamassa vanhemmille, että minkälaista se sisältö on. Eihän kukaan tule vanhempia pidättämäänkään, jos antaa alle 18-vuotiaan juoda alkoholia ;) Eli vanhemmilla on suuri päätösvalta tässä asiassa.

        Ja mitä siihen, mikä sen ikäraja pitäisi olla, niin olen hieman jotenkin sekavaa mieltä :D Ehkäpä k15 olisi hyvä herkimmille? Itse katseli kuusi vuotiaana, eikä edes painajaisia :D Sitten vain jos oli liian jännää niin pistin silmät kiinni ;) Tai tuijotin suu auki :D


    • sdfsdf

      Minä tahtoisin ostaa sieltä helvetti vain kuulokkeet ja siinä se.. En sen enempää.. Ja se homma on sit K-18... Jessus! :D (olen 16)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe