Kuulkaa alex-kasia !

ALEX-KASIN VIESTI ON OTETTAVA V A K A V A S T I

Lain olemus
Kirjoittanut: alex-kasi 3.6.2008 klo 17.01

Jumalan laissa eläminen tarkoittaa elämää täydellisessä synnittömyydessä ...

Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään ...

1. Joh. 3:5
Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit...

Joh. 8:7
Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä"...

- - - - -

Ainakin minä näen siinä oikean linjanvedon lain ja evankeliumin suhteesta toisiinsa.

Jos me kaikki yhtyisimme avoimesti alex-kasin
esiinnostamaan totuuteen pyhän lain olemuksesta,
ihan sydänjuuria myöden,
niin olisi mahdollista rakentavasti keskustella.

Nykyisellään lain puolesta puhujat leimaaavat
kaikki evankeliumia puolustavat, uskoon tahi
uskottomuuteen katsomatta, synnin puolustajiksi.
Ja niin ajautuvat itse evankeliumin vastustajiksi.

Sillä Raamattu vakuuttaa, ettei ole ketään, joka
riittävästi lakia noudattaisi ja siksi Jeesus
leimaakin kaikki lainnoudattajat petollisiksi
itseensä luottavaisiksi.

Luuk. 18:9
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

Luukas 18:10-
10
"Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]
11
Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12
Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

13
Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]
14
"Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

Tuossakin Jeesuksen oli pakko asettua täysillä
syntisten puolelle, kun lainnoudattajat eivät
nähneet Jeesusta tarvitsevansa.

Ei Jeesus tullut lakia pelastamaan, vaan syntiset. Kyllä laki muistuttaa omaatuntoamme ihan
riittävästi vääristä ja kuolleista töistämme. Tarvitsemme Puolustajaa ja tukijoita, rohkaisijoita.   

13

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenen seura Hänelle kelpaa?

Matt. 9:11
      Tämän nähdessään fariseukset sanoivat Jeesuksen opetuslapsille: "Kuinka teidän opettajanne syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!" [Matt. 11:19 ]

Matt. 9:13
      Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." [
      Hoos. 6:6 ; Matt. 12:7 | Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]

Mark. 2:15
      Jeesus oli sitten aterialla Leevin kodissa. Monia publikaaneja* ja muita syntisiä aterioi Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa, sillä heitä oli paljon hänen seuraajiensa joukossa. [Ks. selitystä Matt. 5:46.]

Mark. 2:17
      Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." [Hes. 34:16; Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]

Luuk. 5:32
      En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä, jotta he kääntyisivät." [Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]

Matteus 11.

18 Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja ihmiset sanovat: 'Hänessä on paha henki.' [Jer. 35:5,6; Room. 14:21 | Joh. 7:20, 8:48,52]
      19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!' Mutta Viisauden teoista Viisaus tunnetaan!" [Luuk. 15:1,2 | Sananl. 8:27-31; Sir. 24:22]

• Sairaista ja syntisistä Jeesus on kiinnostunut,
        ei lainkaan lainnoudattajista. Sillä lakikiihko
        on melkein samaa petollisuutta kuin oli Juudas
        Iskariotin toiminta. Salakavalaa ja kateellista.

Matt 26:6-13,14-16
        6
        Kun Jeesus oli Betaniassa spitaalia sairastaneen Simonin talossa, [26:6-13: Mark. 14:3-9; Joh. 12:1-8]
        7
        tuli hänen luokseen nainen, jolla oli alabasteripullossa hyvin kallista tuoksuöljyä. Jeesuksen aterioidessa nainen vuodatti öljyn hänen päähänsä. [Luuk. 7:36-38]
        8
        Mutta kun opetuslapset näkivät sen, he sanoivat paheksuen: "Millaista haaskausta!

9
        Olisihan sen voinut myydä hyvään hintaan ja antaa rahat köyhille."
        10
        Jeesus huomasi tämän ja sanoi heille: "Miksi te pahoitatte naisen mielen? Hän teki minulle hyvän teon.
        11
        Köyhät teillä on luonanne aina, mutta minua teillä ei aina ole. [5. Moos. 15:11]

12
        Kun hän voiteli minut, se tapahtui hautaamistani varten.
        13
        Totisesti: kaikkialla maailmassa, missä ikinä evankeliumin sanoma julistetaan, tullaan muistamaan myös tämä nainen ja kertomaan, mitä hän teki." [Matt. 24:14]

Lainvaatijat varmasti ylistivät Herra Sebaotia,
        kun Juudas Iskariot kaikkien tekopyhien puolesta
        meni ilmiantamaan Jeesuksen.
        Muka Jumalan palvelija, tämä Jeesus, eikä näytä
        tietävän, että se nainen, jota Hän kehui, se oli
        syntisistä syntisin nainen.
        Pois elävien kirjoista tuommoinen messias, joka
        rikkoo sapatit ja etikettisäännöt ja on olevinaan
        joku Jumala - yläpuolella muiden.

Niin Juudas Iskariot kaikkkien fiksujen yksilöiden
        puolesta meni ja myi Jeesuksen lainvartijain
        käsiin. Samaa vainoa joutuvat tänään yhä kokemaan
        Jeesuksen armahtamat syntiset.

Matt 26:6-13,14-16
        14
        Silloin yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Juudas Iskariot, meni ylipappien luo [26:14-16: Mark. 14:10,11; Luuk. 22:3-6 : Joh. 11:57]
        15
        ja sanoi: "Paljonko maksatte minulle, jos toimitan hänet teidän käsiinne?" He sopivat hänen kanssaan kolmestakymmenestä hopearahasta. [Sak. 11:12; Matt. 27:3-5]
        16
        Siitä lähtien hän etsi tilaisuutta kavaltaakseen Jeesuksen.

• ketään...

kuolevaista ihmistä, sillä minkä kaltaisia he ovat.
      Heillä vaan henkäys sieraimissaan.

Kuunelkaa ELÄVÄÄ JUMALAA.

• Kuulkaa Häntä, niin saatte ...

Matteuksen evankeliumi 5:20
        Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Matteus 5:21
        Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.

Matt 5:22
        Mutta minä sanon teille:
        Jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;
        Ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
        Ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

("On ansainnut" ei sinänsä ota kantaa helvettiin,
        mutta siihen kylläkin, ettei täydellinen Mooseksen lain noudattaminen riitä alkuunkaan
        kristilliseksi vaellukseksi.)

Tämä on Jumalan Sanaa !!!

• slam80

Mr kassius? ö-...

jatkaa, voin paljastaa, en jaksa edes lukea. Liekö aina pystynkään... eheh... hehehhh

• Tietysti vanhurskaista?

Luuk. 15:7
      Minä sanon teille:
      samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen,
      kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Raivon valtaan

Matt. 18:21
      Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"

Matt. 18:22
      Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Jotenka taivaallinen Isämme antaa meille joka
      armon päivänä varmasti enemmän kuin 490 kertaa
      anteeksi. Siis meille armahdetuille syntisille.
      Ei missään tapauksessa hurskaille, sillä hehän
      eivät armoa tarvitse, kun ovat niin hyviä ja pyhiä.

• Hurskastelijain kauhu

• jo kummonneet

Jumalan käskyt, että se teidän hurskastelustanne.

On kaksi joukkoa, ne jotka eivät kumoa Jumalan käskyjä, vaan jäävät Jeesuksen varaan.

Toinen joukko kumoaa Jumalan käskyt ja ei tarvitse Jeesuksen sovitusta.

• Emme kumoa
        jo kummonneet kirjoitti:

Jumalan käskyt, että se teidän hurskastelustanne.

On kaksi joukkoa, ne jotka eivät kumoa Jumalan käskyjä, vaan jäävät Jeesuksen varaan.

Toinen joukko kumoaa Jumalan käskyt ja ei tarvitse Jeesuksen sovitusta.

Sun täytyy paljon petrata moosestelustasi, jotta
        voisit sanoa, että JEESUKSEN käskyjä et sun
        elämästäsi kumoaisi !!!

Matteus 26.

20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. [Matt. 23:3; Luuk. 18:14]

21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
        [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]

22 Mutta minä sanon teille:
        jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
        Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
        ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]

Vai kuis on?

• lain noudattaminen

ei tee ihmisestä synnitöntä. Mutta se on Jumalan tahto, että elämme kuuliaisesti, lain mukaan Kristuksessa.

• Lain olemus pyhä

Lain olemus
        Kirjoittanut: alex-kasi 3.6.2008 klo 17.01

Jumalan laissa eläminen tarkoittaa elämää täydellisessä synnittömyydessä ...

Matt. 5:17
        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään ...

1. Joh. 3:5
        Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit...

Joh. 8:7
        Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      187
      1294
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      832
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      701
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      604
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe