## adventistin
Kirjoittanut: luulisi 29.5.2008 klo 21.08
olevan tietoinen, ettei Raamattu ole totuus ##
Onko tämä vain yksittäisen adventistin uskontunnustusta, vai onko adventtikansa todellakin
"tietoinen" siitä, ettei Raamattu olekaan totuus?
Herää kysymys: Onko adventistin käsitys, että
Suuri Taistelu on enemmän totuus kuin Raamattu,
VAI EIKÖ SEKÄÄN - SUURI TAISTELU - OLE TOTUUS ?
Joh 14:2-3
2
Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. [Luuk. 16:9; Hepr. 11:16]
Jeesus väittää valmistavansa - on tietysti jo valmistanutkin - meille asunnon sinne, missä
Isä AINA asuu. Siinä kodissa on monta huonetta.
Kysymys: Tuleeko adventistille ikävä Isää,
kun täytyykin sitten kohta hääjuhlien jälkeen
poistua tänne alas Maahan, Pojan kanssa?
Joh 14:3
Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. [Joh. 12:26, 17:24]
"Siellä missä minä olen"
- näyttäisi siltä, että Jeesuskin viettää
ikuisuuden siellä, missä Isä on, ylhäällä
Kuis on rakkaan adventistin mielestä?
Tarkoittaako Jeesus sittenkin, että täällä
alhaalla Isän luona ikuisuus vietetään?
- epätietoinen -
Suuri Taisteluko on totuus ?
11
183
Vastaukset
### Spiritistinen oppi mitätöi pelastuksen
Kirjoittanut: Seraja-m55 29.5.2008 klo 22.49
Minun on valittaen todettava, että lähes kaikki kristillisinä itseään pitävät uskonsuunnat, lukuunottamatta Adventtikirkkoa, ovat sisällyttäneet oppijärjestelmäänsä sellaisen spiritistisen opin, joka mitätöi Jeesuksen lunastustyön Golgatan ristillä. ###
Seraja-m55 riensi heti valistamaan minua epätietoista, omassa aloituksessaan.
Vakuuttavalla esiinmarssilla Seraja
todisti (hienostuneen, sivistyneen epäsuorasti),
että Raamattu ei ole totuus, eikä kristikansa
edusta totuutta sekään - vaan Suuri Taistelu ja
Adventtikirkko!- Meitä kristittyjä vastaan?
Mitähän sun asiantuntijasi, spiritistisen maailman tuntija Seraja-m55, olisi tästä.
Kun Jaakob sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut ja teot ilman uskoa on
vain kuolleita tekoja. Molemmin päin siis homma käy, kun molemmat osat on.
Nyt meillä on Jeesuksen esimerkki, eikä mitään vertausta tai kuvakieltä - -
että henkien manaajakin ajautuu Jeesuksen puolelle, kun ei ole Jeesusta
vastaan. Vaan kaiketi vilpittömässä uskossa toimii, vaikkei vielä Jeesusta
tunne henk.koht. Vapahtajanaan.
Markus 9:38-42
38
Johannes sanoi hänelle:
"Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja
henkiä ulos sinun nimessäsi.
Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin."
[9:38-41: Luuk. 9:49,50 : Luuk. 9:54]
39
Mutta Jeesus vastasi:
"Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon
minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa.
40
Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme.
[Matt. 12:30; Luuk. 11:23]
41
Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden,
että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille.
[Matt. 10:42 ]
Viettelykset
42
"Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa.
[9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]
Mielenkiintoinen pointti?
VAIN LIHAA SYÖVÄ JA VERTA JUOVA PELASTUU
Minun mielestäni ainoa oikea kirkko on Turun Tuomiokirkko.
Kun sen nimikin on niin ihana. Mutta valittaen minun täytyy
todeta, että adventisteina itseään pitävät ovat jääräpäisiä.
Sillä he kieltävät ihmisen lihaa syömästä ja ihmisen
verta juomasta - vaikka Jeesus sanoi, ettei ilman
sitä syömistä ja juomista voi pelastua.
Ainakin Seraja-m55 näyttää sensijaan olevan kiinnostunut spiritismistä.
Komeasti marssitti jälleen nuo henget foorumille, omassa aloituksessaan.
Sellaisten henkien puheeksi ottaminen näet on kutsu niille ja lienevät
sopineet keskenään, taaskin.
Syödä Jeesuksen lihaa ja juoda hänen vertansa tarkoittaa mm. sitä, että Jes 53. luku
täytyy uskossa omaksua sellaisenaan - ei pelkkänä kuvakielenä tai vertauksena.
"Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi ...". Sillä totisesti KOKO Jeesus kuoli
ja Isä hänet sitten herätti kuolleista. Koko ihminen tarvitsee koko Jeesusta.
Ihmisen Pojan henki, sielu ja ruumis on uhrattu sinun henkesi, sielusi ja ruumiisi edestä!
Jes. 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Jes. 53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Oppi ei pelasta eikä kadota, vaan kansa tarvitsee rukiista leipää - hengen, sielun ja
ruumiin hyvinvointiin. Mikään ei riitä mihinkään, ellei Jeesus saa sitä siunata.
Me todellista hengellistä ravintoa isoavat ja janoavat: syökäämme ja juokaamme!
Ei meillä ole pulaa opeista, vaan kaikesta siitä ravinnosta, mitä usko myötään tuo.
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Oppi ei pelasta eikä kadota, vaan kansa tarvitsee rukiista leipää - hengen, sielun ja
ruumiin hyvinvointiin. Mikään ei riitä mihinkään, ellei Jeesus saa sitä siunata.
Mark. 6:41
Ja hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ja mursi leivät ja antoi ne opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi; myöskin ne kaksi kalaa hän jakoi kaikille.
Mark. 8:6
Silloin hän käski kansan asettua maahan. Ja hän otti ne seitsemän leipää, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsillensa, että he panisivat ne kansan eteen. Ja he panivat.
Tapasin vastikään sisaren, jonka kanssa tuli ikävä riita. Hänelle oli opetettu, että
Jeesuksen sanat Hänen ruumiinsa syömisestä ja verensä juomisesta on lisätty
Raamattuun jälkeenpäin. Siksi hän ei käy ehtoollisellakaan.
On ikävä asia, jos ihmisiä kielletään lihaa syömästä - sillä siitä ennenpitkää seuraa,
ettei ymmärretä osallisuutta Jeesukseen niin konkreettisesti, että usko voisi toimia.
Lapset parhaiten ymmärtävät hengellisiä asioita. Eräässä lastenlaulussa on sanat:
"Jeesus on makee, varpaista lakeen".
Olen maistanut Jeesusta- Lihalla ravitsemaan
Johannes 6.
51 Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." [Hepr. 10:10]
52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"
53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [6:53-56: Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]
54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 3:24]
57 Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja niin kuin minä saan elämäni Isältä, niin saa minulta elämän se, joka minua syö.
58 Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."
Luukas 22.
17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. - Ehtoollisen "erottamin...
1. Korintt. 11.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Yhteysaterialla syödään Jeesuksen sanojen
mukaan Hänen ruumistaan ja juodaan Hänen vertansa.
Apostoli varottaa, neuvoo tarkoin erottamaan
ehtoollismaljan muista maljoista.
Kehottaa myös erottamaan m u u n Herran
ruumiista.
Eikös ole sitten niin, että ne siinä ollessaan
joivat pöytäviiniäkin ja lihaa. Mutta sitten, kun
tuli juhlallisen yhteysaterian vuoro, oli syytä
ajatella tosissaan, että tämä malja on nyt
Herran veri ja tämä lihanpala on Herran ruumista.
Ei kait erottamisesta olis tarvis puhua, jos ei
olis mitään erotettavaa? Jos pistelee siinä
ehtoollisellakin lihaa suuhunsa ja ruokaviiniä
päälle, ajattelematta, että tämä on nyt pyhää
lihaa ja pyhä malja - - niin on "vikapää".
Onks näin?
- alex-kasi
että suuri taistelu ei ole totuus - mutta Raamattu on.
Suuri taistelu on eräänlainen kommentti totuudesta. Sama asia jos lukee kenen tahansa Raamattua koskevia kirjoituksia - eivät nekään ole totuus - koska vain Raamattu on totuus.
Yleensäkään ei voi sanoa että totuus tulisi koskaan paremmaksi jos/kun sitä kommentoidaan tai siitä kirjoitetaan - vaan päin vastoin.
Kristitylle on vain Raamattu totuus - ja sitä ymmärtävät parhaiten ne jotka lukevat sitä siinä samassa Hengessä missä se on kirjoitettukin. Sekään ei muuta Raamatun totuutta jos sen lukija ei sitä ymmärrä.
Tällä en tietenkään tarkoita, että ei saa kirjoitella omista ajatuksistaan ja vaikka siitäkin että mihin uskoo. Omat kirjoitukset ei kuitenkaan koskaan voi sivuuttaa Raamattua. Ei suuret taistelut tai pienet taistelut.
Minulle Raamattu on totuus se kertoo siitä iankaikkisesta totuudesta mikä on Jumalan ja on aina ollut tulee aina olemaankin. Kun aukaisee Raamatun on edessä Jumalan Sana ja se kertoo ihmiselle mikä on totuus. Miten totuus eletään tai miten käy jos totuudessa ei eletä ja paljon muuta.
Totuus on ja on aina ollut kaikki ja sen kommentoiminen ei sitä paranna.
Esimerkiksi voisi ottaa vaikka sinun ajoittain aika kummalliset kirjoituksesi.
hyvää yötä
alexSelitys tekee sanan eläväksi eli ymmärrys avautuu
sanalle, kun se oikein selitetään. Valitettavasti
monet selittävät sanan tyhjäksi, kuten tuo
petturi, ateisti UnaFortuna.
"Ymmärrätkö myös mitä luet", kysyi profetian
hengessä liikkuva Filippus eräältä - ja alkoi
selittää kirjoituksia. Ja mies kohta ymmärsi,
otti Jeesuksen vastaan.
Avain Raamatun sanan hyödylliseen ymmärtämiseen on se, että etsii sieltä Jeesusta.
Ja Jeesushan elävä Sana - Raamatun Herra ja selitys.
Joh. 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]
2. Piet 3:15-16
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Selitys tekee sanan eläväksi eli ymmärrys avautuu
sanalle, kun se oikein selitetään. Valitettavasti
monet selittävät sanan tyhjäksi, kuten tuo
petturi, ateisti UnaFortuna.
otti Jeesuksen vastaan.
Avain Raamatun sanan hyödylliseen ymmärtämiseen on se, että etsii sieltä Jeesusta.
Ja Jeesushan elävä Sana - Raamatun Herra ja selitys.
Joh. 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]
2. Piet 3:15-16
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.ilman selityksiäkin ja säilyy puhtaanakin jopa paremminkin.
Totta kuitenkin että kun sitä ei lueta samassa Hengessä kuin se on kirjoitettukin niin ei silloin sitä ei ymmärretä.
otti Jeesuksen vastaan.
Niinpä siinä he matkasivat ja toinen oli lukemassa ja toinen selitti sitä - jos ei heti selvinnyt. Ja kaikki ihan ilman internettiä, kursseja, riitoja ja niin edelleen..
Siinä oli ihan varmasti Pyhä Henki selittämässä asiaa molemmille. Siinä luettiin juuri ITSE Sanaa - eikä mitään selitys kirjaa vaan samalla istuimella luettiin Sanaa.
En siis tarkoittanut että jokaisen tulisi olla hiljaa eikä puhua asiasta kun he lukevat Raamattua yhdessä. Toinen varmasti voi toista auttaa jos sitä OIKEASSA HENGESSÄ LUETAAN.
Mutta kun luetaan "selityskirjoja" tai muita kirjoituksia ei niistä enää voikkaa keskustella samoin kuin Raamatusta - koska ne ovat vain jonkun ihmisen kirjoituksina joissa hän kertoo omista uskon kokemuksistaan ja omasta ymmärryksestään Raamatun sanasta. /Jos edes niistä.
Ihmisten tulee lukea Raamattua ja uskoa SEN Sanaan.
Pikku esimerkki:
Alussa Jumala loi taivaan ja maan ... kun on sen lukenut voi esimerkiksi mennä ulos (jos nyt sisällä luki) ja katsella tähtitaivaalle ja miettiä - "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" - siten Raamattu ja todellisuus yhtyvät ja siitä tulee Hengessä uskovalle elämä, mutta "ei uskovalle" siitä tulee vain riidan aihe.. :)
Hyvää yötä
alex alex-kasi kirjoitti:
ilman selityksiäkin ja säilyy puhtaanakin jopa paremminkin.
Totta kuitenkin että kun sitä ei lueta samassa Hengessä kuin se on kirjoitettukin niin ei silloin sitä ei ymmärretä.
otti Jeesuksen vastaan.
Niinpä siinä he matkasivat ja toinen oli lukemassa ja toinen selitti sitä - jos ei heti selvinnyt. Ja kaikki ihan ilman internettiä, kursseja, riitoja ja niin edelleen..
Siinä oli ihan varmasti Pyhä Henki selittämässä asiaa molemmille. Siinä luettiin juuri ITSE Sanaa - eikä mitään selitys kirjaa vaan samalla istuimella luettiin Sanaa.
En siis tarkoittanut että jokaisen tulisi olla hiljaa eikä puhua asiasta kun he lukevat Raamattua yhdessä. Toinen varmasti voi toista auttaa jos sitä OIKEASSA HENGESSÄ LUETAAN.
Mutta kun luetaan "selityskirjoja" tai muita kirjoituksia ei niistä enää voikkaa keskustella samoin kuin Raamatusta - koska ne ovat vain jonkun ihmisen kirjoituksina joissa hän kertoo omista uskon kokemuksistaan ja omasta ymmärryksestään Raamatun sanasta. /Jos edes niistä.
Ihmisten tulee lukea Raamattua ja uskoa SEN Sanaan.
Pikku esimerkki:
Alussa Jumala loi taivaan ja maan ... kun on sen lukenut voi esimerkiksi mennä ulos (jos nyt sisällä luki) ja katsella tähtitaivaalle ja miettiä - "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" - siten Raamattu ja todellisuus yhtyvät ja siitä tulee Hengessä uskovalle elämä, mutta "ei uskovalle" siitä tulee vain riidan aihe.. :)
Hyvää yötä
alex## Kyllä Sana elää - jopa ikuisesti
alex-kasi 31.5.2008 klo 02.10
ilman selityksiäkin ja säilyy puhtaanakin jopa paremminkin. ##
Minua kummastuttaaa, että alex-kasiin näin äkkiä
uudelleen pesiytyi saivare so. vänkäämishenki.
Että sanoistakin pittää ruveta venkoilemaan.
Kyllä sana ilman inttämistäkin ysyy. Ja vaikkei
olisi Raamattujakaanm, vaan sullisesti sanailtaisiin.
Mutta mitäs sana hyödyttää, ellei sitä avata.
Tiedosto ja ohjelma hyödynnetään vasta avattaessa.
Filippus opetti. Sitten häntä ei ollut, vaan oli
samalla toisessa paikassa - selittämässä sanaa.
Ja sana avautui tuon selityksen kautta lukijalle.
Toivoisn Filippuksen ilmestyvän alex-kasillekin.
Ettei hänen tarttis kinastella kuolleen kirjaimen
elämisestä.
Luetun ja kuullun sanan voi olla "kuulemattakin".
Se näet voi olla uskossa sulautumatta.
silloin sitä sanaa ei oikeastaan ole - vielä.
Hepr. 4:2
Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
## Kyllä Sana elää - jopa ikuisesti
alex-kasi 31.5.2008 klo 02.10
ilman selityksiäkin ja säilyy puhtaanakin jopa paremminkin. ##
Minua kummastuttaaa, että alex-kasiin näin äkkiä
uudelleen pesiytyi saivare so. vänkäämishenki.
Että sanoistakin pittää ruveta venkoilemaan.
Kyllä sana ilman inttämistäkin ysyy. Ja vaikkei
olisi Raamattujakaanm, vaan sullisesti sanailtaisiin.
Mutta mitäs sana hyödyttää, ellei sitä avata.
Tiedosto ja ohjelma hyödynnetään vasta avattaessa.
Filippus opetti. Sitten häntä ei ollut, vaan oli
samalla toisessa paikassa - selittämässä sanaa.
Ja sana avautui tuon selityksen kautta lukijalle.
Toivoisn Filippuksen ilmestyvän alex-kasillekin.
Ettei hänen tarttis kinastella kuolleen kirjaimen
elämisestä.
Luetun ja kuullun sanan voi olla "kuulemattakin".
Se näet voi olla uskossa sulautumatta.
silloin sitä sanaa ei oikeastaan ole - vielä.
Hepr. 4:2
Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.Filippus tuskin ilmestyy minulle.
Totuus on Jumalan ja se on Jumalassa. Et taida oikein olla ajatellut asiaa tältä kannalta. Jumala on iankaikkinen elämä ja se elämä on totuudessa. Ei mikään elämä voi olla Jumalassa jos se ei ole samalla totuudellinen.
Raamattu on se kirja joka kuvaa tätä Jumalan totuutta ja niin pian kuin Raamattua eletaan selittämään on riski erittäin suuri että se muuttuu ihmisen totuudeksi.
Kyllä se nyt näin on.
Raamattu riittää...
alex
- Ei Ellenin James nuku!
Sorry! Tulin tähän ketjuun, koska pelkään, että
turhaan Serajan ketjuun laittaisin, on tapana
kadota sen ketjut, jos pahalta näyttää...
Vai nukkuvat kuolleet tiedottomina!
Mutta Ellen kertoi seurustelleensa paljonkin
kuolleen, rakkaan miehensä kanssa.
Ja Jeesus antoi ymmärtää, että kuolleet ymmärtää.
Tulkittakoon miten tahansa, niin väistämättä on
faktaa se, että tieto ja tunteet siellä tuonelassa
toimii. Sielu ei nuku. "Nukkuu" on vain kuvakieltä.
Luuk 16.
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901466- 541023
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että382857- 155843
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55719
- 51668
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622