IHMEET JA MERKIT

hätänumero112

vieläkö niitä saa tapahtua?
Onko Raamatullista se, että sairaat paranevat?
Jos haluat lukea koko Raamattua, niin sinun pitäisi huomata, että ihmeet kuuluvat evankeliumin julistukseen.
Jumala vahvistaa sanansa ihmein ja tunnusmerkein.
Siksi meidän ei tulisi "juosta" ihmeiden perässä ja niitä etsien.
Mitä sitten?
Meidän tulisi julistaa evankeliumia ja syventyä sanaan.
Ja mitä sitten?
Sitten ihmeet ja merkit seuraavat.
Huomaatko, että me emme seuraa ihmeitä ja merkkejä, vaan ne seuraavat meitä, kun me julistamme Jumalan sanaa.
Kuulostaako loogiselta?
Ainakin se nousee Raamatusta.

26

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,

Ihmeet ja merkit seuraavat Raamatun mukaan Jumalan sanan julistusta.

• olen itsekkin yrittänyt hakautua, on väärinpäin pajasti, kun juoksemme kuin paimenettomat lampaat suurkokouksista toiseen, IHMEIDEN perässä. Vaikka nyt esm. Markku Koiviston missin huumaa hakien, ihan mieletöntä , Raamattu ei missään suosi tuommoisat menoa!

* Koivistolaisuus, joka on kotoisin torontosta ja muualta amerikoista. Tuo touhuilu on hajottanut paikallisseurakuntia monessa pitäjässä.
      * Sieltä ne on alunperin tulleet nuo ihmeiden perässä juoksemiset. On jätetty oman seurakunnan tilaisuudet oman onnensa nojaan, ja vaellettu viikonloput jossain kaatumisten ja senaatioiden perässä!

• jää.

Raamattu ei missään suosi tuommoisat menoa!

Mitä enää oikeasta uskosta on jäljellä nykyajan seurakunnissa? Puolet opeista ihmisoppeja kuten kolminaisuus ym Lisäksi tulee tuo huuma ja hurmos, jota tavoitellaan. Eihän jäljelle jää mitään.

• merim.raimo
        jää. kirjoitti:

Raamattu ei missään suosi tuommoisat menoa!

Mitä enää oikeasta uskosta on jäljellä nykyajan seurakunnissa? Puolet opeista ihmisoppeja kuten kolminaisuus ym Lisäksi tulee tuo huuma ja hurmos, jota tavoitellaan. Eihän jäljelle jää mitään.

ja jos näistä kolmesta kiellät yhdenkin, niin käytännössä se tarkoittaa, ettei sinulla ole muitakaan näistä kolmesta. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Ojalan laskuopin mukaan Jumala on kolmiyhteinen. ; )

• merim.raimo

Sanoihan Jeesuskin "tämä paha .... sukupolvi tavoittelee merkkiä" Herra vahvisti sanan, sitä seuraavien merkkien kautta....

• ei pitäisi moittia toista kuolevaista uskon puutteesta, koska moittijakaan ei ole siinä asiassa täydellinen, sillä:

1. Kor. 2:14
      "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."

Uskon vastaan ottamiseen tarvitaan ensin Jumalan Hengestä syntyminen, sisäinen ihminen joka näkee ja kuulee sydämellään.

Room. 2:1
      "Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

• merim.raimo

Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio. Joh.7:24.

• hätänumero112

ei ketään saa moittia uskon puutteesta se on tosi.
        Käyttämäsi Raamatun kohta ei sopinut tähän ajatukseesi.
        Tällä luonnollisella ihmisellä kuvataan meitä silloin, kun me emme vielä Jumalasta mitään tiedä, tai emme ole saaneet uskoa Jumalan sanan kautta.
        Ei hengelliset asiat meille uskovaisille ole mitään hullutusta, vaan niille jotka joutuvat kadotukseen.
        Sitten tuo uskon vastaan ottaminen??
        Se kyllä menee ihan toisin päin.
        Usko syntyy kuulemisesta Jumalan sanan kautta.
        Usko on se väline jolla me vastaanotamme pelastuksen.
        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.
        Kun me uskossa käännymme Jumalan puoleen hän uudestisynnyttää meidät.

• hätänumero112 kirjoitti:

ei ketään saa moittia uskon puutteesta se on tosi.
        Käyttämäsi Raamatun kohta ei sopinut tähän ajatukseesi.
        Tällä luonnollisella ihmisellä kuvataan meitä silloin, kun me emme vielä Jumalasta mitään tiedä, tai emme ole saaneet uskoa Jumalan sanan kautta.
        Ei hengelliset asiat meille uskovaisille ole mitään hullutusta, vaan niille jotka joutuvat kadotukseen.
        Sitten tuo uskon vastaan ottaminen??
        Se kyllä menee ihan toisin päin.
        Usko syntyy kuulemisesta Jumalan sanan kautta.
        Usko on se väline jolla me vastaanotamme pelastuksen.
        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.
        Kun me uskossa käännymme Jumalan puoleen hän uudestisynnyttää meidät.

vastaan ottaa eikä uskoa ennen "tätä päivää" yhtään mitään:

5. Moos. 29:4
        "Mutta TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne."

Siihen ei ole muuta lääkettä kuin rukoilla Herran edessä

17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään" [Efesolaiskirje 1.luku]

• hätänumero112
        ekivaari kirjoitti:

vastaan ottaa eikä uskoa ennen "tätä päivää" yhtään mitään:

"Mutta TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne."

Siihen ei ole muuta lääkettä kuin rukoilla Herran edessä

17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään" [Efesolaiskirje 1.luku]

päivää?

päivää?

Raamattu tarkoittaa, josta tämä seuraava raamatunkohta kertoo:

Ennen "TÄTÄ PÄIVÄÄ" ei kenelläkään ole ollut hengellistä, ymmärtävää sydäntä, joka näkee ja kuulee hengellisiä asioita! TÄMÄ PÄIVÄ on sama kuin uudestisyntymisen päivä:

Hepr. 5:5
        "Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: »Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin»";

Jes. 48:7
        "Ne ovat luodut nyt, eikä aikoja sitten, ennen TÄTÄ PÄIVÄÄ et ole niistä kuullut, ettet saattaisi sanoa: »Katso, jo minä ne tiesin!»"

Hepr. 3:7
        "Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: »TÄNÄ PÄIVÄNÄ», jos te kuulette hänen äänensä",
        13 "vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "TÄNÄ PÄIVÄNÄ", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        15 Kun sanotaan: »TÄNÄ PÄIVÄNÄ, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa»",

Hepr. 4:7
        "niin hän taas määrää päivän, "TÄMÄN PÄIVÄN", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "TÄNÄ PÄIVÄNÄ, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

• * "

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* "

vaikeuksia uskoa Jeesuksen ja apostolien opetuksia

Ensin lihan mukaan;
        3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"

Ja sitten pyhyyden hengen mukaan:
        4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme", [Roomalaiskirje 1]

Jeesuksen oma todistus:
        Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Minulla ei ole mitään vaikeuksia sanoa näille Raamatun opetuksille "amen", mutta Sinulle, Mohikaani, se näyttää tuottavan vaikeuksia.

Lihan mukaan Raamattu todistaa Jeesuksen Joosefin pojaksi, ja meidän tarvitsee uskoa Jeesus Pyhästä Hengestä syntyneeksi vain Hengen mukaan!

Luuk. 3:23
        "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",

• hätänumero112
        ekivaari kirjoitti:

vaikeuksia uskoa Jeesuksen ja apostolien opetuksia

Ensin lihan mukaan;
        3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"

Ja sitten pyhyyden hengen mukaan:
        4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme", [Roomalaiskirje 1]

Jeesuksen oma todistus:
        Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Minulla ei ole mitään vaikeuksia sanoa näille Raamatun opetuksille "amen", mutta Sinulle, Mohikaani, se näyttää tuottavan vaikeuksia.

Lihan mukaan Raamattu todistaa Jeesuksen Joosefin pojaksi, ja meidän tarvitsee uskoa Jeesus Pyhästä Hengestä syntyneeksi vain Hengen mukaan!

Luuk. 3:23
        "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika",

poika Jeesus olikin.
        Joosef vaan ei ollut hänen biologinen isänsä.
        Maria nimittäin tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä.
        Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin 'alma' merkitsee 'nuori nainen'.

1. Alma ei tarkoita vain 'nuorta naista'.
        On totta, että heprean sana alma merkitsee 'nuorta naista'. Mutta alaviite jättää puolet totuudesta kertomatta: alma ei merkitse mitä tahansa nuorta naista – termi on huomattavasti kapeampi.

Sana esiintyy Vanhassa testamentissa vain seitsemän kertaa. Jokaisessa muussa jakeessa se kuvaa neitsyttä (1.Moos. 24:43, 2.Moos. 2:8, Ps. 68:25, Snl. 30:19, Kork.v. 1:3, Kork.v. 6:8)

Arvostettu Even Shushanin hepreaa hepreaksi selostava sanakirja täsmentää käsitettä alma sanomalla, että se tarkoittaa "neitosta ja nuorta naista erityisesti ennen avioliittoa" (Sant.SHL, 65). Koska neitsyys oli aviokelpoisuuden ehto, sana tarkoittaa erityisesti koskematonta nuorta naista – neitsyttä.

poika Jeesus olikin.
        Joosef vaan ei ollut hänen biologinen isänsä.
        Maria nimittäin tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä.
        Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin 'alma' merkitsee 'nuori nainen'.

1. Alma ei tarkoita vain 'nuorta naista'.
        On totta, että heprean sana alma merkitsee 'nuorta naista'. Mutta alaviite jättää puolet totuudesta kertomatta: alma ei merkitse mitä tahansa nuorta naista – termi on huomattavasti kapeampi.

Sana esiintyy Vanhassa testamentissa vain seitsemän kertaa. Jokaisessa muussa jakeessa se kuvaa neitsyttä (1.Moos. 24:43, 2.Moos. 2:8, Ps. 68:25, Snl. 30:19, Kork.v. 1:3, Kork.v. 6:8)

Arvostettu Even Shushanin hepreaa hepreaksi selostava sanakirja täsmentää käsitettä alma sanomalla, että se tarkoittaa "neitosta ja nuorta naista erityisesti ennen avioliittoa" (Sant.SHL, 65). Koska neitsyys oli aviokelpoisuuden ehto, sana tarkoittaa erityisesti koskematonta nuorta naista – neitsyttä.

lihallista neitsyyttä turhuutena ja opetti;

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."

Jumalan sana painottaa mielen vilpittömyyden ja turmeltumattomuuden tärkeyttä monin verroin enemmän kuin lihallista neitsyyttä! Jeesus ja apostolit todistivat neitsyysasian tarkoittavan hengellistä mielen neitsyyttä:

2. Korinttolaiskirje 11
        2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen PUHTAAN NEITSYEN.
        3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän MIELENNE ehkä TURMELTUU pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."

Joh. 1:47
        "Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: »Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!»"

Room. 1:28
        "Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN MIELENSÄ valtaan, tekemään sopimattomia."

2. Kor. 3:14
        "Mutta heidän MIELENSÄ PAATUIVAT, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa."

Ef. 4:17
        "Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat MIELENSÄ TURHUUDESSA",

Fil. 2:22
        Mutta hänen KOETELLUN MIELENSÄ te tunnette, että hän, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä."

Fil. 3:19
        "heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on HEIDÄN MIELENSÄ."

Kol. 2:18
        "Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on LIHALLISEN MIELENSÄ turhaan paisuttama"

Tit. 1:15
        "Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä MIELENSÄ että omatuntonsa on saastainen."

Etsikääpä malliksi edes yksi esimerkki, jossa Jeesus ja apostolit olisivat teidän tavallanne ylistäneet lihallista neitsyyttä!

• J.Edgar

perässä. Ihmeiden, joita ei tapahdu. Miksi sitä on niin vaikea myöntää?

• hätänumero112

myöntää sellaista asiaa, joka ei ole totta.
        Ihmeitä tapahtuu ja Jumala Kuulee rukoukset ihan niinkuin ennenkin.

• merim.raimo
        hätänumero112 kirjoitti:

kyllähän ihmeitä tapahtuu (merkit seuraavat)mutta kyllä raamattu ihan selvästi varottaa, ettei pidä "säntäillä" ihmeiden perässä.

• hätänumero112
        merim.raimo kirjoitti:

kyllähän ihmeitä tapahtuu (merkit seuraavat)mutta kyllä raamattu ihan selvästi varottaa, ettei pidä "säntäillä" ihmeiden perässä.

:))

• merim.raimo
        hätänumero112 kirjoitti:

:))

tarkoititko jos on painoa kertynyt ? ;))

• J.Edgar
        hätänumero112 kirjoitti:

uskovaisena valehtelet.

Sanot: ihmeitä tapahtuu niin kuin ennenkin. Sehän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Paitsi jos tarkoitat, että ihmeitä tapahtuu samalla lailla kuin kymmenen vuotta sitten. Siis että ei tapahdu.

Raamattu nimittäin puhuu kuolleista herättämisistä, vetten päällä kävelemisestä, veden iskemisestä kalliosta jne..
        Tiedät aivan hyvin, että tuollaisia ihmeitä ei ole tapahtunut. Ja luultavasti tiedät myös, että nykyiset "ihmeet" ovat varsin arkipäiväisiä tapahtumia muille paitsi uskoville.

Mutta uskoville valehtelukin näkyy olevan sallittua, kun päämäärä on uskon vahvistaminen. Luulisi siihen olevan rehellisiäkin keinoja.

• hätänumero112
        J.Edgar kirjoitti:

uskovaisena valehtelet.

Sanot: ihmeitä tapahtuu niin kuin ennenkin. Sehän ei pidä ollenkaan paikkaansa. Paitsi jos tarkoitat, että ihmeitä tapahtuu samalla lailla kuin kymmenen vuotta sitten. Siis että ei tapahdu.

Raamattu nimittäin puhuu kuolleista herättämisistä, vetten päällä kävelemisestä, veden iskemisestä kalliosta jne..
        Tiedät aivan hyvin, että tuollaisia ihmeitä ei ole tapahtunut. Ja luultavasti tiedät myös, että nykyiset "ihmeet" ovat varsin arkipäiväisiä tapahtumia muille paitsi uskoville.

Mutta uskoville valehtelukin näkyy olevan sallittua, kun päämäärä on uskon vahvistaminen. Luulisi siihen olevan rehellisiäkin keinoja.

Olet ymmärtänyt hieman väärin nämä Raamatun ihmeet.
        Ne oli tarkoitettu aina kyseisiin tilanteisiin ja aikaan.
        Kun Jumala toi Israeilin pois egyptin orjuudesta hän teki sellaisia ihmeitä joita hän ei ennen olut tehnyt ja jotka oli tarkoitettu vain niihin tilanteisiin.
        "Älkää pelätkö, vaan pysykää aloillanne, niin saatte nähdä, kuinka Herra pelastaa teidät. Sellaista, mitä te tänään näette tapahtuvan egyptiläisille, ette enää milloinkaan saa nähdä.
        Tässä huomaat kuinka Jumala Mooseksen kautta sanoo kansalle, että he näkisivät jotain ainutlaatuista.
        Ei sitä oltu tarkoitettu tempuksi, jolla kansaa sitten viihdytettäisiin myöhemminkin, kun usko alkoi hiipua, vaan se oli ainutkertaista.
        Luuletko, että Jumala tulee tänne merta jakamaan ja veden päällä kävelemään siksi, että maailma häneen uskoisi.
        Jos hän näin tekisi hän tekisi itsensä täysin naurunalaiseksi ja pelleksi.
        Jumalaan tulee uskoa, vaikka hän ei tekisi yhtään ihmettä, eikä antaisi ainuttakaan merkkiä.
        Tämä on uskoa.
        Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä.
        Sanoit, että minä valehtelen.
        En ole väittänyt mitään veden päällä kävelyä kokeneenikaan.
        Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Minun ihmeeni ovat lähes jokapäiväisiä ja ihan normaaleja.
        En minä niistä mitään numeroa tee.
        Kaikki uskovaiset rukoilevat ja kokevat Jumalan voimaa.
        Olen saanut parantumis ihmeitä omalle kohdalleni ja olen myös itse rukoillut muutamien ihmisten puolesta ja ne ovat parantuneet.
        En viitsi kertoa yksityiskohtaisemmin, koska haluan pysyä anonyyminä.
        Minun lähipiirissäni on tapahtunut hyvinkin merkittäviä paranemis ihmeitä.
        Monia muitakin (ei parantumiseen) ihmeitä olen saanut kokea, eikä minun tarvitse tässä mitään todistella.
        Minä tiedän, että minä tiedän, että minä tiedän ja se riittää.
        Sitäpaitsi pieni ihme on ihme siinä missä isokin.
        Jos et pidä pientä ihmettä minään, niin koita tehdä sellainen.

• Kun puhumme rohkeasti luottaen Herraan, antaa hän armonsa sanan todistukseksi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä kättemme kautta. Ap.t. 14:3 Kunnia Jumalalle!

• Kristuksen omasta

Monissa puheissa olen kuullut pastorin tai todistajan siteeraavan Raamatun kohtaa: ”Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.” (Room.8:16).Tämä Raamatunkohta on hyvin kaunis ja monille ihmisille varmuutta antava kohta, jossa he tuntevat olevansa Jumalan lapsia ja matkalla taivaaseen. Kuitenkin minulle, joka helposti käännän kaikki raamatun sanat itseeni päin negatiivisella tavalla, tuo Raamatunkohta on ollut varsin masentavaa kuultavaa ja luettavaa.Aina, kun kuulen tuon lauseen, alan tutkia itseäni hyvin perusteellisesti. Onko minulla varmasti tuo Hengen todistus sisimmässäni? Mitä enemmän tutkin omaa henkeäni ja etsin sieltä Jumalan Hengen todistusta, sitä vakuuttuneemmaksi aina tulen siitä, että minulla ei tuota todistusta ole. Tämän itsetutkiskelun jälkeen, tulen käytännössä joka kerta siihen lopputulokseen, että minä en varmaankaan ole Jumalan lapsi, koska en löydä hengestäni pienintäkään todistusta Jumalan lapseudesta. Niin monet kerrat muistan kuunnelleeni toisien uskovien todistusta, kuinka valtava onkaan omistaa ihana tunne sisimmässä siitä, että on Jumalan lapsi. Niin monta kertaa olen katsellut penkistä muita ihmisiä, jotka ylistävät kädet ylhäällä Jumalaa täydessä varmuudessa siitä, että he ovat Jumalan lapsia. Saan kokea, kuinka jälleen kerran vajoan suureen lainalaiseen masennukseen, kun en löydäkään itsestäni mitään todistusta Jumalan lapseudesta.
      Kerran ollessani iltakävelyllä päätin, että nyt tästä saa tulla loppu. Kohotin katseeni ylöspäin Jeesuksen puoleen ja kysyin, mitä tarkoittaa tuo Raamatunkohta, jossa Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Lopetettuani rukouksen koin jälleen kerran, miten yliluonnollisella tavalla Jeesus vastaa rukouksiin. Sisälläni jokin sanoi: ”…kun Totuuden Henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Hän ei puhu omiaan, vaan minkä Hän kuulee, sen Hän puhuu… Hän Kirkastaa Minut, sillä Hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun. Siksi Minä sanoin, että Hän ottaa Minun omastani.” (Joh.16:13-15). Tässä Jeesus antoi täydellisen määritelmän Pyhän Hengen toimintamallista. Jeesus ei missään kohdassa luvannut, että Pyhä Henki toisi sisäistä varmuutta, tunnetta tai olotilaa. Jeesus sanoi Pyhän Hengen toimintaperiaatteeksi vain ja ainoastaan sen, että Hän ottaa Jeesuksen omasta ja sen Hän ilmoittaa ja kirkastaa meille. Nyt siis Pyhän Hengen toiminta on täysin sidottu Jeesuksen sanoihin, Jumalan sanaan. Pyhä Henki tuo siis vain ja ainoasta tietoa Jumalan sanasta, koska Jeesus lupasi, että Hän ei puhu omiaan vaan Hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille. Toisaalla Jeesus sanoo Isälleen: ”Sinun sanasi on totuus.” (Joh. 17:17).Koska Pyhä Henki on Totuuden Henki ja Jumalan sana on totuus, Pyhä Henki on sidottu Jumalan sanaan. Näin ollen sisälläni oleva Hengen todistus ei olekaan tunne, varmuus tai olotila, vaan todistus, jonka Pyhä Henki ottaa Jeesuksen omasta, Jumalan sanasta, ja sitä kautta ilmoittaa minulle, että olen Jumalan lapsi. Jos Pyhä Henki antaisi minulle todistuksena tunteen tai jonkinlaisen olotilan siitä, että olen Jumalan lapsi, Pyhä Henki rikkoisi Hänen tehtäväänsä, koska tunteet ja olotilat eivät sisälly Jeesuksen sanoihin. Jumalan sana sanoo: ”Kaikille, jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi” (Joh.1:12) ja Jeesus itse sanoo:”... sitä, joka tulee Minun luokseni, Minä en ikinä heitä ulos.” (Joh.6:37) ja ”Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee Minun ääneni ja avaa oven, Minä tulen sisälle.” (Ilm.3:20). Nyt siis sisälläni oleva todistus Jumalan lapseudestani ei voi koskaan olla muu kuin tiedollinen ja järjellä ymmärrettävä todistus Raamatun nahkakansien sisäpuolelta.
      Raamattu sanoo: ”Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun ja hengen” (Hepr.4:12). Ei ole muuta Jumalan sanan kaltaista mahtitekijää, joka tunkeutuisi ihmiseen niin syvälle, että se erottaisi sielun ja hengen. Tunneperäiset kokemukset tapahtuvat aina sielumaailmoissa eikä koskaan hengessä. Ihmisen henki on niin syvällä, etteivät sinne tunteet ja olotilat pääse. Nyt kuitenkin Jumalan sana lävistää sielun ja porautuu voimakkaalla tavalla henkeen saakka. Ota huomioon, että tämä ei tunnu välttämättä miltään, koska tunteet eivät koskaan yllä henkeen asti. Nyt siis Jumalan Hengen todistus meidän hengellemme ei voi olla tunteellinen kokemus, koska tunteet eivät yllä henkeen saakka. Tämän vuoksi Jumalan Henki käyttääkin meidän henkemme saavuttamiseksi paljon järeämpää asetta. Tämän aseen nimi on ”Hengen miekka, Jumalan sana.” (Ef.6:17). Täten toteutuu Jeesuksen ilmoitus Totuuden Hengestä, joka ottaa vain ja ainoastaan Jeesuksen omista sanoista ja ilmoittaa meille. Jos ihmisen elämä pyörii vain ja ainoastaan sielunmaailman ympärillä, se ei koskaan voi ottaa vastaan Jumalan sanaa, koska se on vain ja ainoastaan tutkittava hengellisesti. Sen vuoksi Raamattu sanoo: ”Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti.” (1.Kor.2:14).
      Jos joku iloitsee olevansa Jumalan lapsi, hän iloitsee vain ja ainoastaan siitä syystä, mitä Totuuden Henki on hänelle Jumalan sanasta, totuudesta, ilmoittanut. Jos hän taas iloitsee siitä syystä, että hänen sisällään on sellainen tunne tai todistus Jumalan lapseudesta, jota hän ei ole Jumalan sanasta saanut, hänen ylistyksensä ei voi missään tapauksessa olla lähtöisin Pyhästä Hengestä, koska Pyhä Henki ottaa aina Jeesuksen sanoista ja kirkastaa sen meille. Pyhä Henki ei siis koskaan perusta sisäistä todistustaan mihinkään tunteeseen tai olotilaan, vaan vain ja ainoastaan Jumalan sanaan. Jumalan sana, Raamattu, sanoo: ”Henki on todistaja, sillä Henki on totuus. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on Hänen Pojassaan. Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.” (1.Joh.5:6,11-12). Täten siis Jumalan Henki todistaa meidän hengellemme, että me olemme Jumalan lapsia, sillä kirjoitettu on, että kaikille, jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, ja jolla on Poika, sillä on elämä. On siis täysin raamatun vastainen väite, että Pyhä Henki voisi antaa meille jonkinlaisen erillisen varmuuden tai tunteen siitä, että olemme Jumalan lapsia, koska Jumalan Henki kirkastaa Kristusta ja ottaa Hänen omastaan, eikä sitä vastoin anna tunteita. Tunteet, varmuus ja olotilat seuraavat kyllä usein, siitä kun ihminen ymmärtää Raamatusta Jumalan Hengen avulla, että hän on Jumalan lapsi. Nämä tunteet ja varmuus saattavat usein vaihdella, mutta Jumalan sana on ja pysyy, sillä Jeesus sanoo: ”Taivas ja maa katoavat, mutta Minun sanani eivät koskaan katoa.” (Mark. 13:31).
      Älä siis koskaan kiinnitä katsettasi muihin ihmisiin tai heidän tekemisiinsä. Älä myöskään kiinnitä katsettasi itseesi, tunteisiisi tai omiin olotiloihisi. Kiinnitä vain ja ainoastaan katseesi siihen, mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi ristillä. Pistä täysi toivosi Jeesukseen Kristukseen, ”joka iankaikkisen liiton veren perusteella on se suuri lampaiden paimen” (Hepr. 13:20). Lepää siis koko elämäsi täydellisesti sen perustalla, mitä kirjoitettu on ja heittäydy tietoisesti ja järjellisesti näiden sanojen varaan: ”Jolla on Poika, sillä on elämä.” (1. Joh. 5:12). Muista,rakas ystäväni, että kerran viimeisenä päivänä et mene porteista sisään sen perusteella, mitä tunsit, tai millainen varmuus sinulla sattui olemaan tänään sydämessäsi. Tiedä, että taivasten portit meille kurjille syntisille avautuvat vain ja ainoastaan, siitä syystä olemmeko me ottaneet vastaan sen, mitä kirjoitettu on, sillä ylösnoussut Jeesus Kristus sanoo vielä tänä päivänä meille, että ”Taivas ja maa katoavat, mutta Minun sanani eivät koskaan katoa.”

• frihet

Ihmeistä suurin on, kun ihminen armosta syntyy Pyhän Hengen vaikutuksesta uudesti ylhäältä, näin minullekin kävi tasan 20 vuotta sitten suunnilleen näihin aikoihin illasta.

Armoa tarjotaan vielä tänäkin iltana ja tuo uskosta osattomille hullutus täyttyy, kun synnit saadaan anteeksi Golgatan veren puhdistaessa suurimmatkin synnit.

Tuon tapahtuman myötä on jo hyvä palvella elävän Jumalan tahtoa, jopa tekojenkin muodossa ja samalla elää ihmeet todeksi arjenkin keskellä, niinhän apostolitkin elivät.

Siunattua illan jatkoa kaikille Jeesuksessa Kristuksessa, johon voimme luottavaisesti elämämme rakentaa, sen olen minäkin saanut kokea ja nähdä, näiden vuosien varrella.

• hätänumero112

näin se vaan on.
        Kyllä suurin ihme on aina se, että joku pelastuu.
        Se on Jumala työ ja ihme ihmisen elämässä.
        Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä.
        Siunausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      397
      8553
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      170
      2891
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1232
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      928
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      893
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      822
    Aihe