Miksi olet neitsyt?

ei neitsyt

Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?
Odotatko sitä oikeaa?
Pelkäätkö suoritusta?
Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?
Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?

27

4738

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikamiesi 24

      En välttämättä odota, en luultavimmin koskaan edes mee naimisiin. Ei mun psyyke sovi sellaseen hommaan.

      Ei kai sitä suoritusta tarvi pelätä jos kumppani on yhtä kokematon.

      Aivan sama jollekki hikiselle seksille, ei merkitse mulle oikeestaan mitään.

      Yhenillanhuorailu on ihan kyrvästä, kaikkia paskaa damagea siitä vain seurais.

    • .,.,-,-,.,-,-

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?

      osasyynä on ihan se, että vaikka teininä jo kovasti neitsyydestäni halusin päästä eroon 'ku kaikki muutkin' niin tosipaikan tullen 'jänistin'. en halunnutkaan alkaa naida niiden poikien kanssa jotka itse olivat enemmän kuin innoissaan.
      mutta eipä niitä poikia nyt ole ollutkaan kun kolme..
      muutoin ei nyt vaan ole osunut kohdalle tilannetta..en ole koskaan ollut kovinkaan seurustelevaa tyyppiä ja viime vuosina en ole seurustellut kenenkään kanssa

      sitä vähän olen silloin tällöin miettinyt, että miksi minunlaiseni perusnätti ja tosiaan sosiaalinen ja positiivinen tyttö on edelleen vain neitsyt..

      nyt olen 19

      Odotatko sitä oikeaa?

      no neitsyyden menettämiseen en odota juuri sitä oikeaa, mutta en silti ole silläkään meiningillä, että kelle vaan annan joka haluaa

      Pelkäätkö suoritusta?

      uskoisin pelkääväni. tai no minulla tyttönä ei niin pahasti suoritettavaa olisikaan, mutta silti koko härpäkkä pelottaa

      Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?

      eipä se varmasti paljoa muuttaisi, mihin elämäni siitä nyt muuttuisikaan..
      se pieni asia muuttuisi etten liian usein sen jälkeen miettisi, että miksi juuri minä olen yhä vain neitsyt.

      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?

      en vastusta. mutta mukavempi se tietty olisi harrastaa seksiä ekaa kertaa tuntemansa ja pitämänsä kumppanin kanssa

    • poikamiesi24

      olla kiinnostunu naimisesta, ku en ruukaa olla naisten kans muutenkaan.

      Ei tulis mieleenkään mennä ihan tuosta vaan kehittelemään jotain seurustelusuhdetta, saati sitte vielä että naimisiin menisin. Kun ei pyöri tuola naisten ilmoilla liiaksi, siis on vaan kotona töissä, niin eipä kasva houkutus liiaksi. Miksi kiusata itseään, koska himo voi syntyä sellasellekin tyypille, joka pelkää naisen läsnäoloa. Emmä jaksa sellasta. Ei avioliitto oo mua varten

    • Sinkkutyttönen 20v

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?

      Neitsyt olen, koska totta puhuakseni en pysty harrastamaan seksiä vielä (henkilökohtaisista lääketieteellisistä syistä), kunnes saan asian hoidettua. Henkisesti olisin jo valmis ja haluaisi seurustelu ja seksi kumppanin. Ikäni oli siis 20 vuotta.

      • ;;;;;

        aikalailla samallainen tilanne kun toisella vastaajalla! ikaa kyllakin vain 18!


    • vaikee sanoo

      Jos sitä vanhaa "immenkalvosääntöä" katsoo, en ole enää neitsyt. Mutta en kyllä sanoisi olleeni vielä yhdynnässä, siis kunnolla. Nimittäin kyse oli siitä, että kerkisi mennä siten pariksi sekunniksi että tunsin perkeleenmoista kipua, mutta koska kipu oli niin suurta huusinkin miehen samantien lopettamaan.

      Joten en sanoisi ainakaan harrastaneeni (penatraatio)seksiä. Mutta koska tämä on aika hyvin synonyymina sille että on samalla neitsyt, niin ajattelen kuitenkin yhä oikeastaan olevani neitsyt. Kalvon tyyppi sai puhkaistua, mistä osoituksena tolkuton 4 pvän vuoto, mutta tosiaan, kävi vain siinä alussa parin sekunnin ajan, joten yhdynnäksi en kyllä sitä laske. Enkä varsinaiseksi neitsyydenmenetykseksi, kalvoneitsyyden vain.

      Ensin sorruin pariin yhden illan juttuun, nyt niiden huonoista kokemuksista viisastuneena odotan sitä "oikeaa" tai sanotaan ennemmin oikeanlaista seurustelukumppania mulle, ja niitähän voi olla moniakin vaihtoehtoja. En oikeen jaksa uskoa yhteen ainoaan oikeaan.

      Nyt pelkään kyllä huomattuani miten tuo toinen yhden illan juttuni sattui niin perkuleesti (eka ei kai sitten käynyt sisällä ollenkaan, kun kaikki kipukin säästyi vasta tokan tyypin kohdalle). Mutta täytyy kai luottaa siihen, että se oikea vakituinen partneri...

      Ei kai muuttaisi konkreettisesti elämää mitenkään. Olisin vain lähinnä oppinut uuden taidon.

      Yhden illan jutut kai sopivat joillekin, heitä en siitä moiti, kunhan arvostavat kumppaniaan eivätkä hauku huoraksi heti saman tien (tasa-arvoa tähän asiaan, ei se niin mene että mies vain saa ja nainen antaa, naisetkin nauttivat!). Itse tosiaan opin kantapään kautta rajusti, että ne vain kylmettävät mua ja satuttavatkin jos niitä liikoja jälkeenpäin miettii. Kadun mielettömän paljon tuota toista tapaustani, jossa se kalvo puhkesi

      • Anonyymi

        Monenlaista itsepetoksellista verbaaliakrobatiaa ihmiset tuntuvat yrittävän harjoittaa jotta voisivat saada tehdyn selitetyksi tekemättömäksi.


    • Sivusta seurannut

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?
      * 22, en ole koskaan kohdannut tyyppiä josta olisin välittänyt sen verran että olisin halunnut sitä. Haluan kuitenkin rakastaa kyseistä miestä, sillä siitähän siinä pitäisi olla kyse.

      Odotatko sitä oikeaa?
      * En pidä termistä "se oikea", aivan kuin maailmassa olisi näitä vain yksi joka sitten valkoisella ratsullaan karauttaa pihaan ja vie linnaansa. Haluaisin löytää henkilön, jota voin ihailla ja rakastaa ja joka luonnollisesti tuntisi samoin minua kohtaan. En tiedä, onko se koskaan mahdollista.

      Pelkäätkö suoritusta?
      * En juurikaan, lähinnä sitä että kyseinen tyyppi on väärä. Sopivan kohdalla siinä ei pitäisi olla mitään pelättävää.

      Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?
      * Ei niin mitenkään. Korkeintaan muiden asennetta minua kohtaan, valitettavasti.

      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?
      * Mielestäni tämä menee koko ajatusta vastaan, seksi on rakkauden osoitus/sen jakamista toisen ihmisen kanssa, ja yhden illan tuttu tuskin on kovin rakas. Ehkä eri asia on, jos henkilö haluaa olla noin intiimissä kanssakäymisessä juuri kyseisen henkilön kanssa, vaikka onkin vasta tutustunut, entä jos henkilö vain haluaa päästä "neitsyydestään eroon". Tosin silloinhan se ei todennäköisesti olisi yhden illan juttu.

    • ...

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?

      Pitkään ajattelin, että asiat menevät omalla painollaan ja löydän jonkun, mutta samalla olen viettänyt liikaa aikaa sisällä, eikä kukaan tule kotoa hakemaan. Rakkaussuhteeni netissä tuntemaani ihmiseen ei siirtynyt tosielämään. Ikää 28.

      Odotatko sitä oikeaa?

      En. korkeintaan sellaista ihmistä, josta voisin pitää.

      Pelkäätkö suoritusta?

      Pelkäisin ehkä häpeää. Tai että mitä mies minusta ajattelee (jos suhde olisi vasta aluillaan tms)

      Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?

      Tuntisin, että olen sivuuttanut sellaisen vaiheen, jossa olen ollut jumissa aivan liian kauan.

      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?

      Ihan ok joillekin.

    • Joku vaa

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen?
      -Olen ollut aina vähän ujo enkä ole viihtynyt muiden seurassa. Ekoille treffeille uskaltauduin vasta vuosi sitten ja tässä on tullut tavattua useampiakin miehiä mutten ole ollut kiinnostunut yhdestäkään. Musta on kyllä oltu kiinnostuneita

      Odotatko sitä oikeaa?
      -En odota.En usko siihen

      Pelkäätkö suoritusta?
      -En ole miettinyt

      Mitä sen menettäminen muuttaisi elämässä?
      -Ei kai mitään

      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhdenillanjutussa?
      -Sopii varmaan joillekkin muttei mulle

      • Joku vaa

        Ikä unohtui eli oon 26


    • wirginman

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?
      - Koska asun kunnassa, jossa ei mielestäni ole tarpeeksi kiinnostavia naisia. Ja olen tässä lähiaikoina vasta tajunnut, että naisia saa vain liikkumalla baareissa/ulkona jne. Kukaan ei tule hakemaan kotoa tai vastaavasta paikasta. Ikää on 18.
      Odotatko sitä oikeaa?
      - En usko, että on olemassa vain yksi oikea. Kyllä niitä sopivia naisia löytyy paljon enemmänkin. Sattuisi nyt sellainen vaan tulemaan vastaan :)
      Pelkäätkö suoritusta?
      - En. Eiköhän se onnistu kun niin pitkälle pääsee. Jos ei onnistu niin ei siinäkään sinänsä ole mitään hävettävää. Kunhan ei vahinkoja satu (ei kondomia).
      Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?
      - Tulisi varmaan parempi fiilis siltä kannalta, etten ole enää se "ainut neitsyt". Tosin uskon, että yllättävän monet kavereistani ovat vielä neitsyitä.
      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?
      - Mikäs siinä, jos molemmat suostuvat seksiin ilman vastarintaa. Tosin kyllä se seksi on varmasti parempaa kunnon seurustelusuhteessa.

      • taapero, napero, teini..

        Rupesin miettimään, kuinka nuorena ihmiset alkavat määrittämään itseään neitsyeksi. Eikö tälle määrittämiselle voisi laittaa jotain ikärajaa, vaikka kaksikymmentä. Kohta 12-vuotiaatkin elävät neitsyinä ja pohtivat millon pitäisi siitä eroon päästä.


    • minä vain

      1. Olen neitsyt koska en ole vielä löytänyt sellaista miestä joka hyväksyisi kokemattomuuteni.
      Olen 26 vuotias.
      2. Jollain tavalla kyllä odotan sitä oikeaa.
      3. Pelkään.
      4. En tiedä muuttaisiko se elämääni, mutta koska haluan menettää neitsyyteni seurustelusuhteessa ja miehelle jota rakasta ja joka rakastaa mua, niin kyllähän se silloin elämääni muuttaisi, koska silloin minulla olisi joku.
      5. Mua ei yhdenillanjutut kiinnosta enkä halua menettää neitsyyttäni sellaisessa.

    • ...valitettavasti

      Miksi olen?
      Ehkä ujon ja herrasmies -tyylinin takia. En osaa edetä baari-illoissa edes suutelutasolle. Puhun vain
      ja vastaan, ehkä vähän kättä kädelle tai lantiolle, that's it. Olen siis 18 vuotta oleva miehen alku

      Oikea?
      Joskus nuoremapana oli pääperiaate että teen sen ensimmäisen kerran sen oikean kanssa, nyt on asiat toisin. En odota oikeata.

      Pelkäänkö?
      Tottakai, uskoisin että jokainen minun ikäiseni pelkäisi ekaa kertaa suorituksen kannalta.

      Muutos?
      Ehkä ei painaisi se ainainen vitutus siitä että saa tyytyä käteen.

      Yhden illanjutut?
      Minusta ne ovat okei, jos molemmat osapuolet haluavat sitä. Itse en harrasta niitä syystä(kts. kysymys 1. vastaus)

    • tyttönen minäkin

      Miksi olet neitsyt ja minkäikäinen sellainen?
      Olen siis 17-vuotias tyttö. Syitä neitsyyteen on tosi monia. Päällimmäisenä varmaan ihan se etten pysty luottamaan ihmisiin, tai ainakin se ottaa aikansa. Ja luottamus on mulle ehdottomasti yksi tärkeimmistä asioista seurustelusuhteessa ja tiedän kokemuksesta että ilman kunnon suhdetta en pysty seksiin. Lisäksi tietysti se, että olen mielestäni tosi nuori enkä ole oikeastaan missään vaiheessa edes erityisemmin pitänyt neitsyyttäni asiana, josta olisi päästävä eroon. Uskon ja toivon että mulla on elämää edessä vielä pitkästi eikä kaikkea tarvitse oppia ja tietää nuoruudessa.

      Odotatko sitä oikeaa?
      Yhdyn nyt monen aikaisemman vastaajan vastaukseen: en usko siihen yhteen oikeaan. Uskon vakaasti siihen, että on ihmisiä, joiden kanssa synkkaa ja joihin tutustuttuaan ja kokemuksia jaettuaan voi rakastua ja voi saada rakkautta. Ja rakkautta on oltava ennen seksiä. Ihan ehdottomasti.

      Pelkäätkö suoritusta?
      No nyt pelkään. Pelkään kipua ja sitä että ahdistun. Näin kävi edellisessä suhteessa, kun yritimme poikaystäväni kanssa seksiä. Ei luottamusta, ei tarpeeksi suurta ja pitävää rakkautta, sain paniikkikohtauksen. Uskon kuitenkin että hyvässä, terveellisessä ja molemmat huomioonottavassa parisuhteessa seksiä ei tarvitse pelätä. Jos tuntuu pahalta, voi keskeyttää menettämättä kasvojaan ja tietäen ettei se toinen osapuoli ota nokkiinsa tai etsi jotain toista kenen kanssa homma luistaa. Eli ei tarvitse pelätä tuottavansa pettymystä. Kukaan ei ole seppä syntyessään.

      Miten sen menettäminen muuttaisi elämääsi?
      No tuskinpa itse se neitsyyden menettäminen muuttaisi. Lähinnä se parisuhde on se mikä muuttaisi elämää. Ja tietysti toivottavasti parempaan suuntaan. Seksin näen lähinnä rakkauden osoituksena, kun se tapahtuu tasapainoisessa parisuhteessa.

      Mitä mieltä olet neitsyyden menetyksestä yhden illanjutussa?
      Itse en siihen pystyisi enkä haluaisikaan. Muiden asiat eivät sinänsä mulle kuulu, mutta en usko että se hirveän monen kohdalla on kannattavaa. En tuomitse, jokainen taplaa tyylillään ja niin kauan kun on molemmille osapuolille selvää että kyseessä on yhden illan juttu, niin kaikki ok.

    • Nimimerkittä

      Silloin "nuorena" olin kai vähän ns. kehityksestä jäljessä hormonaalisesti, eli kypsyin hitaammin kuin muut. Seksuaaliset halut heräsivät vasta tuossa parinkympin tietämillä.

      Joka tapauksessa, en ole kertaakaan ollut yhdynnässä, johtuen jostakin täysin ylitsepääsemättömästä seksuaalisesta pelkotilasta. Muunlaista seksiä olen kyllä yrittänyt harrastaa, mutta jossain kohtaa on tullut aina se stoppi vastaan, kun en vain kykene jatkamaan, voisi olla ehkä verrattavissa pakokauhuun. En tiedä mistä tämä juontaa juurensa, ehkä huonosta itsetunnosta?

      Tästä syystä johtuen/seurauksena on kuitenkin mm. se että en voi (koskaan?) seurustella tms. En varsinaisesti odota ketään "Sitä Oikeaa" koska olen itse Se Väärä. Toisaalta välillä minuun iskee olo, että olen jo liian vanhakin, eli jos tuo tulee joskus ajankohtaiseksi, niin aion salata että kyseessä olisi ensimmäinen kertani. Mitä kyllä epäilen että vastaan tulee, koska se pelko puskee esille aina.

      Ja olen siis 27 vuotias nainen.

      • anonyymi

        Minä aion myös haluaisin salata mahdolliselta tulevalta seksikumppaniltani kokemattomuuteni. Mutta tuntuu, että sen kyllä jostain huomaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän pelkään, että en osaa tehdä mitään seurusteluun liittyviä asioita oikein. Enhän ole edes koskaan seurustellut. Osaanko olla luonnollinen, vai jännitänkö koko suhdetta ylettömästi. Kun ajattelee, nämä ongelmathan kuuluvat teineille, ei enää minun ikäisilleni. Ajatuksissani pyörii, mitäköhän miehet ajattelevat. Olenko joku friikki. En, mieleni tekisi huutaa, että olen ihan tavallinen nainen, mutta miksi teitä ei kiinnosta. Yritin aikoinani lähestyä muutamaa miestä baareissa, mutta olin kuin ilmaa. Nyt viettelen enemmän vain rauhallisia koti-iltoja töiden jälkeen ja tapailen kavereita. Niin ja ikäni oli jo muutaman vuoden kolmenkymmenen huonommalla puolella.


      • Nimimerkittä
        anonyymi kirjoitti:

        Minä aion myös haluaisin salata mahdolliselta tulevalta seksikumppaniltani kokemattomuuteni. Mutta tuntuu, että sen kyllä jostain huomaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän pelkään, että en osaa tehdä mitään seurusteluun liittyviä asioita oikein. Enhän ole edes koskaan seurustellut. Osaanko olla luonnollinen, vai jännitänkö koko suhdetta ylettömästi. Kun ajattelee, nämä ongelmathan kuuluvat teineille, ei enää minun ikäisilleni. Ajatuksissani pyörii, mitäköhän miehet ajattelevat. Olenko joku friikki. En, mieleni tekisi huutaa, että olen ihan tavallinen nainen, mutta miksi teitä ei kiinnosta. Yritin aikoinani lähestyä muutamaa miestä baareissa, mutta olin kuin ilmaa. Nyt viettelen enemmän vain rauhallisia koti-iltoja töiden jälkeen ja tapailen kavereita. Niin ja ikäni oli jo muutaman vuoden kolmenkymmenen huonommalla puolella.

        Omalla tavallaan "lohduttavaa" että en olekaan ainut, joka ns. vastentahtoisesti on vielä tässä iässä kokematon. Ja sitä suurempi peikko tuo asia on, kun nykymaailmassa tuputetaan seksiä ja seksin merkitystä joka tuutista. Ja normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi - mutta mitä kun siihen ei pysty? Ei siis ansaitse sitä parisuhdettakaan, ymmärrän että en voi vaatia toiselta tuota jos vika on omassa päässäni. Välillä tulee kyllä hyvinkin surullinen olo, että joudun olemaan yksin vain sen takia että en pysty harrastamaan seksiä.


    • vanhapiika

      Olen 30-vuotias nainen ja neitsyt. En ole koskaan edes seurustellut. En ole todellakaan nirso, haluaisin kyllä kumppanin, mutta ei vaan ole koskaan tapahtunut mitään. Olen käynyt viihteellä ystävieni kanssa ja muutenkin olen sosiaalinen. Ystäväni ovat löytäneet kumppaneita, mutta minä olen paikalla se, joka jää ulkopuoliseksi. Minun kauttani on haluttu tutustua kavereihini.

      Mitä pitempään on elänyt ilman seksuaalista kontaktia, sitä hankalammaksi tulee ajatus koskaan sitä harrastaa. Lapsena minua kiusattiin koulussa ja se jätti tietysti pysyvät arvet suhtautumiseeni ulkonäkööni, vaikkakin nykyään pidän itseäni ihan tavallisen näköisenä.

      Yhden illan suhteetkin olisivat ihan ok. En tässä iässä edes odota sitä oikeaa, jonkinlainen mukava ja huomaava mies kelpaisi. Kyllä sitä jo alkaa tuntea olevansa vain puolikas nainen. Aikaisemmin pohdin asiaa useasti, mutta viime vuosina olen jotenkin jättänyt asian taka-alalle ja opiskellut sekä siirtynyt työelämään.

    • joku

      Voiko yksinkertaisempaa syytä olla. Kukaan ei vaan huoli. Ja vähän monimutkaisempaa, kun pitää itseään rumana, muutkin pitävät.

    • Anonyymi

      Olen 16v teini tyttö. Olen neitsyt, haluaisin menettää oman neitsyyten ihan kelle tahansa vaikka 56vuotialle. Mutta kukaan ei halua mua panna. Ois kiva kokeilla miltä se seksi tuntuu. En oroda sitä oikeaa. Vaan olen kiimainen enkä halua olla neitsyt 20 saakka koska silloin haluisin omalla panno taidollaan esitellä miehille ja flirtailla niille.

      • Anonyymi

        Hei 16v tyttö. Oon mukava ja huomaavainen huumorintajuinen mies. Miten suhun sais yhteyttä?


      • Anonyymi

        Moi! Ite oon 16v poika haluaisin kans kokeilla panna vaikutat ihanalta haluan sinua rajusti


    • Anonyymi

      Oon ruma ja pienimunanen ja ikää jo ihan liikaa

    • Anonyymi

      Kun ei himoa! Musta sais vain pihtarinarisijan. Sais nyrkkikyllikillä pärjäillä päosin!

    • Anonyymi

      Se on seksihalujen puute. Tietää riesaa aviolitossa aviomiehelle! Jos himoja,niin festareilla jono painanut teltassa jo 12v.

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe