Siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meille, että Jumala lähetti ainutsyntyisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttaan. 1 Joh 4:9
Uskallatko luottaa siihen Jeesukseen, joka puhuu ja toimii Raamatussa? Häneen, josta Jumala on todistanut herättämällä hänet kuolleista. Oletko menettänyt sydämesi rakkaudesta häneen?
Jeesus, rakkauden ydin
41
1013
Vastaukset
- l-h
Joh. 21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas".
"Herra, sinä tiedät kaikki;-- sydameni pohjamutia myoden.minussa ei asu mitaan hyvaa..
mutta voimasi tulee nakyviin heikkoudessani.- Diana*
.....eikä saa palvella kahta Herraa, koska silloin toinen jää unohduksiin. Tässä nojaillaan Jeesukseen, kun itseasiassa Jumala on ainoa pelastaja/ vapahtaja.
Diana* kirjoitti:
.....eikä saa palvella kahta Herraa, koska silloin toinen jää unohduksiin. Tässä nojaillaan Jeesukseen, kun itseasiassa Jumala on ainoa pelastaja/ vapahtaja.
Nimeä suurin tuntemasi rakkaus.
Mistä tiedät, että Jumala on ylipäänsä puhunut meille?
Onko Jumala mielestäsi numeroiden ja lukumäärien (1,2,3,4,5...) ylä- vai alapuolella?- joka on vajaata
EJKR kirjoitti:
>>sinä tiedät kaikki;-- sydameni pohjamutia myoden
ja epataydellista---
67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
tuossa jotakin ajatustani....kenen tyko-kuka pelastaa-armahtaa...ei kukaan muu kun Han...l-h joka on vajaata kirjoitti:
ja epataydellista---
67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
tuossa jotakin ajatustani....kenen tyko-kuka pelastaa-armahtaa...ei kukaan muu kun Han...l-h"..sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room 5:5
- pietari,
EJKR kirjoitti:
"..sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room 5:5
rakasti Herraansa,kun joutui toteamaan Herrani sina tiedat kaikki...?
pietari, kirjoitti:
rakasti Herraansa,kun joutui toteamaan Herrani sina tiedat kaikki...?
olisi tuskin sanonut noin omassa viisaudessaan. Sanoisin, että häntä ohjasi Totuuden Henki (=Jumalan/Pyhä/Rakkauden Henki).
Eikös ole niin, että kun Jumalan Henki tulee ja valaisee meidät, kärsimme kipua, kun havaitsemme oman lihamme kyvyttömyyden todelliseen rakkauteen?
Eikö tähän kipuun suostuminen osoita, että ihminen suotuu olemaan Jumalan Rakkauden Hengen kuljetettavana ja hallinnassa?- Diana*
EJKR kirjoitti:
Nimeä suurin tuntemasi rakkaus.
Mistä tiedät, että Jumala on ylipäänsä puhunut meille?
Onko Jumala mielestäsi numeroiden ja lukumäärien (1,2,3,4,5...) ylä- vai alapuolella? - sielusi
Diana* kirjoitti:
pelastuksen kanssa--
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
ja tuossa sinulle asioiden tarkeysjarjestys...
ovatko asiasi oikeassa jamassa? Diana* kirjoitti:
Kovin kapea määritelmä. Jos muuta ei olisi, kaikki pitkäaikaiset ihmissuhteet tulisivat mahdottomiksi tai pakkopullaksi.
Mistä TIEDÄT tämän? Voisitko jakaa tietosi toisillekin?- Diana*
sielusi kirjoitti:
pelastuksen kanssa--
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
ja tuossa sinulle asioiden tarkeysjarjestys...
ovatko asiasi oikeassa jamassa?...kirjoituksellasi. Minä en ole puhunut numeroista, ne olivat EJKR:n kysymyksiä, joihin vastasin.
- duidikki
EJKR kirjoitti:
"..sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Room 5:5
monkinon rakkaus on tiputettu meihin duidin jatkeella jonka teki monkku,monkinon setä aurinkovaltakunnassa, jonne pääsemme jos kastaudumme pyhänä hetkenä." Pyhä Kirja, luku 5, kappale 600, alarivi.
- Diana*
EJKR kirjoitti:
Kovin kapea määritelmä. Jos muuta ei olisi, kaikki pitkäaikaiset ihmissuhteet tulisivat mahdottomiksi tai pakkopullaksi.
Mistä TIEDÄT tämän? Voisitko jakaa tietosi toisillekin?....tarkoittaa, joskus on vaikea saada toisen ajatuksista kiinni yhden lauseen perusteella.
Sinä: Diana* kirjoitti:
....tarkoittaa, joskus on vaikea saada toisen ajatuksista kiinni yhden lauseen perusteella.
Sinä:Löytyy näköjään yhteistä maaperää. Käytit kahta Raamatun lainausta.
Pitkä lainauksesi on Jes 58:6-11. Sattumoisin kohta, josta olen säveltänyt laulun. Lyhyt lainauksesi: ”Kilpailkaa toinen toisenne kunnioittamisessa” taas löytyy Room 12:10.
Miehenä voin sanoa, että herkkyys tai sen puute ei ole sukupuoliominaisuus ja että kyky myötäelämiseen, hienojen vivahteiden havaitsemiseen ei osoita, että ihminen tuntee Jumalan.
Se mitä kirjoitat Jumalan havaitsemisesta luonnossa on Jumalan yleistä ilmoitusta, Se on kaikkien havaittavissa ja ihailtavissa. Jotkut panevat sen merkille, toiset eivät. Suurempi kysymys on se, että onko Jumala puhunut meille myös suoraan ja mistä tiedämme, että jokin teksti on oikeasti Jumalalta.
Tässä yksi teksti rakastamisesta:
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.' Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?- Diana*
EJKR kirjoitti:
Löytyy näköjään yhteistä maaperää. Käytit kahta Raamatun lainausta.
Pitkä lainauksesi on Jes 58:6-11. Sattumoisin kohta, josta olen säveltänyt laulun. Lyhyt lainauksesi: ”Kilpailkaa toinen toisenne kunnioittamisessa” taas löytyy Room 12:10.
Miehenä voin sanoa, että herkkyys tai sen puute ei ole sukupuoliominaisuus ja että kyky myötäelämiseen, hienojen vivahteiden havaitsemiseen ei osoita, että ihminen tuntee Jumalan.
Se mitä kirjoitat Jumalan havaitsemisesta luonnossa on Jumalan yleistä ilmoitusta, Se on kaikkien havaittavissa ja ihailtavissa. Jotkut panevat sen merkille, toiset eivät. Suurempi kysymys on se, että onko Jumala puhunut meille myös suoraan ja mistä tiedämme, että jokin teksti on oikeasti Jumalalta.
Tässä yksi teksti rakastamisesta:
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.' Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?...niin paljon kristittyjä vihaa juutalaisia, vaikka he eivät ole edes vihollisia?
Vaikka laki sanookin; vihaa vihollistasi, niin en ole nähnyt tai havainnut juutalaisten vihaavan entisiä vainolaisiaan tai edes minkäänlaista syyttelyä missään.
Lakia ei ollut lupa muunnella, ja niin Daniel kuin Ilmestyskirjakin puhuvat pedosta, joka muutti ajat ja lait.
Kyllä Jeesus muutti lakia, ja Keisari konstantinus Suuri sääti ensimmäisen lain sunnuntain viettämisestä yleisenä lepopäivänä
vuonna 321 jKr. Katolinen kirkko poistatti alkuperäisistä kymmenestä käskystä toisen käskyn
eli Jumalan kuvien tekemisen ja niiden palvomisen kiellon sekä muutti neljättä käskyä eli sapatin käskyä.
Jos tarkoitat, että Jeesuksen oppi oli oikea ja hyvä, niin paljon omituistakin sieltä löytyy.
Lue vaikka aloitukseni " Jeesusko lempeä", siellä niitä on.
Mutta emme ala kiistelemään tästä asiasta.... emmehän?...... koska kivasti yhteistäkin löytyi.
Harmillista kun ei ole nuotteja näissä näppäimissä, voisit lähettää sävellyksesi minulle. Diana* kirjoitti:
...niin paljon kristittyjä vihaa juutalaisia, vaikka he eivät ole edes vihollisia?
Vaikka laki sanookin; vihaa vihollistasi, niin en ole nähnyt tai havainnut juutalaisten vihaavan entisiä vainolaisiaan tai edes minkäänlaista syyttelyä missään.
Lakia ei ollut lupa muunnella, ja niin Daniel kuin Ilmestyskirjakin puhuvat pedosta, joka muutti ajat ja lait.
Kyllä Jeesus muutti lakia, ja Keisari konstantinus Suuri sääti ensimmäisen lain sunnuntain viettämisestä yleisenä lepopäivänä
vuonna 321 jKr. Katolinen kirkko poistatti alkuperäisistä kymmenestä käskystä toisen käskyn
eli Jumalan kuvien tekemisen ja niiden palvomisen kiellon sekä muutti neljättä käskyä eli sapatin käskyä.
Jos tarkoitat, että Jeesuksen oppi oli oikea ja hyvä, niin paljon omituistakin sieltä löytyy.
Mutta emme ala kiistelemään tästä asiasta.... emmehän?...... koska kivasti yhteistäkin löytyi.
Harmillista kun ei ole nuotteja näissä näppäimissä, voisit lähettää sävellyksesi minulle.Minulta ei taida löytyä vastausta noihin maailmalla hengellisyyden/kristillisyyden nimissä tehtyihin asioihin. On se sellainen vyyhti.
Omaa tietäni etsiessäni olen havainnut, että tarkkana saa olla, ettei tule petetyksi. Tästä ohjeesta on ollut elämässäni paljon apua:
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' Matt 7:15-23
Samoin tästä:
Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Gal 5:22
Tekstistäsi olen ymmärtävinäni, että sinäkin arvostat tällaisia asioita. Siinäkin on yhtymäkohta välillämme.- Marx ja perättömät väitteet
Diana* kirjoitti:
...niin paljon kristittyjä vihaa juutalaisia, vaikka he eivät ole edes vihollisia?
Harmillista kun ei ole nuotteja näissä näppäimissä, voisit lähettää sävellyksesi minulle." vihaa vihollistasi " eikä tunneta mitään juutalaista ryhmää jonka omiin kirjoituksiin tuollainen olisi kuulunut.
- Diana*
EJKR kirjoitti:
Minulta ei taida löytyä vastausta noihin maailmalla hengellisyyden/kristillisyyden nimissä tehtyihin asioihin. On se sellainen vyyhti.
Omaa tietäni etsiessäni olen havainnut, että tarkkana saa olla, ettei tule petetyksi. Tästä ohjeesta on ollut elämässäni paljon apua:
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' Matt 7:15-23
Samoin tästä:
Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Gal 5:22
Tekstistäsi olen ymmärtävinäni, että sinäkin arvostat tällaisia asioita. Siinäkin on yhtymäkohta välillämme.Aina kun on kysymys VT:n teksteistä, löytää yhtäläisyyksiä minun kanssani.
sanot: Diana* kirjoitti:
Aina kun on kysymys VT:n teksteistä, löytää yhtäläisyyksiä minun kanssani.
sanot:Väität Jeesusta vääräksi profeetaksi. En väitettäsi usko, mutta en myöskään lähde asiaa ruotimaan, sillä itselleni ei ole tärkeää olla toisia oikeammassa.
Sen sijaan palaan asiaan, johon et ole pyynnöstäni huolimatta ole ottanut kantaa: Mitkä ovat kriteerit, joiden perusteella pidät jotain tekstiä Jumalan sanana? Sinähän nojaat VT:n teksteihin. Voitko osoittaa, miksi ne olisivat Jumalan puhetta? Tähän tyydyttävästi vastattuasi voin yrittää keskustella kanssasi Jeesuksen puheista ja siitä, miksi minä pidän myös niitä Jumalan puheena.Marx ja perättömät väitteet kirjoitti:
" vihaa vihollistasi " eikä tunneta mitään juutalaista ryhmää jonka omiin kirjoituksiin tuollainen olisi kuulunut.
Jeesus ei sanonut: Kirjoitettu on. Hän sanoi: Te olette kuulleet sanotuksi. Hän viittasi siis yleisesti vallalla olevaan käytäntöön, jonka tuon ajan juutalaiset olivat kirjoitusten pohjalta luoneet.
- Marx ja kiukutteleva saarna...
EJKR kirjoitti:
Jeesus ei sanonut: Kirjoitettu on. Hän sanoi: Te olette kuulleet sanotuksi. Hän viittasi siis yleisesti vallalla olevaan käytäntöön, jonka tuon ajan juutalaiset olivat kirjoitusten pohjalta luoneet.
kuulleet" viittaa siihen että joku/jotkut opettivat näin.Mikä oli tämä yleisesti vallalla oleva käytäntö, antaisitko esimerkkejä? Entä minkä kirjoitusten pohjalta oli tähän "yleiseen käytäntöön" päädytty? Oliko yleinen käytäntö esim se että niitä jotka olivat eri mieltä oman ryhmän kanssa nimiteltiin "kyykäärmeiden sikiöiksi" tai ehkä jokin ryhmä oli kehittänyt kirjoitusten vastaisen opin jostain tuonpuoleisesta, jossa muka rangaistaisiin niitä jotka eivät kuuluneet juuri omaan ryhmään?
Marx ja kiukutteleva saarna... kirjoitti:
kuulleet" viittaa siihen että joku/jotkut opettivat näin.Mikä oli tämä yleisesti vallalla oleva käytäntö, antaisitko esimerkkejä? Entä minkä kirjoitusten pohjalta oli tähän "yleiseen käytäntöön" päädytty? Oliko yleinen käytäntö esim se että niitä jotka olivat eri mieltä oman ryhmän kanssa nimiteltiin "kyykäärmeiden sikiöiksi" tai ehkä jokin ryhmä oli kehittänyt kirjoitusten vastaisen opin jostain tuonpuoleisesta, jossa muka rangaistaisiin niitä jotka eivät kuuluneet juuri omaan ryhmään?
minulla ei ole tarpeen vastata.
Totesin vain, ettei Jeesus tuossa lainannut kirjoituksia. Siitä lienemme yksimielisiä?- Marx ja mielipiteet
EJKR kirjoitti:
minulla ei ole tarpeen vastata.
Totesin vain, ettei Jeesus tuossa lainannut kirjoituksia. Siitä lienemme yksimielisiä?kirjoitusten lainaamisesta, mutta emme siitä opettiko Jeesus eri tavalla kuin muut aikansa Palestiinan kyliä ja kaupunkeja kierrelleet opettajat
- poika.tuntureilta
että sitä Jeesukseen personoitunutta Jumalan rakkautta ei tämän päivän kotoisesta kristillisyydestä mistään löydy.
Papit valehtelevat kirkoissaan ja lahkolaiset lahkoissaan, ja siihen se rakkaus sitten jääkin.Arvostelu on helppoa. Tuollaisia totuuksia osaavat laukoa näillä palstoilla yhtä lailla ateistitkin.
Oletko kenties mielestäsi ainoa armoitettu Jumalan rakkauden ääni maailmassa?- poika.tuntureilta
EJKR kirjoitti:
Arvostelu on helppoa. Tuollaisia totuuksia osaavat laukoa näillä palstoilla yhtä lailla ateistitkin.
Oletko kenties mielestäsi ainoa armoitettu Jumalan rakkauden ääni maailmassa?turhaa Jumalan rakkauden etsimistä tästä maasta on opettanut kunnioittamaan elämän realitetteja.
Oi tule, Äiti-Amma, Suomeen opettamaan suomalaisille todellista rakkautta. poika.tuntureilta kirjoitti:
turhaa Jumalan rakkauden etsimistä tästä maasta on opettanut kunnioittamaan elämän realitetteja.
Oi tule, Äiti-Amma, Suomeen opettamaan suomalaisille todellista rakkautta.Mitähän nuo realiteetit ovat?
Oletko siis sitä mieltä, että Äiti-Amma on oikea Jumalan lähettiläs? Häntäkö seuraat?- poika.tuntureilta
EJKR kirjoitti:
Mitähän nuo realiteetit ovat?
Oletko siis sitä mieltä, että Äiti-Amma on oikea Jumalan lähettiläs? Häntäkö seuraat?että 60 vuotta liki jatkuvaa sysimistä, karttamista, tyrkkimistä ja halveksuntaa sekä karkuun juoksemista kaikilta mahdollisilta tahoilta ja ennen kaikkea uskovina esiintyvien.
Kerronpa esimerkin:
Syksyllä 1975 hakeuduin Sodankylässä helluntailaisten piiriin siinä toivossa, että löytäisin osakseni sitä aitoa hyväksymistä ja rakkautta, mitä en mistään muualta ollut löytänyt.
No. Huhtikuula 1976 kävin kasteella ja liityin virallisesti seurakuntaan. Tästä kului pari kuukautta. Olin amattikalastajana Lokan altaalla, jossa asuin suurimman osan ajastani teltassa. Sinä päivänä olin käymässä kirkonkylällä ja kun ajoin Betanian (helluntailaisten rukoushuone) ohi, näin kuinka takapihalla oli saarnaaja ja muutamia muita, joilla näytti lystiä olevan ja tokihan menin uutena jäsenenä tervehtimään veljiäni ja sisariani. Kävi kuitenkin niin, että niin pian kuin autoineni pihalle ajoin, saarnajan vaimo juoksi kauhiassa paniikissa sisälle. Saarnaajan aurinkoa ottanut teini-ikäinen tyttö koppasi vilttinsä ja juoksi äitinsä perässä ja heti perään myös saarnaaja itse. Samoin paikalla ollut vanhimmistoveli koppasi moponsa ja lähti tyyräämään pois.
Eli sanallakaan tervehtimättä tai hyvästelemättä kaikki häipyivät ja jäin yksin istumaan autooni ja arvattavaa on, että tunsin itseni vähintäänkin paiserutoksi. Samalla kiitin Jumalaa, että sain asua Lokan altaalla enkä ole useammin helluntailaisten iloa pilaamassa ja ymmärsin myös, että olin liittynyt väärään seurakuntaan.
Tekisi todellakin mieli päästä kohtaamaan Äiti-Amma nähdäkseni juokseeko hänkin paniikissa karkuun kuten helluntailaiset. poika.tuntureilta kirjoitti:
että 60 vuotta liki jatkuvaa sysimistä, karttamista, tyrkkimistä ja halveksuntaa sekä karkuun juoksemista kaikilta mahdollisilta tahoilta ja ennen kaikkea uskovina esiintyvien.
Kerronpa esimerkin:
Syksyllä 1975 hakeuduin Sodankylässä helluntailaisten piiriin siinä toivossa, että löytäisin osakseni sitä aitoa hyväksymistä ja rakkautta, mitä en mistään muualta ollut löytänyt.
No. Huhtikuula 1976 kävin kasteella ja liityin virallisesti seurakuntaan. Tästä kului pari kuukautta. Olin amattikalastajana Lokan altaalla, jossa asuin suurimman osan ajastani teltassa. Sinä päivänä olin käymässä kirkonkylällä ja kun ajoin Betanian (helluntailaisten rukoushuone) ohi, näin kuinka takapihalla oli saarnaaja ja muutamia muita, joilla näytti lystiä olevan ja tokihan menin uutena jäsenenä tervehtimään veljiäni ja sisariani. Kävi kuitenkin niin, että niin pian kuin autoineni pihalle ajoin, saarnajan vaimo juoksi kauhiassa paniikissa sisälle. Saarnaajan aurinkoa ottanut teini-ikäinen tyttö koppasi vilttinsä ja juoksi äitinsä perässä ja heti perään myös saarnaaja itse. Samoin paikalla ollut vanhimmistoveli koppasi moponsa ja lähti tyyräämään pois.
Eli sanallakaan tervehtimättä tai hyvästelemättä kaikki häipyivät ja jäin yksin istumaan autooni ja arvattavaa on, että tunsin itseni vähintäänkin paiserutoksi. Samalla kiitin Jumalaa, että sain asua Lokan altaalla enkä ole useammin helluntailaisten iloa pilaamassa ja ymmärsin myös, että olin liittynyt väärään seurakuntaan.
Tekisi todellakin mieli päästä kohtaamaan Äiti-Amma nähdäkseni juokseeko hänkin paniikissa karkuun kuten helluntailaiset.Osanottoni. Kaipa olisin itsekin noin kokenut, jos olisin yhtä sinisilmäisesti uskonut, että jokainen kristityksi tunnustautuva rakastaa lähimmäistään.
Tätä ohjetta noudattaen olen itse välttynyt suurilta hengellisiltä pettymyksiltä: Matt 7:15-23
Näin toimien yhteyksiä kieltämättä löytyy aika vähän....
Toisaalta: Eihän Herra kehota meitä etsimään ihmisiä, jotte he rakastaisivat meitä, vaan Hän kehottaa meitä rakastamaan ihmisiä riippumatta siitä, ovatko he sen arvoisia.- poika.tuntureilta
EJKR kirjoitti:
Osanottoni. Kaipa olisin itsekin noin kokenut, jos olisin yhtä sinisilmäisesti uskonut, että jokainen kristityksi tunnustautuva rakastaa lähimmäistään.
Tätä ohjetta noudattaen olen itse välttynyt suurilta hengellisiltä pettymyksiltä: Matt 7:15-23
Näin toimien yhteyksiä kieltämättä löytyy aika vähän....
Toisaalta: Eihän Herra kehota meitä etsimään ihmisiä, jotte he rakastaisivat meitä, vaan Hän kehottaa meitä rakastamaan ihmisiä riippumatta siitä, ovatko he sen arvoisia. - Trubaduuri
Luovu jo vihamielisistä ajatuksistasi sekä myös toimistasi sinä lahkolainen... ja ala edes jotenkin ja jollakin tasolla rakastamaan! Voit myös jättää nuo valheesi sikseen, koska nekin tuovat vain ilmi sitä vihaa joka sinua jäytää ja sisintäsi alati kalvaa.
- kun yhtäkkiä
poika.tuntureilta kirjoitti:
että 60 vuotta liki jatkuvaa sysimistä, karttamista, tyrkkimistä ja halveksuntaa sekä karkuun juoksemista kaikilta mahdollisilta tahoilta ja ennen kaikkea uskovina esiintyvien.
Kerronpa esimerkin:
Tekisi todellakin mieli päästä kohtaamaan Äiti-Amma nähdäkseni juokseeko hänkin paniikissa karkuun kuten helluntailaiset.ilmoittamatta etukäteen ilmestyit heidän kotipihalleen.
Kyllä minäkin olisin "paniikissa"rynnännyt sisälle viltti kaunalossa jos joku vieras olisi ilmestynyt viereeni loikoillessani puolialastomana omalla pihallani.
Hei haloo , kai hellareillakin on vapaa-aika ja kotirauha.
Katse omaan peiliisi. - poika.tuntureilta
kun yhtäkkiä kirjoitti:
ilmoittamatta etukäteen ilmestyit heidän kotipihalleen.
Kyllä minäkin olisin "paniikissa"rynnännyt sisälle viltti kaunalossa jos joku vieras olisi ilmestynyt viereeni loikoillessani puolialastomana omalla pihallani.
Hei haloo , kai hellareillakin on vapaa-aika ja kotirauha.
Katse omaan peiliisi.höpiset.
- --niinpä
höpiset.
"Nova-konsernin aluejohtaja Erkki Pursiainen on tuomittu hovioikeudessa törkeästä väärennyksestä ja törkeästä petoksesta kymmenen vuotta sitten.
- On yhteensattumaa, että näin monta tuomittua liikemiestä on samassa yhtiössä töissä, Pursiainen sanoo.
Todellisuudessa osa miehistä on osallistunut Merisalon liiketoimiin aiemminkin. Miehiä yhdistää talousrikollisuuden lisäksi myös toiminta kristillisissä piireissä. Nova Group Oy jopa kustantaa kristillisen Radio Dein Ihmisen tie -ohjelmaa.
Merisalo, Hakala ja Pursiainen ovat olleet taustavaikuttajia helluntaiseurakunnissa. Diplomi-insinööri, pastori Auranen on työskennellyt evankelisluterilaisen kirkon pappina Kouvolassa."
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/05/652791 - poika.tuntureilta
--niinpä kirjoitti:
"Nova-konsernin aluejohtaja Erkki Pursiainen on tuomittu hovioikeudessa törkeästä väärennyksestä ja törkeästä petoksesta kymmenen vuotta sitten.
- On yhteensattumaa, että näin monta tuomittua liikemiestä on samassa yhtiössä töissä, Pursiainen sanoo.
Todellisuudessa osa miehistä on osallistunut Merisalon liiketoimiin aiemminkin. Miehiä yhdistää talousrikollisuuden lisäksi myös toiminta kristillisissä piireissä. Nova Group Oy jopa kustantaa kristillisen Radio Dein Ihmisen tie -ohjelmaa.
Merisalo, Hakala ja Pursiainen ovat olleet taustavaikuttajia helluntaiseurakunnissa. Diplomi-insinööri, pastori Auranen on työskennellyt evankelisluterilaisen kirkon pappina Kouvolassa."
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/05/652791kotoinen kristillisyys kaikessa koruttomuudessaan.
Rahan mahti on sokaissut niin kirkollisten kuin vapaitten suuntienkin oikeustajun ja ymmärryksen ja niinpä todellista oikeuden Jumalaa nykyisen kristillisyyden keskeltä on turha edes etsiä.
Yksi esimerki tästä on sekin, kun eräs kaveri erehtyi takaamaan helluntaisarnaajan asuntolainaa ja joutui maksumieheksi. Eli todellista nuhdesaarnaa ja uskonpuhdistusta tarvitaan kaikilla suunnilla ja etenkin rötösherroille ja kelvottomile ministereille on muistutettava myös iankaikkisuusvastuusta, jota eivät voi mihinkään paeta vaikka täällä ajassa lieroilisivatkin.
Sääliksi kävi pääministeri Vanhasta TV:n uutisissa eilen illalla. - Lehtoa
kotoinen kristillisyys kaikessa koruttomuudessaan.
Rahan mahti on sokaissut niin kirkollisten kuin vapaitten suuntienkin oikeustajun ja ymmärryksen ja niinpä todellista oikeuden Jumalaa nykyisen kristillisyyden keskeltä on turha edes etsiä.
Yksi esimerki tästä on sekin, kun eräs kaveri erehtyi takaamaan helluntaisarnaajan asuntolainaa ja joutui maksumieheksi. Eli todellista nuhdesaarnaa ja uskonpuhdistusta tarvitaan kaikilla suunnilla ja etenkin rötösherroille ja kelvottomile ministereille on muistutettava myös iankaikkisuusvastuusta, jota eivät voi mihinkään paeta vaikka täällä ajassa lieroilisivatkin.
Sääliksi kävi pääministeri Vanhasta TV:n uutisissa eilen illalla.http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/
Kovan tuomion sai! - tuo
kotoinen kristillisyys kaikessa koruttomuudessaan.
Sääliksi kävi pääministeri Vanhasta TV:n uutisissa eilen illalla.http://www.halla-aho.com/scripta/muutama_taky_illmanin_mikalle.html
Siinä on fiksu mies.
Illmanin Mika = valtakunnansyyttäjä.
- pekko aikamiespoika
Miksi hän antaa kohta sinulle syövän?
- kohta????
3- vai 33 vuotta... aika 'haljusti' sanottu,ja voipi
tuo sama sairaus kajahtaa sinuunkin?
- Jumalan pieni köyhä
"...Oletko menettänyt sydämesi rakkaudesta häneen?"
- Väittäisin rakkautemme Jumalaan olevan laskettavissa oheisen kaavan perusteella:
X = Y
jossa
X = Rakkautemme Jumalaa kohtaan
Y = Jumalalta saamamme rakkaus
Y määräytyy ennen X:ää, joten X on seurausta Y:n saamasta arvosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 586101
- 615532
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1154169- 543832
- 143775
- 323199
- 632951
- 592826
- 682558
- 471940