VALKEAKSI KALKITTU USKONNOLLINEN ITÄVALTA
Itävalta on tunnettu valkeista laskettelurinteistään. Se on vain pettävä ulkokuori.
Pettävää hurskauden osoitusta. Kiven sisässä piilee kaksoiselämä ja orjuuttaminen.
Miten ihailtava ja kuria pitävä perheenpää tuo itävaltalainen Fritzl-isä olikaan!
Rakastava ja sokeasti mieheensä luottava vaimo auttoi kiitettävästä miestään kasvatusasioissa. Valtakunnassa kaikki hyvin.
Kunes 24 vuoden jälkeen paljastuu hirviö uskonnollisen lainkiihkoilijan takaa.
Ihan samantekevää, minkä kirkon nimissä hän (se) kiivaili.
Vanhin tytär ja muutama muu pidetty vankeina kellarissa, lukuisten lukkojen takana.
Pyhä 7-lapsinen perhe julkisivuna. Vaimo on uskonut, ettei hänellä ole oikeutta
mitään epäillä, vaikka varmasti on monia kysymysmerkkejä mielessä ollut.
Miehen pitkät lomat Thaimaassa, bordelleissa ja perversseissä touhuissa - tuskin hän
niiden paljastuttuakaan uskoo sitä petomaisuutta todeksi.
Sillä ei mitään pedonmerkkiä hymyilevässä miehessä koskaan ollut.
Pikemminkin pyhä sinetti otsassa ja pyhimyksen kimalteleva rengas pään ympärillä.
Lainkiihkoilijaa, ehdotonta tottelevaisuutta vaativaa miestä ei kukaan saa epäillä msitään!
Aina hän palautti lainaamansa tavarat säntillisesti. Laki täytettiiin pienintä piirtoa myöden
kaikessa, ihailtavasti ja kadehdittavasti. "Minähän kastvatin heidät hyvin, pidin huolta",
puolustautuu valkeaksi kalkittu hirviö. Niinpä tietsyti, siihen oli hyvät syynsä:
Gal. 4:17
Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
JO JEESUS PALJASTI KALKKIVUOREN SYDÄMEN
Milloin otamme todesta Jeesuksen huomautuksen, että lainkiivailun takana aina on peto!?
Jokaisen lainnoudattamista korostavan sydän on armottoman itsekeskeinen; oma etu.
Jeesus ei poikkeuksista tiedä kertoa. Siksi hän korostaa laupeuteen katsomista ja sen
perusteella punnitsemista.
Ylifariseukset ovat tulleet varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Ihmissieluja se himoitsee
ja aivan ensimmäiseksi se lamaannuttaa ihmisen väittämällä, ettei sulla sielua edes ole.
Olet vain eläin, minun hyväksikäytettäväkseni luotu. Sellaisia ovat laki-intoilijat.
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.
Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Matt. 23:27
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia:
ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Matt. 23:23
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
VAPAUS ON SUOTAVA KANSSAIHMISILLE - OSAAVAT HE SITÄ KÄYTTÄÄ TAI EI
Ei ihmistä saa teljetä vankilaan, vaikka epäilisi, että tuo voisi käyttää väärin vapauttaan Kristuksessa.
Jaak. 1:25
Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
Jaak 2:12-13
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Meidän on syytä jo viimeinkin tietää, ettei Jumala ole lainkiivailija, vaan armahtava Isämme.
Laupeudesta oikean isän tuntee. Armahtavainen
luonne jumalisuutta on eikä ehdottoman tottelemisen vaatiminen.
Rauhaa ja vapautta!
Jumalainen luonne - takana hirviö !
11
237
Vastaukset 11
- Ylifariseus_10
Jaak. 3:17
Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
Rakkaus ei epäile Jumalan sanaa väärennetyksi, vaan
uskoo evankeliumin ja luopuu fariseusten lahkosta.
Kuten Paavali...
Fil. 3:5
joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Kuule, Antti; Jopa täydelliset lainnoudattajat
saattavat olla kristittyjen vainoojia, kuten
vanha Paavali oli. Saati sitten teeskentelijät.
Gal 1:13
Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin.
Entinen ylifariseus_10- Laupiaissako?
Laupiaissako se jumalisuuden ulkokuori on vai
niissä toisissa? Uudessa Paavalissa vai vanhassa?
Ei voi olla molemmissa.
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Kielsikö uusi Paavali voiman? Ei Sanan mukaan.
Jes. 29:13
Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Jes. 46:12
Kuulkaa minua, te kovasydämiset, jotka olette kaukana vanhurskaudesta.
Jes. 46:13
Minä olen antanut vanhurskauteni lähestyä, se ei ole kaukana; ei viivy pelastus, jonka minä tuon. Minä annan Siionissa pelastuksen, annan kirkkauteni Israelille.
Ihanat huulet, ja ihanien huulten (kynien) viestit.
Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
Herra armahda! - Jotain muuta?
Laupiaissako? kirjoitti:
Laupiaissako se jumalisuuden ulkokuori on vai
niissä toisissa? Uudessa Paavalissa vai vanhassa?
Ei voi olla molemmissa.
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Kielsikö uusi Paavali voiman? Ei Sanan mukaan.
Jes. 46:12
Kuulkaa minua, te kovasydämiset, jotka olette kaukana vanhurskaudesta.
Jes. 46:13
Minä olen antanut vanhurskauteni lähestyä, se ei ole kaukana; ei viivy pelastus, jonka minä tuon. Minä annan Siionissa pelastuksen, annan kirkkauteni Israelille.
Ihanat huulet, ja ihanien huulten (kynien) viestit.
Herra armahda!Hoos. 6:6
Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Sak. 7:9
"Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne.
Jesaja 58.
5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
Eiköhän Herramme hurskailta itävaltalaisiltakin
odota sorrettujen vapauttamista, eikä tiukkaa
kontrollia aivan kuin vankeudessa? Vankeudessa!
Jaak. 1:27
Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Mutta milläs päästät sorretut vapauteen, kun
kiihkoilijat pitävät heitä suljettujen ovien takana!
Room. 1:18
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]
Olkaatten siunatut, te totuutta rakastavat!
- Kukaan sitä uskonut
Vasta kun itävaltalaiset lapset pääsivät helvetistään, aletaan uskoa, että he joutuivat
asumaan helvetin kuiluissa.
Ja yläpuolella oli 7-henkisen perheen taivas.
Niin kaikki luulivat, sillä taivaan puolesta
kiivaileva isä sai kaikki uskomaan, ettei siellä
mitään helvettiä ole.
Kunnes valo paljasti totuuden.- Jumalallisen luonteen
Ainakin naapureillemme uskottelemme sitä, itsestämme.
Room. 8:7
Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
Room. 3:11
Ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
Room. 3:12
Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
Room. 11:32
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. - Seitsemänä päivänä
Jumalallisen luonteen kirjoitti:
Ainakin naapureillemme uskottelemme sitä, itsestämme.
Room. 8:7
Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
Room. 3:11
Ei yhtäkään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
Room. 3:12
Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.
Room. 11:32
Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.Kerranpa yks uskova taisi tavata
kiivailevan kiroilijan
laittomia kuristavan
kerranpa yks uskova taisi neuvoa
kiivastunutta panettelijaa:
sä tarviit Kristusta, et Moosesta
Mut jos sä oot verta vuodattanut,
ehkä sun on hyvä sit vähän
Moosestakin muistaa
Ainaski jos oot aikaansaanut helvetin
joidenkin ihmisten elämässä
luullu, ett HE ansaitsi sen
Matteus 5.
21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille:
jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;
ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Ap. t. 26:9
Luulin minäkin, että
minun tuli paljon taistella
Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
Ap.t. 26:10
ja niin minä teinkin Jerusalemissa.
Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin,
saatuani ylipapeilta siihen valtuuden,
ja kun heitä tapettiin,
annoin minä ääneni sen puolesta.
Ap.t. 26:11
Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin
rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan,
että vainosin heitä
aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
Joh. 16:2
He erottavat teidät synagoogasta;
ja tulee aika, jolloin jokainen,
joka tappaa teitä, luulee
tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
Miss on paljon luuloo
siellä paljon tuomitaan
ja sanalla päähän lyyään
Miss on paljon tietoo
siellä paljon rakastetaan
ja armoa tuhlataan.
Kerranpa tapasin - - en seitsemännen päivän
vaan ihan seitsemän päivän laupiaan
Vertasi ihmistä ja Jumalaa
Jos ihminen seitsemästi armahtaa
niin Jumala 70 x 7
Ja jos ihminen seitsemännen päivän pyhittää
niin Jumalapa pyhittää varmasti ihan 7 päivää
Matteus 18.
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
voipa sen sanoa näinkin
- Ei ole ellenistejä
" Puolet adventisteista pitää
Kirjoittanut: Ellenin kirjoituksia 2.6.2008 klo 00.31
samanarvoisina Raamatun kanssa ja noin 7% pitää Ellenin kirjoituksia Raamattua arvovaltaisempina. "
Ne alkaa jo herjata Elleniäänkin!
Vai omasta väestäkö 93 % leimaavat luopioiksi?
Tai onko niin, että toinen sanoo, että puolet
adventisteista on ellenistejä ja toinen inttää
vastaan, sanoen että puolet adventisteista ei
ole ellenistejä. Eli ...
Nuo 7 % ellenistejä joka tapauksessa ovat sitten
vallanneet foorumista 93 %. Eipä ihme, etteivät
a-pastorit uskalla eriävää mielipidettä tänne
lähettää.- Valkoinen valhe?
" Tutkiva tuomio-oppi merkitsee itse asiassa sitä, että vanhurskauttamisen perustana ei ole yksin Kristuksen sovituskuolema, vaan myös omat "uutterat ponnistukset" sekä ihmisen luonne, jonka ihmisen on pitänyt "luonteenkehitystyön" avulla tehdä tahrattomaksi. "
" EGW:n mukaan Kristus vain "aloitti" ristillä työn, joka jatkuu vieläkin taivaan "pyhäkössä". Tämäkin "pyhäkköteologia" on silläkin tavalla sukua katoliselle teologialle, jossa Kristuksen uhraus jatkuu oikeastaan vieläkin, aina ehtoollisella, eikä ole vieläkään päättynyt. " - Suurinpiirtein
Valkoinen valhe? kirjoitti:
" Tutkiva tuomio-oppi merkitsee itse asiassa sitä, että vanhurskauttamisen perustana ei ole yksin Kristuksen sovituskuolema, vaan myös omat "uutterat ponnistukset" sekä ihmisen luonne, jonka ihmisen on pitänyt "luonteenkehitystyön" avulla tehdä tahrattomaksi. "
" EGW:n mukaan Kristus vain "aloitti" ristillä työn, joka jatkuu vieläkin taivaan "pyhäkössä". Tämäkin "pyhäkköteologia" on silläkin tavalla sukua katoliselle teologialle, jossa Kristuksen uhraus jatkuu oikeastaan vieläkin, aina ehtoollisella, eikä ole vieläkään päättynyt. """ Adventistit ja jehovantodistajat samastavat ylienkeli Mikaelin ja Kristuksen, toisin sanoen Kristuksen tosi Jumaluus luomattomana ikuisena Sanana joutuu vesitetyksi ja kiistetyksi.
Vaikka adventistit jehovantodistajista poiketen hyväksyvät virallisesti kolminaisuusopin liikkeensä varhaisvaiheen kirjavampien käsityksien jälkeen,
ei kolminaisuusopin hyväksyminen silti "pelasta" adventismia areiolaistyyppisestä kristologisesta erheestä,
joka on selvässä jännityksessä adventismin muutoin hyväksymän Kristuksen jumaluuden kanssa.
(Adventistien kolminaisuusoppi edustaa antiokialaisen koulukunnan ekonomistista tulkintalinjaa,
eikä läntisen tradition ontologista, alkujaan aleksandrialaista traditiota).
Kuten adventistipioneerit James White, Uriah Smith sekä useat muut,
niin myös EGW opetti tosiasiallisesti areiolaisittain Kristuksen olevan jumaluudeltaan vähempi.
On myös vakava erhe samastaa Kristus luodun olennon, ylienkelin kanssa.
Raamattu ei koskaan väitä ylienkeli Mikaelia Kristukseksi eikä päinvastoin. "" - Loukattu
Suurinpiirtein kirjoitti:
"" Adventistit ja jehovantodistajat samastavat ylienkeli Mikaelin ja Kristuksen, toisin sanoen Kristuksen tosi Jumaluus luomattomana ikuisena Sanana joutuu vesitetyksi ja kiistetyksi.
Vaikka adventistit jehovantodistajista poiketen hyväksyvät virallisesti kolminaisuusopin liikkeensä varhaisvaiheen kirjavampien käsityksien jälkeen,
ei kolminaisuusopin hyväksyminen silti "pelasta" adventismia areiolaistyyppisestä kristologisesta erheestä,
joka on selvässä jännityksessä adventismin muutoin hyväksymän Kristuksen jumaluuden kanssa.
(Adventistien kolminaisuusoppi edustaa antiokialaisen koulukunnan ekonomistista tulkintalinjaa,
eikä läntisen tradition ontologista, alkujaan aleksandrialaista traditiota).
Kuten adventistipioneerit James White, Uriah Smith sekä useat muut,
niin myös EGW opetti tosiasiallisesti areiolaisittain Kristuksen olevan jumaluudeltaan vähempi.
On myös vakava erhe samastaa Kristus luodun olennon, ylienkelin kanssa.
Raamattu ei koskaan väitä ylienkeli Mikaelia Kristukseksi eikä päinvastoin. ""En tiedä yhtikäs mittään E G Whitesta enkä Isosta
Taistelusta. Ja olen adventisti.
Onks sen niin väliä, mitä Jeesuksesta uskomme,
kunhan uskomme?
Kyllä Jeesus itse tietää, kuka hän on.
- taas mennään
Raamatunlausekotekot perässä, että kolina kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901338
- 45697
- 20639
- 53598
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit45577- 46569
- 76556
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132538- 41512
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan177496