Hinta nykyään, kumpi kannattais ottaa ?
Saab 9-3 1.8T bensa tai 1.9 TiD diesel sama
17
6565
Vastaukset
- ota joku muu merkki
Saabin romut kannattaa unohtaa jo kättelyssä, nitiseviä ja kolisevia romuja jo uutena, vaihdossa et parin vuoden kuluttua saa mitään, osta vaikka citikka, sekin pitää arvonsa paremmin.
- Anonyymi
Vitut noilla citikan sähkö vikasilla romuilla ei oikeesti tee yhtään mitään, citikoitten arvo laskee paljon nopeammin ku saabin,
- röhköreino
Dieselissä on parempi suorituskyky ja pienempi kulutus kuin bensassa ja taitaa jälleenmyyntiarvokin olla korkeampi, oma valintani olisi diesel.
Tosin ihan oikea oma valintani on juurikin uusi c5 citroen, lähinnä mukavuuden ja hiljaisuuden takia, kilometrejä tulee yli 70 tkm vuodessa.- SAAB 9-3
"Dieselissä on parempi suorituskyky" - In your dreams.
Diesel sopii työkoneisiin ja sähköntuotantoon, mutta auton moottorina se on kyseenalainen suuren melunsa ja heikon suorituskyvyn takia. Esimerkiksi SAAB:n tapauksessa kiihtyvyys on eri kymmenluvulla kuin bensiinimoottorisessa. - 3. vaihde sisään
SAAB 9-3 kirjoitti:
"Dieselissä on parempi suorituskyky" - In your dreams.
Diesel sopii työkoneisiin ja sähköntuotantoon, mutta auton moottorina se on kyseenalainen suuren melunsa ja heikon suorituskyvyn takia. Esimerkiksi SAAB:n tapauksessa kiihtyvyys on eri kymmenluvulla kuin bensiinimoottorisessa.Bensavehkeellä lyöt 3. sisään ja vedätät punarajaan asti, niin pirteä 2-litrainen vaparikin hakkaa siinä monet dieselit. Miten sitten 2-litrainen turbo? Myös 0-100km/h samantehoinen bensavehje lyö armotta dieselit kuten myös käytännön sitkeydessä.
- bensa parempi ?
3. vaihde sisään kirjoitti:
Bensavehkeellä lyöt 3. sisään ja vedätät punarajaan asti, niin pirteä 2-litrainen vaparikin hakkaa siinä monet dieselit. Miten sitten 2-litrainen turbo? Myös 0-100km/h samantehoinen bensavehje lyö armotta dieselit kuten myös käytännön sitkeydessä.
Varsinki automaatilla diesel hakkaa bensat mennen tullen ... ja myös käytännössä on näin ! Jotka ovat eri mieltä perustelkoon kantansa !
- 3. kehiin
bensa parempi ? kirjoitti:
Varsinki automaatilla diesel hakkaa bensat mennen tullen ... ja myös käytännössä on näin ! Jotka ovat eri mieltä perustelkoon kantansa !
Perustelu on siinä, että 2 litraisella bensalla, oli vapari tai turbo, riittää käytännön ajossa 3 vaihdetta etenemiseen. Kun auto on liikkeessä vaihteilla 3,4,5 pärjää joka tilanteessa. Lähdössä ehkä 1,2,5 tai ellei ole kiire niin vaikka suoraan 1,4.
Dieselissä automaatti onkin aivan pakkovalinta jos on paljon sekalaista ajoa ja vaihtoehtona tyypillinen 6v manuaali. Käytännön sitkeydestä kertoo se, että reippaaseen etenemiseen pitää todellakin olla se oikea vaihde pesässä. En tiedä, kertooko se käytännöstä vai joustavuudesta vai mistä. Nyt tarkoitan siis saman teholuokan n. 150hv dieseliä.
Nämä uusimmat tuplaturbo-viritykset ovat joustavampia mutta niin on ko. bensakoneissakin potkua vähintään saman verran. - kylläkään ole
3. kehiin kirjoitti:
Perustelu on siinä, että 2 litraisella bensalla, oli vapari tai turbo, riittää käytännön ajossa 3 vaihdetta etenemiseen. Kun auto on liikkeessä vaihteilla 3,4,5 pärjää joka tilanteessa. Lähdössä ehkä 1,2,5 tai ellei ole kiire niin vaikka suoraan 1,4.
Dieselissä automaatti onkin aivan pakkovalinta jos on paljon sekalaista ajoa ja vaihtoehtona tyypillinen 6v manuaali. Käytännön sitkeydestä kertoo se, että reippaaseen etenemiseen pitää todellakin olla se oikea vaihde pesässä. En tiedä, kertooko se käytännöstä vai joustavuudesta vai mistä. Nyt tarkoitan siis saman teholuokan n. 150hv dieseliä.
Nämä uusimmat tuplaturbo-viritykset ovat joustavampia mutta niin on ko. bensakoneissakin potkua vähintään saman verran.asian laita jos tarkkoja ollaan. Kakkosta tarvitaan kaupunkiliikenteessä esim kadunkulmissa ja
kakkoselta viitoselle ei onnistu kuin maantiellä alamäissä, muuten murisee aika ikävästi.
Mutta totta toinen puoli eli dieselissä pitää olla automaatti, muuten saa koko ajan etsiä uutta pykälää.
Eli aika kalliiksi se diesel tulee kun löpökin kohta maksaa selvästi enemmän kuin bensa, pitää olla automaatti ja vielä dieselin verot päälle. - 3. sisään
kylläkään ole kirjoitti:
asian laita jos tarkkoja ollaan. Kakkosta tarvitaan kaupunkiliikenteessä esim kadunkulmissa ja
kakkoselta viitoselle ei onnistu kuin maantiellä alamäissä, muuten murisee aika ikävästi.
Mutta totta toinen puoli eli dieselissä pitää olla automaatti, muuten saa koko ajan etsiä uutta pykälää.
Eli aika kalliiksi se diesel tulee kun löpökin kohta maksaa selvästi enemmän kuin bensa, pitää olla automaatti ja vielä dieselin verot päälle.En tiedä mihin kokemuksesi vertaat mutta ainakin koeajamani autot kuten Accord 2.0 ja Legacy 2.5 taipuvat kevyesti kadunkulmassa 3. vaihteella ja 5. vaihteen voit heittää sisään kun mittarivauhtia on reilut 40km/h.
Nykyisissä Saabeissa on turhan pitkät välitykset mutta vanhat 9-tonnarit olivat myös vääntäviä vaikka 2.3 -koneella.
Koeajamani 1.9/2.0TDI:t vaativat melkein järjestään sen 80-90km/h vauhtia ennenkuin menevät suurimmalla vaihteella pienenkään vastamäen ylös ilman jyrinöitä. Tämä taas on suomalaisessa tiestössä rasittavaa kun maassa ei suoria tienpätkiä liikaa ole. - Jyrgen Saabas
bensa parempi ? kirjoitti:
Varsinki automaatilla diesel hakkaa bensat mennen tullen ... ja myös käytännössä on näin ! Jotka ovat eri mieltä perustelkoon kantansa !
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_S/techspecs.shtml
Kannattanee tutustua tuolta bensa/diesel-koneisten Saabien väliseen suorituskykyyn, esmes 150 hv diesel vie 150 hv bensaa kuin litran mittaa... - *gasolina*
Jyrgen Saabas kirjoitti:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_S/techspecs.shtml
Kannattanee tutustua tuolta bensa/diesel-koneisten Saabien väliseen suorituskykyyn, esmes 150 hv diesel vie 150 hv bensaa kuin litran mittaa...Jos vaivautuisit lukemaan koko viestiketjun, et tulisi tänne riehumaan diesel-silmälasit päässäsi.
edes 150hv vs 150hv vertailuun osoittamastasi tiedostosta ei löydy riittävää taustadataa - kiihtyvyyskin sama. "kuin litran mittaa..."??? - Jyrgen taas
*gasolina* kirjoitti:
Jos vaivautuisit lukemaan koko viestiketjun, et tulisi tänne riehumaan diesel-silmälasit päässäsi.
edes 150hv vs 150hv vertailuun osoittamastasi tiedostosta ei löydy riittävää taustadataa - kiihtyvyyskin sama. "kuin litran mittaa..."???Bensa 1.8t 150 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 10,0 s, 80-120 km/h V-vaihteella 15,0 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
10,5/6,0/7,7
---------------------------------------------
Diesel 120 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 9,4 S, 80-120 km/h V-vaihteella 12,5 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
7,2/4,4/5,4
---------------------------------------------
On tuossa ihan eroakin, tosin jos et niitä huomaa niin suosittelen optikolla käyntiä... Tosin 0-100 km/h teinilippis-liikennevalo kiihdytyksessä bensa on tosiaan nopeampi, arvo jolla ei ole käytännön merkitystä normaaleissa liikennetilanteissa.
150 hv diesel kyykyttääkin sitten jo isotkin bensaturbot...
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 7,6 s, 80-120 km/h V-vaihteella 9,5 s.
--------------------------------------
2,0T 210 hv bensa:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella M6 10,5 s., 80-120 km/h V-vaihteella M6 10,5 s.
----------------------------------------
Kulutuserot ovatkin sitten jo todella kovat, diesel menee aika pienellä bensaan verrattuna.
Ei minulla mitään Saabin bensaturboja vastaan ole, tänään viimeksi oli alla ´08 9-3 1.8t automaatti ss mutta aika laiskahan se on, valitettavasti. Oman 9-3:sen tilasin 150 hv dieselinä Vector business varusteisena, on hieno auto kaiken kaikkiaan, tosin bensapuolelta pitäisi valita 210 hv tai sitten Aero, vaan kun kilometrejä tulee 70 tkm vuodessa niin eipä pahemmin kannata. - 900s
Jyrgen taas kirjoitti:
Bensa 1.8t 150 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 10,0 s, 80-120 km/h V-vaihteella 15,0 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
10,5/6,0/7,7
---------------------------------------------
Diesel 120 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 9,4 S, 80-120 km/h V-vaihteella 12,5 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
7,2/4,4/5,4
---------------------------------------------
On tuossa ihan eroakin, tosin jos et niitä huomaa niin suosittelen optikolla käyntiä... Tosin 0-100 km/h teinilippis-liikennevalo kiihdytyksessä bensa on tosiaan nopeampi, arvo jolla ei ole käytännön merkitystä normaaleissa liikennetilanteissa.
150 hv diesel kyykyttääkin sitten jo isotkin bensaturbot...
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 7,6 s, 80-120 km/h V-vaihteella 9,5 s.
--------------------------------------
2,0T 210 hv bensa:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella M6 10,5 s., 80-120 km/h V-vaihteella M6 10,5 s.
----------------------------------------
Kulutuserot ovatkin sitten jo todella kovat, diesel menee aika pienellä bensaan verrattuna.
Ei minulla mitään Saabin bensaturboja vastaan ole, tänään viimeksi oli alla ´08 9-3 1.8t automaatti ss mutta aika laiskahan se on, valitettavasti. Oman 9-3:sen tilasin 150 hv dieselinä Vector business varusteisena, on hieno auto kaiken kaikkiaan, tosin bensapuolelta pitäisi valita 210 hv tai sitten Aero, vaan kun kilometrejä tulee 70 tkm vuodessa niin eipä pahemmin kannata.Mielenkiintoista tietoa. Vaihtanen tämän vanhan 900s:n seuraavaksi vaikka tohon 2.2 9-3 dieseliin. Halvimpien hinta alkaa olla jo minunkin tilipussilleni sopivaa. Lienee hyvä maantiekulkija, varmaan kaupungissakin ihan mukava?
- *gasolina*
Jyrgen taas kirjoitti:
Bensa 1.8t 150 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 10,0 s, 80-120 km/h V-vaihteella 15,0 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
10,5/6,0/7,7
---------------------------------------------
Diesel 120 hv:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 9,4 S, 80-120 km/h V-vaihteella 12,5 s.
Polttoaineenkulutus l/100 km*
7,2/4,4/5,4
---------------------------------------------
On tuossa ihan eroakin, tosin jos et niitä huomaa niin suosittelen optikolla käyntiä... Tosin 0-100 km/h teinilippis-liikennevalo kiihdytyksessä bensa on tosiaan nopeampi, arvo jolla ei ole käytännön merkitystä normaaleissa liikennetilanteissa.
150 hv diesel kyykyttääkin sitten jo isotkin bensaturbot...
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella 7,6 s, 80-120 km/h V-vaihteella 9,5 s.
--------------------------------------
2,0T 210 hv bensa:
Ohituskiihtyvyys, käsivalintainen vaihteisto
60-100 km/h IV-vaihteella M6 10,5 s., 80-120 km/h V-vaihteella M6 10,5 s.
----------------------------------------
Kulutuserot ovatkin sitten jo todella kovat, diesel menee aika pienellä bensaan verrattuna.
Ei minulla mitään Saabin bensaturboja vastaan ole, tänään viimeksi oli alla ´08 9-3 1.8t automaatti ss mutta aika laiskahan se on, valitettavasti. Oman 9-3:sen tilasin 150 hv dieselinä Vector business varusteisena, on hieno auto kaiken kaikkiaan, tosin bensapuolelta pitäisi valita 210 hv tai sitten Aero, vaan kun kilometrejä tulee 70 tkm vuodessa niin eipä pahemmin kannata.Ei ole lukihäiriötä, mutta sinulla on näköjään luetun ymmärtämisessä ja soveltamisessa suuria puutteita.
Mun bensa-autossa on muitakin vaihteita kuin IV ja V. Vaihdekepillä valitaan kulloiseenkin tilanteeseen sopiva vaihde. Onko tosiaan niin että sinun mielestä bensa-autolla ei saisi käyttää ohitukseen kuin yhtä vaihdetta ja se pitää auton ostohetkellä valita etukäteen? 1.8t hakkaa mennen tullen tuollaiset fiatin rihveliturpot.
Suosittelen lukemaan esim. uusimman Huulilasi-lehden jutun ohittamisesta. - 120hv TDI nopeampi kuin 150...
*gasolina* kirjoitti:
Ei ole lukihäiriötä, mutta sinulla on näköjään luetun ymmärtämisessä ja soveltamisessa suuria puutteita.
Mun bensa-autossa on muitakin vaihteita kuin IV ja V. Vaihdekepillä valitaan kulloiseenkin tilanteeseen sopiva vaihde. Onko tosiaan niin että sinun mielestä bensa-autolla ei saisi käyttää ohitukseen kuin yhtä vaihdetta ja se pitää auton ostohetkellä valita etukäteen? 1.8t hakkaa mennen tullen tuollaiset fiatin rihveliturpot.
Suosittelen lukemaan esim. uusimman Huulilasi-lehden jutun ohittamisesta.Uudet Saabit kärsivät pitkistä välityksistä, joka tekee sen, että suurilla vaihteilla diesel voi tietyssä tilanteessa olla hitusen nopeampi. Diesel on paremmin vääntöaluulla jos huippu tulee jo 2000:ssa.
Mitä suorituskykyyn tulee niin ei kai kukaan väitä, että 1.9/120hv diesel pesisi 150hv bensaturbon. Ainakin nämä Fiat Bravon T-JET, Golf TSI ja Peugeotin 1.6 bensaturbo liikkuvat kyllä aivan eri malliin kuin reilut sataheppaiset dieselt. Lisäksi ovat käytännössä huomattavan joustavia voimanlähteitä etenkin tuo volkkarin tuplaturbo.
- aero2.0t
Osta ennemmin halvemmalla vähän ajettu 04 tai 05 2.0T aero. Noitahan saa jo alta kolmenkymmenen kiloeuron nettiautosta. 03-mallia kannattaa välttää.
- älä osta
Aeroja saa alta 20k€ nettiautosta, jos joku haluaa rahansa hukata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882