Kun katsoo nykyään perävaunuja liikkeissä.
Niin tuntuu että ne on tarkoitettu kertakäyttöön.
Kyllä ovat huonosti tehtyjä.
Perävaunujen kestävyys.
10
6790
Vastaukset
- Samalla asialla taas
Tällä palstalla tuntuu jotakuta kovasti närästävän se, että perävaunuja valmistetaan tehtaissa. Ei perävaunu ero mistään muusta tuotteesta, ei se ole mitenkään pyhä kapine.
Niitä tehdään itse, ja helvetin huonoja, ja hyviä, ja niitä tehdään tehtaissa, vähemmän hyviä ja tosi laatukamaa.
Monella tehdasvalmisteisella kärryllä on kahden vuoden takuu.
Tässä vain pätee se vanha sanonta, että jos halua oikein halvan ja hyvän, niin pitää ostaa kaksi kärryä: se halpa ja se hyvä.- HINNAT LASKEE.
Takuu on sivuseikka.
Mutta kyllä tehtaiden tekemät kärryt ovat melko lailla huonuntuneet,koska kilpailu kovene ja valmistaja ja piirimyyijät kilpailevat keskenään.
HÖLMÖJEN HOMMAA.
- mut mäkin vastaan!
Tavallinen kärrinostaja on semmonen, että kun sille näyttä laadukkaan tehdastekosen kärrin ja sanoo hinnan, ni se rupeaa kiljumaan että siellä ja siellä on monta sataa halvempia kärryjä, ootko hullu kun kuvittelet et mä maksaisin tommosen hinnan, vedä käteen...
Rumasti sanottu mutta suoraan elävästä elämästä.
Sitäpaitti osa porukasta haluaakin mahollisimman halvan kärrin, kun ei sen tarttekaan kestää ku se yks kesä siinä omakotityömaalla, tai sitte sillä viedään kaks kertaa vuodessa roskia kaatopaikalle.
Kyllä siä liikkeisä voi kattella hyvin tehtyjä ja kalliita kärri. Niitä on vaikka kuinka.- se on...
"Sitäpaitti osa porukasta haluaakin mahollisimman halvan kärrin, kun ei sen tarttekaan kestää ku se yks kesä siinä omakotityömaalla, tai sitte sillä viedään kaks kertaa vuodessa roskia kaatopaikalle."
Noin siihen halvan kärryn ostoon varmaan usein suhtaudutaan, mutta siitä huolimatta ne tuppaavat vielä talon valmistumisen jälkeen kestämään sitä roskakuormien kuskaamista ja muuta satunnaista käyttöä kymmeniä vuosia. Enkä oikein ymmärrä sitäkään, miksi jarruton pikkukärry pitäisi mitoittaa 1,5 - 2 tonnin kuormille kun suurella osalla suomalaisista auton kytkentämässä jarruttomalle peräkärrylle on 500kg:n luokkaa. Eiköhän nuo kaikki tehdaskärryt kanna kunnialla sen kuorman, mikä kärryn rekisteriotteen mukaan niille sallitaan...
- Halpaa ja kallista....!!!!
Yritys, jossa teen duunia, ei myy lainkaan halpoja eikä huonoja kärryjä.
Hintahaitarikin on sitten sellainen 1200 - 9000 euroa.
Kuten ensimmäinen vastaaja totesi, halpaa ja hyvää hyvin harvoin saa muuta kuin ostamalla molemmat.
Meiltä myydyt halvimmatkin ovat kestäneet aina vähintään, siis vähintään, viisi vuotta kovimmassakin mahdollisessa käytössä, ja nuo kalliimmat kestävät kymmeniä vuosia ankaraa jokapäiväistä käyttöä.
Olen minä nähnyt itse tehtyjä pyydyksiä, jotka eivät taatusti kestä puolta vuotta. Yksi kaverini halusi välttämättä tehdä itse kestävän jarruttoman perävaunun, ja tosi kestävä siitä tulikin. Omamassa 460 kg, kantavuus maksimi kytkentämassalla 330 kg. Mutta kun kaverin auton kytkentämassa onkin 600 kg niin laillista kantavuutta on 180 kiloa.
Vähän voi olla yliammuttua kestävyyden hakua jos tarvitaan 420 kg rautaa 180 kg kuormalle. Mutta jokainen tekee omat valintansa, ja mikäs sen oikeampaa toimintaa! - Soon varma asia
Kyllä tehdasvalmistein kärri kestää kauemmin kuin tehdasvalmisteiset kengät. Tasan varma juttu! En mää niin paljoo kävele. laiska kun oon, mutta ei suomalaiset tehdasvalmisteiset kengät kestä puolta vuotta.
Että aika hyvin jos kärri kestää vuodenkin?- kovenee, laatu
huononee,eikö se ole päinvastoin??kuluttajat sen määrää mitä tehdään,jos ostetaan aina se halvin, se ei aina ole kestävin.itselläni 20v vanha kärry joka on kestänyt hyvin ja vedetty on tuhansia kilometrejä.JA saman saan nyt myydessä kuin silloin ostaessa,KIITOS EURON.
- myyyjä
Liikkeessäni (nimeä en sano) on myytävänä tehdastekoisia kärryjä (merkkiä en sano). Niissä ei ole runkoa, peltilaidat vain jotka kantavat runkona. Sitten niissä ei ole jousia, on vääntävarsiakselisto, ei iskunvaimentimia. Perävalojen vesitiiviyttä ei ole vaikka ne ovat aivan alimpana perässä. Hintakin on matala joten asiakas useimmiten tuijottaa hintaa, ei laatua. Ostaa kun saa halvalla paskaa. Ei se minun vikani ole. Myyn vaikka tuhkatkin pesästä. Raha ratkaisee.
- Toinen myyjä
Minä myyn mielelläni laatua. Esittelen asiakkaalle eri vaihtoehdot - halppis sopii joillekin oikein hyvin, sillä halppiskaan ei ole kertakäyttökamaa. Tavallisen omakotiasukkaan roskien vientiin muutaman kerran vuodessa halppis riittä ainakin kymmeneksi vuodeksi.
Ahkerampaan käyttöön ja ammattikäyttäjille tarjoan aivan muita malleja. Yleisesti ottaen en jarrutonta kärryä ammattikäyttöön edes suosittele.
Myyjällä on vastuu. Se joka myy asiakkaalle kärryn, joka ei varmasti asiakkaalle sovellu, on kauppuri, ei myyjä. - mitä "laatu" on...
Toinen myyjä kirjoitti:
Minä myyn mielelläni laatua. Esittelen asiakkaalle eri vaihtoehdot - halppis sopii joillekin oikein hyvin, sillä halppiskaan ei ole kertakäyttökamaa. Tavallisen omakotiasukkaan roskien vientiin muutaman kerran vuodessa halppis riittä ainakin kymmeneksi vuodeksi.
Ahkerampaan käyttöön ja ammattikäyttäjille tarjoan aivan muita malleja. Yleisesti ottaen en jarrutonta kärryä ammattikäyttöön edes suosittele.
Myyjällä on vastuu. Se joka myy asiakkaalle kärryn, joka ei varmasti asiakkaalle sovellu, on kauppuri, ei myyjä.Jos on kuumasinkitty runko, tukeva pohjalevy, itselleen tarpeellinen määrä sidontalenkkejä (sisä- ja ulkopuolella), niin mikä erottaa "halpismallin" "laatumallista". Mikä on konkreettinen, havaittava ero, josta kannattaa maksaa lisää?
Itse ostin v. 1989 silloisen "halpiksen" eli Carry 6. Kuumasinkitty, kumivääntöjousitus. 19 vuoden jatkuvan käytön jälkeen ei ole ruostetta, sähköjohdot olen kerran uusinut (n. 15 vuotiaana). Oikean pyörän laakeri petti 10 v ikäisenä ja vasemman nyt 19 vuotiaana. Kuitenkin navat ja laakerit ovat täsmälleen samat kuin mitä edelleenkin kaikissa uusissa myydään eli osat löytyy helposti ja halvalla. (halpikset ja laatuvaunut käyttävät samoja napoja ja laakereita?)
Ajattelin laittaa tuon vanhan kuitenkin myyntiin (kunhan vaihdan ensin laakerin) ja ostaa tilalle uuden. En siksi ettei tuo enää olisi OK, vaan siksi että tarvitsen isomman ja kuomullisen.
Kokemuksen perusteella en näe mitään syytä maksaa jotain "laatulisää", vaan varmaan päädyn uuden isomman vaunun osalta "halpikseen" jolla mennee taas seuraavat 20 v ....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524367S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1114189Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu414090Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko663947- 853374
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta673269IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1523241Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �171592- 451531
Jos sulla ei olis ollut tunteita
Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?1291130