Evoluutioteoria on uskonto, jossa uskotaan sattuman luoneen maailmankaikkeuden tyhjästä ns. Big Bangin räjähtäessä. Tämän jälkeen olisi kulunut miljardeja vuosia, kunnes maa olisi kehittynyt kivenpalasista ja lopulta kasautunut yhteen. Tämän jälkeen maahan olisi ilmestynyt vettä ja ilmaa "jostain muualta". Sitten alkulima olisi itsestään (todennäköisyys täysin mahdoton) kehittynyt jakautuvaksi elämänmuodoksi. Tämän jälkeen olisi vielä kulunut useita miljardeja vuosia, joiden aikana maapallo olisi välillä jäätynyt kokonaan ja välillä palanut meteori-iskuissa poroksi, ja sitten kala olisi kömpinyt kuivalle maalle ja sille olisi ilmestynyt jalat ja keuhkot ja sitten siitä olisi tullut dinosauruksia. Vielä yhden meteoripommituksen jälkeen puupäästäisestä olisi kehittynyt apina ja se olisi sitten hiljalleen kehittynyt ihmiseksi.
Evoluutioteorian mukaan mutaatiot (aina haitallisia!) kehittävät kaikkia eliöitä koko ajan paremmaksi auringon energian avulla. Termodynamiikan toinen pääsääntö ei tässä uskonnossa päde, koska on aurinko, jonka säteily luo ihmeellisellä tavalla järjestystä eliöihin. Tämä tekee evoluutiosta myös yhdentyyppistä auringonpalvontaa. Päinvastaista kehitystä eli rappeutumista kutsutaan devoluutioksi.
http://www.ilmatar.net/~np/niilopedia/index.php/Evoluutio
Eikös se näin menekkin, asiantuntiat?
kreatonismin totuudet
13
723
Vastaukset
- hullunhauskaa++
Huomaa vain että evoluutiontuntemuksesi on erittäin heikolla pohjalla. Olet oikeassa - eihän tuo luettelemasi voi olla mahdollista! ...Tosin evoluutio toimii aivan eri tavalla kuin tähän asti olet luullut sen toimivan.
Korjaan kohdat kerrallaan:
>>>
Evoluutio ei ole uskonto vaan havainnoilla tehtyä tiedettä niinkuin esim suhteellisuusteoria. On kummaa että evoluutio saa niin paljon arvostelua osakseen vaikka se on todettu paljon luotettavammaksi kuin esim suhteellisuusteoria...
Evoluutio on tiedettä siinä missä geologiakin, ei uskonto kuten esim buddhalaisuus.
>>>
Evoluutio ei perehdy maailmankaikkeuden syntyyn vaan sen avaintekijänä on mutaatiomekanismit ja selviytymistä ohjaava LUONNONVALINTA.
>>>
Vety ja helium ovat maailmankaikkeuden yleisimmät alkuaineet (n95%) ja happikaan ei ole harvinainen ja koska maa on tarpeeksi kaukana Auringosta täällä sijaitsee sopivat termodymaanis-kineettiset olosuhteet elämän tarvitsemien kemikaalien synnylle. Tässä linkki joka selventää alkeellisimpien elämänmuotojen synnyn:
http://youtube.com/watch?v=ozbFerzjkz4
>>>
Mutaatiot eivät ole aina haitallisia! Itselläsikin on oletettavasti yksi hyödyllinen pohjoisen maailman mutaatio - laktoosin sietokyky. Muualla maailmassa laktoosi pitää poistaa maidosta ennenkuin sitä voi ihmiset syödä/juoda. Älykkyyden on myös huomattu olevan periytyvää ja onhan ainainen esimerkkini - Italian pienessä kylässä kehittynyt muutaman sadan vuoden aikana mutaatio jonka seurauksena kylän alkuperäiset asukkaat voivat syödä kolesterolia mielin määrin - ilman haittavaikutuksia...
>>>
Se jos syntyy jotain järjestystä, vaatii se tapahtuakseen enemmän epäjärjestystä. Näin menee termodynamiikan toinen laki näin pähkinänkuoressa... Eli jos siivoat huoneesi, lopputuloksena huoneesi epäjärjestys kasvaa (eli esim huoneen ilman atomit ja pölyhiukkaset sinkoilevat ilmassa). Ja jos ajattelet syntyy järjestystä epäjärjestyksen kustannuksella. Jos evoluutio kehittää kehittyneemmän eliön, on syntynyt sitä ennen lukuisa määrä takapakkia menneitä eliöitä. Tässä piileekin evoluution salaisuus - vain luonnonvalinnan valitsemat yksilöt saavat jälkeläisiä! Ja mitä parasta se sopii täysin yksiin termodynamiikan lakien kanssa.
>>>
Lopuksi olen tuota sivustoa selatessani huomannut jo ensimmäisellä sivulla kardinaalimunauksia joten meni sen sivuston uskottavuus siitä...
ENNEN KAIKKEA MENKÄÄ KOULUUN TAI KIRJASTOON OPPIMAAN MITEN ASIAT TODELLISUUDESSA OVAT ETTEI TEIDÄN TARVITSE ELÄÄ VALHEESSA JA VALHEELLISEN "TIETEEN" PROPAGANDASSA!- heh
ravenlored kirjoitti:
huumorityylistä nimeltä parodia?
kaikki varokaa!!! nyt pojat ampuu taas toisiaan jalkaan... heh... onpa kiva katsoa, kun parodia toimii luonnossa!!! lisää kiitos!!
- hyvät naurut!
heh kirjoitti:
kaikki varokaa!!! nyt pojat ampuu taas toisiaan jalkaan... heh... onpa kiva katsoa, kun parodia toimii luonnossa!!! lisää kiitos!!
samaa mieltä: lisää kiitos!! :D
hyvät naurut! kirjoitti:
samaa mieltä: lisää kiitos!! :D
että onko joku juttu humooria, vai onko tosissaan... Tuo niilopedia on toisaalta lystikäs, toisaalta pelottava kooste uskonnon mielivallasta...
- Apo-Calypso
ravenlored kirjoitti:
että onko joku juttu humooria, vai onko tosissaan... Tuo niilopedia on toisaalta lystikäs, toisaalta pelottava kooste uskonnon mielivallasta...
Toisaalta kreationisteja on *mahdotonta* parodioida.
Kun on omasta mielestään saanut aikaiseksi parodian, joka menee niin selvästi ylilyönniksi, niin eiköhän vaan kymmenen minuutin kuluessa joku hihhulipelle möläytä vakavissaan jotain, joka saa ao. parodian vaikuttamaan korkeintaan laimealta kreationismin simuloinnilta. ;D ;D - hullunhauskaa++
ravenlored kirjoitti:
Tota on täällä jo muutaman vuoden aikana paasattu aamusta iltaan ja siltikin löytyy joka kuukaus joku uus tyyppi ku tulee heittää ne samat krekoteesit kehiin....onneksi vaihteeksi huumorimielellä...
Niin kreationisti kun evoluutiopalstalle pitäis olla sisäänpääsykoe jolloin saatais hulluimmat tapaukset poies :D - vaikea erottaa
ravenlored kirjoitti:
paitsi tietysti evokeille :D:D:D
- Apo-Calypso
hullunhauskaa++ kirjoitti:
Tota on täällä jo muutaman vuoden aikana paasattu aamusta iltaan ja siltikin löytyy joka kuukaus joku uus tyyppi ku tulee heittää ne samat krekoteesit kehiin....onneksi vaihteeksi huumorimielellä...
Niin kreationisti kun evoluutiopalstalle pitäis olla sisäänpääsykoe jolloin saatais hulluimmat tapaukset poies :DKoko hauskuushan siitä häviäisi.
- Vanellus
Pari tärkeää juttua pääsi unohtumaan.
Evoluutiohan on uskonto kuulemma juuri siitä syystä, ettei yhtä ainutta evoluutiota tukevaa tieteellistä todistetta ole olemassa.
Evoluutiossa on kuulemma kyse myös "latvan kautta puuhun" menetelmästä. Ensin on joku (Darwinko se oli) päättänyt suuren totuuden, että maailmankaikkeus on miljardeja vuosia vanha, ihminen on kehittynyt apinasta jne.. Tämän jälkeen on ryhdytty etsimään todisteita ja valikoidaan vain ne todisteet, jotka tähän sopivat.
Näin olen kuullut, että homma toimii.- Salccari
Itse olen kuullut/lukenut yliopisto-opinnoissani aivan päinvastaista. Mistä itse olet kuullut tietosi?
- Apo-Calypso
Salccari kirjoitti:
Itse olen kuullut/lukenut yliopisto-opinnoissani aivan päinvastaista. Mistä itse olet kuullut tietosi?
Viittaan aikaisempaan viestiini kreationistien parodioimisen mahdottomuudesta... :D :D
- Vanellus
Salccari kirjoitti:
Esitin vain yleisiä kreationistien kieroja näkemyksiä evoluutiosta.
Kreationismin hyökkäyksessä evoluution kimppuun on aina kyse samasta asiasta, jonka olen täällä usein jo aiemminkin todennut: Kreationisti vääntää evoluutioteorian samaan muottiin kuin tieteellisen kreationismin. Sitten hän nauraa näin luodulle evoluution irvikuvalle räkäisesti. Hän nauraa "rusinat pullasta" menettelylle eli todisteiden valikoinnille, uskon varaisille oletuksille, tyhjästä hokkuspokkus vaan putkahtaneille asioille ja muille kreationismille ominaisille piirteille. Eivät raukat tajua, että nauravat todellisuudessa itselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606984- 1093588
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262920- 212618
- 272233
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3611885- 251820
- 121768
- 321728
- 511586