uusi heimo

käännytettävä!

Uutisissa kerrottiin uuden alkuasukasheimon löytymisestä Amazonasin viidakoista (http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Brasiliasta löytyi uusi intiaaniheimo/1135236780224). Kuitenkin uutisjutuista sai sen kuvan, että nämä villi-ihmiset pyritään jättämään rauhaan. Mitäs sanotte uskonveljet ja -sisaret, eikö jokaisen kunnollisen kristityn tulisi pyrkiä käännyttämään tällaiset villit ja saada heidät tuntemaan Jeesuksen rakkaus. Ties millä pirullisilla pakanauskoilla aivopesevät heimolaisensa. Mielestäni lapset tulisi ainakin pelastaa sielunviholliselta. Vieläkö maailmasta löytyy oikeita Jeesuksen seuraajia?

28

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähetyssaarnaajat

      ovat tulleet syödyiksi. Ei pidä puhua kevyesti "käännyttämisestä".

    • Hanna

      Meille on jälleen uusi rukoushaaste viedä evankeliumi, sanoma Jeesusen sovitustyöstä, myös tälle heimolle. Vielä on 6500 - 7000 heimoa ja kansanryhmää ilman evankeliumia. (pieniä satoja ja suurempia miljoonia käsittäviä etnisiä ryhmiä sisältyy tähän lukuun).Terästäydytään rukoilemaan ja lähettämääm evankeliumua myös näille ihmisille. Jonkun kutsumuksena voi olla myös henkilökohtaisesti lähteä kentälle.

      • hyvä jos

        lähetyssaarnaajat joutuisivat "pataan", etteivät he enää enempää veisi primitiivisiä harhauskojaan heimoille, jotka elävät onnellisena ilman "uskovaisten väliintuloa"!
        Olen kasvanut uskovaisten keskuudessa ja tiedän, mitä puhun!!! Ei primitiivisiä oppeja alkuasukkaile! He ovat paljon onnellisempia nykyisessä elämässään, uskovaiset toisivat pelkästään taikauskoisine käsityksineen kaikkea pahaa ja sekaannusta tällekin uudelle heimolle tuputuksineen!

        Miten vielä tällä vuosituhannella sallitaan uskovaisten painostus uhkailuineen. Taivas ja helvetti eivät ole lainkaan sellaisia, kuten uskovaiset kuvittelevat! Turhaa peloittelua ja painostusta, joka naamioidaan "hyviksi teoiksi" toisen ihmisen alistamiseksi omaan tahtoon!
        Vihaan uskovaisia hölmöilyineen! Olen kokenut helvettiä aivan liikaa omassa elämässäni uskovaisten toimesta!!! Älykäs ihminen ei koskaan ole uskovainen! Vain mielenhäiriöistä kärsivät hakeutuvat uskonnon pariin. Ja tämä on fakta!


      • Hanna
        hyvä jos kirjoitti:

        lähetyssaarnaajat joutuisivat "pataan", etteivät he enää enempää veisi primitiivisiä harhauskojaan heimoille, jotka elävät onnellisena ilman "uskovaisten väliintuloa"!
        Olen kasvanut uskovaisten keskuudessa ja tiedän, mitä puhun!!! Ei primitiivisiä oppeja alkuasukkaile! He ovat paljon onnellisempia nykyisessä elämässään, uskovaiset toisivat pelkästään taikauskoisine käsityksineen kaikkea pahaa ja sekaannusta tällekin uudelle heimolle tuputuksineen!

        Miten vielä tällä vuosituhannella sallitaan uskovaisten painostus uhkailuineen. Taivas ja helvetti eivät ole lainkaan sellaisia, kuten uskovaiset kuvittelevat! Turhaa peloittelua ja painostusta, joka naamioidaan "hyviksi teoiksi" toisen ihmisen alistamiseksi omaan tahtoon!
        Vihaan uskovaisia hölmöilyineen! Olen kokenut helvettiä aivan liikaa omassa elämässäni uskovaisten toimesta!!! Älykäs ihminen ei koskaan ole uskovainen! Vain mielenhäiriöistä kärsivät hakeutuvat uskonnon pariin. Ja tämä on fakta!

        Uskon että sinulla on paha olla. Onkohan lähipiirisi henkilöt todella uskossa, vai vain lakihenkisiä uskonnollisia tai uskossaan jotenkin väärin kasvaneita. Toinen mahdollisuus on, että jotenkin itse pakenet kieltämällä omantuntosi ääntä ja torjut asiat protestoimalla. Evankeliumia pitää saarnata, mutta ketään ei saa pakottaa uskoon, jos niin - tuloksena on aivopesty tai vain käännynnäinen, ei todella Pyhästä Hengestä syntynyt Jumalan lapsi.


      • ollenkaan
        Hanna kirjoitti:

        Uskon että sinulla on paha olla. Onkohan lähipiirisi henkilöt todella uskossa, vai vain lakihenkisiä uskonnollisia tai uskossaan jotenkin väärin kasvaneita. Toinen mahdollisuus on, että jotenkin itse pakenet kieltämällä omantuntosi ääntä ja torjut asiat protestoimalla. Evankeliumia pitää saarnata, mutta ketään ei saa pakottaa uskoon, jos niin - tuloksena on aivopesty tai vain käännynnäinen, ei todella Pyhästä Hengestä syntynyt Jumalan lapsi.

        paha olla! Ymmärtäessäni, mitä harhaoppia ja aivopesua uskovaiset käyttävät, käsittämättä asiaa itsekkään, elämäni muuttui paljon paremmaksi! Mikään sisäinen ääni ei vaivaa minua, eikä minua koskaan saada mukaan uskovaisten primitiiviseen harhaan, sillä olen kyllä nähnyt, mitä uskovaisuus on! Koskaan en usko uskovaisten pyyteettömään hyvyyteen, sillä sellaista ei ole olemassakaan!

        Ehdottamasi mahdollinen "torjuminen" jumalan äänen kutsumisesta kohdallani, johon ymmärtääkseni viittasit, ei pidä paikkaansa. Sitä ääntähän minulle on yritetty tuputtaa alistamisen muodossa vaikka kuinka kauan. Moinen alistamisen yritys ei onnistu koskaan kohdallani!
        Edelleen vihaan uskovaisia, tai paremminkin heidän hyviksi naamioituja tekojaan! OLEN NÄHNYT LÄHELTÄ USKONTOJEN KAMMOTTAVAN TYPERYYDEN!


      • Hanna
        ollenkaan kirjoitti:

        paha olla! Ymmärtäessäni, mitä harhaoppia ja aivopesua uskovaiset käyttävät, käsittämättä asiaa itsekkään, elämäni muuttui paljon paremmaksi! Mikään sisäinen ääni ei vaivaa minua, eikä minua koskaan saada mukaan uskovaisten primitiiviseen harhaan, sillä olen kyllä nähnyt, mitä uskovaisuus on! Koskaan en usko uskovaisten pyyteettömään hyvyyteen, sillä sellaista ei ole olemassakaan!

        Ehdottamasi mahdollinen "torjuminen" jumalan äänen kutsumisesta kohdallani, johon ymmärtääkseni viittasit, ei pidä paikkaansa. Sitä ääntähän minulle on yritetty tuputtaa alistamisen muodossa vaikka kuinka kauan. Moinen alistamisen yritys ei onnistu koskaan kohdallani!
        Edelleen vihaan uskovaisia, tai paremminkin heidän hyviksi naamioituja tekojaan! OLEN NÄHNYT LÄHELTÄ USKONTOJEN KAMMOTTAVAN TYPERYYDEN!

        Jeesuksen aikana ei kaikki haluneet seurata Mestaria, opetuslapset ihmettelivät tätä. Silloin Jeesus sanoi omille opetuslapsillensa "haluatteko tekin mennä pois?"Pietari vastasi, että kenen tykö me menisimme, sinulla Herra on iankaikkisen elämän sanat. Kun olet tehnyt valintasi olla uskomatta, saat olla vapaasti uskomatta.Olet kuullut evankeliumin ja torjut sen, voit vapaasti tehdä sen.


      • niin minakin!
        Hanna kirjoitti:

        Uskon että sinulla on paha olla. Onkohan lähipiirisi henkilöt todella uskossa, vai vain lakihenkisiä uskonnollisia tai uskossaan jotenkin väärin kasvaneita. Toinen mahdollisuus on, että jotenkin itse pakenet kieltämällä omantuntosi ääntä ja torjut asiat protestoimalla. Evankeliumia pitää saarnata, mutta ketään ei saa pakottaa uskoon, jos niin - tuloksena on aivopesty tai vain käännynnäinen, ei todella Pyhästä Hengestä syntynyt Jumalan lapsi.

        valitettavasti olen eri mielta kanssasi, vaikka Jeesus on minunkin opettajani!

        Amazonin villien elama on paljon sisvistyneempaa
        kuin mkeidan kirjanoppineiden!

        Ja he haluavat pitaa sisvistyksensa erillaa meikaalaisten aasteesta!

        =mita voimme heille opettaa?-laaketiedetta?

        =tauteja vain veisimme sinne!

        Kun he astuvat majastaan ulos, he ovat astuneet supermarkettiin ja apteekkiin.

        Kolareita viidakossa sattuu aniharvoin.


      • NÄÄNNYTTÄJÄ
        Hanna kirjoitti:

        Jeesuksen aikana ei kaikki haluneet seurata Mestaria, opetuslapset ihmettelivät tätä. Silloin Jeesus sanoi omille opetuslapsillensa "haluatteko tekin mennä pois?"Pietari vastasi, että kenen tykö me menisimme, sinulla Herra on iankaikkisen elämän sanat. Kun olet tehnyt valintasi olla uskomatta, saat olla vapaasti uskomatta.Olet kuullut evankeliumin ja torjut sen, voit vapaasti tehdä sen.

        PUHUX PIETARI SUOMEA??? NOILLA SANOILLAKO JUST???


    • Aritta

      Uskonnoilla on saatu niin paljon pahaa aikaiseksi että olisi hyvä jos edes yksi luonnonkansa saisi pitää oman uskonsa ja elintapansa.

      Sitäpaitsi muiden ihmisten bakteerit ja virukset voivat tappaa koko heimon sukupuuttoon.

      • Luonnonkansalainen

        Mihinkohan idealistiseen kasitykseen ajatus 'luonnonkansojen' vallitsevan uskon ja elintavan hyvyydesta perustuu ?

        Minut on sattumoisin otettu jaseneksi eraaseen viidakkokansaan jotka ovat jo kristittyja. Heille kristinuskoa ja lahetystyon seurauksena on elamanlaatu parantunut, heille on ulotettu terveydenhoitoa ja koulutusta. Vanhaan uskontoon kuuluneet raa-at ja vakivaltaiset perinteet on hylatty. Naihin perinteisiin on kuulunut mm. ihmisuhreja. Edelleen elaa black magic usko, mutta sen uskon jaavan taakse koulutustason nousun myota ja olettaen etta kristinusko sailyy yhteisossa vahvana.

        Mutta on totta etta kansalla ja kansan yksiloilla tulisi olla mahdollisimman suuri oma vapaus ja vaikutusvalta omaan tulevaisuuteensa vaikuttavissa asioissa. Aito lahetystyo kasittaakseni lahtee naista lahtokohdista ja pyrkii edistamaan kansan etua ja oloja positiivisen tyon ja esimerkin kautta.


      • Aritta
        Luonnonkansalainen kirjoitti:

        Mihinkohan idealistiseen kasitykseen ajatus 'luonnonkansojen' vallitsevan uskon ja elintavan hyvyydesta perustuu ?

        Minut on sattumoisin otettu jaseneksi eraaseen viidakkokansaan jotka ovat jo kristittyja. Heille kristinuskoa ja lahetystyon seurauksena on elamanlaatu parantunut, heille on ulotettu terveydenhoitoa ja koulutusta. Vanhaan uskontoon kuuluneet raa-at ja vakivaltaiset perinteet on hylatty. Naihin perinteisiin on kuulunut mm. ihmisuhreja. Edelleen elaa black magic usko, mutta sen uskon jaavan taakse koulutustason nousun myota ja olettaen etta kristinusko sailyy yhteisossa vahvana.

        Mutta on totta etta kansalla ja kansan yksiloilla tulisi olla mahdollisimman suuri oma vapaus ja vaikutusvalta omaan tulevaisuuteensa vaikuttavissa asioissa. Aito lahetystyo kasittaakseni lahtee naista lahtokohdista ja pyrkii edistamaan kansan etua ja oloja positiivisen tyon ja esimerkin kautta.

        on aina väärin.


    • Hanna

      Pyhä Henki voi vaikuttaa että joku heidän kulttuuriaan ja kieltään lähellä oleva kristitty henkilö saa kutsun lähteä tekemään työtä heidän pariin. Huolesi on jo vaikutusta Jumalan toiminnasta asian eteenpäin viemiseksi. Rukoilen myös itse heimon puolesta.

      • Aritta

        että heidät tosiaankin jätettäisiin rauhaan.


      • Provo Gator

        Arrogannti, typerä puupää! Toivottavasti sinunlaisesi ääliö tajuaa pysyä kotinurkissaan ja korkeintaan käydä kaatuilemassa herätysjuhlissa... Mikä teitä hihhuleita vaivaa?


      • he tulevat suomeen sankoin ...

        olemem heidan silmissaan pakanoiota, Kufaareja njotka saa tappaa ja raiskata milloin huvittaa!'
        ja he ovat kaannyttaneet jo virkamieheme ja papistommekn!

        vahemkistovaltuuitettumme juoksee vetelat housuissa heidan juoksupoikanaaan...


    • Luonnonlapsi

      Tämä on vitsi, eikö niin? Jos ei ole, niin häpeä! Ainutlaatuiset kulttuurit kuolevat kun ihmisille aletaan tuputtaa jotain toista elintapaa. Nämä ihmiset ovat niitä harvoja kansoja, jotka saavat elää ihmiselle luonnollisella ja perinteisellä tavalla, meidän asiamme ei missään tapauksessa ole mennä sörkkimään heidän elämäänsä millään vanhojen kamelikuskien tarinoilla.

      Sellaisesta seuraa kulttuurin ja terveyden tuho. Heidän vastustuskykynsä tuskin kestää länsimaisten pöpöjä. Heistä tulee hämmentyneitä juoppoja jotka pakotetaan pukeutumaan meikäläisten vaatteisiin. Ei, ei, ei! Ristiretkeläisyys on varma tapa ryöstellä, tappaa, tuhota ja yhdenmukaistaa. Se pitäisi kieltää lailla.

      Ettekö ajattele yhtään???

    • mä_vaan_

      Lähemääkin löytyy joukko joka on paljon vaarallisempi länsimalle ja erityisesti kristityille.


      Islam: Mitä lännen tulee tietää (jos linkki ei tomi laita Youtube hakuun "Mitä lännen tulee tietää" niin video suomiteksteillä löytynee helposti)
      http://www.youtube.com/watch?v=sbLfpqBx2TU&feature=PlayList&p=3C7052B7ADA587B6&index=0&playnext=1

      Ihan hyvä pätkä katsoa jo yleissivistyksen vuoksi mitä Islam on ja miksi Osama Bin Laden valitsi WTC iskuun juuri tuon päivämäärän eli 11.9

      • Libanon

        Esim. Kristillisessä Libanonissa on enää 20% väestöstä kristittyjä ja Hamas on aktiivisilla toimillaan tuonut Islamin tilalle ( ajanut kristityt muuttamaan pois maasta) ja odotettavissa onkin kohta lähes 100% muslimivaltio....
        Missä näiltä lähialueilta on lähetyssaarnaajat ja mikä tulos (panos/tutto)?


      • uskotko

        tosiaan, että Osamalla on tekoa, terrori iskujen kanssa?


      • mullah

      • isoherra

    • tyttö toiselta puolen.

      Eipä tämä heimo tainnut ollakkaan mikään uusi heimo, mikä on löydetty, mikäli puhutaan samasta heimosta.Jostakin sattui silmiini tämä uutinen.

      • Aritta

        Minä myös luin että juttu oli huuhaata.


      • lueskelijapoika
        Aritta kirjoitti:

        Minä myös luin että juttu oli huuhaata.

        new indian tribe found in amazon

        sielta loytyy!


    • nama villit ovat puhtaampia...

      he aivat kyttaa toistensa omaisuutta eika naapurin rouvan pillua, vaikka ovat alastomia!

      He eivat halua osallistua maailman synteihin!
      He eivat tarvitse burgaa koska heilla ei ole lustetta!~ Heilla on moraali koska heita ei ole vietelty! Pil.usta ja kull.sta ei puhuta!

      Ja heidan Jumalansa on sama kuuin meilla!
      jopa lausutaankin paljon puhtaammin kuinn sivistyneessa maailmassa!

      He ovat paratiisissa eika heilta puutu mitaan!

    • albigilla

      Ovatko nämä ns. villi-ihmiset jotain eri porukkaa kuin me. Miten sovitat heidät tähän raamatun luomiskertomukseen? Vai ollaanko me kaikki kansat oltu joskus villi-ihmisiä?
      Raamattu ei kylläkään puhu mitään tällaisesta kehityksestä.
      Ihmettelen.
      Kumma myös nämä muslimit. Minkä takia jumala, jahve tai allah tai mikä hänen nimensä lienee antoi muslimeille eri uskonnon kuin meille? Meinaan vaan että nyt meillä on kova homma käännyttää miljardi muslimia kristinuskoon kun jumala ensin antoi heille toisen uskon.
      Puhumattakaan hinduista jne.
      Kumma juttu.
      Kai täällä pienellä maapallollamme vois olla tähdellisempääkin puuhaa kuin tapella eri uskontojen oikeellisuudesta tai vääryydestä.
      Voitais vaikka viljellä maata jotta kaikilla olis syötävää.

    • tuota noin

      Eikös tässä nyt ole hyvällä todennäköisyydellä kyse sellaisesta joukosta ihmisiä, joka ei ole koskaan kuullut halaistua sanaa evankeliumista. Sellaisethan pääsevät taivaaseen, jos pääsevät, sen toisen periaatteen mukaan, jota sovelletaan juuri evankeliumista tietämättömiin.

      Nyt kun on kauhea lähetysinto päällä, voisi välttää jo moneen kertaan tehdyn virheen. Tulee arvioida kuinka iso osa tuosta väestä tällaisenaan pelastuisi ja kuinka monta pelastuisi sen jälkeen kun väki on saatettu tietoiseksi?

      Ainakin tietoisena pelastuminen on tiettävästi mahdottoman vaikeaa. Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut, sanotaan. Näppituntumalla tuntuisi siltä että lähetystyö olisi tuolla kansalle karhunpalvelus.

      Ja kun vielä otetaan huomioon asiat, joita monet muutkin ovat jo painottaneet, vaara alkuperäisen kulttuurin tuhoamisesta ja väen ilmeinen toive elää omaa elämäänsä, pitäisi vähänkin vastuunsa tuntevan lähetysihmisen ainoana ratkaisuna olla kotiin jääminen.

      Jos sinne nyt kuitenkin joku menee, voi vain toivoa että kannibalismi on osa tuon kansan kulttuuria.

    • salaisuus on jo selvinnyt joten pura matkalaukkusi ja auta kotiseutusi yksinäisiä. Vie vaikka kahvipaketti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe